Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach wat sneu voor Jolien ! Goed dat je naar de dokter bent geweest ze zou maar een allergische reaktie krijgen. Sterkte met je meisje.

Ja Storm is redelijk relaxed, alleen als hij moe is of erge honger heeft jengelt hij en kan hij een keel opzetten. Maar over het algemeen is het een tevreden vrolijk ventje.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, het werd net nog erger... Jolien heeft sinds ze 6 weken oud is nooit meer een kik gegeven 's nachts. Zo vreselijk gemakkelijk kind.

Een uur nadat ze erin lag: huilen! Niezen, echt wel 15 x!! Ze wilde weer graag in bed, dus gedaan maar de pop was benauwd. Weer de post gebeld en mijn man is er met haar naartoe geweest. Nu drankje halen. Het kan zijn dat de slijmvliezen wat geïrriteerd zijn geraakt. Ze was ook al een beetje verkouden. Een allergische reactie lijkt ht dus.

( hier een ogend rustige mama, maar van binnen hysterisch... ). Ze komen zo weer thuis. Selma huilde net ook even; alsof ze iets voelen hè? Nou ja..

Mama veegt de tranen maar gauw weg ...

Geplaatst

Hey dames,

Hier weer een beetje bijgelezen na midweekje Zeeland. Was leuk maar het weer was helaas echt superslecht. Ons huis was echt perfect dus niets te klagen maaar is wel anders als je ook lekker buiten kunt liggen op ligstoelen of buiten ontbijten op de veranda. Dinsdag echt alleen maar stortregen de hele dag door, woensdag wel droge periodes dus naar Middelburg geweest. Donderdag kwamen mijn vader + vriendin langs en bleven ook slapen dus wel gezellig!

Wat ontzettend leuk om weer wat foto's te zien van Storm en de drieling! En IVFMoeke wel een verrassing om Caz in het blad te zien staan hoor, leuk! Ik wil nog een paar mooie foto's van Morris af laten drukken om op mijn kast op school te hangen maar heb een beetje moeite met kiezen, haha!

Nog 1 weekje en dan mag ik ook weer aan de slag, brrrr... Hoewel ik er ook heel veel zin in heb! Maar ik ben erg benieuwd hoe zwaar ik het ga vinden in combinatie met kolven voeden. eerlijk gezegd schrik ik wel een beetje van de hoeveelheid die je aan moet leveren voor het KDV, poeh! 200 cc per keer?? Ik heb wel een voorraadje in de vriezer maar daar raak ik dan ook heel snel doorheen! Morris drinkt denk ik wel minder per keer, hoewel hij zich de laatste dgane wel weer vaker meldt. Soms heeft hij na 10 min beide borsten leeg en protesteert dan heftig. Tsja denk ik dan, ik heb even niet meer te bieden knul...

Ik heb wel contact opgenomen met personeelszaken met de vraag hoe (nmijn rooster wordt pas volgende week bekend) en waar ik kan kolven op het werk. Ik heb echt tussenuren nodig want in een pauze redt ik het echt niet, en al helemaal niet als ik flink moet produceren. Bovendien heb ik ook af en toe een echte pauze nodig waarin ik niks hoef! Nu Morris aan het begin van de avond naar zijn bedje gaat en doorslaapt kolf ik wel 's avonds laat nog een keer (70-100 cc max) dus zo kan ik wat opsparen. Ik denk dat ik er waarschijnlijk ook niet aan ontkom dat hij op het kinderdagverblijf toch ook een flesje kunstvoeding krijgt.

Moet ie natuurlijk wel willen drinken natuurlijk en dat was tijdens de eerste keeer wennen wel een probleem. Hij werd heeeeeel erg boos toen ze hem een flesje wilden geven. Maandag opnieuw wennen, kijken of het dan beter gaat!

@Marjan, wat afschuwelijk zo'n wespensteek! Ik ben zelf panisch voor wespen, lijkt me echt heel erg zielig als Morris gestoken wordt. Hopelijk knapt Jolientje snel weer op!

Geplaatst

Jolieneke, wat naar dat Jolien er toch nog zoveel last van heeft gekregen. Heeft ze vannacht een beetje geslapen? En Selma?

Ik ben zelf als kleine dreumes ooit met mijn gezicht in een wespenest gevallen en kan er sindsdien erg slecht tegen (1 prik = helemaal opgezette rode arm/been/waar ik geprikt ben). Nare beesten, die wespen!

Dutchess, fijn dat jullie in elk geval wel echt even weg zijn geweest, ookal was het geen zomerweer. En spannend, straks weer beginnen met werken. Je werkgever is verplicht je voldoende tijd en een ruimte te geven voor het kolven. Nou moet ik zeggen dat dat bij ons op school dan was in het kamertje van de conrector, die je er dan dus uit moest trappen. En deur kon op slot, maar regelmatig geklop van leerlingen op de deur die de conrector moeten hebben is ook niet echt bevorderlijk voor je melkproductie volgens mij. Hoop dat Morris een beetje wil wennen aan de fles...

Hier vanmorgen (wéér... zucht) om 5 uur - of iets eerder al - gebabbel van één van de dames :S. Gisteren lag Anna om 4 uur te zingen, nu lag Noor te kletsen. Heb dan eerst nog de hoop dat ze in slaap valt, maar ze klonk toch wel hongerig (haha, ze kan dan in haar gebabbel al echt klinken van 'mama, ik lust wel een flesje. .... Mama! Ik heb honger!! ....MAMA, GA NU EEN FLES VOOR ME MAKEN, OF IK GA GILLEN!!!!!! - en dat zónder te huilen). Dus ik zat om 5.15 Noor te voeden, Anna er achteraan (want die werd wakker van Noor en toen Rutger er gelijk achteraan gedaan (was voor hem gewone tijd, normaal doe ik de meiden erna). Ben ik niet meer gewend merk ik, twee nachten achter elkaar eruit/heel vroeg op. Hoop dat Miepman zich vandaag wat beter voelt (buikgriep) en ik tussendoor even een uurtje of twee kan gaan liggen.....

Geplaatst

jolienke: ik las het op hyves, hoe gaat het nu? echt vreselijk zoiets arm kind. Sterkte ermee

Miepie: heel herkenbaar dat de kids weer eerder komen, hier ook weer! Geef je nog bv? wat een vervelend van het kolven bij jullie, idd als er dan gestoord wordt dan stopt het meteen hé?

wat zijn het toch plaatjes jullie kids

Duchess: geen paniek als Morris minder drinkt dan ook minder geven. Caz mag volgens zijn gewicht en leeftijd 250ml drinken, dat lukt me al helemaal niet. Dat geven we dus ook niet.

Een flesje kv is niet erg maar realiseer je wel dat op die manier je voorraad melk in diepvries snel terugloopt. Tevens merk ik ook dat op de dagen dat ik niet werk ik dan ook te weinig heb voor hem, want als hij die hoeveelheden gewend is wil hij die thuis ook. Dus ik ben nu druk bezig met veelvuldig aanleggen. Vanacht was hij er om half vier ook weer. Honger!

Dus toch weer te weinig bij mij gehad. Ik kijk het nog een maand aan en als het niet beter gaat dan stop ik. Is ook stressen om telkens 's nachts weer eruit te moeten en extra kolven om melk bijelkaar te krijgen. Goed dat je al nagevraagd hebt op je werk, zeker in het middelbaar onderwijs is het toch puzzelen idd.

Ik ben dan intern begeleider dus werk vooral op afspraken, heb het nu in mijn agenda gepland en kom later op school aan en ben ook tussen 16.00-16.30 uur weg. Wij moeten tot 17.00 uur verplicht werken :(. Maar ik heb duidelijk aangegeven het recht op twee uur bv tijd. Dus.................

mijn mannen liggen nog in bedje; ik heb al alles gedaan voor mijn bedrijfje en ga nu snel de strijk doen.

volgens jullie ook 'oei ik groei' om 10.25 uur op RTL 4. Vorige week niet af kunnen kijken want schoonzus was hier; helaas wederom een teleurstelling; embryo's niet goed ontdooid.

Andere schoonzus begint volgende maand dus we zitten toch weer in de mmm maar gelukkig dan niet zelf :icon_smile:

Geplaatst

Hee het gaat beter met Jolien hoor!! Pfff, pak van mijn hart. Ze is heeeeeel erg verkouden maar dat is natuurlijk te overzien.

Selma doet het super. Gister weer 20.00 laatste fles, vanmorgen 7.00 wakker. Af en toe wel een huil 's avonds maar weer lekker doorgeslapen dus. Soms is ze rond 4.00 wakker, dus herken het wel!

Ik ga even spelen met Jolien.

X

Geplaatst

Zoo even flink bij moeten lezen maar daar gaan we dan.

@ Jeanine, was alles goed bij de controle van je man? Of nog niet gehoord? Sommige artsen laten voor een polibezoek bloed prikken en dan kun je meteen een uitslag krijgen maar dat doen ze lang niet overal. Leuk he hoe onze kleintje op ontdekkingstocht zijn. Dan hun handen, voeten, tong. Echt zo super leuk! Dat geklets vind ik ook zo gezellig.

@ IVFmoeke,

Ook ik kolf geen 2 voedingen per dag. Maar ik heb nu het volgende schema: 20:00 Evi voeding en naar bed. 22:00 kolven. 6:00 Evi laten drinken en vaak heeft ze aan 1 borst genoeg 's morgens en dan kolf ik nog ruim 100cc. Zo kan ik toch nog verder met mijn voorraadje. Op dit moment heb ik nog 12 voedingen in de diepvries. Ik wil het ook echt nog 2 maanden vol houden.

Op het werk vind ik het moeilijk maar ik ga 3x kolven. Dit doe ik omdat ik merk dat meerdere keren kolven bij mij beter werkt dan 2x kolven. 1/4 van mijn werktijd is 2.15 minuten. Ik ben nog geen 3 kwartier aan het kolven. Dus ik wil morgen het voorstel doen dat ik wat eerder naar huis ga om Evi om 18:00 zelf te kunnen voeden...

Benieuwd hoe ze daar tegenover staan. En inderdaad mocht ik het niet redden, krijgt ze een fles kunstvoeding tussendoor. Ik wil vanaf 6 maanden proberen 's morgen en 's avonds nog borstvoeding te geven en verder dan niet meer.

@ Marjan,

Ik las op hyves van Jolien. Wat schrikken weer zeg! Fijn dat het goed lijkt te gaan. Behalve die verkoudheid dan....

@ Dutchess,

Wat balen zeg van het weer! Maar gelukkig ondanks alles wel leuk gehad. Je bent er in ieder geval even uit. Had je een aanhangwagen bij je voor alle spullen van Morris of viel het mee ;-) Ik verbaas me elke keer weer hoe vol de auto zit met spullen van 1 zo'n klein kindje.

@ Miepie,

Wat een schatjes zijn het toch. En nog zo fijntjes. Gaat het beter met Rutger?

Ons vrouwjte ligt op bed te slapen. Vanmorgen zijn we naar de kerk gegaan. Vrienden van ons lieten hun kindje dopen. Evi hebben we naar de creche gebracht. SUper goed gegaan maar alleen maar liggen feesten. Dus nu haalt ze de slaap in.

Op zaterdag eten wij altijd bij mijn ouders. Gisteren niet gedaan. Het leek me beter om iedereen even rust te gunnen. Mijn zus heb ik vd week een sms gestuurd. Hierin heb ik gezet dat mama en ik afgesproken hebben het er niet meer over te hebben . Dat ik haar dit voorstel ook wil doen en als ze toch nog wilde praten ik het wel zou horen. Dit was woensdag en ik heb nog steeds niets gehoor.... Ik ook niet want ik vind dat het nu aan haar is. Stug ik weet het maar zo ben ik nu eenmaal :-))

Ze is wel even 2 dagen van slag geweest van de prikken. Veel huilen maar dan ook echt! Ben ik niet gewend en dat merk ik dan wel. Maar wat er ook met haar gebeurd. 's Nachts slaapt ze gewoon door. Heerlijk hoor. Ben erg verwend. Fijne zondag iedereen!

Geplaatst

Lieve meiden,

Poho wat een berichten weer van iedereen.

Ik ga zo reageren, maar eerst even aso doen.

Ik zit er doorheen.... De jongens gingen zo lekker, maar sinds ik werk (nu 1 week) is het elke nacht weer bal, met gisteren het toppunt. Dex kwam om 23 , 03, 05.15 Ik ben dan echt gesloopt en het voedingsritme is er helemaal uit. Overdag ook.. soms om de 2 uur soms om de 5 uur en alles wat er tussen inzit en dan vragen ze niet te gelijk, maar heel erg andere tijden.. kanonnen, heeft iemand tips? Het kolven gaat bij mij wel goed, ook ik wil proberen om tot 6 maanden volledig te blijven borstvoeden en daarna misschien in de avond en ochtend. Ik merk toch dat het wel snel is om nu alweer aan het werk te gaan met 2 van die guppen thuis.

Verder geniet ik elke dag van ze... elke lach en elk geluid.. heerlijk om twee van die mannetjes in mijn armen te mogen sluiten.

Boogie: Wat heerlijk dat Evi zo goed slaapt... kan je haar niet even met mijn knullen laten chatten over hoe en wat??? Verstandig van je om even iedereen in je familie wat rust te gunnen, soms moet je even een stapje terug doen.

Miep: Miep miep miep, wat een mooie plaatjes... zo prachtig en wat kijken ze helder. Ik zag dat rutger nog steeds de sonde heeft, weet je al wat meer?

Marjan: gatsie een wesp.... dat moet je door merg en been gaan, zo zielig. Ik hoop dat de verkoudheid bij Jolieneke snel voorbij is. Het gaat met Selma echt goed he? Wat heerlijk voor jullie ik hoop dat jullie lekker genieten nu.

IVF Moeke: Wat voor eigen bedrijfje heb je, dat lijkt mij ook heerlijk. dat je ook een deel van de werkzaamheden thuis kan doen. Goede tip van oei ik groei. Ik heb het nog niet gekeken. Gaat het over de ontwikkelin van kinderen in de meest brede zin van het woord?? Wat heftig dat beide schoonzussen ook in het traject zitten, het laat je ook niet los. Gelukkig hebben ze jou als positief voorbeeld. Sterkte daarmee.

Dutchess: ai wat jammer van het weer. Ging het wel goed met Morris in het huisje? Ik hoop dat jullie toch een beetje uitgerust zijn. Latig he, die flesjes op het kdv. Wij hebben daar ook erg veel problemen mee. Daardoor zijn ze helemaal van de rel. Ik hoop dat ze er snel aan wennen. succces met werken straks enne ik hoop dat je een rustig plekje krijgt om te kolven.

Jeanine: Wat een ontzettend knap ventje zeg, hij lijkt wel wat op Lev, die zit er ook vaak zo bij. Zo leuk.

Meertje: hoe is het met je???????????????????? Bedankt voor de tip, maar ik geef nog steeds borstvoeding, dus dan moet ik eerst kolven en dat vind ik dan weer zo gedoe. Maar als het echt neit ander kan dan ga ik dat inderdaad proberen. Redt jij het allemaal een beetje?

Geplaatst

Surf, ow wat erg voor je nachtrust dat je jongens zo aan het spoken zijn kan mij goed voorstellen hoe moe je moet zijn ! Ja leuke foto he Storm in de relaxstand ! Hij heeft amper haar, ja een matje in zń nek hi hi ! Ik geniet ook erg van Storm, die stralende lach die hij mij altijd geeft dat doet mń hart smelten. Ben nog steeds straalverliefd !

Boogie, ja controle was goed van manlief over een half jaar terug komen. Manlief heeft het er liever niet over omdat mensen kromme gedachten hebben als je hepatitus C laat vallen. ( o.a. sexuele escapades e.d.) Hij heeft het opgelopen als baby via zń moeder. Zij was vroeger analiste in het lab en toen werkte men nog niet echt met schone naalden e.d. Ik ben ook ingeent net als Erwins kids. Zń moeder heeft dus Hepatitus C en manlief is daardoor drager geworden. Zń lever moet regelmatig gecontroleerd worden. Dat van je zus herken ik van mezelf, nu is het idd haar beurt ! Zo denk ik dan ook. Wat sneu dat Evi zo van slag was van de prikjes. Had ze dat de vorige keren ook ?

Jolieneke, wat fijn dat het weer beter gaat met Jolien je houdt je hart vast bij die kleintjes ! En Selma, jeetje wat slaapt ze goed ś avonds en ś nachts, echt super voor jullie !

IVFmoeke, ik wist dat niet van oei ik groei, zal de herhaling eens opzoeken op internet. Heb gisteravond wel wonder kindjes op tv gezien. Sommige waren al voor hun geboorte geopereerd in de baarmoeder ! Zeer interessant. Wat ben je dan blij met een gezond kind. Je hebt een eigen bedrijfje dat is vast veel uren werken ? Ben benieuwd wat je dan precies doet.

Miepie, dus jij hebt ook enigzins gebroken nachten voornl. door de meiden. Wel heerlijk dat kletsen en zingen maar niet om 4 of 5u ś nachts hi hi !!! Storm kan ook zo heerlijk keuvelen maar dat is altijd rond 7u in de ochtend. Leuke foto's had je weer geplaatst van je kids !

Dutchess, heerlijk dat je er even tussenuit bent geweest jammer dat het weer niet altijd mee zat. Geniet nog even van je laatste weekje vrij en ik zal duimen voor nog een beetje zon !

Ik zit aan de chocola ( helemaal fout ik weet het) Ik had allerlei amerikaanse levensmiddelen gekocht via een site en die werden gisteren bezorgd. Ik zit nu aan de hershey kisses chocolaatjes, jammie ! Voor manlief had ik een zak M & M ś met pindakaas besteld. Verder taartmix, nog meer chocola (ahum) kaaschips en de nodige blikjes drinken. Zet mij een middag in een amerikaanse supermarkt en je hebt geen kind aan mij hi hi. Overgehouden van al mń tripjes naar Californie. Geweldig wat ze daar allemaal verkopen in de supermarkten. De keuze is reuze en daarom ook zo moeilijk ! Verder is mij favo winkel daar Target ( Oprah Winfreyś favoriet ook) Food en non food van alles verkopen ze er. Ik ga nu Storm naar bed brengen. Die heeft het weer ff gehad geloof ik.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Ja, ik kan het niet laten een paar foto's van vandaag !

Manlief met de kids en Storm met mij.

[ATTACH=CONFIG]2255[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2256[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2257[/ATTACH]

Geplaatst

@ SUrf,

Wat ontzettend balen zeg dat de jongens even niet meewerken met de nachten. Ik zou Evi wel even achter MSN willen zetten maar ze slaapt :-))

Ik merk heel erg dat Evi het prettig vind (denk ik tenminste) dat ik bij alles wat ik doe uitleg geef. Ook voor de nacht heb ik een vast ritme. Drinken, in bed leggen, liedje zingen, nijntje aanzetten, dikke zoen en slapen. Ze begint te duimen en slaapt. Helemaal super.

In jouw geval moeten de jongens waarschijnlijk erg wennen aan het andere ritme nu je werkt. Wel erg jammer zeker omdat jij ook niet uitgerust naar je werk kunt gaan. Ik merk dat ik dan gefrustreerd wordt. Dan zeg ik tegen Evi :mad: nu ophouden hoor! Mama wil slapen. Helaas werkt het niet ;-) Dit is overdag hoor als ik eens bijslaap. Want elke dag 6 uur op en 's avonds tussen 22:00-23:00 kolven vind ik wel eens vermoeiend. Maar ik zal zeker niet klagen...

@ Jeanine,

Wat plaatje is Storm toch. Leuk je man met al z'n kids op de foto. Bijzonder om te zien wie de mensen zijn die bij je horen. Dat vind ik ook elke keer als ik een foto van jouw zie. Je vormt een bepaald beeld en jij voldoet daar niet aan. Ik had een stevige, blonde vrouw verwacht :laugh: Triest hoor voor je man en inderdaad je hebt meteen een stempel als anderen weten dat je hep C hebt. Fijn dat het in ieder geval goed was allemaal. Erg belangrijk.

Weet iemand of het kwaad kan dat ik op de rontgen ga werken. Ivm mijn borstvoeding bedoel ik. Ik kan me niet voorstellen dat het heel schadelijk is want dat zou betekenen dat de meiden die altijd op de rontgen werken echt heeel lang niet kunnen werken. Ik weet ook dat tegenwoordig vrouwen tijdens hun zwangerschap op de rontgen werken maar... je wilt natuurlijk niet dat je kind borstvoeding met een vleugje straling krijgt. Soort vuurvliegje wordt ze dan.

Morgen gaat Evi voor het eerst een dag naar mijn schoonmama. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Geplaatst

He meiden,

hier een lekker dagje, beide jongens zijn snip verkouden. De fysio is vanochtend langs geweest en heeft de hoofdjes gemeten. Er is bij Lev een asymetrie, dat had ik ook al gezien, gelukkig gaat het al beter en hoeft hij hopelijk geen helmpje. Vannacht ging het gelukkig iets beter dan gisteren. om 2 uur en 4 uur alleen een speentje terug gestopt en om 6 uur gevoed. Hoe gaat het met iedereen??

Boogie: hoe is het gegaan met Evi, bij je schoonmoeder? Ik hoop dat het goed gegaan is. vlg mij kan werken op de rontgen geen kwaad hoor.

Geplaatst

Hey surf!

Hier een heel 'ziek' gezin. Begon bij Jolien en Selma heeft de hele dag lopen spoken; veel huilen / krijsen - veel spugen en ook snotterig. Papa en mama beide keelpijn. Niet zo mooi.

Fijn dat de a-symmetrie gering lijkt! Ik begrijp dat je liever geen helmpjes ziet :-). Wij hebben geen keus :(

Spituur hier ;)

Geplaatst

Wat is het stil hier!!! Surf herkenbaar de nachten en de verkoudheid hier ook.

Zojuist is kinderfysio weer gekomen, motoriek loopt toch achter betreft handjes ontdekken, grijpen. Het valt ook op dat de rechterhand steeds gesloten is, dat is het handje wat tegelijk met hoofd geboren werd. Ik zie het nu ook op alle foto 's dat die altijd in vuist is. Slik niet zo leuk om te horen maar vooral rustig blijven en blijven oefenen met speelgoed aanbieden. Verder gaat de bv nog steeds niet zo lekker, morgen gesprek lactatiedeskundige hoe ik het toch kan volhouden. Hoop dat het lukt ben er emotioneel nog niet aan toe weer een stukje afsluiten

Geplaatst

@IVFmoeke, kunnen ze dat nu al zien of een kindje motorisch achterloopt? Wel vervelend om te horen, maar als je er aandacht aan blijft schenken komt het vast goed. ROt dat BV niet zo lekker loopt.

@Jolieneke, hoe is het met het zieke gezin?

@Boogie: hoe ging eerste dag van Evi bij schoonmama en hoe verloopt jouw werken?

Ik hou het even kort, want zit op kantoor. Heerlijk om weer te werken. Dodi doet het ook goed op kdv, vrolijk als ik haar kom halen! Vandaag gaat ze met manlief weer naar osteopaat, voorkeurshouding is nog zeer aanwezig en ze heeft ook wel enige afplatting op haar hoofd....

Probeer snel uitgebreider te antwoorden, maar werk is meteen weer gekkenhuis dus ben 's avonds doodop. Weet niet meer wie vroeg wat ik doe en of ik daar antwoord op had gegeven, maar anders nog een keer: ik werk als communicatieadviseur/bestuursadviseur/woordvoerder voor een bestuurder bij de overheid. Hartstikke leuke, maar ook hectische en drukke baan.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Wat een leuke baan zeg maar idd ook hectisch.

Jullie vroegen wat ik voor eigen bedrijf heb; een opvang voor kinderen met autisme http://www.hai-5.nl daarnaast werk ik drie dagen in een middenmanagement functie op een vso school voor kinderen met autisme. Klinkt druk maar heb enorm goed personeel en een fijne rechterhand.

Ja wat betreft motoriek dat zegt de fysiotherapeut dus goed blijven oefenen idd

Geplaatst

Hee ladies!!

Hier nog steeds een ziekig gezin hoor, haha!! Jolien hebben we gisteren naar opa en oma gebracht (niet omdat ze ziek is hoor!! en ze hoest nog vooral). Mijn man is erg druk met de toneelvoorstelling van komend weekend van onze vereniging. Die is bijna 24/7 daarmee bezig. Twee zieke dames en zelf niet fit zijn; werkt niet. Dus Jolien naar opa en oma en die komt morgen weer… (mis haar vreselijk hoor , ga zo even bellen ;)). Selma hoest! Wist niet dat baby's al zo 'vol' konden zitten…. tjonge. Ze hoest alleen niet wanneer ik het gevoel heb dat ze dat even moet doen (volgen jullie mij nog). Klinkt als dikke rochels, maar ze kijkt me dan zo aan …????

Idd Ivfmoeke; vervelend dat de motorische ontwikkeling achter lijkt te lopen. Lekker blijven oefenen en jullie doen alles wat je kunt doen. Kinderen compenseren het allemaal wel weer en als ze straks 3/ 4 jaar oud zijn, merk je niks meer van verschillen (tenzij er lichamelijk ergens iets niet goed is natuurlijk). Dat zul je ook nog wel gaan merken met kruipen, lopen ed. Elk kind doet dan in zijn/haar tempo. Jolien haar leeftijdsgenootjes kropen op een gegeven moment allemaal… behalve zij. Idem met lopen…. Fysio gaf heel duidelijk aan dat we goede dingen deden en dat het wel kwam. Het kwam alleen wat later.

Met Selma zullen we ook zien dat het allemaal anders gaat >> het spreidbroekje beperkt haar wel in haar ontwikkeling (rollen ed gaat ze later doen, heel waarschijnlijk). Het komt alleen allemaal wel goed!

Wowie, die dodi is een plaatje!! Mooi koppie hoor!! Klinkt als een heel verantwoordelijke baan. Fijn dat je eht zo naar je zin hebt, dat is zoooo belangrijk!!

Zo… effe opa en oma bellen!!

liefs !!

(nog een mooie foto van Selma en Jolien… VOOR ze een spreidbroekje had)

Geplaatst

Lieve meiden,

Marjan, Wat vervelend dat je hele gezin gevloerd lijkt te zijn. Zo zielig als kinderen ziek zijn. Dex en Lev hebben het ook te pakken en ik ben ook niet fit. Ik vind die verkoudheid best lang duren.. nu al bijna een week. Erg sneu dat Selma ook een helmpje moet hoor, Ik was inderdaad opgelucht dat Het niet lijkt te hoeven, hoewel het bij Lev nog niet helemaal zeker lijkt te zijn. Maar goed Marjan, als het nodig is dan doen we dat natuurlijk voor hem. Ik heb wel respect voor je meid, jullie hebben het best te verduren gehad, gelukkig gaat het nu wat beter en komt het allemaal goed. Wat leuk dat jullie zo ontzettend actief zijn op het toneel. Wat een mooie foto van Selma en Jolien, is die gemaakt bij een fotograaf of heb je die zelf geknipt?

IVFmoeke: wat vervelend dat de motorische ontwikkeling wat achter lijkt te lopen. Ik hoop dat het met veel aandacht en oefenen snel beter gaat.

Pauline: wat fijn dat je werk zo lekker loopt, en inderdaad in de avond is het slopend. en wat een plaatje is dodi, echt heel mooi en dodi heeft wel wat weg van Lev.

Hier hebben we het even pittig. De nachten zijn sinds ik aan het werk ben gebroken. Gisteren ben ik thuis gebleven en morgen ook. Het voeden uit de fles (als ik op werk ben) ging heel moeilijk. Ze dronken veel te weinig waardoor ze om de 3 uur voor een voeding kwamen. Dat houd ik met 2 baby's en werken niet vol. We hebben op advies van CB een andere fles gekocht tommy tipee en geëxperimenteerd met kunstvoeding uit fles.....

Wat blijkt:

Lev drinkt goed uit nieuwe fles en Dex die vindt mijn ontdooide en opgewarmde melk vies, kunstvoeding drinkt hij zo op... het is nu al een verwend nest...:happy:

We hopen dat het nu beter zal gaan. Ik breng ze morgen wel naar kdv. Ik hoop echt dat ze binnenkort de nachten weer doorslapen, dan kan ik ook weer los op mijn werk.

Fijne dag dames,

Marjo

Geplaatst

Oh marjo zo herkenbaar van de nachten en dan zit jij er ook nog met twee!!! Hier ook gebroken nachten vorige week om 4.00 uur en sinds deze week om 1.00 en 5.00 uur. Heb vanmiddag gesprek met lactatiekundige. Is het voeding of sprongetje deze week donderwolk sprong 4. Ook slaat hij druk mrt hoofd heen en weer en knalt dan met hoofdje tegen bedspijltjes op, zielig!

Ti's toch wat met de kids. Ben nu aan het kolven onder werktijd!!! Joepie heb 190 bijelkaar!!! Drink sinds gisteren bv thee zou dat het zijn

Geplaatst

Surf, jeetje Surf nog steeds gebroken nachten en dan nog werken poeh dat valt niet mee. En dan nog allemaal niet fit en dan heb je juist je nachtrust zo nodig. Ik zou zeggen als je in de buurt woonde breng ze maar een nachtje hier dan kunnen ze Storm nadoen die slaapt nog steeds elke nacht door en kun jij effe bijtanken. Ik moet wel lachen om Dex om z'n melkvoorkeur !!! hi hi !

Marjan, wat een lieve foto van je meisjes ! Had je hem ook al een in het kleur hierop het Forum geplaatst ? Zo vind ik hem ook erg mooi in zwart wit. Hopenlijk heeft kleine Selma geen last meer van de wespensteek. Jolien weer terug van opa en oma ? Lekker allebei je meiden weer om je heen.

Paulien, een erg mooie foto van Dodi ze wordt al groot en kijkt zo wijs ! Interressante baan heb je zo te horen maar lijkt mij idd wel hectisch bij tijd en wijlen. Hoeveel dagen werk je nu ?

Ivfmoeke, ook jou baan vind ik erg byzonder het valt vast niet altijd mee om met autische kindjes te werken. Maar je krijgt er veel voor terug. Het doet mij een beetje denken aan manlief. Die werkt op een school ( als concierge) met kinderen met een verstandelijke beperking. Daar zitten oa ook autische kindjes op. Manlief is iemand die heel veel geduld heeft en gek is op kids. Hij maakt vaak ontroerende maar ook grappige dingen mee. Pas was er een kindje van school die in een winkel kwam in Amersfoort waar een neefje van ons werkt en toen kwam de school ter sprake. En neefje zei tegen dat jongetje , ow daar werkt een oom van mij ken je die ook ? en noemde Erwins naam. Ja zei hij, die is kassiere bij ons op school ! (hij bedoelde concierge !)

Boogie, ik moest zo lachen om je commentaar. Je dacht dat ik een stevige blonde vrouw was ! ha ha Viel dat effe tegen ( die foto dan !) dat stevige klopt wel maar blond........Ik heb dat ook hoor dat je je een beeld van iemand vormt. Zelfde als je iemand aan de telefoon hebt en dan ineens in het echt ziet. Het klopt nooit !

Storm is zoń lief makkelijk mannetje, ik heb erg geboft. Als hij op een dag 15 min. huilt is het veel. De fysio is gisteren weer aan huis geweest. Storm lag eerst veel naar links nu niet meer maar nu ligt hij weer veel op zń rug dus daar weer opletten. 's Nacht leg ik hem op zń zij met een rolletje in zń rug. Ze was ook erg tevreden over zń nekspieren en zń hoofdje optillen. Dat doet hij heel goed zeker als je ziet hoe groot zń hoofd is.

Ik heb net een en ander in huis gedaan en ga nu lekker douchen. Nog steeds last van mń rug morgen weer Mensendieck therapie. De zon schijnt hier momenteel. Ik vind het weer deze week redelijk die storm en regen van zondag niet meegerekend. Mń moeder zit een weekje op Schiermonnikoog met een zus en een vriendin. Het is voor het eerst na het overlijden van mń vader ( nu bijna 3 jaar geleden) dat ze weer eens op vakantie gaat. Ik ben maandag naar zń graf geweest en heb wat heideplantjes geplaatst en een traantje weggepinkt. Ik had het zo fijn gevonden als hij Storm nog had mogen meemaken maar helaas dat is niet zo.

Geplaatst

He meiden, sorry, erf druk, dus even snel verslag van Nijmegen: het lijkt toch een combi van ernstige reflux en trage maaglediging, een rotcombi :(. Rutger moet er dus overheen groeien. Kan binnen drie maanden gebeuren, kan ook nog twee jaar duren.... in het laatste geval kunnen ze op een gegeven moment wel operatief wat 'helpen', maar hoop dat dat niet nodig gaat zijn. Heb wel een indicatie van het CIZ binnen voor hulp vanuit Kinderzorg: 20 uur per week!!!!! Geen idee waar ik die uren moet gaan inzetten, haha, ga tijd overhouden ;).

Probeer snel weer even te reageren!

Geplaatst

Jeanine heel herkenbaar mijn vader is er ook niet meer! Ik had hem ook graag voorgesteld aan caz. Maar ik geloof ook wel dat het een reïncarnatie is. Hij lijkt best veel op mijn vader. Blijft moeilijk hè!? Storm klinkt idd heerlijk, hij lijkt dan nog niet op zijn naam dan ;)

Miepie wat heftig van Rutger!? Hoe voelen jullie je eronder hoe gaat het met de meiden. Sterkte!?

Sinds vandaag in het onweer van de oei ik groei! Het os te merken huilen en alleen maar bij mij willen zijn. Hij heeft ook enorm veel poepluiers al gehad deze week, 9x

Normaal twee keer per week 1 volle! Het blijft maar komen mis toch wat ziekjes.

Geplaatst

Och Miep , wat naar om te lezen. Heel hard duimen dat hij een van de kindjes is bij wie het snel overgaat. Hè bah... Hoop ook voor jullie en hem dat hij geen operatie nodig heeft.

Wat fijn, die kinderzorg en jullie Zooooooo gegund! Nu effe puzzelen en kijken hoe je dat gaat doen. Heb je dan steeds dezelfde persoon. Lijkt mij wel prettig, maar ja, dat heb je niet voor het zeggen ws.

Heb bij de bieb hier een afgeschrveen oei ik groei voor 1 euro gekocht. Een wat oudere druk. Wel herkenbare dingen. Zelf dachten wij dat eenkennigheid pas veel later was bij baby's maar hier staat het bij 4 maanden. Selma krijgt heel gauw een pruillip en gaat snel heel zielig huilen bij opa en oma...lastig, want daar zal ze regelmatig zijn ;)

Selma heeft alweer 2 nachten bedacht dat het leuk is om om 4.15 te gaan huilen en vannacht 4.45. WHAAA precies mijn werkdagen. Het huilen bleef doorgaan; no way dat ze het speentje wilde pakken!! Dus uiteindelijk fles > mijn mannetje 2x gedaan.

Zo, selma slaapt volgens mij, ga ik een wijntje drinken.... alleen..... Snik. Manlief heeft toneeluitvoering van 'ons' clubje. Morgen ga ik kijken.

Fijn weekend ladies!!

Geplaatst

hoi meiden,

MIep: ai miep wat een rotnieuws, gelukkig gaat het uiteindelijk over. Jullie zijn zulke bikkels dus Rutger gaat gewoon keihard wat records breken. Wat lekker dat je 20 uur kindzorg krijgt. Is dat op basis van een drieling of op basis van medische indicatie van Rutger, of een combi van beiden. Lieve Miep,ik denk zo vaak aan jullie, als wij het hier even druk hebben, dan zeggen wij weleens tegen elkaar, je zou er drie hebben. Gaan de nachten een beetje goed?

Marjan, een wijntje... dat klinkt goed, jammer dat het alleen moet. Als ik om het hoekje had gewoond dan had ik je geholpen met die fles. Hier precies het zelfde, ik ging erken en alle ritme's gingen het raam uit. zooo jammer. Leuk oei ik groei, ik moet daar ook eens achteraan.

Jeanine en ivfmoeke: Hier ook een vader overleden. Heel erg jammer, maar ik geef ze elke dag een kus van opa Henk. En soms als ze in bed liggen en een beetje jengelig zijn vraag ik weleens in mijn gedachte aan opa Henk of hij even wil kijken.... hahha soms worden ze dan rustig. Wij zijn van plan om ze veel te vertellen over opa Henk, we hebben een oude kist in de kamer staan, die was van Andrés vader, dat wordt de speelgoed kist. zo proberen we hem een gezicht te geven.

Jeanine hoe is het nu met je rug? helpt mensendieck wat?

Ivfmoeke: wat voor thee is dat?

Hier gaat het weer iets beter.. we zijn er nu achter... tenminste dat denken we.

Dex wil kunstvoeding uit de fles... dat drinkt hij wel op.. ontdooide en verwarmde moedermelk vindt hij schijnbaar vies.. Lev drinkt dat wel. Tevens geven wij nu voor het slapen gaan (rond 22.00) een fles met een eetlepel rijstebleom. vanmorgen was het half 6 joehoe ... daar zijn wij dan heel erg blij mee.

Gisteren ging het op het kdv ook beter. Ze slapen daar alleen niet, maar eten gelukkig wel gewoon. Ik wil graag dat ze Dex en Lev in bed leggen overdag... als is het maar 1 of 2 uurtjes, ik heb al een aantal subtiele hints gegeven: "jullie mogen ze ook met alle liefde overdag even in bed leggen hoor" maar ze doen het niet... Het lijkt mij zo druk voor de mannetjes om de heledag op zo'n groep te zijn waar ook andere kinderen spelen en herrie maken, ze zitten op een verticale groep. Wat vinden jullie?

even een hotcoldrex maken en een speen terug stoppen..

fijne dag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden