Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Jolieneke: Ik heb hetzelfde al Jeanine. Wij hebben het boek van Ria Blom vanaf het begin af aan gelezen en gebruikt, vooral het tweede deel vind ik heel nuttig. Wij hebben ook geen echte huilers, maar ze kunnen het wel... ik vond er handige tips in staan en lees het regelmatig weer door.. erg prettig om wat handvatten te krijgen. Ik hoop dat kleine Selma steeds beter gaat, merk je al wat van die nieuwe voeding? O nee, die krijg je pas morgen he.....

Miep: O wat vervelend voor jullie dat Rutger nu zo moeilijk eet, ik hoop dat hij door die sonde snel vergeetachtig wordt ten aanzien van de fles.. Heel veel sterkte ermee.

Wij hebben net de verjaardag van André gevierd, gezellig hoor, maar nu zitten we alletwee gesloopt op de bank. Ik hoop op een rustige avond en nacht. Maandag gaan we voor een midweekje weg naar de schaapskooi in epe... gezellig in een bungalow, ik ben benieuwd.

Fijne avond

Marjo

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee dames, effe kort. Ik ken het boek van Ria blom. Bij jolien gekregen via cb. Toen veel aan gehad nu ook hoor. Via internet nu weer geraadpleegd ivm het slapen dan wel : niet slapen ... Wat te doen wanneer ze na zo'n 40-60 minuten weer wakker worden. Dat doen we nu en we hopen dat dat resultaat oplevert. Wat zo fijn is, is dat ze schrijft: als je kindje gaat huilen en je weet dat het steeds heftiger wordt (=Selma) dan niet laten huilen maar over de bol aaien/speentje. Dat laatste doen we. Ze spuugt hem toch uit wanneer ze echt gaat slapen.

Lief dat jullie zo fijn meedenken.

Ik durf het nog niet hardop te zeggen, maar ik zie verbetering.... Of het van de voeding komt: Joost mag het weten maar ik heb hoop!!!! Vandaag de nieuwe voeding opgehaald. Dames schrik niet: kost---> 71,- per bus voeding. Is genoeg voor 4 dagen. WHAAAA!! wordt vergoed door de verzekering, maar goed. Tjonge jonge. We hebben al omgerekend: per fles, is het zo'n 4,-!!!

Nou ja... Als het helpt... ;-)

Ik ga slapen, is Selma ook aan begonnen geloof ik.

Marjan

Geplaatst

Wat fijn Marjan, ik hoop echt dat dit dan het ei van Columbus is ! En de verbetering zich blijft voortzetten ! Toi toi toi !!!!! Storm heeft vannacht van 23.00u t/m 4.30u geslapen en toen weer tot 7.45u dus best netjes ! Ben wel een beetje jaloers op de dames die hier schrijven dat hun baby al doorslaapt ! Ik wil ook zo graag een nachtje doorslapen !

Geplaatst

Jeanine, was hier vannacht ook blij dat ze na hun fles van 22u (dan zijn we dus rond 24u klaar) tot 4.15 sliepen...en dat met een papfles om 22u.

Gaan hier Vd week ook beginnen met een groentehapje, even zien wanneer het daarvoor rustig genoeg is, zal de eerste dagen veel met de meiden bij Rutger in het ziekenhuis zitten...

Meiden, zal echt proberen binnenkort weer eens op iedereen te reageren, maar heb m'n handen even te vol nu ;)

Geplaatst

@ Miepie,

Wat doen de meiden het goed! Echt super zeg. Arme Rutger wat een narigheid allemaal zeg. En voor jullie ook heel belastend weer een opname en heen en weer gerij. Nu maar hopen dat jullie lieve mannetje het met de sonde goed gaat doen en alle ellende "vergeet".

Sterkte deze week want het zal wel weer erg druk en moeilijk voor jullie zijn.

@ Jolieneke,

Meid wat ontzettend vervelend is het toch allemaal. Ik hoop zo dat die nieuwe 'dure' voeding de oplossing zal zijn. Als je nu al wat meer rust bemerkt wordt het misschien alleen maar beter met die andere voeding. Mijn man en dochter liggen ook nog op bed. Hij is de hele week, elke avond in het huis geweest. Gisterenavond hadden we feest en zo dronken als een toeter natuurlijk door de vermoeidheid :happy: Ik laat hem nu maar even slapen.

@ Jeanine,

Ik kan me voorstellen dat je ook snakt naar een nachtje doorslapen. Maar ik begreep dat veel kinderen dit rond de 7 weken een beetje gaan doen. Dus het komt vast goed. Evi deed het ook in 1x.

Nu alweer een week. 1 nacht niet maar toen had ze de prikjes gehad.

Gisteren dus een feestje gehad, zonder Evi. Wat was het leuk en gezellig. Echt heerlijk genoten. Maar deze slechte mama had zich niet goed voorbereid. Evi was onverwachts de hele dag al op stap. Want mijn moeder vindt niet dat ik haar moet overprikkelen dus nu met het huis ligt ze regelmatig bij oma in het ledikant. Als ze dan slaapt ga ik naar huis mijn dingen doen en haal haar daarna op als het etenstijd is. Zo ook gisteren.. Maar nu heb ik haar dus bij mijn zus bezorgd met fles en de speen vergeten. Die lag nog thusi in het bakje op het tafeltje in de gang. En maar 2 luiers voor een avond. Ook erg krap dus mijn kleine nichtje heeft de luier van de pop afgehaald voor het geval dat deze nodig was :laugh: En de buurvrouw van mijn zus had nog een nieuwe speen liggen dus het is uieindelijk opgelost maar wat voelde ik me schuldig zeg.

Evi is toch niet fit van de prikjes. Ik herken haar niet. Erg huilerig, hangerig, slaperig maar vervolgens krijsen. Met drinken allemaal met haar hoofd schudden, me knijpen (aaaah met die scherpe nageltjes in mijn tepel) en dan met tepel in haar mond terwijl ze aan het schudden is : huilen. Toch wel knap hoor. Donderdagavond heeft ze 2 uur achter elkaar liggen krijsen. Echt niets hielp. Toen heb ik haar maar even in het ledikant op haar eigen kamer gelegd. Maar dat kon ik niet volhouden. Dus toch maar vastgehouden en lekker gedoucht, gedronken en toen ging het goed...

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

hey dames,

Ik ben er ook nog! Laatste uitgebreidere berichtjes die ik had gepost stonden onderaan de pagina en vielen daardoor denk ik een beetje weg. Hier gaat alles best lekker, Morris zijn pukkeltjes zijn aan het wegtrekken maar nu zit de bovenkant van zijn hoofd echt volledig onder de 'berg'. Het is dat ik weet wat het is en dat het onschuldig is anders zou ik me echt zorgen maken. Voor de zekerheid ook op afbeeldingen van berg en cradle cap gegoogled en feest der herkenning... Nu dus maar weer zijn hoofd ingeolied en straks voor het badje er voorzichtig wat afschrapen.

Hij slaapt nog nietvolledig doormaar ik mag zeker niet klagen. Ik heb geen vaste tijd voor laatste voeding. Soms slaapt hij na voeding rond 21.00 uur zo diep dat ik hem niet wakker maak en komt hij rond een uur of 2 en dan rond 6 uur/ half 7. Soms voeding rond 23.30 en dan komt hij ook 5 a 6 uur later. Vaak eerst een ruk van ongeveer 5 uur en daarna iets korter.

ik zoek ook regelmatig naar internet op tips over slapen en huilen enzv (hoewel hij niet heel veeel huilt gelukkig) en haal eruit wat bij me past. Wel handig om signalen slkaperig vs oververmoeid te kunnen herkennen!

Verder heb ik het 'Oei ik groei'-boek gekregen en da's wel grappig. Daar staat in dat als je kindje bijv 1 week later geboren is zijn sprongetje vaak een week eerder komt. Dat lijkt bij Morris wel op te gaan, want vond hem met 4 weken ineens heel hangerig. Ben benieuwd of dat met de volgende ook weer zo is (dan zijn we over een week weer aan de beurt)

Fijn te horen dat het met Selma weer beter gaat Marjan, maar wat heb je er een zorgen van zeg! Poeh, ik heb met jullie te doen!

En Miepie: wat naar van Ruther en zijn reflux. Lijkt me heel lastig maar sondevoeding idd misschien hetr beste. Mooet niet zo zijn dat eten hem wordt 'tegen' gemnaakt. Sterkte!

Ik sla veel anderen over, sorry, moet zo weer gaan voeden ;)

Geplaatst

Grappig om te lezen dat veel kindjes van het mei topic al zo goed 's nachts slapen!! Selma ook ongeveer van 23.30-6.00. Fijn hoor!!

Fijn Aafke dat het met Morris goed gaat! Berg geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat je dat liever niet ziet. Wat betreft het huilen en slapen ben ik het met je eens hoor. Het een past gewoon niet zo goed bij het ene kindje. Wij merken aan Selma ook dat troosten dmv speentje / aai over de bol niet (altijd) goed werkt. Vanmiddag ruim 2 uur lang geprobeerd haar weer in slaap te krijgen naast haar wiegje. Uiteindelijk mee naar beneden genomen (tja, we hebbben ook een gezin hè?) daar was ze meteen rustig. Fles gegeven en laten 'spelen'. Daarna weer op bed en toen heeft ze wel goed geslapen. Tja, lastig soms. Je wilt het zo goed mogelijk doen en ze zoveel mogelijk laten slapen maar soms werkt dat niet. Voor mij, als perfectionist erg lastig. Wil het per se doen volgens regeltjes maar dan kom je jezelf wel heel erg tegen!!!

Fijne avond allemaal

Geplaatst

he meiden,

Ik schrijf jullie vanuit Epe, we zitten met zijn vieren in een bungalow van roompotparken.. Heerlijk om even in een andere omgeving te zijn, ook wel spannend hoor. De jongens hebben best goed geslapen. 1 x een ruk van 5.5 uur en daarna 2 x 3 uur.. Wij hebben hier het probleem dat Lev wel langer door kan slapen, maar zijn broertje nog niet, dan wordt hij ook wakker van zijn broer.. hmmm voor ons dus pas ongebroken nachten als ze er beiden aan toe zijn. Lev had heel veel pukkeltjes(rode bultjes) in zijn gezicht. Nu is het helemaal ruw en begint het te schilferen.. klinkt dit jullie bekend? Iemand enig idee wat het is?

Vandaag hebben we 14 km gewandeld... naar epe en met een omweg terug.. In heel epe geen wipstoel te vinden, die wilde we graag kopen. We hebben er nu 1 en dat vinden ze geweldig. Dus wij opzoek naar nr. 2... nergens te krijgen, helaas.

Marjan: wat fijn dat het lijkt alsof Selma het beter doet...... hulde, ik hoop echt dat het doorzet. Hoe gaat het nu, je bent nu vol over op die niuewe dure voeding... Nou meid, dan kost het maar een paar centen, als Selma erbij gebaat is, dan is dat het zeker waard. Hoe is het met Jolien?

Aafke, wat sneu dat Berg, het is vervelend maar gelukkig onschuldig... :happy: k

Wat zijn dat voor sprongentjes en wanneer hebben ze die? Ik ben duidelijk niet zo goed op de hoogte..

Fijne dag.

Marjo

Geplaatst

hey Marjo,

lekker hoor zo'n vakantiepark! We hebben net een campingbedje aangeschaft dus we gaan er sowieso de 1e week van september ook nog even tussenuit. Weten alleen nog steeds niet waar (ergens in Nederland), misschien iets last-minute?

Waren die pukkeltjes begonnen als van die talgpukkeltjes met een wit puntje erop? Die had Morris nl. ook, werden daarna rood. Het duurde een week of 2 voor ze begonnen weg te trekken en zijn huidje is nog wel wat ruw en rood. Geen schilfertjes alleen daar. Wel schilfertjes genoeg op zijn hoofd maar dat was dus berg. Die heb ik overigens aardig weggekregen dankzij allerhande tips op internet. Nog steeds veel schilfers maar ze zitten vast en geen dikke korsten meer!

Overigens heb ik mijn schermnaam aangepast i.v.m. herkenning...

Geplaatst

Hee dames, ff kort (Selma is erg onrustig).

Heerlijk marjo; vakantie!!! Omgeving epe is mooi hè?

Wij zijn bezig om toch met de caravan weg te gaan. Ergens heel erg eng omdat Selma zoveel huilt. Aan de andere kant hou ik hoop dat het toch beter moet worden (?!).

Wij zijn bezig met een camping in Zeeland.

Jee, bijzondere naam dutchess ... Hihi!!

Vandaag met Selma naar de manueel therapeut geweest die ook jolien heeft behandeld. Nek en bekken .... Nou ja, afwachten maar. Nu is ze nog erg onrustig :-(

Marjan

Geplaatst

Even heel kort: Surf, heeft Noor ook gehad. Baby acne volgens de kinderarts, en toen dat wegtrok een heel droog huidje. Heb toen de heel erg droge plekken gesmeerd met bepanthen, verder niks aan gedaan, ging vanzelf over....

Geplaatst

Marjo wat heerlijk dat jullie er even tussenuit zijn, spannend ook wel!

Marjan wat heb ik toch metjullietedoen. Moet zo moeilijk zijn.

Jeanine heb jij desabsimplexal binnen? En hoe bevalt het Storm?

Duchess hi hi moet even wennen... Fijn dat Morris' berg minder wordt.

Die rode pukkeltjes heeft Dodi ook, een stuk of 3, ben benieuwd of het daar bij blijft.

Dodi doet het verder heel goed, 6 voedingen en fles gaat vaakhelemaal leeg. Er begint zich iets van een ritme af te tekenen in die zin dat ze na de 'lunchfles' 2 tot 3 uur in haar bedje slaapt. Verder van ritme nog geen sprake. Krampjes vallen sinds sab simplex is gearriveerd reuze mee, geen hard gehuil meer. Misschien werkt het wel? Ben wel steeds moe van het om half 5 wakker worden, je bent toch vaak tot half 6 bezig met luier en vooral boeren. Dodi moet echt veel boeren anders komt alles er weer uit....

Hoe eten jullie kindjes?

Groetjes, en ik hoop dat jullie nu allemaal lekker liggen te slapen,ga ik zo hope

Ijk ook weer doen...

Geplaatst

Oh ja Miepie helemaal vergeten: hoe is het met jouw 3 wonders. Is Rutger helemaal bijgekomen door sonde? Lijkt me allemaal zo moeilijk en zwaar met 3, maar je klinkt alsof je ook enorm geniet! Mooi!

Geplaatst

Pauline, ja Storm doet het goed op de Sab Simplex heb inmiddels wat meer besteld. Hij huilt nog wel omdat dit dag 3 is dat hij niet heeft gepoept en heeft er last van maar ik merk wel degelijk verschil veel minder krampen en hij is veel rustiger.

Ik post niet zoveel berichtjes momenteel, de kinderen van manlief zijn er een week en ik ben best druk met alles. En best moe. Storm kan al lachen sinds week 4, zo schattig ! :laugh::laugh:

Geplaatst

Wat leuk dat Storm lacht, dan fleurt alles op hè? Dodi heeft gisteren ook een keer gelachen.

Weet het nog zo net niet met die sab simplex, dodi heeft eigenlijk meer kramp sinds we het gebruiken denk ik. Cinababyis totnu toebeste geloof ik. Vandaag naar cb geweest, onze dame is 57,5 cm lang en weegt 4800 gram. Verder helemaal goedgekeurd. Dodi ligt nu lekker te slapenin haar bedje, ga ook even proberen ogen te sluiten.

Marjan hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Wij gebruiken voor Anna infacol tegen de krampjes...werkt bij haar super!

Rutger komt vandaag na vier dagen zh weer thuis, met sonde voorlopig...

Geplaatst

Hier weer als eerder. Een huilend meisje dat moeilijk slaapt. Alleen 's nachts lukt het slapen. Gisteren misschien wel 1 van de slechtste dagen ooit.

Straks belt de ka weer. Ben benieuwd wat die te melden heeft als ze ons verhaal hoort.

Och miepie. Hoe is het gegaan met rutger in het zh met de sonde? Bieden ze hem dan af en toe wel de fles aan? Hoe zit dat met de zuigbehoefte van Rutger? Heeft hij die wel?

Geplaatst

*Breek even in*

Even een hart onder de riem voor Jolieneke! Meid, wat heb je het zwaar met Selma... En dan heb je ook nog Jolien die graag mama's aandacht wil. Hoop dat de KA iets vindt wat daadwerkelijk gaat helpen. Hier had ik ook twee van zulke exemplaren en het huilen is nu iets minder geworden na medicijnen tegen (verborgen) reflux. Het is nog afwachten maar we houden moed. Zet 'm op, ik hoop zo voor je dat er snel betere tijden zijn!

*Breek weer uit*

Geplaatst

Ach Jolieneke wat ontzettend vervelend zeg!

Ik hoop zo dat de kinderarts jullie kan helpen. Het is zo slopend als je kleintje waarvan je eigenlijk wilt dat ze alleen maar lacht, continu huilt. Sterkte hoor!

@ Miepie,

Fijn dat hij weer thuis komt. Is jullie gezinnetje weer compleet. Met sonde is waarschijnlijk voor hem nog even beter. Komt zijn slokdarm tot rust en hijzelf hopelijk ook.

Jij hoeft in ieder geval niet elke keer met je hele hebben en houwen op stap. Want dat zal wel heel belastend geweest zijn. En ik merk aan Evi dat ze best wel van slag is na een dagje op stap dus dat zal bij jullie niet veel anders zijn.

@ Pauline,

Wat is Dodi al een grote meid zeg. Super leuk dat ze het zo goed doet. Die lachjes af en toe worden steeds meer. Evi zit nu zoveel te lachen overdag. Echt supergezellig.

@ Dutchess (zeker even wennen ;-) ), heb je reacties gekregen op dit forum over je eigen naam dan? Zou wel heel vervelend zijn. Of ben je bang dat iemand je herkend? Ik heb er voor gekozen om soort anoniem te blijven. Niet helemaal want dan had ik Evi haar naam ook niet bekend moeten maken en geen foto van haar moeten plaatsen.

Die rode pukkeltjes heeft Evi nu ook. Eerst dacht ik dat het met de warmte te maken heeft maar nu geloof ik toch dat het baby acné is.

Is niets aan te doen begreep ik dus we wachten af...

@ Marjo,

Lekker meid op vakantie. Super gezellig met al je mannen . Geniet er lekker van hoor!!

Hier is het erg druk. Het huis kost mijn man erg veel tijd. Hij heeft vanavond voor het eerst in 3 weken weer meegegeten (behalve het weekend dan). Daarna weer naar het huis en dan rond een uur of 11 pas thuis. Ook ik breng er steeds meer tijd door. Evi gaat dan naar iemand in de familie die wil oppassen.

Ze staan nu nog in de rij :laugh: Overdag gaat het erg goed. Evi is erg tevreden en huilt alleen als ze wil eten of in de maxi cosi wordt gezet. En de avonden... dat is een ander verhaal. Sinds een week of 3 heeft ze er een handje van om heel veel te huilen 's avonds of nee gillen is het eigenlijk. Erg vermoeiend want niets is goed dan. Mis mijn mannetje dan wel maar je wordt er makkelijker in en ik houd er nu al rekening mee. Ik weet dat er dan weer een lange nacht rust tegenover staat want ze slaapt nu zelfs tot kwart over 7. Echt zo heerlijk.

Verder ben ik hier niet zo heel veel meer te vinden. Ik merk ( niet rot bedoeld) dat er weinig respons komt op mijn ellenlange verhalen en krijg daardoor een beetje het gevoel tegen de muur te kletsen. Ook heb ik er momenteel niet zo heel veel tijd voor. Ik zal straks ongetwijfeld weer wat meer tijd hebben.

Geplaatst

Boogie, lees alles wel, maar vooral op mijn telefoon (lees bij tijdens het kolven, haha) en dat reageert zo lastig - baal er zelf ook van dat ik zo weinig tijd kan vinden om op iedereen te reageren. Wat heftig wel, je mannetje zo weinig thuis met het nieuwe huis nu. Hoe lang zullen jullie nog bezig zijn voor alles af is? Huiluurtje 's avonds herken ik wel; Anna ligt nu ook naast me in bed. Heel raar; afgelopen dagen was Miepman er niet (was bij R in het zh 's avonds) en toen sliepen de meiden gewoon door tot de fles van 22u :S.

Jolieneke, heb zo met jullie - en Selma - te doen. Wat een andere tijd heb je zo dan dat je je waarshcijnlijk had voorgesteld. Ben benieuwd wat de KA zal zeggen....

R is weer thuis, met sonde en apparaatje om zijn sondevoeding over een uur verspreid te laten inlopen. Hij lacht op het moment veel veel meer, lijkt echt een stuk beter te pas. We bieden regelmatig een fles aan en dan drinkt hij meestal maar 20-50cc, de rest doen wel dus via de sonde.

Geplaatst

Boogie, vervelend dat je het idee hebt tegen de muur te kletsen hier ( ook al is het niet vervelend bedoeld) Niet iederen heeft soms de puf of tijd ellenlang terug te mailen/typen. Ik herken het van mezelf. Ik ben nog steeds niet hersteld van de bevalling en nu zijn de kids van manlief er ook en ben gewoon vaak erg druk. Niet iedereen reageerd ook op mijn verhalen en ellende maar dat vind ik niet zo erg hoor vind het soms al fijn het van me af te kunnen typen.

Geplaatst

Pauline, als Sab Simplex niet zo werkt voor je gewoon weer over gaan op Cinnababy hoor. Bij Storm hielp het amper net als de Infacol waar Miepie het over heeft. Storm doet daar echt niets op jammer genoeg.

Marjan, ik blijf elke dag hopen dat er een omslag plaats vind bij kleine Selma. Je "zit" er al zo lang mee het wordt nu echt tijd dat er wat gebeurd hoor. Dit houdt geen mens vol. Dikke knuf van mij !

Miepie, wat een schattige foto van de drieling ! Ik heb vorige week een pakje uit Amerika gekregen van de moeder van de drieling waar ik begin jaren 90 au pair ben geweest. Zo schattig oa een rompertje met de USA vlag erop.

Geplaatst

Oh Boogie, kan me voorstellen dat het niet leuk is als mensen niet reageren, maar het is zoals Jeanine al zegt: de tijd ontbreekt een beetje om uitgebreid reagern. Vind jouw stukjes wel altijd supeleuk om te lezen, heel positief en opgewekt. Krijg ik energie van. Herken het huilavondje absoluut, heb net voor tweede avond op rij ruim uur met Dodi id wagen gewandeld, na 50 min sliep ze in en nu ligt ze in mijn armen te slapen tot voeding van 23 uur. Ook een reden voor kort reageren: heb maar een hand vrij en dat icm iPad gaat niet soepel.

Marjan en Miepie, ben echt vol bewondering. Jeanine geldt trouwens ook voor jou. Zou niet weten hoe ik in jullie situatie zou doen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden