Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Gisteren heb ik de laatste sessie van de samen bevallen cursus gehad. Het is voorbij gevlogen. Wij vonden het heel nuttig. De verhalen van de andere stellen waren soms hilarisch en herkenbaar. Verder ga ik zo naar mijn werk, het is mijn laatste week en vandaag hebben ze een lunch voor mij georganiseerd.. heel leuk, maar ik kijk uit naar het moment dat het klaar is..

Jeanine: Wat fijn meid dat je controles goed waren.. het is toch altijd zo'n geruststelling. Zolang het maar met dat mannetje goed gaat, draag je die vervelende kwaaltjes als aambeien ook beter.:happy7: Nu kan je beginnen aan de leuke dingen, inrichten van het kamertje enzo.. Laminaat oogt lekker fris.. heerlijk hoor.

Boogie: haha lekker hoor, jullie zijn ook al lekker aan het tutten op die kamer.. Zelfs je mannetje doet mee. fantastisch. Vond jij het een aarader die lactatiedeskundige? Wij gaan binnenkort naar zo'n info avond in het ziekenhuis en willen daarna nog zelf naar een lactatiedeskundige. Hopen op wat goede tips en inderdaad een strenge kraamhulp.

Jolieneke: Alweer 30 weken, wat gaat dat hard zeg. En inderdaad best een heavy meisje.. Gelukkig geen rare verrassingen. Wanneer willen jullie zo'n beetje klaar zijn me de kamer?

Hellen: Wat vervelend, ik heb er nog nooit van gehoord. Ik heb wel veel harde buiken, maar die zijn echt gerelateerd aan inspanning. bij rust verdwijnen ze weer. Ik kan me voorstellen dat je dit even goed wil laten uitzoeken. Maakt jou verloskundige ook echo's? Als het aanhoud zou ik echt even het ziekenhuis bellen.. een week duurt zo wel lang.

Nou meid, zet hem op en ik duim voor goed nieuws..

Normaal spring ik een gat in de lucht als ik hoor dat de kinderen goed groeien, maar ikkan me voorstellen dat dit een beetje veel van het goede is.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat leuk dat iedereen weer zo actief is op het forum.

Gezellig hoor.

@ Jolieneke,

Als ik het goed begrijp is onze baby ook erg groot. Donderdag moet ik weer voor controle en dan gingen ze weer kijken want anders zal er wel een groei echo gedaan werden. Ik liep met 26 weken ruim 2 weken voor. Ik ben wel stiekem een beetje bang dat ik straks moet bevallen van een peuter....:laugh:

Gaan jullie verder nog veel aan de babykamer doen of blijft het zoals het is. Jullie krijgen tenslotte weer een meisje.

@ Hellen,

Ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik merk dat mijn buik echt keihard is maar eigenlijk wel continu en af en toe krijg ik daar krampen bij. Ik heb donderdag een afspraak en dan wilde ik dit bespreken. Denken ze bij jouw aan diabetes ofzo? Dat is toch makkelijk te bepalen? Je zult waarschijnlijk wel een groei echo krijgen. Dit is bij ons niet standaard maar toch hoor je het steeds meer met 30 weken.

@ Marjo,

Het is zo'n moppie mijn mannetje. Erg nuchter maar soms.... Van de week lag hij met z'n hoofd op mijn blote buik. Zo lief en zo niets voor hem. Die druk op mijn buik deed zeer maar ik heb niks gezegd. Vond het zo gezellig.

De lactatiekundige kreeg ik eigenlijk in mijn maag gesplitst maar ik ben door haar wel extra overtuigd van mijn keuze. Ik had ook wat vraagjes over een kolf of flesjes omdat ik die niet wilde kopen voorlopig maar dat hoeft ook allemaal niet. Die zijn op dat moment nog snel genoeg aangeschaft of geleend.

Een strenge kraamzorg is in jouw geval zeker een must want als bv voor mij al vermoeiend wordt is dat voor jouw natuurlijk nog meer.

Hoop dat je een gezellige lunch hebt gehad!

Lekker vrij vandaag dus even aan de schoonmaak. Ook de babykamer moet eraan geloven. Echt wassen doe ik in mijn verlof pas. Dit weekend krijgen we de kast en dan is ons kamertje compleet en klaar. Met de controle van de kraamzorg zal ik wel vragen of ik voldoende rompertjes en kleertjes heb maar mijn moeder wil allemaal dat ik niets koop want anders hebben zij en mijn zussen niets te geven :toppie:

Geplaatst

boogie: idd herkenbaar dus voor jou, suiker was 3,8 dus tot nu toe geen signalen van zwangerschapsdiabetes. We horen het wel volgende week. Ik sta hetzelfde erin voor wat betreft de kraamzorg; lekker een streng mens wat me in bed houdt en bezoek wegstuurt. Wij hebben vrijdag de intake gehad en dat heb ik ook aangegeven :) wat lief je mannetje zo op je buik, succes met de kamer

Surf: zit de curses er alweer op, wel leuk dat jullie dat samen hebben gedaan. wat lief zo een lunch van je werk.

Jeanine: fijn dat alles in orde is, toch wel altijd een hele geruststelling hé. houd maar goed rust want je beebje moet lekker groeien

ik zal wel gaan bevallen van een peuter, hahaha

babydump belde net; week 12 of 13 komen ze de rest leveren, heel erg fijn.

mama-ree: jeetje je hebt zelfs in het ziekenhuis gelegen, schrikken zeg

Geplaatst

He Meiden,

Als ik het zo lees ben ik niet de enige met kwaaltjes.... heb nu dik een week last van m'n nier aan de rechterkant. Pijn in zij en rug alsof je een gekneusde rib hebt. Niet tof dus. Ik naar de dokter met op verzoek een potje urine. Die urine was troebel dus ik zag m'n geest al dwalen..... dacht meteen worst case scenario: zwangerschapvergiftiging. Maar dat was het gelukkig niet, m'n bloeddruk is goed. Bleek blaasontsteking te zijn waar ik eigenlijk weinig van merk. Had zelf gedacht dat ik een blaasontsteking zeker zou herkennen omdat ik dit vroeger vaak heb gehad. Maar niet dus, een blaasontsteking schijnt bij zwangeren een heel ander verloop te hebben. Heb kuurtje gekregen dus moet goed komen. Morgen echo laten maken van m'n nieren. Dokter denkt aan een nierstuwing. De kleine man ligt dan beetje in de weg waardoor de nieren z'n werk niet goed kunnen doen en je pijn krijgt. Iemand hier bekend mee ??

Verder met de kleine man alles goed en daar doen we het allemaal voor nietwaar :-)

Geplaatst

Jee dames!! Vervelende kwaaltjes!!

Zelfs ziekenhuisbezoeken (mama-ree!!)! Erg vervelend terwijl we allemaal zo graag een onbezorgde zwangerschap zouden willen. We hebben er al zoveel moeite voor moeten doen. Ik wens iedereen een rustige zwangerschap verder!! We moeten ook nog echt van ons verlof gaan genieten!! :-)

Mijn kwaaltjes zijn minder heftig: maagzuur, geïrriteerd tandvlees, af en toe harde buiken. Wat dan best goed werkt is een warme pittenzak op je buik leggen!! Heerlijk.

Vannacht zo liggen spoken, heb voor mijn gevoel wel 100x gedraaid!! Hoop dat het vannacht beter gaat!!

Jolieneke

Geplaatst

Liselot, wat vervelend een blaasonsteking en dan pijn in je rug. Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad maar het lijkt mij byzonder vervelend. Sterkte met de nierecho ik hoop dat er verder niets ernstigs uit komt. Wel fijn dat ze het even goed gaan bekijken.

Jolieneke, ik lig ook veel te draaien en merk dat het nu al lastig begint te worden qua buik en ik ben "pas" 6 maanden !

Hellen, fijn dat de rest van je meubeltjes nu gauw komen kun je ook lekker verder met je kamertje ! Ik heb gisteren van die geurzakjes gekocht van Zwitsal ( wist niet eens dat ze bestonden ! Kende ze wel van Robijn) en ze in de kasten gelegd het ruikt nu heerlijk naar Zwitsal als ik het kamertje op kom. Vind het heerlijk ruiken !

Boogie, moet wel lachen dat je denkt dat je gaat bevallen van een peuter hi hi !!!! M'n vriendin had hetzelfde en het viel achteraf reuze mee. Ze vond het wel vervelend toen ze ruim 6 maanden zwanger was dat wildvreemden in de supermarkt zeiden zeker gauw bevallen he ? aan je buik te zien ! Nou en toen moest ze nog een paar maanden ! Ze was tijdens de zwangerschap ruim 25 kg aangekomen en ze had altijd maatje 36 ! Kindje was wel bijna 8 pond maar als je bedenkt dat een gemiddelde baby 7 pond weegt viel het reuze mee. Ze is zelfs bevallen zonder knip of inscheuren !

Is het schoonmaken nog gelukt gisteren ?

Surf, je bent al klaar met de zwangerschapscursus , ik moet nog beginnen. Over 3 weken de eerst les, ik doe mensendieck en ben benieuwd hoe ik het vind. De tijd vind ik minder, begint pas 0m 20.00u tot 21.30u en ik ben ś avonds al zo moe !

Mama-ree, vervelend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen maar wel fijn dat ze even goed hebben gekeken of er iets mis was. Hoe gaat het nu ? Lukt het een beetje rust te houden ? Ik vind dat altijd moeilijk want ik wil nog zoveel maar ja dat gaat meestal niet en dan ga ik maar weer lekker slapen.

Pauline, lekker zeg naar Zwitserland ! Ik ben er ook 2 keer geweest maar dan in de zomer. 1 keer naar Arosa en 1 keer naar Beatenberg in de buurt van ...........hoe heet die plaats nou ? Ik kan er even niet op komen. Zwnagerschapsdementie ! Hoe is het verder met je abces afgelopen nog last ?

Aafke, hoe is het nu met je schoonzusje ? Wat erg dat ze uitzaaingen in haar hoofd heeft , dat bestralen valt ook niet mee. Lijkt mij ook zo moeilijk je wil er voor haar zijn maar het vreet voor jou ook energie. Ik hoop dat je af en toe even de tijd hebt/vind om wat te rusten. Heel veel sterkte !

Geplaatst

@ Mama-Ree,

Ik zag dat ik de vorige keer helemaal niet op je gereageerd heb. Hoe gaat het nu met je? Was wel schrikken zeker? Je bent in ieder geval goed nagekeken en gelukkig goedgekeurd. Ik hoop dat het nu beter met je gaat.

@ Liselot,

Jij ook al in de lappenmand. Spannend het echo, ik hoop dat het allemaal meevalt. Blaasontsteking tijdens de zwangerschap schijnt juist zo veraderlijk te zijn omdat je niet de klachten hebt die je 'normaal' hebt.

@ Hellen,

Heerlijk he dat gerommel op het babykamertje. Straks is het compleet. Dan kun je lekker aan de poets.:laugh:

@ Jeanine,

Voorop staat natuurlijk dat een gezond kind natuurlijk het belangrijkste is maar ik ben wel benieuwd wat de verloskundige morgen zegt. Ik heb echt een dikke gespannen buik die zo hard is als een kogel.

Van schoonmaken is niets gekomen gisteren. Ik heb veel pijn van mijn bekken de laatste dagen en gisteren na het stofzuigen en dweilen ging het helemaal niet meer. Het probleem is dat ik eerst nog wel lekker op bed kon liggen maar ook dat lukt niet meer. Daardoor slaap ik slecht omdat ik wakker word zodra ik draai. Als ik moe ben word de pijn erger en ga zo maar door....:clap2: Vandaag heb ik me daarom ziekgemeld. Voel me kinderachtig maar ik denk dat dit nu het beste is voor me. Ik werk toch niet meer mee dus gemist word ik wat dat betreft toch niet. Maar zo wil ik eigenlijk niet denken.

@ Pauline,

Heb je een lekkere vakantie gehad. Lekker in de sneeuw gespeeld met jullie kleine man?

Ik heb gisteren een pretecho aangevraagd. Ik heb zo'n behoefte om even naar binnen te gluren. En we kunnen zaterdag al terecht! Superfijn en ik heb er zin in. Onze peuter bewonderen. Gelijk vragen of ze zeker zijn van het geslacht hè Aafke :laugh:

Dan ga ik stickertjes schrijven voor de geboortekaartjes in de juiste kleur roze of blauw. Geboorteslinger bestellen. Ideeen verzinnen wat we ons kraambezoek voor gaan schotelen. Beschuit met muisjes of misschien toch cake met slagroom en muisjes? Chocolade flikken met muisjes of hebben jullie nog andere leuke ideeen? Ik hoorde pas iemand zeggen bij de geboorte van een meisje een aardbeienkwarktaart. Vond ik ook erg grappig.

Geplaatst

Uhhh…. Boogie, en wat doe je dan als het een jongetje wordt??? Geen aardbeienkwarktaart maar….. ???

Hihi… flauw van mij hoor!! Jullie weten dat wij een meisje krijgen, maar verder niemand, echt niemand!! Zoveel mensen blijven maar gissen!!! Mijn moeder vindt het nog steeds niet leuk dat we het niet willen vertellen, maar daar ga ik niet meer op in. Ze zegt steeds: als het net zo'n lieve wordt als deze….. hhaha!

Tja, ik doe denk ik wel beschuit met muisjes, maar die flikken zijn ook leuk!! Ben ze op internet al wel tegengekomen! Wel veilig om daar te kopen (in elk geval niet in je eigen dorpje… hihi).

Ik zit te kijken naar een geboorteraamsticker. Bij Foppiez een leuke gezien. We hadden bij onze dochter zo'n ooievaar die door de ruit was gevlogen….. vantevoren vonden we hem al flauw, maar toen hij op het raam zat ook!! niet weer dus voor ons! Nu wonen wij in een smal, hoog huis (split-level) met veel ramen. Onze keuken zit op de eerste verdieping, en daar plakken we dan de sticker op. Ook wil ik vlaggetjes in de tuin!! Nieuwe ideetjes heb ik (nog) niet… zal er ook goed over nadenken… Trouwens het kaartje moeten wij ook maar eens gaan regelen (ook weer een zorg minder!!!).

Jolieneke

Geplaatst

@ Jolieneke

Dit idee kwam van iemand die ervan overtuigd is dat wij een meisje krijgen.

Dus het idee hield hierbij op :clap2:

We zullen ze eens een verassing bezorgen.

Geplaatst

Haha.... Zulke mensen kennen wij ook hoor!! Wij hebben al roze sokjes gekregen van iemand die overtuigd is dat we weer een meisje krijgen:-) de meeste mensen denken dat wij een jongetje krijgen. De kinderen van mijn man zeggen zelfs dat we ons versproken hebben.... haha!!

Verras ze maar, Boogie!!

Negerzoen idee vind ik ook leuk!!! Ik ben nog aan het bedenken waar ik op kan trakteren voordat ik met verlof ga. Van die kleine negerzoenen zijn wel leuk. Dan bestrooi ik ze met blauw/wit en roze/witte muisjes!!!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo dames,

Ben ik nu een oude zeurkous, of hebben jullie ook last? Mijn voeten lijken twee olifantpoten, helemaal gezwollen en mijn schoenen passen niet meer. Mijn handen zwellen ook op. 'Smorgens kan ik mijn vingers niet meer bewegen en heb de hele dag last van pijnlijke polsen. Daarnaast beginnende aambeien. Hebben jullie ook moeite met het scheren van jullie benen en verder 'daaronder'? Nu moet mijn man het doen. Wie heeft dit ook? Ik heb alle klachten aan de gynaecoloog vertelt, maar zij doet het af als normale zwangerschapskwaaltjes. Ik drink veel, wandel iedere dag, eet vrijwel zoutloos. Hebben jullie nog tips?

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

@ Jeannet,

Ik heb het ook maar in minder mate dan jij.

Mijn laarzen kan ik al lange tijd niet meer aan omdat mijn kuiten zo dik zijn.

Ik heb steunkousen... Niet charmant maar wel effectief.

Als het heel erg wordt voor je heb ik ook gehoord dat ze zwachtelen.

Groene thee drinken, peterselie (vertelde iemand mij), bleekselderij.

Eigenlijk de geijkte dingen.

Vervelend meid want dan moeten we toch nog een eind om nu al zo rond te waggelen.

Was je bloeddruk wel goed???

Geplaatst

Hoi,

Meiden, net terug van de gyn en zij zegt dat er eigenlijk niets aan te doen is. Nog 9 weken doorlopen dus. Verder alles ok. Bloeddruk goed, voloende en niet teveel aangekomen (tot nu toe 9 kilo), baby groeit goed. Hierbij een foto van de buik op dit moment.

groetjes,

Jeannet

[ATTACH=CONFIG]885[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]886[/ATTACH]

Geplaatst

hoi dames

Heb een tijdje geen tijd gehad om te reageren, lees natuurlijk wel mee. Zit nu ook op kantoor dus kan niet te lang reageren.

@Jeetje Mama ree jij hebt wel veel pech zeg. Fijn dat het wel allemaal ok is!

@Jeannet, mooie buikfoto's hoor!

@Jolieneke en Boogie: leuke ideeen om te trakteren, heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht!

Zojuist controle gehad en alles was pico bello in orde met de jonge dame. Bij de 20 weken echo waren nog twee cystes te zien maar die waren nu zoals verwacht helemaal verdwenen. Ook de groei gaat heel voorspoedig, alle metingen kwamen overeen met 28 weken en 2 dagen, is dus bijna week voor op schema, maar ach, als dat inhoudt dat het meisje ook weekje eerder komt teken ik daarvoor

Ik heb ook vreselijk veel last van vocht, ik heb hele slechte vaten in mijn benen en gisteravond kwam ik laat thuis van de verkiezingsavond op mijn werk en ik trok mijn schoen uit en schrok me echt kapot: hele enkel verdwenen en had een soort van klompvoeten. Dus vandaag maar braaf de beide steunkousen weer aan en me verder braaf met poten omhoog neervlijen als ik vanavond thuis kom.

Het abces is door de antibioticacreme gelukkig verdwenen, nou maar hopen dat het ook niet terugkomt!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Ook ik heb vandaag controle gehad.. en bij mij was het allemaal wat minder. Buiten het feit dat ik zelf veel ben aangekomen (4kg en 15kg in totaal) is mijn buik erg dik. Ook de verloskundige was het hier mee eens en heeft zo spoedig mogelijk een groei echo aangevraagd. Ik kon vanmiddag al terecht dus ik mocht onverwachts om het hoekje kijken bij ons kleintje.

De kleine weegt 1830 gram en heeft erg veel vruchtwater. De baby is dus te groot en teveel vruchtwater is ook niet goed. Ze denken aan zwangerschapsdiabetes dus mijn glucose is geprikt en ik moet morgen naar de gynaecoloog. Maandag krijg ik een uitgebreid echo. Wat de functie van dat laatste is ben ik vergeten te vragen maar dat komt morgen wel.

Het kindje had zelfs al vetrollen :happy: Ach ja heeft mama ook. Ik wacht het allemaal maar af.... Vind het wel weer een domper maar ik hoop maar dat het meevalt.

Geplaatst

Boogie, als het zwangerschapssuiker is kunnen ze er wel wat aan doen toch ? moet je dan gaan spuiten ? Niet zo leuk natuurlijk snap heel goed dat het even een domper is wel fijn dat je morgen al bij de gynaecoloog terecht kan. Moet wel lachen om de vetrollen hi hi zie een kleine sumo worstelaar voor me met luier !

Pauline fijn dat alles goed is met je meisje wel vervelend dat je vocht vasthoud. Fijn dat je abces weg is. Ik heb inmiddels een uitwendige aambei iets wat ik ook nog nooit gehad heb.

Vandaag de uitslag van het bloedprikken gekregen. Ik heb bloedarmoede en zit inmiddels aan de staalpillen. Ik hoop dat ik gauw wat meer energie krijg.

Geplaatst

Jee boogie!! Klinkt idd als suiker!! Laten we hopen dat er iets uitkomt waar gewoon iets aan te doen is! Zolang het kindje het verder goed doet, moet jij je maar niet te druk maken!! Wel blijven genieten hoor!!

Ik ben ook erg dik hoor. Zal me dit weekend weer eens wegen.....

Jeannet: mooie buik hoor!!! Leuk om gezichten bij namen te zien. :)

Ik ga zo weer naar de yoga cursus... nog even knuffelen met mijn lieve dochter!

Jolieneke

Geplaatst

jeannet: wat een prachtige zwangere vrouw, GREAT!!! fijn dat alles zo goed verloopt

boogie: jeetje dat is echt niet leuk. wij hadden gisteren pretecho met onze VK, en zij gaf aan veel vruchtwater en vetrolletjes kind. Mijn buik loop voor maar omdat het voor de fun was wilde ze het ook strikte gescheiden houden.

vandaar woensdag extra controle VK. Ik ben benieuwd wat de gyn gaat doen. Ik ben nu pas 0.5 kg bijgekomen op al die tijd dus daar zit het hem niet in.

Meid, heel veel succes en ik hoop dat het geen zwangerschapsdiab is.

jolieneke: hoe was de yoga?

paulien: super dat het abces weg is, maar erg vervelend van het vocht. Hoop dat je het nog kan volhouden, sterkte

wij hadden gisteravond pretecho, helemaal verliefd op onze jongetje, was duidelijk weer te zien hahah. voel me eigenlijk wel goed.

hier barst de carnaval los en wij vluchten morgen naar de Veluwe. Zaterdag een nieuwe kamer uitzoeken want die wat we hadden uitgezocht is niet meer leverbaar. Dus het bedje kan ook weer terug.

niet zo leuk maar er zijn ergere dingen.

Zometeen komt schoonzus haar eerste spuit zetten, starten vandaag met isci poging 1, we zijn benieuwd

Geplaatst

Ik ben erg geschrokken vandaag bij de gynaecoloog. Het lichamelijk onderzoek was moeilijk omdat ze de ligging van beebje niet kunnen bepalen. Er zit gewoon teveel vruchtwater.

De eerste verklaring is dus zwangerschapsdiabetes. Maar helaas was er gisteren iets niet goed gegaan met het bloed prikken en is het verkeerde bepaald. Daarom nu weer bloedgeprikt op glucose en bepaalde virale infecties. Maandag krijg ik de uitslag van de glucose en volgende week vrijdag van de virale infecties. De echo maandag wordt gedaan omdat het ook kan betekenen dat er een aanlegprobleem is van de slokdarm en maag waardoor het kindje geen vruchtwater kan drinken en ik teveel vruchtwater krijg. Hier krijgen we maandag direct de uitslag van. Het is allemaal wel schrikken hoewel ik wel probeer nuchter te zijn want met de 20 weken echo is er niets ernstigs geconstateerd.

Voor nu kan teveel vruchtwater leiden tot vroeggeboorte en vroegtijdig breken van vliezen.

In ieder geval word ik niet meer gecontroleerd bij de verloskundige maar bij de gynaecoloog. Zij begeleiden ook de zwangerschap verder. Dat maakt me niet zoveel uit. Ik hoop alleen maar dat het allemaal goed zal zijn maandag.

Morgen pretecho! Heerlijk zeg. Even ontspannen naar ons wurmpje kijken. Ik wil het toch gewoon door laten gaan dan hebben we ook andere plaatjes van ons kleintje.

Geplaatst

@ Boogie: schrikken hoor!! Ik vind het knap dat je zo nuchter kunt blijven. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het iets is dat ze makkelijk kunnen oplossen. Vervelend dat het dan ook nog mis moet gaan met het bloedprikken!! Daar zit je helemaal niet op te wachten!!

Yoga was weer ontspannend!!! :-)

Wow, nog maar 3 weken werken!! 3x3=9 dagen maar!!!

Vandaag nieuw boxkleed binnen gekomen, + raamsticker Foppiez.

Jolieneke

Geplaatst

Jeetje Boogie wat een spannende tijd voor jullie. Goed dat je nuchterblijft! Morgen lekker naar je kindje kijken! Geniet daarvan!

Vandaag mezelf cadeautje gegeven: een draagdoek van ByKay. Lijkt me heerlijk om mijn meisje straks dichtbij me te dragen. Heb ook een babybjorn maar daar zaten mijn grote borsten vorige keer danig in de weg, deze draagdoek heeft dat probleem niet!

Groetjes Pauline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden