Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babii,

Je hoeft je geen zorgen te maken om het jeukende bultje hoor. Het is gewoon een beetje irritatie verder niet.

Mijn stimulaties met Puregon variëren tussen de 12 en 18 dagen. Afhankelijk van hoeveel er groeien, voel ik het toch altijd pas na een week stimuleren.

Groeit er maar 1 of 2 dan voel ik het nauwelijks, maar dit is bij iedereen verschillend.

Ook eentje kun je inderdaad wel al voelen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babii wacht het wel allemaal af ;-). Hoop alleen niet dat ik 18 dagen moet stimuleren haha. En als je BMS te dun is kunnen ze evt. nog Progynova bijgeven, of hebben jullie daar geen ervaring mee?

Geplaatst

Ik heb alleen ervaring met Progynova tijdens een cryo tp. Verder niet.

Misschien iemand anders???

Geplaatst

Chantal, in je handtekening geef je aan dat het zkh ""per ongeluk"" een cryo heeft ontdooit. Wat bedoel je hier precies mee? Dat ze de verkeerde ontdooit hebben?

Geplaatst

Hallo

Ik wil me aansluiten en heb meteen een vraag.

Ik ben vorige week getopt met de pil (microgynon 50) en sinds maandag spuit ik Deca (1 ampul). Dit moet 7 dagen en daarna moet ik ermee stoppen.

Morgen (woe) start ik dan met het spuiten van Gonal F en na een week de eerste FM (10 nov).

Ik lees steeds dat iedereen veel langer Deca spuit. In het ziekenhuis vertelde ze dat het genoeg was om 1 week te spuiten en dat het 1 maand de eisprong tegen zal houden.

Is er iemand met ervaring ?? Ik ben zo bang dat ik toch voortijdig een eisprong krijg.

Succes allemaal

Geplaatst

Welkom Annelot,

Ik lees in je handtekening dat je een zoontje bent verloren na 19 weken. Wat vreselijk meis!

En dan nu weer verder met een nieuwe behandeling.

Ik kan me voorstellen dat dit toch best weer een hele stap is.

V.w.b. je vraag over de deca. Dit weet ik eigenlijk niet precies. Voorzover ik weet spuit je altijd door tot een paar dagen voor de punctie.

Misschien kun je nog 's om verduidelijking vragen? bij het ziekenhuis?

Geplaatst

Hoi annelot,

Welkom, wat verschrikkelijk zeg je kindje met 19 weken verloren nu weer op naar een nieuw begin.

M.b.t deca, er word veel gevarierd tussen de ziekenhuizen. Ik moet het bijvoorbeeld een lange tijd spuiten ben 22 oktober gestart en mag nu beginnen met gonal-f en moet gewoon doorspuiten met deca, erg wisselend dus. Wat Mart zegt zou ik ook doen informeer even bij je ziekenhuis om een uitleg te geven! Wellicht heb jij het korte protocol.

Geplaatst

@ Guusje, vorige week dinsdag had ik de eerste echo. Ik werd 's middags gebeld dat ik nog steeds urine moest sparen en vrijdagochtend een nieuwe echo moest doen.

Toen werd ik ineens donderdag door mijn gyn gebeld, met een vervelende mededeling. Het lab heeft 'per ongeluk' al een cryo ondooit.

Hij wilde mij dit alvast vertellen, voordat ik vrijdag naar het ziekenhuis zou komen.

Ik ben toen bij de gyn op gesprek geweest en uitgelegd dat het lab dus een cryo heeft ontdooit, maar dit was dus niet de bedoeling.

Na een paar uur kwamen ze erachter, maar de kwaliteit was niet goed genoeg om hem opnieuw in te vriezen.

Ze hebben hem dus vernietigd.

Ik baal er natuurlijk ontzettend van. Het is gewoon een kans minder, maar verder kan ik er weinig aan doen. Zo heb ik dit ook in het ziekenhuis gezegd.

We moeten er maar gewoon voor zorgen dat is heel snel (lees: bij de eerste TP) zwanger wordt!!!

Ik heb nu wel mijn kleur rietje uit mogen kiezen voor de TP (niet dat dat de pijn verzacht hoor!!).

Ik ben vorig jaar zwanger geworden van rietje WIT en mijn lievelingskleur is oranje en die hadden ze ook nog, dus die gaan ze ontdooien.

Geplaatst

Jeetje zeg, wat ernorm DOM zeg.

Maargoed, je kan er inderdaad niets meer aan doen. Maar toch .....

iig mag jij morgen je cryo ophalen, was het ontdooien vandaag goed gegaan?

Ik mag maandag weer voor de 1e echo, vanaf zaterdag weer urine verzamelen. Dus ik ben weer benieuwd. Wie heb jij, Verburg?

Geplaatst

Hi,

Ja ik heb Verburg. Hij was ook degene die mij afgelopen donderdag belde en ook het gesprek met mij hield.

Omdat het zo druk was deed hij ook gelijk zelf een echo. Ik vind het verder een top vent.

Over ontdooïing weet ik nog niets. Dat zou ik morgen pas horen als we op het LUMC zijn.

Ik zie dat bij jou de TP negatief was. Wat klote voor je. Hopen dat november een TOP maand mag gaan worden voor het LUMC ;-)

Geplaatst

Heej dames,

Ik kom even kijken en klagen...

Ik heb z'n zwaar gevoel in mijn buik! Net alsof ik een baksteen mee draag en ben pas 5 dagen aan het stimuleren. Dit had ik in 2008 niet, maar ja toen had ik ook "maar" 4 folikels. Moet morgen een wedstrijd tennissen. Hoop maar dat ik er dan geen last van heb

Ben zo ontzetten moe! Zal wel een van de bijwerkingen zijn, maar ik vind het niet fijn. Lig al 3 dagen om 10 uur op bed terwijl ik normaal gesproken pas om 12 uur naar bed ga.

Ook vandaag een adertje geraakt met spuiten, dus een blauwe plek.

Sorry voor mijn klagen, maar moet het even kwijt!

Liefs Elke

Geplaatst

Elke wat vervelend dat je je zo voelt.

Houd jezelf wel in de gaten hoor! Je moet natuurlijk geen OHSS ontwikkelen.

In ieder geval véél water drinken.

De blauwe plek is niet zo erg, heb ik ook bij elke prik (met name door de puregon). Het ziet er alleen niet uit, maar ach...

Succes en ook oppassen met intensief sporten, want dit schijnt tijdens een behandeling ook niet altijd goed te zijn.

Geplaatst
Elke wat vervelend dat je je zo voelt.

Houd jezelf wel in de gaten hoor! Je moet natuurlijk geen OHSS ontwikkelen.

In ieder geval véél water drinken.

De blauwe plek is niet zo erg, heb ik ook bij elke prik (met name door de puregon). Het ziet er alleen niet uit, maar ach...

Succes en ook oppassen met intensief sporten, want dit schijnt tijdens een behandeling ook niet altijd goed te zijn.

Is dat zo ja??? Dat wist ik helemaal niet. Gelukki is het een dubbel en geen singel, dus valt best mee :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

T.K: Start Deca 27 okt

Babii: Start Gonal F 29 oktober, start Cetrodide 2 november

Lottepot: start pil 30 sept/11 nov. start Deca 8 nov.

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 24 nov.

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Gaby: 5 okt.

Hermien: 1 nov.

Lottepot: 16 nov

Miekske: 15 nov.

FM (Follikelmeting):

Sanne: 4 nov. (1e)

Babii: 4 november (1e)

Roossie: 5 november

Elke: 5 november (1ste)

Guusje: 8 november

Danielle..: 8 Novemer (2de)

Hermien : 8 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Punctie:

Diane: 4 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Chantal: 3 november (cryo)

Diane: 8 november

Testen:

Geplaatst

Even de kleurtjes er weer in:-)

Hermien je hebt je 1e fm volgende week ook al weer. Wat goed zeg!

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

T.K: Start Deca 27 okt

Lottepot: start pil 30 sept/11 nov. start Deca 8 nov.

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 24 nov.

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Gaby: 5 okt.

Lottepot: 16 nov

Miekske: 15 nov.

FM (Follikelmeting):

Sanne: 4 nov. (1e)

Babii: 4 november (1e)

Roossie: 5 november

Elke: 5 november (1ste)

Guusje: 8 november

Danielle..: 8 Novemer (2de)

Hermien: 8 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Punctie:

Diane: 4 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Chantal: 3 november (cryo)

Diane: 8 november

Testen:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou de pregnyl is om 22.00 uur gezet.

Morgen heerlijk een rustdag je en dan donderdag de punctie !!

het schiet op en we gaan voor groen

:wav::wav::wav::wav:

Geplaatst

Annelot,

Wat verschrikkelijk voor jullie?

Een kindje moeten verliezen.........

Ik vind het heel dapper dat jullie doorgaan en om

op je vraag te antwoorden:

Ik zou net wat Mart verteld, even het ziekenhuis bellen.

Even voor de duidelijkheid!

Ik weet niet anders dan dat je door moet spuiten met de

decapeptyl, maar misschien ligt het bij jou anders?

En elk ziekenhuis werkt weer anders....

Mart,

Wat erg he', die pil.

Ik ben er gelukkig weer af, maar de hormonen kunnen er

ook wat van hoor, hahaha.

Nog even volhouden, alles voor het goede doel!!!!!

Babij,

Cetrotide is qua prikken wel iets gevoeliger.

Ik heb hier ook al eens mee gespoten, maar het ging

tenminste wel bij mij, steeds weer weg.

Misschien staat hier nog wel wat over in de beschrijving?

Succes!!

Champietal,

Wat een blunder zeg! Hoe heeft dit eigenlijk kunnen gebeuren?

Maar goed er is niets aan te doen......

Morgen de tp?

Heel veel succes en sterkte, en lekker warm houden!

Elke,

Denk goed aan jezelf en geef toe aan je moeheid!

Je lichaam geeft het aan, en daar kun je meestal wel

het beste naar luisteren.

En het verschil met de vorige keer? tja....

Misschien dat je nu toch iets anders in je vel zit.....

In ieder geval succes en sterkte!!

Groetjes Hermien

Geplaatst
Mart,

Wat erg he', die pil.

Ik ben er gelukkig weer af, maar de hormonen kunnen er

ook wat van hoor, hahaha.

Nog even volhouden, alles voor het goede doel!!!!!

Groetjes Hermien

Natuurlijk, de andere hormonen kunnen er ook wat van (emotioneel, opsternaad), maar de pil vind ik toch altijd wel het vervelendst.

M'n lichaam kan er gewoon niet zo goed tegen...

En natuurlijk hou ik vol!

Geplaatst

Babii,

Hier nog een topic binnen dit forum waarin ze schrijven over progynova en dikker baarmoederslijmvlies.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12155-Dun-baarmoederslijmvlies-en-cryo-s

Verder vond ik nog iets over het hormoon Oestradiol/Oestrageen, dat de afscheiding van slijmvlies bevordert.

Misschien kun je hier eens op verder borduren. Of heb je dat ook allemaal al eens bekeken?

http://www.woomb.org/bom/hormones/index_nl.html

Verder vond ik nog:

Progynova®: Progynova is een medicijn dat lijkt op het lichaamseigen oestrogenen. Het zorgt voor de opbouw en ontwikkeling van het baarmoederslijmvlies. Progynova mag niet gebruikt worden door patiënten die in het verleden een trombose (bloedpropje) gehad hebben, patiënten met borstkanker of andere hormoongevoelige kankersoorten. Meestal wordt progynova® goed verdragen en treden er weinig bijwerkingen op. De belangrijkste bijwerking is een verhoogd risico op trombose. (ongeveer 2x hoger)

Utrogestan®: Utrogestan is een middel dat de werking van progesteron nabootst. Het zorgt voor een verdere ontwikkeling van het baarmoederslijmvlies. Om een goede plaatselijke werking te krijgen wordt Utrogestan vaginaal ingebracht. Utrogestan mag niet gebruikt worden door patiënten met leverziekten. Utrogestan is een middel dat doorgaans goed verdragen wordt. Mogelijke bijwerkingen zijn slaperigheid, pijnlijke gespannen borsten, misselijkheid en braken, hoofdpijn en stemmingswisselingen.

Misschien heb je er iets aan??

Geplaatst

@ Chantal, wat een ongelovelijk stomme actie. Kan me voorstellen dat je ontzettend boos bent (om het maar eens netjes uit te drukken)

Dit soort fouten mogen ze toch niet maken. Wordt er een kans door je neus geboort. grrrrrrrrrr

Voor iedereen zet ik em ook weer door:

:blob1::blob1::blob1: :wav::wav::wav::blob1::blob1::blob1:

Geplaatst
Hi,

Ja ik heb Verburg. Hij was ook degene die mij afgelopen donderdag belde en ook het gesprek met mij hield.

Omdat het zo druk was deed hij ook gelijk zelf een echo. Ik vind het verder een top vent.

Over ontdooïing weet ik nog niets. Dat zou ik morgen pas horen als we op het LUMC zijn.

Ik zie dat bij jou de TP negatief was. Wat klote voor je. Hopen dat november een TOP maand mag gaan worden voor het LUMC ;-)

Verburg heb ik ook wel eens gehad, fijne vent ja. Zelf heb ik Klijn, maar ze is nu met zw verlof en heb ik een vervangster. Laten we idd hopen dat het LUMC een TOP maand heeft. Laten we dan met ons beginnen ;-)

Succes vandaag, ik hoop dat ik je snel mag volgen.

Liefs Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden