Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

roossie,

Ik had ook op wd 7 bruin bloed en klein beetje rood.. dat was alleen bij de 3de poging en toen was ik zwanger.. Ik denk dat het innesteling is, bij mij was de test 2 dagen erna positief!! Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is..

heel veel sterkte nog met wachten!

liefs

Desiree

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov.,
start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Jett: 18 november (1e)

Huanne:
19 november (2e)

Meiske74: 22 november (2de)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie
:

Cryo cyclus:

Guusje:
16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing)
:

Guusje:
17 november, TP 2 eskimo's

Kaykay 17 november tp 1 cryo

Norwegian-sky
:
18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Kaykay: 26 november

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Diane, wat een spijtig en moedig besluit! Ik vind het heel rot voor je en dapper dat je deze beslissing neemt. Hoe gaat het met je?

Geplaatst

Roossie,

Och meid, de moed nog niet opgeven hoor!

Het kan best met de innesteling te maken hebben, vooral

omdat het nu best vroeg is.

En ik lees dat je zaterdag al mag stoppen met de bolletjes?

Het zh bij ons hanteert net zo lang gebruiken tot de testdatum!!

Maar goed zo is elk zh weer anders!

Veel sterkte !!

Geplaatst

Roossie,

Trouwens nog even over de bijsluiter, ik heb deze keer waarschijnlijk bijna

alle bijwerkingen, hahaha.

Moe, misselijk en gevoelige borsten.

Maar die misselijkheid vind ik echt het ergste, vooral omdat niets

me lekker smaakt.

Maargoed ik moet nog maar even volhouden.....

En dit is natuurlijk nog niets vergeleken als de stress nu bij jou!

Geplaatst

Bedankt Hermien net weer naar de wc geweest en was er niets te zien! We houden het maar op innesteling. Ja moest al op wd12 stoppen voelt vreemd op een of andere manier.

Geplaatst

Maar als je er nog wat over hebt van de vorige behandeling dan kan het

toch nooit kwaad om nog even door te slikken.

En ja we houden het gewoon op de innesteling, we gaan voor die

positieve test!!

Ben je nog van plan om eerder te testen?

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 16 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Dees: start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Jett: 18 november (1e)

Huanne: 19 november (2e)

Meiske74: 22 november (2de)

Miekske: 22 november (1e)

Sonnie: 26 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

Guusje: 16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing):

Guusje: 17 november, TP 2 eskimo's

Kaykay 17 november tp 1 cryo

Norwegian-sky: 18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Kaykay: 26 november

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Geplaatst

Hey meiden,

Daar ben ik weer! Nog steeds misselijk, moe enzo.

Morgen spuit ik er Purgegon bij, dus hoop ik ook dat ik mij dan een stukje beter ga voelen.

@ Diane> een hele dikke :hugs2: voor jou! en sterkte met het verwerken van jullie onvervulde wens.

@ Guusje/Kay kay/ Norway Sky> Gefeliciteerd met jullie terugplaatsingen en maak het bankje groen!!

@ Hermien en Loes> Succes morgen met de terugplaatsingen!

En voor iedereen een dikke :toppie: toi toi (sorrie dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer vandaag)

Geplaatst

Esther toppie de eerste spuit is weer gezet.

Ik spuit om 23 uur dus nog even wachten.

De Walnootolie is binnen.Mijn mannetje had het gisteren toch gevonden.

Net door mijn sojayoghurt heen gedaan. Smaakte geeneens raar.

Hij heeft ook walnoten gehaald.

Diane wat een vreselijk moeilijke beslissing heel veel sterkte.

3 meiden van de tp ik duim voor groen op 26 november.

Geplaatst

@ roossie ja ik heb op wd 9 getest.. positief.. vorige keren gewoon netjes gewacht maar dit voelde 'anders'. gelijk een dikke vette plus!! mijn duimen draaien voor je!!

ja je mag rennie gebruiken hoor.. dat mag zelfs tijdens de zwangerschap!!..ik had er ook super veel last van namelijk.

nou ik duik me bedje in.. morgen de spuiten halen bij de apotheek..zal wel weer raar zijn als de koelkast vol ligt..

liefs

Desiree

Geplaatst
@ roossie ja ik heb op wd 9 getest.. positief.. vorige keren gewoon netjes gewacht maar dit voelde 'anders'. gelijk een dikke vette plus!! mijn duimen draaien voor je!!

ja je mag rennie gebruiken hoor.. dat mag zelfs tijdens de zwangerschap!!..ik had er ook super veel last van namelijk.

nou ik duik me bedje in.. morgen de spuiten halen bij de apotheek..zal wel weer raar zijn als de koelkast vol ligt..

liefs

Desiree

ok ik had gehoord van me zusje die niet in de medische molen zat zwanger was ze mocht geen rennie gebruiken alleen van de dokter mocht ze tegen maag zuur gebuiken anders niet. ik weet het ook niet ik ga morgen de ziekenhuis bellen dan weet ik even meer. slaap lekker

Geplaatst

Hey dames!

Hoe gaat het nu met je @ Roossie???Hopelijk geen verlies meer gehad?

@ Meiske11: Ik mocht wel gewoon rennie's nemen toen ik zwanger was... misschien verschilt het weer per arts/ziekenhuis wat die er over zeggen...

@ Dees: Dat zal idd wel even wennen voor je zijn ja.. ik moest er heel erg aan wennen haha , elke keer als ik de koelkast opentrek zie ik geen groente in de la liggen maar alle spuiten die nog moeten.

@ Hermien en @ Loes , succes vandaag met de tp!!! Spannend!

Nog 17 dagen te gaan en dan de eerste fm!! Gelukkig heb ik nog geen opvliegers of zweetaanvallen gehad , ben wel wat vermoeider als anders, maar misschien komt dat ook

wel door slaap gebrek...

Heb nog een vraagje... nou moet ik nog tot en met morgen de primolut slikken en daarna zou ik ongi kunnen worden maar ik ben het gisteravond al geworden!! Is dit erg???

Veel liefs sterkte , kracht en moed de komende tijd!

xxx Griet

Geplaatst

Hallo meiden!

Allereerst wil ik Diana heel veel succes wensen de komende tijd. Het accepteren van het feit dat het voor jullie afgelopen is, zoals je het zelf zegt, is erg heftig. Dit zal veel tijd nodig hebben...

@ Hermien, ben je al geweest voor de tp? Is het goed gegaan?

Wij zijn vanmorgen geweest voor de tp. Het is erg goed gegaan als zeg ik het zelf! Van de 10 eicellen zijn er 9 bevrucht! Ze hebben een 9 en een 8 cellige teruggeplaatst.

Ik hoop dat de overige 7 zich blijven delen zodat we cryo's krijgen. Het is wel zenuwslopend, die wachtdagen he! Vooral omdat het de laatste keer is voor ons. vanaf 29 novenmber zitten we een midweek in centerpars, dus ik wil eigenlijk daar op 3 december gaan testen! (hopende dat er niet tevoren al een menstruatie is gekomen)

Officieel moet ik 6 december bloed prikken in het ziekenhuis.

Ik hoop dat iedereen een beetje geluk in zijn schoen krijgt van sinterklaas!!

Geplaatst

[quote=>>MissGriet

Nog 17 dagen te gaan en dan de eerste fm!! Gelukkig heb ik nog geen opvliegers of zweetaanvallen gehad , ben wel wat vermoeider als anders, maar misschien komt dat ook

wel door slaap gebrek...

Heb nog een vraagje... nou moet ik nog tot en met morgen de primolut slikken en daarna zou ik ongi kunnen worden maar ik ben het gisteravond al geworden!! Is dit erg???

Veel liefs sterkte , kracht en moed de komende tijd!

xxx Griet

Griet, dat is niet erg. Het is een soort van doorbraakbloeding. Heb ik ook altijd door gebruik van de pil.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Roossie

Ik wil je bij deze alvast een hele geweldige, gezellige vakantie toewensen. Maar dat zal best lukken, haha.

Maak je niet te druk over dat beetje bloed wat je verloren hebt, want volgens mij is dat gewoon de innesteling geweest.

Ik weet niet waarom, maar ik heb er bij jou gewoon een heel goed gevoel over.

Houd moed en we hopen hier 25 november een berichtje van je te zien dat je positief getest hebt.

Heel veel succes nog deze laatste daagjes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Loes, wat een topscore zeg! Ik hoop dat er inderdaad mooie cryoos bijzitten of natuurlijk dat je ze helemaal niet nodig hebt!

Geplaatst

@loes, wow wat een goeie score zeg!! Heel veel sterkte met de wachtweken!!

@Daniella, bedankt voor je lieve woorden, ze doen me goed!!! En jij succes ook verder hé met je volgende poging, als ik terug ben, ben ja al gestart toch?

Lieve dames bedankt voor jullie steun gisterenavond, had het wel even nodig, wat een schrik pfffff...

Maar nu gaat het met mij goed, heb wel een gevoelige buik, maar niet meer van de punctie.

Vanochtend had ik weer lichte bruine afscheiding, maar ik voelde ook links weer duidelijk steken, misschien was emmy echt een plekkie voor zichzelf aan het maken. Vanochtend was ik ook misselijk denk van de utrogestan? Was nog niet eerder zo misselijk daarvan.

Maar het blijft tot nu toe bij af en toe licht bruine afscheiding meer niet. Dus we houden het op innestelingsbloeding!

Ik heb ook besloten om de utrogestan af te bouwen na zaterdag, vind het toch maar niets om van 6 bolletjes ineens naar geen te gaan, dit voelt beter zo.

De koffer is ingepakt, heb gepoetst, manlief doet de rest en onze poes hebben we naar het kattenpension gebracht.

Toch altijd raar om je beessie weg te brengen maar ze is in goede handen.

En morgen ochtend om half 9 gaan we weg, we worden door de buurvrouw die toch in Amsterdam moet zijn morgen naar Schiphol gebracht, echt super dat ze dat doet!

Ik wens iedereen heel veel succes met prikken, punctie en de wachtweken de komende weken en ik zal proberen wat van me te laten horen vanuit Amerika, maar dat zal vast wel lukken.

En nog een extra knuffel voor Diane! X

Liefs Roossie

Geplaatst

Heej Roossie,

Gelukkig voel je je weer wat beter! Ik wil je nog even heel veel plezier wensen en met z'n 3e terug komen he!!

Hoop dat je de gelegenheid bent om ons te laten weten wanneer je getest hebt.

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden