Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik hou me dan ook maar vast aan: het komt goed. Bij het ene kindje loopt het nu eenmaal wat soepeler dan bij het andere.

We hebben al een dochter en die is super super gemakkelijk!! Maar ja... wie weet heeft Selma straks ook genoeg gehuild voor de rest van haar leven haha.

Wow, alweer 28 weken zwanger! Gefeliciteerd!! Knap dat jullie, ondanks de heftige start met noah, alweer een tweede kindje verwachten. Zou nooit weer aan kinderen beginnen haha. Maar ja, alles 'slijt', zo ook het gevoel bij deze heftige periode. Dat is net zoals de bevalling ;). Je denkt op dat moment: nooit weer, maar een paar weken / maanden later ben je de ergste pijn ed alweer vergeten.

Selma heeft gisteren een goede slaapdag gehad. De fles om 22.45 was dramatisch ( luier verschoond en toen op bed gegeven). Dat ging nog goed. Maar daarna krijsen!!!! Tm 23.45 hebben we met een krijsende Selma gezeten. Die had denk ik zin in entertainment haha. Waren wij niet van plan. Na wat ontspanningsoefeningen (oa fietsen met de beentjes) werd ze wel rustig maar zodra we haar weer in bed legden: WHAAAA.

Vanmorgenn 5.00 was ze weer van de partij. Mocht wel wat later maar, we klagen verder niet!!

Boogie: heb je al internet in je nieuwe huissie? Moet evi ook wennen?? Hoop dat je nu even rust hebt (uit ervaring weet ik dat er altijd nog genoeg te doen is na een verhuiing maar goed). Geniet van je meiske hoor!!

Je woont in zuid Holland toch?

Wel grappig. Als kind gingen we altijd kamperen. Op campings kom je mensen uit heel nl tegen natuurlijk. Wij merkten altijd dat de mensen uit ' de randstad' veel vrijer en vlotter qua praten waren dan wij. Zo bijzonder dat je in een klein land als nl wat dat betreft zoveel verschil kunt hebben. Vorig jaar op de camping een gezin: 5 kids, papa die erg muzikaal was. Kwamen uit de buurt van Rotterdam. Zo leuk, en vrij en gezellig!! Wij noorderlingen staan erom bekend zo nuchter te zijn. Klopt op zich wel, maar dan hebben we het denk ik echt over de boeren!!! Ik geniet enorm van de verschillen tussen mensen!!

Zo 'oma' praat ... Hhaa. Ik zit weer eens naast Selma haar bedje te wachten tot de speen eruit valt en ik weg kan gaan. In een huis met 4 verdiepingen is heen en weer lopen niet zo leuk (wel goed voor de lijn haha).

Nou, fijne dag. Het lijkt hier wel herfst!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

oh oh oh mijn hart breekt.. Lev is vanochtend opeens heel erg hart aan het krijsen, tranen zelfs....:mad: vreselijk, Dex ook al af en toe, het is gisteren begonnen, ik denk en neem aan een regeldag of het 8 weken sprongetje uit oei ik groei (met dank aan Dutchess).. bah bah bah.. Ze zijn normaal zo lief schattig en snoepig, dit is toch niet te doen voor een moeder en vader (André vindt het ook erg lastig). Jolieneke en alle andere die met huilers zitten, wat ontzettend erg en zet hem op.

Ik hoop dat dit snel voorbij is.

Dutchess, Misschien moet ik dat oei ik groei boek ook maar eens aanschaffen... Het is wel leuk dat je dat allemaal weet. En ik moet zeggen ik trek dat huilen beter als ik weet dat het komt door de groei. Bedankt voor je tips, die websites bekijk ik ook regelmatig. Ik heb zelf venkelthee gedronken en ik heb het met een theelepel proberen te geven, maar mijn arme Dex ging bijna over zijn prachtige nekje... dus dat heb ik opgegeven. Ik hoop maar dat die periode van krampen snel over zijn. zo zielig en niet gezond voor mijn moederhart.

Pauline: Wat goed dat jullie al 3 dagen op 5 voedingen zitten.. dat is toch wel het voordeel van flesvoeden hoor... Ik voed op verzoek (borst) en omdat je niet weet hoeveel ze per keer drinken blijf ik aanleggen als ze vragen. Meestal zitten we op 6 voedingen, op echte topdagen op 5 (laatst haddn we er 3 achter elkaar.) en op wat mindere dagen op 7... regelmaat is dan heel erg relatief.

Jeanine: Wat hoopgevend, merk je al resultaat van de venkelthee?

fijne dag.

Geplaatst

Storm heeft het weer zo goed gedaan vannacht van 23.15u t/m 7.00u geslapen toen de fles en toen weer geslapen tot 10.30u heerlijk ook voor ons konden we eindelijk weer uitslapen. Maar ja nu zit ik met hem op schoot ! Rond 12u naar m'n schoonouders geweest en teveel prikkels gehad schijnbaar want nu na de 3u fles wil hij niet slapen, eerst gewoon huilen en toen krijsen. Nu eindelijk rustig op schoot zo hem voorzichtig wegleggen. Hij moet ook poepen en laat flinke stinkwinden. Hij poept om de dag.Storm ligt ook al weken in een Puckababy en dat gaat nog steeds goed maar vandaag dus wat minder. Storm doet niks op venkelthee en alle andere dingen die we geprobeerd hebben. Nu dus al een tijdje dat spul uit Duitsland wat in het begin zo goed hielp maar afgelopen tijd wat minder heb ik het idee. En wat is er dan nog te proberen als je alle druppels e.d. al gehad hebt. Merk wel dat hij na een warm badje minder last heeft.

Pauline, Storm zit op 5 flessen nu, 4 van 140 en voor de nacht geef ik 150. Gaat heel goed om de 4 uur.

Marjan, zo wat heeft Selma gistermiddag goed geslapen zeg ! Voor jullie ook even lekker, rust ! Jammer dat gisteravond/vannacht weer minder was.

Wendy, werkt rijstebloem net zo voedend als Johannes broodpitmeel ? Storm is nl. aardig aan de maat maar had eerst nog best honger na de fles. Ik hoor dus links en rechts over J broodpitmeel. Of is dat meer tegen overgeven. ? Moet donderdag naar het consultatieburo zal het eens vragen wat hun er van vinden. Wil ook graag weten hoe zwaar hij nu is. Storm slaapt niet graag zonder speen en die valt er regelmatig uit dus ik ben soms wel effe bezig. Wat leuk dat je een 2e kindje verwacht, spannend ook !

Dutchess, Storm heeft geen hekel aan op de buik te liggen. Op een gegeven moment wordt het wel zwaar en wordt hij moe maar hij vind het prima eigenlijk.

Surf, ik gebruik geen venkelthee ik denk dat je met iemand anders in de war bent hi hi, maakt niet uit ! Storm ging kokhalzen van venkelthee als ik het gaf in een flesje of op een theelepel.

Dat krijsen (manlief zegt altijd als hij krijst het doet zelfs zeer aan je oren, zo zielig ook) deed Storm net ook zo we zijn dus vanmiddag bij m'n schoonouders geweest en dan heb ik het idee dat hij teveel prikkels heeft gehad. Vrijdag was hij 8 weken oud.

Geplaatst

Rijstebloem werkt vooral vullend. Werkte bij Noah erg goed bij de laatste fles. Vulde beter waardoor hij dan 's nachts langer door kon. Voor ons fijn, konden we ook even slapen.

Wij hebben Noah ook een hele tijd gemasseerd. Werkte goed bij het verwerken van de prikkels. Hij kwam dan echt tot rust. Ook vond hij het erg fijn als hij krampjes had. Dan met de klok mee zijn buikje gemasseerd. Merkten dat hij daarna makkelijker zijn windjes kwijt kon. We deden dit dan meestal om de dag aan het eind van de middag. De andere dag ging hij dan in bad of tummy tub. Daarna nog fles en daarna naar bed.

Dames, de krampjes gaan uiteindelijk weer over. Misschien een kleine troost;-) Moet mezelf dit ook voor houden met het oog op nummer 2 straks. Zie er soms wel tegen op hoor. Noah is dan 16 maanden. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan...

Geplaatst

Even heel kort (sorry): jeanine, jbpm voedt niet, dikt alleen in (dus idd bij spugen of heel gulzige drinkers)

Surf, zielig hè, als ze zo onbedaarlijk huilen....

Jolieneke, het zal inderdaad wel veter gaan worden, maar kan me voorstellen dat jullie inmiddels gesloopt zijn.

Kan vorige pagina's niet teruglezen terwijl ik typ, had graag op iedereen even gereageerd, sorry!

Rutger nogsteeds aan de sonde (blijft denk ik ook tot hij hapjes eet, verwachting is niet dat het met de fles nog gat komen) en over twee weken onderzoek of er ergens een obstructie zit waardoor zijn eten niet goed doorloopt. Hoop dat daar iets uitkomt. Groeien alledrie goed; Rutger was vd week 4675, Anna 4960 en 'kleine' Noor 5200! Wij zitten ook op vijf voedingen, deels kv, deels moedermelk. Ze drinken ongeveer om 10, 14, 18, 22 en 5 uur, hangt vooral af van hoe laat ze voor de eerste fles komen (Vd week twee keer pas om 6.15!) Rutger krijgt na zijn zussen zijn sondevoeding waar hij ruim een uur over doet, dus helaas wel nogsteeds zo'n twee uur bezig met de voedingen....

Geplaatst

Gegegegrgegrvegvebsdbfb

Zo voel ik mij. Zo goed het gisteren ging, zo slecht gaat het vandaag!!! Blijkbaar vindt Selma dat slapen toch niet zo leuk. Vanmorgen lukte het niet, alle hoop op de middag, maar helaas... Huilen, speen erin: stil. Speen er weer uit: huilen etc etc etc. En nu vanavond: Krijsen krijsen krijsen.

WHHaaaaaaa

Zo even mijn hart gelucht. Ik trok het niet meer. Het ene moment denk je: JAAA, het gaat de goede kant op, en zo is het weer als 'vanouds'. Heb het leuke werk van manlief overgenomen -- Jolien in bad doen en op bed brengen. Hij zit bij haar. Beter, want ik voelde me al 2 dagen relaxed maar nu begon het nerveuze gevoel alweer.

Ik masseer me een ongeluk, doe alle ontspanningsoefeningen en we doen alles volgens vaste volgordes, zingen elke keer dezelfde liedjes op dezelfde momenten. Ghetgrgrggrgegegeehheehee.

Excuus voor mijn geklaag.

Iemand nog wat leuks gedaan vandaag? Wat een snertweer. Althans hier heeft het de hele dag geregend. Het regent nog.

Geplaatst

Miep, wat heftig dat Rutger waarschijnlijk zo lang nog de sonde zal hebben. Ik hoop ook dat ze iets vinden, iets waar wat aan gedaan kan worden zodat het daarna beter zal gaan. Wat een zorgen voor jullie manneke.

Wat heerlijk dat ze ook al tot 6.15 hebben geslapen. Dat gaat de goede kant op!!

Geplaatst

Marjan, he gatsie weer zoń dag dat je denkt ik zal blij zijn als hij voorbij is morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen. Ja Selma kan er ook niets aan doen maar je zou er moedeloos van worden , wanneer wordt het beter ??? Heb bewondering voor je hoor ! En geen excuus voor je geklaag hoor dat mag en in jou geval helemaal ! Heeft Selma vannacht wel goed geslapen ? Ik heb het vaker geschreven maar als je dichter bij woonde nam ik het graag even van je over. Maar ja dat gaat wat lastig ik denk wel veel aan je. En denk dan ik mag niet klagen als Storm is een keer een mindere dag heeft.

Gisteren niets byzonders gedaan mede vanwege het weer. Ik heb mń kleding eens uitgezocht en er staat alweer een vuilniszak klaar voor de Kringloop. Ik heb wat nieuwe broeken gekocht en kom vaak bij Miss Etam koopjes (daar verkopen ze de collectierestanten van de Miss Etam winkel). Ik hoef geen duur spul en zie er altijd leuk uit ( volgens anderen ?) Ik was zoveel kilo afgevallen dus moest wel wat nieuwe broeken want alles zakt van mń kont. Ik draag ook veel tunieken met legging zit gewoon lekker.

Storm slaapt nog dus zo gauw douchen en aankleden voordat hij weer wakker wordt. De zon schijnt hier dus dat dat er beter uit dan gisteren.

Fijne dag allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hee jeanine!! Lief hoor wat je allemaal schrijft. Doet me goed. Vannacht goed gegaan hoor!!

Weet je, het ergste is misschien nog wel het korte lontje. Kan niks hebben. Mijn man plant allemaal leuke dingen: met fotovriendin foto's maken, bezig met zijn 'fotostudio', knutselen bij de toneelvereniging. Dan zit ik met de beide kids. Absoluut het mooiste wat er is, mijn kindjes, maar voor jolien zo lastig dat ik er niet 'gezellig' bij ben.

Ik ben zelf niet zo van het 'leuke dingen doen' terwijl een ander dan in mijn situatie moet zitten. Tja, heb mezelf ermee denk ik maar ja, zo zit ik in elkaar!

O bij de Miss etam slaag ik ook wel vaak hoor! Laatst allemaal heerlijke koopjes!! Mooie ronde bedragen, ik hou er wel van! Precies wat jij zegt: ik koop nooit duur maar krijg vaak complimentjes over mijn kleren. Is gewoon leuk om creatief te shoppen.

Hier scheen het zonnetje ook heerlijk. Jolien en ik hebben even een boodschap op de fiets gedaan. Nu is het hier alweer aan het sputteren.

Manlief is met Selma en zijn kids naar zijn moeder. Hij gaat elke maandag heen. De kinderen hebben nu vakantie en gaan even mee. Hoewel ik mijn vrijheid enorm mis als de kinderen er zijn, ze kunnen ook goed helpen. Jolien is dol op ze en zij op jolien. Dus, ik vind het niet heel erg dat ze er zijn.

Fijne dag!!

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je af en toe wil gillen hoor Marjan! Ik vind het af en toe al best zwaar met Dodi terwijl die eigenlijk hartstikke makkelijk is. Ze heeft alleen dat ze sinds ze op 5 flessen zit, 's ochtends om half 5 wakker wordt. Dan kan ik haar wel bi me nemen en dan slaapt ze met speen in nog wel af en aan tot half 7, maar echt rustig is ze dan niet. Ze laat dan ook steeds windjes enzo. Herkennen jullie dit?

Bmm ze is nu sjacherijnig dus ga haar maar troosten. Kom later uitegbreid op iedereen terug...

Geplaatst

wooooaaaaaaaa

Gisteren een heerlijke dag, mijn ouders waren een dagje over. Lekker lopen tutten met de jongens en mijn ouders. Ze deden het zo goed, lekker aan het lachen en aan het kirren. Ze hadden echt veel contact met mijn ouders. Ze hebben ook nog lekker geslapen overdag. Maar vannacht kwamen ze opeens 2 x, dat doen ze nooit.

22.00uur, 0100uur, 4.30 uur, ... brrr vandaag ben ik alleen... wowowooowowowowowowoowow Ik ben gesloopt... Ik heb ze net gevoed en heb ze nu in bed gelegd en hoop dat ze een beetje gaan slapen...

Wat betreft kleding, ik koop het meest bij sportwinkels en de H en M, maar ik wil nu niet teveel kopen omdat ik hoop dat ik straks wel weer in mijn oude kleding pas... dat moet toch kunnen?! Zijn jullie al weer terug op je "normale gewicht"?

Miep: Gelukkig groeit Rutger wel goed met sonde.. waar verwachten ze dan een obstructie. Want een sonde werkt wel goed, die gaat zeker rechtstreeks de maag in? Nou meid ik hoop dat jullie snel wat meer duidelijkheid krijgen en dat het iets is wat makkelijk te verhelpen is.

Jolieneke, he gatverdarrie..... wat balen zeg dat het weer bal was met Selma. Ik denk dat het wel slim is om ook de leuke dingen met Jolien te doen. Oh meid ik hoop toch zo dat het wat beter gaat en dat Selma ineens doorkrijgt dat het leuker is en makkelijker om niet te huilen. Moet je nog naar het ziekenhuis voor controles?

Pauline: Heel herkenbaar dat ze in de ochtend om half 5 wakker wordt en dan af en toe wakker wakker wordt. Onze jongens hebben daar ook een handje van.. altijd wakker zijn op momenten dat je nog even je ogen toe wilt doen. Maarja... nogmaals, er komt een tijd dat je ze uit bed moet trekken (pubertijd). Dus eerst even door deze zure appel heen bijten.

Boogie o boogie, waar zit je? Ik hoop languit op je bank in je nieuwe stulpje met een stralende Evi op je schoot. Nou meid, rust jij maar even uit en kom maar even rustig bij.

Liselot, hoe is het bij jou? hoe gaan de nachten.

Dutchess, heb jij een beetje kunnen slapen vannacht?

Geplaatst

Jeanine: wat goed dat jij je kleren naar de kringloop brengt.. misschien moet ik ook mijn kasten is uitmesten, maar ik heb daar nu niet de energie voor, bovendien staan de wiegjes voor mijn kleding kast en kan ik er amper bij. Mis etam, ik kom er nooit, misschien toch eens proberen.

Het is hier nu droog en bewolkt... brrrrrrrr

Geplaatst

Even snel want we hebben nog geen internet met dank aan de KPN :-(((

Alles goed. Eerste dagen/ nachten zijn erg goed gegaan. Evi is wat huilerig maar slaapt nog steeds door gelukkig, ook de hond is zwaar van slag en erg bang, rillen noem het maar op.

Het huis is nog lang niet af dus ook dat is erg wennen. We gaan van een groot, 'af' huis naar een kleiner, niet af huis. Allemaal wennen en druk.

Alle dozen die uitgepakt moeten worden, alles wat opgehangen moet worden en het oude huis waar de koi karpers nog gehaald moeten worden.

En een andere woonplaats waar iedereen die ik ken op vakantie is. Jullie horen het al: het valt me niet mee. Niet meer in Groot-Ammers wonen valt me niet zwaar maar ergens helemaal opnieuw beginnen is toch wel een beetje eenzaam....

Hoop snel mijn dongel te ontvangen en jullie weer wat beter te spreken.

xxxxx

Geplaatst

Hè bah!

Een verhuizing is altijd hectisch maar je hebt dan ook wel een beetje pech lees ik!! Als iedereen tevreden is (papa, mama, kindje en hond) dan zal het soepeler gaan. Hopen dat KPN snel jullie internet regelt!!! Succes ermee boogie!!!

Selma had gisteren weer een aardige dag. Vannacht weer om 5 uur van de partij maar, we mogen absoluut niet klagen!!

Vanmorgen met z'n 4 tjes effe geshopt, dwz: jolien nieuwe schoentjes, mama 3 rokken!! Jaja! Selma gedroeg zich voorbeeldig! Op een gegeven moment huilen; STINKEN!! haha, ze zat in de maxi cosi met de regenkap erop. Bleef lekker hangen daarbinnen hihi!

Al met al een uurtje van huis maar wel effe lekker eruit!!

Nou, eerste slaapcyclus gehad: huilen. Speentje erin : stil. Hopen dat ze nu verder kan slapen!!

O dat scheetjes doen in de vroege ochtend is hier zeeeeeeer herkenbaar!! Selma laat met de venkelthee wel minder scheetjes. Of denk ik dat maar?!?!? Nou ja... Wie weet is dat voor jullie ook nog te proberen? Ik doe per flesje zo'n 20 cc. Via bv kun je zelf drinken of op een theelepeltje geven.

Fijne dag verder!!

Geplaatst

Hallo dames,

Ben ik weer even. Kennen jullie iemand die een kindje heeft die maar met 1 oortje kan horen? Megan kan alleen met rechts horen, links is het gehoor minimaal. Ze is onderzocht in het AMC. In januari hebben we een afspraak of haar ontwikkeling goed verloopt. Verder gaat het met Megan prima! Eet goed, poept goed, slaapt goed (laatste fles om 23:00 uur tot 08:00 uur 'smorgens. Ze krijgt 5 x 165cc Nutrilon. Wat luiers betreft is het op dit moment een dram. Ben erg tevreden over de Pampers, maar om toch een beetje te bezuinigen andere merken geprobeerd (o.a. Kruidvat en C1000), maar denk toch dat ik weer naar de Pamper ga. Weten jullie overigens hoe je merkt dat een luier te klein is? Komende donderdag naar CB: kijken hoeveel ze gegroeid is en voor de prikjes. Afgelopen zondag is ze gedoopt. Hierbij een paar foto's. Even lachen met oma en 1 liggend op de buik, 1 van de doop en 1 om te laten zien wat een lachbek ze is.

[ATTACH=CONFIG]1868[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1869[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1872[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1874[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Hoi Jeannet,

Ai, wat ontzettend vervelend. Ik ken geen baby's met met eenzijdig gehoorverlies. Ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan informatie. Ik weet wel dat bij volledige doofheid de taalontwikkeling moeilijker kan zijn, maar dat lijkt me bij eenzijdig doof minder aan de orde. Gelukkig gaat het verder wel goed met haar en wat een ontzettend snoezige foto's. schattig hoor. Was het een mooie doopdienst, werden er meer kindjes gedoopt?

Nou Jeannet, sterkte ermee en ik hoop dat je snel wat informatie krijgt.

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Hoi Jeannet,

Ik werk zelf op het Audiologisch Centrum in Eindhoven en daar komen regelmatig kinderen die éénzijdig doof of slechthorend zijn. Als je mij in een PB-tje je adres gegevens stuurt kan ik je wel wat folders toesturen over het horen met 1 oor.

Groetjes, Kim

Geplaatst

Jeannet, wat een schattig dochtertje heb je toch en die brede smile, geweldig ! Ik ken ook geen kindjes die eenzijdig doof zijn. M'n ex was het wel, destijds zo geboren omdat z'n moeder tijdens de zwangerschap ziek was. Wel fijn Kim je beter kan helpen, met folders e.d. Heel veel sterkte.

Later meer......Storm hoor ik huilen en hij moet zo z'n flesje.

Geplaatst

Kom weinig aan schrijven toe, dodi heeft gister prikjes gehad en is nogal hangerig en krijg zo weer visite.vandaag is ze 7 weken oud!

Zal snel bijlezen en schrijven, sorry voor ego berichtje!

Geplaatst

Hihi, wat een excuses over en weer! Ik doe er zelf ook vaak aan mee, maar we zijn elkaar niks verplicht toch? Hihi! Wel fijn hoor, al die 'luisterende oren'.

Mooi meissie die megan. Lief hoor! Hoop dat het voor megan weinig beperkingen zal opleveren later. Maar klinkt stom wat ik ga zeggen maar is wel waar: ze weet niet beter. Zij zal zich super ontwikkelen met haar 'handicap'. Kan me voorstellen dat je als ouder daar wel zorg over hebt!!

Och die prikjes ook!! Selma was heerlijk rustig erna (haha gewoon gevloerd denk ik). Heb je zetpilletjes paraat? Gewoon geven als je denkt dat ze het nodig heeft hoor. Ik durf het niet hè, zetpilletjes inbrengen. Dat doet mijn man altijd. Niet omdat ik er vies van ben, maar zo bang dat ik het niet goed doe....

Lekker weertje hier, bij jullie ook??

Ik ga nog even wat hedera planten!!

Geplaatst

Boogie, valt niet mee he verhuizen ! Al het begin is moeilijk maar het komt goed. Ik ben ruim 4 jaar geleden verhuisd vanuit het oosten van het land naar het midden van het land vanwege manlief. Ik heb alles achter gelaten, familie, vrienden etc. Ben hier inmiddels helemaal thuis. Ben jij ver van je oude huis verhuisd ?

Marjan, lekker dat je er gisteren even uit bent geweest, lekker shoppen ! Doet een mens altijd wel goed even wat anders en in jou geval helemaal. Zo 3 rokken ! Doe maar duur ! (grapje !) Hoe ging het vannacht en vandaag met Selma ?

Surf, ja dat uitmesten van de kledingkast kwam ineens opzetten. Storm sliep en ik dacht nu of nooit. Ik probeer elke keer als hij slaapt wat in huis te doen of spullen uit te zoeken. ( zit ook wle rustig op de bank af en toe hoor met de laptop op schoot ha ha ) Wordt er soms helemaal kriegel van. Manlief is van de bewaarderige en ik van de weggooierige ! Rommel in huis is rommel in mń hoofd, ja ik heb een afwijking !

Vandaag is manlief een douchecabine aan het plaatsen. We hebben even geen geld voor een compleet nieuwe badkamer dus dan maar oppimpen met een nieuwe douchecabine. Volgende week komen ze nieuwe trapbekleding leggen. Zo doen we elke keer wat. Woonkamer, hal, wc en slaapkamers daar hoeft nikets aan te gebeuren. Op zolder moet er nog wat gedaan worden en de trap naar zolder geschilderd. Ach ja met een eigen huis blijf je altijd bezig. Storm moet morgen zń eerste prikje ik ben benieuwd. Gisteren al zetpillen gehaald voor het geval dat. Ik heb net Missy uitgelaten het is hier prachtig weer, het zonnetje schijnt en de temperatuur is heerlijk.

Geplaatst

Hey dames,

Nou onze kleintjes blijven wat wispelturi als het op doorslapen aankomt he? Ik reken maar gewoon nergens meer op, elke nacht dat ie dan wel doorslaapt is dan weer meegenomen...

Jeanet, wat een mooie foto's, inderdaad een lachebekkie! Je zult vast geschrokken zijn bij het bericht dat ze minder hoort aan een kant. Maar ik ben het wel eens met degene die zei dat Megan zelf niet beter weet en er dus het minste last van heeft. Gelukkig is haar andere oortje wel goed, daar zal ze vast ook wel mee gaan compenseren.

Marjan, het blijft behelpen bij jullie he? Fijn dat Jolien wel een makkelijk meisje is, is zij inmiddels wel een beetje gewend aan haar zusje en alles wat daarbij komt kijken? Wel fijn en goed om af en toe wat quality time met haar door te kunnen brengen.

Boogie: succes met alle laatste dingen die moeten gebeuren na het overhuizen en het wennen aan je nieuwe omgeving. Ik hecht ook wel aan een plek merk ik.

Ik denk wel dat het makkelijker wordt om opnieuw te settelen nu je Evi hebt want je doet via je kleintje altijd megaveel nieuwe contacten op!

Jeanine: succes met de prikjes! Ik wist niet dat er ook zetpillen te krijgen waren, maar had ze achteraf ook niet nodig. Morris was wel wat duf maar dat vond ik wel lief want daardoor was ie ook aanhankelijker.

Vandaag en gister veeel onrust hier...pfff meneer komt overdag om de anderhalf a 2 uur. Vannacht ook geen doorslapen: 22.45, 2.12, 4.45, 6.45...

Ik hoop dat het straks beter gaat, maar nuligt ie weer te krijsen dus zal er eens opaf!

Geplaatst

Dutchess....

Wat grappig, niet voor jou dan! Wij hebben net 2 van die dagen en nachten achter de rug. Ze waren toen 9.5 week... ongeveer even oud als bij jou. Nu zitten ze allebei weer in hun eigen ritme.. lekker 3 a 4 uur ertussen en de nacht 1 x voeden. Dus houdt moed, dit is de groei of een regeldag.... 1 van de twee.

Groetjes,

Marjo.

Geplaatst

Ahhhh, maar vannacht, oh joy.... na hele avond doormieren een laatste voeding rond 22.30 en vervolgens een kwartiertje op mijn buik gelegen tot ie echt diep in slaap was, en toen doorgeslapen tot 6.15 uur!!! Heerlijk!!! En vervolgens weer tot 10.45 en nu ligt ie ook weer lekker in dromenland!

Verder ben ik erg nieuwsgierig wanneer hij zijn eigen handjes begint op te merken, volgens de boekjes kan dat nu zo'n beetje gebeuren. Ik heb het idee dat dat er hier echt bijna aan zit te komen, de laatste dagen is Morris wel erg gefascineerd door een tuimelaar in de box. Ik zet die steeds zo neer dat zijn armpje er tegenaan kan botsen en dan maakt het geluid. Het gaat nu nog per ongeluk, maar volgens mij begint ie door te krijgen dat hij het zelf doet! erg grappig :)

Geplaatst

He Meiden,

Ik ga jullie even jaloers maken :laughing4: vannacht een top nacht gehad. Stan heeft na de laatste voeding van 23.00 geslapen tot 08.30 wauwie heh !!!! De 2 nachten ervoor sliep hij ook door, dus hopelijk heeft hij de smaak te pakken. Wij zijn blij ! Vraagje aan de borstvoedende dames: hebben jullie kindjes ook moeite met de fles ? Wij geven Stan nu elke dag 1x een flesje, maaarrrr dat gaat onder luid protest. Hoe gaat dat bij jullie ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden