Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish@ hoe gaat het nu met je?

Chantal@nee, zo oneerlijk. Heel veel sterkte.fijn dat je meteen door mag. Veel succes.

Hermien@toppie.

Edr@hopelijk gaat de tijd snel voor je op naar zaterdag.

Guusje@toppie hoe ze maar lekker warm en hopelijk knap je snel op

Rossie@ om op iedereen te reageren kan je ook op meer opties klikken. Dan hoef je niet zo te pennen. Super dat je het doet.

Meiske@ yes die zit er weer in.

lottepot en sonny was de uitgangsecho goed

Huanne en Livali@ morgen jullie fm succes.

Babii@je moet gewoon doen wat jij fijn vind. Ik zou het niet doen maar dat ben ik. Ik doe zo en zo geen zwangerschaptesten meer. Slechte ervaringen mee. Maar ieder zijn eigen ding

Mijn man is vandaag op zoek gegaan naar walnootolie bij de ah. Maar helaas heeft die het niet gevonden. Morgen maar zelf even kijken. De waterlanders komen snel. Stomme hormonen.

Geplaatst

Hermien,

Op naar vrijdag !!!

En verder aan iedereen, bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet me goed.

Vooral omdat het onze laatste poging is/was.

We hadden in het achterhoofd er al wel rekening mee gehouden maar toch blijf je hopen op dat ene wondertje.

Helaas.

liefs en op naar groen hoor jullie allemaal !!

Diane

Geplaatst

@Raba, het staat bij de olijfolie, het is een klein flesje ik heb ook een tijdje voor de schappen gestaan eer ik het kon vinden, anders gewoon even vragen.

En ik weet dat je op meer opties kunt klikken, maar kladblok vind ik handiger, die kan ik zo langs het forum houden en daar type ik alles kopieren en plakken in het forum en klaar.

@Diane, heel sterk van je dat je zo met anderen blijft meeleven!

Geplaatst

Ik wil bij deze iedereen bedanken die een reactie heeft geschreven op mijn berichtje van een paar dagen geleden.

Ik merk dat er zoveel wordt geschreven door iedereen, dat ik het lastig vind om op iedereen individueel te reageren. Ik doe dit nu even niet.

Ik wil wel iets kwijt over hoe de follikelmeting vandaag is geweest. De score viel mij (ons) wat tegen. Hoe zo? Vooralsnog is het aantal follikels op dit moment de laagste score tot nu toe. Ik ben wel over de magische grens heen van minimaal 4 follikels (ivm ons pgd-onderzoek), in dat opzicht zijn wij een stap verder gekomen vandaag.

In aantal heb ik links 2 groter dan 1 cm (eierstok die tijdens onze vorige behandelingen ook weinig opbrengt) en rechts 5 groter dan 1 cm. De in totaal 7 follikels zijn nog niet groot genoeg. Daarnaast zitten er rechts nog wat hele kleintjes. Conclusie van onze eigen arts (die wij troffen bij de echo, dat was erg fijn): ik ga nog twee dagen extra stimuleren en ze willen mij vrijdag wederom terugzien voor een follikelmeting.

De hoop is dat de hele kleintjes nog gaan meekomen en dat de rest gaat bijtrekken tot een acceptabele grootte. In dat laatste heb ik wel het vertrouwen, in dat eerste niet. Ik merk dat ik direct alweer verder denk; "als er in de 7 follikels dan maar overal 1e reipe eicel uitkomt die geschikt is om icsi op toe te passen". Gezien mijn ervaringen van de vorige behandelingen had ik telkens wel 1 tot 3 eicellen die afvielen voor de icsi-behandeling. Het verder denken, wil ik juist nu in deze behandeling niet meer. Ik wilde meer gaan proberen om het per dag te gaan ervaren, maar dat valt vandaag (na de uitslag van vanochtend) even niet mee.

Ik hoop dat na een nachtje slapen, het er morgen weer wat zonniger uit gaat zien. Het was vanochtend zeer vroeg dag en met een niet startende auto, was het zeker geen goede start van de dag. Uiteindelijk maar de fiets, trein en bus genomen naar het ziekenhuis.

Ik wens iedereen veel sterkte toe in het proces en voor degene die negatief hebben getest, sterkte bij het verwerken ervan.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Bij deze heb ik het lijstje even aangepast.

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 16 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Dees: start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Jett: 18 november (1e)

Huanne: 19 november (2e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

Guusje: 16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing):

Guusje: 17 november, TP 2 eskimo's

Norwegian-sky: 18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

FM (Follikelmeting):

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Meiske74: 18 november (1e)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Hallo Dames,

Ik had eigenlijk 18 november mijn eerste echo.

Omdat ik steeds meer last had van mijn buik heb ik gebeld en mocht ik vandaag al terecht..

Ik heb veel eiblaasjes van 10.5/11 en een paar van 13mm.. Dus ongeveer 13 eiblaasjes en dan nog eens 12 kleine...

Ik mag zaterdag weer voor mijn 2 de echo spannend....

Ik heb pijn omdat er veel eiblaasjes zijn en hoe groter ze worden hoe meer druk het geeft in mijn buik hebben ze gezegt.

Veel succes allemaal

Geplaatst

Dag dames,

jeetje wat word er veel geschreven, kan het haast niet bijhouden, en ga ook vast vergeten op mensen te reageren! Sorry daarvoor alvast!

Ten eerste Diane en Chantal, wat ontzettend rot dat jullie pogingen mislukt zijn, en dat het voor jou, Diane, nu helemaal ophoud... Heel veel sterkte!

Guusje, jij hebt de tp gehad, hopelijk blijven je 2 eskimootjes lang bij je!

Babii, had nog nooit gehoord dat iemand testte om te kijken of de pregnyl al weg was! Kan me er wel iets bij voorstellen, nu is er bij een positieve test in ieder geval daarover geen twijfel meer.

Voor alle dames die deze week een tp hebben, veel succes en hou ze lekker warm binnen!

En iedereen die ik nu vergeet nogmaals sorry!

Ik zelf ga morgen weer voor het eerst spuiten, vind het wel weer spannend hoor! Het is dan wel voor de 3e keer, maar de laatste keer is alweer 2 jaar geleden. En hoewel ik het, op een enkel keertje na, nooit echt pijnlijk vond blijft jezelf prikken toch iets onnatuurlijks.

Zit ook een beetje te zoeken naar een makkelijk tijdstip... voorheen deed ik het zo rond 19 uur, maar dan ben ik nu vaak met onze dochter bezig. nou ja, kijk morgen wel, en kan altijd mijnm man aan het werk zetten met de kleine meid als ik even moet prikken.

Mochten jullie het trouwens leuk vinden ons verhaal te lezen over onze vorige pogingen, we hebben een eigen website: www.jernberg.nl

Raba, hoe gaat het met prikken? ik heb nog steeds niet gebeld met het zkh over die gonal dosering, maar ga het toch maar even doen, wil het toch even zeker weten dat ik geen overstimulatie ga krijgen.

Slaap lekker dames!

Geplaatst

@TK tjee dat zijn veel follikels meis! Ik weet wel ongeveer hoe je je voelt ik heb ook 22 follikels in mijn buik gehad. Ik had soms een dag dat ik wat misselijk was en voelde dat de follikels flink aan het duwen waren om ruimte te krijgen. Succes zaterdag!

@EmvElin, succes morgen weer met de eerste spuit!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen en hopelijk een beter resultaat dan wat wij hadden.

Bedankt voor jullie steun al die tijd, sommigen al meer dan een jaar, heb erg veel aan dit forum gehad.

Ik blijf jullie volgen en hoop dat jullie veel groene regels op het wachtbankje kunnen maken.

Hermien,en EDR succes met de TP!

Voor iedereen in de wachtweken heel veel succes met het ellendige wachten.

En voor wie aan het begin staan van de behandeling, heel veel succes met jullie behandeling.

Voor diegene waarbij het ook niet gelukt is sterkte !

liefs, Diane

Geplaatst

Hoi,

Hier in het begin 1 keer geschreven, maar nu zijn we echt aan de gang. Heb dinsdag mijn eerste spuit lucrin gezet. Nu nog 2 dagen de pil en dan wachten op mijn menstruatie en dan begin ik met de gonal-f.

Nu heb ik alleen 1 probleem. Ik ben vrijdag dus klaar met de pil, maar ben al 3 weken ongesteld.... En niet zo'n beetje ook! Ik moet dus vanaf vrijdag wachten op mijn volgende menstruatie, maar menstreer nog van de vorige keer! Nu heb ik het ziekenhuis gebeld en als ik geen nieuwe duidelijk menstruatie heb dan moet ik 1 week wachten, word dus volgende week vrijdag. Dan krijg ik een echo en kan ik waarschijnlijk gewoon strarten als alles goed is. Mijn lijf is zo in de war van al die hormonen, dat het nu even op zn kop staat.

Erg vervelend dus, want al 3 weken ongesteld is geen pretje! En dan moet ik het alweer worden! pff

Verder hoop ik dat het beter gaat als de vorige keer, want toen heb ik me heel slecht gevoeld en bijna 3 weken niet kunnen werken. En hopelijk kom ik deze keer in ieder geval wel tot een punctie. (en terugplaatsing en zwangerschap...) De vorige keer had ik heel snel heel veel follikels (Meer als 30) en hebben ze mijn hormonen lager gezet met als gevolg dat de follikels niet meer doorgegroeid zijn en na 17 dagen stimuleren ik geen punctie heb gehad. Ik begin dus al met een lagere dosering. We zullen zien!

Voor degene die al verder zijn in de behandeling: Heel veel sterkte en hopen op een goed resultaat!

@diane; Heel veel sterkte...ik weet niet goed wat ik moet zeggen.....

x sanne

Geplaatst

@sanne, jemig 3 weken ongi dat is niet niks zeg, dan verlies je ook veel bloed! Hopelijk is je cyclus snel wat duidelijker zodat je ook kunt beginnen!

Maar wat mooi zeg dat je van je 1ste icsi poging van dat ene gouden eitje een zoon hebt gekregen!

Hopelijk gaat het voor een brusje nu eens goed voor je, iedere keer hormonen prikken en het loopt op niets uit dat is erg naar.

Veel succes!

Liefs Roossie

Geplaatst

Sky,

Hoe is het gegaan vandaag?

Huanne,

Veel succes morgen

Loes,

Jij ook veel succes morgen met de tp!!

Spannend he'!

Diane,

Ik had ook al bij een ander topic gereageerd.

Maar bij deze heel veel sterkte voor nu en voor de toekomst!!

Ik had nog even een vraagje:

Wie van jullie heeft wel eens last gehad van misselijkheid en dat

je eten niet smaakt, wat je ook eet, van de bolletjes?

Ik heb dit nog nooit eerder gehad....of zou dit nog een reactie

van de hormonen zijn?

Hermien

Geplaatst

@Hermien, ik heb dat gehad! Ik werd even misselijk van koffie en ik ben duizelig geweest. Ook is mijn eetlust minder. Ik weet niet of het van de bolletjes komt.

Heb ook gevoelige borsten, weet ook niet of dat van die bollen komen.

Geplaatst

@Hermien, ik heb net even de bijsluiter gelezen.

Je kunt van de utrogestan o.a. moe, slaperig, misselijk, duizelig worden en gevoelige borsten krijgen. Ik zal maar niet alles op gaan noemen hahaha......

Zaterdag zou ik al met die bollen kunnen stoppen volgens het UMC, vind dat wel eng, heb wel 1 dag en 2 bollen extra gekregen.

Heb er nog wel meer van de vorige poging. Ik ga in ieder geval dit doosje van deze ronde opmaken.

Ieder ziekenhuis heeft er ook weer een ander protocol over, maakt ook weer lastig.

Geplaatst

Uitgangsecho:

FM (Follikelmeting):

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Meiske74: 22 november (2de)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Geplaatst

Na vroeg hè zit pas op wd7 mijn natuurlijke cyclus is heel regelmatig 29 dagen. Met hormonen tijdens iui paar dagen eerder. Kan ook van de bollen zijn of de punctie

Geplaatst

Lijkt me ook wel heel vroeg hoor, ook gezien je normale cyclus. Ik heb tijdens mijn tweede behandeling in de wachtweken ook bloed verloren maar dat waren oude stolsels. Heb je misschien iets geraakt tijden het inbrengen van de utrogestan? Was het echt een klein beetje vers?

Normaal kondigt mijn menstruatie zich aan met veranderingen in de afscheiding qua kleur. Zo ook tijdens behandelingen. Is dat bij jou niet het geval?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden