Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Miepie!

Wat fijn dat de waarde zo mooi is! Dat geeft moed!

De vorige testen (heb er een op dag 14 na tp gedaan en een op dag 15 na tp) waren beide even donker. Binnen 3 tellen duidelijke strepen... Zou niet weten of het nog donkerder kan dan dat. Heb mezelf voorgenomen eind van de week (vrijdag) weer te testen. De testen komen morgen met de post :)

>> Mijn grootste angst= missed abortion. Mijn vorige miskraam had ik wel af en toe bloedverlies. Niet heel veel en niet erg heftig. We bleven hoop houden. Een iets vervroegde echo gaf toen aan dat het al een tijdje 'dood' was. Met medicatie toen de miskraam op moeten wekken.

-- Volgens mij had ik toen ook nog positieve testen, dat was ook zo misleidend!

Mocht ik nu maar een bloedtest doen!!! Grrr....

Nou ja... we houden toch nog hoop!! Op naar de 12 weken, en dan wat relaxter genieten (genieten doe ik nu nog niet....)

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miepie, AMC gaat scoren met z'n cryo's haha. Je hebt ook al zo'n hoge waarde, grote kans dat het er ook 2 zijn, op naar de echo meid!!!

Junior, wat een goed nieuws, dat stelt je vast en zeker gerust, voor jou komt de echo nu ook dichterbij :)

Lianne, balen dat je nog zo lang moet wachten.

Ik ben weer helemaal positief, was ik al,... maar dat bruinverlies is sinds gistermiddag weer helemaal over.

Dus was niks! Komt ook heel vaak voor en is normaal. Maar so far.... geen last meer gehad.

Maar man, wat kruipen de dagen voorbij, ben echt alweer aan het aftellen voor maandag a.s. :)

Ik ga weer ff wat doen.

Groetjes

IVFSH, ben het helemaal eens met je, we gaan ons lekker voorbereiden op het mama worden. Het echte shoppen durf ik ook nog niet hoor. WEl al veel kleine dingetjes gekregen van moeder en schoonmoeder. Best eng, maar ook leuk :) Want dat kleine spul, daar dromen we al zo lang van.

Geplaatst

Heey meiden!!

Hier ook nog geen babyshoppen hoor..pas na maand 3!!

ivfsh gefeliciteerd met je verjaardag.. fijne dag Toegewenst!!

Junior.. mooi hoor je hcg waarde.. gaat de goede kant op!! hoop dat ze op de volgende echo wat kunnen zien!!

Jolieneke.. echt super dat het bloeden is gestopt en niet terug is gekomen.. hoop voor je voor een positieve echo!! Vind het jammer voor je dat je geen bloedtest mag doen !!

Miepie...ook bij jou hardstikke goed zeg!!

sonja.. goed man dat het weer weg is..blij dat het niks is!! spannend he maandag weer echo!! hoop dat je wat moois kunt zien!!

Ik hoop dat we met zijn allen helemaal goed door de eerste 3 moeilijke onzeker maanden komen.. daarna kunnen we denk ik met zijn allen wat blijer en zekerder zijn!!

Moeder voor Moeders is net langs geweest voor een intake.. binnen 10 sec gewoon een hele dikke positieve test!! was er nog wel ff zenuwachtig over vanmorgen haha.. Mag gelijk beginnen met opvangen! Heb fotolijstje voor echo gehad omdat ik me zo vroeg had aangemeld.. een tijdschrift zwanger!.. een nachtlampje omdat ze thuis niet komen ophalen maar zelf bij een depot moet brengen.. een opvangpotje voor als ik ooit iets mee moet nemen naar de ha ofzo.. en heb als cadeau gekozen voor de dvd! en wat vind ik dat kaartje met die test leuk!! Ben al gelijk weer een stukje zekerder.. als ik nou volgende week ook een positieve echo krijg is het grootste onzekerheid denk ik wel weg.. het zal er de hele zwangerschap en met name de eerste 3 maanden zijn.. maar zal denk ik al een stuk opgeluchter zijn!

Ik zag dat junior ook meedoet met MvM! zijn er nog meer die meedoen??

Liefs Priscilla

Geplaatst

Priscilla, super dat je test gelijk zo positief was. Blijft fijn he... Ik heb me al wel aangemeld, maar nog niks gehoord. Hier halen ze gelukkig wel op. Heb bij de eerste zwangerschap ook meegedaan, moest toen helaas al met negen weken stoppen...

Geplaatst

Hee meiden,

mooi die enthousiaste verhalen!! Ik heb net nog even een test gedaan, haha, wilde even zekerheid hebben :-) Knaldonker na 2 twee tellen, dus dat zit wel goed!! Toch fijn om even bevestiging te hebben.

Goed dat jullie meedoen met moeders voor moeders! Zou ik zeker ook doen als ik in NL zou wonen. Ik zal bij de echo eens vragen of hier ook iets dergelijks is. Lijkt me dat ze in elk land hcg moeten verzamelen, toch? Wij hebben ook aan andere moeders te danken dat wij nu zwanger zijn!

Ik vind het zo spannend allemaal! Na de drie maanden ga ik denk ik lekker los met babyspul kopen, haha. Nu proberen nuchter af te wachten.

hebben jullie trouwens ook van die rode wangen? Ik merk echt dat ik ontzettend gloei de hele tijd, had ik vorige zwangerschap ook. Heerlijk kacheltje :-)

Groetjes!

Geplaatst

HI ladies,

Hier nog zo 1 die vandaag toch nog even voor de zekerheid heeft getest ;-)

Zo'n clearblue test met indicator en die gaf 3+ aan. Dus met m'n HCG zit het wel goed. Ik ben nog geen 5 weken zwanger (morgen) maar toch geeft ie meer dan 5 weken aan. Geeft wel weer wat meer zekerheid.

Vanmorgen de gyn gesproken, ik heb hoogstwaarschijnlijk die krampen van mijn darmen. Heel fijn dat zal nog wat worden dan.

Ook heb ik me aangemeld voor moeders voor moeders. Nu nog even wachten tot ik wat hoor.

SPreek jullie later!

Geplaatst

Hey meiden,,

Wat zijn we goed bezig met z'n allen en wat een positiviteit, dat zie ik graag :)

Ik wacht nog ff met aanmelden, wil eerst de echo van a.s. maandag afwachten.

Is er ook ergens info waar ik kan vinden of het bij me thuis wordt opgehaald of dat ik het zelf naar een depot moet brengen?

Groetjes

Geplaatst

Echo:

Lianne: 9 september ( 6w, 1d )

Junior: 11 september( 6w) Vruchtzakje? 2e echo (14 september)

Sonja: 2e, 13 september ( 7w)

Priscilla: 2e, 13 september (6w, 4d)

Wen1979: 13 september (? )

Aafke: 15 september (6 w, 2 d)

Ivfsh: 17 september (7w)

Jolieneke: 21 september (7w, 3d)

Boogie: 21 september (6w,6d)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Priscilla: 5 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Wen1979:

Ik heb het lijstje weer aangepast, want ik was van de echo afgevallen :)

Haha, zolang ik maar niet van dit topic afval!!!

Wat fijn trouwens dat jullie minder bloedverlies hebben en positiever gestemd zijn! Maar na alles wat iedereen hier heeft meegemaakt is het ook zo logisch dat iedereen de zenuwen heeft!

Ik heb me ook al aangemeld voor Moeders voor moeders maar nog niets gehoord. De vorige keer wel direct aangemeld, maar voor ik een potje kon vullen was het al mis. Ik weet nog dat ik heel veel stress had van die test toen, omdat daar bijna geen streepje op te zien was. Week later testte ik met thuistesten ook weer negatief dus toen voelde ik de mk al aankomen. Nu durf ik dus niet goed opnieuw te testen, maar die digitale is wel een goed idee! Ik wil er ook wel graag 3+ op zien staan, dat geeft weer moed! Nog 1w,1d voor de echo dus ik ben ook heel zenuwachtig.

Oh ja, wat ik trouwens ook heeeel tof vond van MvM, was dat ze aan nazorg doen. Ik kreeg zo'n 2 weken nadat ik me weer had afgemeld een kaartje om me sterkte te wensen en een tegoedbon voor de bloemist als troost. Dat deed me wel goed!

Ik durf om diezelfde reden dus echt nog niks voor mijn ukkies te kopen, maar heb ook al wat gekregen. Dat vind ik zelfs al doodeng, dus ik heb het achter in een kast weggelegd zodat ik er niet eens naar kan kijken!

Ik heb wat shoppen betreft wel een ander probleem, nl: kleding!!! Ik ben wel toe aan wat anders vooral omdat bijna al mijn kleding strak is en ik alleen al van de hormonen behoorlijk ben aangekomen. Ik vind het alleen zonde om nog iets te kopen terwijl ik daar misschien al snel niet meer in pas (helemaal als het er 2 zijn!). Maar voor positiekleding is het ook nog te vroeg... heb me dus maar beperkt tot een paar wintervesten, leek me redelijk veilig!

Ik vraag me wel af wanneer ik misselijk zou moeten worden, ik las ergens dat het vanaf week 6 ineens kan toeslaan (volgende week voor mij) maar Miepie jij hebt er nu ook al veel last van?

Ik voel me wel heel weeiig in mijn buik en wil voortdurend iets in mijn maag hebben, maar heb nog geen braakneigingen of zo. Ik ben er niet heel rouwig om (schrikbeeld dat ik voor mijn klas met pubers over mijn nek ga...) maar hoop niet dat ht een slecht teken is!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoihoi,

Dat van dat shoppen was eigenlijk sarcastisch bedoeld haha. Snap heel goed dat bijna niemand nu gaat shoppen in deze onzekerheid. Ik wilde een paar dagen geleden op internet gaan kijken naar een kinderkamer. Maar dat durf ik niet eens. Ik heb dan in me hoofd dat de teleurstelling alleen maar erger word.

Volgens mij haalt MvM altijd thuis op, tenzij je het liever wil gaan afgeven ivm nieuwsgierige buren ofzo.

Weten jullie trouwens of je hcg hoog blijft als je bbz hebt. Ben aan het kijken op internet, en ik zie dat veel mensen met 5 weken iig al een vruchtzakje konden zien.

Liefs junior

Geplaatst

Hallo allemaal,

Toch weer schrikken. Krijg je weer een beetje hoop, ga je naar de wc, zie je weer bloed in je inlegkruisje. Schrik... en dat tijdens school (ben juf). Pffff... nu net thuis maar even mijn emoties laten gaan.

Wat moet ik nu... de hoop is weer verdwenen, ben bang dat het toch foute boel is, en ik kan niks!!! Mag niet voor een bloedtest, mag geen echo... :cry2: Heb de testen binnen gekregen, maar ja, dat zal nog wel 'vals' positief aangeven (net zoals 2 jaar terug). Veel kan je dus ook niet met die info.

Tegenhouden kan je het niet, maar in onzekerheid zitten is ook zeer ellendig. Is het fout, dan is het fout, maar dan wil je zo graag beginnen met het een 'plekje geven', verwerken.

Heeft iemand goede tips?

Jolieneke

Geplaatst

Hoi JOlieneke,

Logisch dat de schrik er weer even goed in zit zeg.... pfffffff!!!!! Bloed hoeft niets te betekenen, inmiddels ken ik mensen die het de hele zwangerschap hebben gehad.

Is het echt niet mogelijk om je ziekenhuis te bellen en toch een echo te krijgen?

Overdrijf je je verhaal een beetje aan de telefoon... en dat je het alleen maar wilt om te weten of het goed zit.

Hetzelfde geldt voor het bloedprikken, desnoods via je huisarts, hoeft alleen maar hcg aan te kruisen op het labformulier.

Tjongejonge, als ze dan nog moeilijk doen? Ze krijgen hun geld toch gewoon, waarom dan zo moeilijk alsof het allemaal niets is hé!!!

Probeer in ieder geval rustig te blijven en leuke dingen te blijven doen. Anders deze week even een cb kopen, deze geeft aan hoe lang je zwanger bent.

Als het echt niet goed zit, dan daalt je hcg en geeft hij uiteindelijk aan dat je korter zwanger bent.

Dit klinkt allemaal heel negatief, maar ik ga er nog steeds vanuit dat je hartstikke zwanger bent.

Dus leuke dingen gaan doen als je uit je werk komt. Succes meid!!!!

Geplaatst

Hoi Sonja,

Bedankt voor je opbeurende woorden :)

Na een waterval van tranen, word je ook wel weer wat helderder (op den duur). Ik ben nu weer wat gekalmeerd (met een rode betraande kop!!)

Mijn man gaat morgen bellen met het ziekenhuis hier in de buurt > waar ik ook onder controle ben geweest tijdens de zwangerschap van onze dochter, en bevallen ben. Mijn man kan er misschien wat meer en beter druk achter zetten dan ik. Ik blijf het belachelijk vinden dat we er zo om moeten zeuren, maar als dat nodig is, dan maar!!

Ja de cb test is natuurlijk wel wat duidelijker. Heb net weer van die goedkope gekocht. Zal vrijdag testen... en als we niks voor elkaar krijgen, koop ik een cb test!

Pfff... ik moet zeggen, positief of negatief, ik wil wel uit die rollercoaster!!!

Nogmaals bedankt!

Jolieneke

Geplaatst

Hee jolieneke,

wat rot die onzekerheid.... hoe vaak anderen ook tegen je zeggen dat zoveel vrouwen met een gezonde zwangerschap dit hebben, kan me voorstellen dat jij gewoon feiten wil zien.

Ik hoop dat je man het morgen voor elkaar krijgt! zou fijn zijn als je op z'n minst bloed kunt laten prikken!

Meis, hoop dat je snel gerust gesteld gaat worden!

welk vak geef je trouwens?

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Hoi Jolieneke,

Wat vervelend voor je dat het weer is teruggekomen. Vind het wel belachelijk dat ze je zoveel dagen in onzekerheid laten. Die doktoren hebben soms echt geen gevoel. Heb je geen pijn ofzo, ik wilde niet liegen, maar ik heb mijn pijn overdreven en toen mocht ik komen voor een echo een een bloedtest. Heeft me wel een beetje gerustgesteld.

Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt en je morgen ff langs kunt gaan.

Liefs junior

Geplaatst

Hey Jolieneke,

Wat een k**zooi zeg, die onzekerheid! Laat je man inderdaad maar even goed druk uitoefenen op het ziekenhuis. Die rollercoaster is zoals je al zegt verschrikkelijk. Ik hoop echt dat je zo snel mogelijk duidelijkheid krijgt en dat er niets is om je zorgen over te maken!

Ik heb ook een extra CB nog gekocht om morgenochtend te doen. IK moet nog een week wachten tot 1e echo en is dus voor mijn gemoedsrust. Hopelijk werkt dat ook voor jou zo!

@Ivfsh: gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt en idd het mooiste cadeautje heb je al gehad! Geniet ervan!

Er zitten hier geloof ik meer mensen die werkzaam zijn in het onderwijs? Grappig en toevallig! Ik werk in het VO en geef geschiedenis en Engels.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hee aafke,

dank je :-) als deze zwangerschap inderdaad goed blijft gaan, dan hoef ik de komende jaren geen cadeaus meer! Heb inderdaad een leuke dag gehad: begonnen met ontbijt op bed en geeindigd met heerlijk uit eten. Tussendoor helaas wel gewoon moeten werken, haha.

Ik ga mijn bedje opzoeken: fijne avond allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Whaaa, hier nog 1 die in het onderwijs werkt haha.... Ik geef les aan groep 8 :)

Jolieneke, wat fijn dat je vriend de touwtjes in handen neemt :) Hoop echt met succes, want die onzekerheid kan zo niet langer ... niet goed voor jou, maar ook niet voor je kleine beeb.

Jammer dat het forum morgen offline is, want ben erg benieuwd.

Meid, nogmaals veel succes!!!

Trouwens IVSH, wat ontzettend stom... heb het helemaal over het hoofd gezien... nog van harte gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat je het mooiste cadeau ever hebt gehad en daar kan geen ander cadeau tegenop natuurlijk.

Dit was ook mijn grootste en mooiste verjaardagscadeau, erg apart haha!!!

Groetjes

Geplaatst

hey meiden wat een toestand hier zeg!!

iedereen heel veel succes sterkte voor drie maanden

en even over mvm het zijn schatten leven zo met je mee ik heb ook een bloemen bon gekregen.

liefs jessica

Geplaatst

Oh Jolieneke, wat k*t. Wat ontzettend onzeker is dit toch!!! Heb je veel verlies? Als je onzeker blijft gewoon aandringen op een echo. Hopelijk lukt het je man morgen. Stress en onzekerheid is ook niet goed voor je. Ga voor je duimen meid!!

Junior, mooie waarde hoor!!! Gaat vast helemaal goed komen bij jou.

Wat een boel leerkrachten hier, ik ben het in ieder geval niet. Vinden jullie het niet moeilijk om te werken met kinderen? Kan me voorstellen dat je er vaak mee geconfronteerd wordt dan. Uiteraard wist je van te voren natuurlijk niet in welke situatie je zoals nu, terecht zou komen.

Wij mogen gelukkig morgen voor de echo. Ben zo benieuwd wat eruit gaat komen. Ik bloed nog steeds, al meer dan een week nu. Vandaag voor het eerst weer meer donker bruin dan rood. Hopelijk een goed teken.

Maandag had ik ook nog een cb test met het aantal weken gedaan.

Sonja, jij schrijft dat wanneer het mis is, hij dan minder weken aangeeft? Bij mij kwam 3+ te staan. Ben vandaag 6 weken. Dit zal volgens jou woorden dan nog helemaal goed zitten?!?!?!?!

Zie je met 6 weken ook al wat? en misschien een kloppend hartje???

Liefs

Geplaatst

Nee, zeker weten doe ik het niet hoor Lianne. Het kan een geruststelling zijn, lijkt mij!

Spannend morgen je eerste echo :) Met 6 weken kun je al wel wat zien, sowieso een vruchtzakje en heeeeeeeel misschien al wel een beginnend kloppend hartje.

Heel veel succes en geniet ervan!

Geplaatst

Hey meiden

Wat word hier een hoop geschreven zeg! is ook heerlijk om die beginnende onzekere periode te delen met meiden die precies hetzelfde meemaken...

Ik heb net even terug gelezen... helaas kon ik de afgelopen dagen niet online komen, ren me rot... zooooo druk ....... pffff... savonds ben ik zo moe dat ik om 10 uitgeput in bed lig. Zijn jullie ook zo moe???

Zal er wel bij horen he....

ik was vanmiddag even bij een vriendin in de winkel (mijn dochter gaat modeshow lopen voor haar winkel en moest kleding passen daarvoor) en die zei al:je hebt zo,n zwangere blik in je ogen.. hihi,.. maare ga iets rustiger aan doen want je ziet er ook zooooooo moe uit!!

Ivfsh: happy Bday!! leuke dag gehad????

Sonja: Jij dus ook een mooi verjaardags kado?? is toch gaaf!! ik ben volgende week maandag jarig dus ook bij mij, net als IVFSH mijn mooiste verjaardags kado!!! Super toch!!!

Dat testen blijft leuk he??!!! Gewoon om te zien dat het echt zo is... ik heb er ook al meerdere gedaan en elke keer als ik het woord : zwanger.. lees word ik weer gelukkig!! hhahahahah!!!

Ik ben ook wel van plan om me aan temelden voor moeders voor moeders. kan dat gewoon via interneten kan dat nu al??? (5 weken zwanger)

Aafke: oww dat aankomen!! zucht!! heb jij dat dus ook??

ik ook!! ik denk ook dat het door de hormonen komt. had nooit een buikje maar nu ineens wel een bolle buik, van de baby kan et niet zijn dus is een paar mm !! zijn dat dan echt de hormonen? zouden we nog last kunnen hebben van de hormonen die we in ons lijf hebben gespoten die 2 weken???

Ik zag trouwens dat wij dezelfde dag uitgerekend zijn... maar jij had de tp toch eerder dan mij??

Jolieneke: Wat vervelend dat bloed verlies!!!

Gewoon een echo eisen!!!

Ik belde afgelopen maandag het ziekenhuis met het nieuws dat ik positief getest had en mocht gelijk komen...

Ik heb BBZ gehad en daarom willen ze al zo snel kijken of het goed zit. Ze zijn daar (in voorburg) ook super lief!! je mag altijd bellen en zijn echt niet moeilijk met echo.s!

Ze weten toch wat je doormaakt en je zo moeilijk zwanger bent geraakt dan vind ik dat ze ZEKER jou ongerustheid weg moeten nemen!! Go for it meis!! Ik hoop dat je snel zekerheid hebt!!!Sterkte!!

Liefs!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Was ik nog even.

Ik ben juf op een basisschool en geef les aan groep 4/5. Heel erg leuk en niet confronterend hoor! Ben natuurlijk ook al de gelukkige moeder van een dochter, maar voor die tijd was het ook niet moeilijk.

Wat ik wel moeilijk vind, is hoe ik me nu voel. Ook voor de klas. Ben bang dat ik ga vloeien (heftig) tijdens het lesgeven. Heb de directeur (vrouw) inmiddels ook maar weer ingelicht.

Veel verlies is het niet. Een beetje rood/bruinig. Maaarrr... heb er nu de ongesteldheidsbuikpijn bij, beetje zeurderig dus en last van mijn rug. Nou, duidelijker kan haast niet als je het mij vraagt... pfff.

Misschien meld ik me morgen wel ziek. Kijken of ik hier naar een zh kan, en even bijkomen.

Jolieneke

Geplaatst

Die 'dikkere' buik .... dat zijn je darmen. Die zetten op, want als je nagaat.... bij 9 weken is je baarmoeder nog maar zo groot als een ei. Het kan ook vocht zijn.

Maar hoe dan ook,... het ziet er leuk uit en daar doen we het allemaal voor. Want straks mag de hele wereld weten dat we zwanger zijn :)

Geplaatst

O ja iedereen Natuurlijk GOOD LUCK bij de ECHO!!!!

Lianne, ik Hoop echt dat je een hartje hoort!! het kan he, maar reken er niet te hard op!!

het voornaamste is dat alles goed is met de kleine!!!

pps: ik heb trouwens vandaag een zwangerschaps dag boekkado gekregen!! leuk joh!!!aanrader!! hij begint al bij week 1 en je kan dus echt elke week kijken wat er gebeurt en elke week invullen of je een echo hebt, hoe je voelt etc!! super gaaf!!

best een ideetje.. ipv babyshoppen even voor jezelf shoppen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden