Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

@ Freggel, degene die we afgelopen vrijdag hebben gesproken stelde zelf een bloedonderzoek voor. Wat vreemd dat jij dat niet mocht, je wilt voor jezelf toch ook de bevestiging? JIj bent toch ook bij GG?

Ik blijf het allemaal erg vreemd vinden, de hormonen kunnen je w.s. erg op hol brengen. Ben elke middag om dezelfde tijd kots beroert, bijna tegen het overgeven aan! Ik blijf me zo vreselijk moe voelen en sinds drie dagen voelen mijn borsten erg zwaar aan en het wordt het vreselijk gevoelig.

Het is en blijft erg verwarrend. Ik wil gewoon zekerheid en hoop dat GG er dan in mee gaat.

@ Sannemiek

Dank je wel voor het duimen draaien, ga morgen GG weer bellen en dan maar afwachten wat ze zeggen. Op je vraag of we het vrienden hebben verteld. WIj hebben het aan weinig mensen verteld, een hele goede vriendin, mijn ouders/schoonouders, broers. Ik wil het niet met iedereen delen omdat ik hetzelf toch wel heel persoonlijk vindt. Ieder moet die eigen keuze maken natuurlijk. Ook heb ik geen dagboek bijgehouden, wel heb ik alle formulieren, echo's van GG bewaard. Zitten in een speciale map.

Heb je hier wat aan?

Ik heb nog een vraag, ik heb zelf helemaal geen menstruatie cyclus, men zegt dat de utrogestan een bloeding tegen houden. Nu ik steeds negatief heb getest dan moet er op een gegeven moment toch wat uitkomen? Of alleen als je stopt met alles en de medicatie begint te slikken voor het opwekken van een bloeding?

Liefs Bootje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

Oow Doorzettertje wat spannend voor jullie, kan me voorstellen dat je tegen de terugreis opkijkt.

Hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt.

Bootje ook ik heb geen eigen menstruatie-cyclus meer. Ik vroeg aan Dr. Wissman of ik ook provera tabletten kon meekrijgen voor het geval ik negatief test. Nee zegt hij dat is niet nodig, zodra je met de "bolletjes" stopt, begint de bloeding vanzelf. Ik heb aangegeven dat dat volgens mij niet gebeurt. Als het niet binnen 1 week gebeurde dan moest ik maar bellen....

Corina, eindelijk morgen weer naar GG. Ik hoop dat jullie daar een goed gesprek hebben.

Freggel, morgen heeft jullie donor ook weer een FM meting. Suc6 ermee, ik hoop ook voor jou dat het goed is.

Eva, wat spannend ook jij zit in de wachtweken.

Sannemiek, ik heb geen dagboek bijgehouden. Wel heb ik vorig jaar in april/mei een herinneringsboek gemaakt. Toen bleek dat ik alleen een leeg vruchtzakje had en in het prille begin al een miskraam.

In het begin van ons traject waren alleen naaste familieleden, naaste collega's en goede vrienden op de hoogte. Inmiddels weten meer mensen waar we mee bezig zijn, ik merk ook aan mezelf dat ik er steeds makkelijker over praat.

Tja her weinig te melden. Gevoelsmatig heb ik niet het idee dat ik zwanger ben, maar ik mij natuurlijk vergissen.

Nog 4 nachtjes en dan weten we het.

Meiden ik wens jullie allen veel suc6 en een dosis geluk de komende weken.

Dat er hier maar een mooie Groene Zone mag ontstaan.

Geplaatst

Bootje, vervellend al die hormonen die je laten voelen dat je zwanger bent en dat wil je ook voelen want dat is je grootste wens. Goed om een bloedtest te laten doen dan heb je het zwart op wit. Natuurlijk hoop ik op een wonder maar toch ben ik bang dat het niet gelukt is. Ik leef met je mee! Als ik met de bollen stopte werd ik 4 dagen later ongesteld..

Maya, spannend zo aan het eind van de wachtweken. Duim, duim

Doorzettertje, goed zeg drie emmy's aan boord. Mijn man is ook erg bezorcht. Ik mag niet te veel tillen en hij is heel lief! Ben niet heel fit dus is maar goed ook!

Freggel laat ze maar lekker langzaam groeien dat weekje kan er ook nog wel bij. Ik duim voor een goed resultaat en mooie bevruchtingen!

Corine, nog even en dan is het eindelijk zo ver. Spannend hoor

Nal, hoe gaat het met jouw?

Eva, hoop dat je embryo's goed innestellen.

Sannemiek, hoop dat het voor jullie snel gaat en dat het traject snel mag beginnen

Hier gaat alles goed, wel veel klachten maar ik klaag niet. Morgen belt de gyn op om af te spreken of ik nog even bij de verloskundige mag of mrteen daar naar toe moet.

Heb natuurlijk een ziekteverleden. Ben benieuwd!

Succes allemaal op naar veel nieuwe zwangerschappen!!

Geplaatst

Hoi dames,

Corina, moet je nog naar GG of ben je al geweest? Hoe was het gegaan, ik ben zo benieuwd....ik duim voor goed nieuws mbt je immuun.

Terry, wat fijn meid dat het goed gaat. Heb je veel klachten ja? Ooh kan zo erg zijn hè. Vooral misselijkheid. IK heb het ook eens tegen Mees gezegd. Misselijkheid is gewoon ook heel erg, je kunt beter pijn hebben. (niet tijdens zwangerschap natuurlijk..;-)) let op je vocht, desnoods ORS kopen. Dan vul je je mineralen weer goed aan, zonder veel te hoeven drinken.

Doorzettertje, go go emmy's!!! Ik duim meid!

Bootje, hoe gaat het nu? Mag je al een bloedtest doen? Dan heb je iig zekerheid. Ik kreeg idd geen bloedtest. Ach, het verschilt zo erg per arts joh. Dat is ook wel een nadeel daar vind ik.

Maya, hoe is het met jou? Nog steeds hetzelfde, qua gevoel?

Met de rest ook alles ok? Lizzy, ik denk ook aan jou hè!

---

Donor heeft vanmorgen FM 4 gehad. Gelukkig gaat het nu wel relatief snel. Er waren ongveer 3 follikels 17 mm, de rest was wat kleiner met 14 mm.

vrijdag beiden weer terug voor FM 5. We komen er wel!

xx

Geplaatst

Hai Doorzettertje,

Prima dat je voor me gaat duimen (kan geen kwaad) maar de terugplaatsing is volgende week! Ik vind het ontdooien wel weer een spannend moment. Je vroeg of onze mannen ook zo zorgzaam zijn. Ik heb een schatje maar hij maakt zich niet druk over wat ik wel en niet doe ;-). Ik word ook geen leuker mens als ik de hele dag niets zou doen dus je hoeft geen medelijden met me te hebben hahaha. Ik ga dit keer wel iets rustiger aan doen dan tijdens de vorige terugplaatsing. Toen ben ik in één dag alleen heen en weer naar Barcelona gevolgen. We gaan nu samen en blijven de nacht na de terugplaatsing (duim duim duim) in Barcelona en vliegen de volgende middag terug. De dag erna heb ik toevallig vrij. Verder eet ik gezond en meer kan ik, ben ik bang, niet doen. Het is en blijft voor een groot deel een loterij daar ben ik inmiddels wel van doordrongen. Ik hoop dat je je goed blijft voelen en dat je over twee weken goed nieuws hebt.

Ik houd overigens ook geen dagboekje bij. Toen ik vorig jaar zwanger was, vond ik dat heel erg bijzonder, maar ook toen durfde ik niet te gaan schrijven. Het klinkt een beetje raar: ik vond het heel erg bijzonder om zwanger te zijn, maar ik heb er geen moment echt van genoten. Toen ik na twaalf weken de miskraam kreeg (we wisten al eerder dat het niet goed was) vroeg de gynaecoloog gretig of ik een voorgevoel had gehad. Dat maakte het slechtnieuwsgespek voor haar waarschijnlijk iets eenvoudiger. Toen realiseerde ik me weer dat je er werkelijk niets van snapt als je het zelf niet meemaakt. Die angst had niks met een voorgevoel te maken, dat is gewoon bang zijn om weer teleurgesteld te worden. Als je zoveel moeite moet doen om zwanger te worden loop je echt niet met vijf weken in polonaise door de Prenetal. Dan maak je je alleen maar druk over de volgende echo.

Bootje, wat ontzettend vervelend dat je een de negatieve test hebt. Die hormonen die je gebruikt houden je lichaam in een soort van zwangere toestand. Pas na het stoppen van de behandeling verdwijnen vaak de klachten. Kun je niet via je huisarts een bloedtest laten doen? Ik heb dat formulier waarmee je naar het bloedprikken moet, via hem geregeld. Tijdens de icsi-behandelingen in Nederland hoefde ik overigens ook nooit bloed te prikken. Volgens het UMC zijn de zelftesten zo betrouwbaar dat zij daar op vertrouwen. Spanje wil wel een bloedtest en ik heb dat de laatste keer ook keurig gedaan, maar het voelde als een volledig nutteloze actie.

Wat mij altijd helpt na zo'n teleurstelling is me bezig houden met de mogelijke vervolgstappen. Hebben jullie de mogelijkheid om nogmaals bij Geertgen een behandeling te starten of stellen zij een limiet in het aantal behandelingen per stel? Ik merk dat naarmate de teleurstellingen zich opstapelen, ik sneller in staat ben om me te richten op de vervolgstappen. Verdriet went dus ook een beetje.

Ik hoop dat er binnenkort weer wat positieve testen verschijnen (dat zou statistisch gezien ook wel moeten).

Groeten,

Djanne

Geplaatst

@ Terry, ben er ook bang voor dat het niet gelukt is. Dit was de laatste cryo alweer....

Weten jullie dat als je nog een volgende poging wil, kom je dan weer op de wachtlijst bij GG?

Ben daar nog lang niet aan toe hoor maar vroeg het me gewoon af.

Krijg morgen uitslag van HCG.... laat het jullie wel weten.

Ben erg teleurgesteld en verdrietig maar dat hoef ik jullie gelukkig niet uit te leggen.

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Djanne,

Ik heb via de assistente van de huisarts geregeld dat er HCG werd bepaald. Ik zit dicht bij het vuur dus dat scheelt weer. Vanmorgen weer iemand anders gesproken bij GG en die zij dat HCG prikken ook niet echt nodig was. Ik wil gewoon het zekere voor het onzekere en als het niet goed is dan willen we dat zsm weten en dan kunnen we weer verder. Hier wordt je ook gek van.

Ik moest wel lachen, de kat ligt nooit bij mij op schoot en sinds een paar dagen ligt hij steeds bij mij op schoot. Dan denk je toch zou het stiekem dan toch....maar komt vast van de hormonen...

Wat je zegt ik dacht vorige week echt ik stop er mee ik wil niet meer en dan mag ik nog niet eens klagen, heb "nog maar" twee tp gehad. Heel veel zijn al jaren bezig met behandelingen. Vandaag dacht ik, ik geef maar zo niet op. We hebben nog kansen en die gaan we pakken ook.

Liefs Bootje

Geplaatst

Lieve bootje,

Leef met je mee, hou vol want bij mijn is het ook gelukt. De aanhouder wint!! Ik had een eigen donor dus weet niet hou het anders gaat, maar daar weten anderen wel meer van. Sterkte neem echt de tijd om het samen te verwerken!

Djanne, Wat beschrijf je het mooi dat een hele zwangerschap beladen is. Ik ga duimen voor jullie en hoop dat de ontdooiing goed gaat. Blijft idd erg spannend maar egenwoordig gaat het meestal goed,

Freggel, goed nieuws, wanneer heb je dan ongeveerrde punctie, maandag?

Doorzettertje, volgens mij ben je nu weer thuis. Is de reis goed gegaan?

Ik mag naar de verloskundige en over een tijdje naar de gyn. Ik krijg nu 22 mei weer een echo.

Succes allemaal!! Op naar mooie zwangerschappen

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Bootje: Meid een dikke knuffel voor jou. Helaas je komt idd weer op een wachtlijst te staan.

@ Freggel: Spannend!!! ik ga voor je duimen dat jullie vrijdag eindelijk een afspraak kunnen maken voor een punctie.

@ Djanne: Heel veel succes volgende week ik ga duimen dat het ontdooien goed gaat en jullie een mooie tp krijgen.

@ Terry: Wat fijn dat je naar de verloskundige mag. Ik hoop dat je hier af en toe gaat posten hoe het met je gaat. Hoe voel je je nu?

@ Maya: Spannend nog een paar dgn en dan weet je het. Ik blijf heel hard voor jullie duimen.

@ Doorzettertje: Weer veilig thuis? Hoe voel je je?

@ Sannemiek: Ik heb persoonlijk nooit een dagboek bij gehouden. Ik hoop dat je gauw te horen krijg wanneer je mag beginnen.

Nou vandaag bij GG geweest en mij BMS was 9mm dus een mooi bedje. Ook een goed gesprek gehad over mijn immuum ivm geen milt meer hebben. Zij begreep mij volkomen, maar dat het verband heeft met elkaar vond ze erg klein om hiervoor iets voor te schrijven en het is eigenlijk nooit echt bewezen. En in nederland schrijven ze hiervoor niet zo gauw prednisolon voor.

Ok hiermee ingestemd met in mijn achterhoofd, mocht de volgende poging mislukken ga ik toch een second opion aanvragen in mijn eigen ziekenhuis. Maar goed er is nu een TP afgesproken voor aankomende vrijdag mits het ontdooien goed gaat daar gaan ze donderdag mee beginnen.

Spannend dus vanavond 5tbl estradiol en vanaf morgen 3xdgs utrogestan en 2tbl estradiol.

Meiden fijne avond en voor iedereen toi toi toi of een dikke digi knuf.

XXX

Geplaatst

Ooow Corina,

Wat een supergoed nieuws voor jou!!

4 mei een spannende dag voor jou, eindelijk weer een TP.

Duim mega voor je dat het allemaal goed gaat.

Dikke Knuf

Geplaatst

Hoi Corina,

Wat spannend ook voor jullie. Hoor je donderdag of het ontdooien goed is gegaan? Ik heb net even opgezocht hoe het bij ons gaat en ik zag dat we maandag rond de middag horen of het ontdooien goed is gegaan. Dat betekent dat ik op mijn werk gebeld zal worden...

Maya, jij mag toch vrijdag testen? Heb je enig idee.

Succes allemaal!

Djanne

Geplaatst

@ Djanne: Wij horen vrijdagochtend tussen 8.00uur en 9.00uur hoe het is gegaan en als het gelukt is wordt er een tijd afgesproken. Spannend dus voor jullie aankomende maandag ik ga voor jullie duimen dat ook jullie weer af mogen reizen.

Geplaatst

@ Corina, wat goed zeg.. hopelijk gaat het ontdooien goed en krijg je vrijdag een hele mooie dag. Ik zal voor je duimen.. Wat geweldig nieuws zeg..

@ Maya, je mag bijna testen, heel veel succes he

@ Doorzettertje, hoe voel je je? Je zal inmiddels weer in nederland zijn.

@ Terry, wat fijn dat het zo goed gaat en dat je naar de verloskundige mag.

@ Freggel, ook voor jou breken er spannende tijden aan.. ook voor jou heel veel succes gewenst.

Wens iedereen weltrusten en tot morgen

Dikke knuffel van mij

Geplaatst

Ben weer in het land. Vlucht was gelukkig zonder turbulentie :)@corina: voel me goed maar heb het idee dat ik me juist misselijk of zoiets moet voelen. Zit nu op 3e dag na de tp en de emmies zouden vandaag moeten zijn ingenesteld. Hou me verder lekker rustig..

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Het is nu definitief ik ben niet zwanger. Het HCG hormoon was te verwaarlozen.

Moet nu stoppen met de Utrogestan en dan wachten dat ik ga menstrueren. Dan weer afspraak maken bij GG.

Zal wel gesprek volgen over hoe nu verder.

Ben verbaasd hoe sterk ik ben, ben wel verdrietig maar ook strijdvaardig.

Ben nu wel opgelucht dat ik het weet, je steekt toch heel snel je hoofd in het zand.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hé Bootje, he wat jammer meid.

Op zich wel fijn dat er nu duidelijkheid is, want zweven in onzekerheid is vreselijk.

Ben benieuwd of bij jouw de menstruatie vanzelf begint.

Het verdriet is heel begrijpelijk, je hebt toch altijd weer die hoop. Laat het ook toe, het helpt je verder.

Denk aan je.

Geplaatst

Corina, overmorgen...ik duim dat alles goed gaat met t ontdooien. Goed bedje al!

Djanne, jullie ook maandag!

Freggel, de groei gaat nu goed. Ook bijna!

Terry, jij gaat top! 22 mei weer n echo. Leuk is dat he?!

Bootje, dat had de kat bij mij ook. En ik bleek zwanger. Maar ja, neg urinetesten zijn weer zwaar k.. Heb je al uitslag vd bloedtest?

Maya, bijna testen toch? Duim duim..

Doorzettertje weer thuis. Hoeft niet hoor, misselijk. Had ik pas vanaf week 6 en toen heeeeel lang.

En innestelingbloeddrupjes had ik pas na1 week na tp. Zo spannend! Ik duim...!

Hier alles top! T blijft genieten..!

Xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Bootje, wat K meid!! verdorie..... Ik ben blij dat je alweer vooruit kan kijken, hoewel je je zeker verdrietig mag voelen hoor. Helaas weten we allemaal hoe het voelt, zo rot hè? Bah!

Ik vrees het ook, maar volgens mij komen jullie weer opnieuw op de wachtlijst te staan. Nu maar hopen dat de lijst inmiddels is ingekort, zodat je niet lang hoeft te wachten. Zou handig zijn als ze welke week kunnen zeggen op welke plaats mensen zouden staan. Kijk maar naar Corina, die heeft echt lang gewacht.....

Maar, komt goed meid. Geduld wordt eens beloond, hoe dan ook!!! ;-)

Corina, meid superrrrrrrrrrrrrrr je TP! Dat ontdooien gaat gewoon goed, we nemen met niets minder genoegen. Zonder gekkigheid, spannend hè. Ik duim met handen en voeten dat de ontdooïng goed gaat.

Op naar morgen!!!!!!!!!! Go emmy go!!! BMS is heel netjes, dus dit moet hem worden!!

Mees, hoe gaat het met je kleine prins??!! Alweer 5 maanden zie ik, sjeeeee dat gaat even snel zeg. Doet ie het goed?

Terry, wat fijn zeg, naar de vlos! Nu even een zwangere, zoals iedereen. Niet anders dan anders, maar gewoon: Normaal.

Lijkt me zo fijn een keer. Op naar een mooi echo!!!

Maya, nog een paar dagen. Pffffffffff ik vind het wel erg spannend worden nu. Niet vroegtesten? Knap van je hoor, whaa!

Hopen op de volgende posi test. Mag inderdaad wel weer een keer, na Terry!

Doorzettertje, nog even, ook voor jou. heb je wat gemerkt van de eventuele innesteling? Pfff ook al zo spannend... Geen misselijkheid enzo, is wel vaak een goed teken. Ik lees het zo verschrikkelijk vaak: vrouwen zijn zwanger en heel erg verrast doordat ze juist zo weinig voelen. Succes meid!!

Hoe gaat het met de rest??

Wij hebben vrijdag pas weer FM5. Nog 2 dagen. Punctie geen idee wanneer. Ligt eraan of ze nu wel groot genoeg zijn. De grootsten van 17 mm (3 stuks) tellen niet mee voor de meting, de rest is 14 mm, dus moet nog wel even ben ik bang. Maar volgende week moet haalbaar zijn.

Liefs Freggel

Geplaatst

@ Bootje: Wat verschrikkelijk dat het nu definitief is heel veel sterkte en een dikke digi knuf.

@ Freggel: Bedankt lief van je.

@ Mees: Dankje hoe is het met je kleine manneke pff 5mnd wat gaat de tijd toch hard zeg.

@ Maya; Nog 2 nachtjes !!! ieieiiiiii spannend hoe voel je je??

Meiden bedankt voor jullie lieve reactie's.

Fijne avond.

Xxxx

Geplaatst

Hey Corina,

Zit ik vanochtend heel erg aan je te denken, omdat ik dacht dat jullie cryo's vandaag uit de vriezer zouden komen. Zie ik nu dat het morgen is!! Nou aan mij zal de goede afloop dus niet liggen.

Bootje, goed dat je je weer kunt opladen voor de volgende stap(pen). Ik kan me voorstellen dat het extra lastig is omdat je eerste poging direct raak was (of leek te zijn). Dan is een negatieve test extra zuur zeker omdat je je zo zwanger voelde.

Doorzettertje dat je nog niets voelt zegt natuurlijk niets! Volgens mij merkt bijna niemand dat er een innestelling heeft plaatsgevonden. Zijn er ook nog embryo's ingevroren? In Utrecht werd overigens nog wel aangeraden om ze weinig mogelijk cafeïne te gebruiken (dus ook geen gewone thee en geen cola). Dat schijnt inmiddels bewezen slecht te zijn bij een beginnende zwangerschap. Dus maar aan de sapjes en het water!

Freggel, jullie geduld wordt wel op de proef gesteld. Ziet je donor op tegen de punctie?

Verder allemaal veel succes!

Djanne

Geplaatst

@ Djanne: Bedankt maar je had het goed hoor. Vandaag wordt er 1 uit de vriezer gehaald en morgenochtend tussen 8.00 en 9.00uur horen we of het goed is gegaan en hoelaat we dan voor een tp mogen komen. Nog spannend dus of het wel doorgaat.

@ Freggel en Maya: Succes morgen maya: jij met testen en freggel: hopelijk is morgen de laatste fm bij de donor en mogen jullie een punctie afspreken. Ik denk aan jullie.

Voor de rest ik denk aan jullie allemaal.

Fijne dag ik ga zo werken.

XXX

Geplaatst

@ Corina, ik ben druk aan het duimen hoor... heel veel succes morgen.

@ Freggel ook een bijzondere dag voor jou morgen, heel veel succes

@ Maya, hopelijk is de test morgen positief. Hoe voel je je?

Liefs Bootje

Geplaatst

Hé meiden,

Corina spannend nog 1 dagje en dan gaat het gebeuren. Veel suc6 morgen!!!

Freggel ook voor jouw een spannende dag morgen. Veel suc6 dat het maar goed mag gaan.

Bootje heeft bij jouw de menstratie zich al aangediend???

Zelf heb ik er geen goed gevoel over.

Heb al enkele dagen een soort van buikpijn, alsof ik ongesteld moet worden. Dus ik vrees het ergste.

Alle andere meiden ook veel suc6 met de wachtweken.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanmorgen vroeg getest en waar ik al bang voor was is uitgekomen. De test was negatief.

Toch wel weer een domper wat ik zie mijn kansen steeds meer slinken.

Hoop heel erg dat de menstruatie uit zichzelf gaat beginnen, want de buikpijn is erg heftig.

En dan natuurlijk weer opnieuw opbouwen. Er zijn nu nog 2 cryo's over. Nu maar hopen dat ons wondertje daar bij zit.

Corina en Freggel, Toi Toi Toi vandaag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden