Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Meiske, temperaturen doe ik nu niet meer, want door de Utrogestan is mijn temperatuur onbetrouwbaar volgens de arts. Maar bijgaand een uitleg over temperaturen:

Hoe werkt het?

Voor het opnemen van je temperatuur kun je een gewone koortsthermometer gebruiken. Gebruik liever wel iedere dag dezelfde thermometer en noteer het als je onverhoopt toch moet switchen. Denk eraan dat je bij een ouderwetse kwikthermometer een langere opnametijd moet aanhouden dan bij de digitale thermometers van tegenwoordig. Sla er voor de zekerheid de gebruiksaanwijzing even op na. Als je een digitale thermometer gebruikt, zorg dan dat deze tenminste twee cijfers achter de komma heeft. In principe neem je je temperatuur iedere ochtend op hetzelfde tijdstip op, direct na het opstaan. Dit betekent overigens dat je in het weekend misschien de wekker zult moeten zetten, om je vaste tijdstip aan te houden. Dit is zo belangrijk, omdat er onnauwkeurigheden in je temperatuurkalender kunnen voorkomen wanneer je je temperatuur op verschillende tijden opneemt. Ook bijvoorbeeld eten en drinken of roken vóór het opnemen van de temperatuur kan tot onnauwkeurigheid leiden. Leg de thermometer het liefste voor je gaat slapen binnen handbereik, bijvoorbeeld op je nachtkastje. Zo kun je nog voor je opstaat temperaturen en is de kans dat je het vergeet minimaal. Vóór je gaat meten moet je tenminste een uur geslapen, of in ieder geval ontspannen gelegen hebben.

Hoe meten?

Het is het verstandigst de temperatuur rectaal te meten, via je anus dus. De rectale meting geeft over het algemeen heel exacte waarden en is het minst storingsgevoelig. Ook de orale en vaginale waarden kunnen nauwkeurig zijn, wanneer erop gelet wordt, dat tijdens de orale meting de punt van de thermometer onder de tong tegen de tongwortel ligt en de mond gesloten blijft, of dat tijdens meting in de schede de thermometer er niet uitglijdt. Meting onder de oksel is te onnauwkeurig en daarom ongeschikt. Voor welke methode je ook kiest, houd die in ieder geval vol. De waarden tussen de verschillende ‘meetplekken’ kunnen iets variëren, waardoor tussentijds switchen je metingen onmiddellijk minder betrouwbaar maakt.

Wanneer beginnen?

Teneinde de kalender zo nauwkeurig mogelijk te maken, is het aan te raden te beginnen met temperaturen op de allereerste dag van je menstruatie. Let op: hiermee bedoelen we de dag dat je menstruatie echt doorzet, dus niet de dagen daaraan voorafgaand waarop je misschien een paar druppeltjes verliest. Die eerste dag temperatuur je dus eigenlijk iets later dan je normaal zou doen, omdat de menstruatie meestal pas later op de dag doorzet. Beginnen je bloedingen pas écht na 18.00 uur, dan tel je die dag als dag nul en begin je de volgende dag met het opnemen van de temperatuur.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Jellybean, welkom hier! Wij lopen idd aardig gelijk op, ik mag 25 nov. testen!

@Miekse, fijn dat je ook begonnen bent en wat spannend dat babyboom bij jullie gaat filmen!

@sky fijn dat het goed is gegaan met de zaadjes, succes morgen met de TP!

@Hermien wow 15 eitjes, goed zeg! Ben je al gebeld? succes vrijdag met de tp!

@EDR hoe is de punctie gegaan?

@Livali hoe is je fm gegaan? Je hebt een mooi aantal follikels!

@Chantal wat naar dat je negatief getest hebt, dikke knuffel meis!!!

@Meiske, wat fijn dat je tp gehad hebt, 5 emmy's is een mooie score!.

Wat betreft de koffie, mijn acupunctursite heeft afgeraden om koffie te drinken tijdens de behandeling. Het bittere van de koffie schijnt niet goed te zijn, ook chocola is vanwege het bittere niet goed om te eten. Ik drink al weken geen koffie en eet geen chocola, gaat me makkelijk af.

@Babii super hoor, een echte poweremmy heb je!

@loes, wat fijn dat je punctie achter de rug is, goede score hoor 11 eicellen, succes vrijdag!

@Dees, ik doe acupunctuur en ik voel me er erg goed bij, ik vind het ook alleen al fijn om met zo iemand te praten, mijn acupuncturiste is ook erg gedreven. Je kunt het ook gewoon eens proberen.

@EDR en Dees, ja yoghurt en alle andere zuivelproducten zoals melk en kaas is mij afgeraden door mijn acupuncturiste. Het is niet goed voor je milt. Zuivelproducten maken een soort slijmlaag om je milt heen, waardoor deze minder goed functioneert. De milt zorg er o.a. voor dat je je vruchtje vasthoudt. Ik heb al maanden geen zuivel gedronken of gegeten, in het begin vond ik het moeilijk mijn kaas te laten staan, maar het gaat goed. Soms neem ik wel geraspte kaas in mijn eten ofzo hoor, advies was ook meer minderen dan stoppen, maar ik heb mezelf opgelegd om te stoppen. Ben nu aan de soya producten, daar zit ook calcium in en vele vitaminen die goed zijn voor een zwangerschap.

@Raba, je bent ook weer aan het spuiten!

@Guusje wat super dat je emmy's goed ontdooid zijn!

@Sonnie wat fijn dat je vrijdag mag beginnen!

@Mart de walnotenolie haal ik bij de AH, het is een klein flesje en staat bij de olijfolie.

@Rosaly, ja je kunt de walnotenolie door bijv. soya yoghurt gooien, ik eet soms brinta met soya melk en daar gooi het ook weleens doorheen.

@Diane, ook hier een dikke knuffel meis!!! Sterkte!!!

Ik ben even een paar dagen niet op het forum geweest, alleen af en toe beetje lezen. Heb 2 dagen gewerkt, daarna was ik echt moe en wilde liever op de bank chillen en tv kijken met manlief.

Maandag ging het werken wel, al was ik wel tot twee keer toe duizelig en ik kreeg smorgens een vlaag van misselijkheid toen ik koffie rook. Gisteren heb ik dat niet gehad en ging het ook een stuk beter.

Op het werk vroegen ze gelukkig niet wat ik voor behandeling gehad heb, heb alleen verteld dat mijn slagader geraakt is waardoor ik langer moest herstellen, ze vonden dat wel erg om te horen.

Iedere dag gaat het een stuk beter met me, ik kan sinds gisteren normaal zitten en heb niet zo'n pijn meer bij mijn schaambeen. Voel alleen nog gevoelige buik als ik loop en bij zitten en opstaan. Ik voel me verder ook goed en zit vol vertrouwen dat het goed gaat komen. Ik heb ook zelfs het gevoel dat emmy ook echt links is gaan innestelen na al die pijnigheden van zaterdag. Op een of andere manier voel ik mijn energie naar de linkerkant van mijn baarmoeder gaan, heel apart.

ook kijk ik uit naar mijn vakantie!

Morgen is het alweer een week geleden dat we emmy opgehaald hebben, nog 1 week te gaan.

Van het ziekenhuis mag ik 25 nov. testen, ik weet nog niet wanneer ik test ik ga op mijn gevoel af wanneer ik er aan toe ben.

Zaterdag lekker op vakantie, 6 dec. kom ik weer terug.

Liefs Roossie

Geplaatst

Lieve Roossie,

Wat vind ik het iedere keer knap van je dat je op iedereen kan reageren. Ik krijg het niet voor elkaar, we zijn hier met zo veel. Dus mijn complimenten.

Ik hoop echt voor je dat je emmy lekker aan het innestelen en aan het groeien is. En de 25e testen, spannend allemaal hoor, ik mag een dag later testen. Maar jij gaat nog even lekker van je vakantie genieten. Waar ga je naar toe?

Liefs Guusje

Geplaatst
@ Meiske, temperaturen doe ik nu niet meer, want door de Utrogestan is mijn temperatuur onbetrouwbaar volgens de arts. Maar bijgaand een uitleg over temperaturen:

Hoe werkt het?

Voor het opnemen van je temperatuur kun je een gewone koortsthermometer gebruiken. Gebruik liever wel iedere dag dezelfde thermometer en noteer het als je onverhoopt toch moet switchen. Denk eraan dat je bij een ouderwetse kwikthermometer een langere opnametijd moet aanhouden dan bij de digitale thermometers van tegenwoordig. Sla er voor de zekerheid de gebruiksaanwijzing even op na. Als je een digitale thermometer gebruikt, zorg dan dat deze tenminste twee cijfers achter de komma heeft. In principe neem je je temperatuur iedere ochtend op hetzelfde tijdstip op, direct na het opstaan. Dit betekent overigens dat je in het weekend misschien de wekker zult moeten zetten, om je vaste tijdstip aan te houden. Dit is zo belangrijk, omdat er onnauwkeurigheden in je temperatuurkalender kunnen voorkomen wanneer je je temperatuur op verschillende tijden opneemt. Ook bijvoorbeeld eten en drinken of roken vóór het opnemen van de temperatuur kan tot onnauwkeurigheid leiden. Leg de thermometer het liefste voor je gaat slapen binnen handbereik, bijvoorbeeld op je nachtkastje. Zo kun je nog voor je opstaat temperaturen en is de kans dat je het vergeet minimaal. Vóór je gaat meten moet je tenminste een uur geslapen, of in ieder geval ontspannen gelegen hebben.

Hoe meten?

Het is het verstandigst de temperatuur rectaal te meten, via je anus dus. De rectale meting geeft over het algemeen heel exacte waarden en is het minst storingsgevoelig. Ook de orale en vaginale waarden kunnen nauwkeurig zijn, wanneer erop gelet wordt, dat tijdens de orale meting de punt van de thermometer onder de tong tegen de tongwortel ligt en de mond gesloten blijft, of dat tijdens meting in de schede de thermometer er niet uitglijdt. Meting onder de oksel is te onnauwkeurig en daarom ongeschikt. Voor welke methode je ook kiest, houd die in ieder geval vol. De waarden tussen de verschillende ‘meetplekken’ kunnen iets variëren, waardoor tussentijds switchen je metingen onmiddellijk minder betrouwbaar maakt.

Wanneer beginnen?

Teneinde de kalender zo nauwkeurig mogelijk te maken, is het aan te raden te beginnen met temperaturen op de allereerste dag van je menstruatie. Let op: hiermee bedoelen we de dag dat je menstruatie echt doorzet, dus niet de dagen daaraan voorafgaand waarop je misschien een paar druppeltjes verliest. Die eerste dag temperatuur je dus eigenlijk iets later dan je normaal zou doen, omdat de menstruatie meestal pas later op de dag doorzet. Beginnen je bloedingen pas écht na 18.00 uur, dan tel je die dag als dag nul en begin je de volgende dag met het opnemen van de temperatuur.

ok dus ik heb voor niks zitten temperaturen. ik moet dan die koorts temperatuur halen toch als ik het goed begrijp? ps weet je ook me andere vraag telt de tp als dag 1 ?

Geplaatst

@Guusje, dankje! Ik gebruik er ook een kladblok bij en ga de pagina's langs. Wat super dat je 2 emmy's in je buik hebt en nu maar broeden!!! Wat mag je al snel testen!

@meiske bij je tp datum 14 dagen erbij op tellen. Ik heb bijv. 11 nov. tp gehad, 25 nov. mag ik testen.

Geplaatst
@Jellybean, welkom hier! Wij lopen idd aardig gelijk op, ik mag 25 nov. testen!

@Miekse, fijn dat je ook begonnen bent en wat spannend dat babyboom bij jullie gaat filmen!

@sky fijn dat het goed is gegaan met de zaadjes, succes morgen met de TP!

@Hermien wow 15 eitjes, goed zeg! Ben je al gebeld? succes vrijdag met de tp!

@EDR hoe is de punctie gegaan?

@Livali hoe is je fm gegaan? Je hebt een mooi aantal follikels!

@Chantal wat naar dat je negatief getest hebt, dikke knuffel meis!!!

@Meiske, wat fijn dat je tp gehad hebt, 5 emmy's is een mooie score!.

Wat betreft de koffie, mijn acupunctursite heeft afgeraden om koffie te drinken tijdens de behandeling. Het bittere van de koffie schijnt niet goed te zijn, ook chocola is vanwege het bittere niet goed om te eten. Ik drink al weken geen koffie en eet geen chocola, gaat me makkelijk af.

@Babii super hoor, een echte poweremmy heb je!

@loes, wat fijn dat je punctie achter de rug is, goede score hoor 11 eicellen, succes vrijdag!

@Dees, ik doe acupunctuur en ik voel me er erg goed bij, ik vind het ook alleen al fijn om met zo iemand te praten, mijn acupuncturiste is ook erg gedreven. Je kunt het ook gewoon eens proberen.

@EDR en Dees, ja yoghurt en alle andere zuivelproducten zoals melk en kaas is mij afgeraden door mijn acupuncturiste. Het is niet goed voor je milt. Zuivelproducten maken een soort slijmlaag om je milt heen, waardoor deze minder goed functioneert. De milt zorg er o.a. voor dat je je vruchtje vasthoudt. Ik heb al maanden geen zuivel gedronken of gegeten, in het begin vond ik het moeilijk mijn kaas te laten staan, maar het gaat goed. Soms neem ik wel geraspte kaas in mijn eten ofzo hoor, advies was ook meer minderen dan stoppen, maar ik heb mezelf opgelegd om te stoppen. Ben nu aan de soya producten, daar zit ook calcium in en vele vitaminen die goed zijn voor een zwangerschap.

@Raba, je bent ook weer aan het spuiten!

@Guusje wat super dat je emmy's goed ontdooid zijn!

@Sonnie wat fijn dat je vrijdag mag beginnen!

@Mart de walnotenolie haal ik bij de AH, het is een klein flesje en staat bij de olijfolie.

@Rosaly, ja je kunt de walnotenolie door bijv. soya yoghurt gooien, ik eet soms brinta met soya melk en daar gooi het ook weleens doorheen.

@Diane, ook hier een dikke knuffel meis!!! Sterkte!!!

Ik ben even een paar dagen niet op het forum geweest, alleen af en toe beetje lezen. Heb 2 dagen gewerkt, daarna was ik echt moe en wilde liever op de bank chillen en tv kijken met manlief.

Maandag ging het werken wel, al was ik wel tot twee keer toe duizelig en ik kreeg smorgens een vlaag van misselijkheid toen ik koffie rook. Gisteren heb ik dat niet gehad en ging het ook een stuk beter.

Op het werk vroegen ze gelukkig niet wat ik voor behandeling gehad heb, heb alleen verteld dat mijn slagader geraakt is waardoor ik langer moest herstellen, ze vonden dat wel erg om te horen.

Iedere dag gaat het een stuk beter met me, ik kan sinds gisteren normaal zitten en heb niet zo'n pijn meer bij mijn schaambeen. Voel alleen nog gevoelige buik als ik loop en bij zitten en opstaan. Ik voel me verder ook goed en zit vol vertrouwen dat het goed gaat komen. Ik heb ook zelfs het gevoel dat emmy ook echt links is gaan innestelen na al die pijnigheden van zaterdag. Op een of andere manier voel ik mijn energie naar de linkerkant van mijn baarmoeder gaan, heel apart.

ook kijk ik uit naar mijn vakantie!

Morgen is het alweer een week geleden dat we emmy opgehaald hebben, nog 1 week te gaan.

Van het ziekenhuis mag ik 25 nov. testen, ik weet nog niet wanneer ik test ik ga op mijn gevoel af wanneer ik er aan toe ben.

Zaterdag lekker op vakantie, 6 dec. kom ik weer terug.

Liefs Roossie

hoi roossie bedankt voor je reactie en hoop ook voor jou dat het goed innestelt . ja ik hoor verschillende vrhalen over koffie ik denk dat ik niet meer ga drinken wel jammer ik moet er juist elke dag 1 kop drinken als ik opsta. ik wens je een hele fijne vakantie en geniet ervan en hoop dat je goed nieuws zal krijgen op je test datum!! liefs meiske11

Geplaatst
@Guusje, dankje! Ik gebruik er ook een kladblok bij en ga de pagina's langs. Wat super dat je 2 emmy's in je buik hebt en nu maar broeden!!! Wat mag je al snel testen!

@meiske bij je tp datum 14 dagen erbij op tellen. Ik heb bijv. 11 nov. tp gehad, 25 nov. mag ik testen.

ok dan is die dag van tp niet dag 1 dus maar de volgende dag. ik heb gisteren tp gehad en mag 2 dex testen

Geplaatst

Ohw, dan hebben ze bij jou in het ziekenhuis andere regels dan in mijn ziekenhuis.

Mij is op de dag van de tp dat ik over 14 dagen mag gaan testen.

Ieder ziekenhuis doet het weer anders, kijk maar wanneer je mag testen.

Geplaatst

Neeeeee Diane, ik hoop dat je voorgevoel je deze keer in de steek laat.

Ik hoop echt dat het niet door zal zetten.

Wat ontzettend klote en verdrietig zou het zijn, vooral omdat dit je allerlaatste behandeling is.

Nog veel succes deze laatste dagen.

Liefs

Daniella

Geplaatst

elk ziekenhuis heeft ook zo zijn eigen regels. Maar in principe houd ik voor mezelf aan dat, als ik 14 dagen na de punctie nog niet ongesteld ben, ik mag gaan testen van mezelf.

Ik heb mijn punctie achter de rug...prima opbrengst van zes eicellen. En nu wachten tot zaterdag. Brrr....zaterdagmorgen worden een paar spannende uurtjes!

Hermien hoe is jouw tp gegaan?

Geplaatst

*%*+^%^$ Diane, wat erg voor je.

Ik had net het berichtje voor je geplaatst en later zag ik je berichtje dat je jezelf rood hebt gemaakt in het lijstje.

Meid wat onzettend klote voor je. Ik heb nog zo hard voor je geduimd, maar heeft helaas niet mogen helpen.

Vind het zo oneerlijk dat het weer niet gelukt is bij je allerlaatste poging.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je dit allemaal een plekje kunt gaan geven.

Liefs

Daniella :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Sky,

Geweldig, veel succes morgen en dan maar lekker warm houden!

Loes,

Ja, we gaan zeker mooi gelijk op!

Hebben ze ja al gebeld?

Miekske,

Nou die zit er dan maar weer in, haha

Laat ze maar lekker groeien!

Ik ben vandaag gebeld over de tp!

Alle 15 eicellen waren bervucht, en van de 15

zijn er 8 gaan delen.

Deze lopen tot nu toe op schema, maar nu dus

nog even afwachten wat ze verder gaan doen.

Vrijdag dus de tp!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Ik kreeg tussendoor visite vandaar dat ik niet op iedereen

kon reageren en zelfs deze laatste pagina gemist!

EDR,

Fijn he', de punctie weer gehad en nu maar wachten op dat

belangrijke telefoontje!

Laat je lekker verwennen en rust goed uit, dat heb je nu

wel even nodig!

Roossie,

Spannende tijden voor jou, veel sterkte!

Guusje,

Nu maar lekker warm houden en hopelijk een mooie

vette positieve test!

Spannende tijden breken nu ook weer voor jou aan!

Liefs Hermien

Geplaatst

Dank je wel meiden!

EDR,

Ja, zwolle plaats altijd 4 dagen na de punctie terug!

Zo heeft elk zh weer een ander protocol, maar ze zullen

daar allemaal wel weer hun redenen voor hebben.

Hermien

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Ik ben hier nieuw! Zal me even voorstellen , ik ben Griet 27 jaar en mijn partner en ik zijn nu een jaar in de mmm... hij heeft slecht zaad dus betekende dat ICSI...

Wij beginnen ook in Nov , deze maand dus :happy: ...

Vandaag ben ik voor het eerst begonnen met de decap. te spuiten! Spannend allemaal, het is ook onze eerste poging.

Wij weten dus ook totaal niet wat ons te wachten staat en dat maakt het voor mij wat eng allemaal...

De eerste fm staat op 6 dec gepland en dus in dezelfde week hopen we heel wat eitjes te laten oogsten bij mij...

Hopelijk vind ik hier steun en begrip de komende tijd... datgene wat ik soms mis bij de mensen in m'n omgeving...

Liefs Griet

Ps: Hoe krijg ik zo'n onderschrift onder m'n berichtje...? Kom er maar niet achter... :oops:

Geplaatst

Hoi griet,

Welkom hier op dit forum! Spannend voor jullie, een eerste behandeling. Ik weet zeker dat je hier je ei kwijt kunt, antwoorden vindt op veel vragen en steun en support vindt. Heel veel succes met deze behandeling!

lieve groet,

Esther

Geplaatst
Ach ik zag net op het november wachtbankje topic dat chantal negatief getest heeft........

Wat ontzettend balen!!!! Die trent gaan we hier niet doorzetten hoor!!! Sterkte Chantal.....

Ja sorry, ik had het alleen doorgegeven in het topic van het wachtbankje. Bedankt in iedergeval allen!!

Mijn menstratie begon al op wachtdag 8, dit had ik nog nooit meegemaakt.

Maandag moest ik wel mijn bloedtesten en daar kwam ook negatief uit.

Het positieve op dit moment is, is dat ik gelijk door mag gaan. Dus a.s. dinsdag alweer de 1e echo en dan gaan we er natuurlijk vanuit dat dit DE CRYO gaat worden.

Meiden, heel vee succes allen!!

Geplaatst

@ Diane > neee!! Wat ontzettend k*t! Zag in je onderschrift dat 't stopt voor jullie. Deze poging of ...?? Sterkte meis!

@ Griet > bij instellingen kun je aan de linkerzijde kiezen voor handtekening wijzigen. Hierop klikken en dan komt er een scherm waar je je onderschrift kunt typen!

Geplaatst

Hoi meiden

wat is er veel geschreven!!! jeetje.

Diane, wil je heel veel sterkte wensen met dit enorm verschrikkelijke bericht, ik vind het zo moeilijk om te lezen dat jullie ermee stoppen, verdorie, waarom toch al dat verdriet.... heel erg veel sterkte, ook voor je partner!!!

Hermien, wat een mooi resultaat, op naar de tp en wie weet nog wel cryo´s!?

Esther, lekker je lichaam laten herstellen en je krijgt vast goed bericht zaterdag hoor

alle wachtenden, heel veel succes!

Griet, welkom hier, fijn dat je begonnen bent, kan me voorstellen dat het erg spannend is, hier kun je je hart luchten en al je vragen stellen hoor!

wat betreft die handtekening: als je naar "instellingen" gaat heb je daar de optie wijzigen handtekening, aanklikken en het wijst zich vanzelf

veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Chantal, wat enorm kl*te dat je negatief getest hebt, ik begreep dat je vooraf al aan het merstrueren was.

Maar fijn dat je gelijk door kan.

Succes!

Liefs Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden