Ga naar inhoud

wat doen jullie met overgebleven medicijnen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb mijn overgebleven medicatie aan het ziekenhuis gegeven. Het gebeurt regelmatig dat mensen misschien nog maar 2 dagen hoeven te spuiten en dat kunnen ze dat meegeven.

Zo kunnen we elkaar mooi helpen!

• Reacties 661
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb mijn koelkast ook opgeruimt

een deel ligt nu in terneuze en een deel in ter heide

2 dames geholpen en mn koelkast is vakantie klaar

Geplaatst

en nee je mag hier niet direct aanbieden dat soort berichten moeten we verwijderen

maar er staat nergens dat je in je handtekening niet mag aangeven welke medicijnen je gebruikt en in welke poging je zit zodat men via mail of pb haar meds kan aanbieden

wij als mods willen het niet zien of weten maar wat er onderling gezegt en gemaild wordt gaat ons niet aan

Geplaatst

Toch mooi dat we elkaar zo kunnen helpen. Ik ben na poging 2 overgestapt naar Menopur en zal bij mijn zelfbetaalde 4e poging ook weer nodig hebben. In mijn koelkast liggen nu nog pure spullen die ik niet meer kan gebruiken:wink:.

Geplaatst

Hoi meiden,

Misschien een beetje brutaal maar waanhoop drijft soms tot vreemde acties. Mijn koelkast mist nog wat Deca & Gonal-F voor de 5e poging...

Alvast hartstikke bedankt & groetjes,

roestvlek

Geplaatst

ik heb de bollen via post verstuurd naar iemand van het forum

de rest de pregnyl en naalden, gonalf en deca wat ik overhad ingeleverd bij het ziekenhuis

degene aan wie ik het verstuurd heb heeft me een mail gestuurd dat het aangekomen was en verder niets meer van gehoord

op zich vind ik dat niet erg maar denk wel eens zou het bij haar nu ook gelukt zijn?

lees ook nooit meer iets van haar op het forum

maakt me niets uit naar wie mijn medicijnen gaan iedereen verdient het evenveel dat hun wens in vervulling komt en als ik daar hierdoor een bijdrage aan kan leveren doe ik dat graag

beter dan dat de apotheek de medicijnen weg gooit/vernietigd

Geplaatst

Wat een goed topic! Ik heb inmiddels sommigen van jullie een prive bericht gestuurd. Ik ga namelijk aan mn 4e poging beginnen in oktober. Wat fijn dat jullie kunnen en willen helpen.

Groetjes Herma

Geplaatst

Ik wil jullie even laten weten dat ik dit 'n geweldige topic vind!

Sharon, wat goed dat je deze gestart bent. Ik vind zelfs sommige reacties erg vermakelijk om te lezen (ook wel eens lekker!). Wat zijn sommige van jullie vindingrijk zeg! Heb het nu nog niet nodig, maar heb door verschillende reacties van jullie geleerd hoe ik in het vervolg moet handelen. Dus alvast bedankt daarvoor!

Groet,

Geplaatst

Ik heb ook nog allerlei puregon-spullen in de ijskast liggen, wist niet goed wat ik ermee moest doen. In het ziekenhuis waar we de IVF gehad hebben kom ik niet meer en teruggeven aan de apotheek wilde ik niet omdat ik weet dat die alles gewoon weggooien.

Geplaatst
en nee je mag hier niet direct aanbieden dat soort berichten moeten we verwijderen

maar er staat nergens dat je in je handtekening niet mag aangeven welke medicijnen je gebruikt en in welke poging je zit zodat men via mail of pb haar meds kan aanbieden

wij als mods willen het niet zien of weten maar wat er onderling gezegt en gemaild wordt gaat ons niet aan

:ngbbs445e52fc24f237

Wat betreft de handtekening is het akkoord, als je daarin zet wat je aan medicatie gebruikt prima maar nogmaals het direct aanbieden ook al bied je het niet met zoveel woorden aan is niet toegestaan.

Ook in je handtekening duidelijk medicijnen aanbieden is hetzelfde als dat je dat in een bericht zou zetten; ook dat is niet conform het reglement op het forum.

Ben voorzichtig met deze zaken, zelfstandig medicijnen verhandelen/ruilen etc blijft iets wat in Nederland niet mag.

:crafty:

Geplaatst
:ngbbs445e52fc24f237

Wat betreft de handtekening is het akkoord, als je daarin zet wat je aan medicatie gebruikt prima maar nogmaals het direct aanbieden ook al bied je het niet met zoveel woorden aan is niet toegestaan.

Ook in je handtekening duidelijk medicijnen aanbieden is hetzelfde als dat je dat in een bericht zou zetten; ook dat is niet conform het reglement op het forum.

Ben voorzichtig met deze zaken, zelfstandig medicijnen verhandelen/ruilen etc blijft iets wat in Nederland niet mag.

:crafty:

hallo Jheroen

dit is erg duidelijk, ik vroeg me eigenlijk af van wie mag het niet....ik kon me niet voorstellen dat de beheerder(s) van dit forum het niet zouden toestaan maar het is iets wat in nL niet toegestaan is, nooit geweten....

groet

Babeth

Geplaatst

Sharon, het berichtje was te direct... ik heb het moeten verwijderen. We moeten voorkomen dat we gezeik krijgen op het forum omdat we de NLse wetgeving overtreden. Lees Jheroens uitleg nog even goed door.

groetjes,

Mariek

Geplaatst

Ik ben voorlopig ook nog aan het sparen, heb van vorige pogingen iets puregon en deca gespaard, maar jouw tip van gelijk "ja" roepen als ze in het zh vragen of ik nog iets nodig heb is een goeie, Haai.

Ik hoop eigenlijk alles wat nu in de groentela ligt niet nodig te hebben...(behalve de pregnyl vanavond; overgestapt van cryopogingen mét hormonen naar zonder hormonen op pregnyl na... terwijl ik daarvoor ook hard aan het sparen was geweest ;-)) maar da's nog even 2 weken afwachten...

Geplaatst

Conny,

OOk jouw berichtje heb ik moeten verwijderen, het is zoals boven omschreven niet toegestaan om medicijnen rechtstreeks aan te bieden.. Zie de uitleg hierboven..

Groetjes Pien

Geplaatst
Ik ben voorlopig ook nog aan het sparen, heb van vorige pogingen iets puregon en deca gespaard, maar jouw tip van gelijk "ja" roepen als ze in het zh vragen of ik nog iets nodig heb is een goeie, Haai.

Ik hoop eigenlijk alles wat nu in de groentela ligt niet nodig te hebben...(behalve de pregnyl vanavond; overgestapt van cryopogingen mét hormonen naar zonder hormonen op pregnyl na... terwijl ik daarvoor ook hard aan het sparen was geweest ;-)) maar da's nog even 2 weken afwachten...

O, ik gebruikte toen trouwens progynova en utrogestan bij de cryopogingen...

Geplaatst

Hoi,

ja, ik had ook alle medicatie opgespaard om misschien nog een poging te kunnen doen. Maar we hebben toch besloten te stoppen met ICSI, geen 4e poging meer.

Wel moeilijk,maar goed. heb geen trek meer in behandelingen, wie zegt dat het de 4e keer wel lukt.

groetjes,

conny

Geplaatst

Heb getwijfeld om hier een reactie te plaatsen, maar ik doe het toch.

Wil jullie laten weten dat ik vanmiddag mijn handtekening heb aangepast.

(jullie snappen me wel.....):shower1::shower1::shower1:

Geplaatst
Heb getwijfeld om hier een reactie te plaatsen, maar ik doe het toch.

Wil jullie laten weten dat ik vanmiddag mijn handtekening heb aangepast.

(jullie snappen me wel.....):shower1::shower1::shower1:

nee wish betekend dit dat het weer mislukt is je hebt toch nog 6 cryo's of heb ik dat verkeerd gelezen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden