Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zara je moet wel gaan praten hoe moelijk dat ook is doe dat met iemand die dicht naast je staat.

En ja die fam ken ik echt een k*t gevoel.

Ik denk dat ik in janu nog niet start we gaan het eerst even zelf weer proberen ook al is de kans klein wil even van elkaar genieten en dat lukt niet echt met een ziekenhuis er tussen en wil even op adem komen en mischien als ik dat wel in janu ben wel maar denk het niet kijk wel .

En de tijd verstreken ik heb geen idee ik hoop dat alles goed komt en dat ze wat vinden.

Ik wens je heel veel sterkte

Hey dee ik zweete me ook rot kan daar mischien wel van komen dat je heel onrustig bent door wat je mee maakt.

ik wens je heel veel sterkte.

op de andere vragen heb ik geen antwoord.

Liefs Jessica

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ All: Bedankt voor jullie antwoorden! Het zweten was afgelopen nacht al veel minder. Maar mocht ik weer zo gaan zweten dan zal ik inderdaad mijn temp eens opnemen. Heb het vrijdagnacht wel gedaan toen ik zo lag te klappertanden van de kou en endopijn maar had toen maar 37.55, dus dat viel mee. Ook qua bloeding en (endo)buikpijn wordt het weer wat rustiger, gelukkig. Heb wel sinds gisteravond een soort spierverkramping/steken in m'n bekkenbodem en aan de voorkant, bij m'n schaambeen. De boel zal wel weer op z'n plek moeten komen daar, aangezien het vanaf het begin van een zwangerschap al oprekt en weker wordt, toch?

Dublin: heel herkenbaar, die pijn tijdens het naar het toilet gaan. Ik omschrijf het altijd als het gevoel alsof m'n blaas of baarmoeder wordt uitgewrongen/samengeknepen. Maar je vergelijking met messteken kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Steken heb ik soms vooral in m'n endeldarm. En daar lijkt soms ook een soort druk op te staan, zodat het gaan zitten op een stoel al zeer doet. Ik hoop niet dat het nu weer helemaal terug is en blijft, maar dat het nu zo voelt omdat een miskraam (en in jouw geval ook nog eens een curretage) toch heftiger voor je lijf is dan een gewone menstruatie.

Zara: die 'toffee' kan ik niet verklaren maar die pijn in je buikwand.... op welke hoogte voel je dat? Ik had het bij m'n navel (cq darmen, maar niet alleen van binnen maar ook oppervlakkig), een constant gevoel van spanning met af en toe steken. Maar misschien heb jij het over een andere plek? Ben benieuwd wat je arts morgen zegt, succes in ieder geval!

Wel opvallend dat er hier nu meerdere meiden tegelijk zijn met endo en een miskraam...... Of zal het toeval zijn? Heb wel gelezen dat je met endo meer kans hebt op een miskraam....

Jullie ook allemaal sterkte!

Dee

Geplaatst

Minoes; Ben niet zo'n prater. Zeker niet als ik het idee heb dat mensen het niet begrijpen maar snap ook wel dat het er toch uit moet....

En voor jou, niet verder gaan als het niet goed voelt hoor! Zeker als je qua leeftijd nog geen haast hoeft te hebben.

Dee; de pijn zat van onder mijn navel tot net boven mijn schaambeen. Arts kon het vandaag ook niet verklaren.

Ben vandaag eigenlijk wel geschrokken. De vruchtzak zag er tijdens de echo veel groter uit dan 12 dagen geleden. Had ik eigenlijk niet zo verwacht maar deze blijft dus gewoon door groeien. Ze kon wel zien dat hij los zat maar dat was dus 12 dagen geleden ook al en nu stroomde er meer bloed in mijn buik dan vorige keer. Het miskraam kan volgende week op gang komen maar het kan ook nog 2 of 3 maanden duren. Dat laatste zie ik dus echt niet zitten. Durf nu al niet goed afspraken te maken of ergens heen te gaan uit angst dat het opeens op gang komt.

Heb daarom nu Cytotec Mysoproposol meegekregen. Schijnt als je die tabletjes inbrengt dat het dan binnen 4 uur op gang komt. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Iemand van jullie ervaring met bovenstaand medicijn? Zouden jullie het nog eens gebruiken of toch liever de natuurlijke wijze of een currettage kiezen?

Hoop overigens niet dat ik door deze vraag bij jullie weer een hoop oud zeer boven haal...

Geplaatst

Zara, vervelend dat je dit moet meemaken.... Bij mij was de vruchtzak ook nog verder gegroeid, dit had ik ook niet verwacht. Ik dacht toen wel, zou het hartje dan toch nog kloppen? maar helaas.....

Ik heb ook Cytotec gebruikt. Iedereen reageert er anders op. Bij mij werd verteld dat het ongeveer 6-8 uur later op gang zou komen. Dit was echter al met een uurtje, en ook heftig. Ik was het wel direct kwijt, en hoefde geen curettage. Ik hoop dat ik het nooit weer in die situatie kom, maar mocht dit wel zijn zou ik het weer gebruiken. Reden hiervan is dat er bij curettage kans is op beschadiging en dit risico willen wij niet lopen. Natuurlijke manier afwachten lijkt mij ook niet iets, net wat jij zegt.

Iedereen reageert anders op dit medicijn, dus bij jou kan het anders gaan dan dat het bij mij is verlopen.

Ik wens je voor de komende tijd veel sterkte, en probeer je gevoelens te uiten.

x Lianne

Geplaatst

Oei Lianne, wat een herkenning! Dacht ook gelijk dat er nu misschien wel een kloppend hartje zou zijn omdat de vruchtzak zoveel groter was...

Dank je wel voor je snelle reactie trouwens! Er is mij verteld dat ik s middags twee tabletjes moet inbrengen en dan s morgens weer twee. Volgens hen zou het na 3 tot 4 uur op gang moeten komen.

Is het verstandig dat je op dat moment alleen thuis bent of moet er echt wel iemand bij je zijn?

Geplaatst

Zara ik denk dat het niet fijn is alleen thuis te zijn. Ik ben gecuretteerd omdat het met 11 weken al te groot was om met medicijnen op te wekken en spontaan kwam het niet. Maar met de curettage is niet al het weefsel losgekomen en anderhalve week na de curettage heb ik 24 uur lang elke tien minuten krampen gehad terwijl ik veel bloed en stolsels verloor. Ik was toen alleen thuis en vond dat toch wel heel naar.

Wel vervelend dat ze zo lang af laten wachten. Natuurlijk geeft een curettage risico's, maar je er zo lang mee rond laten lopen vind ik mentaal toch wel heel zwaar. Veel sterkte de komende dagen!

Liefs,

Henne

Geplaatst

zara je mag alles vragen daar is dit topic voor.

ik zou ook met tabletjes beginnen maar toen kwam het de dag er voor al vanzelf op gang wel fijn.

Heb wel lang last gehad van de na weeen ik zou weer beginnen zat er nog restje weefsel bah bah dat is wel heel sneu.

Ik heb zelf niet veel pijn gehad en mijn mestu is ook weer opgang.

Ik wens je heel vel sterkte en ik hoop dat je het snel verliest klinkt heel raar maar zo is ook niks je kan niks ik durfde ook niks te doen.

Ik wil iedereen ondanks alles fijne dagen wensen

Liefs jessica

Geplaatst

Beste Zara,

Ik leef met je mee: heel erg verdrietig dat je dit mee moet maken....

Wat betreft de pillen: ik heb ook pillen genomen om de miskraam op te wekken. Mij werd uiteraard ook de keuze gesteld tussen curretage en pillen. Voor mij voelde het 'beter' om het op te wekken. Dit is puur gevoelsmatig, dus daar maakt iedereen haar eigen keuze in. Ik denk niet dat er wat dat betreft een goede of slechte keuze is.

Je schrijft dat je niet weet of je alleen kunt zijn. Ik zou je aanraden niet alleen te zijn: het kan lichamelijk tegen vallen, maar belangrijker: ik vond het erg emotioneel. Ik vond het moment dat het allemaal los kwam toch wel heel erg moeilijk, heb ik beide keren gehad. Eerste keer was ik in het ziekenhuis omdat ik toen al wat verder was, mijn man was toen uiteraard mee. De tweede keer kwam het 1 dag voordat ik de pillen zou nemen spontaan op gang en toen was ik dus alleen thuis. Voor mij was dat niet prettig, voelde me echt heel erg rot toen, echt verdrietig. Bij deze tweede keer heb ik de dag daarna alsnog pillen moeten nemen omdat er maar een beetje was losgekomen. Die dag was mijn man wel thuis, ik vond dat erg fijn.

Ik hoop ook dat je er wat beter over zult kunnen gaan praten: zo kun je het verdriet wat meer delen. Maar: alles op je eigen tempo natuurlijk!

Meid, ik wens je veel sterkte toe!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Zara, ik moest 4 pillen tegelijk inbrengen. Mijn lichaam reageerde daar snel op.

Zoals de anderen ook schrijven, zorg dat je partner er bij is. Hij kan niet veel voor je doen, maar mocht het verkeerd gaan ben je niet alleen en voor de verwerking is

het volgens mij veel beter.

Succes de komende tijd..

x Lianne

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Echt fijn dat dit forum er is.Hier van me afschrijven, helpt ook al.

Eigenlijk had ik vandaag de pillen willen nemen maar toen puntje bij paaltje kwam, durfde ik niet. Maar vandaag toch weer wel veel buikpijn gehad. Het moet er toch een keer van komen dus kan maar beter op korte termijn dan er nog langer tegen aan te blijven hikken.

Ze hadden mij verteld dat ik er s middags twee moest zetten en s morgens twee. Kan toch ook s morgens wel beginnen? Anders loop je er straks een hele avond en nacht uit. Anders morgen het ziekenhuis nog eens bellen. Hopelijk werken ze dan nog.

Lekker slapen voor jullie! X

Geplaatst

Heb zojuist de eerste twee Cytotec's gezet. Wish me luck...

Mocht het goed op gang komen, zou ik morgen dat ook nog die andere twee moeten zetten?

Geplaatst

Lieverd, heel veel sterkte!!! Waarschijnlijk heeft het ziekenhuis het wel gezegd, maar ik zou als ik jou was alles opvangen.

Dus als je gaat plassen, zeef eronder ( heb je vast wel) ... want als het eenmaal los komt, komt het ook los!!!

En als ik jou was, al komt het op gang, zou ik morgen gewoon die andere 2 ook zetten, voor alle zekerheid!!

Nogmaals sterkte!!!

Lfs

Geplaatst

Dag dames allemaal,

Het is nu 10 dagen geleden dat ik een curretage ondergaan heb. Lichamelijk heb ik quasi geen last gehad. Ik had nog een heel klein beetje bruin bloed tot 3 dagen geleden. Fysiek voel ik me helemaal hersteld, mentaal daarentegen... Ik heb elke dag wel enkele momenten dat ik begin te wenen. Ik vind het vooral moeilijk nu met die feestdagen, ik had me het helemaal anders voorgesteld. Ik wenste dat ik niets mocht drinken deze dagen... nu mag het terug wel...

Ik kijk uit naar het nieuwe jaar en probeer me daar aan op te trekken. Mijn zoontje en man zijn natuurlijk het belangrijkste in het verwerkingsproces.

Ik verlaat deze topic dan ook hopelijk voor altijd en hoop in de eerste plaats voor mezelf maar ook voor alle andere dames hier om hier nooit meer terug te komen...

Ik wens iedereen een pracht van een baby toe in 2011!!

Geplaatst

Neem je tijd Joisa! En die feestdagen zijn beroerd... Wij hadden nu aan de familie willen vertellen dat we zwanger zijn. Mocht van mezelf vanaf nu dingetjes kopen voor de baby. Helaas t is ons niet gegund.

En hier hopen we jou en alle anderen nooit meer terug te zien.

Wat betreft de cytotec. Binnen een half uur na het innemen had ik een licht trekkerig gevoel. Niet vervelend. Licht duizelig in mijn hoofd (kan ook van de spanning zijn) en nu 3 en half uur later voel ik helemaal niks en gebeurt er ook niks.

Laat het aub niet vanavond onder "All you need" beginnen want daar kijk ik al een jaar naar uit.

Voor iedereen tijdens deze dagen heel veel sterkte toegewenst want deze dagen leggen toch wat meer de nadruk op ons verlies.

Liefs X

Geplaatst

Goedeavond dames,

Op de valreep voor kerst toch nog bezig met de miskraam. Zara hoop voor jou dat je feestdagen toch nog "gezellig" worden.

Hier vandaag weer in het ziekenhuis geweest. De pijnklachten namen weer toe en dacht aan een blaasontsteking. Dus urineonderzoek, gelukkig negatief. Maar ja wat wel. Kon bij mijn gynaecoloog terecht (voordeel zo voor de feestdagen was het rustig), weer inwendige echo en wat een rommeltje. Nu 1,5 week geleden gecuretteerd en daarna niet gevloeid, dus zit er nog een hoop. Bloedonderzoek om te controleren of het niet ontstoken was, ook daar gelukkig geen sprake van. Maar ja, wel de pijnklachten die weer opspelen. En het fantastische vooruitzicht dat ik nog niet klaar ben. Het kan natuurlijk ook niet de in een keer goed gaan. Afwachten of de pijn afneemt, mijn lijf het nog afstoot. Neemt de pijn toe mag ik weer terug....

Ook hier emotioneel gezien een zware week. Afgelopen week was de 12e week en daar keken we zo naar uit.

We proberen er hier nog leuke feestdagen van te maken.

Geplaatst

Wilde onderstaand gedicht jullie niet onthouden. Kwam deze tegen op internet en laat dit mijn gevoel volledig weergeven. Auteur is onbekend.

Little Snowdrop

The world may never notice if a snowdrop doesn't bloom,

Or even pause to wonder if the petals fall too soon.

But every life that ever forms, or ever comes to be,

Touches the world in some small way for all eternity.

The little one we long for was swiftly here and gone.

But the love that was then planted is a light that still shines on.

And though our arms are empty, our hearts know what to do.

Every beating of our hearts says that we love you.

Geplaatst

Dublin getverderrie, precies als bij mij. Niet vloeien na de curettage en dan later opeens veel pijn. Bij mij kwam helaas niet alles los. Als er na de Kerst nog niks gebeurd is, zou ik dna ook gelijk weer aan de bel trekken. Natuurlijk is een 2e curettage ook niet alles (verre van), maar daarna knapte ik tenminste wél snel op fysiek. Je kunt op deze manier emotioneel namelijk ook niet verder. En het kost ook weer tijd, daar baalde ik zelf nog het meeste van toen. Sterkte!

Hoop dat jullie de kerstdagen een beetje doorkomen allemaal. Wij zouden nu bijna 19 weken zijn geweest en ik moet zeggen dat ik het knap moeilijk vind... Vandaag gelukkig met z'n tweetjes thuis, geen gedoe, dat scheelt.

Geplaatst

Meiden heel veel sterkte deze dagen. Een extra knuffel voor jullie......

Zara het is niet dat het jullie niet gegund is hoor, het is jullie heel erg gegund. Helaas heeft moeder natuur anders beslist. (weet dat je het zo niet bedoeld, wilde het je toch even zeggen!)

Heel veel liefs allemaal en probeer toch te genieten van jullie dagen samen allemaal....

Geplaatst

och jeetje zare en dublin ik wens jullie heel veel sterkte.

en dat jullie de moed kunnen verzamelen om door te gaan.

en 2011 ons jaar word.

Iedreen fijne feestdagen

Liefs knuffel jessica

Geplaatst

@ Zara, meid hoe gaat het met je?

@ Dublin, pfffff.... wat een tegenvaller zeg!!! Hoop dat het gauw de goede kant weer opgaat!!

@ Joisa, goede instelling, hoop ook dat we hier met z'n allen nooit weer om deze reden hier te hoeven schrijven en dat 2011 ons jaar wordt.

Hier zit de eerste kerstdag erop en man..... net heel wat traantjes gelaten!! Deze kerst had zooo anders moeten zijn!! Was nu 22 weken ver geweest en man, wat voel ik me even klein op moment!!!

Heb op moment 4 zwangere vriendinnen/collega's om me heen en dat maakt het er niet makkelijker op. Tuurlijk gun je hun al het geluk van de hele wereld en ben ik ook echt wel oprecht blij voor ze..... maar het is zo moeilijk, laat mij maar even met rust met al die mooie verhalen.

Herkennen jullie dit?

Nog een 'fijne' avond meiden.

Lfs

Geplaatst

OO sowiebo ik ken dat maar al te goed heb vanmorgen zo zitten huilen ik hoefde anders nog maar 2 maanden en paar dagen bah

Ben de hele dag ook zo chagerijnig haha heel erg maar nu er sneeuw valt voelt voor mij heel speciaal heb ook een wens gedaan.

Ik wens jullie ook het aller beste voor 2011

Liefs xxx jessica

Geplaatst

Sowiebo; heel herkenbaar! Je had zelf ook zo graag in die situatie willen zitten. Vindt het nog het meest moeilijk als zwangeren lopen klagen om kleine dingetjes. Wou dat ik kon klagen!

Sterkte joh en een dikke knuffel.

Hier geen goed gevoel. De Cytotec werkte pas na ruim 5 uur. Redelijk wat pijn maar te onderdrukken met paracetamol. Bloed verloren maar niet heel veel. Rond 12 uur s avonds iets heel glibberigs voelen wegglijden uit mijn lichaam. Te laat om t op te vangen...

Gisteren opnieuw twee cytotec's gezet maar niks. Zelfs geen druppeltje bloed meer verloren. Heb dus maar een halve dag bloed verloren en veel minder dan bij een normale menstruatie.

Ga morgen maar bellen. Pff.... had er zo graag vanaf willen zijn maar daar lijkt het nu niet op.

Geplaatst

Tnx meiden!

Jessica, vreselijk.... en zo herkenbaar, er steeds mee bezig zijn. Ik hoop echt dat jouw ( en jullie allemaal) grootste wens in vervulling mag gaan in 2011.

Weet je al wanneer je weer gaat beginnen?

Ik hoop dat wij in februari weer gaan starten, maar we gaan wisselen van ziekenhuis, dus misschien duurt het nog wel even.

Zou zo graag weer snel zwanger willen zijn, konden we maar even vooruit kijken.

Ik wil daarom dolgraag weer beginnen, maar zie er zoooo tegenop om alles weer te moeten doorstaan.

Zara, wat vervelend, heel verstandig dat je morgen even het ziekenhuis gaat bellen, want als ik jouw verhaal zo lees, dan ben je lang nog niet alles kwijt!!

Pffff, dat komt er ook allemaal nog bij kijken, zo tijdens deze kerstdagen.

Meid, heel veel sterkte en hopelijk komt het toch nog vanzelf op gang!

Voor de curretage werd ik opgenomen in het ziekenhuis en werd er 's avonds rond 22 uur 3 tabletten Cytotec ingebracht, om ervoor te zorgen dat mijn baarmoedermond wat weker en beetje geopend zou zijn voor de curretage.

Rond 1 uur 's nachts barstte het in alle hevigheid los, heeeeeeel veeeeeel bloed verloor ik en allemaal glibberige troep/stolsel ( te vergelijken met kippenlevertjes). Uiteindelijk 5 dikke zeven vol en per plasbeurt kwam er steeds 1 zeef vol en in alle hevigheid naar beneden.

Mijn bed zat eronder, mijn broek ( heeft de verpleegster nog gewassen), sporen bloed naar het toilet.... lag uiteindelijk met pampers om, maar ben toen niet de kindjes verloren.

Elke keer liet ik het controleren door de verpleegster.

's Ochtends ben ik gecuretteerd en wederom heeeeelll veeellll bloed verloren tijdens de curretage, ik was een uitzondering. Gyn wist ook niet waarom, misschien wel omdat het om een tweeling ging. Moest nog wel de hele dag ter observatie in het ziekenhuis blijven. Maar het is moeilijk voor te stellen dat er zoveel in je baarmoeder past om het zo maar even te zeggen.

Daarna nog 3 weken gevloeid en toen was het over.

Meid, wat ik hiermee wil zeggen is, dat je misschien alsnog een curettage krijgt. En ik kan begrijpen dat je er als een berg tegenop ziet ( had ik ook), maar dan is er wel een einddatum in zicht, zodat je zowel lichamelijk als emotioneel kunt herstellen.

Want er zo in blijven hangen, is ook erg zwaar en houd je niet lang vol!! Ik denk aan je!!!

Meiden, vandaag rustig aan, met manlief gourmetten en verder niets!!!!

Fijne dag dames!!!

Liefs

Geplaatst

Hey meiden

zara wat rot allemaal ik hoop voor je dat het snel kwijt bent en je een beetje verder kan heel veel sterkte ik denk aan je.

Sowiebo ik was al weer begonnen vorige maand maar ik doe icsi in eigen cyclus en dan maak je maar 1 eitje aan en die was niet bevrucht en ik reageerde daar zo heftig op dat ik besloten heb even te wachten en mezelf weer vinden.

En we zijn zelf even bezig heb een typ gehad haha even van elkaar genieten.

Ik wens voor jou en alle andere een goed 2011 en dat onze wensen uit mogen komen.

Liefs een fijne tweede kerstdag Jessica

Geplaatst

Goedemiddag meiden,

Hier start het met rommelen, dus hopelijk is een nacurettage niet nodig. Maar wat een geklooi zeg. Had zo gehoopt dat ik na de curettage lichamelijk "schoon" zou zijn en wat blijkt heb nog een weg te gaan. Henne bedankt voor je reactie. Zal zeker weer contact met ziekenhuis opnemen als het uit de hand loopt met de pijn. Tot nu toe nog niet te gek... Mijn lijf doet zijn uiterste best om het in 2010 af te ronden, zou zo fijn zijn om in 2011 lichamelijk niet meer bezig te zijn met de mk.

Zara ook jij veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden