Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Net terug uit het ziekenhuis en mag meteen verder.

Dus ik kan straks plaatsnemen op het bankje september.

Moet maandag ongi worden, dus beginnen dan meteen met kort protocol.

Ik hou jullie op de hoogte.

gr Esther

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe!! Zojuist een telefoontje gehad dat er vd 15 eitjes 12 bevrucht zijn!! Er waren er 2 of 4 (wist de man niet meer precies) niet gedeeld, maar wel bevrucht. Dus waarschijnlijk doen deze dan niet meer mee straks?? of kunnen t diesels zijn en laat op gang komen? Vrijdag 13:30 tp!

De vorige poging waren er 9 vd 10 bevrucht en toen kreeg ik bij de tp te horen dat ze allemaal niet goed genoeg waren (dus niks in de vriezer en 1 teruggeplaatst van matige kwaliteit). Dus vrijdag weer spannend!!

Maar voor nu even heel blij en opgelucht!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Inderdaad Naomi, voor NU heb je weer even heel goed nieuws ! Gefeliciteerd, want ik zou jaloers zijn op zo'n score hoor !!! Ik had bij mijn 2 ivf-pogingen beide keren maar 1 bevrucht eitje (bij de punctie beide keren 4 a 5 volgens mij).

Nou, alvast succes voor vrijdag !!!!! Gaat vast goed komen !!!!

liefs hope hope

Geplaatst

@Naomi, joh, wat goed zeg, nog ff spannend dan tot vrijdag.

@All. net voor FM geweest, zitten weer 2 eitjes te broeden, maar nog aan de kleine kan, links 1 van 7mm en rechts 1 van ruim 10. Dus nog ff door broeden zeg maar, tot maand. en als t dan goed is, woensdag de inseminatie..

Vorige keer hadik op dag 12 al de inseminatie, ga ik nu dus nie redden jammer genoeg!! T ken me nie snel genoeg gaan.

t liefst wil ik dan ook meteen maar weten of t gelukt is.....hoe bedoel je ongeduldig? geduld is volgens mij iets wat je nooit leert, maar hebt het maar te doen.... :-p

Suc6 allemaal.

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,ik kom even bij jullie "zitten" als het mag :)

Ik wens jullie allemaal succes met wachten!!! Ik hoop voor een hele groene maand!!!! :)

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 13 september

Geplaatst

@ Esther: welkom en veel succes! Kort protocol gaat supersnel vond ik, voor ik het wist zat ik al op het wachtbankje!

@Trijnie: ook jij veel succes, ik hoop dat je eitjes mooi verder rijpen!

@Violeta: op je laatste IUI!! Dat IVF maar niet nodig hoeft te zijn en je dit keer wel het geluk hebt!

@Naomi: wat een goede score, je had natuurlijk al een mooi aantal eitjes, maar het blijft altijd spannend. Ik hoop dat er vrijdag een toppertje teruggeplaatst kan worden!

Ik zit nu op wachtdag 6..... PFFFFFF.....nog HEEL veel wachtdagen te gaan...

Morgen heb ik de eerste week er officieel op zitten, kan ik de nog veel ergere tweede week in. Zijn jullie ook zo chagerijnig van de utrogestan? Ik ben echt heeeeel prikkelbaar (vooral thuis, dus arm mannetje). Verder voel ik me vooral ongi. Had tot nu toe een heel goed gevoel over deze poging maar voel me nu wer onzekerder worden. Ach, ik zit mezelf gewoon gek te maken, maar ik kan het niet helpen!

Aafke

Geplaatst

Meiden,

Ik hoop toch echt dat dit bankje veel groener gaat worden dan augustus hoor!

Zelf ben ik 1 van de gelukkigen die zich groen mocht maken in augustus.

Maar het is natuurlijk om te huilen, zoveel rood :(:(:(

Maar ik hoop van harte dat er hier meiden komen met een groene regel en me komen vergezellen in het meitopic.

Dus meiden, gooi hem er hier ook even in:

:wav::wav::wav:

Ik wil GROEN, GROEN, GROEN deze maand!!!!!

Liefs Sonja

Geplaatst

Hej meiden,

Wij mogen vanaf morgen ook plaatsnemen op het wachtbankje, want we hebben morgenochtend onze eerste IUI-poging!! :nerves::nerves:

Ik wens iedereen heel veel succes en ook ik hoop uiteraard op een hele groene maand!!!

:wav::wav:

Geplaatst

Ladies, ik stap helaas weer uit dit forum. Net fm gehad en poging wordt inderdaad afgebroken. Er is maar 1 ei, dus niet voldoende. Baal enorm, zeker omdat ze nu weer begon te zeiken over dat ze misschien vocht in mijn eileider zag en dat ze moet overleggen of die er misschien toch niet uit moet, terwijl ik eind nov week in ziekenhuis heb gelegen met eileider ontsteking en ze toen hadden besloten dat ik maar even 5 mnd rust moest houden zoadat eileider tot rust kon komen en ze niet wilde opereren!! arghhhhh! Ben er helemaal klaar mee!

succes iedereen!

Geplaatst

MLH, wat frustrerend voor je zeg. Wat raak je er mee aan zo h�... De behandelingen op zich zijn gewoon al zwaar, maar als je dit 'gedoe' er bij krijgt, dan ga je echt gillen h�.... Het enige wat je je wel voor kunt houden is, dat een zinloze behandeling of een behandeling met medisch risico uiteindelijk NOG minder zin heeft. Ik hoop heel erg voor je dat het meevalt en dat je volgende cyclus gewoon weer verder mag. Bij mij zijn achteraf de eerste 6 iui's en de eerste 2 ivf's compleet zinloos geweest omdat er een holte in m'n baarmoeder zat waarin vocht bleef staan, ik baalde ter plekke enorm maar was toch ook wel blij dat er actie werd ondernomen zodat de volgende behandeling weer optimaal zou zijn. Maar ik snap je hoor, je bent bijna een jaar verder en nu dit weer ........ Veel sterkte en succes de komende maanden !!!!!

Veel liefs, hope hope

Geplaatst

Alle nieuwe meiden, gezellig ....... het wordt alweer een aardig bankje zo.

En we gaan deze bank groener dan groen maken h�!!!!!!!!

Ik hoop het zo, voor ons allemaal !!!!!!!

SUCCES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!yeswink-1.gif:yeswink-1:yeswink-1.gif:yeswink-1:yeswink-1.gif

Geplaatst

MLH, Heel erg wat er nu is gebeurt.. maar ik wil je sterkte wensen.

Ik hoop betrere resultaat bij je volgende cyclus...

Geplaatst

Esther veel succes met je 2de IVF!hoop, de laatste ook!!!

Naomi veel succes morgen met tp!!!Hopen wij dat ie lekker 9 maanden blijf zitten :)

Trijnie veel succes met groeien.Er zitten veel dagen tussen vind ik ik moest om 1 dag een echo krijgen.Doen ze zeker bij jou niet in het weekend.....Ik hoop dat ze maandag groot genoeg zijn!!!

Laurensenilona suces morgen met de eerste IUI! Het is het zeker heel spannend voor jullie,daarna lekker met ons mee even wachten!!!!

MLH wat erg meid! Sterkte.....hoop dat er uiteindelijk allemaal me valt en dat je niet hoeft lang te wachten voor de volgende keer....wat een teleurstelling!!!!

Ik hoop dat ik niet iemand vergeet....Dames die aan het wachten zijn succes met de "lange dagen": Het is nog een dag voorbij! :)

Groetjes, Violeta

Geplaatst

Hey MLH, wat frustrerend! Je bent in dit hele proces zo afhankelijk van wat artsen aangeven en/of willen doen en kan me voorstellen dat je dan heel boos wordt als je het gevoel krijgt dat er achteraf wel geopereerd had moeten worden. Maar Hope heeft wel gelijk als ze zegt dat een zinloze of medisch risicovolle behandeling ook geen zin heeft.

Maar voor nu blijft het gewoon klote! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over wat de vervolgstappen gaan worden. Sterkte voor nu, in ieder geval!

@Naomi en Laurensenilona: succes morgen!

@Violeta, je hebt helemaal gelijk: iedere dag is er weer 1 voorbij! Hoe voel jij je nu?

Mijn eerste wachtweek zit er vandaag op! Morgen start vande tweede. Nog steeds vage ongikrampen, die voel ik vooral 's ochtend als ik in bed lig. Ik ben de laatste dagen steeds anderhalf uur voor de wekker al wakker en dan is het lastig om weer in slaap te vallen. 's Middags ben ik juist wel moe maar dat is waarschijnlijk van de bolletjes. Als ik thuis ben en met dehond gelopen heb, ga ik lekker op de bank onderuit en doe even een tukkie!

Nog 1 dagje en dan is het weekend, even lekker bijslapen en ontspannen en dan volgende week testweek!!!

Aafke

Geplaatst

@ Aafke,

Zo herkenbaar wat jij schrijft! Die vage buikpijn en die vermoeidheid.

Ik maakte mij erg toch wel zorgen over maar fijn dat iemand anders hetzelfde voelt....

Geplaatst

@Violete, bij ons doen idd. int weekend niks, en omdat ze woensd. toch nog te klein waren vond ze t onzin om me vandaag al terug te laten komen, zullen ze vast wel gegroeid zijn, maar nog niet genoeg.

Dus k hoop dat ze dan maandag gelijk groot genoeg zijn, zodat ik woensd. de IUI heb.

@Ilona hoe was je eerste IUI? Hoe heb je het ervaren?

Nu afwachten....spannend!!

@MLH sjonge, meid, wat frustrerend zeg, je word zo wel van t kastje naar de muur gestuurd. Heel veel sterkte meid, dit zijn echt van die dingen die je echt niet wil. t enige wat we willen is n kindje, en dan niet zulk gezeur erbij.HOu je taai!!!

@Naomi, suc6 vandaag joh!

liefs

Geplaatst

Aafke, we zitten op de helft !!! Nu die ellendige 2e week ........ bleeehhhhhh ......

Jij hebt dus de bolletjes, ik was daar vorige keer ook zo verschrikkelijk moe van en had zo'n last van m'n buik, als ik de hond had uitgelaten voelde het net of ik al een half jaar zwanger was, zo'n drukkend gevoel. (wat voor hond heb jij trouwens ?)

Nu heb ik ipv de utrogestan ... 5x een pregnyl prik van 1500 ie en dat gaat echt stukken beter !!! Ben wel inderdaad ook heeeel vroeg wakker, als manlief er rond 5.45 uur uit gaat, ben ik al wakker, dat gebeurt me normaal gesproken ECHT NIET. Ik ben totaal geen ochtendmens.

Voel jij verder iets ? Met die bolletjes had ik ook veel last van m'n borsten, nu helemaal niet, alleen heeeel licht m'n buik af en toe ...... maar ik heb sinds gisteren daardoor het idee dat het mislukt is. Pfffffff ..... ik kan ook nu al op zien tegen volgende week vrijdag, dat bloedprikken en dan de hele ochtend wachten tot dat telefoontje. Maar goed, we moeten wel h�!!!

Naomi, veel succes vandaag !!!!!

En alle anderen ook veel sterkte en geluk !!!!!!!!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hey Aafke en Hope Hope ... nog even volhouden he in de 2e ww ... het is h� moeilijk dat wachten, ik weet het. Ik wacht nog maar 3 dagen en zit al te wachten op 7 sept. Ik voel eigenlijk nog helemaal niets, ja gisteren dacht ik dat ik soort krampen voelde, maar wat zegt dat!? En wanneer kan je echt wat gaan voelen!? Jullie heel veel succes met wachten. En Hope Hope ... 'keep Hoping' het kan nog alle kanten op.

Liefs,

MBM

Geplaatst

ik begin volgende week als het goed is met de 2de poging in het catharina ziekenhuis in eindhoven en helaas willen ze niet uitgangs echo bij mij doen ze zei dat bij hun helemaal geen uitgangs echo doen. klopt dat ??? morgen ben ik 1 dag overtijd normaal moet ik een week geleden ongesteld zijn heb regelmatig ongesteld. ik wou toch voor de zekerheid weten of alles goed is bij me baarmoeder maar helaas pech voor mij.

Geplaatst

Hoi meiden

De maand september komt in zicht en daarom wil ik jullie allemaal even heel veel succes wensen.

Ik hoop dat het "wachtbankje september" GROENER zal kleuren dan afgelopen maand, want die is echt ontzettend triest.

Zet hem op meiden en ik duim voor jullie.

Liefs

Daniella

Geplaatst

H�wat raar. Bij mij willen juist geen behandeling doen ZONDER uitgangsecho, met als reden dat als er niet opgeloste folikelzakjes van de vorige cyclus zouden zitten (wat ze dan volgens mij een cyste noemen), ze niet kunnen onderscheiden wat een cyste is en wat de nieuwe groeiende folikels zijn. Als het dus niet 'schoon' is .... geen behandeling. Wat gek toch weer h� ik vind het wel heeeel vreemd dat ze geen uitgangsecho doen hoor, zelfs niet als jij het graag wilt. Misschien kun je ze mijn uitleg vertellen en daarop een reactie vragen ??

Ik wens je heeeel veel succes !!!

liefs hope hope

Geplaatst
H�wat raar. Bij mij willen juist geen behandeling doen ZONDER uitgangsecho, met als reden dat als er niet opgeloste folikelzakjes van de vorige cyclus zouden zitten (wat ze dan volgens mij een cyste noemen), ze niet kunnen onderscheiden wat een cyste is en wat de nieuwe groeiende folikels zijn. Als het dus niet 'schoon' is .... geen behandeling. Wat gek toch weer h�ik vind het wel heeeel vreemd dat ze geen uitgangsecho doen hoor, zelfs niet als jij het graag wilt. Misschien kun je ze mijn uitleg vertellen en daarop een reactie vragen ??

Ik wens je heeeel veel succes !!!

liefs hope hope

dat vind ik ook. ze zegt dat bij catharina ziekenhuis geen uitgangs echo doen omdat het geen reden is om te doen. ik heb het ook gezegt dat ik moet weten of het echt schoon is dan kan ik beginnen zegt ze nee dat doen we niet en ze herhaalt haar woorden dank je wel hope

Geplaatst

Aafke jammer dat je die lichte ongi pijn voelt? Is het now echt zo erg met die bolletjes,ik gubruik ze ook!

Ik voel veel pijn in mijn rechte kant waar die eitjes zaten,met de eisprong had ik ook zo veel pijn dat ik niet kon staan,niet kon liggen,vreselijk,maar dat heb ik bijna iedere keer.Nu heb ik nog steeds een beetje pijn,en ook mijn baarmoeder,voelt net als iemand mij geschopt heeft in mij buik. Ik denk dat iets mee te maken hebben met het feit dat ze mijn baarmoeder WEER niet konden vinden bij de IUI(het duurde weer 20 min...voor mijn gevoel 2 uur :) ) Ik klach niet hoor,ik wou zeggen dat er verder geen rare pijn is bij gekomen :) en ik hoop dat er niks mee bij komt! :)

Meiske ik vind het ook vreemd,dat ze geen echo willen doen!Als je een cyste hebt die zal met de hormonen mee kunnen groeien. Ik hoop dat er nieks aan de hand is,en dat je straks lekker mag begginen met spuiten,probeer maar dan niet zo veel aan te denken,want ik weet hoe frustrerend kan zijn als je iets wilt en "kan niet" of "doen we niet" als een antwoord krijgt!

Geplaatst

Jaaaa, de tweede wachtweek is begonnen! Na alle positieve berichten van de zwangeren die twee dagen eerder getest hebben, denk ik ook dat ik woensdag 1 september al ga testen.

Ik heb trouwens helemaal geen slecht gevoel over die ongi-krampen hoor, ik beschouw ze juist als een positief signaal! De vorige keer dat het raak was had ik dat ook en ik heb het ook van veel anderen gehoord. Dussss, voorlopig maar af blijven wachten...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden