Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reactie's.

@ Freggel: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag geniet ervan en van het zonnetje. Ik begrijp precies wat je bedoeld maar hoe het met de doneuze zit qwa emmy's heb ik geen idee en dat hebben ze ook niet gemeld, enkel wat ik hier beschreven heb. Ze hebben idd ingevroren zaad gebruikt.

Het zou idd super leuk zijn om samen op het bankje te zitten maar ik ga ws op het bankje in de week van 12sept als het ontdooi proces goed gaat, ben errug benieuwd.

@ Nofje: Leuk om weer iets van je te lezen gewoon blijven doen hoor. Fijn dat het met je zwangerschap goed gaat.

@ Claudia: Bedankt voor je lieve reactie.

Vanavond horen we meer en dan zal ik het jullie nog wel ff laten weten.

Zondagochtend gaan wij heerlijk voor 8dgn naar de zon, lekker relaxen en opladen voor de hopelijke komende TP.

:positive energie:

Fijne dag verder.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ik zou nog ff posten als dr.R had gebeld.

Nou hij heeft gebeld en ik moet mijn berekening qwa wanneer ik een TP zou krijgen terugnemen, hij vertelde dat ik eerst aan de provera moet voor een onttrekkingsbloeding en daarna pas gaat opbouwen.... Hmm daar hadden wij niet op gerekend, maar goed is niet erg eigenlijk ook wel begrijpelijk ik zit al 2mnd op 1 tablet estradiol en dr.R had liever dat het eerst van binnen weer een keer wordt schoongemaakt oke doen we.

Alleen we hebben geen provera in huis en aangezien we zondagochtend heel vroeg op vakantie gaan voor 8dgn kan ik pas na de vakantie provera regelen bij de HA.. Dus lopen we een week achter, maar op die 5mnd die we al wachten geeft een week ook niet die we dan langer moeten wachten.:laughing9:

Maar desondanks dat ben ik erg happy dat we ineens 3emmy's in de vriezer hebben.

Meiden vanuit hier een hele dikke knuffel en tot over ruim een week, want ik weet niet of ik op mijn vakantieadres op internet kan.

:hugs2::positive energie:

Geplaatst

Corina, wat een super nieuws zeg meid!!!! wow, 3 emmies in de vriezer! en nu lekker op vakantie naar de zon, nog even jezelf opladen voor de komende tp! super, geniet ervan!!!

Iris, het gaat snel van start bij jullie! Spannend!! veel succes meid!!!

freggel, gefeliciteerd met je verjaardag!!! 31 jaar, was ik die nog maar, hahahaha. Hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad, Het weertje heeft geloof ik wel meegewerkt, of niet???

Ik heb nu vakantie, heerlijk. vanaf donderdagmiddag eigenlijk al, had besloten om mijn vakantie eerder te laten beginnen. over een weekje (dinsdag) gaan we op vakantie naar ons Griekse eilandje, jippie 7e keer alweer. We verheugen ons er enorm op. Lekker relaxen en van de zon genieten.

liefs,

Tool

Geplaatst

Meiden, even een snelle.

Echo was goed. A.s. donderdag staat de TP gepland.

Liefs!

Geplaatst

Jee freggel, wat fijn (en snel!) Zo kan het ook gaan.

Nog proficiat! Heb je een fijne verjaardag gehad?

Corina en Tool, geniet van jullie vakantie. Wij mogen ook bijna. Eindelijk...

Geplaatst

Freggel, goed nieuws! fijn dat je bms goed was en dat donderdag de tp is!

Nu hopen dat het bij corina ook zo snel gaat!!!

Lizzy, ook bijna vakantie,heerlijk!

hier lekker (ahum) de ongi doorgebroken. startecho DD staat nu gepland voor 27 september.

liefs,

Tool

Geplaatst

Joehoeeee Corina wat een super nieuws eindelijks is wat goeds te melden voor jou nu op naar een mooie positieve test

Misschien zitten we wel samen op het beruchte bankje.

Freggel, wat fijn dat je al zo snel weer verder kunt hopelijk ook voor jou een positieve test.

Lizzy heb je een PB gestuurd.

liefs Chantal

Geplaatst

Corina: Geweldig. Wat een rare organisatie die Geertgen. Wachten wachten wachten, aftellen afstellen afstellen en dan wham 3 emmy's.

Hoe zijn ze ingevroren? Allemaal apart of 2 en 1 of samen?:eskimo:

Heel veel geluk meis. Dat er toppertjes tussen zitten.

Lekker euforisch genieten van je vakantie en dan knallen!

:av-31:

Freggel: Gefeliciteerd! 31! Mooie leeftijd.

En morgen een tp. Heel veel geluk meis. Ik hoop op een beste verjaardagskado ooit. Ook al is die dan een paar weekjes later. Op naar een positieve test!

:occasion13:

Ps, niet verder vertellen maar ik ben denk ik de oudste hier. Ik ben al 33:ninja_hide:. Maar gelukkig nog geen rolator hier:spoton:.

Chantal: :gekruiste vingers 3voor een geldig gezond, mooi en lief :egg-chicken:voor :girl::sexymama_1: en stoere :naka:.

Tool: :plane::waterskiing: Hele fijne vakantie.

Lizzy: Jij ook hele fijne :theCabin: dat na jullie vakantie jullie wens uit mag gaan komen. Je verdient het!

Geplaatst

Lief meiden, dank jullie wel! verjaardag niet echt gevierd...door het mooie weer gingen mensen weekend weg én mijn man moest tot 21:00 uur werken...tsja dat haalt niets uit....over paar weken komt dat wel ;-)

Hier ging het niet zo heel lekker vanaf zaterdag....als ik langdurig wat stress heb, uit zich dat meteen in hartritmestoornissen. Ik heb ooit eens een heel onderzoek bij de cardiooloog gehad; fietstest, filmpjes, 24 uurs kastje en bloeddrukmeters.....niets aan de hand. Mijn hart is extra gevoelig voor prikkels die ontstaan bij stress, caffeïne etc. Het gaat bijna altijd goed hoor, maar de laatste maanden is er zoveel gebeurd en had ik (heel maf!) nergens last van. Maar eens moet het eruit hè. Het lichaam geeft het zelf aan.

Ik heb wat rustgevers momenteel en na wat oefeningen is het vandaag weer helemaal goed gegaan. Pfff..

Morgenochtend worden we gebeld of het dooien en de ontwikkeling goed zijn.....

knuf aan de rest van de dames.

Geplaatst

En Freggel? Ontdooien goed gegaan? TP vandaag? Heel veel succes meid! 3 maal is scheepsrecht!! Let goed op jezelf hoor, het is niet niks dit hele traject. En als dit zich bij jou op die manier uit, is dat niet prettig. Neem je rust op tijd en leef in vertrouwen. Dit moet 'm worden!

Iris...ik schat 41..? haha. Volgens mij is Mees toch ook rond de 40?

Corina, wil je heel veel succes wensen met je TP. Wat moet het heerlijk zijn om met die wetenschap op vakantie te kunnen gaan. Hopelijk ben je lekker uitgerust en opgeladen en heb je eind sept ook een emmie in je buik!

Vanaf vandaag heb ik vakantie. Vanaf eind volgende week allebei en gaan we lekker naar Cyprus!

Lizzy

Geplaatst

Lieve Lizzy,

Ik vind het zo knap dat je hier nog mee kan lezen en schrijven, voor nu dan. Jullie hebben zo'n pittige periode....hoe gaat het met je?

En die leeftijden, ik denk dat we allemaal redelijk dicht bij elkaar liggen. Ben nu eigenlijk wel benieuwd! Mees is volgens mij 45, dacht ik. Op dit draadje denk ik de oudste, en de meest wijze ahhahah toch Mees?

Corina hele fijne holiday meid!! Laadt jezelf op voor jullie mooie emmy's! Ze komen er nu echt aan!!!!Joehoe!

Rest van de meiden, dank jullie wel. Hoe is met jullie??

-----------------------

Vanmorgen ben ik wederom gebeld door de kliniek, dat de TP door kon gaan. Gelukkig zagen beiden er heel mooi uit! Wat een opluchting!

Om 12:20 uur lag ik in de benenstoel. Helaas alleen dit keer, mijn man man donor konden er niet bij zijn. Misschien maar goed ook, want de TP zelf ging alles behalve voorspoedig. De transfer van onze emmy's an sich wel, maar het inbrengen van de catheter wat eraan vooraf gaat, niet.

Omdat mijn baarmoeder wat gekanteld ligt (is bekend) gleed de catheter er niet in. Ze hebben er een tang bij gehaald, de baarmoedermond vastgeklemd en zo aan de baarmoeder getrokken om er goed in te kunnen komen. Zoooooo zeg dat doet even pijn! Vooral ook omdat je niet weet wat er gebeurd daar beneden. Pfffff mijn hoofd was net een tomaat!!

Maar goed, hij zat er uiteindelijk in en de emmy's nu ook!

Ik heb een foto meegekregen van één van de emmy's. Zo ontzettend bijzonder! Zo'n wonder. We hadden een 2- en 4 cellige emmy. Kom op Jip en Janneke!! Ik gebruik deze namen even, omdat dat bij iemand al geluk heeft gebracht!!!

Zie mijn schermafbeelding!!! Zo trots!!!

Liefs mij

Geplaatst

Corina:wanneer laat je de cryo's terug plaatsen?

Gelukkig ben ik niet de oudste voelde me al een oude muts hier:hmz:. Terwijl ik juist altijd één van de jongste ben, aangezien mijn oudste volgende week 10 wordt.

45 kadenk ik niet. Dat is voorbij de maximum grens. Ik denk 35 tot 40 jaar oud. Of hanteren ze in Spanje vrijwel geen leeftijdsgrenzen?

Freggel: al een foto van jouw kanjer(s). Op naar nog een heleboel van die mooie foto's alvorens hij/zij zij in hun wiegje(s) bij jou liggen.

Wie weet heb jij er op de 33e ook wel 3:triplets::coolthumb:. Maar voor nu Jip en Jan go for it!:happydance:. Wil je voor de geboorte het geslacht weten?

Nofje: Gefeliciteerd. Waarschijnlijk een knul. Leuk hoor. En dat wil je ook het liefst.

En met een voorkeur is niets mis. Dat zegt namelijk niets over je liefde voor je kind.

Ik had een voorkeur voor een meisje. Neemt niet weg dat ik apetrots ben op mijn jongens. Het zijn echt de liefste kinderen van de wereld, meestal dan :laughing9:. Allemaal gezond. Ik ben een tevreden en gelukkig mens.

Geplaatst

freggel, whoehoe, jip en janneke aan boord. Nu goed op jezelf passen en rustig aan doen!!!!

ik ben 37 jaar, dus ook niet een van de jongste hier, maar geloof ook niet de oudste, hihihi.

over een paar dagen gaan we met vakantie, heerlijk. we verheugen ons allebei erop. lekker naar de zon.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey Lizzy,

Met mijzelf gaat het wat minder (ben ziek) maar ik hoop met Jip en janneke wel goed ;-)

De dag na de TP heb ik een hele erge migraine gehad waarbij ik ook heb moeten braken. Ik hoop dat dat geen invloed heeft op onze emmy's.

Ook deze WW verlopen weer anders dan de andere 2. Ik kan er niets van zeggen....maar ik heb een raar gevoel dat het nu wel gaat lukken. Hopelijk krijg ik gelijk....nog even afwachten...

Ik duik weer op de bank....(grieperig en heel erg verkouden)

Liefs

Geplaatst

wow, wat is het hier rustig..! Waar is iedereen? Wel saai om de enige te zijn die momenteel bezig is/op het w bankje zit...;-(

Ik voel me nog steeds belabberd....sinds de TP al. Hoofdpijn, af en toe misselijk, migraine, geen trek. Ik ben de hele week al ziek thuis van mijn werk.

Ik duik weer ff op de bank.

xxFreggel

Geplaatst

Lieve Freggel, ik denk aan je hoor!

Ik was anderhalve week iedere dag 18 uur in touw en geen tijd voor t forum. Toen ik terug las, las ik de fijne opmerking van pulletje over leeftijd. Ik wilde juist blij en enthousiast op jouw opmerking reageren (wijze Mees enzo ;-) toen ik haar bericht daarna las. Ook nu weer weet zij beter dan jij of ikzelf, hoe oud ik ben. "Voorbij de max leeftijdsgrens"... En bedankt. Wat is dat toch? Domheid of gewoon beledigend willen zijn? Leuk voor de 40+ moeders. Ik heb er zo genoeg van. Ik kan niet eens meer vrij reageren op berichten zonder me af te vragen of pulletje weer commentaar heeft. Wat was dit vroeger n leuk topic. Ik stuur je wel n pbtje.

Meid, heel veel succes deze ww en ik duim hoor. Hier alles goed, maar beetje ziekig.

Xxx

Geplaatst

Ja iid saai, maar ik denk wel aan je hoor!

Vervelend dat je je nog zo beroerd voelt. Had nofje dat toen ook niet, dat ze zo beroerd was? (en zwanger bleek te zijn;-))

Hou je het nog uit om niet te testen? (of stiekem al gedaan?) Corina zal wel gauw op het bankje komen, maar dan ben jij al door je wachtweken heen! Sterkte de laatste dagen.

Wij vertrekken overmorgen, dus als we terugkomen dan hoop ik goed nieuws te horen.

Groentje 83, Freggel weet alles van Geertgen en niet verse terugplaatsingen. Maar ook als je hier op dit topic terug lees, kun je veel info vinden. Ik denk dat je vooral moet nadenken over: wat als er een kindje ontstaat uit jouw eitje bij een ander stel. Hoe sta je daar dan in en hoe ga je ermee om? En wat als de wensmoeder wel zwanger wordt en jij niet? Waar heb je jouw vorige behandelingen gehad?

tot horens,

Lizzy

Geplaatst

hey Freggel.. Ja het is inderdaad rustig hier.. Maar ik lees mee en ik duim heel hard voor je! Ik schrijf hier wat minder omdat ik in mijn blijdschap niemand voor het hoofd wil stoten...maar het wachten.. ja dat is tergend.. Opzich niet leuk dat je je zo voelt.. maar het lijkt heel erg op wat ik allemaal had de eerste 2 weekjes tot aan de positieve test.. Manoman.. ik hoop het zo voor je..

Ik kan hier in ieder geval melden dat we een zoontje gaan krijgen.. Alles gaat goed met de beeb. met mij wat minder... Heb bekkenklachten en ik lek hier en daar wat urine als ik me inspan.. Maar ik mag niet klagen..

Nogmaals ik duim voor je Freggel!!!! Op naar volgende week!!!!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Lieve freggel, ik had al paar x bericht geschreven vanmiddag maar er was iets mis. Opeens stond bij iedereen dat de moderator goedkeuring ging vereisten oid.

Nou ja, opnieuw maar weer.

Ja, zeker rustig hier. Ik was bijna 2 weken non stop aan t werk vandaar. Ik was dus alles ff aan t bijlezen en lees ik over leeftijden enzo. En jouw grappige opmerking :"wijze Mees". Ik wil daar net helemaal blij op reageren lees ik het bericht van Pulletje daarna. "De max leeftijd is 40 jaar", dus het kan echt niet dat Mees ouder dan 40 is. Tuurlijk niet, Pulletje weet het weer beter....! Waaah!! Leuk ook voor alle 40+ moeders...

Ik stuur je wel n pb want ik kan niet meer gewoon lekker schrijven zonder te denken: Zou er weer commentaar komen van P. Op m'n keuzes, op m'n leeftijd...

Voorheen was dit zo n leuk topic. Ik vind het echt jammer.

In ieder geval ben ik hard aan t duimen voor jip en janneke!! En fit blijven hè!

En corina, ook spannend voor jou! Eindelijk weef aan de beurt!!

Hier beetje ziekig door te veel werken en weinig rust (lage weerstand) maar nu weer lekker relaxen. Buikje gaat groeien dus helemaal trots. Soms ziet iemand het...zoooo leuk!!!

Knuffel, mees

Geplaatst

Nofje,, gefeliciteerd met jullie goedgroeiende beebje. N jongen, gaaf hoor! Hoop dat je snel weer wat minder klachten hebt.

En heerlijk genieten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden