Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@ EDR, ben het met je eens hoor, maar ik zei alleen maar wat de arts zei haha. Weet trouwens niet eens welke arts ik had hahahaha. Is 5 mm BMS voor 3 follikels van 11 mm wel goed dan? Hoe gaat het met jouw spuiten??? Doe jij het korte schema of het lange, kort toch?

@ Diane, super spannend dat je zaterdag wordt gebeld. Komt vast goed hoor, ik duim in ieder geval onwijs voor je :-).

Hier begin ik nu last van mijn buikje te krijgen. Alsof ik de Pregnyl heb gezet en mijn eitje op springen staat, alleen kan dit nu niet, want gebruik de Cetrodide. Nou ja, als de eitjes maar doorgroeien.

Heeft hier iemand ervaring met domicum? Ben benieuwd hoe de pijn dan bij jullie is ten tijde van de punctie.

Ik word morgen overigens geïnterviewd door RTL nieuws over het behoud van de IVF behandelingen. Dit wordt in het nieuws van 19.30 uur uitgezonden, mede door de petitie, maar ook omdat ik belangenbehartiger bij Freya ben. Super eng haha!

Ben trots op je!!!! Je deed het geweldig :-)

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super gedaan Babii! Je hebt goed gesproken!

Het was alleen wel duidelijk dat je zelf ook met een poging bezig bent, omdat de verslaggever dit zei voordat je in beeld kwam....hopenlijk niet erg?

Als jouw werkgever hier moeilijk over gaat doen zou echt belachelijk zijn! En ze kunnen je er zeker niet om ontslaan toch?!

Liefs Miekske

Geplaatst

Nou ze kunnen me wel ontslaan aangezien ik pas 22 november start ;-). Maar goed.... Ze weten dat ik vrijwilligerswerk voro Freya doe en ze zeggen ook: we kijken haast nooit tv (hadden we het laatst over). Dus ga er niet over beginnen en als ze er wel over beginnen dan zeg ik dat het voor Freya was. Ze kennen de reden waarom ik geen kids natuurlijk kan krijgen. En het was ook voor Freya en dankzij Freya, dus dan lieg ik niet.

Geplaatst

@babii, je hebt goed gesproken hoor bij rtl nieuws!!

Vandaag echo gehad, het gaat nu allemaal heel snel

Rechts heb ik 2 grote follikels en 3 kleintjes, de gyn wist niet of die wel mee zouden gaan groeien.

Links 6 follikels, waarvan de kleinste 11mm en 2 al 17mm.

Bms is 7mm, dat was goed zei ze.

Morgenochtend moeten we weer terugkomen, wordt vroeg opstaan om 8.15 moeten we er al zijn.

Misschien morgen al de pregnyl en maandag al de punctie ipv woensdag.

Helemaal beduusd waren we ervan, daarna naar mijn werk gegaan.

Heb een tijdje beduusd achter mijn pc gezeten, het wordt nu heel erg spannend!

Maarja ik kan mijn manager dus niets garanderen over volgende week, punctie kan maandag, dinsdag of misschien toch woensdag zijn.

Daarom heb ik mijn manager verteld dat ik niet kan zeggen wanneer ik volgende week kan komen, vanwege een kleine ingreep in het ziekenhuis.

Hij zei gezondheid gaat voorop, laat me maar weten wanneer je kan komen.

Ik was erg opgelucht dat ik het hem verteld had, heb hem niet alles verteld hij deed zo van dat hij niet alles hoefde te weten.

Op naar morgen!

Liefs Roossie

Geplaatst
@babii, je hebt goed gesproken hoor bij rtl nieuws!!

Vandaag echo gehad, het gaat nu allemaal heel snel

Rechts heb ik 2 grote follikels en 3 kleintjes, de gyn wist niet of die wel mee zouden gaan groeien.

Links 6 follikels, waarvan de kleinste 11mm en 2 al 17mm.

Bms is 7mm, dat was goed zei ze.

Morgenochtend moeten we weer terugkomen, wordt vroeg opstaan om 8.15 moeten we er al zijn.

Misschien morgen al de pregnyl en maandag al de punctie ipv woensdag.

Helemaal beduusd waren we ervan, daarna naar mijn werk gegaan.

Heb een tijdje beduusd achter mijn pc gezeten, het wordt nu heel erg spannend!

Maarja ik kan mijn manager dus niets garanderen over volgende week, punctie kan maandag, dinsdag of misschien toch woensdag zijn.

Daarom heb ik mijn manager verteld dat ik niet kan zeggen wanneer ik volgende week kan komen, vanwege een kleine ingreep in het ziekenhuis.

Hij zei gezondheid gaat voorop, laat me maar weten wanneer je kan komen.

Ik was erg opgelucht dat ik het hem verteld had, heb hem niet alles verteld hij deed zo van dat hij niet alles hoefde te weten.

Op naar morgen!

Liefs Roossie

Wat een goed nieuws Roossie! We gaan echt gelijk op. Ik moet ook morgenvroeg ook terug :-D

Succes morgen!

Liefs Elke

Geplaatst

Kimberlie...meid ik heb respect voor je hoor. Bijzonder dat je je op zo'n manier in wilt zetten voor ons allemaal! Je deed het super.

Heb je er zelf ook een goed gevoel aan over gehouden ?(uitgezonderd je hoofd die je een beetje scheef vondt staan...je ziet er helemaal prima uit, niets mis mee hoor!) :)

Geplaatst

@Elke ja spannend hé! Jij ook succes morgen!

Oh ik hoop zo dat er eindelijk eens een bevruchting ontstaat en dat ik een TP krijg!!!

Ben ook benieuwd hoe mijn lichaam dan zal reageren op de emmy, heb wel het gevoel dat mijn lichaam het goed doet.

Het wordt een super spannende week!

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie spannend! Heel veel succes meid! Fijn dat je baas enigzins relaxed reageerde...en dat je geen volledige openheid van zaken hoefde te geven. Dat wilde je toch liever zelf ook niet?

Geplaatst

@EDR, klopt ik wilde niet alles vertellen maar wilde wel een bepaalde openheid geven van waarom ik niet kan aangeven wanneer ik kan komen werken. Ik werk er als freelancer en hoef daarom ook niet alles te vertellen, maar ik werk er ook al sinds maart. Ik vind het fijn zo dat het zo gegaan is, wat dat betreft is hij wel fijn als manager.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou vanochtend vroeg uit de veren en hop naar het ziekenhuis voor de echo!

Zat nog een stel die gisteren ook voor ons waren, straks zien we ze misschien nog bij de punctie hahaha......

Ik heb nu 10 follikels, waarvan de kleinste 10mm is, er zijn dus een paar bijgekomen.

Maar de grootste is al 21mm!

Bms is 9mm dus dat is erg netjes en bouwt goed op.

Nu wordt ik vanmiddag gebeld of ik maandag of dinsdag de punctie heb.

Dus vandaag of morgen de pregnyl zetten.

Manlief was zo lief om nog te vragen of het niet op dinsdag kan, dan hebben we op vrijdag de TP heb ik het hele weekend om uit te rusten hihihi.....

Ze zou er rekening mee houden maar ze zei we moeten in de eerste plaats goed kijken wanneer we de eitjes het beste kunnen oogsten.

Ik denk dat we op maandag uit komen, omdat die ene al 21mm is. Maarja we wachten het af, ik word gebeld tussen 12.00 en 16.00 dus ieder moment kan de foon gaan.

Ik zei tegen de gyn, het gaat ineens snel komt dat door het lange protocol. Ze zei nee juist bij lang protocol duurt het vaak wat langer en bij kort protocol wat sneller.

Ik ben ook nog minder puregon gaan prikken ook dan de vorige keer. Bij mij is het anders om bij kort protocol duurde het iets langer dan bij lang protocol.

Tsja ben weer een aparte!

Liefs Roosie

Geplaatst

Wat super Roosie! Jouw BMS is in 1 dag tijd 2 mm gegroeit hihi. Echt super!!!

Ben benieuwd wanneer je de punctie hebt :-) We komen elkaar dus niet tegen bij de punctie hihih, want ik moet maandag weer voor een FM, mits je om 09.00 uur moet....

Geplaatst

Hallo allemaal

Vanmorgen om 9.15 uur heeft Zwolle gebeld.

4 eitjes waren goed genoeg voor ICSI, 3 zijn er bevrucht en maandag om 13.45 uur worden er 2 teruggeplaatst.

Hopelijk is de emmie die overblijft goed genoeg om in te vriezen.

Ga stiekum toch vragen of ze er niet 3 willen terugplaatsen.

Op naar maandag !

Geplaatst

@ Diana, Wat spannend. Bij mij speelt ook in m'n hoofd om er 3 terug te laten plaatsen, mochten die er straks komen.

Het succesverhaal van Sven heeft me toch wel wat aan het denken gezet.

@ Babii, Ik heb je bij uitzendig gemist even bewonderd. Het is een mooi stukje geworden. Duidelijk verhaal!

@ Roossie, In een stroomversnelling dus.

Wat goed! Heel veel succes!

@ Elke, ook jij heel veel succes vandaag. Het gaat snel nu hier met de puncties en tp'en!

Geplaatst

@Diane gefeliciteerd met je 3 emmy's!!! Succes maandag!!! En ja joh gewoon vragen 3 terug te laten plaatsen, kan me wel voorstellen dat je dat wilt met deze laatste poging.

Ik ben gebeld!!!!

Maandag om 11.00 uur punctie, om 10.30 uur moeten we aanwezig zijn voor de zaadjes.

Vanavond pregnyl zetten om 23.00 uur.

Nu gaat het echt allemaal gebeuren!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie,

Mooi maandag de punctie !!!

zie je er tegen op??

Heel veel succes!

liefs, Diane

Geplaatst

@Diane, nee ik zie niet echt tegen de punctie op. De vorige keer had ik er 22 die aangeprikt werden, nu heb ik ongeveer de helft dus dat scheelt veel!

Ik zie heel erg tegen het telefoontje op of er een bevruchting heeft plaats gevonden, heb er wel vertrouwen in maarja, je weet maar nooit aangezien het met ivf niet lukte.

Geplaatst

Roossie, spannend allemaal, maandag de punctie!! Ik zal voor je duimen dat er strakkies veel bevruchtingen zullen zijn.

Toi toi toi

Liefs Guusje

Geplaatst

Heej dames,

Dacht dat ik hier al een berichtje had geplaatst...

Ik heb vanmorgen de 2de FM gehad en heb dinsdag de punctie en dan donderdag of vrijdag de terugplaatsing!

Heb net de laatste deca en puregon gezet en morgen de pregnyl...

Zie wel erg op tegen de punctie. De vorige keer deed het namelijk ontzettend pijn. Ik heb daarom een extra pijnstilling gekregen, dus ben benieuwd...

@Roossie: voor ou ook spannend!!

@Diane: op naar de terugplaatsing!!

Liefs Elke

Geplaatst

@ Diane, wat super dat er 2 embryo’s worden teruggeplaatst. Ik duim dat de emmy die overblijft ingevroren kan worden!

@ Mart, dank je wel voor je compliment. Vond mezelf er heel scheef opstaan (leek net of ik een scheef hoofd had haha).

Gaat het goed met jou en je hormoontjes (de pil)?

@ Roosie, ik had je natuurlijk al gesproken in het UMCU topic, maar ben onwijs blij dat je maandag de punctie hebt. Moet je dan ook vandaag nog Puregon/Gonal spuiten of alleen Pregnyl?

@ Elke, kan me voorstellen dat je tegen de punctie opziet. Ik heb dan nog nooit een punctie gehad, maar zit er bij voorbaat al tegenop. Hoop dat de punctie zal meevallen, we gaan op naar een goede punctie met een goede oogst.

@ All, ik heb sinds vandaag een natte/glibberige afscheiding. Meestal komt het als ik gelopen heb, veeg ik het af zit het er weer als ik gelopen heb. Kan er geen draden van trekken, maar het is wel vies haha.

Laten we hopen dat dit een goed teken is, ga er niet vanuit want het kan nooit zomaar ineens goed zijn en wil mezelf behoeden voor een klap. Maar ik hoop wel van harte dat ook wij eens positief nieuws krijgen na ruim 1,5 jaar. Een goed BMS is al voor mij goed nieuws haha :happydance:.

Mijn vriendinnetje is net bevallen van haar ICSI wonder, wel via een keizersnede, maar een gezond zoontje van 8 pond! Ben onwijs blij voor haar en hoop dat wij haar allemaal gaan volgen :gekruiste vingers 1!

Geplaatst

Meiden wat gebeurt er toch weer veel in 2 dagen!!

Diane,

Wat goed zeg, 3 emmy's!

Op naar de tp en hopelijk nog een cryo, of alle

drie tegelijk!

Succes!!

Elke,

Spannend dinsdag de punctie!

Ik hoop dat de extra pijnstilling zal helpen en

ik wens je dan ook veel sterkte toe!

Roossie,

Jij ook veel sterkte gewenst maandag!

Ik hoop dat je een goede oogst mag hebben!

Babij,

Ik was gisteren helaas niet thuis, dus ik heb de uitzending

nog niet gezien.

Maar ik ga straks na dit forumbezoek, gelijk even kijken

bij uitzending gemist, ben benieuwd!

Maandag heb ik de 1e fm, ben wel weer benieuwd!

Ik heb sinds gisteren weer een zwaar gevoel in mijn

buik, dus ze zullen wel lekker gaan groeien, hahahaha

Groetjes Hermien

Geplaatst

FF Lijstje er weer bijgehaald en aangepast!

Hopenlijk klopt het zo, anders verander maar!

Roossie wat snel al de punctie! Heel veel succes maandag!!!

En Elke ook al dinsdag! Hopenlijk zal deze prettiger verlopen met de extra pijnstilling!

Hermien, Babii, Guusje, Norwegian-sky en Daniëlle spannend maandag FM! Hopenlijk zijn er lekker veel aan het groeien!

Diane succes met de TP maandag!

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

T.K:Start Deca 27 okt, 11 november puregon

Lottepot: start pil 30 sept/11 nov. start Deca 8 nov.

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Esther/EDR: start puregon 3 nov, start orgalutran 8 nov

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Gaby: 5 okt.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Sanne: 4 nov. (1e)

Roossie: 5 november

Elke: 5 november (1ste)

Babii: 8 november (2e)

Guusje: 8 november

Danielle..: 8 Novemer (2de)

Hermien: 8 november (1e)

Norwegian-sky: 8 november (1e)

T.K..: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Punctie:

Diane: 4 november (6 eitjes)

Roossie: 8 november

Elke: 9 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Diane: 8 november

Roossie: 11 november

Elke: 12 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

T.K:Start Deca 27 okt, 11 november puregon

Lottepot: start pil 30 sept/11 nov. start Deca 8 nov.

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Esther/EDR: start puregon 3 nov, start orgalutran 8 nov

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

S

Babii: 8 november (2e)

Guusje: 8 november

Danielle..: 8 Novemer (2de)

Hermien: 8 november (1e)

Norwegian-sky: 8 november (1e)

T.K..: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Punctie:

Diane: 4 november (6 eitjes)

Roossie: 8 november

Elke: 9 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Diane: 8 november

Roossie: 11 november

Elke: 12 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Geplaatst

Hoi dames een vraagje,

we hebben 28 deca spuitjes.. Worden die allemaal gebruikt. Want heb er een die niet goed was.

Groetjes t

Geplaatst

Hoi TK,

Van alle pogingen heb ik nog wat deca overgehouden , dus 28 spuiten is al ruim genomen.

En anders melden bij het zkh krijg je er zo wat bij.

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden