Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tascha, veel sterkte met het herstel. Wat moet dit zwaar zijn voor jullie. Alweer. Neem je tijd. Ik hoop dat het hcg nu goed en snel zakt!

Geplaatst

Hey,

De operatie is eigenlijk heel goed verlopen. 's ochtends geopereerd en 's avonds lag ik alweer in mijn eigen bedje... Zo lang ik stil blijf liggen of zitten valt de pijn heel goed mee. 't is het rechtkomen en rondwandelen dat veel pijn doet.... naar toilet gaan is een hele onderneming. Maar 't is al wel veel aan 't beteren (en 't is toch nog maar 2 dagen geleden), dus vind ik dat het goed meevalt. Dit is draaglijker als hoe ziek ik was van die chemo en nu ben ik ook al gerust dat de eileider niet meer ineens kan barsten, dus dat helpt ook al...

Ik hoop nu ook heel hard dat de hcg mooi zakt en dat er niets meer is achtergebleven!

xxx

Geplaatst

Fijn dat het allemaal goed verlopen is Tascha. Dat van die opluchting herken ik heel erg. En de pijn bij naar het toilet gaan ook. Tip: hou je buik vast als je moet plassen. Het klinkt stom, maar je blaas legen, doet je baarmoeder zakken en alles wat daarbij hoort....en dat doet pijn. Je buik vasthouden en een beetje voorover buigen kan dan helpen. Wel opletten dat je goed uitplast.

En verder heel veel rusten en niet te snel weer dingen gaan doen hoor! Het is wel 'maar' een kijkoperatie, maar ze hebben een hoop meer gedaan dan kijken.

Geplaatst

Henne,

Bedankt voor de tip, dat helpt inderdaad wel!

Ik doe niet anders dan rusten en heb mij voorgenomen echt mijn tijd te nemen om te herstellen... Normaal zou ik volgende week woensdag alweer aan't werk moeten, maar ik heb op 't werk al verwittigd dat dat waarschijnlijk nog wel een weekje verlengd zal worden.... Zelfs als het dan fysiek al zou gaan (wat mij toch ook al vrij snel lijkt), kan ik nog wel wat tijd gebruiken om alles weer een plaatsje te proberen geven...

Ik hoop dat we er volgend jaar met volle moed tegenaan kunnen gaan en dat dat dan ons jaar wordt!

xxx

Geplaatst

Mijn hcg is ondertussen toch alweer gezakt naar 500 (maandag was het 3500)... Volgende week donderdag nog een bloedafname tot het weer op 0 is...

Ik ben wel blij dat het nu toch goed lijkt te zakken, maar ben hierdoor precies ook mijne klop aan 't krijgen... Het besef is ineens goed aangekomen dat er echt een kindje aan 't groeien was en dat het nu weg is...

Geplaatst

ondertussen is mijn hcg gezakt naar 32. Volgende week nog een bloedafname en dan hopen dat het terug op 0 staat...

Fysiek gaat het ondertussen redelijk goed, alleen ben ik verschrikkelijk moe. Ik zou een hele dag kunnen slapen. Ik heb ook nergens fut voor. Doe eigenlijk bijna niets op een hele dag. Zit wat thuis, speel wat spelletjes op de computer, blader wat in tijdschriften, bel wat met mijn oma...en dat is zowat alles... Ik hoop dat dat snel zal beteren.

Mijn vriendin die in het CRG werkt, gaat alleszins is kijken om een afspraak te maken met de psychologe van het centrum. Ik wil dat nu wel is een kans geven... We zien wel, baat het niet dan schaad het niet he...

De bedoeling is om volgende week terug te gaan werken. De huisarts wou mij wel nog langer schrijven als ik dat wou, maar ik denk dat het beter is om terug in die routine te komen en onder de mensen te zijn. Maar dan moet die vermoeidheid wel wat beteren...

Veel groetjes en nog is bedankt voor jullie steun!

Geplaatst

Tascha gelukkig dat je hcg mooi gezakt is. Die vermoeidheid herken ik. Kun je misschien langzaam beginnen met werken? Dus bijvoorbeeld om de dag een paar uurtjes? Het is aan de ene kant wel fijn om weer bezig te zijn, maar pas wel op jezelf hoor! Ik ben achteraf te snel weer gaan werken en moet daar nu de zure vruchten van plukken. Ook heel erg goed om naar een psychologe te gaan, het kan je alleen maar helpen. Veel sterkte!

Geplaatst

Henne,

bedankt voor je reactie. Het doet toch altijd deugd te horen dat het niet abnormaal is wat je doormaakt...

Geleidelijk beginnen werken ligt heel moeilijk, maar ik begin volgende week woensdag met 3 dagen, dan weer 3 dagen thuis, weer 3 werken, 1 thuis en daarna zijn het er normaal 5 na mekaar, maar tegen dan zie ik toch al wel hoe het gaat...

Ik heb mij echt voorgenomen goed voor mezelf te zorgen. Ik merk dat het nodig is... Maar 't is zelfs moeilijk om voor jezelf in te schatten wat het beste is... Ik denk dat het misschien ook goed zal doen om terug onder de mensen te moeten komen... Ach, we zien wel. De dokter is alleszins heel begripvol, dus als ik merk dat het nog niet gaat, kan ik mij altijd nog opnieuw thuis laten zetten...

Groetjes en voor jou ook nog veel moed he!

xxx

Geplaatst

Tacha, meid, ik leef (nog) steeds met je mee, wel goed dat het hcg gezakt is.. maar zo zie je maar dat t lang duurt allemaal

ben het helemaal met henne eens, te snel werken is echt niet goed... en bij mn 1e menstruatie had iki echt heel veel last.. ben ook 3 weken na de operatie weer opgenomen met een nabloeding, wat gelukkig zelden voorkomt.. maar dus echt teveel gedaan,,

dikke knuffel

x

Geplaatst

8-11 101 hcg ze vinden de waarde te laag dus ze willen dat ik volgende week dinsdag terug kom. Ik wil niet zo lang wachten dus vraag of eerder ook goed is dus word het vrijdag

11-11 361 hcg mooie stijging we mogen gelukkig zijn. Maar kunnen het niet.

13-11 bruine afscheiding schrik ziekenhuis zegt is oud bloed hebben 1 of 5 zwangere vrouwen.

14-11 om 2:00 rode druppels

14-11 371 hcg

Vloeien gaat gewoon door.

18-11 echo geen vruchtzak en 521 hcg.

Ze spreken over een biochemische zwangerschap.

23-11 willen ze weer echo en bloedtest.

Nou heb ik op internet gekeken en elke waarde van de biochemische zwangerschap heeft een lagere waarde.

Straks toch maar even belllen naar brussel vanaf 15 uur zijn ze er. Vind het zo gek.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Geplaatst

Raba wat een nare situatie, eerst niet oed, dan wel, dan niet. Als ik het goed begrijp is er op de echo niets te zien in je baarmoeder? Ik heb dat zelf idd ook gehad. Wee niet meer precies op ze het in het begin noemde, mar uiteindelijk bleek het buitenbaarmoederlijk. Het lastige is, dat ze nu neig niets kunnen doen, omdat ze niet zeker kunnen weten waar het zit, of er iets zit en of het nog doorgroeit.

Zo te lezen houden ze het goed in de gaten. Meer kunnen ze nu eigenlijk niet doen helaas. Ze moeten afwachten of het hcg doorstijgt en zo ja op hard. En natuurlijk of er op de eco iets zichbaar wordt, dat buiten de baarmoeder zit. Zelf heb ik een week lang om de ca twee dagen een echo en ledesteen gehad tot het een bbz leek te zijn. Een zenuwslopende week vond ik dat.

De waardes die jij op internet vindt, horen waarschijnlijk bij een iets verdere zwangerschap. Bij mij klopte het in het begin ook niet met wat ik vond, tot ik opeens met een hcg van 1100 zat.

Als het je geruststelt, moet je zeker bellen. En verder direct aan de bel trekken bij pijn, hevig bloedverlies of als je je anders raar of naar voelt. Veel sterkte, ik weet dat dit vreselijke dagen zijn. Hoop dat er snel duidelijkheid is.

Knuffel,

Henne

Geplaatst

Sinds gisteren krampen in onderbuik en als ik na de wc ging had ik veel lucht. Als dat eruit was ging het weer even. Maar daarna begon het weer. Heb nu een gevoelige onderbuik trekt door tot onder rug. Gaan zo met vrienden weg maar zie er tegenop. Wat als ik meer krampen krijg. Zit het nou tussen mijn oren.

Geplaatst

Raba,

zorg alleszins goed voor jezelf! Als het echt pijn doet, zou ik toch naar het ziekenhuis gaan voor een controle... Als ik het goed begrijp ben jij ook in behandeling in Jette? Eventueel eens bellen naar VP03 en vragen naar de gynecoloog van wacht. Dan kan je je situatie uitleggen en vragen of dit normaal is... Zijn ze zeker van die biochemische zwangerschap? Ik denk dat dat in dit stadium moeilijk is om hier zeker van te zijn en zou toch ook nog rekening houden met de kans op een bbz. Ik wil je zeker niet bang maken, maar wil vooral dat je geen risico's neemt! Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat als het echt pijn deed ik direct naar het ziekenhuis moest komen...

Veel sterkte alleszins!

Geplaatst

Tascha jij bent ook in jette onder behandeling. Hoever ben jij in de behandeling. Ik heb wel wat last van mijn buik maar niet heel erg. Heb meer last van mijn stoelgang maar dat zeiden ze dat dat normaal is. Omdat je lichaam hcg bevat. Morgen móet ik bellen naar het Flevo voor een afspraak te maken voor de echo. Jette zei inderdaad bij erger pijn meteen naar je ziekenhuis. Hoop dat dat ons bespaard blijft.

Geplaatst

Raba bij een bbz kan je last hebben van je onderrug: het gevoel dat je naar het toilet moet/aandrang. Dit komt door vrij vocht. Maar je kunt idd ook last van je darmen hebben door de hcg. Hou het goed in de gaten en bel bij twijfel. Beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig. Ben je nog weggeweest? Het zit echt niet tussen je oren hoor meis. Je zit middenin een miskraam, dat is echt niet niks!!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2914[/ATTACH]

Het is een beetje klein....weet niet of het leesbaar is. Maar dit schema vond ik destijds op internet en vond ik zelf erg informatief.

Geplaatst

Net een heel verhaal getypt maar even geen internet ontvangst. Net met vrienden toch weg geweest. Even naar mijn verzorg paard geweest met hun ze hadden hem nog niet gezien. Jammer van de mist. Daarna naar paleis het loo geweest. Het was al te laat om naar binnen te mogen. Er was ook een winterfair. Was leuk. Net ergens wat gegeten. En nu opweg naar huis. Ben blij als ik weer in bed lig in de armen van mijn man. Ben bekaf. Hoop dat deze nachtmerrie snel voorbij is. Thanks Henne voor je schema. Kan hem niet op mijn htc lezen. Maar kijken of het thuis lukt. Hoe gaat het met Jou?

Geplaatst

Raba, ik ben inderdaad ook in Jette in behandeling. Ik moet nu elke week mijn bloed laten controleren tot mijn hcg weer op 0 staat. Omdat ik eerst een chemo-spuit gekregen heb, moeten we sowieso minstens tot februari wachten om terug met een verse IVF-poging te mogen starten.

Ik hoop voor je dat je nachtmerrie inderdaad snel voorbij is. Denk aan jezelf en neem je tijd om dit te verwerken! 't Is echt niet niks!

Groetjes,

Tascha

Geplaatst

Tascha hopelijk ben je weer snel op hcg 0. Waarom chemospuit? ben je net herstellende?

Waarde is gelukkig omlaag dus waarschijnlijk geen bbz hij is nu 361. Hij moet onder de 5 komen dus maandag weer naar het zh.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden