Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meiden bedankt voor jullie tips.

Vandaag heeft hij echt heel veel gehuild.

Het boek van Ria Blom had ik al gelezen, staan veel goede dingen in.

Alleen doen we het niet helemaal volgens het boekje.

Zij zegt juist dat je de baby wakker in bed moet leggen en zelf moet laten inslapen, maar

dat werkt niet bij ons.

De puckababy hebben we een paar keer geprobeerd, maar we vinden hem zo strak zitten, de

voorloper ervan de bakerzak zijn we nu aan het proberen tweedehands te kopen.

het speentje lukt nog niet echt die spuugt hij uit, maar fijn om te horen dat het later wel lukt.

bedankt meiden en geniet van jullie kids

Geplaatst

Surf, ik heb hetzelfde probleem met die Etos luiers ! Heb al een paar keer natte rompertjes, kleertjes en bed gehad ! Ik had eerst die van Kruidvat en geen problemen en nu die van Etos.....waardeloos dus ! Ik ga andere halen dacht eigen merk dat scheelt een paar euro nou dan maar wat duurder maar ik wil wel goeie. Lekker dat je terug kan kijken op een fijne vakantie in Epe.

Geplaatst

C1000 luiers!! Super! Lijkt erg op pampers qua gevoel. Onze dochter van 2 draagt ze ook, echt verreweg de beste ( beter dan pampers, die lekt nog wel eens)

Wij zijn benieuwd: Selma huilde weer de hele avond. Nu om 21 uur gevoed, even geknuffeld, in de box. Jengelig--- nu proberen in bed. Manlief is er nu even bij. Ik hoor: huilen!!! Geduld geduld ....

Ik las het iemand hier ook schrijven, boogie geloof ik. Avonden huilen, donker -2300 uur- stil en slapen. Gek hoor. Dan hoop ik dat de dagen weer snel korter worden haha!!

Trusten alvast!!

Geplaatst

Gloeiende gloeiende ! Vanochtend om 7u Storm huilen nadat hij om 4u de fles had gehad. Wat bleek hij had weer een nat bed ! Z'n kleren ook nat en de Puckababy ! Die stomme luiers van Etos weer ! Morgen echt andere halen. Bedankt voor de C-1000 tip Marjan !

Geplaatst

Jolien is nog nooit nat geweest met de c1000 luiers en Selma ook niet.

(stomme Etos luiers!!!!) kan me voorstellen dat je baalde.

Selma werd om 2.00 huilend wakker!!! Laatste fles om 21 uur. Was de bedoeling dat ze doorsliep. Maar ja, we hadden de puckababy niet aan!!! Na de fles dus wel en sliep ze tot 9.00 uur. Pfff. 'S nachts gaat het goed. Overdag niet bah bah bah. Maar, de puckababy dus weer aan. Nu vervolgzakje!

Ik ha vanavond naar de toneelvoorstelling van manlief. BUITEN. hier nu hoosbuien. Ach, wat nu valt, valt dan niet. Opa en oma passen op de dames. Ik slaap wel bij opa en oma.

Fijne avond.

Geplaatst

He Meiden,

Wat is er weer hoop geschreven in paar dagen, moest echt even bijlezen. Met Stan gaat alles goed. Groeit als kool en nachten gaan ook steeds beter. Wij hebben Stan in een slaapzakje in bed (kleinste die ze bij Prenatal verkopen) Daar ligt hij heel rustig in. Zonder zijn lakentje/dekentje in mum van tijd pleite.

Etos luiers sucks.... ook een keer geprobeerd en veel lekkage, ik haat het grrrrrr.

Heb afgelopen dagen een borstontsteking gehad. Begon op donderdag met pijnlijke plek in borst. Dacht ontstoken melkkliertje, dus ik masseren hene. Had die dag ook heel veel hoofdpijn en was niet lekker, beetje grieperig gevoel. Diezelfde avond kon ik amper op die borst liggen of Stan dragen op die kant. De volgende ochtend ging 't lichtje eindelijk branden en bedacht ik me dat ik wel eens een ontstoken melkkliertje of borstontsteking kon hebben. 's Ochtends dokter gebeld en langsgeweest. Bleek inderdaad borstontsteking te zijn. Heb kuurtje gekregen wat kan icm borstvoeding. Is dus niet nadelig voor Stan. Gaat nu eigenlijk alweer heel goed. t is zo goed als over.

Geplaatst

he meiden,

Dex en Lev hebben hun inenting gehad vandaag..... boehoe... dat is verschrikkelijk om te zien.. ze zetten het op een hard krijsen.... mijn moeder hart brak. Lev heeft van verdriet André flink te grazen genomen, hij had zijn lip te pakken en de nageltjes waren nog niet gevijld. Nu slapen ze allebei.. nu maar hopen dat ze niet ziek worden. Ze waren wel allebei goed gegroeid. Dex 1150 gram en Lev 870 gram in 1 maand... wow wat een kanjers.

Jeetje die etos luiers... balen dat je het hele bed weer moest verschonen jeanine en de puckababy nat grrrrrrrrrommmmm. Ik ben enigzins gerust gesteld... ik dacht dat het aan de vorm van onze kontjes lag.. haha maar het zijn gewoon niet zulke fijne luiers. Ik blijf pampers toch het fijnst vinden, maar we hebben nu etos en die gaan tot nu toe redelijk. C1000 hebben we nog niet geprobeerd, maar dat gaan we zeker doen.

Jeanine :clap2::clap2:voor storm, wat goed zeg... een zevenurige nacht, ik hoop dat hij dit nu altijd doet. Wij hebben Lev, die slaapt ook ongeveer 7 uur in de nacht, maar Dex komt nog een keer extra in de nacht.. ahum.. hij is ook meer gegroeid dan Lev. Veelvraat, hij vindt het veel te gezellig in de nacht.

Liselot, Wat shit zeg, een borstontsteking, maar wel super dat het zo snel beter gaat. Dus Stan slaapt goed in een slaapzak, wat draagt hij daar onder, alleen een romper? Hoe weet je welke maat je nodig hebt? Als Stan overdag slaapt, trek je hem dan ook die slaapzak aan en gebruik je nu helemaal geen laken en deken meer? Het klinkt ideaal.

Jolieneke, Wat goed dat je naar een toneelstuk gaat. Is je man regisseur ofzo? Of speelt hij bij een toneelgezeldschap? Ik hoop dat je het droog houdt.

Fijne avond

Geplaatst

He meiden,

Jaja hier ook een goede nacht gehad, van 23.30 tot 06.30, ook 7 uurtjes op de teller, da's lekker.

Surf: Stan heeft met dit weer alleen romper aan in slaapzak en een lakentje erover. Overdag ligt hij gewoon in z'n kleren beneden en slaapt hij zonder slaapzak. Als je een slaapzak koopt moet je opletten dat de hals niet te wijd is zodat ze erin kunnen zakken, da's natuurlijk gevaarlijk. Mijn slaapzakjes komen bij prenatal vandaan en zijn 60 cm, 't kleinste wat ze verkopen. Die zitten goed. Als ze groter worden koop je die van 70 cm.

Geplaatst

Hey!

Toneelstuk was mooi. Nee, man en ik spelen beide veel toneel. Er kwam een mooi project tussendoor. In het dorp waar wij wonen is een mooie borg. Deze borg heeft een prachtige geschiedenis en iemand heeft daar een toneelstuk over geschreven. Mijn man doet veel vrijwilligerswerk voor de borg en mocht niet ontbreken in dit stuk ;)

Eerste helft veel regen gehad maar was niet erg.

En Selma: heeft zich voorbeeldig gedragen!! Het is dat mijn ouders haar ook anders kennen anders hadden ze mij meteen naar het gesticht kunnen brengen. Soms zien mensen Selma en zeggen: 'nou, valt best mee, ze doet het super, ze ziet er goed uit, niks mis met het kind'. Het is dan net of ze mij voor gek verklaren.

Zal me met haar bemoeien. Het wil weer eens niet vanaf 12.99 uur.

Geplaatst

Wow, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er alweer zoveel gepost zou zijn! Kostte even tijd om bij te lezen...

Voormij geldt ook dat ik beetje afhaakte, deels door tijdgebrek, deels door weinig respons. Logisch wel want ieder is gewoon heeel druk met eigen sores. Ik merk wel dat ik het soms makkelijker vind om per thema of onderwerp te reageren omdat ik anders toch steeds mensen vergeet. Toch een poging!

@Miepie: wat fijn dat Rutger weer thuis is maar dat spugen lijkt me wel lastig. Sonde klinkt als een goede oplossing. Ik vind h te wel knap dat je alledrie toch deels moedermelk geeft maar lijkt me ook heel zwaar. Ik vind bv perfect te doen maar kolven zelf iets minder. Ik doe het alleen als ik weg ga en even een flesje voor manlief wil hebben en ik heb een klein voorraadje in de vriezer liggen. Zowiezo lijkt de zorg voor 3 me heel zwaar, krijg je nog extra hulp zo nu en dan?

@Marjan: wat naar dat ook de ka niet echt meer kan doen, dan blijft er inderdaad weinig over dan te focussen op het moment dat het voorbij is en jullie het ergste leed met Selma geleden hebben. Je hoort het wel vaker overigens, huilbaby's die echt supermakkelijke en voorbeeldige peuters opleveren!

Wat betreft ongi: ik merk helemaal niets, heb normaal een korte cyclus van 25 a 26 dagen maar na 7enhalve week nog niets. Heb na ks ook maar relatief kort gevloeid ik denk zo'n anderhalve week? Door de bv kan het uitblijven, ik hoop het eerlijk gezegd ook want zit er niet echt op te wachten!

@Jeanine: wat rot dat jij je nog steeds zo belabberd voelt. Drukte in huis helpt natuurlijk niet, dus kan me voorstellen dat je blij bent als je het huis weer even voor jullie zelf hebt. Maar gelukkig doet Storm het goed! Geweldig he, die lachjes? Ik vind het ook fantastisch dat Morris nu aan het lachen is geslagen, en het wordt steeds vaker!

En dan -14 kilo!!! Wauw! Ik las meeer opver buiken en gewicht, nou dames, ik denk echt dat ik het record hier vesti hoor: bij mij moet er nog 20 a 25 af :(!

@Pauline: vermoeiend lijkt het me dat Dodi zo lang doet over boertjes, daar heb ik gelukkig minder last van. Ik vind het hele voeden wel gezellig en leuk, maar dat geboer, pffff...

Papa is daar een stuk handiger in, bovendien gaat ie bij hem niet opnieuw naar een borst lopen happen!

En wat schattig dat Finn zo lief is, hij snapt het allemaal natuurlijk ook beter omdat hij wat ouder is maar dat wordt dus een hele beschermende oudere broer! Perfect, ik heb er ook zo een (4,5 jaar ouder)!

@Boogie:

ik vind je stukjes altijd superleuk om te lezen, je bruist van energie! En fantastisch dat het zo goed met Evi gaat natuurlijk. Ik mag overigens ook niet klagen want met Morris tot nu toe ook nog niet echt problemen gehad.

Ik vraag me af of wat je beschrijft in de avonden misschien te maken heeft met een behoefte aan clusteren? Morris is ook doorgaans tussen 5 en 9 's avonds wat hangeriger. Ik heb al wel een paar keer geahd dat ik echt niet snapte wat er aan de hand was omdat hij bleef zeuren terwijl hij net gegeten en een schone luiere had. Niks was goed, bleef huilen tot ik hem opnieuw even aanlegde: 2 min drinken en bam in slaap...

En baby's reageren ook op stress, ik kan me voorstellen dat ze misschien ook onrustig wordt van de naderende verhuizing misschien? Wordt straks vast beter als jullie helemaal gesettteld zijn! Nu is het even doorzetten, vervelend ook dat je je man zoveel moet missen maar het is tijdelijk!

@Marjo: lekker er tussenuit! Hadden jullie een huisje met kinderbedjes of zelf campingbedjes meegenomen? Wij moeten nog steeds iets boeken. Wel balen van die luiers. Een tijd terug had Vara's Kassa een luiertest, daar kwamen de luiers van Kruidvat het beste uit (nog boven pampers). Maar misschien hadden ze die van de C1000 niet meegetest!

Dat van die nageltjees komt me trouwens bekend voor! Morris heeft hele scherpe ngeltjes die hij graag in mijn borst zet en laatste had hij ook zijn eigen wangetje al open liggen. Ik vijl ze wel, maar zelfs al heb ik ze zo kort mogelijk gevijld, dan nog zit er een scherp randje aan! Voor de xekerheid laatst van die krabhandschoentjes aangeschaft...

@Liselot: ai borstontsteking, gelukkig helpt medicatie. Kwam het ineens opzetten? Ik heb af en toe prikkend gevoel in mijn tepels maar geen pijn, spruw is het niet

en ik heb ook geen tepelkloven dus af en toe een beetje para dat ik geen borstontsteking krijg!

@Rachel: ik sluit me aan bij verhaal over fopspeen: ook bij mij geen zuigverwarring en als het helpt om in slaap te komen is het gewwon erg handig. Ik heb er 1 van Bibi, zit zo'n hygienisch opbergplasticje bij.

Hier gaat alles wel lekker, de tijd vliegt wel voorbij zeg! Morris is al weer 7 weken, ik ben heel blij dat er nog een zomervakantie onderwijs aankomt en ik pas 19 september weer hoef te werken! Ik geniet erg van Morris die nu dus veel lacht. Als ik foto's van nu vergelijk met die van vlak na de geboorte zie je ook echt hoeveel hij al gegroeid is.

Iemand vroeg naar die Oei ik groei sprongen. die komt er nu hier weer1 aan geloof ik. Het zijn 8 sprongetjes in de mentale ontwikkeling van je baby, o.a. met 5, 8 en 12 weken. Omdat Morris zo laat geboen is ligt hij ongeveer een week voor en dat gold voor die eerste zeker. Achteraf kon ik zijn hangerigheid ineens goed verklaren. Vanaf ong. 8 weken zien baby's de wereld en zichzelf niet meer als 1 geheel maar gaan ze patronen ontdekken. O.a. hun eigen handjes dat lijkt me zo leuk om te zien!

Verder ben ik begonnen te oefenen met slapen in het ledikantje in zijn eigen kamer. voorlopig steeds een middagdutje, want 's nachts vind ik het heel handig en ook wel gezellig om hem bij ons te hebben liggen. Alleen ligt hij graag met zijn armen gestrekt opzij en maait nu al veelvuldig tegen de spijlen aan. Ik vrees dat het niet heel lang meer duurt voor hij uit het wiegje gegroeid is...

Onderstaande foto is waar je het allemaal voor doet!

[ATTACH=CONFIG]1733[/ATTACH]

Geplaatst

Vandaag echt geen tijd maar ik gooi er gauw 2 fotootjes tegenaan ;-)

[ATTACH=CONFIG]1734[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1735[/ATTACH]

Onze kleine feestneus. Ze slaapt nu nog en ik ga haar wakker maken want mama moet witten :laughing4:

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat wordt er veel geschreven, leuk hoor. Ik heb ook niet zo veel tijd.

Boogie wat een leuke foto's, echt een prethoofd.

Dutchess: wat een mooie foto van Morris.

Ik gooi er ook 2 foto's tegenaan, ik ben zo trots, Het zijn er 4 geworden.

Later ga ik uitgebreid reageren..

Groetjes,

Marjo.[ATTACH=CONFIG]1739[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1740[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1741[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1742[/ATTACH]

Geplaatst

he lieve meiden wat is er een heleboel geschreven ik ben er een tijdje niet geweest.

heel veel gebeurd sterfgeval familie, opname Caz, mezelf niet goed in vel voelen kortom rust nodig.

we gaan dan ook zaterdag op vakanties.

onze Caz lacht nog niet, ik zie allemaal mooie foto's van lachende kindje maar helaas de onze nog niet. ik werk met kinderen met autisme en maak me dan ook meteen zorgen.

hij maakt wel contact en kijkt me ook aan, hoop dat het niet meer lang duurt maar hij is nu al 8 weken :(

verder ben ik het boek van Ria Blom strikt aan het volgen ivm krijgen ritme Caz door alle onrust huilde hij veel. Het werkt echt perfect en hij slaapt heerlijk lang en heeft minder voedingen nodig, zat tot zondag nog steeds op 8 bv.

ik hoop dat het jullie allen goed gaat

liefs, ivfmoeke

Geplaatst

Lieve ivfmoeke.

Wat schrikken. Ik had je idd al een tijdje gemist. Wat was er met caz aan de hand?? Meid, geen kind is gelijk, lachen/zitten/kruipen ... ze doen het allemaal in hun eigen tempo. Maak je geen zorgen hoor!! Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor, daar niet van.

Prachtige foto's dames!! Echt super. Als ik weer eens een pc zie (haha) zal ik ook weer eens een foto plaatsen. Nu alleen de iPhone!!

Jammer hè, dat we niet allemaal kunnen kletsen over de geweldige ontwikkelingen van onze kindjes. We hebben allemaal wondertjes

Geplaatst

en ik aas nog niet klaar met typen... Grrrrr lekker onhandig.

Laten we hopen dat we binnenkort allemaal lekker kunnen kletsen over de mooie dingen van onze kids.

Fijne avond verder

Geplaatst

Nou toch nog tijd gevonden om even te reageren:

Jolieneke: Fijn dat je genoten hebt van de voorstelling. Frustrerend dat mensen na een uur al een conclusie trekken dat 'het' allemaal wel meevalt.

Dutchess: Wat een mooi mannetje zeg en inderdaad hier doen we het allemaal voor. De pukkeltjes zijn al flink weggetrokken of niet?? Geweldig zijn mooie lach.

Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Wat vervelend dat je nog zoveel zwaarder bent. Ik zit nu nog 5kg boven het startgewicht. Maar ik wil er zeker 10-12 afvallen. Nu kan dat alleen niet maar ik probeer er wel goed op te letten en dan gaat er heeeeel langzaam elke keer een halve kg af. Geeft niets ik heb geduld. Hoe gaat het verder met jullie? Na het verlies van je schoonzus? En hoe gaat het met je broer?

Je kan wel eens gelijk hebben wat het clusteren betreft. In ieder geval zal ze ook zeker wat meekrijgen van de op handen staande verhuziing. Papa is alleen 's avonds laat thuis en Evi gaat heel veel naar oma of tantes. Die het allemaal geweldig vinden maar ik vind het wel heel lastig. Nog even volhouden maar.

Na een dag rustig thuis zijn de avonden in ieder geval veel rustiger.

IVF Moeke: Geen zorgen, elke baby doet alles op zijn/haar eigen tijd. Waarschijnlijk doet Caz iets wat Evi niet doet en andersom.

Wat verdrietig een sterfgeval. Iemand die dicht bij jullie staat? Heel veel sterkte in ieder geval.

Marjo: Wat een mooie mannetjes en wat lijken ze op elkaar maar wat ze zijn toch heel verschillend. DUidelijk he? :happy: Je ziet in ieder geval dat het broertjes zijn.

Geplaatst

Het huis: Nou ik ben zo blij dat er vorm in begint te komen. Het einde komt in zicht. Ook wat betreft onze spaarcentjes kan ik wel zeggen. We hebben helaas toch iets van onze overwaarde moeten gebruiken maar ja we hebben wel nieuwe kozijnen en dat is alleen maar overwaarde voor ons nieuwe huis.:happy7:

Volgende week woensdag ga ik beginnen met de familie om schoon te maken. Heerlijk hoor en dan gaan we in het weekend denk ik verhuizen. Of al eerder. We zien het allemaal wel.

Ik had een prachtige PAX kast van de Ikea. Helaas te groot voor ons nieuwe huis. Nu heb ik hem gelukkig kunnen verkopen op marktplaats maar ja ik moet er ook weer iets anders voor terug. Dat is toch altijd weer lastig dan.... Je moet er qua geld in ieder geval altijd op toeleggen.

Ik ga maar bij de Leen Bakker kijken. Iemand ervaringen met kasten van de Leen Bakker? Is het wat of is het van dat pikkepoelie spul van waaibomen hout?

Nou ja ik moet het er mee doen. ik zal de deur wel niet dichtgooien :laugh:

Geplaatst

Boogie, geen ervaring met kasten van Leen Bakker maar ik heb vrienden die een buffetkast van Leen Bakker hebben net als de salontafel en de eethoek en het is denk ik nu 5 jaar oud en nog steeds goed. Ik heb zelf een sidetable van Leen Bakker en die is vrij stevig moet ik zeggen. Wat is Evi een heerlijk lachebekje ! Leuke foto's !

IVFmoeke, wat rot zeg een sterfgeval in de naaste omgeving, heel veel sterkte ! En wat vervelend van Caz z'n opname ik hoop dat het nu beter gaat !

Dutchess, wat een heerlijke foto van je mannetje en wat fijn dat het zo'n vrolijk mannetje is en hij veel lacht. Ik heb Storm al vanaf week 2 in z'n eigen kamer liggen. Vond het ook heel gezellig bij ons maar ik slaap beter als hij op zń eigen kamer ligt want ik word overal gauw wakker van. Manlief niet die slaapt overal doorheen hoort het 's nachts niet eens als Storm huilt ! tssss......daar hebben wij moeders geen last van !

Marjan, wat leuk dat je bij het toneel zit en je man ook. Hebben jullie elkaar daar ook toevallig ontmoet ? Hoe ging het vandaag met kleine Selma ?

Liselot, wat heerlijk zeg dat Stan 7u achter elkaar geslapen heeft ! Dan slaap je zelf ook beter dan dat je halverwege de nacht eruit moet.

Marjo wat een ontzettende leuke foto's van je boys, wat worden ze al groot !

Hier plenst het vreselijk momenteel. De planten konden wel wat water gebruiken maar zoveel als er nu valt is een beetje teveel van het goede ! Ik ga zo Storm een fles geven en naar bed ben zo moe m'n ogen vallen bijna dicht. O ja, ik heb vreselijke haaruitval had een hele dikke bos altijd en als je nu ziet wat ik elke dag aan haren verlies ! Wie heeft hier ook last van ? Zullen de hormonen wel zijn ?

Geplaatst

We hebben weer helemaal de spirit om te schrijven hè?

Jeetje ivfmoeke, dat klinkt heftig, sterfgeval. Iemand heel dierbaar?

Marjo, boogie en dutchess: wat een heerlijke foto's. Wat een vrolijke kindjes zeg!

Dodi is ook heel vrolijk, behalve 's avonds ;-)

Gisteravond ook weer hele avond krijsen. Heb haar op gegeven moment in draagdoek tegen me aan gedaan en ben tegen haar gaan kletsen. Viel ze meteen in slaap. Manlief die al 3 uur met haar bezig was keek wel even verbaasd. Twee uurtjes heeft ze geslapen toen en toen heb ik haar de fles gegeven. Vanochtend kwart voor 7, woohoo!!!

Jeanine, ik herken die haaruitval wel, had ik bij Finn ook extreem. Van een volle haardos naar een lullig staartje. Trekt wel weer bij hoor.

Boogie, wel dapper dat je met zo'n klein meissie ook nog klust in je nieuwe huis. Wij zijn anderhalf jaar geleden in nieuwbouwhuis gaan wonen en hebben toen ook veel zelf gedaan. Man oh man, wat veel werk. Lijkt me ook helemaal niet leuk om Evi dan niet hele dag bij je te hebben. Maar denk maar zo, straks is huis klaar en dan kunnen jullie er samen van genieten!

Wat een rotweer, word er depri van. Gister proefgereden in nwe auto, vandaag brengt manlief bod uit. Hoop dat ze accepteren!

Geplaatst

he meiden,

de oma van mijn man, 14, 5 jaar lief en leed gedeeld en nu is ze er niet meer. Mijn man had het enorm moeilijk.

bij Caz dachten ze dat hij een verdraaiing van zijn teelbal had en dat ze af aan het sterven was, gelukkig loos alarm maar heel erg schrikken alweer.

zeker met een papa die al zaadproblemen heeft :(

met mezelf gaat het iets beter; ik had een scheurtje in mijn endeldarm maar dat is gelukkig nu dicht. Oh poepen deed zo een zeer en mijn b12 was erg gezakt en daar krijg ik nu spuiten voor 1 keer per week. Gisteren het eerste kleine glimlachje, het begint te komen. Gelukkig! het slapen gaat ook beter.

volg strikt het boek van Ria Blom, had ik dat maar veel eerder gelezen. Hij slaapt nu van 20.30 tot 2.00 uuur dan een voeding om 6.00 uur weer een voeding en hij slaap nu nog steeds.

we zijn erg streng ook als bezoek komt, tevens heb ik hem in de puckababy ingebakerd, erg fijn

Jolien hoe gaat het met Selma?

wanneer moeten sommigen van jullie weer gaan werken?

liefs, van mij

Geplaatst

Hee!

Ivfmoeke wat een naar gedoe allemaal. Tjonge, jullie hebben wel wat meegemaakt zeg!! Rustig aan hoor!!

Selma: we gaan vanaf vlg voeding terug naar omneo. We zijn er zooooooo klaar mee! Ze ligt de hele nacht wakker vd pijn van alle scheetjes. Mama dus ook!! Ze poept groen, eens in de 2 dagen. Slapen overdag en 's avonds blijft een drama. Wij zijn dus wel overtuigd dat ze geen koemelkallergie heeft.

Wordt vervolgd...

Geplaatst

Jeetje Jolieneke, tis echt gebed zonder eind hè? Lijkt me zo moeilijk.... Dodi huilt 's avonds hard en veel en dat vindik al moeilijk. Hou je taai! Bewondering!!

IVFmoeke wat verdrietig, de oma van je man! Sterkte! En wat een schrik om Caz, blij dat het niets erg was.

Dodi ligt al bijna hele dag te slapen, af en toe een flesje erin. Denk dat ze aan hetbijtanken is van gisteren???

We hebben een nieuwe auto!!!!! Ben heel erg happy ermee. Vlg week ophalen! Precies op tijd, want week later gaan we met vakantie.

Ga ook even proberen oogje dicht te doen :-)

Geplaatst

@ Pauline,

Hier precies hetzelfde hoor. Overdag geen kind aan. Lekker slapen, lachen en kijken. Maar de avonden.... Vreselijk! Soms valt het mee maar over het algemeen is ze erg in de weer.

Afgelopen nacht ook helemaal van slag. Om 2 uur wakker en niet meer willen slapen. Na 1 1/2 uur eindelijk in slaap gevallen maar ja toen om half 9 nog niet wakker. Nu maar hopen dat ze het komende nacht weer zo goed gaat doen als eerst.

@ IVF moeke,

Wat verdrietig zeg. Moeilijke tijd gehad en dan kleine Caz die het even erg spannend maakte. Het is een rare periode voor jullie. Ik hoop dat het wat rustiger wordt voor jullei.

@ Jee Marjan,

Er komt ook geen eind aan hè? Ik vind het zo vervelend voor jullie en voor kleine Selma. Wat zit haar toch dwars vraag je je af. En dingen zoals coeliakie? Of zitten er geen gluten in de voeding? Want als de dunne darm aangedaan is heeft ze ook pijn. Ik weet het ook niet hoor maar soms komt er ineens iets boven drijven :happy7:

@ Jeanine,

We hebben besloten dat we het toch maar niet doen die kast. Ik was in de winkel en ik vond het daar al een beetje gammel. Dan toch maar wat meer geld uitgeven en wat degelijk spul. Een kast doe je uiteindelijk jaren mee. Ik heb eigenlijk geen haaruitval maar wel polletje piek haar. Het zijn niet meer de mooie lokken die ik eerst had :happy10:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden