Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Guusje, heel veel succes morgen met je tp en hopelijk voel je je snel wat beter!!

@ Esther/EDR, ook hier, heel veel succes morgen met je punctie!

@ Huanne en Livali, succes morgen met jullie fm!

Verder lees ik hier iets over het wel of niet gebruiken van zuivelproducten tijdens de behandeling.

Volgens mij wordt dit afgeraden tijdens de behandeling. Ik zou er dan ook niet teveel van nemen.

Je kunt beter sojaproducten gebruiken en is ook net zo lekker hoor (vooral de vla:-) )

Waar halen jullie walnotenolie vandaan?

Geplaatst

Hey meiden,

Even een ego... Ik heb vorige week dinsdag 9 november 10.000 Ie pregnyl gespoten. Dat is er serieus al bijna uit.... Mijn zwangerschapstest is bijna negatief, hoort dat zo snel? Ik doe eigenlijk altijd testen om te zien of de Pregnyl mijn lijf uit is hoor. Dus is geen testdrang, maar wil het altijd zeker weten..... Bijgaand een foto:

dsc0002fa.jpg

Uploaded with ImageShack.us

@ Raba, wat fijn dat je eerste spuit deca niet z’n zeer deed. Het is zulk rot spul, dus ben blij te lezen dat je er geen last van had. Houden zo hihi!

@ Guusje, wat super goed dat je embryo’s goed ontdooid zijn! Zorg dat je goed gaat broeden op jullie wondertjes!

@ Jet, jij ook heel veel succes meid!

Geplaatst

Doe ik standaard altijd, puur voor mezelf om te weten wanneer het weg is. Heb er geen reden voor, maar denk meer voor de rust dat als ik positief test dat ik niet meer denk dat het van de Pregnyl is (ben een vroegtester altijd haha, maar nu niet hoor) ;-). Maar ben gewend met de 5000 IE dat het binnen 7 dagen wegen is, maar 10.000 Ie zo snel. Vindt het apart, maar mijn lichaam breekt blijkbaar snel af haha.

Geplaatst

Ik weet het niet babii...ik ben geen vroegtester...sterker nog; ik kan de keren dat ik in mijn leven een zwangerschapstest heb gedaan wel op 1 hand tellen. Ik word altijd stipt 14 dagen na punctie (eisprong) ongi...voor die tijd test ik niet.

Geplaatst

Babii, dit is niet zo gek.

Als je bij het vroegtestersforum kijkt, dan zie dat dit wel normaal kan zijn.

Geplaatst

Ik zal dit keer ook niet giga vroeg testen hoor, maar ik ben een "controlfreak". Willen weten wanneer iets mijn lijf verlaat, zodat ik kan zeggen als het weer positief is: zie je, het is echt. Maar ga ditmaal ook niet vroeger testen.

@ EDR, jeetje, wauw! 14 dagen na punctie? Zelfs door de Utro heen? Hoe voel jij je nu overigens? Gaat alles oké?

@ Mart, pfieuw! Gelukkig! Thanks voor je leerzame berichten altijd hihi. Leer veel van je!

Zo nu gaat Babii ophouden met ego's, want jeetje... Ik plaats alleen maar ego berichten alsof ik een giga stresskip ben, maar dat ben ik helemaal niet haha.

Geplaatst

He babii...

Ik voel me prima. Ik ga zo lekker slapen. Vandaag een relaxed dagje thuis gehad, schoongemaakt etc en lekker niks gedaan. Ik kijk opzich wel uit naar morgen, weer een stapje verder. Ik merk wel heel erg aan mezelf dat ik me enorm afsluit voor welke emotie maar ook. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat deze behandeling gaat lukken.

En idd ik word gewoon dwars door de utro ongesteld. Ik merk ook vaak op dag 8/9 al dat het mis is. Ik krijg dan een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Dit heb ik elke behandeling t.n.t. nog gehad. Meid wat gaat het weer spannend worden!

Hoe voel jij je verder? Vandaag dr. P aan de telefoon gehad? FIjn mens he!

Geplaatst

Heerlijk he een rustig dagje? Is ook weleens lekker! Kan me voorstellen dat je jezelf naarmate het traject verder vordert, jezelf meer afsluit. Is ook meer dan logisch, maar ik blijf positief voor je hoor! Ik duim gewoon heel hard en zal een kaarsje branden.

Hier gaat het goed, gisteren na 2 weken vakantie weer gestart met werken. Maandag bij mijn nieuwe werkgever starten (contract was niet verlengd wegens bedrijfseconomische redenen). Verder ben ik ontzettend moe van de Utro en moet zeggen, de duizeligheid treedt inmiddels ook op. Een soort van licht gevoel in je hoofd, erg vervelend, maar we hebben het ervoor over.

Heb vandaag dokter K. aan de tel gehad, dat is mijn eigen arts.

Geplaatst

@ Guusje, heel veel succes morgen met je tp! Hopenlijk voel je je daarna wat beter!

@ Esther jij ook heel veel succes morgen met je punctie!

@ Huanne en Livali, succes morgen met jullie fm! Spannend hopenlijk groeit het allemaal goed!

Zo, vanavond de 1e menopur spuit gezet! Heb het op mijn werk moeten doen dus das wel wat minder...Geen tijd om ff op mijn gemakje alles te bekijken en klaarmaken, maar snel even tussendoor moeten doen. Ging toch wel goed, ik voelde niks van de naald alleen het laatste restje van de vloeistof inspuiten deed een beetje pijn. Nu voelt dat plekje op mijn buik een beetje beurs. Ben benieuwd wanneer ik iets ga merken van groeiende follikels....

Geplaatst

@ Guusje > ik had je weblog gelezen, wat naar dat je je zo voelt! Ik hoop dat je een goede tp hebt en straks een positieve test :) Dat is de beste remedie...!!

@ Esther > veel succes vandaag met je punctie!

@ Miekske > lastig hè, prikken als je 'onder druk' staat. Ik heb het ook een aantal keer deze week, rustig thuis prikken vind k t fijnst. Ga vanavond naar de kerk, een workshop volgen, raar idee om daar te spuiten :) Duik de wc maar even in..

@ Babii > veel succes met je nieuwe baan!! En he afwachten, hopelijk leidt het je even af.

Beetje rare vraag... ik lust absoluut geen noten, vindt het ontzettend vies. Kun je die walnotenolie makkelijk ergens doorheen gooien?? Of heeft het een erg sterke smaak??

Lfs

Geplaatst

Hallo allemaal.

Wachtdag 9 nu... Nou gisterenavond, kleine rood/bruine ‘sliertjes’ bloedverlies (smakelijks).

Da’s geen goed teken, daar begon het de vorige pogingen ook mee....

Denk niet dat we de 22e november gaan halen. We houden er rekening dat het weer niet gelukt is.

Heb het gevoel dat mijn lichaam me ontzettend in de steek laat. En niet doet wat het moet doen.

Het zaad was goed het aantal follikels ook, 10, 5 eitjes, 4 ge-icsied, 3 bevruchtingen, 2 teruggeplaatst.....

En dan gaat het weer bij het innestelen niet goed.

We balen ontzettend en ik zit eigenlijk te wachten tot het goed doorzet.

Weer dag 8/9/10. Klote om het zo maar eens te zeggen.

Maar afwachten of het doorzet maar ben bang van wel.

Liefs, Diane

Geplaatst

icon1.gif

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov.,
start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Jett: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie
:

Cryo cyclus:

Guusje:
16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing)
:

Guusje:
17 november, TP 2 eskimo's

Norwegian-sky
:
18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Ik heb mezelf bij het lijstje erbij gezet, hoop dat dit mocht?

Ik zie dat ik gelijk ben met Hermien, dat is erg spannend! Kunnen we elkaar steunen bij die vreselijke wachtweken!!

Nog wat beurs van de punctie gisteren, en die lekkere vieze progestancapsules zitten er weer in hoor!

Geplaatst

@ babii succes met werken! zal wel weer wennen zijn.. en niet te druk maken he!

@miekske joehoe hij zit er weer in! op naar mooie follies!

@ rosaly ik meng het met sojavruchtenyoghurt ik proef de walnoten niet

@diane180 jeej meid wat naar hoop dat het een innestelings bloeding is maar snap je gevoel ik geloof er dan meestal ook niet meer in

@loes we lopen bijna gelijk! spannend he! hopen op groen!

heb vanmorgen het vu gebeld! we hebben morgen om 15.00 de tp! helemaal super!

morgen om 13.00 eerst acupunctuurbehandeling en na de tp nog een keer

gister een geestelijke terugval gehad. had er totaal geen vertrouwen meer in

maar toch positief opgestaan. de hele mmm is geestelijk toch wel heel erg zwaar.

heb nog wel erg last van me buik en bil (van de verdovingsspuit)

ben blij als ik ons ukkie morgen weer bij me heb.

Geplaatst
@ Livali, waarschijnlijk ben ik degene geweest die het verkeerde lijstje heeft gekopieerd, sorry meis!

@ Miekske, hahahahaha nou ben je al bijgekomen van de “mooiere” kleuren van Mart haar lijstje ;-)? Hoe gaat het verder met je meis?

@ Rosaly, ik heb Cetrodide geprikt, is eigenlijk ook deca, maar dan een ander merk. Heb helaas ook zoveel last gehad van het prikken, vrij botte naalden en erg groot. Een tip: verkoel eerst het plekje waar je moet prikken, bijv. even een ijsklontje erop doen en dan pas prikken. Waarschijnlijk heb je die tip al gehoord, maar just for sure!

@ Mik, wauw dus je had veel follikels meid? Weet je ongeveer hoeveel? Ben benieuwd of ze allemaal doorgroeien, ik zeg altijd maar: liever teveel follikels dan te weinig. Vond de 11 die ik had al weinig, maar de arts had het over een mooie stimulatie. Gaat het prikken verder goed? Geen klachten?

Ja, ik ben ook super blij met deze score, echt prachtig!

@ Meiske, jahaaaa vandaag de terugplaatsing! Bij mijn zijn de embryo’s direct ingevroren, maar die van mij waren allemaal al meer als 8 cellig, volgens de arts al ontelbaar omdat het een klompje cellen was. Ik drink zelf ook 2 bakjes koffie per dag, ze raden het wel af maar dan mag je niks meer. Weet het echte antwoord niet echt dus als iemand dat heeft dan hoor ik dat ook graag.

Succes met je terugplaatsing meis en goed broeden op jullie wondertjes!

ja als ik geen koffie drink s morgens vroeg dan voel ik me niet lekker haha heb gehoord van gynecoloog dat als je zwanger bent geen koffie mag drinken. ja bij mij wouden ze niet gelijk invriezen ze wouden eerst kijken dag na dag en dan pas miss

Geplaatst

Zal me er maar gelijk bij zetten.

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 16 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Dees: start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Jett: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

Guusje: 16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing):

Guusje: 17 november, TP 2 eskimo's

Norwegian-sky: 18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Geplaatst
@ babii succes met werken! zal wel weer wennen zijn.. en niet te druk maken he!

@miekske joehoe hij zit er weer in! op naar mooie follies!

@ rosaly ik meng het met sojavruchtenyoghurt ik proef de walnoten niet

@diane180 jeej meid wat naar hoop dat het een innestelings bloeding is maar snap je gevoel ik geloof er dan meestal ook niet meer in

@loes we lopen bijna gelijk! spannend he! hopen op groen!

heb vanmorgen het vu gebeld! we hebben morgen om 15.00 de tp! helemaal super!

morgen om 13.00 eerst acupunctuurbehandeling en na de tp nog een keer

gister een geestelijke terugval gehad. had er totaal geen vertrouwen meer in

maar toch positief opgestaan. de hele mmm is geestelijk toch wel heel erg zwaar.

heb nog wel erg last van me buik en bil (van de verdovingsspuit)

ben blij als ik ons ukkie morgen weer bij me heb.

spannend ik wens je erg veeel succes! en ook voor de andere! hoop dat de bank GROEN WORD !!

Geplaatst

Ik breek hier in om reactie te geven op de vraag van Meiske, sorry:

-Elke ochtend op het zelfde tijdstip temperaturen.

-Leg de thermometer op een plek zodat je niet je bed uit hoeft en jezelf zo min mogelijk hoeft te bewegen. (dit kan de temperatuur beïnvloeden)

-Als je bijv. van een zomer naar een winter dekbed gaat moet je dit ook in de gaten houden.

Succes!

Breek weer uit

Geplaatst
Ik breek hier in om reactie te geven op de vraag van Meiske, sorry:

-Elke ochtend op het zelfde tijdstip temperaturen.

-Leg de thermometer op een plek zodat je niet je bed uit hoeft en jezelf zo min mogelijk hoeft te bewegen. (dit kan de temperatuur beïnvloeden)

-Als je bijv. van een zomer naar een winter dekbed gaat moet je dit ook in de gaten houden.

Succes!

Breek weer uit

haha wel grappig hoe je het zegt van breek hier in haha. maar om zelfde tijdstip is bij mij altijd verschillend word niet vaak op zeflde tijdstip wakker. gisteren was ik om 09.00 wakker nu om 11.00 is dat een probleem? ik heb een normale dekbed . en moet je dat onder de denkens temperaturen? hoop dat je zometeen weer inbreekt haha

Geplaatst

Hoi meiske,

Het maakt wel uit op welk tijdstip je de temperatuur op neemt.

Zet je wekker hiervoor. (Heb ik ook een half jaar lang gedaan.)

Gewoon lekker onder de dekens blijven liggen en je temperatuur opnemen!

Succes!

Geplaatst
Hoi meiske,

Het maakt wel uit op welk tijdstip je de temperatuur op neemt.

Zet je wekker hiervoor. (Heb ik ook een half jaar lang gedaan.)

Gewoon lekker onder de dekens blijven liggen en je temperatuur opnemen!

Succes!

ok dank je en bedankt voor je antwoord wish en me laaste vraag telt het dag 1 als je die dag tp hebt gehad? of de volgende dag pas?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden