Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb je een echo gehad?

Zodra je het vruchtje verloren bent, neemt de buikpijn af en ook de bloedingen.

Is dit niet het geval, dan is de miskraam nog niet voltooid.

Het "vruchtje" moet volgens mij bij jou goed te herkennen zijn omdat je al 11 weken

was.

Kijk maar even op bijgaande link hoe je het kunt herkennen http://www.dokterdokter.nl/medisch/folder/view/id/1920/miskraam/title/hoe-herkent-u-het

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mart, bij jou zit het vruchtje er dus ook nog in joh. Jeetje dat is al best een tijdje.

De gyn zei bij mij dat het waarschijnlijk pas gister was gestopt. Het was een groot beebje en je kon de armpjes en beentjes al zien. Pff heftig hoor.

Zo'n raar gevoel dat ik nu een dood beebje in mijn buik heb.

Hoop dat het snel loskomt.

Ga maandag wel gewoon werken, voor mij is het belangrijk mijn normale ritme aan te houden. Anders word ik nog depressiever.

Hoe gaat het met jou?

Liefs

Geplaatst

Och lieve Mik,

Wat lijkt me dit toch verschrikkelijk moeilijk.

Als je naar zo'n echo gaat, ga je toch met hele andere verwachtingen.

Weet je zeker dat je maandag weer gewoon naar je werk gaat? Het is een behoorlijk emotionelee gebeurtenis hoor meis. Maar je weet natuurlijk zelf het beste wat wat goed voor je is. Als je je zelf maar in acht neemt!!!

Ik ben wel thuisgebleven omdat ik het eigenlijk steeds elk moment verwacht en dan wil ik niet op m'n werk zitten en natuurlijk ook vanwege het verdriet. Ik wil daar niet huilen, ook al begrijpen ze het wel, maar ik doe het toch liever thuis.

Ik hoop zo voor je dat je er niet al te lang mee rond hoeft te lopen.

Een hele dikke knuffel van mij.

11_7_100.gif

Geplaatst

lieve martha

ik ben het vanavond verloren ik hield buik pijn en heb het uit de wc moeten vissen maar dat was de baby was heel duidelijk het was ook niet oplos baar en ben zo blij dat ik het nog heb dan kan ik het begraven.

de buik pijn was vanmiddag afgezakt maar ineens kreeg ik weer pijn en ja hoor er kwam nog meer ruggegraatje kon je zien verder durfde ik niet meer te kijken mijn stief vader heeft het in een heel mooi bakje gedaan ben blij dat het er op de normale manier uit is gegaan.

Mik je moet wel even de tijd nemen om het te verwerken anders kom je zelf tegen hoor heel veel sterkte.,

liefs jessica

Geplaatst

Mooi Minoes. Goed dat je nu op deze manier afscheid kunt nemen.

Heel veel sterkte nog meis.

Geplaatst

oww dames toch!!!!

Minoes, wat goed van je dat je het kleintje op hebt kunnen vangen en dat jullie op deze wijze afscheid hebben kunnen nemen, ik wens je veel sterkte!!

Mik, iedereen moet natuurlijk haar eigen gevoel volgen, maar pas je wel goed op jezelf, het verdriet is enorm en de impact ook (ik heb nooit een mk gehad maar als ik hier de ervaringen van andere dames lees...) pas goed op jezelf!!!

Martha, ik hoop echt voor je dat het bij jou niet al te lang noggaat duren, lijkt me erg slopend, veel sterkte lieverd!!!!

Geplaatst

hey dames

we hebben net afscheid genomen van ons kleintje was emotioneel maar wel heel mooi.

Martha hoe gaat het nu met jou ?

ik hoop dat het snel los komt voor je,

liefs jessica

Geplaatst

Bij mijn 2e icsipoging raakte ik zwanger. Twee terugplaatsingen en zwanger van 2 kindjes, ik heb ook 2 hartjes gehoord. Gyn gaf eerst aan dat we 1 hartje zouden horen want het zag er bij 81/2 week niet goed uit voor een van de twee. De gyn gaf duidelijk aan dat er w.s 1 het niet zou redden dus wij waren heel oprecht blij en verbaasd, verdwaasd om toch twee duidelijk hartjes te horen, het knalde erin.... ook het hartje wat we niet zouden gaan horen.....Bij 11 weken klopte er idd. nog een hartje. We hebben een missed abortion gehad en het is vervolgens gewoon, wat is gewoon, blijven zitten. Omdat we zo bezig waren met zwanger blijven is dit eigenlijk naar de achtergrond geschoven. Tijdens de keizersnee heb ik wel gevraagd om de moederkoek te zien, dit mocht eerst niet...maar de gyn sprong me bij en zei heel duidelijk dit is lichaamseigenmateriaal dus daar heeft ze gewoon recht op! Lief he? Dus...ik kijken of ik nog iets van het andere vruchtje kon zien en daar zat idd. nog "iets" wat ingekapselt was. Als ik jullie verhaal nu lees dan was ons "iets" wel degelijk een kindje in ontwikkeling en kan ik door jullie verhalen toch mijn 9 maanden missed abortion een plekje gaan geven. Tot nu toe waren die eerste drie tweelingschaps maanden een kindje en iets. Of eigenlijk meer een niets. Maar dan kan natuurlijk helemaal niet! Ik kan er nu een beeld van maken door jullie beschrijvingen. Het klinkt zo raar maar jullie helpen me wel degelijk, bedankt Mart dat je dit topic geopend hebt. Sterkte meid.

Geplaatst

Jeetje meiden, wat heb ik een bewondering voor jullie. Zo heftig allemaal.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe.

Liefs Guusje

Geplaatst

Lieve Joy,

Wat toch ook weer een bijzonder verhaal dat je het tweede kleintje nog hebt kunnen ontwaren in de moederkoek. En fijn dat je door dit topic toch een soort van bevestiging krijgt.

Net als bij de totstandkoming van de zwangerschap zijn er ook vele varianten voor een miskraam e.o. Dit blijkt nu wel weer.

Ik vind het goed dat we ook dit met elkaar kunnen delen.

Hier weet ik het eigenlijk niet meer.

Ben ik het nou wel verloren of niet?

Heb ik het dan toch niet herkend... of was het allang niet meer herkenbaar omdat het toch al eerder gestopt is met ontwikkelen.

Ik heb werkelijk geen idee.

Vandaag is het bloeden weer wat erger dan gister en komen er ook weer klontertjes mee, maar totaal geen buikpijn meer.

De buikpijn is ook minimaal gebleven in vergelijking met de vorige keer (toen was het tenminste allemaal erg herkenbaar).

Wel ben ik nog steeds erg labiel, terwijl ik normaal gesproken snel herstel en doorstoom.

Ik heb ergens gelezen dat dit zou komen door de hormonale verandering in je lichaam.

Laten we het daar dan maar op houden...

Maar goed, nog een dagje wachten dan is er meer duidelijk.

Geplaatst

lieve martha

heel veel sterkte ik denk aan je ik hoop ook voor jou dat deze nacht merrie gauw voor bij mag zijn en dat je het een plekje mag geven.

mik hoe gaat het nu met je?

hier gaat het wel goed.

xxx liefs jessica

Geplaatst

Het verloop/Echo

Gisteravond ben ik een wittig stolsel verloren, maar leeg. Toch al eerder gestopt?

Het bloeden is vandaag minimaal en m'n temp. is gedaald van 37.0 naar 36.5. In � dag tijd.

Vandaag zijn we bij de echo geweest en dit ging me wonderwel goed af.

Geen traantje gelaten omdat ik me eigenlijk al wel realiseerde dat het nu wel bijna klaar zou zijn en ik daarom waarschijnlijk ook niks meer zou zien tijdens de echo.

Dit bleek inderdaad het geval.

De baarmoeder was helemaal schoon en laat zelfs al weer mooi bms zien.

Het is zich dus al weer aan het voorbereiden op een nieuwe cyclus.

Wel moet ik bloed blijven prikken totdat m'n hcg-waarde onder de 5 zit.

Ik ben benieuwd hoe snel het inmiddels gedaald is.

Wie weet is het inmiddels al wel zover gezakt. Vanmiddag om 14.30 uur kan ik bellen.

OFF TOPIC

Vervolg/nieuwe poging

Verder hebben we direct gesproken over de nieuwe (laatste) poging. Deze wil ik zo snel mogelijk weer opstarten omdat ik anders in de knoop kom met m'n nieuwe werk per 1 januari 2011 (fusiegemeenten).

Het zal helaas niet eerder kunnen dan eind oktober/begin november voordat ik de eerste spuit weer kan zetten.

Na de bloeding van nu, moet er nl. nog een hele cyclus overheen gaan voordat ze een nieuwe willen opstarten. Het lichaam moet de tijd krijgen zich volledig te herstellen.

Doe je dat niet, dan is de kans groot dat het lichaam niet goed reageert op de hormonen.

Verder vraag gesteld over:

- Menopur i.p.v. Puregon

Volgens de gyn. verhoogt Menopur de kans voor vrouwen boven de 36 jaar niet.

Het wordt wel eens gebruikt onder dit mom, maar het is nooit bewezen.

Prima niet verder over gediscusseerd, dan ga ik gewoon doorgaan met Puregon. Dit heeft mij ook meestal een goed opbrengst opgeleverd, dus waarom ook niet.

- Starten zonder de pil (lang protocol)

Omdat ik altijd veel last heb van doorbraakbloedingen en buikpijn bij gebruik van de pil (Microgynon 30) heb ik gevraagd of ik het traject kan starten zonder de pil.

Volgens de gyn. is het wel mogelijk, maar schatten zij de kans van slagen met gebruik van de pil wat groter, omdat deze je eigen cyclus vooraf helemaal stil legt.

Omdat Microgynon 30 waarschijnlijk te licht voor me is, krijg ik de aankomende keer Microgynon 50. Eens kijken wat dat voor me doet...?

Zodra het zover is, ga ik nog de vraag stellen over de mogelijkheid van een tp van 3 embryoos, maar dat vond ik voor nu eerst nog wat teveel van het goeie. Als het zover is, zal ik daar voorzichtig eens over beginnen.

Al met al, ben ik blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben. Ik ben opgelucht en ik voel me daardoor weer wat lekkerder.

We kunnen tenminste weer vooruit kijken...

We hebben nog een aantal leuke uitjes in het verschiet, dus dat zal wel goedkomen

(10-12 sept. Parijs, afscheid personeel oude gemeente/24 sept. 10 dagen Mallorca en 15-16 okt. Brugge, afscheid raadsleden oude gemeente). Erg h�4_1_107v.gif

Geplaatst

M'n hcg is inmiddels gezakt naar 260.

Over 10 dagen moet ik opnieuw bloed laten prikken.

Geplaatst

lieve martha

jammer dat het zo moet maar je bent schoon en je kan het hopelijk een plekje geven heel veel sterkte voor jou en je man.

Liefs jessica

Geplaatst

Martha, jammer dat je HCG niet nog verder gezakt is, wel fijn dat je je lekkerder voelt.

'Erg he'? Als we iemand een paar leuke uitjes gunnen ben jij het wel!! Alvast veel voorpret!!

Caroline

Geplaatst

lieve Martha

goed om te lezen dat je lichaam het vruchtje zelf helemaal opgeruimd heeft en dat er weer een nieuwe cyclus in gang is gezet.Ik heb laatst in een zwangerschapstest nog gelezen dat het soms wel 9 weken kan duren voordta je hcg echt vergenoeg gedaald is.

Logisch dat je zsm door wil gaan, als het okt-nov lukt komt het toch nog precies goed uit?kan me voorstellen dat het je ook wat rust geeft nu je al antwoorden hebt op je vragen.

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank jullie wel.

Ik ben wel opgelucht. Heb er koppijn van en ben erg moe vandaag, maar dat is waarschijnlijk omdat de stress van me afvalt.

V.w.b. het hcg, ik hoop niet dat het nog 9 weken duurt, maar het kan natuurlijk wel.

Geplaatst

lieve martha

ja opgelucht was ik ook.

wij hebben ook besloten om weer verder te gaan en ook dat ze dan mijn cyclus weer in de gaten houden.

ik moet van de week naar het ziekenhuis ik krijg oproep.

heel veel sterkte

liefs jessica

Geplaatst

Martha was fijn dat je helemaal schoon bent, dat lijkt me wel een heerlijk gevoel. (hoop niet dat ik nu iets lomps zeg)

Wist niet dat je pas in november/december kan beginnen met de volgende poging, wat duurt dat lang zeg.

Je hebt wel leuke uitjes in het vooruitzicht. Dan lijkt de tijd ook sneller te gaan voor je het weet is het zover.

Joy wat een verhaal joh. Ik vind het eigenlijk heel mooi, ondanks dat het heel verdrietig is dat eentje het niet heeft gered.

Minoes, bij jou is alles natuurlijk eruit gekomen. Dat lijkt me voor jezelf wel het prettigst. Hoe is jouw situatie nu? Kan je nog voor een nieuwe poging gaan?

Bij mij is het nog hetzelfde. Mijn buik groeit enorm, heel raar, maar schijnt te komen doordat het vruchtje geen voeding meer nodig heeft en de placenta dan enorm gaat groeien en het vruchtwater toeneemt. Geen idee, had er nooit van gehoord. Lees me nu drie slagen in de rondte.

Ben gister gaan werken, op zich wel lekker de dag vloog om.

Aan een paar collegas heb ik het verteld en aan mijn directeur, als manager val ik direct onder de directeur. Zij reageerde echt heeeel erg tof. Zo begripvol, super gewoon.

Vanmorgen ben ik een uurtje op mijn werk geweest maar heb het gevoel dat mijn buik zoveel energie vreet gewoon dat ik naar huis ben gegaan.

Morgen heb ik een echo en dan hoor ik meer hoe en wat verder.

Ik lees van alles over medicijnen en curretage. Moeilijk om een beslissing te nemen. Hoop nog steeds op natuurlijk afstoting door het lichaam.

Hoelang hebben jullie 'ermee rondgelopen in je buik'?

Liefs Mik

Geplaatst

Hoi Mik,

Ik toen er geen harslag meer was dus een missed abortion, 3 dagen erna weer een echo gekregen om zeker te weten of er echt geen hartslag te horen was. De week erop heb ik meteen de curetage gekregen. Er werdt niet eens gepraat over medicijnen. Dus heb een week met een vruchtzakje van 9 weken gelopen. Overigens was de echo voor de curetage te zien dat er niets meer in het vruchtzakje te zien was.

Succes met je beslissing, en natuurlijk wil je een natuurlijke afstoting. Al alleen om het feit dat je niet het idee hebt dat je lichaam je eigenlijk in de steek laat.

Sterkte,

Rubster

Geplaatst

lieve mik,

Ik zag ook geen hart slag meer op de echo.

ik heb er een week en een dag mee gelopen e vrijdags kwam het er op de natuurlijke manier uit ik had namelijk in het ziekenhuis 3 opties wachten pillen en curetage.

ik koos voor de pillen maar ik zo daar zondag mee beginnen na het weekend maar het kwam er natuurlijke manier uit was ik wel blij om.

heel veel sterkte liefs jessica

ps ik was ongeveer 11 week heen

Geplaatst

Excuus Mik, Ik ben je vergeten te noemen!!!! Vind dat erg slordig van mijzelf, in deze situatie ligt het missschien nog gevoeliger. Hierbij mijn welgemeende excuus.

Wat fijn dat je onder deze omstandigheden toch ook meeleven van je werkgever kan rekenen. Ik wist niet dat het kon gebeuren wat jij beschrijft. Wat een lichaam dan zelf kan doen als reactie op een zwangerschap die ten einde is. Moet toch ook allemaal verwerkt worden, dat is dan toch ook weer een wonderlijke situatie.

Ja klopt, ik vond het mooi dat ik nog een tastbaar "iets" kon zien, in die zin deed het me nog wel wat. Mijn man was daar niet meer bij...was met de kleine mee. Moet je dan ook weer alleen verwerken in de gauwigheid dat een verpleegkundige ermee ,in een geel emmertje, weet ik nog, mee weg wil lopen. Het is wel fijn om dit hier te vertellen. ik sta er niet veel bij stil maar ik denk er wel aan terug als ik een tweeling zie, hoe het ook kon zijn...Al weet ik ook wel dat het prachtig is dat we 2 kinderen hebben gekregen. Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden