Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Doorzettertje,

Lees af en toe hoe het met jullie gaat op t uitgerekend topic. Gaaf hoor, echt mama nu. Het gaat goed met haar he. Las vd nekje. Zielig he. Maar wel veel beter door de behandeling.

Nou, geniet lekker verder van jullie kleine schat.

xxx, mees

Geplaatst

Hey Jelly,

Ik ben in het Bronovo ziekenhuis geweest in Den Haag. Als je me een pb stuurt kan ik je zelfs de naam van de gyn. daar sturen. Mocht je uberhaupt vragen hebben over Dogus: stel ze gerust. Ik heb inmiddels het hele traject doorlopen en ben ook al bevallen van een hele mooie dochter.

Hai meiden,

Vandaag naar de gyn geweest voor een check. Alles ziet er goed uit van binnen. Heb ze gelijk gevraagd of dat ze willen meewerken aan het ecd traject via Dogus. De arts heeft aangegeven hele slechte ervaring te hebben met Dogus, te commercieel en werken op een onverantwoorde wijze. Als ik via Spanje zou doen dan werken ze wel mee. Ik ben echt radeloos, weet niet wat te doen? Weet iemand een ziekenhuis in Midden Nederland waar ze wel zouden willen meewerken? Dacht via Dogus te doen, qua prijs goed te doen, krijg ik dit te horen... GGGGRRRR. Ik zit met name over de medicatie en die echo's die evt. gemaakt moeten worden...

Tips zijn zeer welkom!!!

Freggel: In nl. doen ze geen foto's bij spermadonors maar dacht misschien gaan ze in Cyprus anders om met privacy. Maar gelukkig dat ze dat niet doen, anders blijft die persoon maar op mijn netvlies hahahah

Liefs Jelly

Geplaatst

Hey Mees,

Ja het gaat super met Indy en met mij. Ben even dit topic aan het terug lezen. Gaaf om te zien dat er een hoop meiden voor Dogus gaan. Heb zo'n goede herinnering aan die kliniek en de begeleiding. Hoop dat ook zij zwanger terugkomen.

Hey Doorzettertje,

Lees af en toe hoe het met jullie gaat op t uitgerekend topic. Gaaf hoor, echt mama nu. Het gaat goed met haar he. Las vd krampjes. Zielig he.

Nou, geniet lekker verder van jullie kleine schat.

xxx, mees

Geplaatst

Haha, jij bent goed aan t terug lezen!!

Nou...we willen graag....maar willen wel n 'vol' broertje of zusje...dus ligt eraan of donor nog kan/wil. (geen cryo's)

Horen we hoooooooooooooopelijk volgende week.

Spannend!!

Hebben jullie trouwens cryo's en zo ja, willen jullie maybe in the future, gaan voor broertje/zusje?

O ja, ik schreef krampjes, maar dat was het niet. Het was n verschoven nekwerveltje toch? (Heb t even veranderd) Echt fijn dat het zo snel ontdekt is. En super dat ze nu zo lekker bij jullie ligt. Ik las vh speciale bedje/kussen tussen jullie in. Geweldig he, hoe snel het al verbeterd is.

Geplaatst
Hahaha meiden we vliegen volgende week pas. 9 maart.

voordat we gaan kom ik heus nog wel even 'afscheid' nemen hoor!

;-)

vandaag druk met pakken al en laatste dingen kopen.

Geplaatst

Ahhhh ik dacht ook maart!! Haha, toen iedereen je succes wenste en fijne vlucht dacht ik: o, wat dom van mij!! Hihi, we volgen elkaar blindelings ;-)

Geplaatst

Haha Freggel.... Het spreekwoord luid ook als er 1 schaap over de dam is volgen er meer. Ik dacht ook aan 9 maart maar ik schreef ook al fijne vlucht...

liefs bootje

Geplaatst

Is Djanne inmiddels al bevallen? Ben benieuwd hoor.

Bootje, gaat het weer een beetje meis. Dikke knuffel hoor.

Sas, hopelijk kun je na de goede uitslagen nu meer genieten van de kleine man/meid in je buik.

Lizzy, hoe gaat het met jou nu in de ww, wanneer mag je testen?

Mees, hoop voor jou ook op goed nieuws meid.

Tool, zie eigenlijk nu pas dat jullie besloten hebben om samen verder te gaan. Heftige beslissing moet dat geweest zijn. Soms denk ik daar ook al wel aan hoor, want stel dat het niet lukt. Manlief en ik zijn samen ook gelukkig, maar toch lijkt me die stap zetten wel heel moeilijk.

Freggel, nog effe en dan naar C.yprus. Spannend hoor meid.

Hier gaat alles zijn gangetje, hopelijk ontdooit onze Cryo ( ons ijsbeertje) goed. Afwachten maar weer!!!

De griep is gelukkig weer weg. Dus zit weer heerlijk in mijn vel.

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier wachtdag 2 bijna achter de rug. Helaas wel ziek geworden, balen zeg! Temp is net niet boven de 38 uit geweest, dus ik hou maar gewoon veel rust en pak heel af en toe een paracetamolletje.

Tp is prima gegaan en we zijn zaterdag gebeld dat er vier cryo's zijn. Officiële testdag is 15 maart, maar ik weet toch al dat ik me niet zo lang kan inhouden...

Groetjes voor iedereen!

Geplaatst

Hoi Sannemiek,

Helaas, morgen weer naar het ziekenhuis. Dan zal besloten worden wanneer ik ingeleid ga worden. Ik voel me overigens nog steeds prima, maar ik wil nu ook geen risico lopen. Ik ben vandaag 42 weken. Bedacht deze week dat ik de bevalling onbewust zou kunnen tegenhouden. Als je na zoveel jaar zwanger bent dan is afscheid nemen van een zwangerschap misschien ook wel weer lastig. We weten niet wat het is en ik begin nu wel nieuwsgierig te worden.

Het ontdooien is altijd weer een spannend moment! Tegenwoordig gaat het bijna altijd goed, maar het levert altijd wel weer de nodige stess op.

Vandaag zochten we alle spullen van de ecd's bijelkaar voor de belastingaangifte en als ik dan ons medisch dossier voorbij zie komen, dan blijft dat wel erg confronterend: al die onderzoeken, maar ook alle medische informatie over aantallen bevruchtingen, mislukte pogingen en de brief over de miskraam aan de huisarts. Dan zie je pas wat we (en dan bedoel ik met 'we' iedereen in dit traject) allemaal mee maken. Dat sluit je niet zo maar af!

Ik hoop dat jij, en met jou alle andere meiden, ook dit traject met een zwangerschap mag afsluiten.

Ik denk vaak aan jullie!

Djanne

Geplaatst

Roos, wanneer hoor je of je TP door kan gaan? Succes alvast!

Corina, hoe is het nu met jou? Kun je de moed er nog een beetje inhouden? Kan me helemaal voorstellen hoor. Maar gelukkig zijn er nog kansen. Eind deze maand weer?

Freggel, nog een paar dagen en dan naar Cyprus. Hoe sta je er in?

Djanne, veel succes. Het kan nu niet lang meer duren.

Geplaatst

Djanne, wat spannend meid!!!! Ik duim.

Lizzy, oohneee wat balen zeg dat je wat ziekjes bent. Doe rustig aan, geef je lichaam rust. Duurt nog zo lang hè, de testdatum. Wij schelen straks niet zo veel qua datum. Wij krijgen rond/op 16 maart de tp.

Ik duim!!!

Voor de rest een knuffie.

Geplaatst

Hai Bootje,

het gaat erg goed met ons. Indy is nu ruim 9 weken en groeit als kool. Elke dag besef ik me dat t zoooo bijzonder is allemaal!grappige is dat iedereen Indy sprekend op mij vindt lijken hihi! mensen die niet van ons ECD verhaal weten, maar zelfs ook familie en vrienden die weten hoe t zit. Dan straal ik van trots als ik dat hoor. Erg leuk te lezen dat er nog meer dames naar Cyprus afreizen binnenkort. Hoop dat t hen ook lukt en natuurlijk voor iedereen op dit forum.

@Mees: wij gaan in september dit jaar wederom naar Cyprus voor een broertje/zusje voor Indy. Hopen zo dat t nog een keertje lukt, maar dat weet je maar nooit. Wellicht wat snel maar Bijzondere is dat we dezelfde donor dan nog hebben. Ze is al benaderd en voor ons 'gereserveerd' . Hoe gaaf zou t zijn als Indy en haar broertje/zusje gewoon 100% bloedverwanten zijn. Hoop dat dat bij jullie ook kan.

spannend voor jou Djanne! Hoop dat je prettigere bevalling hebt als ik ;)

@miranda: hoe is t met jou?

meiden allemaal heel veel succes en sterkte!

He doorzettertje,

leuk van je te horen en mooi dat het goed gaat met jou en Indy.

Hoe oud is ze nu al weer?

liefs bootje

Geplaatst

@ Lizzy, lekker broeden meis!!

@ Djanne, heel veel succes...

@ Freggel, het schiet nu echt op voor jullie.

@ Bootje, dikke knuffel voor jou

@ Sannemieke, fijn da je weer positief bent en vooruit kijkt!

Geplaatst

Lief meiden!!

Doorzettertje, je hebt pb terug;-)

sas, hoe voel jij je?

Corina, hoe gaat het met jullie? Ennuh, post nog geweest? Ja toch??

hier net laatste echo gehad. 7,7mm. Ik ga weer iets verhogen. De volgende echo s in Cyprus. Gaat dus allemaal prima.

fijne dag meiden, met het mooie zonnetje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden