Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ esther: H�at is balen, het was anders z�oi geweest ! Ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen.

Kop op meid !

@ Aafke: Dus vanavond...spannend zeg ! Ik kan me voorstellen dat je je ega erbij wilt hebben. Nog een paar uurtjes en dan weet je het vast en zeker ! We gaan voor GROEN !

Ik heb net 2 zwangerschapstesten gekocht. Eentje ( van predictor) waarbij je vroeger mag testen (4 dagen eerder) en een normale van het Kruidvat. Heeft iemand ervaringen of gehoord hoe die vroege testen zijn ?

Groetjes Gerlinde

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Ik lees hier een beetje mee. Heb morgen een tp, maar ga niet op het bankje zitten. Heb ondertussen al een houten kont van alle vorige keren dus ik blijf deze keer maar gewoon rondlopen ;-)

Hoop in ieder geval dat deze maand een stuk groener wordt dan augustus!

Succes allemaal,

Henne

P.S. Aafke, in een ivf cyclus reken je de punctie als ovulatie. Dus in principe kun je vanaf ca. 14 dagen na de punctie ongesteld worden, iets eerder of iets later. Maar de progesteron kan dat ook tegenhouden. Dus het zegt allemaal eigenlijk niks. Sterkte met afwachten vandaag en met testen vanavond!

Geplaatst

Wachtbankje September 2010

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Gerlinde:24 augustus 2 emmie's tp,testen op 8 september

Ilona: 26 augustus 1e x IUI, testen op 9 september

Object: 30 augustus 2 emmie's tp, testen op 10 september

Manty: 26 augustur tp 3 emmie's,testen 10 september

Naomi28: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 13 september

Egeltje: 02 september tp van 2 emmie's,testen op 16 september

Trijnie: 1 September IUI; Testen op 19 September

Even het wb naar voren gezet en nu maar wachten op de eerste groene regels.

Aafke veel succes met testen vanavond samen met manlief!

Geplaatst

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

Ik ben vandaag ook officieel op het bankje. zo juist een tp gehad van twee verse topemmy's, allebei vandaag viercellig en geen fragmentatie. alleen gaf de arts aan dat het zaad geen goede kwaliteit had, een domper.....

we hebben al altijd isci ivm nul beweeglijkheid en nu is kwaliteit ook nog niet super.

we wachten maar af

meiden zet hem op, aafke je houdt het spannend.

esther, jammer nu op naar de isci.

succes allemaal

Geplaatst

Hoi Hellen,

Je hebt ze nu lekker warm bij je ! Doe rustig aan, laat je lekker vertroetelen en blijf positief hoor. Welkom op het wachtbankje van september !

Liefs Gerlinde

Geplaatst

Spannend Hellen, maar dat de kwaliteit van het zaad wat minder was hoeft niets te zeggen over de kansen vooral als het toppers zijn zonder fragmentatie.

Succes!

Geplaatst

@ MBM: We hebben op dezelfde dag de TP gehad. Ik zie dat jij een dag eerder mag testen. Komt dit omdat jij een cryo tp hebt gehad ? Geen idee hoor. In Zwolle vriezen ze bijna nooit in, dus ik heb dat ook nog nooit gehad helaas.

Groetjes Gerlinde

Geplaatst

Hallo dames,

Hoera het is september :wav:

@Aafke; in mijn geval krijg ik er maar 1 tp vanwege verhoogde kans op cva/trombose heb ondanks dat ik ouder ben dan 35. dus ik denk dat het aan je persoonlijke situatie ligt..

Afgelopen maandag mocht ik in het Mst komen voor de 1e fm, (en dacht dat er nog wel minimaal 2 tot 4 zouden volgen..) maar hij was al 20mm! Jemig was er helemaal van onderste boven..(en nog) We hadden nl al besloten, dat wanneer mn follikel niet wou groeien en ik moest gaan bijspuiten (zoals de laatste x) dat we het zouden afbreken omdat het bijspuiten een gevaar voor mezelf is. Maar niets is minder waar! Ik mocht meteen de pregnyl zetten, ik in de stress kon niemand bereiken die me kon helpen en vriendlief aan het werk.. (kan zelf niet mengen ivm deels verlamde arm) de assistente van mn huisarts was zeer bereidwillig ;)) Nu op naar zaterdag..dan wordt onze laatste cryo ontdooid, en wanneer hij/zij er goed doorkomt volgt zondag de tp.. en mag ik officieel plaatsnemen hier :gekruiste vingers 1

Liefs

Geplaatst

Ik zit hier echt te wachten tot mijn ongesteldheid doorzet. Heb gewoon al sinds gisterenavond buikpijn en er gebeurt gewoon helemaal niets. Voel me niet lekker ben moe.

Is het zo dat ik als deze poging mislukt is een maand moet wachten voordat we verder mogen? Want ik heb pas volgende week dinsdag een telefonische afspr met de gyn. Dus dan kunnen we die maand geen terugplaatsing krijgen zeker?

Geplaatst

Hey Gerlinde,

Ik heb geen idee of dat er wat mee te maken heeft. Maar Miepie die heeft de TP op 23 augustus gehad (een dag eerder dan mij) en die moet ook op 7 september testen. Ik vroeg het me ook al af, maar dacht ook er zal wel een reden voor zijn, maar welke weet ik ook niet.

Waarom vriezen ze in Zwolle niet in dan?

Kom jij de dagen een beetje door? Week 1 zit er gelukkig op, nu de 2e week nog te gaan. Hoe voel jij je erbij?

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hai MBM,

In Zwolle hebben ze en hele strenge selectie en ik heb tot nu toe dan steeds pech gehad dat mijn eicellen niet door hun selectie kwamen. Ik hoor het van meerdere dames dat dit in Zwolle zo het geval is. Of het een geldkwestie is..geen idee.

In elk geval vind ik het wel erg jammer, want als ik zo eens om me heen-lees, dan zouden er toch een aantal van mijn eicellen ingevroren hadden kunnen worden.

Wat een zin zeg. Hahaha...

Loop jij in het UMCG ? Aangezien ik lees dat je in de buurt van Groningen woont.

Maar goed, ondertussen zit ik op wachtdag 8 en ik voel me echt uitstekend.

Ik weet dat je niet teveel naar andere pogingen moet kijken, omdat je lichaam je best voor de gek kan houden, maar toch zie ik verschil. De eerste week, gelijk na de tp, had ik steeds een weeig gevoel onder in mijn buik. Dat gevoel is nu weg sinds een dag of 2/3 en nu heb ik het heel af en toe. Ik heb zo nu en dan last van misselijkheidsvlagen en dan vooral 's avonds.

Moeilijk hoor. Het liefst zouden we allemaal wel een kijkglaasje willen hebben om te kijken of het gelukt is. Ja toch !

Het ene moment voelik me heel zwanger en het andere moment komen er toch twijfels.

Aangezien het onze laatste ICSI poging is, probeer ik heel positief te blijven. Ik vind het z�annend.

Gelukkig heb ik overdag genoeg afleiding, maar ik moet er wel steeds aan denken hoor. Ik kan nu eenmaal geen knop omdraaien en de gedachten uitzetten. Het blijft aanwezig.

Ik heb een eigen BSO, dus heb mijn handen vol aan 10 kinderen na schooltijd.

En hoe is het met jou ? Hoe voel jij je ? Last van kwaaltjes of juist helemaal niks? Kan je je een beetje vermaken overdag ? Klopt het dat dit je eerste tp is ?

Wat een vragen h�

Tot de volgende keer.

Liefs,

Gerlinde

Geplaatst

Hoi Lafinah,

Dat is mooi nieuws zeg. Nog even en dan heb je ook je emmy('s) lekker warm bij je !

Groetjes Gerlinde

Geplaatst

Hallo dames

als het goed is hebben we � volgende week zaterdag een tp van een cryootje, ik dub nog of ik me op ht bankje plaats maar ik lees zeer zeker mee!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Aafke

Ik kom zeer zeker vanavond nog even kijken, las dat je gaat testen, spannend zeg, heel veel succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

hee iedereen,

ik weet eigenlijk nog niet precies hoe dit werkt maar ik probeer gewoon een reactie te plaatsen.

ik heb 3 terugplaatsingen gehad uit 2 pogingen en ga nu mijn 3e poging tegemoet.

Omdat ik een eicel donor nodig heb duurt het allemaal erg lang (momenteel al weer 4 maanden aan het wachten)........ben 1 keer rond 5 weken zwanger geweest maar helaas fout gegaan. na deze poging willen we het nog 1 keer proberen omdat ik al 42 jaar ben. (hoorde pas op mijn 40ste dat we ondanks geen eicel toch konden proberen)

ben moe van het wachten maar het gaat in deze cyclus gebeuren want er is een koppeling. dus ook deze maand..hihi spannend.

misschien zit ik nu verkeerd met mijn reactie maar hopelijk krijg ik ook reacties zodat ik niet alleen ben. omdat ik toch 42 ben heb ik weinig mensen met wie ik echt mijn gevoel kan delen.....

xx

Geplaatst

Hoi Babeth,

Dat is wel heel spannend. Lees maar gezellig mee, want voordat je het weet zit je ook weer in de spannende, emotionele wachtweken.

Ik zie net dat je zwanger bent geweest van 2 mooie kindertjes. Meid, daar word ik stil van.

Liefs Gerlinde

Geplaatst

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

:confettistars:JAAAAAAAAAAA!!!!

Ik heb een half uurtje geleden een test gedaan en die was toch echt helemaal positief! Was de hele dag al een beetje zenuwachtig en zat maar te wachten to manlief thuiskwam. Die was nog geen minuut binnen en toen heb ik meteen getest. Waaah, ben er nog een beetje hyper van!!!

Ik vind het echt super dat ik september groen mag openen, al ben ik nog wel heel zenuwachtig of het goed blijft gaan (zeker na vorige keer). Ik hoop dit keer dus wel groen te blijven en ergens in april of mei 1 of 2 mooie kindjes te mogen verwelkomen. Morgenochtend nog eens testen en dan ziekenhuis bellen. Hopelijk krijg ik snel een geruststellende echo te zien!

Ik besef wel dat zoals op ieder wachtbankje vreugde en verdriet dicht bij elkaar liggen. Esther, ik kan me jouw teleurstelling goed voorstellen en ik hoop dat je IVf dit keer wel succes mag hebben!

@Sophietje: heel veel succes!

@Babeth: als er iemand is die ik een gezond brusje vor je jongens gun, ben jij het wel. Spannend dat de dag van je cryootje nu ook weer dichterbij komt. Ik ga heel hard duimen!

@iedereen: :aaaflowersmiley:alle mogelijke positieve gedachten en vibes om er maar voor jullie allen een groene maand van te maken!

Aafke

Geplaatst

Ook ik wil hier graag mee komen kletsen. We zijn vorige week woensdag begonnen met onze 3de IVF, we volgen net als bij de 2de IVF de Flare up behandeling. Het was erg onzeker of we mochten starten.

Ik ben namelijk na onze 2de IVF zwanger geweest van een tweeling wat tot onze grote verdriet is ge�digd in een miskraam op 23 mei en 2 juli. Echter kreeg ik na de miskraam om de 2 weken een flinke bloeding en 18 juli ging dat gepaart met enorm veel pijn, de dag erna een spoedecho gekregen en moest de Microgynon 50 gaan slikken in de hoop dat de cyste dan zou verdwijnen. Nadat de pil op was zou ik mijn menstruatie moeten krijgen maar die liet op zich wachten, bijna 3 weken later, woensdag 25 augustus op mijn verjaardag, kwam toch mijn menstruatie. Donderdag 26 augustus de echo en gelukkig was de cyste weg en mochten we starten.

Morgen heb ik de 1ste FM

Groetjes Mari�e

Geplaatst

Oh Aafke, wat een geweldig nieuws (en wat een geweldig begin van de maand)!!!!!!!

Van harte gefeliciteerd en ik hoop ook voor jullie dat alles goed blijft gaan en dat jullie wens in april/mei uit gaat komen!!

Maar daar gaan we uiteraard wel vanuit (positive thinking)!!!

En dames, het GROENE begin is er, dus laten we dat vooral doorzetten met z'n allen!!

Geplaatst

super aafke, ik had er al een mega goed gevoel bij.

wat was de kwaliteit van je ukjes bij tp?

geniet ervan

babeth:succes met de cryo, zet hem op meid.

Geplaatst

Aafke, een hele dikke welgemeende proficiat! September is goed ingezet, laat het groen maar volgen.

Babethe, heel veel succes met deze poging. Ik vermoed dat dit niet gemakkelijk is voor jullie, waarschijnlijk altijd een dubbel gevoel, maar het is je zo gegund, dus ga er voor en vooral positief blijven en de moed niet opgeven. Je bent altijd een ware steun voor iedereen op dit forum, laat de positieve vibes nu maar eens jouw richting uitkomen.

groetjes

object

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden