Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he lizzy en Freggel, wat is dat dan nu??? toch vroeg testen, stoute dames, hihihi.

Nee, balen dat jullie een negatieve test hebben gezien, maar houd hoop! het is eerder dan de officiële testdag gedaan, dus het kan nog steeds! Ik duim voor jullie!!!

liefs,

Tool

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Lizzy, ik duim voor je hoor. En hopelijk n posi test over n paar dagen. Kan me voorstellen dat jullie (ook freggel) al eerder testten. Want de laatste dagen zijn zoooo lang. Ik was blij dat het testen bij mij al op de 9e dag was. En nog vond ik het zooo lang!

Meiden, de duimen blijven draaien...!

Xxx

Geplaatst

speciaal voor Lizzy en Freggel!!!

:duimen draaien::gekruiste vingers 3:gekruiste vingers 1:gekruiste vingers 2

liefs,

Tool

Geplaatst

Bedankt Corina, Chantal, Pulletje, Mees, Tool en anderen voor het duimen, maar...het mag niet baten. Testen blijven negatief en kreeg gisteren ook nog de brief dat er geen cryo's waren. Het lijkt allemaal iets TE veel op vorige poging...

Ik vind het zo erg....alle moeite voor niks. Mijn vriendin heeft ook echt veel meer last gehad deze keer, vooral na de punctie. Het is moeilijk te verteren.

Freggel, hoe is het met jou??

Geplaatst

Hey lieve Lizzy..en de rest.

Meid wat verschrikkelijk balen....ik vermoedde het ergste al omdat ook jij al eerder negatief testte. Heel sterkte meis, ook voor je vriendin. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt tegenover je donor. Misschien nog wat vroeg, maar weet je al wat het vervolg zal gaan zijn? Pff ik vind het zo erg voor jullie....

Ook wij hebben vanochtend negatief getest. Was ook geen verrassing meer natuurlijk. We zien er erg goed onder eigenlijk. Ik wist het gewoon al wel.

We hebben 2 cryo's over. Mijn zusje (donor) was donderdag hier om haar zoontje op te halen. (ik had opgepast) en ze zei meteen al dat ze klaar was voor de volgende poging als dat nodig zou zijn.

Lizzy, ik vind het zo balen dat hier in NL zo wordt omgesprongen met resterende emmy's. Je hebt dus maar 2 kansen gehad. Een goede vriendin van me heeft ook donderdag te horen gekregen dat ICSI de enige mogelijkheid was, en vroeg me of het buitenland echt zoveel beter was dan NL.

Nou dat kan ik zeker zeggen, als ik hier meiden zie en lees dat er telkens maar geen cryo's zijn. Zo verschrikkelijk vind ik dat! Maar goed. Ik ga er geen heel verhaal van maken. We balen allemaal al genoeg....

Ik ben meteen gestopt met de mutsenbollen en terug gegaan naar 1 Estradiol. Ongi mag nu ook wel komen, ben er zo klaar mee voor deze maand.

5 sept alweer eerste BMS meting...

Liefs Freggel

Geplaatst

He Lizzy en Freggel, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is! Sterkte meiden, neem de tijd en geef dit weer een plaatsje.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Lizzy en Freggel: Wat vind ik het verschrikkelijk om te lezen dat het niet gelukt is vanuit een hele dikke :hugs2:.

Hier gaat het wel weer een beetje we hebben nu sinds vrijdag heerlijk vakantie. Van de week gaan we GG bellen voor een telefonisch afspraak met dr.R ben benieuwd.

Ik heb al tegen mijn man gezegd deze keer mag jij bellen en later dr.R te woord staan. Ik hou jullie op de hoogte verder heb ik eigenlijk niets te melden.

Hoe is het verder met iedereen??

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Thx meiden. Ik voel me prima hoor, ben niet verdrietig al had ik dat van tevoren niet verwacht eigenlijk. Ik kijk liever vooruit momenteel.

Zo even GG bellen voor een echo vlg week maandag. Maar ik krijg ze niet te pakken.

Ik ben benieuwd Corina.....Ik duim met je mee.

Lizzy meid heel veel sterkte. Liefs!

Geplaatst

Hey meiden,

Lizzy en Freggel wat shit om te lezen dat het niet gelukt is deze ronde hopelijk de volgende keer wel een mooie positieve test voor jullie.

Corina ookik duim met je mee hoor nu moeten jullie toch eindelijks goed nieuws krijgen!

oeps kleine huilt kom straks nog even terug!

Geplaatst

Lief Chantal, dank je wel.

Hoe is jullie gesprek eigenlijk gegaan? Geloof ik dat ik dat helemaal gemist heb!! Ik duim!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Dank voor jullie lieve woorden.

Freggel, het is ook zo fijn dat je meteen weer vooruit kan kijken door de cryos die je hebt!

Helaas is dat bij ons niet het geval. Buiten het feit om dat we geen cryo's hebben, was dit ook de laatste poging. In ons ziekenhuis doen ze bij ECD maar 2 pogingen (uit bescherming voor de donor). Ook moest mijn vriendin met zoveel hormonen gestimuleerd worden voor een paar eitjes.. Ik denk dat we in onze handjes mogen klappen dat het zo gegaan is. Het bangste was ik dat mijn vriendin wat zou overkomen. Dat is gelukkig niet gebeurd. We hebben wel 2 kansen gehad en zij heeft zich voor de volle 100% ingezet waar wij haar zoooo dankbaar voor zijn. Het voelt nu goed (maar wel erg verdrietig) om samen dit traject af te sluiten. We hadden het zo graag gewild, het voelde zo goed! En wat heeft het een ontzettend diepe vriendschap laten zien. Dank je wel, lief vriendinnetje!

En nu...staan we dus weer aan het begin van de reis. We willen nog niet opgeven. Als we al een andere donor vinden, dan moeten we toch weer helemaal van voor af aan beginnen.. Phoe...

Rug recht, genieten van elkaar....Kijken naar wat je wel hebt. Zo gaan we nu maar door.

Gisteren kwam deze zin me onder ogen: 'Bij juiste beslissingen zijn er geen verliezers, alleen maar winnaars.' En zo is het!

Lizzy

Geplaatst

Jeetje lizzy.....ik weet even niet wat ik moet zeggen. Wat je zegt raakt me iig diep.

Ik hoop zo erg dat jullie wens toch in vervulling kan gaan...wanneer dan ook.

Zodra je dit allemaal een plekje kan geven samen metje lieve vriendin, hoop ik dat je een andere lieve donor kan vinden die jullie hierbij kan helpen.

Ik vind je super dapper en neem mijn petje voor je af!!

veel liefs

Geplaatst

jeetje Lizzy, wat heftig allemaal. van de ene kant wel begrijpelijk dat ze maar 2 pogingen doen bij ECD met dezelfde donor. Jammer dat het niet gelukt is. Je vriendin en jij ook zijn beiden kanjers. Je vriendin dat ze voor je heeft gedoneerd en jij omdat je gewoon een kanjer bent.

Ik hoop dat jullie wens in de toekomst toch op de een of andere manier kan/zal uitkomen!

Sterkte lieve meid en idd wat je zegt: nu genieten van elkaar.

En heel waar je spreuk: 'bij juiste beslissingen zijn er geen verliezers, alleen maar winnaars'

knuffel!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met iedereen?

Lizzy ik moet veel aan jullie denken zeg...had het er laatst nog met mijn man over. Wij zijn zoveel met vooruit kijken bezig dat het soms goed is om even stil te staan bij een realiteit die ook kan gebeurd. Liefs.

Pulletje dank je wel. Daar gaan wij ook met zijn allen voor! Heb je zelf ook al nieuws??

Tool, thx. Bijna vakantie!!!! En daarna....zwanger worden!!! ;-)

Corina, hele fijne vakantie meid!!! Eindelijk, geniet ervan! Wanneer gaan jullie R bellen? Geef hem van katoen! (je man dan)

----

Hier gaat alles wel goed. Gisterenavond echt onwijs last van mijn onderbuik...pfff het zweet stond op miijn voorhoofd.

En de rozigheid begon al. Nu is de ongi goed door aan het zetten. Ik ben nog steeds verbaasd dat het allemaal zo snel gaat nu, met die hormonen. Ik ben normaliter 1x per 2 jaar ongesteld, dus dit is zo wennen. Maar wel lekker, ik voel me nu meer vrouw ;-) hahahah.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Lizzy: Ik neem mijn petje voor je af hoe je het heb beschreven, dat raakte me diep. Heel veel sterkte meis en ook ik hoop dat jullie wens wanneer dan ook uit mag komen. Dikke knuf vanuit hier.

@ Tool: Je heb toch vakantie nu toch?? Of bijna?? Nou in ieder geval een hele fijne vakantie en geniet ervan.

@ Maya: Hoe is het van de week afgelopen bij GG??

@ Freggel: Hoe gaat het nu met je?? Niet meer zo'n last van de buik?? Petje af hoe je nu omgaat met het verwerken van de mislukte poging. Dikke knuf.

@ Hoe is het verder met iedereen??

Nou maandagavond belde dr.R zelf op met de mededeling dat hij het eind van deze week meer wist maar hij durfde het nog niet aan dat ik mijn BMS moet gaan opbouwen, als we maandag 5sept. nog niets van hem of het lab hadden gehoort moesten we maar weer een telefonische afspraak maken met dr.R. Oke prima dacht ik.

Worden we net door het lab gebeld dat er gister een punctie is geweest bij de doneuze waarbij 8 follikels zijn aangeprik, 5 waren er rijp, 3 bevrucht en die 3 konden ook ingevroren worden dus we hebben nu 3 bevruchten eicellen in de vriezer. We zijn allebei heel verbaasd en dolblij dat er nu schot in de zaak heeft gezeten. ( SORRY IK HOOP NIET DOOR MIJN ENTHOUSIASTME IEMAND KWETS ANDERS MIJN EXCUSSES). Gelijk een telefonische afspraak gemaakt met dr.R voor morgenavond over hoe nu verder!! Ik verwacht zelf aankomende week BMS opbouwen in de week van 12sept een BMS check en hopelijk in die week een TP als alles goed gaat natuurlijk.

Ik ben gewoon helemaal ff van slag.

Meiden ik denk aan jullie vanuit hier een dikke knuf voor iedereen en een fijne avond.

:positive energie:

Geplaatst

Hey Corina,

Wat een schot in de zaak ineens! Alleen wat een communicatie...maar goed dat maakt nu niet meer uit: je krijgt een TP!! Geweldig. Het wachten wordt beloond!

Groetjes Lizzy

Geplaatst

Hoi Corina , geweldig!

Ik ben ineens weer in de war... gaan de bevruchte eicellen altijd in de vriezer in Geertgen? Is er geen verse terugplaatsing? Dat is dan ook een verschil met Spanje dus...In Geertgen hebben ze mij dit dus ook niet eens verteld! wat apart hoe het daar allemaal gaat .

Maar in ieder geval super!! Succes in deze spannende tijd!

Wij gaan starten in Spanje, eerste intake is geweest. Decapeptyl-injectie wordt gezet volgende week, dan ongi laten komen en dan opbouwen BMS en dan 15-60 dagen later volgt er als het goed is een terugplaatsing.

Geplaatst

Lizzy, zwaar hoor, weer 'opnieuw' beginnen. Veel sterkte!

Iris, het schiet op voor jullie. Heel goed! En veel succes in spanje!

Corina, geweldig!!! Eindelijk!!!!

Xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een ontwikkelingen allemaal

:laugh:

Corina, wat superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wie weet gaan we samen het bankje op!! Maaruh..ik snap iets niet....Je schrijft dat e uiteindelijk 3 bevruchtingen zijn en dat jullie deze 3 allemaal krijgen. Dan lijkt het alsof de doneuze zelf geen emmy's meer over heeft? En hebben ze bevroren zaad gebruikt van je man dan? Misschien lees ik het verkeerd hoor hihii

Fantastisch!!! Ik ben enorm blij voor jullie!!!

Ik voel me goed. Wel last van mijn buikkie, want het BMS komt goed los.....Zit om de 10 minuten op het toilet. Maar als het goed is is het alweer bijna gedaan. Op naar een mooi, nieuw BMS voor de komende 9 maanden!! Gaan we samen voor, afgesproken?:icon_flower:

Iris, Ook voor jullie duurt het nog maar eventjes. Wat ontzettend spannend! Hopelijk gaat El Spanjos jullie het geluk brengen!!!

Voor zover ik nu weer weet (tja...communicatie bij GG inderdaad..) krijgen alle mensen die ECD doen via de eicelbank geen verse TP meer. Corina heeft daar en brief over ontvangen. Ik ging er vanuit dat ook wij (ECD met eigen donor) ook geen verse TP meer krijgen, maar dat is dus weer wel zo. Ik vind het super belachelijk voor de andere koppels, maar voor onszelf ben ik natuurlijk wel blij. Ik heb nog niet eerder een verse TP gehad dus ik hoop dat zeker mee te gaan maken. Tot nu toe slaan de cryo's (3 stuks alweer) niet aan. Nog 2 hebben we er over.

Mees hoe is het met de ukkepuk? En jouw bijzettafeltje hihi

Lizzy hoe voel jij je nu?

Ik ben vandaag jarig..31 jaar alweer geworden. Wat gaat het ineens hard zeg na je 25e...dat zullen jullei vast allemaal wel hebben. En tussen de 30 en 40 gaat helemaal hard, zegt iedereen om me heen. Mooi weer tref ik i..i.g!! heerlijk, nog en paar nazomerdagen!

liefs mij

Geplaatst

Gefeliciteerd met je verjaardag Freggel!!

En Corina!!!!! EIndelijk dan na zoveel maanden wachten een TP!!!! Ik hoop zo voor je dat dit em gaat worden!!!

Sorry voor mijn plotse reactie ineens weer hier... Ik ben jullie niet vergeten en lees nog steeds mee... En dan soms lees ik ineens iets waar ik gewoon op moet reageren!!!!

Hier gaat in ieder geval alles goed. Ben vandaag alweer 17 weken zwanger en het beebje groeit als kool! Gister een echo gehad en de arts meende dat hij wat uit zag steken.. Maar durfde niet met veel zekerheid te zeggen dat het dan een jongetje zou zijn.. Dus we moeten nog even afwachten!

Veel liefs,

Nofje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden