Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Guusje, zooo dat is wel fijn dat het ziekenhuis het zo doet. Hahah, nee nu moeten ze niet aan je broodtrommel zitten, want dan krijgt men de meest vreemde ideeën als ze je plaspotje zien staan haha.

Hmmmm, waarom moeten ze dan in hemelsnaam achteraf de follikels tellen en moet ik daarop wachten? Ik dacht dat ze dan gelijk wisten of ze rijp genoeg waren... Ga er wel vanuit dat er meerdere rijp waren, want had volgens mij 7 grote en de rest was maandag 15 mm en heb dinsdag de Pregnyl gezet.

We wachten het af, hopen dat er bevruchtingen komen, ondanks de goede zwemmertjes.

Ik ga even op bed liggen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé babii....bedoel je niet de eicellen? FOllikels halen ze er niet uit hoor. In de follikels zitten eicellen en die halen ze er uit!

En tuurlijk zijn er meerdere rijp. Haal je nou niet allemaal doemscenario's in je hoofd. Lekker rustig aan doen nu...zen....en goed voor jezelf zorgen. Nu kun je er helemaal niks meer aan doen, er zijn hele kundige mensen bezig met jullie eicellen en zaadcellen en afwachten....(makkelijker gezegd dan gedaan hé!)

Geplaatst

@ EDR, ja bedoel de eitjes of eicellen, maar follikels zijn toch hetzelfde? Was trouwens wel grappig om te zien hoe klein dat (follikel toch)? wordt als hij leeggezogen wordt :-). Nou ja, je snapte wat ik bedoelde hahaha.

Lijkt me dat er met die zaadjes van manlief vast wel een bevruchting optreedt, mijn duimen draaien in ieder geval. Was al ergens aan het zoeken hoe die bevruchtingen gaan in het lab, maar kan niks vinden. Liggen de eitjes zeg maar de hele dag bloot in het lab met de zaadjes erbij, of liggen ze in een warm iets... Ben zoooooooooo benieuwd hoe dat gaat! Ga eens verder zoeken @ internet, wellicht staat er een soort van filmpje op youtube?

Geplaatst

Babii...je eicellen zitten in je follikels. De follikels zijn met vocht gevulde 'blaasjes' waarin je eicel zit. Soms komt het voor dat er geen eicel inzit. Dus als jou verteld is dat je 11 eicellen hebt dan zijn er uit je follikels 11 eicellen gehaald. Heb je zo goed mee kunnen kijken? Leuk is dat! Mij lukt dat nooit tijdens de punctie...ben dan meer gefocusd op de punctie zelf en wat ik ga voelen :)

Hoe het verdere proces gaat in het lab dat weet ik eigenlijk niet, heb ik me nog nooit zo in verdiept!

Geplaatst

Nou ik heb het even opgezocht, moet zeggen: interessant! Wellicht een nieuw beroep voor Babii haha...

http://www.youtube.com/watch?v=C8ULVZY_SHg&feature=related

En ze hebben gezegd dat er 11 eicellen zijn gevonden (weet bijna zeker dat ze er meer hebben weggeprikt, waaronder kleinere, maar die zijn natuurlijk niet te bevruchten dus vandaar de 11). Moesten ook een uur op de uitslag wachten, de laborante zei: super oogst!

Ja, ik moest mijn gedachte ergens anders opzetten, dus de verpleegkundige zei steeds: adem in en adem uit en ondertussen keek ik naar mijn eitjes (met vastgebonden benen hahahah).... Heb overigens voor mijn rechter eileider zelf druk moeten geven (hoefde de verpleegkundige dit niet te doen). Zo kon ik mijn pijn in me buik wegdrukken, bizar he? Ach ben een geval apart hiiihhi.

Liefs

Geplaatst (aangepast)

Voor iedereen die hier nieuw is; welkom en heel veel succes!! >> :luck:

@ Mart> Dankjewel!

@ Diane> Heb je nou voor niks 4 kilo walnoten op zitten knagen? Hahaha. :happydance:

@ Babbi> Wat een mooie score zeg, gefeliciteerd.

@ Roossie> Gefeliciteerd, en doe het rustig aan.

@ Guusje> Wat spannend zeg, succes met wachten.

@ Elke> Veel succes met de TP van morgen.

@ Sky en EDR> nog even geduld....succes met wachten

aangepast door Sonnie
hoop niet dat ik nog iemand vergeten ben ;-)
Geplaatst

Sonja,

Haha, het blijkt wel goed te zijn. oefff

liefs, Diane

Geplaatst

Lieve dames,

Ik weet serieus even niet wanneer ik moet testen.... Heb 9 november de Pregnyl gezet en als er een bevruchting is op 14 nov de TP. Ga Utrogestan opsteken en heb de testdatum nu op 1 december gezet, maar dat is te ver weg toch?

Geplaatst

Hoi Babii, volgens mij mag je 14 dagen na de TP testen, dus dan wordt jouw testdatum 28 november.

Dames correct me if i'm wrong.....Ben ook nog maar een beginneling!

Geplaatst

Dan moet ik zometeen even de testdatum veranderen... Kan gewoon de rust niet vinden in bed... Ben nog helemaal ondersteboven van vandaag haha.

Thanks Miekske...

Geplaatst

Kan me voorstellen hoor, Babbi. Het is ook heel spannend allemaal! :happy7:

Heeft het ziekenhuis je trouwens geen testdatum doorgegeven?

Geplaatst

Het staat als het goed is op een papier, maar heb momenteel z'n last van mijn rechter eierstok, dat ik mooit even blijf liggen :).

Ben benieuwd hoe het met Roosie is gegaan!

Geplaatst

Ja hoe langer je in het proces zit hoe deskundiger je wordt! Follikels alle behandelingen etc, wat weten we toch veel! (had het liever niet geweten, allemaal!!!)

Ik moest vandaag bellen of ik woensdag op de lijst sta voor een tp. Gek, dat als de tel overgaat, de adrenaline toch weer opspeelt! Maar het was goed nieuws!!!! Mijn 5e terugplaatsing. Ik heb er weer zin in!!!

Iedereen, heel veel succes, zeker de dames die op de helft zitten van de wachtweken, altijd erg lastig....! Good luck!

Geplaatst

Kay kay,

Geweldig nieuws!

Nog even geduld en dan kun mag jij je emmie weer

lekker warm houden!

Guusje,

Spannend morgen bericht over de tp!

Ik wens je veel succes toe en wat lachen zeg, urine in de

koelkast verstopt in de broodtrommel, hahahah

Babij,

Rust goed uit en denk aan jezelf he'!

Sonnie,

Hoe gaat het spuiten?

Geplaatst
@ Livali,

Natuurlijk ben je hier van harte welkom.

Gaan ze dan na de punctie kijken welke eicelblaasjes er wel of niet goed zijn??

Hey! Ze gaan 4 dagen na de bevruchting een cel van het embryo weg halen om het te onderzoeken op geslacht. Op ziekte kan ook, maar dat traject zijn wij niet in gegaan omdat dat zo'n 3,5 jaar zou duren.

Geplaatst
@livali, dat is heftig zeg. Betekent het dat je zelf ook ziek bent of drager?

En je zoontje is 'normale' zwangerschap? Omdat je zegt heel veel geluk.

groetjes

Ja, mijn zoon is normaal verwekt. Na 9 maanden was ik zwanger. Ik ben draagster van hemofilie, kennen jullie dat? Dat is een bloedziekte, je bloed stolt dan niet vanzelf.

Wij hebben de meest ernstige vorm in de familie, dat betekent dat het bloed minder dan 1 procent stollingsfactor heeft. Je kunt wel nagaan wat er kan gebeuren als je ergens tegen aan stoot of valt. Er zijn tegenwoordig goede medicijnen voor, maar toch staat hemofilie op de lijst voor het traject van embryoselectie, omdat de ziekte dus zwaar genoeg is.

Ik kan de ziekte doorgeven aan jongens (50 procent kans om het te hebben) en meisjes kunnen draagster zijn. Bij ons worden de meisjesembryo's er tussenuit gepikt en terug geplaatst.

Geplaatst
Hoi Livali,

Tuurlijk ben je welkom hier!

Ook wij doen aan embryoselectie (PGD) vanwege een erfelijke aandoening van mijn vriend.

Er is hier op het forum verder niemand die ook in dit traject zit, dus ben wel 'blij' met een medestander! Waar hebben jullie de behandeling?

Wij zitten in Brussel vanwege dat we w.s. ook een TESE nodig gaan hebben, en de totale behandeling van TESE/ICSI/PGD doen ze verder nergens in Nederland.

Ik ben nu bezig met onderdrukken en vanaf 15 nov. ook stimuleren met menopur. Voor ons is het idd belangrijk zoveel mogelijk eicellen te krijgen vanwege de afvalrace met de PGD.

Dit is onze eerste poging net als jullie dus erg spannend! Wat een geluk dat jullie wel al een gezond kindje hebben mogen krijgen! Mag ik vragen voor welke aandoening jullie nu PGD doen? Mijn vriend heeft FAP en dat is een dominant overerfelijke vorm van darmkanker.

Babii heel veel succes morgen met de punctie!!

Hermien en Guusje succes met de FM morgen!

Roossie spannend morgen TP! Dat je maar lekker mag gaan broeden!

Liefs Miekske

Hey medestander!

O jee, dat is helemaal een combinatie inderdaad! Ik had al gereageerd op dit topic, pas later zag ik dat ik eigenlijk niet goed zat omdat ik geen icsi onderga maar ivf. Maar goed. In principe is het bijna dezelfde behandeling en dezelfde spanning. Onze behandeling gebeurt in het UMCG!

Ik had het hier boven al beschreven, maar bij ons is hemofilie de factor dat we aan pgd meedoen! Waar staat FAP voor?

Als je met nog meer mensen wilt praten die pgd ondergaan, ik zit op een hyves met een stuk of 15-20 meiden die ook allemaal pgd ondergaan. Een aantal zijn al zwanger, een ander aantal is nu bezig en er zijn ook mensen die nog moeten wachten. viva10viva.hyves.nl is de hyves. Als je mee wilt kletsen, moet je even een berichtje sturen naar de beheerder van de hyves!

Geplaatst

Wow Babii, wat onwijs knap dat je de punctie hebt doorstaan! Ik zie nl dat je vaginisme hebt. Ik heb tot vorig jaar ook erge vaginisme gehad en was dan ook als de dood dat ik nog vaginisme zou hebben bij een ivf poging. Gelukkig ben ik er vanaf gekomen na mijn bevalling. Maar respect hoor dat je het allemaal hebt doorstaan!

Geplaatst

Hey meiden, vraagje he?

Hoeveel echo's heb je gemiddeld voordat je een punctie hebt? Ik heb afgelopen woensdag een uitgangsecho gehad, a.s maandag heb ik weer een echo. Wat kan ik ongeveer verwachten?

Heb je op gegeven moment ook elke dag een echo of is het om de dag? Sorry ben natuurlijk nog onervaren en vol met vragen! Ik weet er wel een beetje wat vanaf, omdat ik vriendinnen heb die ook het ivf/icsi traject in zijn geweest, maar de precieze details...

Geplaatst

@ Livali, ik heb het alleen in het ziekenhuis en vooral met eendenbekken, die pers ik er zo weer uit (schaam, schaam)....

Ik had twee echo's en bij de tweede kreeg ik te horen dat ik Pregnyl mocht spuiten. Maar het ene ziekenhuis laat je om de dag komen de ander laat er wat dagen tussen...

Geplaatst

heej!

Ik had een heel bericht getypt en nou is ie weer weg,, dus maar ffeks een korte versie.

@ vriendinnetje Chantal;) , jij ook hier? :)

Idd straks zijn onze brusjes ook nog bijna tegelijk jarig.. zou wel heel toevallig zijn. zouden ze dan ook op elkaar lijken.. haha dan denk ik dat ze het verkeerde rietje hebben ontdooit;) maar goed zo ver is het nog niet, we mogen de goden niet verzoeken...

@ mart, ik heb ook zo rond 15 dec mijn tp, als ik het goed heb uitgerekend met mijn oude schema's erbij. zou wel toeval zijn.

@ de rest heel veel suc6 allemaal, ik ga slapen, ben erg moe, komt van het rotweer, het lieft doe ik een winterslaap;)

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Livali,

Ja van hemofilie heb ik idd wel eens gehoord. Maar wist niet dat de meisjes alleen draagster konden zijn. Dan kan er dus een 'standaard' test voor de PGD gebruikt worden toch? Gaat idd sneller. Onze test moest speciaal voor ons ontwikkeld worden m.b.t. genen in kaart brengen van mijn vriend en zijn moeder. Ze kunnen nu het specifieke gen wat de ziekte veroorzaakt opsporen bij de emmies. Het maken van de test zou ongeveer 6-8 maanden duren maar we hebben geluk gehad dat ze al in 4 maanden klaar waren!

FAP staat trouwens voor Familiaire Adenomateuze Poliposis. Bij mijn vriend kwam dit al op 16-jarige leeftijd tot uiting in de vorm van honderden poliepen in zijn dikke darm, die als er niets aan gedaan wordt 100% resulteren in dikke darmkanker. Zijn hele dikke darm is er dus uitgehaald vroeger, en ze hebben de dunne darm aangesloten op de sluitspier. Het gaat nu goed, maar hij moet wel om het half jaar een maag en darmscopie ondergaan ter controle of er geen poliepen zitten. Niet fijn dus.......

In het UMCG doen jullie dus aan transport PGD? Krijg je dan ook de terugplaatsing in Maastricht, of gaan de meisjesemmies na onderzoek weer terug naar het UMCG om teruggeplaatst te worden?

Fijn trouwens van die hyves! Ik kan op internet eigenlijk nooit iets vinden over lotgenoten! Ga me daar maar eens aanmelden, is toch fijn om ervaringen van anderen te horen!

Liefs Miekske

Geplaatst

@livali, jeetje dat is erg heftig zeg. Wat bijzonder dat je een zoontje hebt gekregen.

Ik wist niet dat ze embroy's zo kon selecteren dat is ook knap.

De eerste ronde had ik 2 keer een echo toen werd de punctie datum gepland. En voor ik begon inderdaad een uitgangsecho (terwijl ik al 6 keer IUI had gehad).

Nu heb ik aanstaande maandag de eerste fm. SPannend he.

Geplaatst

Livali,

Ongeveer 3 of 4, als je de uitgangsecho meetelt.

Je kunt na je 1e fm nog een 2e verwachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden