Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Freggel, ik voel mij goed. De griep is weg, alleen nog hoesten en moe..maar ja dat zal de zwangerschap wel zijn. Donderdag weer naar Uk kijken. Merk dat ik dat nodig heb, weer even zien of alles goed is.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mees: Nou, echt heel erg lang bezig om een kind te krijgen hopelijk lukt ons nu wel via Dogus. Jij ook :bum:knijpen nu, of de donor wel/niet meewerkt? Hoop dat ze nog een keertje wil.

Sas: Spannend hoor donderdag de echo om kleine Uk even te zien...

Freggel: Meid, ik dacht dat je de 6de moet vliegen, volgens mij heb ik hier voor verwarring gezorgd. sorry!!!!

Doorzettertje: Goed plan van jullie om voor een brusje te gaan, Indy wordt wel heel snel grote zus hahahah!

Ik heb nogmaals contact opgenomen met Zuid-oost kliniek A'dam en heb woensdag een gesprek met de gyneacoloog. Ik belde even met het secretariaat/baliemedewerkster en die vertelde mij dat ze nog wel met Cyprus werken. Dus ik heb woensdag een gesprek met een andere gyneacoloog. Ben benieuwd. Het zal voor mij erg makkelijk zijn want lekker dicht bij huis. Daarbij vind ik het vervelend om naar mijn huisarts te gaan, is niet erg gretig op doorverwijzen. In het dorp zijn er niet zo heel veel flexibele artsen, dus even overstappen vind ik het niet zo gemakkelijk, vandaar nog een poging.

:positive energie: Liefs, Jelly

Geplaatst
Hai Bootje,

het gaat erg goed met ons. Indy is nu ruim 9 weken en groeit als kool. Elke dag besef ik me dat t zoooo bijzonder is allemaal!grappige is dat iedereen Indy sprekend op mij vindt lijken hihi! mensen die niet van ons ECD verhaal weten, maar zelfs ook familie en vrienden die weten hoe t zit. Dan straal ik van trots als ik dat hoor. Erg leuk te lezen dat er nog meer dames naar Cyprus afreizen binnenkort. Hoop dat t hen ook lukt en natuurlijk voor iedereen op dit forum.

@Mees: wij gaan in september dit jaar wederom naar Cyprus voor een broertje/zusje voor Indy. Hopen zo dat t nog een keertje lukt, maar dat weet je maar nooit. Wellicht wat snel maar Bijzondere is dat we dezelfde donor dan nog hebben. Ze is al benaderd en voor ons 'gereserveerd' . Hoe gaaf zou t zijn als Indy en haar broertje/zusje gewoon 100% bloedverwanten zijn. Hoop dat dat bij jullie ook kan.

spannend voor jou Djanne! Hoop dat je prettigere bevalling hebt als ik ;)

@miranda: hoe is t met jou?

meiden allemaal heel veel succes en sterkte!

Wat gaaf Doorzettertje!!!!! Jeetje, september al! Echt geweldig hoor, dat ze nog n x wil!! :yah::goodnews:

Hadden jullie dat meteen gevraagd?

Echt top dat het kan, n 100 pr broertje of zusje. Zo speciaal he!

:ygg:

En ja...wij hopen het ook zo....:pray:

Geplaatst

Hahaha, die emo Jelly:lachu:. Ja, zo voel ik me precies!!

En hoop dat het toch lukt bij je zh. Zou wel heel fijn zijn inderdaad. Ik duim voor je woensdag!

xxx, mees

En zo onrustig als n :vliegje: hihi

Geplaatst

Djanne!! Hoe is ie meid? Al bevallen, aan t bevallen of nog helemaal niet? Spannend spannend spannend!!!:happydance::happydance:

Heel veel positieve energie en geluk en vooral kracht toegewenst!:positive energie:

xxx, mees

Geplaatst

HIhi wat een leuke emoticons weer!

Jelly geeft niets hoor, vond het wel grappig om te zien dat iedereen erin meeging hihi, het staat nog in mijn handtekening ook ;-)

Sas, Ben blij dat je je al wat beter voelt. Griep hebben is sowieso al K*T, en helemaal als je zwanger bent. Je mag niets van medicatie oid nemen.

Ik was zoooo blij met mijn ibuprofen...Op naar de echo meid!

Mees, speciaal voor jou 'mijn' emoticon (zo voel ik me trouwens ook hihi)

Nog 4 dagen!

:bullrider:

Geplaatst

Hallo dames,

Vanochtend het goede nieuws gehad dat onze emmy goed ontdooid was en we om 13:30 uur mochten komen voor onze TP.

Inmiddels de TP achter de rug en weer een emmy aan boord..een mooi 3 celllige emmy graad 2 en geen fragmentatie..nu hopen dat deze emmy zich lekker door deelt en blijft plakken de komende 8 1/2 maand!!

:myfignerscrossed:

Nu weer die :evil2: k&@#$ wachtweken in.. we mogen testen op 19 maart...

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Roos: Heel veel succes in de WW hopelijk blijft deze wel 8 1/2 maand zitten. Ik duim voor je.

@ Lizzy: WOUW mooie emmy's aan boord hoor jij ook heel veel toi toi en ook voor jullie duim ik heel hard.

@ Mees: Weet je nu al iets meer?? Of zit je nog steeds billenknijpend te wachten hahah Jelly ik vond hem zo leuk hihi.

@ Doorzettertje: Meis fijn om te lezen dat het met jullie en de kleine goed gaat. Ook heel bijzonder zeg dat de donor nog een keer wil doneren voor jullie zo GAAf.

@ Jelly: Heel veel succes morgen ( woensdag ) met het gesprek. Ik hoop zo dat ze jullie willen helpen in de voorbereiding...

@ Sas: Meis heel veel succes donderdag met de echo. Hoe voel je je verder??

@ Freggel: Fijn dat er al voorzichtig mooi bedje aan het vormen is voor je/jullie mooie emmy. Meis heel veel succes en een fijne vakantie op Cyprus en terug komen met een mooie emmy on board...

Ennuh de post is nog steeds niet geweest..

@ Sannemiek: Meis hoe is ie nu?? Fijn dat je positief bent, wanneer is precies je volgende TP??

@ Bootje: Dikke knuf hoor meid. Hoe is ie nu?? Hoe was het in Eindhoven?? Mijn man is groot PSV fan en was wel een beetje jaloers dat jij daar wel zat en hij niet hihi. Maar goed wij gingen zijn verjaardag vieren.

@ Djanne: Meid al bevallen?? Jeetje wat hebben ze je lang door laten lopen!!!! Maar goed je voelde je goed en dat is het belangrijkste..

Nou hier gaat het goed hoor trek het wel weer allemaal een beetje.

Heerlijk over 3wkn ruim 2wkn vrij en hopelijk ook een TP gehad mits het ontdooien goed is gegaan ik ben benieuwd.

Ik heb dit zo gepland zodat ik geen stress heb met ruilen op mijn werk en dat ik ook echt die twee wkn kan doen waar ik zin in heb en rustig aan kan doen heerlijk. Dus dat ik nog ffies moet wachten geef niks kan ik nu ook ff goed uitzieken ik heb een verkoudheids virusje die nog niet echt over wil gaan.

Verder eigenlijk weinig te melden.

Meiden fijne avond en tot snel xx

Geplaatst

@Roos, nu lekker broeden meid en hopen dat het mag :egg-chicken:.

@ Mees, en al iets meer bekend of nog niet.

@Djanne, en meid al een kleine:boy: of :girl: in je armen, of zit beebje nog lekker.

@freggel, nog effe en dan vliegen jullie, ik duim voor jullie dat jullie met een mooie :B-0009: aan boord terug mogen vliegen.

Hier alles zijn gangetje. Wij hopen dat :eskimo02:goed ontdooid en dat mijn BMS goed dik wordt, zodat ik de 19e een TP krijg. Ben al weer een aantal dagen bezig met de hormonen dus ik voel me helemaal :positive energie:en ik straal een beetje naar jullie allemaal.

Toi toi toi meiden, Dat 2013 ons jaar maar mag worden.

Big :knuf: allemaal.

Geplaatst

:laugh::bum:

HIhi wat een leuke emoticons weer!

Jelly geeft niets hoor, vond het wel grappig om te zien dat iedereen erin meeging hihi, het staat nog in mijn handtekening ook ;-)

Sas, Ben blij dat je je al wat beter voelt. Griep hebben is sowieso al K*T, en helemaal als je zwanger bent. Je mag niets van medicatie oid nemen.

Ik was zoooo blij met mijn ibuprofen...Op naar de echo meid!

Mees, speciaal voor jou 'mijn' emoticon (zo voel ik me trouwens ook hihi)

Nog 4 dagen!

:bullrider:

Hahaha Freggel, die emo! Dankjewel! Ja, precies goed...zo voel ik me ook! Net als jij. Het is nu al snel he. Waaah. Spannend!

En ja, ik zie het ook in je onderschrift staan. Daar kijken we niet eens meer naar...we zijn 'volgers'... Jelly, jij was het dus:hmz: !!

Roos, wat gaaf dat je aan de leuke (ahum) wachtweken begonnen bent. We duimen hoor, terwijl jij lekker aan t broeden bent. Voetjes warm houden ook.

Corina, fijn dat je er weer n beetje bovenop bent. En heel goed dat je bij de volgende tp lekker rustig aan kan doen. Veel minder stress.

En snel beter worden hoor. Freggel, jij ook trouwens. Jij gaat helemaal topfit richting Cyprus.

Grappig he, die emo van Jelly. En....we weten meer...dat we nog niets weten:headbanger:. Vanmiddag belden ze dat ze de donor niet kunnen bereiken. Het telefoonnummer is nu (tijdelijk?) niet in gebruik. Dus ze heeft of een ander nummer of ze is (tijdelijk) in het buitenland. Ze kijken nu of ze nog een (email)adres hebben. Blijkt dat alle communicatie via de telefoon gaat met hun donoren en niet via mail of huisadres. Volgende week bellen ze weer. Blijft :bum:Jelly!

Sannemiek, zie boven .

En jij ook weer lekker positief! Dat moet die cryo voelen. Op naar n mooie tp de 19e. En lekker blij ook, die leuke emo's!

:hugs2:allemaal! Bootje, extra :hugs2::hugs2:

'zen'mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren is onze dochter geboren. Maandag zijn ze begonnen met inleiden en gisteremiddag was ze er. We zijn dolgelukkig en hopen dat we straks naar huis mogen. Het is een klein ukkie (nog geen zes pond), maar verder kerngezond.

Hoop dat jullie binnenkort allemaal hetzelfde mogen meemaken: het is jullie meer dan gegund!

Liefs,

Djanne

Geplaatst

Lieve Djanne,

gefeliciteerd met je dochter!! wauwwat fijn dat ze er is en alles goed gegaan is.

Meis geniet maar fijn.

xx

Geplaatst

Hai Djanne,Gefeliciteerd!!!! Hoe heet ze?

Hoi meiden,Gisteren is onze dochter geboren. Maandag zijn ze begonnen met inleiden en gisteremiddag was ze er. We zijn dolgelukkig en hopen dat we straks naar huis mogen. Het is een klein ukkie (nog geen zes pond), maar verder kerngezond.Hoop dat jullie binnenkort allemaal hetzelfde mogen meemaken: het is jullie meer dan gegund!Liefs,Djanne
Geplaatst

:wav: Geweldig Djanne!! Van harte gefeliciteerd met jullie :bcbbgirl2: !!!

Ging het allemaal goed?

Lekker bijkomen en genieten meid!

xxx, mees

Geplaatst

Djanne, gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Lizzy, succes met de wachtweken. We slepen je er wel doorheen!

Corina, knuffel meid!

mees, stuiterballetje, hihihi

freggel, toi toi toi!!!

doorzettertje, dat zou mooi zijn zeg!!!

Roos, jij ook in de wachtweken, succes!!

En toen was ik het kwijt..sorry, leef met jullie mee! x

Geplaatst

Djanne, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! Hoe heet ze?

Ik schrijf hier eigenlijk nooit meer, maar las Tools onderschrift. :(

Wat ontzettend naar dat jullie gestopt zijn!!! Ik hoop echt op een spontaan wonder.

Meiden, ik gun het jullie allemaal zo ontzettend!!!

Iedereen in de wachtweken, onwijs veel suc6!!

Geplaatst

Djanne, gefeliciteerd meid!!! Eindelijk, na zo lang wachten is ze daar dan!!! Ik hoop dat je geniet van je kraamtijd, en weer snel opgeknapt bent. Alle geluk saampjes!!!

Geplaatst

Djanne: Gefeliciteerd! Geniet van jullie dochter.

Het val tme trouwens op dat de overgrote meerderheid een dochter krijgt. Is de kans op een meisje zoveel groter?

Geplaatst

Hey pullie! Nog niets voelbaar hier hoor!

Over het algemeen wordt gesteld dat er bij IVF iets meer kans is op een jongen en bij icsi iets meer kans op een meisje. Maar verder dus gewoon toeval. Nofje en mees hebben een jongen, Chantal een jongen en meisje, doorzettertje en Dianne een meisje.

X

Geplaatst

Even een vraag, heeft er hier iemand ervaring met een cryo terugplaatsing met assisted hatching?

Was even benieuwd of dat de kansen vergroot en of er nog nadelen aan zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden