Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O Maya, wat verschrikkelijk! Ik ging even kijken of het er 1 of 2 waren en nu dit. Dat moet wel echt als donderslag bij heldere hemel zijn gekomen ja!

Maar ik begrijp uit je verhaal dat het vruchtzakje dus wel doorgroeide? En daardoor bleef je positief testen ofzo?

Jakkie en dan onder al dit verdriet ook nog een curretage regelen. Ik begrijp dat je emoties alle kanten opgaan. Sterkte!!

Liefs Lizzy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maya ik wil je ook even sterkte wensen. Ik ben niet echt actief in dit topic, maar lees zo nu en dan mee.

Wat een verschrikkelijk bericht voor jullie. Worden schieten te kort. Heel veel kracht toegewenst om dit verdriet te verwerken.

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik kan het nog steeds niet geloven, het is zo onwerkelijk.

9 weken van hoop en toekomstdromen, spat in enkele secondes uitelkaar. Ik voel me bedrogen, bedrogen door mijn eigen lichaam.

Als er nu nog een embryo in had gezeten, en het was gestopt met leven na zoveel weken. Dan wist je wat je verloren had.

Maar ik weet nu niet zo goed, waar ik afscheid van neem. Het voelt aan van niets. Toch heb ik naief genoeg gedacht al die weken dat er iets groeide.

Het moment dat ik zag wat er niet was en het hoorde, zie ik steeds voor me. Het laat me niet los.

Gistermiddag had ik een afspraak bij een ziekenhuis hier in de buurt. Ik kreeg weer een echo, en natuurlijk hetzelfde verhaal.

Maar ik moest maar verder gaan met de medicijnen en woensdag teugkomen voor een nieuwe echo.

Het komt schijnbaar wel eens voor dat het vruchtje ergens anders zit????? Dit kwam erg heftig aan, want ik wil geen valse hoop meer.

Ik ben moe, verdrietig en op. Als woensdag blijkt dat er niets veranderd is wordt er een afspraak gemaakt voor curretage.

Op het werk heb ik mij op aanraden van een collega ziek gemeld. De gek wilde weer gewoon gaan werken.

Maar men heeft gelijk het is nu tijd dat ik aan mezelf denk.

Het slechte nieuws heeft er bij iedereen ingehakt. Iedereen is er kapot van. We krijgen wederom dan ook weer veel steun. Toch voel ik mij alleen.

Vandaag zou mijn lieve vader 65 jaar geworden zijn.

Vanavond gaan we uiteten in zijn lievelings eetcafe bij ons in het dorp. Samen met mam, mijn broer en zijn vriendin en mijn man.

Voor jullie allemaal een fijn, zonnig weekend.

Liefs Maya

Geplaatst

Mogge lieve meiden,

@ Maya: Lieve lieve maya wat een verschrikkelijke nieuws zeg bah bah ik heb hier geen woorden voor. Ik wens jou en je man heel veel sterkte toe de komende periode, neem goed de tijd om dit te verwerken. Vanuit hier een hele dikke knuffel:hugs2:. En als je ons nodig heb voor een uitlaatklep dan weet je ons te vinden he?? Daar zijn we voor.

@ Freggel: En en hoe is het gisteren gegaan??

Gister heeft dr.R gebeld en het was een super snel/kort telefoontje en het kwam erop neer dat hij nog niemand heeft en volgende week vrijdag terug belt.

Ik verwacht nu 100% zeker dat deze keer er niet in zit, maar goed had ik wel verwacht. Maar eerst volgende week maar ff afwachten.

@ Hoe is het verder met iedereen????

:positive energie::CYBER_HUGS:.

Liefs Corina.

Geplaatst

Lieve Maya, ja, 9 weken ben je vol blijdschap en goede hoop. En dan opeens dit?!! Zo verschrikkelijk! Dat het kan, n vruchtzakje dat 'alleen' groeit. Wat kan er toch veel mis gaan. En nu ook nog wachten tot woensdag met misschien toch heel klein beetje hoop. O meid, wat n zware tijd.

Ik hoop dat het etentje ter herinnering aan je vader toch nog beetje troost kan bieden.

Xxx, mees

Geplaatst

Lieve corina, jammer dat er geen match is! Hopelijk vlg week wel! Ik duim!

En hier alles ok. Wordt wel onzeker van maya's verhaal. Moet nog 2 weken wachten op de echo. Pfff, er kan zoveel mis gaan. Maar...vertrouwen hebben. Dat moet ik doen.

Xxx, mees

Geplaatst

Wat naar nu dat ik een bericht schrijf na Maya's nieuws...

Maya je hebt dus een nieuwe echo gehad. Ik heb er over na zitten denken en mij liet het ook niet los.

Kan dal wel, een vruchtzakje dat zelf hCG aanmaakt? Als ik tijd zou hebben zou ik het mede voor jou na gaan zoeken. ZOver ik weet is er echt een emmy nodig. Ach, als je dit leest; je hebt er toch niets aan nu. En rot voel je je sowieso. Ik geef jullie een knuf hoor. Ik hoop dat het etentje toch gezellig was, ondanks de dubbele dosis verdriet die dag.:icon_flower::icon_flower:

Nou het ging gisteren heel goed. We waren pas om 19:30 van Geertgen terug dus waren bek- en bekaf.

Maar we hebben een hele leuke middag gehad. Alle psych's en artsen zijn erg positief over ons en zien het zitten! We hoeven de METC niet af te wachten dus das fijn.

We mogen direct starten. :happy2::happy2::happydance:Dat houdt voor nu in dat mijn donor's cyclus niet in de juiste periode zit. over precies 4 weken is dat wel zo en komen we terug. We krijgen dan de schema's en recepten mee. Daarna wordt binnen 3 weken een punctie verwacht!! (zal eerste week juni zijn) WHAAAAAAAAAAA het komt wel heeeeeeeeeel dichtbij nu!!! Maak me gek!!!

We gaan zo weg meiden, dus tot snel!

Liefs,

stuiterende Freggel:laugh::laugh::laugh:

Geplaatst

Waaaah!! Super gaaf, stuiterende freggel!!!

Het gaat nu snel!! Eindelijk, na al het wachten. En ook super dat ze enthousiast waren over jullie!! Heel logisch, hihi!

Meid geniet ervan hè!!!

:-)))) mees

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Freggel en Terry: Wat een super goed nieuws voor jullie dat jullie al snel mogen beginnen heel veel succes en ik ga heel hard voor jullie duimen dat het voorspoedig mag verlopen.

Ik hou het ff kort ik moet zo aan het werk van 15.00uur t/m 23.00uur.

Hele fijne zondag verder en tot snel.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal!!Ik ben helemaal Happy!:happydance::happydance:

Whaaa Terry, jullie woensdag alle recepten dus mee, spannend zeg!!

Ik ga morgenavond na mijn werk nog even bellen. We hadden vrijdag Drs. Ruis, en die heeft het niet over een proefstimulatie (BMS )gehad. Andere artsen wel. Mocht het toch zo zijn dat ze dat willen gaan doen, zijn de komende 4 weken daar ideaal voor, we moeten toch weer wachten tot 13 mei.

Ik zou het erg zuur vinden als we na die 4 weken alsnog die proef-BMS moeten doen, zijn we wéér een maand verder....Wordt dus vervolgd.

Geplaatst

Super meiden ( terry en freggel)!!! Actie voor jullie!

En corina, werk ze meid. Tot laat hoor.

En lieve Maya, ik denk aan jullie. n grote knuffel meid!!

Hier alles ok. Gisteren voor t eerst overgegeven. Moet letten om te eten want anders wordt het erger.

Wel super happy natuurlijk!!

Xxx, mees

Geplaatst

Mees...overgeven...hoop dat je er niet al te veel last van krijgt...

Maya...nog een paar echo's dus om te controleren of er daadwerkelijk geen vruchtje/embryo in het zakje zit...wat lijkt me dit slopend....heel veel sterkte meid!!

corina...jammer dat er vrijdag geen match voor je was...hoop dat er deze week wel een match voor je zal zijn!!!

Freggel...fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie mogen beginnen...nu maar hopen dat jullie dan inderdaad niet die proefmaand hebben...

Terry....woensdag alle recepten mee!!! Spannend meid!!!!

Hier alles rustig verder....

:positive energie:

liefs,

Nico

Geplaatst

@Maya heel veel sterkte en succes morgen met je echo. Ik hoop, bid en duim voor je. Wonderen bestaan dus hopelijk voor jullie morgen ook.

Toi toi toi.

@doorzettertje heb je al iets van eugin vernomen?

Spannend hoor.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hoe is het met iedereen?? Ook aan het genieten van het mooie weer??

Ik zit nu ff met mijn laptoppie buiten heerlijk.

Vanmiddag belde een vriendin van mij op die op de hoogte is van onze situatie met de mededeling dat ze 10wkn zwanger is van haar eerste kindje.

Ze wilde dat wij het van de eerste hand hoorde niet via via want dat zou ze verschrikkelijk vinden gezien onze situatie,dat wardeer ik heel erg en dat heb ik haar ook gezegd.

Ondanks dat ik het haar en haar vriend het verschrikkelijk gun en blij voor hun ben deed het mij toch een klein beetje pijn, ik heb het tijdens het telefoongesprek niet laten merken maar na het telefoon gesprek heeft er toch een paar klein traantjes gevloeid maar dat was ook zo weer over hoor, schrok er zelf eigenlijk van.!!!!!

Ik heb vanmiddag een leuke kaart voor ze gekocht die ik van de week ga opsturen.

( Sorry dat ik het jullie vertel maar moest het ff kwijt.).

@ Maya: Lieve lieve meid ik wens jullie morgen heel veel sterkte en ik duim heel hard op een eventuele kleine wonder. Ik had en meerdere met mij het jullie zo verschrikkelijk gegund en dan is het eindelijk zover en krijg je dit voor je kieze BAH BAH heb er nog steeds geen woorden voor.

Een hele dikke knuffel vanuit hier komt ie :hug::knuf:.

Meiden een hele fijne avond en geniet van het heerlijke weer.

:positive energie::CYBER_HUGS::blowkisses:

Liefs Corina.

Geplaatst

lieve Maya...heel veel succes vandaag...hoop op een wondertje.....

Corina...begrijpelijk dat er toch wat traantjes gevloeid hebben... goed van je dat je een kaartje stuurt...ik waardeer het ook altijd als ik het van de mensen zelf hoor en niet via via...je gunt het ze wel, maar jezelf net ietsje meer...dus helemaal niet erg dat je het hier meldt....we zijn er voor je!!!!

Doorzettertje...nog even geduld dus...weet je hoe lang het kan duren voordat de testresultaten bekend zijn??? hoop niet al te lang!!! kan me voorstellen dat je wel weer verder wilt!!!

Terry...vandaag de recepten ophalen...en meteen afgeven neem ik aan...hoop dat ze snel compleet zijn...kun je je groentela gaan vullen...hihi...succes!!!

hier geen nieuwtjes te melden...zit in de wachtweken van onze 'spontane' knuffelperiode (met de ovutesten, dus eigenlijk niet spontaan)...maar weet niet hoe lang dit gaat duren...zucht...dus we wachten vrolijk verder...

straks voor een nieuw montuur en nieuwe glazen...

fijne dag allemaal!!! Geniet lekker van het zonnetje :icon_flower::av-31:

liefs,

Nico:positive energie:

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vanmiddag terug geweest naar het ziekenhuis. Resultaat van de echo hetzelfde. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.

Bij de arts werd de curretage besproken, aansluitend hadden we een gesprek met de zorgplanner. Helaas was het laatste plekje voor de vrijdag net vergeven.

Daardoor kan ik op zijn vroegst pas dinsdag geholpen worden, baal baal. Had zo gehoopt nog voor de paasdagen.

Contact opgenomen met het werk en daar werd voorgesteld dat er voor volgende week ook nog invallers komen.

Indien ik toch volgende week donderdag weer wil gaan werken kan het e.e.a. nog geregeld worden. Met dank aan al die lieve collega's!!!

Verder gaat het hier op en af. Ben bezig met een soort van plakboek te maken waarin ik alles opschrijf en inplak. Hoop dat me dat gaat helpen bij de verwerking.

Liefs maya

Geplaatst

Ik breek even in hier... Lieve Maya ik Wil jou en je partner heel veel sterkte wensen, het is zo wreed!!!! Pijnlijk dat Dan ook "een laatste plekje vervuld is" jeetje een patient extra moet toch kunnen!?

Ik vind het vreselijk voor jullie, nogmaals veel sterkte en Kracht in deze moeilijke tijd!!

Liefs bAbeth

Geplaatst

ach Maya...dat meen je niet...nog langer rondlopen, terwijl het al zo moeilijk is...heel veel sterkte en mij heeft het toen wel geholpen dat ik een soort van dagboek/plakboek bij heb gehouden, heb gemaakt...hoop dat je het hierdoor ook beter een plekje kunt geven...neem de tijd echter meid!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Maya: Sinds je eerste berichtje na je echo zijn jullie niet uit mijn gedachten, ik vind het zo erg en oneerlijk voor jullie. Nu ook nog wachten tot na de paasdagen bah bah. Ik heb er verder geen woorden voor.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe met het verwerken.

@ Nico: Bedankt voor je lieve woorden doet me goed. Ik ben zo blij met dit forum/topic je wordt hier tenminsten begrepen. Echte forumvriendinnen waar je alles mee kan delen.

@ Hoe is het verder met iedereen.

Hier gaat het goed weinigte melden morgenavond belt dr.R weer ben benieuwd!!!!! Al hoewel ik er niet veel hoop meer op.

Voor iedereen die het nodig heeft vanuit hier weer mijn specialiteit.

:positive energie::CYBER_HUGS::aaaflowersmiley:

Liefs Corina.

Geplaatst

Lieve Maya, wat erg!! En dan ook nog eens lang wachten. Dat maakt het nog moeilijker. Ik wens jullie heel veel kracht toe. Wat n zware tijd is dit. Niet voor te stellen.

Big hug, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden