Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Bootje!!! Zit hier met tranen....dat kan toch niet!! O o, wat vreselijk!!

Meid meid toch. Wil mn armen om je heen slaan. Helpt natuurlijk niets, maar ja. O, eeuwig wachten op die 1e echo..de uren kruipen voorbij...en dan dit!!!:crybaby2::crybaby2::crybaby2::crybaby2:

Grote knuffel Bootje. t Is echt té erg!!

Ik sluit me aan bij de mooie woorden van mees. bootje, meis, ik zit echt zonder woorden..... :-(

waarom altijd wij, de vrouwen die zo weinig kansen krijgen!!!! Bij zo ontzettend veel vrouwen gaat t goed, en wij ( als ecd'ers) kunnen wederom weer dealen met dit kutnieuws. Volgens mij is iedereen die hier schrijft al eens zwanger geweest, en heeft vervolgens een miskraam gehad. Ik denk niet dat dat op veel topics het geval is. Valt me gewoon op. Boos wordt ik ervan!!!!

Knuf bootje....xx

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sannemieke: Meid toch heel veel sterkte in deze spannende tijd waar je van hoop naar wanhoop en andersom wordt geslingerd. Ik hoop op een wonder voor jullie a.s. zaterdag.

Liefs Jelly

Geplaatst

Bootje: Wat verschrikkelijk zeg! Ik kan het echt niet geloven. Wat is het toch vandaag; Sannemieke en jij allebei vreselijke nieuws.

Mijn kaarsje brand voor jou!! Veel sterkte en ja....woorden schieten te kort!

Liefs Jelly

Geplaatst

Corina: Dankje, ik ben aan de betere hand.

Wat ben jij toch een taaie en ben blij dat je cryo's in de vriezertje hebt.

Hoop dat jij dit jaar een baby in je armen mag sluiten!

Liefs Jelly

Geplaatst

Ach bootje, dit is niet wat je had willen horen en zien. Waarom toch? Helaas een vraag die onbeantwoord zal blijven weet ik uit ervaring. Tis oneerlijk gewoon. Wens jullie veel sterkte de komende tijd! Xx

sannemiek, volgens mij verdwijnt een streepje niet. Ik vrees dat t niet goed zit, al hoop ik natuurlijk dat je maandag anders test. Knuffel meid!

jelly, gelukkig weer aan de beterende hand.

Geplaatst

Lieve bootje, wat is dit vreselijk oneerlijk. Oh meis ik had zo gehoopt dat de echo je mooi nieuws zou brengen. Oh lieverd ik zit met tranen hier. Een hele dikke knuffel. Ik zoek je ook nog ff op fb op. Xx

Geplaatst

Hey bootje: wat k.. voor je zeg. Ik heb je al op fb gesproken, maar ook hier wil ik je zeggen dat ik aan je denk.

Heb nog even de bijsluiter gelezen van de test van lokale drogist.

Ik citeer: wat als de test eerst positief aangeeft en na 30 minuten negatief?

De test is afleesbaar na 3 minuten. Indien de test na 3 minuten positief aangeeft, kunt u er van uit gaan dat u zwanger bent. De test is 99%betrouwbaar. Het is niet raadzaam om de test na 30 minuten nog af te lezen, daar het streepje kan vervagen of geheel kan verdwijnen. Dit heeft met het HCG gehalte te maken. Herhaal de test na enkele dagen nog eens.

Dus wat moet ik nu geloven ga nergens meer van uit.

Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk

Geplaatst

Hey Sannemiek, ja, wat verwarrend allemaal. Maar..als dat in de bijsluiter staat, dan klopt het wel hoor! Iedere test werkt weer anders, dus kan zeker. (dit is niet de kv test toch?) Ik zou morgenochtend (ochtendurine) nog een x testen. Dat wachten tot maandag duurt veel te lang. Dan ben je helemaal op van de stress. En dan testen met n test die al laag hcg meet, zoals kv.

Blijft super spannend. Ik hoop zo voor je dat je morgen een streepje hebt. Was vandaag je officiele testdag? En zo ja, hoeveel dagen na de tp en hoeveel dagen na de punctie is het vandaag?

Ik duim in ieder geval nog door hoor!

Knuf, mees

Geplaatst

@Bootje: lieve schat, wat een rotstreek. Hoe kan dat nou toch? Hebben ze bij GG nog iets gezegd verder. Sterkte meid!! Weer even niet zo goed wat ik moet zeggen. Je hebt zo weinig aan woorden als je dit gebeurd. Hopelijk heb je veel lieve mensen om je heen die je even een stevige knuffel kunnen geven. Sterkte!!

Geplaatst

Heb gevraagd aan onze huisarts of ik een bloedtest krijg en aan het ziekenhuis. En zij geven aan dat zij werken met urinetesten en niet met bloedtesten. Krijg het dus niet voor elkaar om een bloedtest te doen, hoe lief ik het ook aan de huisarts of zkh vraag. Vind het best balen omdat ik hoor dat dit vaak sneller te traceren is. Ik wacht nu dus ook maar weer tot maandag voor ik iets ga doen. De testen vliegen me bijna rond mn oren namelijk.

@Mees, Verder was gisteren dag 14 na punctie en dag 11 na tp.

afwachten dus maar weer. Ik ga nergens meer van uit in ieder geval.

Geplaatst

echt...hier word ik zo pissig om hè!! snappen ze nu niet dat we dan zo in onzekerheid zitten en in spanning en dat we dit er niet nog eens bij kunnen hebben??? in de meeste gevallen wordt het toch vergoed??? en t is 'alleen maar' bloedprikken...zij hoeven het toch niet zelf te controleren. dat moet het lab doen...oh echt..ik weet nog hoe ik voelde toen ik te horen kreeg dat mijn hgc in een week van 95 van 5.9 was gedropd en ik dus geen echo eerder kon krijgen...ik heb dus echt gewoon nog twee weken moeten wachten...echt belachelijk hoor!!!

Sterkte Sannemiek, ik weet hoe je je voelt!

Heb gevraagd aan onze huisarts of ik een bloedtest krijg en aan het ziekenhuis. En zij geven aan dat zij werken met urinetesten en niet met bloedtesten. Krijg het dus niet voor elkaar om een bloedtest te doen, hoe lief ik het ook aan de huisarts of zkh vraag. Vind het best balen omdat ik hoor dat dit vaak sneller te traceren is. Ik wacht nu dus ook maar weer tot maandag voor ik iets ga doen. De testen vliegen me bijna rond mn oren namelijk.

@Mees, Verder was gisteren dag 14 na punctie en dag 11 na tp.

afwachten dus maar weer. Ik ga nergens meer van uit in ieder geval.

Geplaatst

He lieve meiden,

Dank je wel voor jullie lieve woorden en steun.

Gelukkig hadden we dr w wat is dat een oprechte lieve man, hij heeft echt wel vier gekeken en zat zelfs te vloeken dat we zoveel pech hadden! Maar goed wij moeten er mee dealen maar wil er mee zeggen dat ik wel wat aan hem had.

Nu komt de kater, ik weet het allemaal even niet meer, het voelt zo oneerlijk. Voel me boos en verdrietig.

Volgens dr w is het wederom pure pech, bedje was heel mooi en de embryo was ook goed maar is niet doorgegroeid ... Ja verklaar het maar. Ik dacht vanmorgen toch nog stel dat hij het toch verkeerd gezien heeft .........Gisteren zou ik al 7 weken zijn volgens hem maar het vruchtje was dit lang niet dus het klopt wel.

Hopelijk begin ik nu spontaan te menstrueren anders moet ik volgende week naar het ziekenhuis voor curettage.

liefs bootje

Geplaatst

Sannemieke, wat een onduidelijkheid voor je! Je gaat dus echt wachten tot maandag? Wat een gezeur over de bloedtest. In Spanje eisen ze een bloedtest en mijn huisarts deed er gelukkig nooit moeilijk over. Bah wat den onzekerheid voor je. Snap dat je er helemaal gek van wordt. Sterkte meid.

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden.

Ik vannacht spciaal nog ff ingelogd om te kijken hoe het afgelopen was met Bootje en Sannemiek ik een heel stuk getypt was ik uitgelogd GGRRRRR..

@ Bootje: Lieve lieve Bootje wat vind ik dit heel erg voor jullie mijn maag draaide heel veel in de rondte toen ik het las verschrikkelijk. Ik weet helaas precies hoe je je nu moet voelen bah bah zo oneerlijk kan er echt heel boos om worden maar daar heb je helaas niks aan.

Ik wens jou en je man heel veel sterkte toe en vanuit hier een hele dikke knuffel xxx. Ik denk aan jullie

@ Sannemiek: Meis meis wat een onzekerheid en ook nog een HA die niet mee wil werken om toch boos om te worden als hun in onzekerheid zitten dan zullen ze er echt wel iets aan doen dus waarom bij jou dan niet bah kan daar echt boos om worden.

Meis ik blijf met je mee hopen dat de test toch nog positief mag worden, ,maar ik sluit mij ook een klein beetje aan wat de andere hebben geschreven.

Meis een hele dikke knuffel denk aan je.

Liefs Corina

Geplaatst

Wat een lulhannes, die huisarts. Als die niet begrijpt dat je dood gaat van de stress en het wilt weten....!! GRRRRRRRRRRRRRRR!

14 dagen en 11 dagen na tp is niet zo lang. In DD mocht ik pas 2 weken na tp testen (met urine). In t buitenland sneller, maar dat was dan ook met een bloedtest.

Ik hoop dat je t weekend door komt. Het zal uren weg tellen worden. Heb je vandaag nog getest?

Knuffel!! n Hele dikke!

mees

Geplaatst

(ff zonder hoofdletters want heb zielig mini meesje op schoot. vaccinaties gehad vanmorgen)

fijn dat je veel aan je arts had bootje.

maar t blijft n vreselijke klap die jullie moeten verwerken

wat een topdag had moeten worden vandaag is veranderd in n nachtmerrie.

heel heel veel knuffels van ons,

mees

Geplaatst

Dank je wel allemaal voor de lieve woorden.

Ik heb vanmiddag nog eens naar de HA gebeld en nogmaals gevraagd om een bloedtest. De HA vond het niet nodig na overleg, want het is net zo betrouwbaar als een urinetest volgens hem. Wel kon ik even naar de praktijk toe komen en een zwangerschapstest komen doen. "hallo, het is al half 4, en ik heb niet vanochtend mijn urine opgevangen." Dus kreeg ik als antwoord van de assistent: "Kom dan maar een zwangerschapstest halen, dan kun je die 's morgens doen op maandag." Nu dus nog even een paar dagen onzekerheid. Al ga ik er van uit dat het niets meer is, maar dat ik straks moet stoppen met de medicijnen en weer ongi word. We hebben nog 2 Cryos dat is een troost, maar wel weer een domper voor nu.

@ Mees, geef minimees maar een dikke knuffel.

@ Bootje, ik leef met je mee meid

@ Corina, gaat het met jou ook een beetje meid.

@ Sas, wat een super nieuws. Geniet lekker verder van je zwangerschap.

Ik laat maandag weer iets weten, maar reken maar niet op goed nieuws.

Geplaatst

Om nog even in 'mijn vocabulaire' te blijven:

Die lulhannes kletst lulkoek.

Is totaal niet hetzelfde. Bij een bloedtest zie je precies je hcg en bij n urinetest geeft die pas positief bij n bepaald 'getal' van hcg.

Wij weten er inmiddels veel meer van dan zo'n huisarts. En dan ook nog zeggen: kom maar langs voor n urinetest! Nou ja zeg!!

En ja, goed dat je doorgaat met je meds. Heb je bollen?

Nou, wij duimen het hele weekend door hoor. Want toch n klein kansje toch? Ergens is/was er iets want er was 2x n licht streepje.

Veel sterkte met wachten en wachten. Lekker veel leuke dingen gaan doen; gaat de tijd snel.

En dankjewel!! Ja, wat zielig is dat toch, die prikken. En altijd 2!! Arm mannetje. Nu gelukkig lekker aan t slapen. Hoop dat t goed blijft gaan.

Knuf, mees

Geplaatst

Hoi Sannemiek,

Dit bericht is net gepost door Suzi.

Ik heb n gedeelte wat misschien voor jou interessant is, gekopieerd.

Het was een emotionele dag vandaag. Eerst thuis getest met een KV-test en die bleef hartstikke wit. Ik dus verdrietig.... Vervolgens vanmiddag eerst een uur bij de telefoon zitten wachten op nieuws van het ziekenhuis wat maar niet kwam en toen maar een mailtje gestuurd vanuit de gedachte ik weet het toch al, moet alleen maandag weer een Lucrindepot krijgen. Toen op kraamvisite bij m'n zus, wat best een beetje dubbel voelde. Maar gelukkig ook gewoon heel leuk was. Mooi mannetje hoor, m'n nieuwe neefje. Daar werd ik vervolgens alsnog gebeld door het ziekenhuis met excuses dat er iets mis was gegaan waardoor ze mij vergeten waren en dat er een soort van goed nieuws was. Er zat HCG in mijn bloed, maar niet genoeg om te kunnen concluderen dat ik zwanger ben. Maandag moet ik weer bloed laten prikken om te zien of de HCG-waarde gestegen is of niet. Het blijft dus nog even spannend dit weekend... Voor nu ben ik blij dat er iets van HCG is, mijn conclusie is dan dat er toch wat gebeurd is en dat vind ik sowieso een fijn idee. Gedurende het weekend zal de spanning vast wel weer toenemen...

Geplaatst

Bootje, wat verschrikkelijk! Dit mag toch gewoon niet gebeuren....wat erg!

En nu maar hopen dat het geen curettage hoeft te worden..Sterkte!

Geplaatst

Lieve allemaal,

wat is zon forum toch mooi.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden en steun.

Ben vandaag heel erg verdrietig en weet het even niet meer.

Ik heb soms buikkrampen en begin wat te bloeden maar gaat nog niet snel. Als het dan toch niet goed mag zijn mag het ook wel snel komen.

Dit voelt en is weer heel anders dan de miskraam van vorig jaar....

lieve Sannemieke, ik denk ook aan jou, jij ook spannende dagen dit weekend. Succes maandag morgen...

de anderen heel veel succes met alles en een fijn weekend gewenst.

bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden