Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Na weken radiostilte van mijn kant reageer ik ook maar weer eens. Ben het helemaal eens met Mees. Mees en o.a. ikzelf blijven de 'De Spanje gangers die het anders doen'. Baal ook van de vooroordelen, etc. ben daarom ook niet meer zo vaak op het forum te vinden. Echt jammer hoor: mis ook een aantal die hier op zaten in mijn beginfase (februari dit jaar).

Iedereen succes waar je mee bezig bent. Ik vertrek volgende week woensdag weer naar het mooie Spanje met beeldschone donor-moeders voor een cryo tp. Hoop dat ik over paar weken positief nieuws mag brengen.

Tot gauw.

Geplaatst

Hey Doorzettertje, leuk weer van je te lezen. Ja, heb ik precies hetzelfde. Het was eerst zo gezellig hier. Ik schrijf nu ook veel minder hier.

Wat super dat je al snel weer naar Spanje gaat. En...idd beeldschone donor-moeders :-))) Alvast veel succes. En we houden contact hè; kan ook via pb's.

Ik ben net terug vd zh-apotheek. Ik had al last van m'n keel en kreeg zo n oorpijn! Het kraakte en klopte en heel heet in dat oor. Ik probeerde het 'uit' te houden tot morgenvroeg maar was niet te doen. Een bijna exploderend trommelvlies. Dus toch maar dokter gebeld om 2 uur en nu weer home; met meds gaat het al wat beter. Man, wat n pijn zeg. Nou, ga zometeen maar weer n poging tot slapen wagen.

Trusten, xxxx

Geplaatst

Heeej Dames,

Wat leuk allemaal meiden die ik idd gemist heb! Ik begrijp goed hoor dat jullie minder schrijven hier. Ik persoonlijk vind het leuk om alles te lezen over jullie zw, maar ik kan me voorstellen dat enkele meiden dat te confronterend vinden.

Mees, wel rustig aan doen hoor! 2 weken non-stop! Jee meid. Hoe voel je je nu? Allemachtig wat was jij laat (of heeel vroeg) online zeg! Last van je buik of niet? Gaaf dat het 'tafeltje' dan eindelijk gaat komen, ihi. Ik denk ook dat je aan het eind nog steeds die toeter gaat krijgen hoor ;-)

Hoe gaat het inmiddels met je oor?

Nofje wat leuk, een jongetje! Bijzonder omdat je stiefkindje dat toch ook zei? Heel bijzonder. Voelde jij je ook niet goed dan na TP? Ik zal eens terug gaan lezen. Ik ben aan wat herkenning toe, alhoewel ik er niets voor koop voelt het toch goed .

Wat gaat het toch snel bij jullie meiden, de zw. Nog even en jullie zijn alweer bevallen!...

Doorzettertje, jij ook veel succes met je cryo. Ik zelf vind alles goed, spanje-gangers of gewoon NL, als we onze liefde maar kunnen geven. Als we geen donor zouden hebben zouden wij ook Spanje overwogen hebben. Ik vind dat een heel logische keuze. Hopelijk nu raak! Zou het wel leuk vinden als je meeschreef hier, zo nu en dan ;-)

Ik ben nog steeds (na een paar goede nachtrusten) niet 100% in orde. Volgende week zaterdag testen. Ik heb geen tsten in huis en ik haal ze ook niet, want dan kan ik me niet inhouden! Ik wil echt pas zaterdag testen.

Liefs mij

Geplaatst

Hey Freggel.. Ja hoor ik had ook een behoorlijk grieperig gevoel in het begin... Vooral in de tweede week. doodmoe en hoofdpijn, keelpijn en een snotneus.. Ik dacht toen ook he... de griep dat kan ik nu echt niet gebruiken.... Ik heb op wachrdag 10 toen al positief getest.. maar dat wa somdat manlief mijn gezeur moe was en testjes had meegenomen. Hij was ervan overtuigd dat het gelukt was.. En ja inderdaad dochterlief zei dat het een jongen zou worden en ze kreeg ook gelijk!

Mees wat shit zeg van je oor.. erg pijnlijk! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

En doorzettertje.. Veel succes met de TP binnenkort.. Enne je doet het helemaal niet anders dan anders..... Wie zegt namelijk dat je kindje straks op zoek gaat naar zijn biologische moeder.... Ik heb ook eerst die weg bewandeld voordat ik bij geertgen begon.. Niet omdat ik niet wilde dat mijn kind straks meer van haar bio moeder zou gaan houden ofzo.. Maar omdat ik Spanje de kansen vele malen hoger liggen dan hier en er bijna geen wachtlijsten zijn.. En ja die vooroordelen heb ik ook meegekregen.. Erg jammer.. Want linksom of rechtsom we zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje.... In de basis ligt het probleem allemaal bij onze eigen eicelletjes, toch? Ik duim voor je meid! En 1 ding kan ik zeggen.... Ik vind de weg die jij bewandelt heel erg dapper en een stuk minder praktisch met al dat op en neer gereis dan dat ik nu uiteindelijk achte de rug heb hier in Nederland! Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat! En ik mag hopen dat ook jij een kindje mag dragen van een lieve knappe donormoeder!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

dit staat op internet vanavond

Kliniek: Eiceltekort kan worden opgelost ELSENDORP - Eicelbank Geertgen in Elsendorp (Brabant) denkt aan de totale Nederlandse behoefte aan eicellen te kunnen voldoen als de kliniek een vergunning krijgt voor het uitvoeren van bevruchtingen. Vrouwen hoeven dan niet meer uit te wijken naar Spanje om dure eicellen van anonieme donoren te kopen. Directeur Henk Ruis heeft dat maandag gezegd naar aanleiding van een rechtszaak die hij heeft aangespannen tegen het ministerie van Volksgezondheid dat de vergunning voor IVF-behandelingen weigerde.

eicel_758882d.jpg

[TABLE]

[TR]

[TD=class: google_title, width: 100%, colspan: 2]Ads door Google[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%]Woont u in Spanje?

Alex leert u beter beleggen Op nu een gratis rekening

http://www.alexspanje.com/rekeningopenen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%]Beurscrisis is prachtkans

5 gratis beleggingstips om juist nu de beste aandelen te selecteren.

Topaandelen.com

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%]Appie Hein Supermarkt

Nederlandse producten in Spanje Frankrijk en Portugal. Bestel nu!

http://www.appiehein.com

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Anonieme eiceldonatie is in Nederland verboden. Meestal laten vrouwen een bekende of familielid doneren. Geertgen is de enige kliniek in Nederland die donoren werft en eicellen aanbiedt. De kliniek voert momenteel 150 donaties per jaar uit. Geertgen schat de totale behoefte op 500 per jaar.

De eicellen worden in een andere kliniek bevrucht omdat Geertgen zelf geen vergunning heeft. De behandeling is daarom onnodig kostbaar en financieel niet aantrekkelijk, legt Ruis uit. Als Geertgen de vergunning krijgt, is het financieel beter haalbaar en kunnen 500 eiceldonaties worden uitgevoerd, voorspelt hij.

Per jaar reizen een paar honderd vrouwen naar Spanje voor eicellen. Ze betalen daar tot 9000 euro voor terwijl in Nederland de behandeling 1700 euro kost en door de verzekering vergoed wordt.

Een IVF-behandeling valt onder de wet bijzondere medische verrichtingen en het ministerie heeft het aantal vergunninghouders beperkt tot 13. De rechtszaak van Geertgen tegen het ministerie dient op 30 september

liefs claudia vanuit het zonnige mallorca

Geplaatst

Ik hoop zo dat ze winnen! de regering steekt hun kop in het zand.. Ik weet nog goed toen ik eens een interview zag met Minister Rouvoet. Die zei daarin dat kinderloze gezinnen de parasieten van de samenleving zijn... ben de context vergeten maar het had er volgens mij mee te maken dat die niet bijdragen aan het voortbrengen van productieve beroepsbevolking.. Maw... mensen die straks zijn pensioen kunnen ophoesten ofzo! Ik was zo kwaad! En dan komt ie thuis met zijn goede Christelijkheid bij zijn gezinnetje... En gaat naar bed en slaapt er geen dag minder goed om.... Hij is in mijn ogen de klootzak van de eeuw..

God ik hoop zo dat ze winnen dat zou alles zoveel gemakkelijekr maken voor meiden zoals wij!

Sorry voor mn geraas. maar elke keer als ecd en politiek elkaar de degens kruisen dan wordt ik er helemaal leip van...

Verder ben ik wel lief hoor ;-)

xxx Nofje

Geplaatst

Ik ben het helemaal met je eens Nofje....ik denk ook weleens dat er niemand in de kamers en regering met IVF/MMM te maken heeft. Kan natuurlijk niet, maar zo lijkt het wel. Want waarom zou er dan überhaupt over 1 vergoede poging per 2013 gepraat worden.....als je er zelf middenin zit wíl je dat toch niet en zou je moeten weten dat dat niet reeel is. Argggh ik denk er maar ff niet over na want ik kan er ook zo pissig van worden!!

En jij op WD 10 posi getest. Ik zit vandaag op WD 12, emmy(s) 14 dagen oud. Ik zou al kunnen testen, maar durf en wil het nog niet!! Ik merk nog steeds niets. Alleen een trekkerig en branderig gevoel in mijn bovenbenen/liezen en heel af en toe wat zeurende BM. Ik reken dus nergens op....

Iris40: nee ik heb geen ervaring met Acetyl 80. Zover ik weet gebruikt niemand dat hier. De wetenschap is er niet eenduidig in en er zijn onderzoeken die voor en tegen pleiten, Ik zou overleggen wat jouw arts ervan vindt.

Pulletje ik las toevallig dat je me vroeg ik het geslacht wil weten. Ja dat zouden we willen. Ik heb er een tidj geleden lang over na moeten denken, maar dat er uberhaupt een kindje komt is voor ons al verrassend genoeg!! Het lijkt me super handig om te weten wat het wordt. Maar....we vertellen dat dan wel aan niemand. Echt niemand. Is een geheimpje van ons beiden ;-)

(en ja, dat zou ik wel vol houden haahhhah das juist de verrassing! Oh, we hebben ook al de namen, voor een jongen en een meisje.

Nu nog zwanger worden!!!!

XX

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ben ik weer. Ben eigenlijk alweer ruim een week thuis en moet morgen weer aan het werk helaas totaal geen zin in maar goed.

Sorry dat ik niet eerder wat van me heb laten horen maar echt ff geen tijd voor gehad. Maar we hebben heerlijk genoten 8dgn in Turkije echt bij gekomen. Daar merkte ik echt dat ik het nodig had.

@ Tool: Je bent nu op vakantie geniet er heerlijk van en daarna!!!! Ik hoop zo dat het gaat lukken.

@ Freggel: Oh meis het wordt dus heel spannend voor jullie ik duim heel hard voor jullie en steek een kaarsje voor jullie aan, dat jullie een positieve test in handen mogen hebben. Positief blijven hoor tot het bewijs is geleverd dmv een test.

@ Nofje: leuk om weer iets van je te lezen gaaf meis een jongetje leuk hoor. Hoe voel je je verder??

@ Mees: Gaaf dat je het nu gaat zien. Hoe is het nu verder met je?? Met je oor??

@ Doorzettertje: Heel veel succes met de volgende poging ik ga duimen voor jullie.

Wat nofje als reactie heeft gegeven op het bericht van Claudia ben ik helemaal mee eens ik hoop ook dat ze het winnen .

Hier gaat verder alles goed heb afgelopen zondag de laatste tabl Provera op dus nu is het afwachten wanneer de ongi komt. Ik verwacht over twee wkn de echo gehad te hebben voor een BMS check en als deze goed is hopen we een afspraak te kunnen maken voor een TP als het ontdooien goed mag gaan.

Hoe is het verder met de meiden.

Nou een hele fijne dag verder en tot snel.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmiddag om zes uur vliegen we alweer voor de 2e keer naar Barcelona. Vanmiddag vanaf 13.00 uur worden we gebeld of ze goed zijn ontdooid. Je begrijpt: die uurtjes worden killing. Als het een beetje tegenzit bellen ze terwijl we al op Schiphol zitten. Er is 11% kans dat ze het ontdooien niet overleven. En op de dag van de cryo tp (morgen om 17.30 uur) is er nog eens 10% kans dat er niet wordt teruggeplaatst. En tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens ziek!! Dus ik ga echt totaal niet fit een evt. cryo tp tegemoet en daar maak ik me best zorgen over. We zien het wel, heb er geen hoge verwachtingen van dus dat scheelt ;-) Gelukkig is het wel erg mooi weer daar (morgen 28 graden en volop zon is best lekker). Vrijdagmiddag vliegen we alweer terug.

Liefs

Geplaatst

Spannend doorzetterje! Ik duim dat de ontdooïng goed gaan en je een TP krijgt.

Maak je niet teveel zorgen over dat je je niet goed voelt. het heeft geen invloed op de kans zwanger te worden. Gebruik alleen geen pijnstillers behalve Paracetamol, als het echt niet anders kan.

Ik ben ook bijna 2 weken ziek geweest incl braken en maakte me zorgen, niets kunnen gebruiken, maar het komt goed.

Succes!

Corina, wat fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben geha.d Dat is even bijkomen van alles hè. En de Provera zit er ook alweer op. Die kuur duurt altijd zo lang voor je gevoel hè....10 dagen...nu maar snel ongi worden en dan kun je meteen door!! Op naar de cryo's!!!!

Tool, als je nog op vak bent, geniet ervan meid!

Lizzy, ben je al thuis of nog lekker op vakantios? Ik hoop zo dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.

--

Nog 3 dagen en we kunnen testen. Ik heb net gehoord dat een collega zwanger is, 10 weken. En een ander lotgenootje wat ook ECD doet (niet op dit forum) heeft een dag na mij een TP gehad en is zwanger! Ben waanzinnig blij voor ze, maar zelf word ik er alleen maar onzeker van.....zoveel goed nieuws...dan ben ik bang de brenger van het slechte nieuws te zijn....maar goed. Proberen positief te blijven.

Ik voel me wel goed. Hele erge last van mijn onderrug en heupen. En nog steeds soms venijnige steken en krampjes in buik. Nog eventjes en we weten het...

Geplaatst

Freggel wat maak je het spannend! Ik schrijf niet echt mee in dit toppic, maar lees wel mee. Wij hebben nog 1 poging te gaan, als dat niets wordt, dan waarshijnlijk ecd. Liefs joske

Geplaatst

Joske wat lief! Ja spannend hè? Wat dacht je van hier hihi Ik hou het bijna niet meer uit.....Tis dat ik mijn ma nbeloofd hebniet te gaan testen en dat samen te doen zaterdagochtend....want anders....

Ik hoop met heel mijn hart dat jullie poging gaat slagen meid. Daar gaan we voor!

Ik voel me nog steeds hetzelfde. Vooral veel last van rug en heupen met trekkerig gevoel naar buik. Ik heb er vanacht nauwelijks van kunnen slapen. Kussen onder mijn knieën...kussen tússen de knieën...

Nog 2 dagen....

Geplaatst

Mogge lieve meiden,

@ Freggel: OOOOOOH wat spannend ik blijf voor jullie duimen hoor. Ik ga het forum van het weekend in de gaten houden. Ik gun het jullie zo. Op naar een mooie beeb.

@ Doorzettertje: Heel veel succes en hopelijk ben je gauw weer opgeknapt. Op naar een mooie TP ik gun het jullie en dat die dan maar mooi 81/2 mnd mag blijven zitten en uitgroeien tot een mooie beeb.

@ Joske: Heel veel succes met de laatste poging.

Verder vanuit hier nog niet veel te melde de ongi is nog steeds niet gearriveerd wat ik eigelijk wel verwacht had. Meestal als ik 7 dgn provera heb gebruikt dan 2 á 21/2 dag daarna is het er wel maar nu na ruim 3dgn nog niet en ook nog geen voortekenen. Ben benieuwd!!!!

Lieve meiden hele fijne dag verder en tot snel.

Geplaatst

Even snel uit Barcelona want de wifi werkt niet. Ja we zijn er dus zijn goed ontdooit! Allebei. Kunnen vandaag alleen nog gebeld worden dat ze toch niet goed zijn dus hoop dat de telefoon niet gaat!! Het is hier zonnig en 28 graden heerlijk dus! Hoop dat ik jullie vanavond kan melden dat ik 2 cryos aan boord heb.Liefs!!

Geplaatst

Hallo allemaal! Wij hebben 2 mooie cryo's teruggeplaatst gekregen waarvan er eentje een super kwaliteit heeft (nog beter dan de vorige keer!). Zijn dit keer lopend van kliniek naar hotel gegaan. Wie weet helpt het allemaal! Morgen vliegen we weer terug dus ga nu lekker slapen. Liefs

Geplaatst

Lief meiden,

Helaas heeft het niet mogen baten.

Onze eerste poging is hierbij officieel mislukt. We hebben vanmorgen in elkaars armen geleden en ik heb wat tranen moeten laten. We voelen ons telerugesteld, teneergeslagen.

Even wat rust in de tent hier en dan hopen we ons op de kunnen laden voor poging 2. Als mijn donor straks ook weer zover zou zijn.

Sorry dat ik geen beter nieuws heb. Het is erg spijtig...

Freggel

Geplaatst

@ Freggel: Ach meis wat verschrikkelijk om te lezen dat het niet gelukt is bah bah bah.

Meid vanuit hier een hele dikke:knuf:. En neem jullie tijd om dit te verwerken want het is niet niks allemaal. En als je het van je af wil schrijven ( wat logisch is ) dan weet je ons evt hier te vinden he?? Wij zijn er voor je.

Nou hier is gisteravond de ongi begonnen dus maandag GG bellen om een afspraak te maken voor een BMS check.

Mieden fijn weekend verder en geniet van het zonnetje.

Geplaatst

Freggel wat erg!

Ik keek al af en toe, maar vond het al te lang duren.

Zo shit dat jullie weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

Herken het gevoel van hoop, teleurstelling en verdriet.

Had het je echt gegund. Sterkte!

En onthou... Het kan!

X

Geplaatst

ah Freggel, wat jammer nou. sterkte meid en laat de tranen maar vloeien meid. Balen dat het niet gelukt is bij de 1e ivf.

Geef dit een plekje en kijk dan weer rustig vooruit.

corina, jij weer aan de slag. succes en ik hoop dat jebms goed genoeg is om binnenkort de tp van een of twee cryo´s te krijgen!

liefs,

Tool

Geplaatst

He verdorie Freggel. Wat balen weer zeg! Hoop dat je weer snel een nieuwe behandeling kan starten. Had het zo leuk gevonden als wij samen zwanger zouden zijn.

Ik zit nu op mijn 2e wachtdag. Zoals de vorige keer voel ik eigenlijk weinig. Had zo gehoopt snel kotsmisselijk te zijn.

Zijn degene die hier zwanger zijn geworden allemaal misselijk geweest en zo ja vanaf welke dag?

Oja nog een vraagje: op welke dag is de innesteling ook alweer?

In tegenstelling tot de vorige keer (toen heb ik zowat in een kooitje geleefd zeg maar :-) doe ik nu eigenlijk vanalles maar wel rustig aan en zeker niet tillen of te veel inspannen. Toen we vrijdag thuis kwamen, kwamen een half uurtje later al mijn lieve nichtjes logeren en die zijn nu pas weer weg. Eigenlijk wel lekker want we hebben helemaal niet aan onze tp gedacht ofzo en nu zijn er al lekker weer 2 dagen voorbij :-)). Maandag ga ik ook gewoon weer aan het werk (ik werk maar 3 dagen dus kan sowieso rustig aan doen met mijn kantoorbaan). Denk dat we dit keer wel eerder zelf gaan testen want zo'n gekkenhuis als de vorige keer op de (bloed)testdag wil ik echt niet meer. Dan weet ik het liever daarvoor als het mis is.

Lieve Freggel: even lekker uithuilen en weer bijkomen meissie! Er komt echt een dag en dan zijn we allemaal zwanger!!!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden