Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Liselot,

Flesje is bij Morris niet zo'n probleem. Hij krijgt het denk ik hooguit 2 of 3 x per week, als ik even weg ben naar de stad of sporten. Voor de zekerheid kolf ik dan wat af en dat gaat altijd op (manlief denkt bij het eerste huiltje onmiddelijk dat ie honger heeft...).

Misschien heeft het met het soort flesje te maken? Ik heb op aanraden van mijn schoonzus 2 flesjes van Tommee Tippee gehaald omdat die de vorm van de borst goed na schijnen te bootsen. Nooit wat anders gebruikt dus wie weet zit het hem daar in? Kan misschien geen kwaad om es uit te proberen of het aan fles of speen ligt.

Yoehoe, hier verder ook weer een topnacht! Laatste voeding zo'n beetje tussen 19 en 20 en vanochtend kwam hij pas om 4.55 uur weer, yessss!

Ik denk dat alle nieuwe indrukken zeer vermoeiend zijn, Morris heeft nu echt door dat hij met zijn handje tegen de rode olifant kan slaan en dat dat dan geluid maakt. Echt heeeeeeel spannend vindt ie dat, hij maakt er veel geluiden en opgewonden bewegingen bij. Superschattig om te zien!

Minder is dat ik nu ook last begin te krijgen van mijn linkerpols. Rechts ben ik al maanden zoet mee, al weken onder behandeling van fysio met tape en zo. Dat gaat een stuk beter nu, pees is veel rustiger maar er blijft een ontsteking zitten in een klein botje (botvlies zelf schijnt ook te kunnen ontsteken, wist ik niet) dus het is zeker nog niet over. Maar nu dus links sinds gistermiddag ook ineens last. Geen idee wat voor beweging ik gemaakt heb waardoor het op is komen zetten. Het beste is rust maar dat gaat zo lastig met het verzorgen van een baby.

Als ik geen bv zou geven was het ook makkelijker, gewoon injectie erin of goede ontstekingsremmer en dan geneest het een stuk sneller. Maar ja, het gaat me echt te ver om de bv nu op te geven aangezien die verder loopt als een trein (tepeltrekken lijkt trouwens ook voorbij ineens). Nog maar even een paar maanden aanklooien zo vrees ik!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liselot, wow ! dat is nog eens slapen zeg ! Zoveel uur slaapt Sorm niet achter elkaar maar wij mogen ook niet klagen. Hij heeft geslapen van 23.00u t/m 6.30u toen een fles en 7u lag hij er weer in tot 9.45u weer geslapen. Ik ben zo blij dat ik ook weer wat meer uren kan slapen want ik was wel erg moe van alles.

Dutchess, echt balen dat je nog steeds zoń last hebt van je rechterpols en nu nog last van je linkerpols ook. Ja rust is goed maar ja dat gaat idd niet met een baby. Ik hoop dat het gauw wat beter gaat.

Stiorm heeft gisteren zń eerste prikjes gehad, Hij heeft wel even gehuild en de tranen biggelde over zń wangen zo zielig ! Manlief heeft hem gauw getroost en zń speentje gegeven toen was het weer goed. Verder heeft hij nergens last van gehad. Vannacht goed geslapen, geen koorts, Geen extra veelgehuil of gekrijs.

Vanmiddag weer kraamvisite gehad , Storm is nu 9 weken en het gaat maar door. Wel leuk hoor maar soms denk ik pffft mag wel wat minder. We hebben ook vakantie maar ja je wil njiemand voor het hoofd stoten. Begin het wel een beetje zat te worden. Als we het van te voren geweten hadden dan had ik toch liever een kraamfeest gegeven. Maar ja ik wil niet ondankbaar overkomen natuurlijk.

Fijn weekend allemaal !

Geplaatst

Hallo meiden,

Het is weer lekker weekend, gezellig weer met zijn allen thuis. Dat vind ik en Dex en Lev toch het allerleukst.

Hier gaat alles goed, de afgelopen week hebben we een beetje lopen klooien met voeden en slapen, soms kwamen ze al na 2 uur, om gek van te worden, maar nu gaat het gelukkig weer goed.

Vraagje aan de dames die borstvoeding geven, Bij ons slapen de jongens in de nacht 1 x een ruk van max 6 uur... Ik word erg jaloers van die doorslaap verhalen:happy9:, dat lijkt ons namelijk ook wel wat , maar Dex en Lev vinden het altijd rond 4 uur in de nacht mooi geweest en dan willen ze eten. vervolgens slapen ze max 3 uur..... hmmm het is goed te doen hoor en ze slapen wat betreft uren ook genoeg, maar nachten zoals jullie (Liselot en Dutchess) beschrijven hebben wij nog niet gehad. Hebben jullie nog een tip om dat af te dwingen of moeten we gewoon geduld hebben (niet mijn sterkste punt):happy:

O dames, nog zo'n ding, mijn ouders willen heel erg graag op de jongens passen, maar ik vind het onwijs lastig. Ik wil het heel graag niet lastig vinden, maar ze gaan me zo aan het hart.

O ja, ik ben bezig met een babyboek voor beide jongens, zo leuk om ze later mee te geven.. eerst een brief van ons (ouders), waarin staat hoeveel we van ze houden en wat we ze toewensen in de toekomst, geboortekaartje, polsbandje ziekenhuis, advertentie krant, navelstompje (hoelang blijft zoiets goed??) echofoto's en dan baby foto's.. zoo leuk.

Jeanine, zielig he die prikjes... dat gehuil met tranen vind ik echt verschrikkelijk. Die kraamvisite, het is wat. Momenteel valt het bij ons mee, maar er moeten nog best veel mensen over de vloer komen, maar ik had ook behoefte aan weer een "normaal" leventje maar dan anders. Dus nu hebben we weinig bezoek gepland en wij gaan zelf ook weer wat meer op stap. Je blijft bezig anders.

Dutchess: wow 9 uur tussen 2 voedingen, lang leve Morris. Wat fantastisch. Slaapt Morris dan ook echt 9 uur of is hij ook nog een aantal uren wakker? Vervelend hoor een botvlies ontsteking in je pols.. ik hoop dat dat snel overgaat, maar volgens mij kan dat even duren. Lekker dat dat tepeltrekken voorbij is, Lev houdt lekker vol.... af en toe doet hij het en dan heeft hij een big smile op zijn gezicht.

Nog een vraagje.... en een vet compliment..SPORT jij alweer?????????? Ik heb er amper de tijd voor en rust voor. Wat voor een sport doe jij en wanneer kolf jij dan voor de flesjes. Ik geef volledig bv en probeer 3 x in de week extra te kolven om een voorraadje aan te leggen ivm fles oefenen.

Liselot, Jij hebt ook al een doorslaper... Wat fijn voor jullie, goed zo Stan. Wij hadden ook wat problemen met Lev en het drinken uit de fles, hij lijkt het na een tijdje te vergeten. Dus nu geven wij hem elke week, 3 x een fles. Dit doen wij op een moment dat hij echt honger heeft. Hij protesteert, maar na een tijdje geeft hij het op en drinkt hij de fles leeg. Het lukt beter als André hem de fles geeft omdat hij anders mij ruikt en de borst wil. Dus dat kan je nog proberen, je partner de fles laten geven.

Jeannet, heb je al meer nieuws over Megan?

groetjes,

Geplaatst

Heyhey,

Surf: In januari gaan we weer naar het AMC. Megan heeft nu ook last van een plat achterhoofdje. We hebben, net als jij, een zijligkussen bij de babydump gehaald. Dit heeft wel even geholpen, maar Megan is nu zo sterk dat ze zichzelf toch weer op haar rug werkt.

Aan alle meiden: mijn haren vallen bij bosjes uit! HEEEEELP!!!!!!

groetjes jeannet.

Geplaatst

He Jeannet, Dex draaide ook uit dat kussen nu leggen wij tussen zijn rug en de lange wig (rugkant) ook nog een handoekje, nu draait hij nog wel een beetje, maar niet genoeg om plat op zijn achterhoofd te kunnen liggen. Dus in Januari volgt verder nieuws, maak je je zorgen?

AI ai ai die haren.... jammer he, tijdens de zwangerschap hebben we vaak zo'n mooie bos... ik verlies ook behoorlijk wat hoor.

Ik heb vandaag een badpak gekocht.. 1 maat groter dan normaal....... ik voel me nog niet helemaal happy, maar we willen graag beginnen met babyzwemmen en tja dat gaat nou eenmaal lastig in een spijkerbroek. Bij mij zitten vooral mijn borsten in de weg.. Ik hoop dat ze na de voedingsperiode weer een beetje terugschieten in de normale modus.

Geplaatst

Hoi !!!

Effe gelezen maar niet geschreven. Wat een herkenning allemaal: zijligkussen hier net zo, ze wurmt zich aldoor op d'r rug. Haren vallen hier ook uit .... Ggrrrrr

Maar ik zit nog ver boven mijn oude gewicht. Daarin verschil ik met jullie. Maar ja ik geef ook geen bv. Dat helpt enorm om af te vallen. De Sonja boeken liggen hier klaar. Ben de putjes in mijn benen, buik en armen nu wel zat!

Heb op wehkamp een mooi badpak gekocht. Corrigerend zwart, voor maar 17,50!!

Met Selma gaat het beter. Al 2 fijne nachten gehad. Huilen wordt minder. Joepie. Overdag hebben we er veel werk van want ze is constant wakker en onrustig maar ja, alles beter dan krijsen!!! Wat heerlijk dat ze lachen en kletsen hè? Selma is erg op mij gericht. Begint van verre al te glimlachen :-) smelt smelt.

Zo de laatste fles geven. Lekker vroeg bedje in, tegelijk met Selma!!

Lekker slapen allemaal!!

Geplaatst

He Meiden,

Allemaal goed weekend gehad ? Best lekker weertje en 't wordt alleen maar beter deze week :clap2:

Vandaag naar Artis geweest met z'n 4-en. Voor Maud geweldig en Stan heeft alleen de binnenkant van z'n ogen bekeken....

Surf: over 't doorslapen wat bij ons goed werkt: ik maak Stan rond 23.00 als ik zelf naar bed ga, wakker voor een voeding. Dan drinkt hij redelijk, daarna slaapt hij gewoon weer door tot de volgende ochtend. Ik weet dat het bij sommige kindjes niet werkt, die zijn niet wakker te krijgen. Maar bij Stan gaat het goed, die krijgt voor de nacht nog even z'n splash & dash, zo noemen wij dat hahha.

Over flesvoeding: ik heb sinds 1 bv vervangen door een fles rond 20.00 uur zodat ik wat vrijer ben 's avonds en om hem te laten wennen aan de fles. Dit gaat nog steeds onder luid protest, maar uiteindelijk drinkt hij z'n fles wel leeg. Iemand anders laten geven helpt helaas ook niet. Kan ik ook weer even sporten of iets anders doen. En jaja ik ben ook alweer een paar weken aan 't sporten in de sportschool. 't geeft wel energie om je ff lekker in 't zweet te werken moet ik zeggen. Ik zit nog een kilo of 5 boven normale gewicht, maar heb alweer een tijdje m'n eigen kleren aan gelukkig.

Over haaruitval gesproken: ik heb er nog geen last van. Ben bang dat dat nog wel gaat komen...

Geplaatst

Rustig hier! Vakantiegangers???

Selma heeft weer een goede nacht gehad. het was half 6 vanmorgen. Om 20.45 de laatste voeding gehad. Dat zijn lange rukken dus. Wij hebben ook geprobeerd om rond 23.00 nog een fles, slapende weg, te geven. Hier werkt het niet. Ze wordt dezelfde tijd wakker en is om 23.00 overstuur.

Na de fles van half 6 lag ze er na een kwartier weer in. Heerlijk verder geslapen! Wij dus ook.

'Sonja' is vanaf vandaag bij ons de baas in de keuken. We gaan mijn overtollige zwangerschapskilo's en manlief zijn buikje eraf 'Sonja-en'. Twee jaar terug ook gedaan. Werkte toen perfect. Bij mij duurt het gewoon wat langer en dat moet ik accepteren. Ik zit nog zeker 2 maten boven mijn eigen kleding. 70 kg is mijn streefgewicht. Zal me straks wegen, gaan we zien hoe snel / langzaam de kilo's verdwijnen. Haha

Ik zit weer even naast het bed van Selma. Hoop dat ze lekker slaapt vanmiddag en dat wij even van er lekkere weer kunnen genieten. Ik hoor jolien nog aldoor kletsen: die ligt al een uur in bed haha.

Jeanine hoe is ie???? Wanneer waren de kids van jouw man nu bij jullie??

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Ik ben gesloopt, Storm heeft lopen spoken vannacht en gisteren overdag ook maar weinig willen slapen. We waren natuurlijk al verwend dat hij al zoń tijd doorsliep ś nachts. Toch de naweeen van de prikjes of zijn het de groei/regeldagen ? Net even naar het winkelcentrum gelopen het is zulk mooi weer. Morgen en overmorgen wordt het nog een tikje warmer mij eigenlijk te warm ( kan er slecht tegen en het wordt hier in huis altijd zo warm met enkel glas) maar we mogen niet klagen na al die regen natuurlijk. Morgen komen ze de trap stofferen, ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk zal staan.

Marjan, de kinderen komen zaterdag en blijven dan t/m donderdag. Ze zijn begin van de vakantie een week geweest. nu 6 dagen want de week erna moeten ze weer naar school en dan kunnen ze nog even 3 dagen acclimatiseren bij hun moeder.

Storm moet naar de fysio vanwege voorkeursligging en afplatting van het hoofd. Ik probeer hem vaak met het hoofd naar rechts in bed te leggen maar hij draait vaak weer naar links zelfs in zń slaap !

Jeannet, mijn haren vallen ook bij bosjes uit echt vreselijk . Ik denk vaak straks wordt ik kaal het is echt niet normaal. Als ik mń haar geborsteld heb zit alles onder. De hele badkamer vloer, de borstel. Wat kan je er aan doen ? Kort knippen ? maar dat vind ik zo zonde. Ik heb nu half lang haar.

Surf, mń schoonmoeder wil ook graag op Storm passen maar ik durf het niet aan. Klinkt gek want ze heeft natuurlijk zelf 3 kinderen en de nodige kleinkinderen. Een paar jaar geleden had ik het wel aangedurfd maar nu niet. Dat komt omdat m´n schoonvader ziek is ( nierkanker) en hij gaat hard achteruit. Ze kan niet hem en Storm tegelijk verzorgen. Ze is gauw afgeleid en mń schoonvader liet Storm een paar weken geleden bijna vallen met zń hoofd op de leuning van de houten stoel waar hij op zat. Mń zwager schoot overeind en wist een drama te voorkomen. Mń schoonmoeder had Storm dus bij mń schoonvader op schoot gezet en was vervolgens zelf naar de keuken gelopen, lekker handig dus. Storm is mń enige kind en dat zal zo blijven ik ben niet overbezorgd maar zolang mń schoonvader zo is kan ze gewoon geen 2 dingen tegelijk. Manlief is het gelukkig met mij eens. Ik heb hem wel gezegd dat hij het met zń moeder moet bespreken maar ja dat ligt weer gevoelig.

Geplaatst

hoi allemaal

Jolieneke wat fijn dat Selma iets beter gaat, nu de opwaartse lijn vasthouden. Dat gevoel van extra kilo's ken ik ook hoor, moet er nog 8 en pas dus nog mijn oude kleren niet (jurkjes wel)

Jeanine, wat fijn dat Storm over het algemeen zo goed slaapt, doet Dodi ook en die had na haar prikjes ook een off day en nacht

Boogie hoe is het in het nieuwe huis?

Jeannet, heb je al wat van het AMC gehoord?

Surf hoe gaat het met die twee heerlijke mannen van je?

Liselot, zo'n prachtige nacht als Stan kan Dodi nog niet helaas, maar ze is dan ook de jongste mei-baby :-)

Miepie hoe is het met Rutger, sonde er al uit?

Dutchess, (moet er nog steeds aan wennen ;-) ), hoe is het met Morris, heeft hij al wat meer begrip voor de fles?

Ben nu in Zwitserland en het is vandaag prachtig weer. Schijnt de hele week aan te houden.

Ik zal er de komende weken dus weinig zijn online...

groetjes Pauline

Geplaatst

Lieve meiden,

Wij zijn de afgelopen dagen bij mijn ouders zijn geweest. voor het eerst gelogeerd, het was geweldig..

Maar thuisgekomen was ontzettend triest. Op de deurmat lag een rouwkaart, een zoontje van een stel van onze zwangerschapscursus is 5 maanden oud geworden.... Vreselijk André en ik hebben onze jongens stevig vastgepakt en een flink portie tranen gelaten.. We weten niet wat er gebeurd is, een maand geleden zat hij hier nog op de bank, gezond en wel. Moeder had een pnd, ik hoop maar dat dat er niks mee te maken heeft.

Vanmiddag is de kerkdienst, begrafenis en condoleren. Ik vind het een mega dilemma, ik wil er heel erg graag heen, maar kan de kinderen niet meer zo snel onderbrengen, dus nu ben ik van plan om alleen naar de begrafenis te gaan met de kinderen in de wagen. Zodat ik weg kan lopen als het niet gaat.. Wat vinden jullie kan dat, of is dit "not done"? Ik weet het echt niet, misschien trekt ze het wel helemaal niet om mij met kinderen te zien..

Help help help: wat te doen??????

Ik reageer later even op jullie persoonlijk, ondertussen hoop ik op flink wat advies van jullie...

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Surf, dit is heel heftig ! Wat erg zeg wat een verdriet ik vind het verschrikkelijk temeer ik nu zelf moeder ben van zo'n kleintje. Ik denk dat je nu al naar de begrafenis bent nu ik dit zit te typen. Ik vind het ook moeilijk jou advies te geven wat te doen. Ik snap je probleem van geen oppas maar een baby meenemen naar een begrafenis zou ik zelf niet doen en 2 is wel heel confronterend. Ze zal natuurlijk heel haar leven geen babyś kun nen ontlopen maar zo vlak na het overlijden is waarschijnlijk te veel gevraagd. Maar iedereen is anders natuurlijk. Daarom vind ik advies geven ook moeilijk.

Geplaatst

Oei Marjo,

Ik zie je berichtje nu pas dus waarschijnlijk net te laat met mijn reactie omdat het al half drie is.

Mega-dilemma inderdaad, ik kan je alleen maar adviseren om vooral niet teveel voor anderen te denken, hoewel je misschien geneigd bent om het wel voor ze in te vullen.

Ga vooral naar de begrafenis als je gevoel dat ingeeft. Dat je geen oppas hebt is lastig, maar jouw gekozen oplossing lijkt me prima. Ik neem aan dat er ook anderen van de zwangerschapscursus zullen zijn? Wie weet kan iemand dan ook heel even op je jongens passen terwijl jij condoleert?

Wat eeen afschuwelijk nieuws zeg, ik kan me voorstellen dat je helemaal ontdaan bent. Je moet er toch niet aan denken dat er wat met je kleintje gebeurt, brrr...

Morris is wederom hangeig vandaag dus ik zal hem zo ook nog weer even een extra dikke knuffel geven! Wat dat betreft begonnen de zorgen vanaf de eerste dag van de behandelingen en zijn niet meer opgehouden. Gaat het aanslaan, ben ik zwanger, haal ik de echo/12 weken/20 weken, is het gezond, zal de bevalling goed gaan, enzv. En vanaf nu de eeuwige zorg dat er iets met je kind gebeurt.

Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat het ook lastig is de zorg uit handen te geven aan je ouders. Ik heb gelukkig een heel goed gevoel bij mijn schoonouders als oppas en durf Morris daar met een gerust hart achter te laten. Maar dat geldt dus bijv. niet voor mijn eigen vader, die vertrouw ik het voorlopig nog echt niet toe!

Oh ja wat betreft sporten, stel je er niet teveel bij voor! Ik hou het voorlopig bij zwemmen. Ik probeer nu 2 keer per week 40 baantjes te zwemmen en dat is tenminste niet belastend voor mijn knieen en voeten. Vel meer zit er voorlopig niet in, behalve wandelen met de hond en wat vaker weer de fiets pakken.

@Jolieneke: ik wil ook de overtollige kilo's aanpakken en heb nu in navolging van jou het boek van Sonja Bakker maar es aangeschaft. Nooit geprobeerd, maar wie weet! Al zal ik het waarschijnlijk wel iets aanpassen en wat meer eten omdat ik niet echt mag gaan lijnen ivm de borstvoeding. Ik zit ook nog zeker 2 kledingmaten boven wat ik normaal had! Maaar ik maak me er ook niet te druk om en geef mezelf een jaar de tijd om echt weer 'in shape' te raken.

@Pauline: veel plezier in Zwitserland. Met Morris gaat het flesje uitstekend maar was ook nooit een probleem. Waarschijnlijk bedoelde je iemand anders?

@Jeanine: haaruitval vrees ik met grote vreze... Tot nu toe valt het erg mee, maar ik verwacht het nog wel. Ik heb normaal ook altijd in de zomer zo'n periode dat ik 'in de rui' ben. Gelukkig nu wel een nieuwe (en goede) kapper, dus die weet er straks hopelijk raad mee.

@Boogie: ik hoop dat je inmiddels een beetje gesetteld bent in je nieuwe huis en je weer wat gas terug kunt nemen. Is Evi nog steeds zo zoet of moet zij ook nog een beetje wennen?

@Liselot: wat fijn dat Stan zo goed slaapt! Bij ons werkt wakker maken rond 23 uur niet, heb juist het idee dat hij dan uit zijn slaapritme wordt gehaald en 's nachts vaker komt. Als hij zelf wakker is rond 22 uur wel natuurlijk, dat is perfect maar helaas komt het niet altijd zo uit. Geef jij dat flesje van 20.00 al met kunstvoeding of is het afgekolfde melk?

Ik kolf regelmatig, meestal op de dag zelf dat ik het flesje nodig heb. Ik kolf dan op een tijdstip dat handig uitkomt. Als Morris net een volledige voeding heeft gehad en beide borsten leeg heeft gedronken wacht ik meestal zo'n anderhalf a 2 uur en kolf dan 5 minuten. Opbrengst is dan meestal zo tussen de 100 en 150 cc. Ik heb ook wel eens dat Morris maar een borst echt leeggedronken heeft en dan kolf ik vrij snel na het voeden.

Ik overweeg om bv met flesvoeding te gaan combineren zodra Morris naar het kinderdagverblijf gaat. Ik heb nl. absoluut geen zin om op mijn werk te gaan kolven maar 's ochtends en 's avonds wil ik nog graag met bv doorgaan (als ik dan nog voldoende blijf produceren). Hoe gaan jullie dat doen?

Geplaatst

Och marjo,

Wat heftig. Erg schrikken. En wat een dilemma. Helaas ben ook ik ws te laat met adviseren. Ik vind het ook erg moeilijk. Maar als zij een pnd had, kan het misschien extra heftig zijn om kleine kindjes te zien. Poeh, ben benieuwd wat je gedaan hebt.

Selma heeft een paar goede dagen gehad maar is nu ook hangerig. Het warme weer??

Fijne dag verder!!

Geplaatst

He Meiden,

Rustig hier met berichtjes. Iedereen vast aan 't genieten vd kindjes en het mooie weer !

@Dutchess: het flesje dat Stan rond 20.00 krijgt is nutrilon en dat gaat prima. Een combi van borst en flesvoeding is prima hoor. Ik kolf eigenlijk zelden, heb er een hekel aan. Alleen als 't echt niet anders kan.

Bij Maud heb ik de borstvoeding op een gegeven moment ook afgebouwd en gaf haar op het laatst alleen nog 's ochtends en 's avonds.

@Marjo: heftig hoor jouw verhaal vd begrafenis. Ben te laat om je te adviseren zie ik. Ben benieuwd was je uiteindelijk gedaan hebt.

Ladies, enjoy the weekend !

Geplaatst

Nou idd, erg rustig.

Hier is het ook genieten hoor maar ook nog steeds erg 'zoeken' naar de 'gebruiksaanwijzing' van Selma. "kreeg je die er maar bij hè?"

Net weer vreselijk gelachen met: Miranda. Kennen jullie dat? Is op vrijdagavond op de tv. Engelse humor; je moet ervan houden. Ik lig compleet dubbel. Heerlijk om weer breeduit te lachen.

Nog een weekje en dan gaan we kamperen met de beide dames. Zin in maar ook angstig hoor!! Ben zo bang dat ze anderen wakker houdt/maakt.

Zo, sliepe!! De melatonine werkt al dus nu de oogjes dicht!!

Trustennn!!!

Geplaatst

Weinig nieuws te melden. Storm slaapt nog steeds elke nacht door en wordt meestal rond half 7 ś ochtends wakker. Ik geef hem dan een flesje en dan gaat hij weer naar bed en slaapt weer een paar uur. Woensdag krijgt hij fysiotherapie vanwege zń voorkeursligging naar links. Ik heb nog steeds last van mń rug, bekken en buik.Ik krijg ook therapie (Mensendieck) . Op 15 augustus komen we met zń allen bij elkaar van de zwangerschapsgym. Ben benieuwd hoe alle babyś er uit zien. Manlief heeft nog 1 week vakantie en dan weer aan het werk. Dan sta ik er weer alleen voor. Vannavond komen de kids en blijven t/m donderdag.

Fijn weekend allemaal !

Jeanine

Geplaatst

Hee

Selma komt steeds weer vroeger, bah. Vannacht 3.00 uur. Weg nachtrust. Vanaf de tweede week 's nachts goed kunnen slapen, maar da's weer voorbij. Alsn ze dan weer slaapt, uur of 4.00-4.15, dan is ze zeer onrustig.

Ontlasting laat alweer 2 dagen op zich wachten. Madame heeft een dikke buik en volgens mij last v krampjes.

Whelppp!

Marjo, hoe is het afgelopen??

Jeanine, sterkte met de kids van je man!! Even weer anders hè?

Had vandaag erg veel zin in schreeuwen en huilen (ja heb ik soms) maar als de andere kids er zijn, laat ik me niet gaan. Ook niet waar jolien en Selma bij zijn overigens hoor.

Fijne avond.

Geplaatst

Marjan, ik herken het hoor ik heb soms ook zin om te schreeuwen en te huilen. Nou is Storm redelijk makkelijk en kan ik heerlijk slapen ś nachts maar ik heb nog steeds, rug, buik en bekkenpijn en dat is minder. Ik wil van alles en het gaat niet. Gelukkig woensdag dus therapie. Manlief gaat dan bv rustig aan zń scooter sleutelen terwijl er nog zat in huis te doen valt. Ik werk mij een slag in de rondte qua huishouden en trek het niet. Binnenkort komt er iemand mij helpen, iemand die ik ken hier uit de buurt. Ik wil ook van Storm genieten en van andere dingen en als hij slaapt niet alleen met het huishouden bezig zijn. Soms heb ik een enorm kort lontje dat weet ik van mezelf en manlief kan het dan ontgelden.

Wat leuk dat je een weekje gaat kamperen ! Even er tussenuit is wel goed. Wij zijn er niet toegekomen deze zomer. Storm heeft dat ook als hij 2 a 3 dagen niet gepoept heeft. Dikke buik, krampjes. Gisteren was het dag 3 maar gelukkig eind van de dag toch poepen. Jammer dat je nachtrust weer weg is , en hoe gaat het nu overdag met Selma ?

Geplaatst

Nou, het ging even goed overdag. Ze sliep 2 dagen de middagen onafgebroken. Fantastisch! Niet eens huilen, maar gewoon (voor ons heel bijzonder) 3/4 uur achter elkaar. Hadden we nog niet meegemaakt overdag. Nu alweer 3 dagen hommeles. Ja zeg het maar.... wat is het? Poep?? Warmte?? Karakter?? Ik vind het erg zwaar en wil dan soms even krijsen (goh ze heeft het niet van een vreemde haha) of schreeuwen. Net zoals bij jou moet mijn man het dan ontgelden. En als hij nou een beetje tegengas gaf.... nee, hij begrijpt me maar kiest zijn weg. En natuurlijk: da's voor mij altijd de verkeerde. Haha, het waarom??? Geen idee. Ik gooi het maar op de hormonen. Hoop dat mijn man dat ook doet ;)

Het huilen overdag was stukken beter. Nu weer wat meer, laten we hopen van korte duur!!

Lig in bed, Selma naast me (in haar wieg hoor!!). Hoop dat ze goed slaapt en ons wat rust gunt. Och, het arme ding... zij doet het niet expres. Dat weet ik wel!!

Gsshnqsijsbdbdjsbsbsbsbs..... Ik word gek van de neefjes (die zoemende steekmuggen. Ja , ik zeg het er maar bij, ben er ooit achter gekomen dat alleen wij noorderlingen(!?)) die beesten 'neefjes' noemen. Selma heeft 13 bulten op d'r koppie. Heb zonet geprobeerd de rest uit te roeien maar helaas, er vliegt er alweer 1 om mijn kop!!!

Hebben jullie ook zoveel zin in de eerste hapjes??? Nog een maandje hè, of iets meer bij de meesten denk ik. Haha. Ik was natuurlijk van begin mei. Wij beginnen met rijstebloem. Laatste fles: papfles.

Jolien heeft het nooit nodig gehad, sliep als een roosje!!

Trusten!!

Geplaatst

Jeetje wat goed dat Selma 2 middagen zo goed geslapen heeft ! Jammer dat het maar even was he ! Ik hoop echt dat ze gauw de draad weer oppakt ! Ik geloof dat wij hetzelfde type man hebben ! De mijne geeft ook weinig tot geen tegengas ja hij blijft heel kalm en zegt dan zoiets van ik ben niet doof en ik sta naast je waardoor ik nog kwaaier wordt hi hi. Hoe bozer ik word hij blijft kalm. IK sla dan helemaal door. Maar ik ben het dan wel kwijt ! Hij kropt het op en dat is ook niet goed. Ik gooi het ook op de hormonen maar ja daar kan je het niet altijd op gooien natuurlijk. Ben ook altijd erg moe vanwege die auto imuunziekte. M'n moeder zei het ook al eens dat ik eerst tot 10 moet tellen maar ja.... aard van het beesje he het is er al uit voordat ik er erg in heb. En ik ben een vrouw natuurlijk ! Het bekende Venus en Mars verhaal !

Ik kende het idd niet neefjes voor muggen ! Grappig ! De kids kwamen gisteren en zitten ook onder de bulten. Maar ja Selma is nog zo klein en dan 13 bulten op je hoofd, echt sneu.

Geplaatst

Lees trouw jullie verhalen, kom er alleen nauwelijks aan toe te reageren. Jolieneke, toch raar hè, hier al een paar weken aan de groente en vorige week ook fruit geïntroduceerd ;). Gaat er goed in bij de dames. Rutger vindt het heerlijk, maar gaat er ook van spugen. Maar even weer mee gestopt dus. Wacht nu eerst verdere onderzoeken af....

Hoop op een goede nacht voor iedereen straks!! (hier vannacht zelf 7 uur geslapen aan een stuk!!!!)

Geplaatst

Even tussen het flessen warmen door...

Marjo, wat heb je uiteindelijk gedaaan met de begrafenis? Wat een heftig verhaal... weet je inmiddels ook waar het kindje aan is overleden? Pfffttt... moet er echt niet te lang over nadenken.

Jolieneke, hoop zo dat Selma snel weer die stand vindt die ze twee dagen lang gevonden had.

Jeanine, wat naar dat je eigen lichaam nog zoveel last heeft van de zwangerschap. Hoop voor je dat dat met therapie snel minder zal zijn!

Shit, eerste flesje klaar, volgende erin gaan doen en deze even mengen met rijstebloem en nutriton... zometeen hopelijk nog even meer, anders later! ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden