Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden ik heb voor het overzicht even een klein formuliertje gemaakt (ach, ja 't is m'n werk he). Als we dit allemaal invullen weten we wie wanneer kan en welke locatie de voorkeur heeft. Naam en email heb ik niet als verplicht ingesteld, maar als iedereen het invult hebben we wel gelijk een handige mailinglist voor die dag.

Groetjes,

Henne (die trouwens geen Henne heet dus dat wordt dan nog lachen)

P.s. de link zit in het bericht, maar dat is stom genoeg niet zichtbaar

Geplaatst

Oh Esther, wat een drama. Heel veel sterkte vandaag!!

Geplaatst

Ik wilde ook meteen zeggen nee ze is van de KRO en Babyboom van de NCRV maar je was me voor Henne. Die geen Henne heet want dat had je al een keer gezegd in het Nicknamestopic... Maar nu we je foto kennen wil je misschien ook je echte naam noemen? Hoeft niet hoor, anders horen we het wel in april, we zijn het zo gewend om je zo te noemen, kan nog verwarrend worden...

Ik zie geen link overigens...

Oh Esther wat een drama, ik hoop dat het goed afloopt vandaag!!

Bij mij is het vanochtend eindelijk doorgebroken, dus zometeen het ziekenhuis bellen en vragen of ik mag beginnen maar dat lijkt me geen probleem...

Geplaatst

Vanmiddag om half drie tp van een 6 cellig embryo met een score 1. dat is de hoogste score. Andere eicel is niet bevru

cht. Emmy zou 8 cellig moeten zijn. Maakt me wel onzeker

Geplaatst

Je hebt in ieder geval een TP!! Ik had een 4-cellige maar er werd bij gezegd dat het dezelfde dag nog verdubbeld kon worden. Waarom zou het 8- cellig moeten zijn?

Geplaatst

Idealiter zou het op dag drie 8 cellig moeten zijn. Maar er zijn ook wel vrouwen zwanger geraakt van een 6 cellige denk ik. Toch?

Geplaatst

En van een 4-cellige! Kan allemaal hoor, bovendien zegt 8-cellig helaas nog niks, die heb ik 3 x gehad en niet gelukt... Dus... je kan niks doen dan afwachten maar weer! En gelukkig is er 1 bevrucht, toch?

Al nieuws over je zusje?

Geplaatst

We zijn ook echt blij hoor maar het is gewoon een rare dag. Hartje klopt nog van kindje. Weeenactiviteit blijft al lijkt het wat af te zakken. Baarmoedermond is alleen wel te kort.

Geplaatst

Pfff wat een stress... Ik weet niet wat baarmoedermond te kort betekent? Gelukkig is de activiteit afgenomen.

Succes vanmiddag en probeer (makkelijk gezegd) rustig te blijven voor jezelf. Kan me voorstellen dat het een rare dag is!

Geplaatst

Esther wat een stress zeg met je zus, ik hoop dat het goed afloopt.

6cellig is toch prima, ik heb telkens a kw tp gehad mar toch geen zw dus het zegt idd helemaal niets.

Er moet een grote dosis geluk bij en die stuur ik nu jou kant op......

Klaartje dat is even wennen zeg, ik dacht dat Henne afgeleid zou zijn van je eigen naam maar dat lijkt er niet eens op.

Ben wel benieuwd hoe je dan aan henne komt?

Zal het lijstje eens gaan invullen.

En nogmaals als het in Rotterdam is kan ik samen met Jeroen best wel wat organiseren, of dat nu in een restaurant is, waar ze trouwens 2 ruimtes hebben, mannen een kant vrouwen de andere kant met vliegen erbij of iets anders dan hoor ik het wel.

Type bouwvakker is geen probleem hoor.

Geplaatst
Dat betekend dat de kans op een miskraam vrij groot is. Soms plaatsen ze een bandje eromheen.

Ooh Esther dat is heftig, en je kan verder niets doen wat erg.

Veel sterkte met je zus!

Geplaatst

Ik vind het prima om het bij jullie te doen Sylvie! En als er wat mannen mee willen vliegen, leuk toch? Die van mij houdt niet van vliegen dus die valt vast af...

Nou, net het verlossende telefoontje gekregen: ik mag vanavond starten!

Geplaatst

Caroline, fijn dat je mag starten. Kan het echte werk beginnen.

Esther, wat een stress. Probeer wel rustig te blijven nu hoor, voor jezelf! Wat betreft de 6-cellige. Dit hoeft geen probleem zijn. Het kan best zijn dat ie vandaag nog verder deelt. De ene deelt 's ochtends al en de ander pas 's avond. Dit hangt van het tijdstip van de bevruchting af en de een deelt nu een maal wat sneller als de andere.

Als ie niet goed genoeg zou zijn geweest, dan plaatsen ze 'm niet terug. Dus...net zoveel kans!!!!!

Henne, Klaartje...had ik inderdaad al 's ergens gelezen. Maar we zijn inderdaad zo gewend geraakt aan Henne, dat het moeilijk wordt je Klaartje te noemen. Ik ga het in ieder geval proberen. Hoe voel je je verder? Ik heb trouwens het formulier ingevuld en op verzenden geklikt. Waar komt ie dan nu terecht? Ik zie nl. niet of het goeggegaan is.

Sylvie, we wachten af wat het gaat worden. Maar in eerste instantie leek het ons toch het leukst om alleen met de meiden de keuvelen? Het maakt mij niet uit hoor, maar ik dacht dat dat het idee was en dan de mannen die meekomen op tournee sturen...och wat sneu voor ze:-)

Geplaatst

Esther...sterkte meid..ennuh dat aantal cellen zegt niet veel (helaas in sommige gevallen) 1ste 7 niet gelukt 2de 5niet gelukt 3de één van bijna 8 en één 8 ook niet gelukt dusss, misschien is 6 wel magisch ;-)

Geplaatst

Esther top een tp. Maak je niet te druk om dat 6-cellig. Hij kan vanmiddag wel alsnog 8-cellig zijn. Wij hadden de dag na de punctie 8 bevruchtingen en een dag later waren het er 9! Zat een dieseltje bij :-) En verder zegt het geen bal, want wij hadden de 4e icsi een compactie, dat is al heel ver en dat werd niks. De cryo was an compactie terggevallen naar 9 cellig en daarvan had ik een duidelijke streep voor ik helaas toch ongesteld werd. En deze keer was het (wel een dag eerder) viercellig en die is toch maar mooi 10 weken oud geworden. Oh zo. Ik ga voor je duimen. En voor je zus. Moet ze nu rusten? Het is eigenlijk nog vrij vroeg he denk ik voor al dat soort maatregelen? Als je over de 20 weken hebt, is het soms nog te rekken tot een levensvatbare termijn. He gets zeg...

Het formuliertje is vielig hoor. Het is een online enquetesysteem waar ik alleen in kan loggen. Ja, de helpdesk van formdesk zou erbij kunnen als ze daar belang bij zouden hebben. Is ideaal, alles komt in een database die ik kan downloaden.

Caroline fijn dat je mag starten, spannend weer. Hoe is het met je man? Geen koorts?

Enne Henne is de naam die mijn moeder me oorspronkelijk had willen geven, naar een tante van haar waar ze erg dol op was (mijn broers en zus hebben allemaal een familienaam). Maar binnen de familie was er iets met of over die tante, geen idee, en er waren dus wat mensen op tegen om mij die naam te geven. Toen is het Klaartje geworden, ook heel hollands en heel erg vaag afgeleid van Cornelia. Op andere forums gebruik ik nog weer aan andere nickname die wel van Klaartje is afgeleid. Maar hier wilde ik in eerste instantie echt anoniem zijn, nu maakt me dat niet meer zoveel uit, zelfs de pianostemmer weet dat we ivf doen dus ach ;-)

Geplaatst

We zijn nu onderweg naar utrecht. Mijn zusje is lekker naar bed nu. Phoeh wat is dit een rollercoaster en spannend zeg. Ben nu meer met mijn zusje bezig dan met deze tp

Geplaatst

De bedoeling is ook zonder mannen hoor Mart... Degenen die meegaan moeten gelijk hup het vliegtuig in...:-)

Handig maar dat betekent, Klaartje (effe een paar keer die naam tikken om te wennen) dat jij bij deze de organisatie op je neemt?

Hij heeft geen koorts volgens mij, is met name erg erg moe... Hij is nu een paar maanden bezig met die opleiding die 'm niet in de kouwe kleren gaat zitten en moet ook stage lopen, heel onregelmatig met veel avonddiensten van half 4 tot half 11... (met dubbelvoudig gehandicapten) Wel klaagt hij over pijn in armen en benen, hele lijf eigenlijk en dat doet me denken aan griep. Hij heeft voor vanavond afgebeld en morgenavond moet ie eigenlijk weer maar dan kijkt ie wel. Hoop dat er inderdaad geen koorts bij komt en dat ie alleen heel moe is.

Geplaatst

Ik hoop ook dat er geen griep bij komt Caroline. Dat kunnen jullie nu niet gebruiken en dat hebben jullie al 's meegemaakt, dus dat gebeurt nu gewoon niet!!! Het zal wel oververmoeidheid zijn, dan kun je ook pijn in al je ledematen krijgen.

Geplaatst

Mart het is ook alleen met de meiden dat is veel leuker. Er is eventueel entertainment voor mannen die meekomen mocht het in Rotterdam zijn.

Denk ook niet dat ze het gekakel van ons lang volhouden. Volgens mij kunnen wij vast wel wat kabaal maken.

Caroline vanavond dan de eerste spuit of ben ik te enthousiast.

Esther veel succes dadelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden