Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elliebellie,

Geen sorry hoor!

Het is niet echt zo dat het geen optie is, want ik zal als het nodig blijkt zeker in twijfel zitten.

Je bent er dan nl. wel zeker van dat je baarmoeder mooi schoon is voor de volgende ronde.

Als het zover komt, dan wil ik het eerst goed met de gyn. bespreken in ieder geval en ook de kans op Asherman.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he mart, wat een ellende allemaal.

ik heb een missed abortion gehad na 8 wkn. Wij hebben toen gekozen voor tabletjes, twee bracht ik er vaginaal in en 2 uur later was het vruchtzakje er. Daarna nog een dikke week een heftige menstruatie gehad, gelukkig geen curretage gehad.

hoop dat het bij jou ook vanzelf lukt, ik denk aan je

liefs, Hellen

Geplaatst

Hellen,

Dank je wel, dat is natuurlijk ook nog mogelijk. Hoe lang duurde het voordat je daarna weer verder mocht?

Geplaatst

Hoi Martha,

ik heb bewondering voor je hoe je met alles omgaat. Het lijkt me verschrikkelijk om zo lang rond te lopen. Erg dat een curretage alleen als laatste optie kan. Snap goed dat je een neiuwe poging niet op het spel wil zetten.

Misschien is de optie die Hellen aangeeft voor jullie ook geschikt.

Succes en sterkte.

Geplaatst

Sylvie,

Dank je wel en bewondering...ach ik weet niet. Normaal heb ik de touwtjes zelf in handen, maar in dit geval is het niet mogelijk en laat ik de natuur z'n gang maar gaan. Dit frusteert me eigenlijk enorm en ik ben er ook wel wat down onder hoor, maar ik heb zo weinig keus in deze.

Wat betreft de optie van het opwekken met een pilletje vind ik ook een goede optie. Die neem ik sowieso mee, mocht het noodzakelijk zijn.

Geplaatst

Lieve meiden

Ik zit ook nog te wachten tot het los komt gebeurd dat niet dan moet ik zondag met pillen beginnen.

ik heb 2 x een goed hartje zien kloppen en bij 11 wek en 2 dagen zagen we geen hartje meer we gingen op dat moment door een hel en 1 minute later was ik heel kalm en rustig maar s'avonds ging ik stuk en vooral s'avond komt het verdriet.

en dan zeg je waarom maar ik kan het verhaal van mijn vander goe herinderen toen hij ziek werd en niet weer beter word waarom een ander.(mijn vader heeft een zenuw spierziekte en we weten dat het nooit beter word) en hij zingt altijd een liedje voor mij en nu ook kom op meisje voor dat alles beter gaat. ik hoop dat jullie hem kennen doet een mens goed dat er zoveel mensen met je mee leven.

Lieve marta ik heb het zelfde al twee dagen buikpijn en gister roze afscheiding niks met afvegen aleen in mijn maand verband nu niks buik zwelt op en zakt weer af ze zeggen tegen mij dat het begin is van weeen mijn nichtje en mijn vriendin hebben heb het zelfde gehad dus ik kan daar verhaal halen en dat vinden ze ook heel fijn.

Maar waar ik hel trots op ben is dat mijn man en ik een sterke relatie hebben we gaan samen door dik en dun.

iedreen heel veel sterkte en succes en hopen dat onze wensen in vervullng gaan.

liefs knuff jessica

Geplaatst

Lieve Minoes,

Ik hoop dat het bij jou ook snel gaat gebeuren en dat anders je pilletjes je snel gaan helpen. Goed te horen dat je relatie zo sterk is en dat er veel mensen om je heen om je geven en met je meedenken.

Het liedje wat je vader voor je zingt, ken ik geloof ik niet. Heb even gegoogled, maar kom alleen het nummer "Rocky" tegen van Don Mercedes "Kom op meisje vertrouw op mij...etc."

Misschien dat je die bedoelt.

Maakt ook niet uit. Het is in ieder geval fijn dat je vader dit voor je zingt terwijl hij zelf zo ziek is.

Pas goed op jezelf meis!

Geplaatst

Bewondering is ook niet het juiste woord en logisch dat je jezelf down voelt.

Het is een kl*te situatie waarin je zit en daar hoef je verder weinig aan toe te voegen.

Minoes voor jou ook verschrikkelijk zoals je in je handtekening schrijft, oneerlijk.

Geplaatst
Bewondering is ook niet het juiste woord en logisch dat je jezelf down voelt.

Het is een kl*te situatie waarin je zit en daar hoef je verder weinig aan toe te voegen.

Minoes voor jou ook verschrikkelijk zoals je in je handtekening schrijft, oneerlijk.

Ik vind het in ieder geval lief van je dat je meeleeft, of het nu wel of niet het juiste woord is....

Pas als ik dit allemaal weer goed heb doorstaan zonder al te veel kleerscheuren en ik voel me sterk genoeg om direct weer door te gaan, nou... dan vind ik bewondering toch wel weer toepasselijk. Want ik sta toch iedere keer weer van mezelf te kijken, maar dat zullen anderen in deze situatie ook wel hebben denk ik.

Laten we er dan maar van uit gaan dat dat gaat gebeuren. De tranen de vriezer weer in (frozen tears) en stug doorgaan:-)

Geplaatst

Lieve Martha

veel sterkte!!!! de kracht en energie komt terug, weet ik zeker!!!!! en de bewondering is toch wel op jou van toepassing vind ik!

Minoes, bij jou net zo, het verdriet doet enorme pijn maar geloof me we worden er allen veel sterker door, het is alleen zo oneerlijk dat het met zoveel verdriet gepaard moet gaan...

liefs

Babeth

Geplaatst
Lieve Martha

veel sterkte!!!! de kracht en energie komt terug, weet ik zeker!!!!! en de bewondering is toch wel op jou van toepassing vind ik!

Minoes, bij jou net zo, het verdriet doet enorme pijn maar geloof me we worden er allen veel sterker door, het is alleen zo oneerlijk dat het met zoveel verdriet gepaard moet gaan...

liefs

Babeth

En ook op jou...

8_8_55.gif

Geplaatst

lieve mart,

hieronder kort wat informatie voor jou, even van een site geplukt.

ik heb toen twee tabletten vaginaal ingebracht. ik hoop met heel mijn hart dat ook dit bij jou mag werken, hoe verdrietig ook.

heel veel sterkte en liefs

De miskraam opwekken met medicijnen.

Het medicijn Misoprostol veroorzaakt baarmoedersamentrekkingen, waarna in 90% van de gevallen de miskraam zal optreden. Dit medicijn is oorspronkelijk bedoelt voor maag- en damproblemen. Het bleek ook zeer geschikt voor verloskundige doeleinden maar is hier desondanks niet voor geregistreerd. Bij het opwekken van de miskraam met Misoprostol tabletten is de kans op complicaties net zo laag als bij het afwachten van een spontaan verloop. Het voordeel is dat de miskraam in de eigen omgeving kan worden doorgemaakt, en het verdriet thuis kan worden beleefd. Een nadeel is de emotionele belasting en dat je zwangerschapsklachten (zoals misselijkheid) nog kunnen blijven. Ook bestaat er de kans dat je alsnog een curettage nodig hebt, wanneer de miskraam niet (volledig) is doorgezet of bij overmatig bloedverlies

Geplaatst

Lieve Mart,

Een knuffel is zo fijn

een knuffel voelt zo goed

een knuffel omdat het mag

niet omdat het moet

Een knuffel geeft je warmte

twee armen om je heen

even met z'n tweetjes

even niet alleen

Een knuffel kost helemaal niets

ja, een minuutje van je tijd

het geeft je zoveel kracht

om weer door te gaan in de strijd!

:hugg:

Geplaatst
Miepie80 en Joske, bedankt voor jullie reactie.

Bij jullie is het bloeden dus gewoon gestopt.

Joske hebben ze bij jou dan nooit een echo gedaan om te kijken of je baarmoeder schoon was? Dat vind ik wel raar met een achtergrond als de jouwe.

...

ja bij mij wel.

Ik heb wel echo gehad.

Op 27 april was het vloeien begonnen en vervolgens de echo die al stond voor mijn zwangerschap, op 10 mei, laten staan om te zien of de baarmoeder schoon was.

Dit was wel het geval, alleen nog een lang sliertje bms te zien.

Daarom is deze MK eigenlijk ook wel een gek geval.

Het zou kunnen dat het vruchtblaasje van een cyclus erna was, (wat ik eigenlijk niet kan geloven, zo snel weer zwanger) Maar daarvoor was het blaasje te groot.

Wel moeilijk die onzekerheid. This al balen dat het fout loopt, en dan duurt het ook nog zo lang.

De natuur kan af en toe echt wel hard zijn.

liefs joske

Geplaatst
lieve mart,

hieronder kort wat informatie voor jou, even van een site geplukt.

ik heb toen twee tabletten vaginaal ingebracht. ik hoop met heel mijn hart dat ook dit bij jou mag werken, hoe verdrietig ook.

heel veel sterkte en liefs

De miskraam opwekken met medicijnen.

Het medicijn Misoprostol veroorzaakt baarmoedersamentrekkingen, waarna in 90% van de gevallen de miskraam zal optreden. Dit medicijn is oorspronkelijk bedoelt voor maag- en damproblemen. Het bleek ook zeer geschikt voor verloskundige doeleinden maar is hier desondanks niet voor geregistreerd. Bij het opwekken van de miskraam met Misoprostol tabletten is de kans op complicaties net zo laag als bij het afwachten van een spontaan verloop. Het voordeel is dat de miskraam in de eigen omgeving kan worden doorgemaakt, en het verdriet thuis kan worden beleefd. Een nadeel is de emotionele belasting en dat je zwangerschapsklachten (zoals misselijkheid) nog kunnen blijven. Ook bestaat er de kans dat je alsnog een curettage nodig hebt, wanneer de miskraam niet (volledig) is doorgezet of bij overmatig bloedverlies

Dank je wel voor je informatie Hellen. Ik heb het medicijn opgeschreven.

Geplaatst
ja bij mij wel.

Ik heb wel echo gehad.

Op 27 april was het vloeien begonnen en vervolgens de echo die al stond voor mijn zwangerschap, op 10 mei, laten staan om te zien of de baarmoeder schoon was.

Dit was wel het geval, alleen nog een lang sliertje bms te zien.

Daarom is deze MK eigenlijk ook wel een gek geval.

Het zou kunnen dat het vruchtblaasje van een cyclus erna was, (wat ik eigenlijk niet kan geloven, zo snel weer zwanger) Maar daarvoor was het blaasje te groot.

Wel moeilijk die onzekerheid. This al balen dat het fout loopt, en dan duurt het ook nog zo lang.

De natuur kan af en toe echt wel hard zijn.

liefs joske

Ik vind het ook heel gek Joske, maar je zult er helaas nooit meer achterkomen hoe het werkelijk gegaan is.

Geplaatst
Lieve Mart,

Een knuffel is zo fijn

een knuffel voelt zo goed

een knuffel omdat het mag

niet omdat het moet

Een knuffel geeft je warmte

twee armen om je heen

even met z'n tweetjes

even niet alleen

Een knuffel kost helemaal niets

ja, een minuutje van je tijd

het geeft je zoveel kracht

om weer door te gaan in de strijd!

:hugg:

En dit is wel weer echt heel lief Wish. En deze zelfde knuffel krijg je dubbel en dwars terug. Dat weet je hè!

Geplaatst

hey dames

ja marta die bedoel ik haha zo lief van mijn vader.

ik kreeg vandaag pijn en heb nu veel bloedverlies met veel stolsels ben wel blij heb namelijk nog gene pillen gebruikt die zou ik zondag nemen dus het gaat nu zo wel blij om.

ik heb vakantie en belde mijn werk op dat ik in de ziekte wet ga weet je wat ze zegt je krijgt maar een week en dan is het klaar nou mooi niet za gaat maar mooi de pot op heb gelijk dokter gebelt en die zei neem je tijd willen ze dan niks doen dan helpt hij mij wat een gekken zeg geen gevoel k*t wijf bah zulke mensen gaat alles van een leien dakje.

liefs knuff marta ik denk aan je jessica

Geplaatst

Hoi Martha,

Ontzettend veel meiden hier hebben al miskramen gehad....Ik ben er daar ook een van.

Ik heb een missed abortion gehad die is ontdekt bij de 7 weken echo. Er klopte geen hartje. Omdat ik ook bang was voor Usherman heb ik ook geprobeerd de miskraam op te wekken met medicatie.. De merknaam voor misoprostol is cytotec, trouwens.

Helaas resulteerde dat bij mij wel in heftige bloedingen maar niet in het afdrijven van het vruchtje. Na bijna twee maanden doormodderen is er toch een curretage gedaan die overigens heel goed verlopen is en waarvan ik achteraf spijt had dat ik dat niet eerder had gedaan.

Bij de cryo-poging die daarop volgde heb ik een bbz gehad. Ik werd gewoon ongesteld (maar wel zonder pijn) en later kreeg ik opeens heftige pijn aan de rechterkant van mijn buik. In het ziekenhuis is toen ontdekt dat ik toch zwanger was, alleen was het hcg veel te laag. Besloten werd om af te wachten of mijn lichaam het zelf zou opruimen. Helaas is weer een aantal weken later mijn eileider gebarsten en ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Mijn rechter eileider is toen verwijderd.

Ik hoop voor je dat alles snel voorbij is, sterkte lieve Martha!

Geplaatst

Meiden, wat weer een fijne reacties. Ik kan hier toch echt wel wat mee, dank jullie wel.

Lieve Minoes,

Na een week kun jij nog niet aan het werk met dit verlies! Echt niet!!! Wacht eerst maar 's even rustig af tot het loskomt en dan zie je weer 's verder.

Emotioneel gezien vind ik het simpelweg te zwaar om gelijk weer aan het werk te gaan.

Er is altijd nog de arbo-arts! Ga daar eerst maar 's mee praten!

Ik vergelijk het altijd met andere omstandigheden van collega's die soms maanden lang thuis blijven en als ik eerlijk ben vind ik mijn geval erg genoeg om even tijd te nemen voor mezelf. Even alles op een rijtje...als je begrijpt wat ik bedoel.

Laat je niet intimideren Minoes. Het gaat om jouw hartje, niet om de "hunne"?

Geplaatst

Wat een ongeloofelijke botte reactie van een werkgever Minoes en dat nog wel van een vrouw.

Ik heb ook bijna 4 maanden thuis gezeten ik ben dan wel de werkgever maar dat doe je echt niet voor je lol.

Mart jij ook de tijd voor jezelf nemen, goed voor jezelf zorgen.

Het zonnetje schijnt vandaag, eindelijk, dat ziet er meteen vrolijker uit.

Geplaatst

live meiden

ik heb het vanmorgen verloren?

op zich gaat het nu goed .

het is goed zo en ik ben blij dat ik niks hoefde te gebruiken.

mijn werkgever kan de pot op.

het kloten van alles is dat ik vandaag precies 3 maanden geleden de test heb gedaan op de dag af.

hoest met jou marta komt het al goed los?

iedreen heel veel sterkte liefs knuf jessica

Geplaatst

Fijn Minoes dat je het van uit zichzelf losgekomen is. Dat is nog best snel gegaan.

Je kunt nu in ieder geval weer verder. Maar wel eerst goed verwerken hoor!

Hier gaat het nog steeds hetzelfde.

Gisteravond weer helemaal niks, ook bijna geen bloed meer.

Vanochtend is het weer begonnen, beetje buikpijn, veel bloed.

Zo gaat het steeds op en neer.

Geplaatst

ik ben bij de dokter geweest maar het was niet het vruchtje hij dacht dat ik dat waarschijnlijk het in de wc verloren ben aan die stolsels te zien was echt niet normaal ze bleven maar komen het begon gister avond en nu vanaf vanmorgen half 7.

ik hoop dat het zo snel mogelijk mag los komen.

ps kan het ook zijn dat wat bij elke stolsel wat verlies dat het los van elkaar is gekomen.

liefs jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden