Ga naar inhoud

alleen naar de punctie


Gast egeltje

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden..........

 

Had vandaag weer even een dagje van...................t zal vast wel weer niet. Ik ben zo onzeker of het gaat lukken. Voel helemaal niks..............maar ja...............het zegt ook weer niets.Bid zo vaak. Wat zou ik dankbaar zijn en huilen van geluk. Het is een droom die al zoveel jaren speelt... ...............Wil het zo dolgraag nog één keer meemaken...........blij dat jullie er zijn.

 

Er zullen vast nog moeilijke dagen komen voor de 16e....

 

 

 

Fijn weekend allemaal en tot volgende week.

 

 

 

liefs,

 

 

 

Egeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

We gaan gelijk op.... Had gistermiddag ineens ook het sterke gevoel dat het niet zou lukken. Dat ik mezelf lekker voor de gek zat te houden met m'n optimisme. Inmiddels gaat het gelukkig ietsje beter....maar toch.... Na de euforie van de tp, volgt altijd onherroepelijk de twijfel...helaas.

 

 

 

En niks voelen....wat wil je voelen? We hebben donderdag een tp gehad. Deze embryootjes moeten nog een dag of twee doordelen voor ze kunnen gaan beginnen met innestelen. Dit laatste gebeurt dus op z'n vroegst vandaag / morgen. Pas daarná maak je hcg aan. Dus als je al iets wil voelen, dan zijn het hoogstens krampjes. En het is meer waarschijnlijk dat die veroorzaakt worden door slinkende eierstokken. Ja nuchter he.....haha, op papier ben ik errug nuchter. In de praktijk kreeg ik hoop van 0.1 graad temperatuursverhoging vanochtend (moet een week na de punctie elke ochtend tempen en wegen)

 

 

 

Ik ben bezig in een boek over ivf en daarin staat ook een stukje over 50 vrouwen die en dagboek bij hebben gehouden na de tp. Allemaal zijn ze de eerste drie a vier dagen optimistisch. Het is dan makkelijk om afleiding te vinden en positief te zijn. Vanaf dag 5 zakt dit optimisme als een plumpudding in elkaar. Ze maken zich zorgen, slapen slecht, voelen elk pijntje en voelen zich emotioneel. Vanaf dag 8 zakken de scores van hoe ze zich voelen nog verder, tenzij je een positieve test in handen krijgt.

 

 

 

Dus Egeltje, we zijn heel normaal :icon_geek: Advies is om zo positief mogelijk te blijven en erover te praten. Dus stort hier je hart uit zou ik zeggen. En het komt vast goed (positief he)

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne,

 

 

 

ik denk dat ik je dit bericht ergens ga opslaan....voor als ik straks weer in de wachtweek zit, dan kan ik het oz even teruglezen als ik me even blehh voel......begint wel te kriebelen nu.

 

 

 

Het klinkt inderdaad nuchter maar het klopt wel hoor!!!! fijn dat je positiviteit overal doorklinkt en een goed effect heeft op anderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@henne,

 

 

 

Dank voor je mooie reaktie. Weet je dat temperaturen en urinetesten.......................het geeft toch geen zekerheid. Als het positief is is het eigenlijk niet zeker dat het sterk genoeg is en doorzet en als het negatief is dan wil het ook niet zeggen dat het niet raak is............................toch? Hoe moeilijk het ook is, ik streef ernaar om pasop de 16e bloed te prikken. Dat is een betrouwbare uitslag............maar wat zal het moeilijk worden de laatste dagen.

 

 

 

Vind het wel spannend om jouw ervaringen en wat je wel en niet voelt te lezen. Juist omdat we gelijk op gaan. Maar ook dat is geen maatstaf omdat ieder mens en elke zwangerschap anders is. Maar ja, lekker even klessebessen!! haha. Ben wel erg benwd wanneer jij Pregnyl negatief test. Ikzelf zou aanhouden woensdag de 9e (dag of 10 later)

 

 

 

@boogie

 

Begrijp ik nu dat je ineens niet meer zeker bent over wel/niet zwanger zijn? Of bedoel je dat je bang bent dat het fout gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

LIEVE MEIDEN

 

 

 

IK HEB BESLOTEN DAT IK EVEN AFSTAND NEEM VAN DE SITE. T ZIEKENHUIS DIE IK VANOCHTEND SPRAK GAF MIJ AAN DAT IK ECHT MOET PROBEREN OM ZO WEINIG MOGELIJK MET HET ONDERWERP BEZIG TE ZIJN.

 

 

 

HET VEEL MET JE HOOFD ERMEE BEZIG ZIJN KAN HET PROCES NADELIG BEÏNVLOEDEN. OP 16 SEPTEMBER MAG IK BLOED PRIKKEN EN DAN WEET IK HET 100% ZEKER OF HET JA OF NEE IS. TOT DIE TIJD GA IK PROBEREN AFLEIDING TE ZOEKEN.

 

 

 

DANK VOOR JULLIE LIEVE WOORDEN, HENNE OOK JIJ STERKTE DE KOMENDE DAGEN. UITERAARD LAAT IK NA DE UITSLAG WETEN VAN HOE OF WAT.

 

 

 

HOE DAN OOK............WE ZITTEN ALLEMAAL IN HET ZELFDE SCHUITJE, EN IEDER MOET DAARIN ZIJN EIGEN MANIER VINDEN. IK DENK WEL AAN JULLIE HOOR, MAAR TREK ME EVENTJES TERUG.

 

:wav:

 

 

 

STERKTE EN LIEFS AAN ALLEMAAL..............EN HOPELIJK TOT GAUW MET EEN HEEEEEEEEEL BLIJDE MEDEDELING.

 

 

 

ALLEMAAL STERKTE, JIJ OOK LIEVE HENNE, EN TOT GAUW!!

 

 

 

EGELTJE

Link naar reactie
Delen op andere sites

egeltje en henne

 

 

 

ja positief blijven is niet makelijk maar wel beter toi toi toi.

 

egeltje bij mij in het ziekenhuis zeiden ze het ook dat ik wat afstand moest nemen web dat wel iets gedaan maar de lieve berichtjes van anderen doen je wel goed.

 

ik wens jullie heel veel succes en sterkte en dat ze mooi mogen blijven plakken.

 

 

 

liefs knuff jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je eerdere berichten niet gelezen, omdat ik zelf pas sinds enkele dagen op het forum zit, en nog vooral aan het uitzoeken ben hoe het werkt.

 

 

 

Ik kan me voorstellen dat je je erg allen voelt. Mijn man zal straks ook niet bij de puncties kunnen zijn hoogstwaarschijnlijk, en ik hoop nu al dat mijn moeder of mijn beste vriendin (pas bevallen) mee kan. Ik hoop voor jou dat het meevalt, en dat de poging natuurlijk slaagt, en dat er bij de bevalling iemand naast je staat om je bij te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden