Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miekske,

Zaterdag de punctie, spannend!

En zoals ik begrijp gaat babyboom ook mee?

Filmen ze de punctie dan ook?

Sterkte zaterdag, en op naar een mooie oogst!

EDR,

Ik mag 3 dec testen, dus nog even geduld hebben!

Meestal als het niet goed gaat, begint het zo rond wd 9 te

rommelen, dus dat is aankomende zondag!

Maar we wachten nog maar rustig af en tot nu toe voel ik me goed!

En hoe gaat het met jou?

Liefs

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wel goed hoor. Wel gespannen. Ongikrampjes blijven aanwezig maar ik merk dat ik me daar nu wel wat minder druk om maak. Voor mij is wachtdag 8/9 ook erg spannend. Eerdere behandelingen kreeg ik op die dagen een zware onderbuik en dan wist ik dat het mis was. Weet eigenlijk niet meer goed hoe ik moet tellen. De dag van de tp is wachtdag 1 toch of wachtdag 0? Hoe tel jij?

Geplaatst

Ze hebben mij verteld dat de dag van de tp, dag 0 is.

Dus ik zit nu dan op wd 6.

Wanneer mag jij testen?

Trouwens, ik was soms een beetje in de war want je hebt

bij je foto nog steeds staan dat je morgen de punctie hebt?

Ik hoop niet dat dit vervelend overkomt, want dat is absoluut

niet de bedoeling!!

Liefs

Geplaatst

Hoi,

Tijdje geleden dat ik geschreven heb, maar probeer wel alles te lezen. Zie dat er al een hoop aan het wachten zijn. Helaas ben ik nog niet zover....

Ik heb zondag mijn eerste fm. Spannend weer, heb al veel buikpijn. Had ik de vorige keren ook en toen had ik heel veel follikels, ben bang dat het weer zo is. Ik spuit wel een lagere dosering gonal-f, dus hoop dat het helpt.

Nu heb ik alleen een probleem. Ik ben morgen al 4 weken ongesteld.... vanaf dat ik met de pil begon. Nu heb ik wel het ziekenhuis gebeld en had geen gevolgen voor de behandeling. Nu ben ik afgelopen zaterdag weer (nog) ongesteld geworden. Dit was duidelijk. Veel meer dan de weken ervoor en menstruatie klachten. dus begonnen met de gonal-f. Het is nu donderdag, maar ben nog steeds heel erg ongesteld. terwijl ik normaal 6 dagen cyclus heb. Zondag hebben we de eerste meting, maar ja ben dus nog mega ongesteld... pff weet effe niet meer.... vanmiddag ziekenhuis gebeld, hadden ze geen telefonisch spreekuur door omstandigheden..... morgen maar weer bellen. Iemand mischien ervaring mee??? Heb er niet echt een goed gevoel over helaas....

x sanne

Geplaatst

Miekske,

wat goed om te horen dat je inderdaad zaterdag de punctie hebt, groot gelijk dat je een hotelletje in de buurt neemt. Onze eerste punctie daar was ook vroeg, we moesten ons om 07,3o uur melden haha we waren er al gelijk met de schoonmaakploeg, alles donker en akelig stil!

Het is inderdaad niet het geval dat als je bevruchtingen hebt dat dat ze ok goed zijn (helaas) maar we hebben goed moed hoor! Heel erg veel succes zaterdag, echt, je hoeft je niet ongerust te maken! wellicht handig om ook iets te lezen mee te nemen, na de punctie moet je 2 uur blijven liggen!

XXXSanne, ik heb er geen ervaring mee, met het korte protocol begin ik ook met stimuleren op cd3 (dus tijdens de menstruatie) dat is verder geen probleem.Ik hoop dat je z emorgen kunt bereiken, veel succes!

Geplaatst

Meiske, ik breek even in in jullie topic. Veel succes vandaag met de terugplaatsing! Spannend hé; en nu terug mooie toppers die blijven plakken .

Geplaatst
Sorry meiden, maar ik kom hier tegenwoordig maar af en toe even om het hoekje kijken. Het is zo'n giga gekkenboel bij ons op het werk dat ik simpelweg de tijd en de puf niet heb om alles en iedereen te volgen.

Wel wil ik nu speciaal Babeth even heel veel succes toewensen morgen bij haar punctie.

Zet 'm op meis!

36_3_15.gif

Mart, je bent ook terug aan het spuiten zie ik. Je mag vandaag starten met de Puregon, dus stilletjes aan nadert de punctie. Ik hoop dat ik wat van mijn positieve energie vanuit belgië naar nederland kan doorsturen, want deze poging moet je goede zijn en dan kan je mij volgen hé.

Vele groetjes

Geplaatst

Dank je wel lieve Object! Ik hoop echt dat ik je mag volgen. Heb naast hetgeen ik al deed nog een aantal van je do's en don'ts overgenomen. Met name de aspirine (straks) en de osteopaat (net mee begonnen). Wie weet wat ie deze laatste kans voor ons kan doen:-)

Je zit zelf inmiddels al op de 15 weken!!!! Goh wat gaat dat nu ineens al snel zeg. Ik ben superblij voor je!

Liefs, Martha.

Geplaatst

Sanne,

ik heb er geen ervaring mee, maar heb je al gebeld met het zh?

En wat zeiden ze?

Meiske,

Hoe is de tp gegaan vandaag?

Miekske,

Veel succes morgen!

All,

De kriebels beginnen hier nu ook wel een beetje te komen, vooral

als je het forum bezoekt en alle verhalen leest.

Ik zit vandaag op wd 7, dus nog 2 dagen geduld....

dan wordt het pas echt spannend, hahahah

Liefs Hermien

Geplaatst

Na een paar dagen geen bericht van mij, wil ik vandaag wel een bericht plaatsen. Gelukkig een positieve.

Wij hebben gisteren een terugplaatsing gehad van een niet-aangedane embryo.

De afgelopen twee dagen zijn erg spannend voor ons geweest. Komt het wel of niet tot een terugplaatsing?

Bij niet, zou dit voor ons waarschijnlijk ook betekenen afscheid nemen van een biologisch kindje van ons beide. Hier wilde ik nog niet bij stil staan, mijn vriend heeft dit zo af en toe wel gedaan.

Wij hebben afgelopen woensdagochtend vernomen dat er 3 embryo's ontstaan waren (uit de 6), die alle 3 gebiopteerd konden worden ivm het pgd-onderzoek. Mijn vriend is drager van een chromosoomafwijking.

Gisteren hebben wij in afwachting gezeten op een tel bericht met de pgd-uitslag uit Utrecht. Tot half 3 zouden ze ons bellen en indien de uitslag uit Maastricht in Utrecht nog niet bekend was, zouden wij de uitslag pas vernemen in Utrecht.

Helaas, is dat laatste het geval geweest (van half 2 tot half 3 hebben wij erg in spanning gezeten). Voordat wij richting Utrecht zouden afreizen hebben wij contact gezocht met ze. Hier hoorden wij dat ze in Maastricht een lage bezetting hadden en dat hierdoor de uitslag pas rond half 4 bekend zou zijn (fijn dat ze ons dit niet op tijd hebben meegedeeld, maar niet heus).

In Utrecht zijn wij direct naar het lab-gegaan met een tussenstop naar de WC. Wij werden vrij snel gerust gesteld dat er een terugplaatsing zou komen. Wij waren opgelucht, ontdaan en alles tegelijkertijd. Ik had het ergens niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk.

Gelukkig was de niet-aangedane embryo zich na de bioptie op woensdag ook weer verder gaan delen (ook wel eens in onze situatie niet het geval geweest). De andere 2 embryo's bleken aangedaan te zijn.

Wij zijn gelukkig weer een stap verder gekomen en nu maar hopen dat wij over twee weken weer een stap verder mogen komen.

Ik wens iedereen veel sterkte en succes.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Huanne,

Oh wat een spanning zeg!

En dan moeten wachten en niets horen, verschrikkelijk!

Maar goed jullie hebben bericht en dat is in ieder geval weer positief.

Als ik het goed begrijp dan heb je dus gisteren de tp gehad?

Ik hoop het van harte voor jullie en wens jullie dan ook veel sterkte!

Hermien

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 16 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Priscilla: start Deca 19 nov, start Gonal F 24 nov

Dees: start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e), 19 november (2e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Jett: 18 november (1e)

Meiske74: 22 november (2de)

Miekske: 24 november (2e)

Sonnie: 26 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie:

Huanne: 21 november

Meiske74: 24 november

Miekske: 27 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Kaykay 17 november tp 1 cryo

Norwegian-sky: 18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Meiske74: 26 november

T.K: 26 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Kaykay: 29 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Helaas, ik moet mezelf rood maken, maar neem wel even de eer om Roosie GROEN te maken als je het niet erg vind ;-)

Geplaatst

Hallo dames,

heb vanmiddag een teruplaatsing van 2 Emmy's gehad. Allebei A kwaliteit en 8/9 cellig.. 11 december testen.. Nu wachten wachten en nog eens wachten..

Groetjes T

Geplaatst
@ TK > super!!! Wat fijn dat t zo'n goede kwaliteit is :) Sterkte met wachten.. nog een beetje afleiding ingepland..??

Dank jullie wel rosaly en hermien,

ik hb niets gepland. 1 week vrij genomen van werk. Uitrusten. Dat wordt dus lang wachten pfff

Geplaatst

Hoi Guusje

Wat ontzettend kl*te meid dat het weer niet gelukt is. Het is zo oneerlijk.

Heel veel sterkte weer met het verwerken van deze grote teleurstelling.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Guusje heel veel sterkte meid!

Huanne...wat een zenuwslopende dag moet dat voor jullie geweest zijn zeg. Heel heftig. En wat een ontlading als je dan hoort dat je toch een embryo teruggeplaatst krijgt. Fijn hoor. Ik hoop dat je goede wachtweken hebt en dat je over twee weken een mooie test krijgt!

TK jij ook een goed terugplaatsing! Geniet van je vrije weekje en leg jezelf maar lekker in de watten!

Hermien...kan me voorstellen dat de spanning begint toe te nemen! Wat een nare tijd hé die wachtweken. Nou stond je er t.n.t. aardig nuchter in. Ik hoop voor je dat je dit weekend goed door komt zonder vervelende voortekenen of signalen die je niet wilt hebben nu! Sterkte!

vandaag heerlijk dagje met collegae weggeweest. Fijn afleiding!

Ongi krampjes blijven braaf aanwezig. Ik denk dat wij maandag gaan testen. Denk niet dat ik dan nog langer kan wachten hoor!

Geplaatst

@Huanne, toch nog goed nieuws!! Gefeliciteerd. En nu op naar een posotieve test over 2 weken.

@T.K., Voor jou hetzelfde. Lekker broeden op die toppers en vet positief over 2 weken!

@EDR, Ik hoop natuurlijk ook voor jou positief :-D

Hier gaat het goed. We hebben vandaag het valuatiegesprek gehad. December moeten we overslaan. Komt goed uit want dit wilde we toch ivm de verjaardag van Tess in september.

Dus in januari gaan beginnen met onze eerste cryo terugplaatsing! Ook spannend! Eerst lekker feesten in december :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Hallo lieve allemaal!\

Ik hoop dat jullie het allemaal nog een beetje volhouden?

Ik wilde Elke en Guusje nog even heel veel sterkte wensen de komende tijd...

Roossie, super gedaan jullie! Van harte gefeliciteerd! en nu weer een beetje verder kijken op een positieve manier!

Hermien, hoe gaat het? Ik word zo onderhand gek! Bij elk krampje of steekje denk ik dat ongesteld gaat worden. Ik durf bijna niet te kijken na het toilet. Hoezo je kop in het zand steken?

Wel had ik gisterenavond op het werk, toen ik iemand verschoonde die gelaxeerd was, dat ik misselijk wer deven van die geur! Ik moest er gelijk aan denken, maar daarna dacht ik, je stelt je aan, dit ruikt nooit lekker!! haha!

We zien t allemaal wel weer, hopen,hopen hopen!!

groetjes Loes

Geplaatst

EDR,

Eerder testen, hahah, tja ik denk dat ik me ook niet kan beheersen.

Maar misschien is dat wel helemaal niet nodig bij mij....

Ik heb zoveel last van hoofdpijn en dat is vaak een teken bij mij dat

de menstruatie in aantocht is.

Ook geen gevoelige borsten, dit had ik wel bij mijn vorige zwangerschap.

Dus ben er bang voor!

Maar hoe gaat het met jou? Voel jij je anders, of zoals we allen doen, denken

we dat we ons anders voelen, hahaha

Elke,

Veel succes in januari !!

Loes,

Op zich voel ik me wel goed en ben ik ook nog wel rustig hoor, ik leg

me maar gewoon neer bij de uitslag ook al zou hij negatief zijn.

Zoals ik net ook al beschreef, veel last van hoofdpijn en geen enkel

symptoom van zwangerschap....

Dus ik betwijfel het...

Maar hoe gaat het met jou? moeilijk he', dat wachten?

Succes nog even!

Liefs Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden