Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Luna, heel erg welkom!!!!

Ik kan je ongerustheid heel goed voorstellen, volgens mij hebben we daar allemaal wel last van.

En natuurlijk ontzettend gefeliciteerd.

Want een plus is een plus, dus je bent gewoon zwanger.

Dat het plusje wat lichter is, is eigenlijk heel logisch. Je zit nog helemaal in het begin van je zwangerschap, dus naarmate je hcg verder stijgt, zal het plusje ook duidelijker worden.

Heb wel eens gehoord dat zelfs een test op een gegeven moment het hcg niet meer kan meten en dan negatief of heel licht uitslaat.

Dus, gewoon het ziekenhuis bellen met het fantastische nieuws en dan op naar de 1e echo meid!!

Wordt hier al gezellig :):):)

En Luna, er is geen zwangerschap hetzelfde. Dus als je nu andere klachten hebt, dat kan heel goed.

Ik heb nog steeds nergens last van, alleen heel erg vermoeid!!! Het kan nog komen natuurlijk ;)

Nou meid, voor zover... genieten!

Liefs Sonja

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey luna.. Welkom en van harte gefeliciteerd!!

Zoals sonja al zei hebben we daar allemaal last van hoor.. ik heb ook meerder miskramen en bbz's achter de rug.. dus ik vind het ook heel eng allemaal.. gisteren had ik positief getest en was gelijk ook mijn laatste dag met de "bolletjes" dus vind het eng hoe mijn lichaam reageerd als ik ze dus vandaag niet gebruik..

Maar we houden allemaal de moed erin en proberen positief te blijven toch..

Negatieve gedachten zijn ook niet altijd ff goed,

Dus lekker maandag ziekenhuis bellen en afspraak maken!!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Owww Priscilla, ik heb helemaal over jou heen gelezen. Jij ook gefeliciteerd dus!! Fantastisch en zo spannend tegelijk allemaal. Dat het voor iedereen hier maar goed mag blijven gaan.

Sonja, jij mag al lekker snel voor een echo!

Ik kan maandag pas het ziekenhuis bellen, zo jammer. Ik wil het nu meteen eigenlijk al delen hahaha, maar ik hou mijn mond. Voor nu ben ik gewoon lekker aan het genieten, dit pakt niemand me meer af.

Liefs,

Luna

Geplaatst

Nou vandaag nog maar weer eens getest.. ik bedoel eigenlijk vannacht haha.. maar gewoon lekker positief!! digitale geeft aan 2-3 weken dus dat klopt precies.. ben nu 4 weken en 3 dagen!!

Spannend de aankomende weken.. morgen kan ik bellen met het goede nieuws en ga ik voor volgende week als ik 5+ weken ben een echo vragen!

Dus morgen sluit ik me hopelijk aan bij het lijstje!!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Meiden, even het lijstje erbij gepakt, vullen jullie het aan?

1e echo:

Sonja: 2 september ( 5w, 3d)

2e echo:

Sonja: 13 september ( 7w)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Geplaatst

Wat een heerlijke geruststelling Priscilla, dat zit helemaal goed meid!

Ik wou dat ik dat kon zeggen, want ik weet het niet hoor. Ik heb vandaag helemaal niks nakkes nada gevoeld... Niet in mijn buik, boobs zijn weer helemaal ongevoelig, dus ben bang dat het weer niet goed gaat. Ik zou niet meer gaan testen, maar morgen doe ik het toch nog een keer en ik moet morgen het ziekenhuis bellen. Dus ik wacht even met het lijstje aanvullen tot morgen, ok?

Liefs,

Luna

Geplaatst

1e echo:

Priscilla: 6 September (5w, 4d)

2e echo:

Uitgerekend:

Priscilla: 5 mei 2011

Geplaatst

Hey meiden!

Telefoontje naar de kliniek is super gegaan!

Ik mocht idd ivm mijn achtergrond eerder komen voor een echo!

Ze vroeg zelf aan mij wanneer ik wou komen.

Ik heb volgenden week maandag gekozen omdat ik niet te vroeg wil want dan kunnen ze toch nog niks zien!

Maar ze heeft me wel op het hart gedrukt dat als ik me zorgen maak of iets niet goed vind aanvoelen dat ik meteen moet bellen en dat ze me er dan gewoon tussen plaatsen en ik eerder mag komen!! Geweldige service vind ik zelf! Ze zei je woont hier toch niet zo ver vandaan (13 minuten) dus als je dan een keer voor niks komt (dat ze toch nog niets kunnen zien) is dat ook niet zo'n ramp.. Dus Geertgen Kliniek Bedankt!! haha..

@ luna

Het wil niet zeggen dat je niet zwanger bent hoor als je niks voelt.. de een heeft wel klachten en de ander niet! Maar ik hoop voor je dat de uitslag vandaag positief was en dat je ook leuk goed nieuws hebt van het ziekenhuis!!

Sonja! Spannend! nog 3 daagjes en dan heb je je eerste echo!! super spannend.. ben erg nieuwsgierig haha

Liefs Priscilla

Geplaatst

Priscilla,

Jazeker spannend. A.s. donderdag is het al zover :)

Ze hebben me wel verteld dat de kans groot is dat er dan nog niets te zien is, dus ben benieuwd.

Wat een service zeg, heerlijk!!! Voelt vast en zeker helemaal goed dat je wordt begrepen, erg fijn!

Ik zal ff verder met mijn werk, de kinderen zitten te stillezen, dus kon ik ff stiekem koekeloeren haha!!!!

Liefs

Geplaatst

Hé meiden, ik kom hier ook alvast heel voorzichtig mijn hoofd om de hoek steken, al wacht ik nog even voor ik echt aanschuif. Ik heb pas afgelopen dinsdag de TP gehad van 2 cryootjes (dus 6 dagen geleden), maar had in de loop van vorige week wel negatieve testen (getest ivm kijken of pregnyl al uit mijn lijf was).

En nou vanmorgen - naast pukkeltjes op mijn borsten, raar trekkend gevoel in baarmoeder, moe zijn en gewoon een heel positief gevoel - positief getest en net met CB digitaal ook "zwanger 1-2". Mag pas over een week naar het ziekenhuis om bloed te prikken, maar heb in beide vorige zwangerschappen geen positieve testen gehad zo vroeg en zeker niet zo duidelijk als vandaag.

Luna, jij nogmaals gefeliciteerd ;).

Priscilla, super dat je eerder mag komen. Ik ben nu nog even hyper, maar ook gelijk al heel bang ivm eerdere miskramen... kan me voorstellen dat dat voor jou niet anders is.

Sonja, wat een enorm hoog hcg voor die termijn! Ik had vorige twee keer 207 en 134 op 15 dagen na TP (maar dat zijn dan uiteindelijk ook miskramen geworden...) Spannend hoor, of het er 1 of 2 zijn!

Geplaatst

Jaaaah, je hebt het lijstje aangevuld Priscilla, helemaal leuk!!!

Miepie, zo dat is vroeg een positieve test in handen hebben. Als je zeker weet dat het geen Pregnyl meer is, dan moet je wel een vette hcg-waarde hebben op je testdag. Echt super!!! Gefeliciteerd alvast!!!!

Liefs

Geplaatst

1e echo:

Lianne: 23 september ( 8w, 1d )

2e echo:

Uitgerekend:

Lianne: 4 mei 2011

Heb hem ook al even aangepast. Wat mogen jullie al vroeg testen!!!???

Geplaatst

Miepie en Lianne gefeliciteerd, geniet ervan meiden!!

Hier geen goed nieuws. De test was vanmorgen al bijna negatief en vanmiddag ben ik gaan vloeien, geen fijn gevoel in mijn buik bah! We hebben nu nog 2 cryotjes over en dan is het einde verhaal voor ons.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en prachtige baby's toe!! Veel geluk meiden!!!

xx Luna

Geplaatst

Oh nee Luna, wat erg!!! Is het al helemaal doorgezet?

Getsie, wat een teleurstelling. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd om dit ook maar weer een plekje te kunnen geven.

Hopelijk heb je met je volgende 2 cryootjes meer geluk. Nogmaals sterkte!

Liefs Sonja

Geplaatst

@ Lianne, leuk ook bij het lijstje op!! Nogmaals Gefeliciteerd he!!

Ik wist op de dag van de punctie al wanneer ik mocht testen ongeacht de dag van tp..Dat werd dus uiteindelijk 13 dagen na tp.. en 17 dagen na bevruchting.. uiteindelijk had ik 2 dagen eerder (kon niet meer wachten) een positieve test in handen en op de officiele dag ook weer!

@ Miepie, Wow dat is al vroeg een positieve test in handen! dan moet je hcg al wel heel hoog zijn idd..! alvast gefeliciteerd!

@ Luna, ooh meis het was je zo gegunt.. vind het heel erg voor je.. heel veel sterkte gewenst!

Liefs Priscilla

Geplaatst

hey meiden

ik dacht even koekieloeren iedereen van harte gefeliciteerd.

en luna oo wat erg heeeeeeeeeeeel veeeeeeel sterkte.

liefs jessica

Geplaatst

Hoi hoi,

Pricilla, gezellig he!!

Bedoelde eigenlijk dat er al zo vroeg een echo was. Ik ben staks 8 weken en heb dan pas de eerste echo..... Ben lichtelijk onzeker. Heb bruin (bloed) verlies. Niet helderrood dus niet ongi. Heb ik al sinds gister. In zh wisten ze verder ook niet wat het betekend. Meer vrouwen hebben aan begin van zwangerschap hier wel last van. Ben alleen zo bang dat het mis gaat, alsnog..

Ga maandag nog maar weer een test doen, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Luna, heel veel sterkte!!! Hopelijk heb je met je cryo's geluk!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Hey hey!

@Lianne

Ik vind het wel heel fijn hoor dat ik al zo vroeg een echo krijg!

Ik weet dat er niet meer dan een vruchtzakje te zien zal zijn maar dat zou al heel wat zijn hier.. ben vaak zwanger geweest maar voor de eerste echo (die ik overigens altijd zo vroeg kreeg) was het altijd al mis.

Ik heb geen ervaring met bruine afscheiding.. bij mijn miskramen was het altijd meteen helder rood bloed.. Ik heb wel vaker gelezen en gehoord van het bruine maar dat was meestal nog oud bloed zijn van de vorige menstruatie.. hoeft dus helemaal niks te betekenen.. en zolang je geen menstruatie krampen hebt zou ik me nog niet zo zorgen maken..

Maar snap niet dat je dan niet ff mag komen.. of dat ze zeggen kom volgende week ff.. alleen om je te geruststellen.. Ik zou dat anders nog ff aankaarten.. Veel succes iig!

@Sonja

Morgen je 1e Echo!!! Spannend!! ik ben erg nieuwsgierig!! hoelaat mag je?

ben morgen lekker vrij dus hou de site in de gaten!

Wat voor zwangerschapskwaaltjes hebben jullie! ben benieuwd!

Ik zere borsten.. zuurbranden.. hoofdpijn...pijn onder in de rug.. lichte pijn onder in de buik..en zooo ontzettend moe!! kon mijn ogen niet meer los houden vanmiddag om 13.00 en ben ff op bed gaan liggen.. werd pas wakker om 15.30.. mja nu slaap ik ook al een paar nachten heel slecht!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Heyhey,

Lianne, wat een onzekerheid, maar het schijnt inderdaad normaal te zijn. Als je het zelf niet vetrouwt, zou ik toch een echo aanvragen.

Priscilla, morgen 11.10 uur mag ik!! Ben zo benieuwd en vind het ook heeeeel spannend.

Hier geen symptomen, alleen ontzettend moe, borrelende darmen en soms steken in mijn liezen.

In ieder geval niet misselijk en ook totaal geen zere (.)(.), maar kan nog komen natuurlijk ;)

Heeft IVFSH zich al gemeld? Volgens mij niet......... IVFSH waar ben je??????

Liefs

Geplaatst
1e echo:

Lianne: 23 september ( 8w, 1d )

2e echo:

Uitgerekend:

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei

Hee meiden, ik heb mezelf op het lijstje gezet! Leuk om hier mee te kletsen!

Weet nog niet wanneer ik eerste echo heb, daar ga ik morgen voor bellen.

Groetjes!

Geplaatst

Dank je Sonja:-)

In de komende maanden zul je merken dat ik normaal niet zo mutserig ben als de afgelopen dagen, haha.

We gaan er een gezellig mei moeders topic van maken! Nog 35 weken te gaan :-)

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden