Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goeiemorgen dames...

Mees...je blijdschap spettert gewoon van het scherm af...geweldig!!!! en houden zo!!!:icon_flower:

Freggel...hoe is het gesprek met jullie donor gegaan gisteren??? het gaat er nu op aan, spannend!!! Hoe was het klussen bij je zusje???

Ben toch wel een beetje heel erg benieuwd hoe het met Karin is?

Mira....spannend...en die laatste paar dagen...altijd vreselijk...hoop dat je genoeg afleiding hebt!!!

Corina...geniet lekker van je 2 vrije weken, heerlijk...hopelijk blijft het weer een beetje mooi...:av-31:

Ben er van de ene wel mee bezig en van de andere kant ook weer niet...weet niet zo goed wat ik moet verwachten en vragen...de website van Geertgen ken ik nu van binnen en buiten...hahaha...vind het dus wel spannend ja...heb wel al vragen opstaan die wil stellen, maar geen idee of zij me kunnen helpen...

Over 2 dagen weten we meer...we moeten er om 15.15 uur zijn, om half 4 is het gesprek met dr. Cuypers...heb mijn dossier al gekopieerd, dus dat kan ik dan meteen afgeven aan de gastvrouw. ik zag bv op de site staan dat een ivf incl. medicijnen bij niet verzekerde kosten 2500 euro kost...dat is zo'n 1000 euro minder dan wat ik de afgelopen 3 keer zo ongeveer heb vergoed gekregen....maar hier zal natuurlijk nog wel vanalles bijkomen, neem ik aan...

maar dat vraag ik woensdag wel...ook welke hormonen ze gebruiken, of ik nog bloed opnieuw moet testen, amh, lh, fsh...we zien het wel...en dan kunnen we idd al een beeld vormen wat we verder gaan doen...een geluk bij een ongeluk mss dat we dus een donor hebben...

liefs,

Nico

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Verdorie, hele pagina getypt en weg!!:evil2:Opnieuw dan maar!

Môgge dames!

Nico; jaa nog 2 dagen en dan is het zover. Hoe snel is dat gegaan hè! Je hebt iig de juiste arts, dus het komt goed. Vragen wat je wilt vragen. Ze zullen de uiteindelijke keuze bij jullie neerleggen; dus ik je gevoel belangrijk.

Mira; weer een dag voorbij. Ik duim met je mee!

Mees: hé wat leuk, heb je die date al gehad of komt ie nog?? gezellig zeg.:JD:

Hoe gaat het verder met je??

----------------------

Hier is het gesprek met onze donor (ik vind dat heel plastisch klinken, maar noem het maar wel even zo) niet doorgegaan, er was van beide kanten wat tussengekomen. Ik denk dat het deze of komende week gaat worden. Moeten we nog haasten ook voor 15 april!! gelukkig is het dat weer bijna. Ik zal niet meer zeuren over de wachttijd, want het gaat ineens snel nu. Heb er zin in, maar vind ik ook eng....hopelijk gaat alles goed.

Ohja, en het klussen bij mijn zusje. ging goed, alleen heb ik een plaat massief hout op mijn voet laten vallen waardoor deze dus wat dik, blauw en gekneusd is. AUWW zeg. Tja, eigen schuld!

Vandaag even naar de Blokker, wasje draaien en verder gaan met het aanplanten van mijn Clematissen en Rozen. T wordt weer mooi weer, zo te zien!

Het kan zijn dat ik de komende dagen niet online ben.....ik moet morgenvroeg naar de KAAKCHIRURG...ieuw :sad1:. Ik zou zooo graag afbellen,. maar ik moet écht. Heb last van 2 verstandskiezen dus het kan niet langer uitgesteld worden. Hopelijk valt het mee en voel ik me niet: :violent1:

Wish me luck!!:bag::bag:

Liefs, mij

Geplaatst

Hey meiden,

Heerlijk weertje inderdaad! Genieten!:toothy4::toothy4:

Freggel, je gaat niet zitten mutsen hoor. Gewoon online komen. Je hoeft toch niet te praten met ons? Alleen maar typen!! :36_11_6: :36_1_13: :lachu:

Nee hoor, lieverd:2smiley.php:. Ik leef met je mee. Want ik ga graag naar de tandarts (echt waar, super aardig en vroeger was ik als de dood omdat ik een hele vervelende tandarts had) maar naar de kaakchirurg? Neeee:protest:!!!! Niet fijn!! Maar...ik heb ook wat verstandskiezen laten trekken en ging allemaal goed. 1 aspirientje en dat was het. Dus het gaat goed komen. En wel slim om nu te gaan, want als je bezig bent en daarna zwanger is het lastig met foto's maken en verdoving enzo. Dus...na de kaakchirurg ben je helemaal klaar voor beebje(s). Dus :toppie:!!

En dat klussen? :oops: Niet meer je voet pletten hoor!!

Nou, jullie gesprek met de donor komt wel goed. Is lekker dat nu alles snel gaat he. Ja, eerst dat wachten en dan opeens is het zover.

En ja, de date hebben we gehad. Errug gezellig hoor. (2x al) Dat houden we erin. (Is met zn drietjes.)

O ja, dat verdwijnen van je bericht. Ik weet niet of het bij jou hetzelfde is, maar ik heb ontdekt dat als je een bericht aan het maken bent, en je een bladzijde terug gaat, het bericht waar je mee bezig was, verdwijnt. Dus nooit een blz terug gaan tijdens het maken van je bericht. Dan post je het gewoon eerst, gaat dan een blz terug en dan ga je terug naar jouw geposte bericht en dan wijzig je je bericht en kun je het aanvullen. Ik werd daar nml helemaal GEK van. Want de 2e keer dat je n bericht schrijf ben je nooit meer zo leuk als je de 1e x, vanwege het super balen dat dat k bericht weer verdwenen is. O ja, je kunt natuurlijk ook ff ctrl C doen; dan heb je het ook nog.

Hahaha Nico, dankjewel!! Ja, ben nog steeds zo blij! Waaah:yah:! En...terwijl ik dit aan het typen ben, belde net het zh terug met de datum voor de echo. Volgende week maandag!!! Yes, nog maar 1 week:happydance1:. En dan eind vd maand kennismaken met de gyn/verloskunidige in het zh. Gaaf!!!

En jij Nico, nog maar 2 dagen. Ja, dan gaat het echt beginnen. Geniet van alles he:biggrin::biggrin:. Vanaf dan gaat het echt beginnen. Echt gaaf!

Mira, ik duim voor je. Hoe voel je je? Bijna he? gekruiste%20vingers%201.gif

En Karin, hoe is het ermee? Heb je al nieuws?

Corina, ook een dikke knuffel voor jou!

Allemaal heeeeel veeel :love4::love4::love4::love4::love4:

Mees

Ps. Nog 1 dag en morgen 5 weken!!!:happy7:

Geplaatst

hhihi, ja mees je hebt wel gelijk hoor! Meestal valt die kaakchirurg wel mee. een vriendin van me echter, had er flink last van. Kon kaak niet meer opendoen en niets eten. Dagen alleen vloeibaar! Pfff nou het is iig goed voor onze lijn hè? hihi En als ik af zou zeggen; en zwanger ben, en klachten zou krijgen...nou dat wil je echt niet! Dat zei de tandarts ook al. Helaas zit 1 kies nog half in mijn kaak (moet er operatief uit) en kies bovenin helemaal scheef!

Mijn bericht verdwijnt altijd als ik een smiley wil verzetten d.m.v. 'backspace'. Ga ik met de cursor voor de smiley staan maar dan pakt ie niet de smiley maar de bladzijde inderdaad!! BALEN! En dat schrijft anders, is niet meer spontaan. Klopt helemaal. Moet ik gewoon (en jij ook) niet meer doen heheeh:happydance:

Wat cool!! A.s. maandag al de echo geweldig!!!! ben zo benieuwd zeg :happy2::happy2: Daar leef je helemaal naar uit, waanzinnig!!! Wij (als ECD'ers) blijven toch bij Gyn onder controle? Klopt dat?

En 5 weken, nog even en je zit aan de 12 weken. Dan herinner je je deze post:happy: Ben blij dat het goed gaat allemaal!

Leuk dat je die date erin houdt hoor, moet je zeker doen! 1 of 2x perjaar even bijkletsen, theetje, kei leuk toch?!:icon_flower:

Ik ga zo écht.....zit weer te lang achter die pc. Dat uurtje van de klok zaterdagnacht mis ik toch wel hoor, jullie niet? Maar wel super dat het nu pas om 20:00 uur donker wordt.

xxxxx:icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

Heb ik precies hetzelfde. De 2e x dat je het schrijft baal je nog dat je 1e bericht weg is en alle spontaniteit is weg. Zit je eerder grrrr grrrr achter de pc.

Ja, kan idd ook heel erg zijn hoor, bij de kaakchirurg. Ik heb het ook een x gehad, maar dat was niet bij trekken. Dat was toen er n ontsteking zat en ze n soort luikje maakte in je harde 'tandvlees'. Zooooooooooooooo K..!! Ik kon 2 weken amper eten. Maar....bij jou gaat het om trekken en ik vind dat je geen last mag hebben. Dus....hahahaha!

Heb ik ook. Zit te lang achter de pc. Moet notabene nog ontbijten. Heb alleen kopje thee en hapje krentenbol op. En niet door misselijkheid hoor. Gewoon lui, hahaha.

Ja, super he, die echo. Ja, wij blijven bij een gyn. Ik heb geeneens een verloskundepraktijk gebeld. Meteen zh. Want ik wil toch wel dat ze veel kennis hebben. Ook al heb je dan soms een co of assistent. Er is tenminste know how.

Ja, helemaal gezellig, zo'n date. Gaan we ook doen, met onze beebs :-))))))

xxxx, mees

Geplaatst

Hallo allemaal kon het niet meer houden ben vandaag voor een bloedtest geweest maar was helaas negatief.

Volgende week dinsdag hebben we een gesprek wat de verdere planning is. Heb gelukkig nog 2 cryo's dus gaan waarschijnlijk gelijk door.

Het lijkt allemaal zoveel moeilijker dan de eerste 3 keer.

Liefs Mira

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Weet iemand iets van Karin?? Ben benieuwd hoe haar test is gegaan!!

@ Mira2: Heel veel sterkte echt verschrikkelijk balen dat het mislukt is ik weet precies hoe je je voelt. Heel veel succes met de cryo's.

@ Nico: Ik kan me wel iets bij voorstellen dat je niet precies weet wat je moet verwachten, hadden wij ook. Goed dat je vragen op papier heb staan. Nog 2 nachtjes heel veel succes met het gesprek zal aan je denken.

@ Pulletje: Ontzettend lief je berichtje, dank je wel. Hoe is het me jou?? Hoe loopt het nu??

@ Freggel: Jammer dat het gesprek met de donor niet is doorgegaan, maar gaat helemaal goed komen hoor!! Hebben jullie al een nieuwe afspraak gemaakt?? En idd de dagen gaan zosnel voor je het weet is het de 15de en ben je weer een stap verder, ik hoop het zo voor jullie. En over het pbtje is niet schuldig over voelen ( je snap wel wat ik bedoel)

Heel veel succes morgen bij de kaakchirurg, hopelijk ben je weer snel online, en als het niet gaat gaat het niet toch??

@ Mees: WOW GAAF volgende week al je eerste echo helemaal super, ik ga keihard voor jullie duimen voor een hele mooie echo.

En super bedankt voor je "HUG" doet mij goed.

Lekker voorzichtig blijven stuiteren hoor niet al te hard want je bent ZWANGER. :laughing9::happy7:

Nou ik ben vandaag bij Geertgen geweest en het gesprek gehad. Daarin vroeg hij of we gelijk door wilde gaan of een maandje rust wilde.

Ik vroeg toen van hoelang gaat het duren eer dat er een match voor ons is?? Want anders vind ik het eigenlijk zonde van mij tijd!!

Hij vertelde toen dat bij de 1ste ronde 20% kans is op een match 2de ronde 50% kans en bij de 3de ronde 90% kans. Toen hebben we besloten om gelijk door te gaan want als je het realistisch bekijkt dan wordt het juni/juli eer dat er echt een match is hopelijk eerder maar dat is gewoon niet realistisch.

Dus vanaf vandaag ga ik mijn BMS opbouwen volgende week BMS check en dan maar weer in de wachtstand.

Nog over een meeting als we er aan toe zijn, ik ben er wel voor lijkt me harstikke leuk, het zal in het begin wel onwennig zijn maar als het ijs eenmaal gebroken is is het helemaal leuk en gezellig.

Nou meiden hier komt mij specialiteit :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Nee toch Mira!!! O, wat erg meid!! Zo super k**! Ik had het je zo gegund! Heel veel sterkte meid. Fijn dat je alweer kijkt naar de volgende stap. Het gaat je lukken hoor!!

Hele grote knuffel :knuf:!!

xxx, mees

Geplaatst

Mira...balen zeg meid...zo'n goeie hoop en dan toch helaas negatief...volgende week dus een beslissing of jullie gelijk doorgaan...duim voor je en denk aan je!! en een knuffel voor je, want het is toch niet niks, een negatieve test...:hugs2:

zeg meiden...als je dan nu een bericht aan het typen bent en je klikt dan op 'meer opties (rechts onder het bericht) dan blijft je tekst als het goed is gewoon staan en kun je als je naar beneden scrolt zelfs nog zien wat de vorige berichten waren...zo doe ik het meestal...dus voordat je smileys erin gooit, kun je dit het beste via 'meer opties' doen...en als je de lijst met smileys wilt zien, dan klik je op meer...als het goed is, opent deze smileylijst dan in een ander venster (tenminste, bij mij op de pc...)...

Corina...spannend meid...je begint dus weer met opbouwen van je bms...en dan in de wachtstand...kan je bms dan zolang 'dik' blijven totdat er een match is? hoe lang is het gemiddeld dan dat er een match is? Dat is dus een stukje van de ecd waar ik niet veel van weet....morgen dan toch maar eens vragen hoe dat precies allemaal werkt...al heb ik al een beetje een beter idee sinds ik met jullie meeschrijf...

Freggel....aiaiaiaiai...een plaat op je voet...dat is niet zo fijn....heb je flink gekoeld? Jammer dat het gesprek niet is doorgegaan...hebben jullie al een andere datum staan? nog even en dan is het zover...time flies when you're having fun!!

al is een bezoekje aan de kaakchirurg niet echt fun...jaiks...maar adn kun je daarna wel weer met een big smile rondlopen, omdat je geen pijn/last meer hebt!! :biggrin:

gisteren gehoord dat een oud-collegaatje zwanger is...nog heel pril...had vorig jaar een mk gehad en zouden nu de mmm in moeten (de voorbereidende onderzoeken)...gelukkig voor haar hoeft het niet, ze stond op om een hsg te laten doen...van de ene kant blij voor haar, van de andere raakt het me toch meer dan ik dacht...en dan schrijft ze ook nog dat ze zich schuldig voelt tegenover mij omdat het bij hun wel gelukt is, en bij ons niet...

Voor de groep:

:greatgirls::blowkisses:

liefs,

nico

Geplaatst

Mogge meiden,

@ Nico: Nee hoor je BMS blijft niet zolang dik. Als volgende week mijn BMS goed is dan ben ik onvankelijk dat wil zeggen dat ze dan een match/donor gaan zoeken. Dat is een periode van 3wkn ongeveer, als er geen match is dan ga je weer afbouwen. Je moet dan 7dgn provera slikken en ongeveer 5dgn daarna heb je een onttrekkingbloeding. Als deze is begonnen ga je weer opbouwen en een week erna een echo om te kijken hoe je BMS dan is. En dat gaat dan zo door tot dat ze een match hebben.

Ik hoop dat je dit leest voor morgen zodat je al een klein beetje info. heb. Heel veel succes morgen.

Voor iedereen vanuit hier een :hugs2::blowkisses:

Liefs Corina.

Geplaatst

he Corina...ik snap hem....dus dit kan dan die ronde 1 bij jou zijn, van 20% kans, ronde 2 is dan als je weer gaat opbouwen als ze geen match vinden bij ronde 1 en dan zou je dus 50% kans op een match hebben? Of is ronde 1 als je met ecd begint en ronde 2 als je een volgende ecd hebt, bij een mislukte eerste ecd?

En provera...is dat een pil? zoals microgynon? Sorry voor de vele vragen...Zo uitgebreid staat het namelijk niet beschreven op de website...zal eens kijken bij Freya....want ik dacht dat daar wel een brochure op stond (en volgens mij heb ik die ook al eens uitgeprint, maar omdat het nog zover weg was deze afspraak nog niet echt goed doorgelezen...)...

in elk geval bedankt!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

He dames bedankt voor jullie lieve woorden. Hoop ook dat ik door mag volgende maand.

Nico en Freggel jullie veel succes hoop dat het allemaal snel in gang word gezet voor jullie.

Liefs Mira

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Hier jullie hamstertje Freggel!!!

Nou, het viel me vanmorgen alles mee. Binnen 3 minuten waren de 2 kiezen eruit. Eerst nog foto laten maken van tevoren. verdoving werkte iets te goed volgens mij, mijn hele oor en keel waren verdoofd, dat was erg raar hoor.....:fear2: Wel ben ik veel bloed verloren, dus ik leek wel dracula toen ik in de spiegel keek. :jawdrop:

Inmiddels heb ik een lekkere hamsterwang en zit mijn kaak op slot. Ook zit het eerste zakje Brufen er al in. verdoving gaat uitwerken dus even afwachten. Maar ik voel me best aardig hoor! Mijn voet tikt ook de hele tijd, ik kon maar net in mijn dichte schoen vanmorgen. Die is dus ook nog wat dik. Ooh ik ben echt een kneus momenteel, boehoeoeoe :yawn::animatedwink: Dikke voet, dikke wang.....hahaha moet er zelf wel om lachen hoor!

Mira; oohnee......meid heel veel sterkte. Ik weet niet hoe het voelt, maar kan me er een goede voorstelling van maken.......dikke knuffel.

Corina; thanks!! En ik geef je gelijk dat je doorgaat. De eerste maand is de matchkans dus dermate laag dat ik ook zo doorgaan. Dan heb je de 2e of 3e maand je match gewoon!! En nog een maandje rust gehad. (alhoewel je zsm door wil) Het grote wachten is weer begonnen voor jullie, we trekken je er doorheen met z'n allen!!:bb:

Nico; Ai dat is altijd even een knauw....Je gunt het ze wel, maar jezelf gewoon nog ietsje meer. En daar is niets mis mee. Jullie tijd komt gewoon nog, je hebt het allemaal nog tegoed. Ik hoop dat je snel uit kan sippen hoor! Gelukkig begrijpt ze hoe het is voor je. kan ze er rekening mee houden.

Oh en de Provera, ja dat is een pil. Meestal een kuur van enkele dagen, bevat een hormoon.

Google er maar eens op. Of natuurlijk aan mij vragen, hihi, ik ben werkzaam in de Farmacie en weet heel veel van medicijnen.

Voor de rest ook een knuffel en ik hoop dat alles goed gaat!

:hug::knuf::love1:

Freggel

Geplaatst

O Mira, wat erg dat je niet zwanger bent. Veel sterkte!

Corina, jij begint weer in je bekende traject. Hoop echt dat er snel een match gaat komen. Succes!

Freggel, dikke voet, dikke wang...hopelijk voel je je snel weer wat minder kneus hihi. Beterschap!

Nico, de wereld van ECD wordt steeds weer wat bekender. Succes met je gesprek. En wat betreft de zwangeren om je heen...natuurlijk is het voor jezelf even pijnlijk. Ik denk er zo over; stel je toch voor dat iedereen niet zwanger kon worden of een ziek kindje zou krijgen (in mijn geval dan), dan word je zelf ook niet gelukkiger. De blijdschap en gezondheid van een ander kan mij ook gelukkig maken.

Ik ben vorige week ongesteld geworden, dus begonnen met de pil!

Liefs Lizzy

Hoe is het met karin, Terry en Maureen?

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Freggel: Beterschap hopelijk ben je gauw de oude. Bedankt voor je lieve woorden idd we slepen elkaar hierdoor heen, lief dat je dat zegt.

@ Nico: Wat je in het begin schreef is goed, het heeft niets te maken met mislukte eerste kans. Als verzekering zien ze dit als 1ste IVF poging die mislukt is. Elke keer als je bms goed is staat je op de wachtlijst. Zoals ik nu hopelijk vanaf volgende week op de wachtlijst staat heb ik 20% kans dat er een match is, afbouwen/ opbouwen dan heb je 50% kans enz. wat ik al eerder beschreef. Provera is idd een pil., de naam die jij beschreef ken ik niet sorry. Toi Toi Toi morgen ( een hele goeie datum hihihi).

@ Lizzy: Jij mag ook bijna beginnen spannnend hoor heel veel succes vrijdag met het gesprek.

@ Maya en Mees: De zwangere dames onder ons hoe voelen jullie je?? Bijna eerste echo SPANNEND toi toi toi.

Liefs Corina :positive energie:.

Geplaatst

Corina:Ik ga morgen voor een dubbele afspraak dan krijg ik mijn behandelplan.

Weten jij dat? Begin je dan ook meteen? Weet iemand dat hier?

Het zal nu eindelijk niet lang meer duren.

Vind dat zo zonde had makkelijk nog iemand kunnen helpen.

Maar voor nu eerst zien hoe deze eerste keer zal gaan.

Heb jij nu 50% kans op een match? Is dat per maand? Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten. Dat heb je al meer dan genoeg gedaan.

Freggel: beterschap. Klinkt allemaal heel eng. Ben bij de tandarts echt een mietje. Doodeng.Je bent wel een bikkel hoor!

Mira: Ik hoop dat je cryo's mooie kindjes worden. Ik hoor hier weleens dat je meer kans hebt met cryo's als vers. Ik hoop dat dat voor jou op zal gaan!

Maya: Ik vind het zo gaaf voor je. Je hebt zolang moeten wachten en zoveel meegemaakt. Iedereen zal heel blij voor je zijn en trots op je zijn. Ook voor je moeder zal dit wondertje een groot lichtpunt in haar leven zijn. En je vader, weet ik zeker, is apetrots op je. Geniet ervan meid je verdient het! Ik weet zeker dat je een hele goede mama gaat worden.

Mees: Ook maar mooi even zwanger geworden. Goed gedaan! Genieten van je zwangerschap hoor. En na 3 maanden lekker shoppen.

Nico: Weet je al of je nog een eigen IVF of ecdpoging doet? Heb je de donor nog gesproken? Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Als het te privé is niet vertellen hoor, snap ik best.

Alle andere meiden: IK hoop dat jullie nu snel zwanger worden zonder tegenslagen. Het moet gewoon een geluks topic worden.

GO FOR IT!!

Geplaatst

Ja gaaf hè, pulletje!! Zo wauw!!!

En wat super dat jij anderen helpt! Ja suf dat het zo lang duurt!

Hey corina, voel me helemaal top!! En idd, nog 6 nachgjes slapen en dan de echo. Super!!

Lizzy, jij aan de pil dus ook ol weg!! Fijn!

Hey hamstertje, je bent echt n held! Alles doorstaan! Hoop dat je n beetje kan slapen. Zo zielig! Hihi, voet, kaak. Nu stoppen hoor. Dat is genoeg!!

Doe rustig aan hè!

Ik heb morgen afspraK MvM. Spannend !!

Iedereen: droom lekker!!

Xxx, mees

Geplaatst

Mees:Sorry, correctie na 1,5 maand shoppen. Dan ben je al 3 maanden.

Heel veel geluk over 6 nachtjes. Het kunnen er toch ook 2 zijn?

Hadden ze iets gezegd over hoog hcg bij de bloedtest?

Vaak kunnen ze daaraan al zien dat het er waarschijnlijk 2 zijn. Dan is het hcg hoger als normaal.

Bij mijn vriendin en haar 2-ling tenminste.

Lizzy: Heel mooi dat je zo kan denken. En op naar een gezond kindje voor jou!

Krijgt de donor nu andere of meer medicatie?

In welk ziekenhuis lopen jullie?

Geplaatst

Hahaha, ja goede correctie;-) Pulletje:-)))

Nu nog maar 5 nachtjes slapen...!

Ik weet niet precies de ontwikkeling vh hcg. Ik had vorige week maandag 100 en dan schijnt hoog te zijn. Misschien hoor ik bij de MvM test vandaag meer. Hoop dat ze bij die test ook het hcg zien. Heb m'n potje al klaar staan:-)

Ben benieuwd!

Xxx, mees

Geplaatst

Hellowww meiden!

Spannend Mees, zo MVM! Volgens mij testen zij niet specifiek op hoeveelheid hCG maar gewoon een urinetest. 100 is best goed inderdaad, ben zo benieuwd!! Miss krijg je er wel 2!!

Lizzy, dank je wel!! Jij weer met de pil begonnen, super! de cyclus is dus officieel begonnen! Weet jij of geertgen het lange of korte protocol hanteerd? Ik heb nl. geen eigen cyclus, dus hoe gaat dat dan? Alvast bedankt.

Corina, tuurlijk slepen we elkaar erdoorheen. Ik zal jullie steun vast nog nodig krijgen hoor. Ook jij bent begonnen met de BMS. Ook al is er nu 20% kans op Match, je weet nooit!!

Pulletje, wat balen zeg dat het zolang duurt bij jullie, hoe kan dat toch hè?! Vandaag je behandelplan, laat je daarna wat weten? Ik ben benieuwd. Ik vindt jou zo'n topper!!!:toppie:

Hoe gaat het met de rest??

Hier gaat het erg goed!! Omdat ik met mijn hoofd op 2 kussens moest slapen en het nog wat bloedde, was de nacht onrustig en onsmakelijk....maar vandaag kan ik m'n kaak al verder opendoen en volgens mij zijn de wonden nu redelijk dicht al. Ik proef geen bloed meer (vind ik zoooo vies...) Nu 4x daags spoelen en hopelijk snel beter!

Mijn voet tintelt de hele tijd, nog steeds dik ook. Stomme houten plaat ook!! haha! (en stomme Freggel...)

Knuffel en tot snel!

Ohja, ik hoorde gisteren van mijn beste vriendin dat zij geheel onverwacht zwanger is van hun 2e kindje!!! Bij hen gaat dat ook niet zomaar, alhoewel ze wel spontaan zwanger raken. Ze heeft haar eerste bevalling net overleefd (wel 7 soorten medicijnen aan overgehouden chronisch) en kampt nog dagelijks met een trauma hiervan. Ook wat hè....ik hoop dat ze van haar cardioloog en andere artsen de zwangerschap kan doorlopen....

Geplaatst

Hellow hamstertje,

Ze is net geweest en bij de test zei ze dat ik al heeeeel veel hormonen heb voor m'n 5 weken. Het streepje is nog donkerder dan de teststreep! Blij dat het goed zit!! Ik zag eerst niets verkleuren en schrok n beetje. Maar deze test duurt langer, zei ze, dus ik weer relaxed. Ze kon aan de kleur zien dat ik veel hcg heb. Normaal is het nu nog maar n licht streepje. Waaaah! Blij!!! Want omdat ik eigenlijk niets bijzonders voel, is het toch beetje eng.

Zooo blij!!!! Xxx

Geplaatst

En hamstertje , super dat het al beter gaat. Zullen we vandaag thee met moorkop doen?

Wahahahahaaaa !! Nee hoor, je bent nog zielig. Eet maar vloeibare dingen. En die voet ook nog?! Blèr!!

Xxx

Geplaatst

Hai Ladies,

Super Mees, wie weet zijn het er wel twee! :speen:Hoe gaaf zou dat zijn!

Onze afspraak gaat vrijdag niet door, omdat de oma van mijn vriend is overleden en dan begraven wordt. We gaan het nu donderdag (morgen) via een telefonische afspraak proberen. Dat is precies onder een borrel op mijn werk (voor o.a. mij wel te verstaan ivm diplomering), maar dan moet ik er maar even tussenuit peren.

We kennen het schema en we weten hoe we moeten spuiten dus voor dat soort zaken hoeven we nu niet meer naar het ziekenhuis eigenlijk.

Mijn vriendin de donor krijgt nu de normale hoeveelheid hormonen (vorige keer had ze lage dosering).

Ons schema ziet er als volgt uit:

Samen zijn we nu aan de pil.

Als ik 2-3 weken de pil heb geslikt, begin ik aan de lucrin injecties (legt cylus plat). Na vier dagen stop ik met de pil en wacht ik op menstruatie.

Als ik in totaal 2 weken lucrin heb gespoten begin ik met progynova (oestrogenen om BMS op te bouwen) 3x dgs 4 mg en begint de donor met het spuiten van lucrin. Ook zij stopt na vier dagen met de pil en wacht op menst. Daarna begint zij met spuiten van Gonal F 150 EH (stimulatie meerdere follikels)

Dan wordt er na ongeveer 9-12 dagen een echo gemaakt: voor mij om BMS te checken, voor haar om follikels te meten. Dan wordt er evt punctie afgesproken (en daar is het vorige keer bij ons gestand)

Dit is het lange protocol en volgens mij doen ze dat bijna overal.

Ik zit zelf niet bij geertgen, dus ik weet niet precies hoe ze het daar doen. Ik heb al wel in de gaten dat ze het overal nét even anders doen en andere medicatie gebruiken of andere voorwaarden gebruiken. Dat kan best verwarrend zijn. Maar iedere kliniek heeft het beste met je voor en doet wat hen goed lijkt.

Wel fijn om weer te mogen gaan beginnen. Ik heb wel even genoten van mijn pauze: lekker drinken, stappen en sauna's...je weet nooit of het binnenkort niet meer kan haha!:5shotss:

Iedereen veel succes!

x Lizzy

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hoe is het met iedereen??

@ Mees: OH wat zou het gaaf zijn voor jullie twins!!!! Ik duim en hoop het zo voor jullie op naar een mooie echo maandag. Het is jullie super gegund.:blob1:lekker verder heerlijk omdat te lezen.

@ Freggel: Hoe is het nu met je?? Helemaal weer de oude?? Ja ik vind deze forum met name deze topic ook zo fijn. Je wordt gesteunt en steunt de ander net zoals vriendinnen doen. Heerlijk vooral als je begrepen wordt.

@ Lizzy: Heel veel sterkte morgen met de uitvaart. Hopelijk en daar duim ik voor dat jullie telefonische een goed gesprek hebben vanmiddag en dat jullie gewoon door mogen gaan.

@ Maya: Hoe is het nu met je?? Hoe voel je je??

@ Nico: Ik ben benieuwd hoe je het gisteren heb ervaren bij Geertgen en of je een goed gesprek heb gehad met dr.C. Hoe is ze?? Ik heb maandag een afspraak bij haar voor een BMS check en ik heb haar nog nooit gehad!! Ben benieuwd.

Hier gaat het goed alleen is het vandaag vreselijk weer, balen ik blijf maar lekker binnen vandaag denk ik.

Nou meiden hier mijn positieve vibe voor iedereen die het nodig heeft komt ie. :positive energie::CYBER_HUGS:.

Liefs Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden