Ga naar inhoud

wat doen jullie met overgebleven medicijnen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 661
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

Ik heb nog ......................(inhoud verwijderd door pleun79)over.... wie kan ik daar blij mee maken?? Houdbaar tot Augustus.

Stuur maar n PBtje

aangepast door pleun79
direct aanbieden meds is niet toegestaan,aub opletten
Geplaatst

Hai Tweety, lief dat je je meds wil aanbieden, je Mag het alleen niet zo neerzetten. Je kan je berichtje beter snel aanpassen in andere bewoordingen, anders wordt het verwijderd...

Geplaatst

Ik heb nog behoorlijk wat decaffee koffie (17 stuks) over. Wie wil het op komen halen ( kwartier van Amsterdam)?

Ik stuur het niet op per post, dus je moet wel bereid zijn het op te halen.

Stuur me maar een pb als je interesse hebt....

Geplaatst

dames .....en heren, komt dat zien! We gaan verhuizen en verhuizen het niet graag mee. Gonnie wordt de deur uitgestuurd en moet op eigen benen staan na 300 dagen en 450 dagen is het meer dan genoeg geweest al kan ze eventueel nog tot 30 september blijven hierna zijn drastischer maatregelen nodig. Gonnie had verkering met een bolletjesslikker die 15 bolletjes heeft achter gelaten. Hij zette Gonnie aan tot subcutane toediening van 4x 0,25 mg als trial. Pb voor info

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Na onze derde poging is onze koelkast helaas heel erg leeg.

Ik hoop dat iemand kan helpen om deze weer te vullen.

Het gaat alleen om mijn meno-uurtje waarbij ik ook de decakoffie "drink"

Groetjes,

Gabrie

Geplaatst

Dat was het dan, 3 IVF pogingen waarin we 2 keer heel dichtbij waren, maar uiteindelijk alsnog met lege handen staan.... Maar we willen door!

Gezien de beste resultaten met Meloen En Nog Oude Peren Uit Rusland, willen we daar mee verder maar wat een kostbaar fruit is dat, ik hoop dus dat iemand nog wat in de kast heeft.

Verder ook hard op zoek naar Uien, Trossen Rode Of Gele, En Sappige Trossen Aardbeien Natuurlijk.

Evt. Peren, Rode En Gele Nieuwe Ysjes Lekker... én evt. Druiven En Citroen Als Peren En Perenmoes Toch Ysjes Likken (hm, beetje rare zin, maar goed ;-) ).

Goh, ik klink wel heel hebberig.... en zo te zien zijn er meer meiden die wat nodig hebben. We kunnen het altijd proberen natuurlijk, wie weet wat jullie nog in de kast en koelkast hebben liggen. Vooral de Meloen En Nog Oude Peren Uit Rusland zou fijn zijn!

Ik lees het graag in een pb, bedankt alvast!!

Bianca: succes met deze poging, hopelijk mag het weer lukken en blijft het dan goed gaan!! Maar jullie gaan dus toch door als het niet mag lukken?

Liefs, Dee

Geplaatst

Ja Dee, we klinken misschien inderdaad hebberig maar ik geloof wel dat er genoeg welwillende meiden zijn!!

Ik heb ook echt moeten lachen om jouw Meloenen en Oude Peren uit Rusland!!!

Die oude meloenen tikken bij mij aardig aan. Ik gebruik gelijk 450 stuks!

Laten we hopen dat iemand ons kan verder helpen.

Liefs

Gabrie

Geplaatst

Ik heb nog 900 gram groene fruit in me ijskast alleen nog maar deze mei goed te houden!

Wie er behoefte aan heeft neem zosnel mogelijk contact op.

Wilde het eerst voormezelf gebruiken maar , ik heb pas volgende maand nodig.

Liefs Roos

Geplaatst

Hai Roos,

Succes met je poging in Juni!

Misschien een gekke vraag maar is het niet nog een maand gewoon goed? Misschien kun je dat navragen bij de leverancier van het groene fruit?

Gr,

Gabrie

Geplaatst

De leverancier zal waarschijnlijk zeggen dat de houdbaarheidsdatum er niet voor niets is, maar iemand hier op het forum heeft er een keer een studie van gemaakt (meen ik ooit gelezen te hebben). Misschien dus inderdaad even naar zoeken. Het zou zonde zijn als je het nu weggeeft en later zelf zou moeten betalen. Ik kreeg vandaag de declaratie van de verzekering en schrok wel wat de prijzen van groen fruit zijn.

Hier staat er wel iets over: www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14387-houdbaarheid-puregon

Geplaatst

Mijn groentela mag ook wel wat voller, maar zie dat veel meiden hier gek zijn op hetzelfde groente en fruit ;-)

Ik red het net niet met mijn voorraadje Meloenen En Nog Oude Peren uit Rusland, maar ben vooral op zoek naar mensen die Groene Of Nieuwe Aardbeien en Lekker Fruit over hebben ;-)

Geplaatst

De meeste middelen kun je een maandje later nog wel gebruiken hoor! Ik heb het destijds aan de gyn gevraagd en was geen probleem. Er zit zo'n lange en veilige houdbaarheidsdatum op dat die ene maand niet zoveel uitmaakt.

Geplaatst

Ik heb het nagevraagd aan de aphotheek en wat je al zei als de poging mislukt is het mijn eigen schuld, met dit in me achterhoofd durf ik het niet te gebruiken en me arts was ook niet echt duiderlijk hierover.

Zal morgen nog een tweede keer bellen.

Thx ladies

Geplaatst

De meeste middelen zijn na de datum inderdaad meestal nog wel te gebruiken. Ze zijn alleen wettelijk verplicht er een datum op te zetten en tot die datum kunnen ze het absoluut garanderen dat de werking goed is. Vaak heeft het ook te maken met hoe lang ze getest hebben of de werkzaamheid nog goed is. Het is dus een garantie, maar betekent niet dat het daarna meteen niet meer werkt.

Geplaatst

Roos als je er geen fijn gevoel bij hebt, moet je het niet meer gebruiken. Ik heb het zelf aan twee gynaecologen gevraagd, die beiden aangaven dat een maand nog kan. Ook een keer iemand kunnen helpen met een spuit die een maandje overtijd was. Ook haar gyn vond dat geen punt. Een apotheker zal dat nooit zeggen. Als jouw gyn het niet verstandig vindt, dan niet doen, want dan geef je jezelf onnodig stress.

Geplaatst (aangepast)

Hey meiden,

Ik heb nog een aantal.................... in de koelkast liggen. Kan ik er iemand "gelukkig" meemaken?

Stuur maar ff een pers. mailtje, mocht je er intresse in hebben. Helaas heb ik niks anders meer liggen.....

Groetjes Hanneke

Aangepast door Kimmie

aangepast door Kimmie
het direct aanbieden van medicijnen mag niet!
Geplaatst

Roosje, waarom wil je er een vergoeding voor hebben? Heb je de meds zelf moeten betalen? Ik vind het mooie van dit forum juist dat vrouwen hun meds belangeloos aanbieden om een ander te helpen met iets wat ze zelf niet meer nodig hebben, maar goed, zo denk ik erover :-)

Geplaatst

Elliebellie,

Ik vind je reactie te kort door de bocht!

Ik heb ook mijn laatste poging vollledig moeten betalen, waarom zou ik dan de medicatie waar ik het volledige bedrag voor heb moeten betalen gratis weg moeten geven aan iemand in dezelfde situatie? En dan nog; een vergoeding is geen kostprijs!

Tuurlijk als het medicatie zou zijn uit een door de verzekering vergoede poging geef ik het zo weg.

Maar als ik zelf een klein vermogen heb moeten betalen voor de medicatie, kan er best een vergoeding tegenover staan.

Groet

Francis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden