Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zit nog steeds in onzekerheid. Heb me wel weer een beetje positief kunnen opladen. Na een paar dagen 'bruinverlies'te hebben gehad, kreeg ik gisteravond helder rood bloed. Niet veel, alleen bij het afvegen. Vanmorgen was dit ook weer weg. Net weer helder rood. Weet niet zo goed wat er van denken moet. Aan de ene kant denk ik, wanneer het een miskraam is (stel) ik dan toch ook buikpijn ofzo moet hebben. Heb daar geen last van..... Verder heb ik echt een dikke buik, als ik daar naar kijk geloof ik dat ik zwanger ben :) Ga maandag maar een test doen. Wanneer hij nog steeds positief is ga ik toch bellen om voor een echo te vragen. Voor mijn part gewoon bij de verloskundige bij mij in dorp. Dan hoop ik eindelijk meer zekerheid te krijgen.....:dontknow:

xx

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook weer onzekerheid... Ik heb sinds gister een menstruatiepuist gekregen. Vanaf vanochtend weer een drukkend gevoel in me lies. Alleen dit keer alleen aan de rechter kant, een soort branderig gevoel ipv een zeurig gevoel. Dit heb ik ook altijd als ik ongi moet worden. Nu ging ik net naar de toilet een er zat een stipje bloed op het wc-papier. Door dat puistje en het drukkend gevoel richting me lies denk ik echt dat ik toch ongi ga worden. Ik vind het zo rot en oneerlijk. Ik wil heel graag positief denken, maar ik ken me lichaam en ik weet zeker dat ik ongi ga worden.

Ik hoop dat iemand dit herkent en me gerust kan stellen.... zucht...

Gr junior

Geplaatst

Ja, kan me voorstellen dat het je heel ongerust maakt!! Maar toch hoop ik dat je gevoel je in de steek laat.

Ongikrampen enz. horen ook bij een zwangerschap. En zelf zit ik ook onder de pukkels en nog steeds hartstikke zwanger.

Probeer wat afleiding te zoeken en bel maandag het ziekenhuis even voor evt. een echo. Al is het alleen maar om je gerust te stellen. Succes!!

Groetjes

p.s. je kent je eigen lichaam het beste natuurlijk, maar jouw symptomen passen ook heel goed bij een zwangerschap!!!

Geplaatst

Hey Junior en Liannne,

Wat een stress! Je voelt je al zo onzeker en dan is dit wel het laatste wat je erbij kunt hebben! Ik hoop dat jullie zo snel mogelijk duidelijkheid krijgen.

@Miepie: jij hebt dus ook al zo'n hoge waarde nu! Mijn indicator gaf tot mijn stomme verbazing ook al 2-3weken aan, maar ik voel dat hcg nu ook al wel...pfff...

Ik heb geeen idee van hcg waarden precies want bij ons prikken ze geen bloed. Ik hoop de 15e voor het eerst duidelijkheid te krijgen!

@Priscilla: ik hoop zo dat je de komende dagen goed doorlkomt, voor jou is dat natuurlijk extra beladen. Beterschap voor nu en op naar een mooie geruststelllende echo!

@Ivfsh: ik probeer de echo ook echt dichterbij te 'kijken'. Is helaas nog niet gelukt :)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wilde me graag bij jullie voegen! Ik had al bij andere topics wat geschreven en durf me nu wel hierbij aan te melden. Het is toch nog steeds erg spannend, en nog zo pril.

Ik heb op 17-08 een tp gehad van een cryo, b kwaliteit. Op 1-09 officieel mogen testen. Weten jullie dan hoe ik moet rekenen qua weken zwanger zijn? Na de verse poging herinner ik me dat ik op de testdag 4 weken en 4 dagen zwanger was. Moet ik daar nu een dag bij optellen omdat het een cryo is?

Wie heeft een handig sommetje? Ergens rond 7 mei, klopt dat?

Groeten Jolieneke

Geplaatst

Hey Jolieneke,

Welkom hier! Ik vroeg me ook al af hoe je precies rekent maar je hebt me zelfs al een beetje op weg geholpen. Bij een verse tp telt de testdag dus als 4 weken en 4 dagen? Ik had daar 4 weken gerekend, moet ik dus het echolijstje nog even aanpassen!

Geplaatst

Hey meiden,

Bij een verse tp reken je zo:

De dag van de punctie neem je en daar trek je precies 2 weken vanaf.... Die dag neem je en dan + 40 weken... dat is je uitgerekende datum.

Of... dag van de punctie + 38 weken, dan kom je natuurlijk ook op dezelfde dag uit.

Succes, want dan kunnen jullie het lijstje mooi aanvullen:)

Geplaatst

Dus niet de testdag nemen, want de 1 mag na 12 dagen testen en een ander bijv. pas na 15 dagen.

Ook de tp nemen, is niet handig. Want de 1 heeft de tp na 2 dagen en de ander pas na 5 dagen.

Bij een natuurlijk cyclus neem je altijd de eerste dag van je laatste menstruatie.

Maar bij ons ( ivf/icsi) weet je precies wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden, nl. de dag van de punctie. Vandaar.... dat je het heel precies kunt uitrekenen :)

Geplaatst

Ja, uitgerekende datum weet ik al, ik vroeg me alleen af hoe lang ik op mijn eerste echo ben. Jij rekent dus vanaf de punctiedag? Ga ik nog even doen!

IVF vader had laatst volgens mij ook een goede link gepost waarop je uitgerekende datum wordt berekend en er zelfs gekeken wordt naar tweelingen of meer:

http://www.ivf.ca/duedate.php

Hier moet je ook je punctiedatum invullen, handig!

Geplaatst

Hmmm... blijft lastig, want ik heb geen punctie gehad deze keer. Moet ik er nu gewoon een dag bij optellen?

Ik mocht 15 dagen na de tp testen, dat was op 1 september. Volgens mij is de vorige keer (tijdens de ICSI behandeling, de embryo teruggeplaatst 3 dagen na de punctie. Ik ga er vanuit dat de overige embryo's diezelfde dag nog zijn ingevroren... maar ja, zeker weten??)

Nou ja... ergens rond 7 mei. Mooie tijd van het jaar, wat jullie????

Eerste echo op 21 september. Misschien kan ik dan van die datum uitgaan.

We hebben al een dochtertje en die is op 15 april jarig. Echt een heerlijke periode.

Groeten Jolieneke

Geplaatst

Even onhandig vanaf mijn telefoon, kleine nichtje ligt te slapen op de kamer waar m'n computer staat...

Jolieneke, welkom hier!

Rekenen bij cryo; dag van de eisprong (evt. 1,5 dag na pregnyl) of dag dat je gestart bent met utrogestan als punctiedag/eisprong rekenen. En die datum - 2 weken + 40 weken is dus je uitgerekende datum (dus voor mij; 18 aug pregnyl, 20 aug eisprong. Da's nu precies twee weken geleden, dus ik zit vandaag op precies 4 weken, 13 mei uitgerekend)

Lianne, Junior, wat naar, die onzekerheid. Junior, ik heb ook krampjes en pukkeltjes, maar dat kan ook juist van de zwangerschap komen hoor. Lianne, wanneer mag je ook al weer voor een echo?

Ik ga slapen, doodop... Trusten allemaal!

Geplaatst

Hallo Miepie,

Jij bent al misselijk las ik, hoe gaat dat nu?

Jij ook bedankt voor je rekenvoorbeeld, maar ook die vlieger gaat voor mij niet op.

Ik ben op 1 augustus begonnen met progynova te slikken, na anderhalve week moeten langskomen in het zh, en toen moest ik utrogestan erbij gaan gebruiken. Zo'n 2 weken na de eerste dag van mijn ongesteldheid de tp gehad (17 aug).

De cryo is een dag ouder dan de embryo die is teruggeplaatst vers na de ICSI behandeling. Op maandag werden we gebeld dat er 1 goed ontdooid was, en dinsdag is die teruggeplaatst.

Pfff.. wat een gereken. Op 21 sept. hebben we de eerste echo, we zien het wel.

Groeten Jolieneke

Geplaatst

Nou dan kun je misschien nog zo denken. Ik heb nl. ook 2 cryo's teruggeplaatst gekregen en ook mbv Progynova en Utrogestan.

Toen ik de tp kreeg, waren mijn cryo's ( morula's) 4 dagen oud. Ik heb op 13 aug. de tp gehad. Daarvan heb ik 4 dagen afgehaald....dan kom ik op 9 augustus en dat is dan mijn 'punctiedatum'.

Jolieneke, jij hebt de tp gehad op 17 aug.... toen was jouw cryo 4 dagen oud ( tenminste ervan uitgaand dat ze op dezelfde dag zijn ingevroren als jouw verse emmy).

Dus jouw punctiedatum is dan 13 augustus.... en kom je op 6 mei als uitgerekende datum!

Succes haha... we blijven allemaal wat hangen in de 'uitgerekende datum' hihi!!!

Maar goed, hoe gaat het met iedereen? Hier gaat alles goed!! Alleen verschrikkelijk moe, 's middags kan ik mijn ogen gewoon niet meer openhouden haha!!!!

Ach, het hoort erbij en ik heb alles ervoor over :):)

Liefs

Geplaatst

Miepie, Ik heb 23 september pas een echo gepland staan. Duurt nog lang dus. Zeker wanneer je onzeker bent. Nu is het bruin/rood. Weet echt niet wat het betekend... Hopelijk maandag meer zekerheid..

Geplaatst

Hey meiden!

@ Jolieneke

Welkom hier en Gefeliciteerd!!

haha wat een gedoe is dat zeg het uitrekenen van.. haha.. Gelukkig kon ik mooi vanuit de pu tellen ;)

@ Lianne en Junior

Ik begrijp jullie onzekerheid.. en het is niet makkelijk idd..Kunnen jullie niet eerder een echo krijgen? Heel veel sterkte er mee!!

Zoo het is een heerlijke dag vandaag! gaat iemand nog iets leuks doen?

Ik ga lekker naar enschede.. Daar gaan we mijn schoonmoeder en haar moeder (oma) ontmoeten.. zij moeten uit duitsland komen.. het is voor ons allebei dan ongeveer 1,5 uur rijden! en anders als ze hier komen of wij daar 3 uur rijden.. en dat is behoorlijk lang als je een dagje doet.. dus vandaar ergens halvewege..

Ik ben geboren en getogen in almelo (dicht bij enschede)maar woon nu in boxmeer en ben al heel lang niet meer in enschede geweest dus heb er zin in..! en kan lekker mijn gedachten ervan af zetten..

Wat gaan jullie doen?

Ik kom vanaaf nog ff lezen!

Veel plezier vandaag!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Heyhey,

Wat fijn Priscilla, een beetje afleiding is zeker niet verkeerd. Hopelijk heb je een leuke dag gehad en is het voor jou snel maandag.

Slikken jullie trouwens ook tarwekiemolie ( capsules)??

Ik nl. wel en ik ben benieuwd hoe lang ik hiermee door moet gaan, iemand een idee?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Grr... ik word ziek naar mijn idee. Dikke, zere keel, rillerig... bah! Daar zit ik nu helemaal niet op te wachten!

Bedankt Sonja voor het meerekenen! Dan maak ik er 6-5-11 van, is erg mooi zelfs!!! Mooie datum dacht ik zo!

Ik slik alleen foliumzuur en progynova (vanwege de cryo en utrogestan breng ik in). Ik vind dit eerst wel genoeg. Straks ga ik weer zo'n potje kopen met verschillende vitamines (weet zo even niet welke, in elk geval voor zwangere vrouwen, maar potje kost geloof ik 15 euro).

De vorige keer een prachtig kindje gekregen (hihi) dus moet wel voldoende zijn!!! :)

@ Lianne. Vervelend hoor!! Ik weet wel dat iemand die 2 jaar terug tegelijk met mij zwanger raakte van een ivf behandeling, erg veel gebloed heeft. Veel bruin, maar ook rode stolsels. Zij heeft een prachtig, gezond kereltje op e wereld gezet. Het hoeft geen foute boel te zijn. Blijven hopen, meer kun je niet doen. 23 september is dan nog wel lang wachten!!

Groeten Jolieneke

Geplaatst

Ha ladies,

Ik heb even moed moeten verzameld maar ik kom me toch maar aanmelden. Afgelopen donderdag hebben we positief getest. Ben nu 4weken3dagen zwanger. Erg spannend (net als bij velen van jullie) omdat ik ook eerder een miskraam heb gehad met 5w4dagen. Heb veel klachten, ook buikpijn maar na een echo gisteren lijkt het erop dat ik een milde vorm van overstimulatie heb. Gelukkig zijn mijn klachten verklaard. Op de echo was nog niets te zijn behalve iets groots in m'n eierstok maar dat 'ding'geeft blijkbaar het HCG af. Er was nog geen vruchtzakje. Misschien in de verte kon ze iets onderscheiden maar niet duidelijk.

Nou het lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen!

Geplaatst

1e echo:

Sonja: 2 september ( 5w, 3d)

Priscilla: 6 September (5w, 4d)

Aafke: 15 september (5w, 5d)

Lianne: 23 september ( 8w, 1d )

2e echo:

Sonja: 13 september ( 7w)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Priscilla: 5 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei

Aafke: 9 mei

Boogie: 11 mei 2011

Geplaatst

Hoi Boogie, welkom!!

Ook ik heb eerder een miskraam gehad, en ben erg angstig. Ik begon toen te vloeien een week na de positieve test. Niet heel heftig, maar uiteindelijk begrepen we wel dat het niet goed ging. Bij 7 weken de miskraam opgewekt met medicatie. Ik wens je een zorgeloze zwangerschap toe!!

Heb het lijstje maar even gekopieerd en mezelf ertussen gepropt... hihi

1e echo:

Jolieneke: 21 september (7w, 3d)

2e echo:

Uitgerekend:

Jolieneke: 6 mei 2011

Nou... laat het rijtje nog maar flink groeien!!!

Groeten Jolieneke

Geplaatst

Schrikken > zonet bloed! Weet niet wat ik ervan moet denken. Heb al eens eerder een mk gehad, dus het zou maar zo weer kunnen.....

Pfff... ben er echt even kapot van.

Afwachten maar

Geplaatst

Jolieneke,

Hè bah, logisch dat je er even helemaal kapot van bent. Je hele geschiedenis komt weer naar boven.

Bloedverlies hoeft natuurlijk niet meteen het ergste te zijn. Er zijn hier zat meiden die hun hele zwangerschap bloedverlies hebben gehad, maar toch zijn bevallen van een gezond kind.

Ik kan me voorstellen dat deze woorden je op moment niet helpen en dat je alleen maar bevestiging wilt.

Als ik jou was, zou ik morgen even het ziekenhuis bellen en om een echo vragen.

Al is het alleen maar om je gerust te stellen!

Succes en sterkte meid!!!

Geplaatst

AH nee Jolieneke, dat is schrikken. VOlgens mij is dit waar je allemaal erg bang voor bent. Ik hoop dat het meevalt en niet doorzet.

Ik denk aan je meis!

Geplaatst

1e echo:

Ivfsh: 17 september (7w)

Jolieneke: 21 september (7w, 3d)

2e echo:

Uitgerekend:

Jolieneke: 6 mei 2011

Hee meiden,

Ik heb het lijstje ook mog even aangepast.

Jolieneke, vervelend dat je bloedverlies hebt.... Ik zie dat jij ook nog wel een tijdje moet wachten op de eerste echo. Kan me voorstellen dat het erg spannend is. Heb er zelf geen ervaring in, maar heb wel al vaak gehoord dat vrouwen in gezonde zwangerschap regelmatig bloedverlies hebben. Probeer vertrouwen te houden in je lijf, maak je je teveel zorgen, zorg dan dat je eerder terecht kunt voor echo of hcg prikken.

Hier alles goed, heerlijk genoten van mijn weekend! Vrijdagavond lekker thuis gehangen, heerlijk relaxt, zaterdag leuk gaan lunchen met riemden en 's avondspits kregen we bezoek, we hebben een paar dagen logees. We kenden het stel niet echt, maar hun ouders zijn weer goed bevriend met de ouders van mijn man. Ze zijn een wereldreis aan het maken en kwamen ook in Shanghai. Haha, wel grappig, we kenden ze dus niet, maar we hebben ze uitgenodigd lekker bij ons te slapen en het zijn echt helemgezellige mensen. Leuk op stap geweest zaterdagavond en vandaag ook wat dingetjes van de stad laten zien.

Ik ben wel aan het aftellen tot de eerste echo moet ik zeggen.... Spannend hoor!

Meiden, geniet nog van de zondag!

Ivfsh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden