Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha! Geeft niks hoor!!

Selma was hier om 3.30 wakker en heeft de fles gehad!

En.... Is alweer wakker!! (7.00). Onze nachten worden ook steeds korter... grrr!! Selma laat veel scheetjes, ben dus bang dat dat haar plaagt.

Nou, zal eruit. De andere dochter aankleden!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames misschien een tip voor kindjes die slecht in slaap komen en last van hun

darmpjes hebben.

Gisteren ben ik met Max naar de osteopaat geweest en die heeft hem behandeld.

Max sliep alleen maar op de rechterkant van zijn hoofd en dat kwam doordat hij klem heeft

gezeten met zijn hoofdje toen hij was ingedaald.

Hij bleek daar erge last van te hebben.

Gisteren een behandeling gehad en nu slaapt hij ook op zijn linkerkant en vannacht heeft hij maar

liefst 2 voedingen overgeslagen.

Ook heeft hij zijn darmen behandeld.

volgende week weer.

Geplaatst

Rachel, Storm heeft ook een voorkeursligging naar links. Ik zat er al eens aan te denken aan een osteopaat. Ik heb nu een fel gekleurd knuffeltje een de rechterkant van z'n bedje gezet zodat hij ook eens die kant op kijkt en gaat liggen.Hij is met de vacuumpomp gehaald en misschien komt het daardoor ? Hij is snel gehaald vanwege dalen van de hartslag. Misschien heeft hij last van z'n hoofdje ? Ik wil voorkomen dat hij een verkeerde schedelgroei krijgt en straks een helmpje moet.

Geplaatst

Lief!! Baby en hond, zo schattig... hier gaat het met Fritsie gelukkig ook goed!

Even een vraag voor de borstvoedende dames: hebben jullie ook last van "tepeltrekkers"? Ik weet zo gauw niet hoe ik het anders moet noemen.

Morris drinkt altijd goed en ik heb nooit een probleem met aanleggen gehad maar siinds kort kent hij een nieuw trucje lijkt het: tepel ineens heel hard vastklemmen en dan hoofd wegdraaien en trekken: AUW, doet echt gemeen zeer!!! Meestal nadat ie al een tijdje gedronken heeft. Nu klem ik zijn hoofd daarom wat vaster zodat ie niet onverwacht naar achter kan en heb hem ook al op strenge toon toegesproken, maar of dat effect heeft??? Ik verdenk hem een beetje van een vorm van spelen...

Geplaatst

Hallo meiden,

Jeanine: Wij kampen ook met voorkeurshoudingen en daardoor afplatting van de hoofdjes en hebben 2 zijligkussens gekocht bij de babydump. Dit zijn 2 wigvormige kussens waar je ze tussen legttot maand 4 vindt de ergste vervorming plaats. Het is dus zaak ze op hun zij te leggen en te houden, deze kussentjes helpen daarbij en kosten 15 euro.. wij gebruiken ze nu 5 nachten en zien bij Lev al aanzienlijk verschil. Je moet het wel consequent toepassen. Ze krijgen pas een helmpje als het heel erg is hoor!! Wow wat een indrukwekkende foto's en wat heeft missy een grote kop. Grappig omdat zo bij elkaar te zien..

Dutchess... hahahaha tepeltrekkers... zoooo herkenbaar. Lev doet dit ook heel erg en het doet inderdaad zeer. ik heb nog geen remedie, maar volgens mij is het ook echt spelen. Ik heb ook een vraagje..... Lev die maakt soms heel veel geluid en houdt zijn mond open en gaat van links naar rechts over de tepel.. hmmmm wat een lol. Als jij een idee hebt om het tepeltrekken tegen te gaan dan hoor ik het graag.

Pauline: wat balen dat Dodi nu weer wakker was s nachts. Heerlijk lekker naar Zwitserland. Gingen jullie nou bij familie logeren of wat gaan jullie daar doen?

Wel heerlijk dat jullie lekker op vakantie gaan. Wij houden het bij dagjes weg...

Oef, lastig hoor, ik heb wel zin om lekker een weekje weg te gaan.. ik hoop in oktober en november.

Heir vandaag een drukke dag.. Mijn zus was op bezoek en heeft lekker aangetut met onze kids. Het ritme was daardoor wel wat anders dan anders.. Maar ja, Ria Blom moeten we nu maar weer eventjes in ere herstellen.

Fijne avond en ik wens jullie allemaal een super nacht toe.

Marjo

Geplaatst

He Meiden,

Ja ook onze kleine man Stan is een tepeltrekker. Doet soms net of het een trekdrop is......niet tof.

Ik probeer het een beetje tegen te gaan door hem wat vaster in 't voedingskussen te leggen.

Helpt soms wel, niet altijd. Ik koppel hem ook weleens los en log hem opnieuw in. Werkt ook weleens.

Op hoeveel voedingen zitten jullie kids nu, borstvoedende dames ? Stan op 6 of 7.

De nachten gingen heel goed, van 23 tot uur of 6 soms 7. Maar laatste nachten kwam hij weer om 4 uur helaas.

Heb goede hoop dat hij weer snel langer slaapt. Maar waar het nou aan ligt, geen idee.

Geplaatst

Nou Selma heeft ook even geen zin in slapen gehad. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Vandaag een voeding extra omdat ze afgelopen nacht zo vroeg kwam.

Lieve foto's jeanine!! Prachtig manneke!

Osteopaat ... Ongeveer het enige dat we nog niet hebben geprobeerd. Morgen gaan we venkelwater / thee kopen en uitproberen. Arts geloofde er nooit in tot ze zelf kinderen kreeg ;)

Man geeft selma nu de fles (al slapende). Hele dag onrustig en huilen, dus om 19 uur in slaap gevallen. Wil nu niet echt goed drinken ...

Trusten!!

Geplaatst

@surf wij gaan naar mijn schoonmoeder, die woont daar 8 maanden per jaar. Heel erg veel zin in, even tis met het gezin in complete toestand.

Vannacht ging fantastisch, Dodi heeftf tot 7.15 uur geslapen. Gister wel bijna hele dag wakker geweest doordat we bijna hele dag op stap waren voor auto, koffie bij vriendin, dorp in en Finn halen van opvang. Gisteravond krijsen, maar na tegen mij aan in slaap te zijn gevallen in draagdoek heb ik haar na een uur ink bed gelegd en na de fles van 23 uur ging ze doorslapen tot vanochtend. En aangezien ik om 22 uur sliep heb ik zeer goede nacht gehad. Weer een buffe voor als het komende nacht minder mocht zijn.

Hier wel stevige voorkeurshouding naar links, maar geen vervorming van hoofd zichtbaar. Leggen haar ookwel eens in zo'n zijligkussen overdag, want Dodi is al zo groot dat ik bang ben dat ze 's nachts naar haar buik zou rollen.

Jolieneke heeft Selma beetje ok de nacht doorgebracht? Als ze dan toch op 6 voedingen uitkomt, hoe groot is dan die 6e fles?

Geplaatst

Ha ladies,

Even snel een berichtje want het is super druk.

Gisteren heb ik de keukenkastje leeggeruimd en verhuisd en de voorraadkast.

Vandaag heeft manlief een kar achter de auto gedaan :laugh: (dus alleen maar voorruit rijden want ik kan niet achteruit rijden met een kar) en ga ik prberen alle dozen bij ons nieuwe huis te brengen. En dan morgen... D-day onze meubels en ons eerste nachtje.

Ik heb er wel zin in want wat zijn we er klaar mee zeg! Manlief valt in de pauze op zijn werk in slaap en ik heb pijn in mijn vingers, enkel, rug, heupen. Alles met gewrichten. Mijn handen voelen alsof ik heel veel vocht heb, zo stijf. Het is genoeg geweest.

Ook Evi wordt hopeloos verwaarloosd door mij. Ik merk dat ik haar vaak snel in bed lig of het wippertje of box. Maar ik ga bijna niet meer lekker met haar zitten. Voel me erg schuldig maar gelukkig maken mijn ouders en mijn zussen dit allemaal wel goed. Mijn moeder heeft gisteren zeker een half uur met haar gezeten en tegen d'r zitten praten. Dan begint ze ook geluid terug te maken. Zo schattig!! Maar het kost haar nog erg veel moeite. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik dit nog niet heb gehad met haar maar waarschijnlijk omdat ik niet de rust heb om te zitten.....

Vanaf morgen gaat ze weer hopeloos verwend worden :laughing4:

Tot zover dit vreselijk egoistische stukje maar ik kan even niet anders. Jullie zijn in ieder geval op de hoogte :happy:

Geplaatst

Meiden,

Ik heb wat vraagjes:

-Slapen jullie kindjes al op hun eigen kamertje?

- hoelang hebben jullie overdag tussen de voedingen zitten? Wij meestal 4 uur, dat is toch wel normaal?

- bostvoeders: oefenen jullie met af en toe een flesje? Wij zijn hier wel mee begonnen en merken dat Lev het af en toe wel snapt en soms niet. hmmm Ik kreeg het advies om 1 x per dag een flesje te geven zodat ze het niet verleren als hun zuigreflex verdwijnt en ze bewust moeten gaan zuigen. Dus ik kolf nu braaf 1 voeding en dat geven we dan met de fles.

Pauline, wat heerlijk, naar Zwitserland. Lekker hoor dat je bij familie bent heb je toch alles bij de hand. Die nacht van jou klinkt geweldig. Hup Dodi hup. van 23 tot 7.15 wauw. Kan Dodi niet even bellen met Dex en uitleggen hoe het moet??? Gisteren hebben we ook de laatste (borst)voeding om 23.oo gedaan en toen hebben ze tot 6 uur geslapen, alletwee.. dat was voor het eerst .... Afgelopen nacht zijn we lekker om half 10 naar boven gegaan en kwamen ze om half 4 , dat is ook 6 uur, dat vinden wij al echt heel erg fantastisch. Daarna hebben we ook nog 3 uur geslapen, dus al met al hebben wij ook 8 uur geslapen, zalig hoor. Vaak hebben wij een voeding om 9 uur, dan leggen we ze om half 10 in bed en gaan ze al hun diepe slaap in .. dus worden ze niet wakker rond een uur of 11...

Boogie, jaa eindlijk is het zo ver. Ik kan me zo voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Is het echt af of moeten er nog veel dingen gebeuren?

Gelukkig heb je zo weer alle tijd voor Evi, wel fijn dat je zussen en moeder haar nu eventjes veel extra aandacht geven. Dat komt helemaal goed hoor!

Dutchess, haha dat kruipen ja, daar ben ik al wel een beetje over aan het nadenken: Ik denk dat ik zo'n lijn aan mijn broek knoop met een vismolentje ofzo.. dan kan ik ze gewoon binnen hengelen!! Gezien het karakter van mij en André zullen het ook best actieve bengels worden.. maar ik zeg: kom maar op.

Jolieneke: Je schreef dat Selma na de fles van 3.30 om 7 uur weer wakker werd. Is dat dan niet ok? Onze jongens doen dat ook, dan hebben ze weer honger. Ze slapen dan vaak 1 ruk wat langer: 21.30 tot 3.30, dan voed ik ze en komen ze weer rond zevenen, dan komen ze dus iets sneller omdat ze daarvoor langer niet hebben gegeten. Hoe was het bij de kinderarts, hebben jullie al meer duidelijkheid? Wordt het huilen al iets minder?

Liselot, tja trekdrop is ook heel lekker. ik leg Lev ook weer opnieuw aan. Onze jongens zijn nu 10 weken en zitten meestal op 6 voedingen.. volgens mij is dat wel prima....

Wat betreft slapen, wij oefenen nu 1 x per dag met de fles (afgekolfde melk) die geven we meestal savonds en dan slapen ze langer door... ik denk dat dat minder energie kost.

Meiden zet hem op vandaag.

Marjo

Geplaatst

* breek even in*

Ik lees hier dat een aantal kindjes een voorkeurshouding hebben. Ons dochtertje had ook een voorkeurshouding, maar dit bleek eigenlijk geen voorkeur te zij maar dwang.

Zij had nekwerveltjes die niet helemaal goed zaten. Ik ben drie keer met haar bij de manueel therapeut geweest en nu draait ze haar hoofd zowel naar links als rechts. Het is absoluut niet leuk om je kindje te laten behandelen aan de nekwerveltjes, want dat is erg pijnlijk, maar het heeft wel geholpen.

Dus dit wilde ik even als tip geven.

* breek weer uit*

Geplaatst

Surf, Storm slaapt al bijna 7 weken op z'n eigen kamertje. Ik heb hem alleen in week 1 naast m'n bed gehad. Ik wil niet van ieder piepje wakker worden en voor ons ligt het wat rustiger zo. ( maar dat is persoonlijk hoor ieder doet het op zijn of haar manier) Kijk als hij huilt word ik echt wel wakker maar baby's maken allerlei geluiden in hun slaap ( vooral als ze van de ene naar de andere diepe slaapfase gaan) en ik slaap licht. Ik heb ook 4 uur tussen de voedingen zitten. Hij slaapt nu 's nachts door sinds 3 dagen.

Geplaatst

Surf, Dodi ligt sinds ze twee weken is op haar eigen kamer. Eigenlijk om dezelfde reden die Jeanine geeft, ik word ook overal wakker van. Vandaag proberen we haar op 5 voedingen te houden, zou ook moeten lukken omdat ze pas om 7.15 ontbeten heeft. Daarna om 11.15 dus vlg krijgt ze om 15.15. De fles van 7 uur doe ik dan wat kleiner (135 ipv 165) zodat ze vanavond om 23 uur honger heeft. Overigens wordt Dodi niet zelf wakker om 23 uur, maar maken wij haar wakker. Deden we bij Finn ook. 7, 11, 3, 7, 11 en bij een maand of 5 a 6 gaat de 11 uur 's avonds er dan uit.

Kim, Doxi heeftf wel voorkeurshouding, maar ligt ook regelmatig met hoofd in niet voorkeurshouding, omdat we bijvoorbeeld haar in de box leggen met het licht aan haar niet voorkeurskant.

Jeetje Boogie, de grote dag nadert! Spannend. Heerlijk vooruitzicht dat straks de rust wederkeert en dat je inspanningen niet voor niets geweest zijn. Succes met rijden met kar achter auto, ik kan dan ook niet achterut rijden ;-)

Geplaatst

@Marjo:

- Morris slaapt sinds 2 dagen ook 's nachts op zijn eigen kamertje. Dat komt vooral omdat hij gewoon niet meer in het wiegje paste anders had ik hem vast nog wel wat langer bij ons gehouden. Wel veel 'slaaplawaai' inderdaad maar ik vond dat vooral wel gezellig. Ik had al wel even geoefend in het grote bedje door hem daar al een week of wat voor zijn middagdutjes in te leggen. Nu hebben we 's nachtss de babyfoon op de slaapkamer en wordt ik ook gewoon wakker als hij zich meldt!

Wat betreft voedingen: ik vind het knap dat je zo strak aan die 4 uur tussen de voedingen aan weet te houden. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel voedingen ik per dag geef, dat verschilt misschien ook wel per dag. Ik voedt nl. volledig op verzoek. Gisteravond rond 21 uur, vannacht 2.15, 7.00, rond 9 of 9.30, 12.30.Ik verwacht als ie straks wakker wordt rond 15 of 16 weer en dan vanavond nog 2 voedingen. Dat zijn er dus toch 7 tel ik nu. Maar tussenpauzes zijn dus echt heel verschillend, soms een uur als ie clusteert, soms 4 of 5.

Een flesje krijgt hij af en toe als ik weg ben en gaat altijd wel goed, misschien 2 of 3 keer in de week? Ik heb niet eerder gehoord dat het dagelijks moet, heb ook eigenlijk geen zin om elke dag te kolven...

Oh ja, en wat betreft het tepeltrekken heb ik het volgende op internet gevonden:

- bij sommige baby's is het een teken dat ze aan het poepen zijn (?), kost kennelijk teveel inspanning dat multitasken ;)

- ongeduld bij wachten op toeschietreflex (op te lossen door alvast een beetje af te kolven). Geldt bij mij niet want hij doet het pas na een tijd gulzig drinken.

- streng toespreken als hij het doet en meteen van borst halen, 30 seconden wachten, baby gaat dan vaak huilen, weer troosten en aanleggen

- de melk is op... snel wisselen naar andere borst. Ik probeer ook borstcompressie toe te passen en helpt ook beetje (voor even).

Nou ja, voor wat het waard is!

Ik heb bij Morris nog geen duidelijke voorkeurshouding kunnen merken, hoofdje ziet er ook nog niet-afgeplat uit. Ik vraag me wel af hoe zo'n zijligkussentje eruit ziet, dat is voor de nacht neem ik aan?

Geplaatst

Zo veel geschreven zeg!

Effe kort (volgens mij zeg ik het vaak haha). Typen op de iPhone is gewoon niet zo makkelijk als op de pc.

Heerlijk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Wij zien hier heus wel vooruitgang, maar zo heerlijk als jullie kids het doen: bravo!

Selma had gisteren een minne dag. Gisteravond had ik een bbq van mijn werk. Ging weg toen Selma hysterisch krijste en jolien die daar ook van moest huilen. Na de fles is Selma gaan slapen en toen ik rond 23 uur thuis was, sliep ze nog! Daarna om 6.00 wakker. Da's super!

Vanmorgen weer minder ( niet slapen) en na fles 13.30 om 14.00 in bed. Ik zit ernaast te typen. We hopen dat ze een goede ruk maakt!!

Zo, hier is de vakantie begonnen. Jolien had haar laatste ochtendje psz voor de vakantie en nu ng 6 weken vrij en dan weer werken! Hoop dat Selma dan overdag relaxter is. Is voor mijn man en jolien wel zo fijn!!

O ja: voorkeurshouding -> onze fysio heeft het niet meer over een voorkwurshouding als ze tijdens de wakkere uurtjes goed beweegt, beide kanten op. Selma heeft een heftige afplatting en 'rolt' gemakkelijk op dat deel vh hoofd. De fysio zei dat het eerst tijdens de wakkere uurtjes goed moet gaan en dat we dan verbetering kunnen gaan zien bij het slapen. Selma heeft ook een zijligkussen maar wurmt zich altijd in dat ding naar de rugligging...

Fijne dag!!

Geplaatst

Ha, heerlijk geslapen vannacht! Laatste voeding rond 21 uur na zijn badje en ik twijfelde nog even of ik hem tegen twaalven wakker moest maken voor een voeding. Uiteindelijk niet gedaan omdat hij zo lekker lag te slapen. Nou bleek ook niet nodig want hij kwam vervolgens pas weer om iets voor 5! En daarna weer doorpitten tot 8.30. Da's meer dan 7 uur, hij kan het dus zeer zeker wel!!!! Nu nog een herkenbaar ritme :D

Vraagje: liggen jullie kleintjes graag op de buik?

Van Evi weet ik dat ze het heerlijk vindt, maar de rest? Wij moeten Morris van het CB nog vaker op zijn buik leggen zodat hij zijn hoofd nog beter leert optillen maar hij vindt het dus echt HELEMAAL niks. Altijd protest en huilen, al laat ik dat maar lekker gebeuren. Vaak geeft hij het na een paar minuten op en blijft dan heeel passief en gelaten maar liggen, af en toe onderbroken door een nieuw protest. Ik blijf dan meestal naast de box om hem aan te moedigen en te kunnen troosten. Vindt het wel zielig en lastig te bepalen wanneer ik hem weer om kan draaien om zijn rug. De box moet toch ook een plek zijn om lekker te kunnen spelen en naar zijn mobile te kunnen kijken.

Haha, als hij straks zijn hoofd recht kan houden is hij waarschijnlijk niet meer te houden en rolt ie zich alleen nog maar op zijn buik om te proberen te kruipen!

Geplaatst

Ey!!

Tip voor de buikligging:

- een grote handdoek (badhanddoek) oprollen en in een halve cirkel leggen. De elleboogjes net over de rand rest vd armpjes en handjes ook aan die kant (haha wat klinkt dit stom). Lijfje aan de andere kant vd rol. Zo hebben ze meer steun dan plat. Dit is wat Selma moet doen voor een goede ontwikkeling van haar spieren. Natuurlijk leggen we haar ook wel eens plat, maar dit werkt super. Elke dag 15 min was het advies. Dit mag verspreid natuurlijk;)

Selma doet het erg goed inmiddels!

- aanmoedigen is idd erg goed. Tegen ons is gezegd dat zodra ze begint te mekkeren, niet meer in de buikligging. Maar echt waar, de ontwikkeling gaat super!

Slapen hier 's nachts steeds minder .... Grrrrrrrrrrr. Deed ze het al heel lang super, de laatste tijd is het steeds midden in de nacht huilen. Maar echt honger is het niet. Troosten laat ze niet toe. Ze gaat dan meteen krijsen.

Sowieso heeft Selma veel krampjes op het moment. Het borrelt gewoon. Als ik naast haat bed zit, is het gewoon eng!

Ervaring hier met venkelwater / venkelthee??

Geplaatst

Hoi Meiden,

AAAAAAAAHHHHH Ze huilen vandaag heel veel en willen bijna niet slapen, dit is zo niet zoals ze normaal zijn. Weet iemand of er een regeldag rond week 10 zit?????

Jeanine, wij zitten nu tegen dat moment van slapen op eigen kamer aan.. hmm, Wij slapen gelukkig heel vast dus hebben geen last van de geluiden. Wij willen het doen voordat ze echt heel erg gewend zijn aan onze aanwezigheid tijdens de nacht. Waarschijnlijk zijn we dus al te laat. :happy::happy: Dat doorslapen is wel een ding, laatst sliepen ze opeen 2 nachten door en nu is het weer bal. ze waren vannacht een stuk onrustiger en vandaag ook, ze liggen nu even te slapen, dus tijd voor koffie.:happydance:. Ik gooi het op een regeldag.

Dutchess,

Bedankt voor de tips wat betreft tepeltrekken, ik denk dat het komt door ongeduld en soms dat de borst leeg is. Voor mij is het geen optie om ze de andere borst aan te bieden omdat we een tweeling hebben.

Ik voed ook op verzoek en er zat meestal ongeveer 4 uur tussen, soms 2 en in de nacht wat langer. Maar alles is vandaag opeens anders, ze komen om de 3 uur max en soms zelfs al na 2 uur. Ik hoop dat dit een regeldag want dit is met 2 baby's niet echt vol te houden..Gelukkig is het weekend en is André thuis. Dat oefenen hoeft ook niet dagelijks volgens mij, maar omdat Lev het toch nog makkelijk schijnt te vergeten doen wij het nu wel even. Heerlijk dat Morris het flesje zo goed neemt, dat geeft jou ook wat vrijheid. Dex doet ook niet moeilijk en ik denk eigenlijk dat Lev stiekem wat verwend is en gewoon liever uit de borst drinkt.

Buikligging hhmmm, wij deden het ook te weinig omdat ze het echt niet prettig vinden. Ze begonnen echt heel erg te huilen en dan draaide ik ze om. Nu houden we toch even vol en het gaat beter, ze berusten eerder in de situatie, maar het blijft niet leuk. Ze vinden de wipper 10 x leuker..

Boogie: HOE WAS JE EERSTE NNACHT in nieuwe huis? heeft Evi lekker geslapen op haar kamertje?

Joloieneke:

ups en downs lees ik. Vreselijk voor je om weg te gaan als je dochters huilen. bah, gelukkig daarna goed geslapen. Bij ons is ook meer de afplatting een probleem dan de voorkeurshouding. Wat zegt de fysio, trekt zoiets gewoon bij of moeten we actie ondernemen.

Lev wurmt zich ook uit die zijliggingskussentjes, maar nu doen we een handoekje tussen het rugkussentje en de rug waardoor ruimte kleiner is, nu wurmt Lev zich niet meer op de rug. Gaan jullie nog wat leuks doen in de vakantie?

Venkelthee hebben wij geprobeerd bij Dex.. brrrrr hij vond het zo vies... Wij hebben het geprobeerd te geven met een theelepel..... maar de smaak was voor hem niet te doen, dus wij hebben nooit kunnen ontdekken of het helpt. Ik ben benieuwd naar jou ervaring, ik hoop dat het lukt en dat het werkt.

Geplaatst

Hoi Jolieneke,

Ik lees al een tijdje mee en heb heel erg met jullie te doen. Vorig jaar hebben we in mindere mate hetzelfde meegemaakt als jij nu. Onze zoon was dysmatuur geboren (2230 gram bij 38,6 weken). Bevalling ging werg snel, waardoor Noah een flinke beknelling in zijn nek bleek te hebben opgelopen. Noah sliep de eerste maanden bijna niet, ja kleine slaapjes en t liefst in onze armen. Veel krijsen als hij op bed lag. Ook veel last van krampjes. Hebben toen bij iedere voeding (omneo) een theelepeltje venkelthee gegeven. Dit werkte bij hem wel goed. Vooral als we hierna met zijn beentjes fietsten. Moest dan veel gas kwijt;-)

Na bijna 3 maanden zo te hebben aangemodderd en zelf uitgeput te zijn, zijn we Noah strak gaan inbakeren. Dit bleek al na de 1e nacht voor hem de oplossing te zijn. Heeft de eerste paar dagen bijna alleen maar geslapen. Bleek helemaal uitgeput te zijn, was over vermoeid en kon daardoor niet in slaap komen zonder ingebakerd te liggen. Voor ons was het niet leuk om je kind als worstje te zien liggen, maar dat was zo voorbij toen hij ons na 5 dagen begroette met een gigantische lach.

Op advies van mijn collega ook nog langs een osteopaat gegaan, waar we er achter kwamen dat hij die beknelling in zijn nek had. Na een paar behandelingen niets meer van te merken. Nu gaat het super met hem. Noah bleek ook een hypersensitief kindje te zijn. Vangt heel veel prikkels op en heeft moeite deze te verwerken. Dat merken we nu nog steeds.

Jee, het is toch een langer verhaal geworden als ik eigenlijk in gedachte had. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat Selma snel beter zal slapen!

Groetjes Wendy

Geplaatst

He Meiden,

Weer veel geschreven zeg, gezellig !

Surf: Stan had gister zo'n dag als jij beschrijft bij de tweeling. Ik dacht ook een regeldag en hebt 't opgezocht. Las ergens dat er een regeldag rond de 3e maand zit, maar misschien zijn onze kids aan de vroege kant.

Wij hebben Stan nu een maand op z'n eigen kamer. Je hoort idd niet elk geluidje en 't is voor Maud ook wel duidelijker. Alle kindjes in hun eigen bed en niet vlakbij mama. Wij hadden 't idee dat ze er erg mee bezig was.

Over 't doorslapen: daar is bij ons ook geen pijl op te trekken: de beste score tot nu toe was van 23 tot 7.30 maar vd week kwam hij opeens 2x per nacht...

Geplaatst

Marjo, jouw jongens zijn toch zo'n twee weken voor de uitgerekende datum gekomen?

Volgens mijn 'oei ik groei'-boek zouden ze dan last kunnen hebben van het 8 weken sprongetje 'patronen zien'. Dan zijn ze ook vaak veel hangeriger en huileriger en willen ze vooral veel naar mama en aan de borst. Regeldagen kan ook: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/regeldagen.html

Verder vind ik het vraagbaak archief van ouders online ook wel handig, veel herkenbare vragen die door lactatiedeskundigen worden beantwoord:

http://www.ouders.nl/lborstv.htm

Wat betreft venkelthee: moet je die nu zelf drinken als je bv drinkt of direct aan kleine geven???

Geplaatst

Wat lief Wendy dat je je verhaal vertelt. Ik vind het fijn dat ik voel dat er meer kindjes zijn zoals Selma. Af en toe denk ik: wat doe ik toch fout???? Osteopaat nog niet geweest maar in de buurt zit een goede. Dat hypersensitief zijn, herken ik zoooooo!! We vinden Selma een 'eigenwkjs' ding. Ze straalt dat ook uit. We horen van velen dat ze zo wijs kijkt. Als ik spanning heb voelt ze dat en is ze moeilijk. Vandaag ging eigenlijk super (voel me rustig). Las in ons dagblad ook een artikel zonet over lichaamstaal. Veel aanraking is belangrijk. De communicatie is vooral non-verbaal. Naarmate ze ouder worden merk je dat ook.

Inbakeren: wij hebben Selma al vanaf de tweede week in de puckababy. Een bakerzakje. Is goed voor haar!!

Bedankt voor je verhaal!! Gaat het nu allemaal goed?

Ik heb nu 2 maal venkelthee toegevoegd aan de voeding. Slappe thee gemaakt, 20 cc in de fles van 200cc. We shall see!! Vroeger hadden ze niks anders en werkte het ook vaak goed.

Selma heeft vanmiddag 4 uur geslapen en nu alweer 2 1/2 uur. Wowie. Ben benieuwd wat de nacht brengt. Ze heeft in 18.15 de fles gehad, dus moet er zo nog eentje hebben. Wat moeten we doen: echt wakker maken en haar na anderhalf uur weer in bed doen of slapende weg een flesje geven en snel weer in bed doen??? Weet het niet ....

Trusten alvast.

Geplaatst

Jolieneke, dat klinkt zowaar een beetje hoopgevend. Denk ook echt dat de bui van ouders enorm van invloed is.

Boogie hoe was jullie eerste nacht in de nieuwe casa? En merkte Evi verandering?

Dodi vanochtend om 7 uur fles gehad. Ze werd echter al om half 5 wakker maar heb haar toen naast me genomen en speen erin gedaan. Met af en toe wat geluiden en bewegen heeft ze het toen gewoon tot 7 uur gered. Dit is de derde dag dat ze op 5 voedingen zit, ben benieuwd of het daardoor komt dat ze eerder al wakker was, was de nacht ervoor namelijk ook. Ze heeft niet meer geslapen dan normaal 3 uurtjes in de avond.

Jolieneke had jij dat ook met Selma toen je va. 6 naar 5 ging? En als Selma een keer wel een 6e fles nodig heeft, geef jij dan een volledige of een halvemof zoiets? Jeanine zit storm op 5 of 6?

Geplaatst

Jolieneke, hier gaat t nu goed. Heeft even geduurd maar Noah is nu een lief, vrolijk mannetje. Die krampjes zijn ook helemaal weg. Was ook een deel van het krijsen/druk maken dat hij deed. Ik denk dat we een maand of 4/5 mindere nachten hebben gehad, en daarna sliep en slaapt hij goed. Had wel soms nog een tut nodig 's nachts, maar vergeleken met hoe de nachten waren was dat niet erg. (iedere 2 uur ruim een half uur naast zijn bedje zitten) De laatste maanden geen kik meer gehoord, ja tijdens een droom ofzo. Soms heeft hij nog wel eens een nacht dat het minder is, maar heeft ieder kind wel denk ik. Noah is nu 13 maanden (hij is van 2 juni 2010) en ik ben nu 28 weken zwanger van onze 2e. Zal wel wennen worden voor Noah.

Die vraag over de voedingen, daar heb ik zelf ook mee gezeten. Noah heeft tot heel lang 8 voedingen gehad. Toen maakten we hem wel steeds wakker. Maar bij 5 voedingen vonden we dat ook lastig. Vooral als we dan zagen dat hij lekker sliep. Bij het bureau zeiden ze hem toch wakker maken, zodat hij zo snel mogelijk de nacht met slapen ging linken. Wij gaven de laatste voeding dan vaak tussen half 11 en half 12. Afhankelijk van hoelaat hij in slaap was gevallen. Op een gegeven moment dronk hij die fles maar voor de helft op en zijn we er rijstebloem bij gaan doen zodat de voeding nog meer zou vullen. Hier deed hij het goed op. Misschien iets om uit te proberen straks?

Groetjes Wendy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden