Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad even melden, ze schrijven zo een extra recept uit :-)

Even een ego:

Nu heb ik weer nergens last van, geen last van me buik, echt nergens. Ik hoop serieus dat die eitjes niet gesprongen zijn....

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik meld me ook weer even! Paar drukke dagen gehad met werken en gisteren heerlijk een dagje met vrienden naar arnhem geweest. Naar een wijsmuseum/wijnproeverij (ik hou van een lekker glas wijn, zal straks tijdens de wachtweken en hopelijk de 1e negen maanden een lekker wijntje best missen hoor!), s'middags lekker geshopt en s'avonds met z'n vieren een vijf gangen diner klaargemaakt thuis. Helemaal gezellig! Vanmorgen enorm uitgeslapen samen (half 11) en nu zo naar de kerk. vandaag heerlijk een dagje niks! Genieten even.

Hoe is het met iedereen hier? Diane morgen de tp en roossie morgen de punctie. Spannend meiden!

Ik ga mijn buik goed voelen hoor. Voor mijn gevoel is dat best snel na vier dagen stimuleren. Ik begin deze behandeling voor het eerst met 150 eh. Eerder altijd minder. Ik kan me ook niet herinneren van de vorige behandelingen dat mijn buik zo snel al zo zwaar voelde. Ik ben erg benieuwd a.s. woensdag, hopen dat het meevalt, zoveel follikels hebben we niet nodig!

Ik ga nog even teruglezen hoe het met iedereen is hier!

Fijne zondag!

Geplaatst

Hoi Esther,

Hey dat is toevallig, een paar weken geleden zijn wij ook bij het wijnmueseum/proeverij in Arnhem geweest. Leuk he?

Wij hebben toen een rode wijn Kaiken geproefd en ook gekocht. Hebben julli nog een lekkere wijn meegenomen ?

Morgen de tp, het schiet op, en dan op het wachtbanke en de wachtweken in .

Fijne avond,

liefs, Diane

Geplaatst

He diane...

ja was erg leuk! Deze gaan we onthouden, misschien voor een fam. dagje ofzo. je kunt er ook leuk feestjes houden.

Ik heb een lekkere rode wijn geproefd, weet de naam niet meer! En we zaten in de auto en toen zeiden we tegen elkaar....dat is STOM, we zijn vergeten een fles te kopen!!! Nou ja, we kunnen nog wel een keer terug, ga regelmatig in arnhem winkelen.

Over winkelen gesproken...de uitverkoop begint weer, vreselijk wat een verleidingen allemaal!

Hoelaat heb je morgen de tp?

Geplaatst

Hi meiden,

Vandaag mijn eerste dag van de menstruatie dus ga starten met ronde 2 ICSI/IVF.

De vorige ronde was ik zwanger alleen bij 10 weken een missed abortion. Heel erg klote dus.

Na 2 maanden weer een normale cyclus mogen we nu weer beginnen. Op zich wel spannend.

Helaas van de vorige keer geen cryos.

Liefs

Geplaatst

hai mik,

Wat een heftige tijd heb jij achter de rug. Fijn dat je nu weer kunt gaan starten! Heel veel succes bij deze behandeling!

Geplaatst

Roossie,

Heel veel succes en sterkte morgen bij de punctie!

Ik zal aan je denken!!

Diane,

Jij morgen ook veel succes met de tp en dan weer in

de spannende wachtweken!!

Voor de dames die morgen een fm hebben, heel veel succes!!

Ik moet morgen zelf ook, dus we gaan met z'n allen voor een

mooie score!!

Mik,

Welkom hier en nu kan het dan ook weer voor jou beginnen!

Wat heftig zeg, een miskraam.......

Ik wens je dan ook heel veel sterkte en succes toe!

Groetjes en hopelijk morgen weer veel goede berichten!!

Hermien

Geplaatst

Hoi Ester,

Is zeker de moeite waar om nog eens naartoe te gaan.

Morgen om 13.45 hebben we de punctie.

Hermien, hoe gaat het spuiten, geen bijwerkingen ?

liefs, Diane

Geplaatst

Haha, grapjas, nee dat lijkt mij ook niet een succes ;-)

Geplaatst

zonder gekheid...heeeeel veel succes morgen! Wat zou het fantastisch zijn als je over een kleine twee weken een positieve test in handen hebt! Mijn duimen draaien hoor!

Geplaatst

Een drukke dag morgen, 5 personen voor een echo, 1tje voor de punctie en 1tje voor een TP.

Succes allemaal meiden .....

Geplaatst

@ Mik...hey wat goed je mag ook weer meedoen!!! Blij dat we elkaar ook weer 's bij een ander topic spreken. Heel veel succes!

@ Diana, veel succes morgen met je tp!

@ Roossie, veel succes met je punctie morgen!

De rest van de meiden veel succes met jullie fm!

Geplaatst

hallo allemaal,

Vandaag is het dan zo ver.

Om 13.45 worden er 2 emmy's teruggeplaatst. En nu maar hopen dat de 3e in de vriezer kan zodat we nog een eskimootje hebben.

Hopelijk is de morgen snel om.

liefs, Diane

Geplaatst

Hallo meiden!

Nou, ik ben alweer een tijdje bezig met de gonal-f en lucrin. Ik heb morgen mijn eertse fm weer. Het blijft erg spannend. Soms voel ik wat gerommel bij mijn eierstokken maar verder geen last gelukkig. Tot nu toe loopt alles wel voorspoedig moet ik zeggen...

Diane, heel veel succes vandaag met de tp van de emmies. Laat ze maar lekker zitten hoor meid!

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Loes

Geplaatst

Diane, succes vandaag, hoop dat je TP goed gaat en je in de "heerlijke" wachtweken komt. ;-)

Ik heb vanmorgen mijn 1e echo gehad, bms was 7 mm en follikel aan de linkerkant 12 mm. Vanmiddag krijg ik een telefoontje hoe verder.

Geplaatst

Heej dames,

@Diane: heeft veel succes en dat je maar mooi mag gaan broeden.

@Guusje: Heb je maar 1 folikel? Of ben je pas net bezig met de stimulatie?

Ik moet het even kwijt: Ben zooooo zenuwachtig voor morgen. Kan er niets aan doen, zie er zo tegenop... :(

Gisteren de pregnyl gezet, dat ging verder goed. Hoop dat ik vannacht goed zal slapen. Heeft er nog iemand tips??

Liefs Elke

Geplaatst

hoi meiden,

wat een spannende tijd voor velen! Echo's puncties en tp, spannend allemaal!! Succes voor iedereen!

hier is het nog even wachten op de 18e, dan mag ik beginnen met de decapptyl.

Vind het spannend om weer te starten, maar merk wel een verschil bij mezelf ten opzichte van de vorige keren.

De angst van het mislukken is iets minder groot, ik zou heel graag een 2e kindje willen, maar ben al heel erg blij dat we al 1 wondertje hebben.

En je kan er nu ook iets minder mee bezig zijn, omdat dit wondertje ook haar aandacht opeist haha.

Denk dat de spanning echt wel komt als we echt bezig zijn, en vooral bij de tese van mijn man, hopelijk vinden ze genoeg voor een aantal pogingen!

Diana, bijna heb je je 2 emmy's bij je, dat ze maar lekker de komende 9 maanden bij je mogen blijven!

Geplaatst

Elke, ik ben dit keer niet aan het stimuleren. Ik krijg een cryo TP in mijn natuurlijke cyclus. Dus vandaar ........

Geplaatst

Diane,

Nou je zal nu wel in de beugels liggen, hahahah en hopelijk

een hele mooie tp van 2 emmies!

Lekker warm houden en over 14 dagen positief testen!!!

Guusje,

Spannend, maar waarom wordt je nu eigenlijk gebeld?

Sterkte en succes!

Loes, Veel succes morgen bij je 1e fm!!

Meiden, ik ben vandaag ook weer geweest voor mijn 1e fm.

Alles zag er goed uit.

Bms was ongeveer 9,5 en ze zagen zo rond de 14 eicellen waarvan

de grootste 12mm was.

Dus nog even doorgaan tot donderdag en dan heb ik dus de 2e fm.

Mijn eigen gevoel zegt dat ik zaterdag wel eens de punctie zou

kunnen hebben, maar we wachten gewoon rustig af!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

@ Diane, ik duim nog steeds dat de derde emmy goed genoeg is om in te vriezen. Super spannend hoor 2 emmys teruggeplaatst krijgen!

@ Loes, jij heel veel succes morgen met je FM.

@ Guusje, wat een mooi BMS heb jij! Ben benieuwd wat je vanmiddag te horen krijgt.

@ Elke, ik heb helaas geen tips (is mijn eerste IVF), maar probeer rustig te blijven. Heel veel succes morgen!

@ Hermien, sjonge zeg! Wat een BMS haha, ben er jaloers op!!! Wat een super oogst zit er tot nu toe al. Wauw!

@ All,

Vandaag de tweede FM gehad en had z’n lieve arts (dezelfde als donderdag). Ze deed de echo erin en zag direct grote eitjes zitten. Ze zegt: zoooo die zijn gegroeid en ik natuurlijk met een big smile van oor tot oor lig ik daar.

Mijn vriendinnetje was mee (die is zelf nu 14 weken zwanger), maar wilde graag zien hoe dit er nu uit zag, dus was ze helemaal meegekomen naar het ziekenhuis en had vrij genomen, super lief.

Uiteindelijk alle eitjes opgemeten, weet helaas de exacte afmetingen niet meer, maar er zaten er 2 van 13 mm volgens mij en de rest ging vanaf 15 mm. Mijn BMS was 6 mm en dit is het dikste tot nu toe!

De arts is over het BMS kort, maar krachtig: er zijn vrouwen met 4 mm zwanger geworden en met 5 mm. Jouw BMS is waarschijnlijk gewoon zo, daar is niks aan te doen. Je hebt genoeg oestrogenen in je lijf en klaarblijkelijk is dit jouw BMS en u bent in 2006 al zwanger geweest (miskraam, maar goed).

We krijgen hem gewoon niet dikker, maar hij is al dikker als 1 á 2 mm. Het feit dat de eitjes er zitten, dat het BMS nu 6 mm is en dat ze serieus vrouwen heeft gezien met dit BMS die dus wel zwanger zijn geraakt (ze zegt dat ze genoeg vrouwen heeft gezien met een BMS van 4 tot 6 mm die toch zwanger zijn geraakt), heeft ze goede hoop.

Ik heb nu 10 follikels waarvan ze denkt dat er 8 follikels echte follikels worden om bevrucht te worden. Morgen word ik gebeld hoe laat ik de Pregnyl moet zetten en donderdag heb ik de punctie. Bij een bevruchting heb ik op 14 november een TP van een verse emmy en dat is de dag dat ik in 2006 mijn miskraam kreeg, erg dubbel, maar blijkbaar moet het zo zijn.

Liefs van mij!

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

T.K:Start Deca 27 okt, 11 november puregon

Lottepot: start pil 30 sept/11 nov. start Deca 8 nov.

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Esther/EDR: start puregon 3 nov, start orgalutran 8 nov

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Guusje: 8 november

Danielle..: 8 Novemer (2de)

Hermien: 8 november (1e)

Norwegian-sky: 8 november (1e)

T.K..: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Punctie:

Diane: 4 november (6 eitjes)

Roossie: 8 november

Elke: 9 november

Babii: 11 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Diane: 8 november

Roossie: 11 november

Elke: 12 november

Babii: 14 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

PS weet niet wanneer mijn testdatum dan is????

Geplaatst

Even kort berichtje. Net punctie gehad 13 follikels zijn aangeprikt 9 eitjes zijn er uit gekomen. Alleen is er een slagader geraakt die moest gestopt worden dat deed heel wat meer pijn dan de punctie. Zaadjes zijn ook allemaal goed. Nu wachten op het telefoontje donderdag.

Geplaatst

Dat meen je niet Roosie! Dat lijkt me verdomd veel pijn doen zeg, autsj!!! Heel erg goed uitrusten en bijkomen dus!! Hoe kan er nu weer een slagader geraakt worden???

Geplaatst

@ Roosie, 9 eitjes, dat is een mooi aantal, nu hopen op bevruchtingen, Spannend dan donderdag. Balen dat ze een ader geraakt hebben, goed utirusten en laat je lekker verzorgen.

@Hermien, Het zkh gaat me bellen of mijn ovulatie er aan komt. Ik heb ook bloed laten prikken en urine van 3 dagen moeten inleveren. Zometeen hoor ik wanneer de TP is, of dat ik misschien nog een keer voor een echo moet. Dus even weer spannend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden