Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom ivfsh! Leuk dat je er ook bij gekomen bent!

Spannend morgen weet je wanneer je 1e echo is!

Sonja, lekker hoor nog geen klachtjes! Misselijk ja die was ik nog vergeten.. maar ik klaag niet hoor! Heb het er allemaal voor over!

Liefs Priscilla

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gaan er inderdaad een gezellig topic van maken :) Voel me zelf ook wel eens mutserig hoor, zelfs nu.....

Spannend Sonja, de eerste echo. Ben benieuwd, heel veel plezier!!!

Hier ondanks alles ook wel de kwaaltjes, gevoelige borsten, moe, hoofdpijn, opgezette buik. Als je daar naar kijkt zou je bijna denken: waar maakt ze zich druk over. Denk ik zelf soms ook. Ga maandag nog een test doen. Als ie dan nog positief is dan vertrouw ik er maar op dat alles goed is :). Kon wel eerder een echo, maar dat was maar 3 dagen eerder. Die paar dagen maken dan ook niet meer uit... Dus ik wacht gewoon.

x

Geplaatst

Hey dames,

Nog een beetje vroeg, maar ook ik kom mijn hoofd om de hoek steken: ik heb vanavond positief getest! Ik ben an de ene kant heel blij, en aan de andere kant heel bang dat het misgaat. Ik hrken wat jij zegt Priscilla, ik heb de vorige keer ook de echo niet gehaald dus zou het al heel wat vinden als dat nu wel lukt.

Ik heb vrijdag mijn oficiele testdatum maar dan kan ikhet ziekenhuis niet bellen, dus dat doe ik morgenochtend. Hopelijk krijg ik dan ook zo snel mogelijk een echo ingepland.

Erg leuk dat het mei-topic er al is, vorige keer heb ik wel bij het augustus topic aangehaakt maar ben er toen dus al vrij vroeg weer afgevallen. Heel vreemd om daar de afgelopen weken te lezen dat de anderen inmiddels bevallen zijn!

Dat gaan wij ook doen in mei!!!! Op 9 mooie maanden!!!

Geplaatst

Oh wat super Aafke, welkom hier!!! Deze keer gaat het jou gewoon een kindje brengen of 2 ;)

Je had al zo'n positief voorgevoel, dus dat komt vast en zeker helemaal goed!!

Het topic groeit al aardig, gezellig!!! De komende maanden lekker mutsen over van alles en nog wat hihi, leuk, leuk!!!

Ik laat jullie weten hoe het morgen gegaan is :)

Liefs

Geplaatst

Hé Aafke en IVFSH, welkom hier!

RPB, ik loop in het AMC en daar is de eerste echo ook al zo vroeg; ongeveer een week na de bloedtest, dus met 5,5 week ofzo. Heeft het voordeel dat je al heel snel iets meer zekerheid hebt, maar grote nadeel is dat je nog geen hartje ziet...

Lianne, als je licht bloedverlies hebt en erg onzeker bent zou ik zeker proberen of je de eerste echo niet eerder kan krijgen.

Ik heb me een beetje rustig gehouden hier afgelopen dagen, maar na gisteren op 13dpo een knalstreep op de test begin ik er een beetje vertrouwen in te krijgen (al is het nog maar een heel heel klein beetje) en weet ik in elk geval 100% zeker dat het niet meer van de pregnyl kan komen (al was is daar al aardig zeker van omdat ik vorige week eerst negatief testte 8 dagen na pregnyl). Ga proberen een positieve instelling te vinden ;).

Geplaatst

Lieve Sonja,

Vandaag heb jeje eerste echo!!!

Hopelijk is er al iets te zien!!En zit het vrucht zakje of zakjes op de goede plaats!!!!

Het zal een heel bijzonder moment zijn!!

Ik spreek je vast vanavond nog wel even want ben reuze benieuwd!!

Hele dikke kus en knuff

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een frustratie, ik kon de hele tijd niet op het forum komen vandaag!

Maar heb mijn eerste echo gehad... alles ziet er perfect uit!!!!

En nu komt het... zoals het nu staat, krijgen we een tweeling!!!!

Er waren 2 hele mooie vruchtzakjes te zien met een mooi rondje erin ( dooierzakje). Ook dit was perfect van vorm. Dus helemaal blij!!!!!

Over 10 dagen kunnen we als het goed is 2 hartjes zien kloppen!! Als dat zo is, kunnen we echt zeggen dat we een tweeling verwachten!!!

Maar voor zover, door het dolle heen!!!! Want het zit iig op de goede plek, joehoe!!!

Priscilla, jij bent de volgende, spannend!

Hoe is het met de andere meiden?

Liefs

Geplaatst

Woeeehoooe Sonja!! Wat gaaf zeg!! Gefeliciteerd!! Ik hoop echt voor je dat je over 10 dagen mooi die 2 hartjes ziet kloppen!!

Ik heb ondertussen het een en ander meegemaakt.

Gisteren in bed kreeg ik ineens hele pijnlijke steken in mijn linkerzij..

huisartsenpost gebelt en moest gelijk komen.. daar inwendig onderzoek gehad en moest daarna in overleg met de gyn naar gynocologie komen..

Ze heeft het een en ander gevraagt en inwendige echo gemaakt.. eierstoken wel iets vergroot maar niet overdreven groot en geen vocht.. dus geen overstimulatie.. kans op bbz was ook klein aan die kant dus dat ook niet.. waardes waren ook goed van het bloed.. alleen zo nog ff bellen voor de hcg.. verder was nog geen vruchtzakje te zien.. maar dat was niet erg aangezien het nog erg pril was.. heb uiteindelijk van 22.00 tot 1.00 op het ziekenhuis gelegen.. daarna mocht ik naar huis.. dus wordt nog ff spannend..

@ aafke welkom en gefeliciteerd! super dat je positief hebt getest.

Miepie nog heel veel succes..!

Liefs Priscilla

P.S ik kwam ook niet op de site hoor!

Geplaatst

Oh jemig Priscilla, dan zit de schrik er even goed in. Wat goed van je dat je meteen aan de bel getrokken hebt en dat je meteen terecht kon.

Hopen dat het goed blijft gaan!!! En dat je hcg-uitslag straks erg mooi gestegen is.

Ik houd het even in de gaten hier!

Liefs

Geplaatst

tja ben ff helemaal van slag.. gaan we weer.. altijd rond dezelfde tijd.. dus ben er niet gerust op..

HCG was 550 geen idee of dat goed is.. of de zwangerschap goed blijft gaan weten ze dus niet dat ligt aan de komende dagen..

Moest wel ff de kliniek bellen waar ik onder behandeling ben.. of hun mij eerder willen zien ja of nee..maar moest gewoon maandag afwachten.. dus super lang weekend voor de boeg haha..

heb nu ook weer op en af ongibuikpijn.. maar of dat ook van die inwendige echo van gisteren kan komen aangezien ze echt hard heeft lopen drukken.. deed me echt pijn.. Voel me sowieso al niet lekker en hele dag al koorts rond de 38.2.. dus ga de goede mood hier niet verder verpesten en lekker ff naar bed..

Dus sorry voor mijn gezeur ff haha

Helemaal na al dat super goede nieuws!! Ben helemaal blij voor jullie!!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Priscilla, jeetje wat een onzekerheid door de krampen, maar een hcg van 550 is volgens mij heel goed voor de duur van je zw. Die krampen kunnen ook al ieniemienie rek en strek oefeningen van je baarmoeder zijn. Als er innesteling is gebeurt er gelijk zoveel tegelijk!

Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hee meiden!

Miepie: heel goed nieuws! Ik ga je voorzichtig felicteren! Zodra je zelf aankondigd dat je zwanger bent komen de grote felicitaties :-)

Sonja: een tweeling!!! Wat ontzettend leuk! Het lijkt me zo geweldig een tweeling te krijgen. Ook zo gezellig voor de kinderen!

Mooi dat je over tien dagen weer echo hebt, ben trouwens benieuwd hoe ze het geluid van de twee hartjes uit elkaar kunnen houden, weet jij hoe zebdat doen?

Hier voel ik me steeds meer zwanger! Fijn gevoel :-) borsten doen steeds meer pijn, adres lopen er weer duidelijk overheen, dus nu is het nog wachten op weer flink misselijk zijn, haha. Ik ga er nog blij mee zijn ook als ik weer boven de pot hang.

Priscilla, meid, goed dat je het hebt laten checken en dat ze je in de gaten houden! De hoogte van je hcg valt mooi binnen de marges. Belangrijkste schijnt te zijn of hcg mooi stijgt. Als ik kijk naar de twee testen die ik heb gehad en als je dat door zou rekenen, zou dat precies uitkomen met jouw waarde van 500.

Leuk hoor, ik hoop dat er nog veel meiden aan kunnen sluiten in dit topic! Wordt hoog tijd voor weer eens een heel groen wachtbankje!

Groetjes!

Ivfsh

Geplaatst

Wat fijn IVFSH dat je je meer zwanger begint te voelen haha.... dat stelt je vast gerust :)

Priscilla, ik snap je bezorgdheid, maar volgens mij is er niets aan de hand. Je hebt een prachtige waarde hoor!!!

Moet je nu maandag ook weer bloedprikken dan? Hoop voor je dat het weekend een beetje voorbij vliegt, dat je een hoop leuke dingen gaat doen. Al is het maar alleen om afleiding te hebben.

Het blijft spannend hoe dan ook!!! En met jouw geschiedenis kan ik me helemaal voorstellen dat je er niet gerust op bent, maar so far.... heb je een mooie hcg.

Liefs

Geplaatst

Hihi, beetje wel idd... Heb al ff op internet voor een leuke wagen gekeken. Want ik wilde altijd heel graag de Quinny buzz 4, maar ja.... zoals het er nu uitziet, wordt dat hem niet!

Ben heel blij, maar ook wel bang voor de risico's die eraan vastzitten. Maar goed, niet teveel bij stilstaan, ik weet het :$

Verder voel ik me nog steeds prima! Alleen erg moe, darmen nog steeds... en ook ik zie de aderen over mijn borsten lopen.

Maar nog geen misselijkheid te bekennen, pijnlijke borsten ook niet haha!!!

We zullen zien ;)

Ga jij maar lekker slapen, welterusten!!! Morgen ga je bellen voor echo, ben benieuwd, wordt het lijstje ook weer langer hihi:)

Geplaatst

Hey allemaal,

@Lianne, dat bruinverlies komt volgens mij idd vaker voor hoor, maar bij twijfel gewoon even de artsen bellen.

@Priscilla: wat een stress meis, zeker met jouw achtergrond kan ik me je zorgen heel goed voorstellen. Ik ben geen expert op het gebied van waardes, maar had babeth niet zo'n tabelletje gepost waarin die hcg stijging goed te zien moest zijn?

@ivfsh: tof dat het nu goed begint te voelen! En ja ik voel me nu ook echt niet jofel, maar dat dus tgt erg fijn omdat ik daardoor weet dat het wel goed zit (toen het bij mij misging voelde ik daarvoor de klachten ook echt al afnemen).

@Sonja: Een tweeling, wat gaaaf!!!! Ik ben ook heel benieuwd naar 1 of 2 en zit er ook wel dubbel in. Lijkt me fantastisch om een tweeling te hebben maar ben ook bang voor de risico's en zo. Nog 10 dagen en dan de hartjes zien, geweldig!!!

Ik zal het lijstje zo ook even aanvullen, want ik heb vanmorgen een afspraak voor de 1e echo gemaakt. Ik heb vanmorgen ook de clearblue met indicator gedaan en tot mijn verrassing gaf die een zwangerschap van 2-3 weken aan! Ik zit nu een dag voor mijn officiele testdatum en vorige keer gaf diezelfde clearblue op de testdag zelf 1-2 weken. Ik vraag me nu dus wel een beetje af of dat al een teken is van 2 ukkies i.p.v. 1!

Ik ben nog niet heel erg misselijk maar wel heel weeiig en moet wel iets in mijn maag hebben steeds. Ik kan me dus wel voorstellen dat ik met ong. verdubbeling hcg per dag heeel binnenkort ook boven de toiletpot hang!

Aafke

Geplaatst

1e echo:

Sonja: 2 september ( 5w, 3d)

Priscilla: 6 September (5w, 4d)

Aafke: 15 september (5w, 5d)

Lianne: 23 september ( 8w, 1d )

2e echo:

Sonja: 13 september ( 7w)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Priscilla: 5 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei

Aafke: 9 mei

Geplaatst

Whoeeeeeeeeeeeeee Sonja!!!Ik zei het toch!!!!!! Vandaar dat die sjorbanden voor mij niet werkte haha!!!!!Leuk zeg!!!Word wel spannend de volgende echo maar moet helemaal goed komen toch!!!Ben erg blij voor jullie!!!

Pris,Dat is even schrikken,Gelukkig houden ze je nu goed onder controle!!!

Doe lekker rustig aan en volgens mij is het een mooie waarde!!!

Sterkte!!!

Aafke gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

[HCG was 550 geen idee of dat goed is.. of de zwangerschap goed blijft gaan weten ze dus niet dat ligt aan de komende dagen..

Liefs Priscilla

Hoi Pricilla

wat ellendig dat je je zo rot en onzewker voelt, wat je waarde betreft:550 is mooi hoor bij een zwangerschap van 5 weken, zie onderstaande link

http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi bofkonten,

Ik wil me ook aanmelden. Ik heb 14 september de eerste echo.

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben, nog wel heel pril en kan nog niet echt blij zijn. Maar ik merk wel dat ik stiekem veel over de kleine in me buik aan het fantaseren ben. Pfff.. wat duurt het toch lang he, pas 3 dagen geleden positief getest, voor mij gevoel al 2 weken. Hoe komen jullie deze dagen tot de echo door? Heeft iemand al last van misselijkheid of meer eetlust. Ik heb de afgelopen dagen helemaal geen eetlust, moest kokhalzen van het avondeten. Ik denk zelf dat dit van de spanningen was. Verder zeuren gevoel in me lies en heel soms een trekkerig gevoel richting me navel. Sinds de TP al last van darmen en een soort poepdrang. ( sorry voor de details) Blijkbaar had ik vanaf die dag al blaasontsteking( in Dusseldorf moet je met een volle blaas in de wachtkamer wachten)

Ik weet niet zo goed hoe ik jullie lijst moet invullen. Kopieren ofzo?

Liefs junior

Geplaatst

Hoi Junior,

Welkom hier en wat super dat je ook positief getest hebt :)

De onzekerheid herkennen we allemaal wel hier, de tijd kruipt vooruit... Die wachtweken zijn killing, maar dit wachten gaat ook al niet snel pffffff!!!!

Maar goed, probeer te genieten!

De symptomen zijn hier erg verschillend. De één heeft al last, terwijl een ander nog weinig tot geen last heeft van kwaaltjes!

Het lijstje kun je idd kopiëren en dan aanvullen. Leuk, leuk!!!!

Liefs

Geplaatst

Priscilla, hoe is het nu met je? 550 lijkt mij inderdaad heel mooi. Ik heb bij 4w4d 134 en 207 gehad, en dat was volgens het ziekenhuis prima (en als je dat 2x verdubbelt zit je ook rond de 500/600). Bij mij is het beide keren uiteindelijk wel mis gegaan, maar dat was pas later.

Junior, welkom hier! Zoals Sonja al zei; die onzekerheid hebben we denk ik allemaal. Ik kan ook nog niet echt blij zijn na vorige 2x, eerst maar eens een kloppend hartje zien!

Sonja, 2 vruchtzakjes, wauw!! Inderdaad eng, maar ook heel leuk, een tweeling. Weet jij ook hoe hoog je hcg was? Bij mij stijgt het dit keer nl extreem snel (op 12dpo gaf CB digitaal met indicator al 2-3 aan, teststreep is nu al donkerder dan controlestreep) en ik vroeg me af in hoeverre dat gewoon heel erg wisselt per zwangerschap, of ook hoger is bij 2. Nou ja, zal nog even een kleine 2 weken geduld moeten hebben...

Babeth, schuif jij hier ook snel aan?

Junior, lijst kan je jezelf op zetten door op "quote" te klikken en dan te veranderen en het stukje [quote=..... weg te halen.

Ik wacht de bloedtest van dinsdag nog even af voor ik mezelf er op zet, want dan weet ik ook wanneer de echo is.

Liefs van een misselijke Miepie!

Geplaatst

Hey Miepie,

Spannend hè, want jij hebt er ook 2 teruggeplaatst gekregen toch?

Mijn hcg was op wd 14 na de tp 1003!!!!

Dus had toen al een klein vermoeden, maar ja, zeker weten doe je het niet. Ben benieuwd naar jouw waarde dinsdag.

Geplaatst

Hey Meiden!!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!! Kan een mens erg goed doen :D

Het gaat hier al weer beter hoor! Vanmorgen ook gewoon lekker gaan werken.. heb je nog wat afleiding he.. heb wel een griepje onder de leden.. hoofdpijn keelpijn moe spierpijn haha.. mja gaan strakjes nog maar ff liggen en hopen dat het morgen al weer een stuk beter gaat.

Gisteren en aankomende paar dagen zijn voor mij gewoon killing dagen omdat het dan altijd mis gaat!! dus ben ik gewoon ook sneller bezorgt.. maar we wachten maandag gewoon af en dan weten we ook meer

@Junior.. Welkom hier en Gefeliciteerd!! het wachten is idd killing en niet leuk .. mja hoort er nou eenmaal bij

Hoe is het verder met de andere dames?? Al stiekum aan het kijken naar spulletjes zo hier en daar?

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hee meiden,

Hier alles goed, ik heb al lekker weekend!!! Loop een paar uurtjes voor op jullie :-)

Voel me goed, ben blij dat ik mijn constante rode wangen heb (had ik bij vorige zwangerschap ook, ben echt een kacheltje!) en mijn borsten zijn gevoelig, dus das een mooie geruststelling :-)

Ik zal heel blij zijn als we twee weken verder zijn, dan heb ik de eerste echo. Och wat zou ik toch graag een luikje in mijn buik hebben, haha. Dan zou ik elke dag even kijken. Helaas..... Zo werkt het niet hè.....

Heb me vandaag wel bedacht dat ik nog even ban mijn energie geniet. Vorige was ik vanaf zeven weken echt zooooo moe, dus nu nog even volop leuke dingen doen!

Jullie plannen voor het weekend?

Groetjes,

Ivfsh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden