Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Sylvie, daar kan je wel wakker van liggen.

Hier is het echt gewoon droog en bewolkt, maar geen regen.

Wel fris, maar nog geen vorst. We zullen het beleven met sneeuw en schaatsen in november. Lijkt me niet hoor. Misschien in het noorden?

De lucrin doet zijn werk wel hoor. De opvliegers zijn er. Gisteravond op de muziek, echt bloed heet. En iedereen maar vragen wat er is.

We hoeven nog maar 69 dagen. Ben wel constant moe en een drukkende hoofdpijn. Maar dat zal ook wel een bijwerking zijn.

Vandaag gaan we weer even werken en dan even thuis. Vanavond een bespreking met onze verhuurder. Die heeft de huur opgezegd en verzint allemaal rare dingen. Ze willen wel dat we erin blijven maar met hun afspraken e.d. Nou wij geven ons niet gewonnen.

Slapen gaat bij mij wel goed. Vannacht heeft de kat letterlijk tussenons in gelegen. Wel terhoogte van het kussen, maar toch!!! Ach ze is nog maar 9 maanden dus komt wel goed. heb er geen last van.

Esther, hoe is het nu met je zus?

Klaartje (Henne) hoe is het met de hoofdpijn?

Mart doe je het wel een beetje rustig aan.

Caroline, wat goed dat het je lukt om al die medicijnen bij elkaar te sprokelen.

Babeth, succes met de beslissing/

Raaut, succes met de TP

Nico, geniet maar lekker van al die leuke dingen.

Sandra, mooie katten heb je. Nitsa van ons heeft wel wat weg van de noorse boskat.

Zal eens kijken of ik een foto van haar erop kan zetten.

Voor iedereen die ik vergeten ben. Sorry en heel veel sterkte

Fijne dag.

Rubster

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Winterdip: heb ik al jaren last van! Ik schiet niet echt een een depressie, heb ik gelukkig geen aanleg voor. Maar wel moe, veel willen slapen, weinig puf, veel snoepen en een snerthumeur. De oplossing: lichttherapie. Ik had eerst een hele grote lamp waar ik een week lang elke ochtend 3 uur achter moest zitten, maar da's jaren geleden. Inmiddels heb ik een klein inklapbaar lampje met blauwe led, wat ik tijdens het ontbijt (nu dus) tien minuutjes naast me heb staan. Werkt heel erg goed. Sommigen verzekering vergoeden wel iets als het via een huisarts / psycholoog gaat geloof ik. Kan echt de moeite van het proberen waard zijn. Oke, winter is nog steeds niet m'n lievelingsperiode, maar ik kan tenminste redelijk functioneren.

http://www.lichttherapie.nl/index.php

Geplaatst

Ik heb contact met Cleur bleu gehad en de mevrouw die ik aan de telefoon had was ontzetten aardig. Ze verontschuldigde zich voor de waarschijnlijk defecte houder. Ze sturen een nieuw doosje op en ik krijg er nog wat gratis zwangerschapstesten bij. Vond het wel lief. Kan een weekje duren maar daar wacht ik graag op. Voor een eventuele nieuwe cryo tp. hihi.

Dus een warme douche voor Clear Bleu!!!!!!!!! :thumbup:

Sylvie deze testen geven een smiley hebt is de test positief en anders een leeg rondje. Dat vind ik makkelijker kijken dan de kleur van streepjes vergelijken. Ik wil zo graag een posi test dat ik al snel een donkerder streepje zie ;). Ik hoop dat hij morgen posie is, dan zit ik op dag 12 of 13. Mijn ongi begon met weinig helder rood en de dag erna is het pas doorgebroken. Gelukkig was ik op tijd begonnen, anders had ik echt meer kans om de eisprong te missen. Nu maak ik me waarschijnlijk weer druk omdat ik zo graag een datum voor tp wil weten. Geen geduld dus hihi.

Geplaatst

Ja ik gebruik ze ook Sandra maar ik bedoel als je het staafje eruit haalt en dan dat streepje, dat wordt dan toch ook donkerder hoe dichter je bij de eisprong komt.

Ik heb eens Predictor gebruikt maar dat is ook met streepjes, te onduidelijk. Ik zit rond dag 16/17

Geplaatst

De streepjes die te zien zijn als je het teststaafje eruit haald zeggen niets. Die zitten er wel maar in de beschrijving die in de doos zit staat ook nadrukkelijk dat je van die streepjes niets kan aflezen. De ene keer zijn die lichter dan de andere keer is mij opgevallen. En worden niet duidelijker naarmate de eisprong naderd is mij vorige keren opgevallen. Moet het er maar mee doen en probeer me er nu van te overtuigen dat de eisprong nog moet komen. Heb sinds gisteren die stroperige dikkere slijm bij het afvegen. Volgens mij is dat altijd de voorbode op de eisprong bij mij. Gek dat ik na al die keren dat ik het al heb gebruikt me er niks meer van kan herinneren. Dat komt vast omdat het nog nooit zo raar is gegaan.

Gewoon domweg afwachten. Zijn we wel gewend!!!!

Geplaatst

Ik heb bij onze 2e iui ook zo gezeten, die test werd maar niet positief. Uiteindelijk de gyn gebeld (was nog in het streekziekenhuis) of ik een echo kon krijgen ter controle, maar dat vond ie niet nodig. Waarschijnlijk had ik idd mijn eisprong gemist. Zijn advies was stoppen met testen en volgende maand beter :-S !!! Omdat ik daar zelf niet in geloofde toch blijven testen en twee dagen later een smiley, geloof op dag 17 ofzo.

Slijm is meestal wel een goed teken, tegen je ovulatie moet dat doorzichtig en dun zijn.

Zit me hier erg af te vragen wanneer je na een curettage weer een eisprong kunt verwachten. Vrouwen schijnen na en miskraam ontzettend vruchtbaar te zijn, dus stiekem willen we toch wel een spontaan kansje wagen. Heeft geen enkele zin natuurlijk, maar gewoon voor het idee....

Sylvie herkenbaar die financiele stress. mijn man was in februari voor zichzelf begonnenm kreeg voor een half jaar ww omdat hij bij zijn vorige baan weg gereorganiseerd was. Heel fijn, maar ww is maar 70% en projectontwikkeling is nu eenmaal een proces van een lange adem. Uiteindelijk had hij een detacheringsklus te pakken voor 20 uur in de week, maar dat werd telkens maar uitgesteld. In november is hij daar pas echt begonnen, dus voor jij zichzelf weer salaris kan geven is het half december. De ww is inmiddels gestopt, dus het is echt even uitzingen deze maanden. Daarna loopt het weer en is alles hopen we weer 'normaal'. Een eigen zaak is leuk en als het goed loopt kan het idd erg lekker verdienen, maar het is wel ontzettend onzeker. Na elke klus moet er wel weer een volgende komen tenslotte... Maar fijn om te horen dat het wel weer loopt, al is een gat in de decebermaand gewoon niet echt prettig.

Sylvie wat bedoel je trouwens met 'wil nog wel iet anders?" Wil je een tatoo over het litteken laten zetten? Lijkt me zelf doodeng, vooral op je hand... Ik heb zelfs al nooit een tweede gaatjes in m'n oor durven zetten haha. Maar het zou wel een mooi gebaar zijn, iets moois over iets lelijks heen...

Rubster wat afschuwelijk die opvliegers. Nog maar 69 dagen zegt ze...pfff.... sterkte meis!!

Alle andere meiden ook gewoon een dikke knuffel. Hou het nog steeds niet helemaal bij merk ik. Hoofdpijn lijkt wel iets minder. Zit te dubben of ik wel of niet naar de kapper zal gaan. Is heeeel hard nodig, maar weet niet of ik dat gerommel aan mijn hoofd al wel zo fijn vind. Aan de andere kant knap ik er vast ook van op als ik niet meer tegen die pieken aan zit te kijken elke keer. Lastig hoor, je zo halfbakken gammel voelen. Maar wel weer goede voornemens: wil dus naar de kapper. En gisteren al wat administratie opgeruimd (beetje maar hoor). En ik ga donderdag naar acu en volgende week naar osteopathie. En daarna ga ik de fysio bellen hier om de hoek om te informeren naar fysiosport. Weer even een beetje fitter worden voor ik weer zwanger raak ;-)

Geplaatst

Sandra dus streepjes zeggen niets bij de digitale versie, weer wat geleerd.

Henne het is "wetenschappelijk" bewezen dat je tot 6 maanden na de mk vruchtbaarder bent en dat de zw een grotere kans heeft op een goede afloop. Ik heb dat stukje ooit geplaatst. Dit heeft ook op Nu.nl gestaan dus kun je nog terug zoeken.

Eigen ondernemer is leuk maar ook moeilijk. Zou erg zijn door het wanbeleid van andere bedrijven dat wij

Geplaatst

Daarvoor moeten boeten.

Klopt van de tatoega maar niet op mijn hand. Dat zou dan alleen voor mij zichtbaar zijn en klein.

Ging even mis met versturen daarom 2 berichtjes.

Geplaatst

Henne echt vervelend dat je je zo voelt. Ik zou ook zeker voor de fun het op de normale manier proberen. Wij weten ook dat het niet kan, maar niet geschoten is altijd mis nietwaar?

Goed dat je al weer vooruit aan het plannen bent. Gewoon doen waar je zin in hebt. Bij twijfel het gewoon nog even uitstellen. Hoop dat je opknapt van de accupunctuur en osteopathie.

Ik zelf zit te wachten op een pakketje. Hopelijk duurt het niet te lang meer. Wilde eigenlijk eens een keer lekker in bad, ff mezelf verwennen. Het is nog vroeg dus ben maar een beetje aan de huishouding. Moet toch iets doen. Ondertussen filmpje opstaan. Gelukkig morgenmiddag ook vrij dus wie weet kan ik dan lekker gaan zwemmen in bad.........

Geplaatst

Ooh ja na een mk of curettage staat er 4 tot 6 wk voor voordat je weer ongi wordt. Als het langer duurt wordt er meestal wel een echo gemaakt.

Ga lekker naar de kapper, misschien valt het harstikke mee.

Geplaatst

He, heerlijk geknipt meiden....wat een zaligheid om niet meer tegen die uitgegroeide pieken aan te kijken. Hormonen doen ook heel wat met je haar dus het zat echt voor geen meter. Ook nog wat gewone boodschappen gedaan en een lekker tijdschrift meegenomen dus nu genieten op de bank. Ben nu ook wel erg moe merk ik, maar het begin lijkt er weer te zijn.

Sylvie, 6 maanden...dat is veel langer dan ik dacht! Ik dacht de eerste twee of drie maanden en baalde dus al dat we toch twee cylci moeten wachten voor we met de cryo verder mogen. Ik weet heus wel dat we nu geen garanties hebben. Zoveel meiden zijn hier na een miskraam niet zwanger geworden, maar ik heb gewoon een soort gevoel....weet niet... Ga dat artikel even opzoeken, interessant.

Sandra nog kunnen badderen?

Geplaatst

Nee helaas niet gebadderd vanmiddag. Het pakketje werd pas om half 4 bezorgd en dan moet er eerst mee gespeelt worden hihi. We hebben onszelf een vervroegd kerstkado gegeven. Een mooie nieuwe digitale camera, kunnen we mooie foto's van de bouw van ons huis maken. Ook panorama foto's dus ben benieuwd.

Wat lekker dat je geweest bent, voelt gelijk anders. Heb je genoten van je tijdschrift?? Ben blij te lezen dat je echt vooruit gaat, hoe moeilijk ook.

Geplaatst

Meiden sorry ik ben de draad alweer kwijt.

Ik heb momenteel even geen puf om alle berichten goed door te lezen en hierop te reageren.

Het was vandaag weer zo'n gedoe op het werk...ben er nu wel een beetje klaar mee.

Probleem is dat ik me altijd een ander z'n probleem aantrek inclusief die van mezelf en dit vervolgens ook laat weten en m'n "grote mond" open trek.

Gelukkig beamen de anderen m'n verhaal wel, maar waarom moet ik toch altijd degene zijn die de verantwoording op zich neemt...bah...aard van het beestje (haha)

Fijne avond allemaal en Babeth morgen heel veel succes met je punctie!

Geplaatst

Heb ik toch een grote blauwe plek op mijn buik... Ik ging net de tweede Menopur spuit zetten, zie ik die plek waar ik gister gespoten heb... Nooit gehad! Hoop niet dat het een gewoonte gaat worden...

Geplaatst

Nog even op de valreep en dan ga ik lekker slapen.

Caroline, die blauwe plekken had ik de vorige keer ook, daarvoor nooit gehad ... echt niet normaal. Dus wen er maar aan er komen er vast nog een paar bij (hihi).

Gelukkig hoef je niet in je bikini deze winter...brrrr

Welterusten!!!

Geplaatst

Babeth heel veel succes vandaag. Dat je maar veel eicellen hebt die geoogst gaan worden!!!!!!!!!

Mart wat heftig zeg, makkelijk om vanaf hier te zeggen maar denk goed aan jezelf. Jij bent nu veel belangrijker dan al het werk op de wereld. Laat een ander de rommel maar eens opknappen. Succes!!

Hier eindelijk een posi ovu test!!!! Helemaal happy en ook mega koppijn. Nu begint het te kriebelen bij mij. Gaat de ontdooiïng wel goed? Worden we niet op de dag van tp gebeld dat het niet doorgaat omdat ze gestopt zijn met delen enz. Grrrrrrrr wil zo graag positief zijn en blijven, maar in mijn achterhoofd bonkt steeds de zin "Het is tot nu toe niet gelukt dus waarom nu wel????" Henne ik voel nu precies wat jij van de week aangaf. Alleen heb ik het gevoel van moeder worder er niet bij. Zo frustrerend. Ga proberen dit alles een beetje los te laten dan zie ik het misschien weer van een afstandje en kan ik wat positiever zijn.

Het gaan weer spannende zenuwslopende dagen worden vanaf nu................

Geplaatst

Babeth, heel veel succes vandaag met de punctie. Hoop dat ie meevalt en dat jullie een mooie oogst hebben!!!:goodluck:

Mart...ik herken het toch ook wel een beetje...ik trek me ook heel veel zaken persoonlijk aan op het werk...en dan barst ik uit in een soort van woede-aanval en dan kan ook niemand iets goed doen. Maar van mijn baas (die me dit al een paar keer bij mijn functioneringsgesprek heeft gezegd) moet ik het loslaten en het niet mijn probleem maken. Gelukkig gaat het nu wel beter, maar af en toe steekt het toch de kop op...hoop dat de stress op jullie werk snel voorbij is of dat er in elk geval iets aan gedaan gaat worden, want dit is geen pretje...zeker niet nu je in de behandeling zit!

Henne...lekker je haartjes geknipt...ik ga zaterdag weer...ook echt wel nodig...mijn uitgroei is van hier tot Tokyo...hahaha...maarruh...het gaat weer de goeie kant op met je, mooi om te lezen!!! Heb je nog lekker genoten van je boekje? enne...dat jullie toch weer even voor de natuurlijke manier gaan, begrijpelijk...hebben wij ook gedaan in deze hormoonloze pauze...je blijft toch hoop houden dat het gaat lukken, ook al is de kans klein, maar ja...voor hetzelfde geld zitten jullie wel bij dat kansje!!! het is ons allen in elk geval zeer gegund (tenminste...dat vind ik dan)

Sandra...keep up the spirit :positive energie:...je hebt nu een positieve ovu-test...weet zeker dat de ontdooiing ook goed gaat komen en dat jullie cryootje teruggeplaatst gaat worden...duim voor jullie!!! Leuk van jullie nieuwe camera...kun je je lekker uitleven en de bouw van jullie nieuwe huisje bijhouden...geweldig!!! veel plezier ermee!!

Caroline...oei...das minder die blauwe plek...hoop voor je dat het bij deze ene plek blijft...anders wordt het ook zo moeilijk zien waar je nog kunt spuiten...komt helemaal goed...

Gisteren meetmoment gehad...was weliswaar cm's kwijt bij de buik en de taille, maar het gewicht was zelfs iets gestegen. Maar het blijkt dat ik een kilo meer aan spiermassa heb opgebouwd...baal er echt van dat ze alleen maar naar dat stomme bmi kijken en niet naar je bouw en hoe je leeft...want als iemand mij ziet en ik zeg (als het gesprek erover gaat) dat ik 87/86 kilo weeg, dan zitten ze me echt aan te kijken van, waar heb je die dan zitten??? achter je oorlellen??? nee...wat dat betreft is het gewoon oneerlijk dat ik zo gespierd ben...maar van de andere kant...ik weet niet beter...dit komt van ruim 22/23 jaar wedstrijdzwemmen en nu dan alle fitnesslessen die ik geef...

Gisteren op de valreep nog 2 zumbalessen moeten geven...eigenlijk was het eerste uurtje een dance-les, maar dat geef ik niet, dus daar heb ik zumba van gemaak (uiteraard in overleg met de zieke instructrice)...en het zijn weer twee extra uurtjes die ik uitbetaald krijg...en wat ook belangrijk was...ik kon al mijn energie kwijt...had gisteren namelijk niet echt mijn dag en ben zelfs een keer ontploft...heb iemand echt letterlijk van mijn kamer afgestuurd, omdat ik vond dat ze me verkeerd aanging...ze meende het niet zo, maar ik kon het op dat moment niet hebben...en dus wees ik haar de deur...

maar goed...genoeg over mij...oh nee...vandaag zal ik waarschijnlijk ongesteld worden..maar ja...als je iets verwacht, dan duurt het altijd langer, maar dan krijg ik natuurlijk weer hoop dat het gelukt is...dag 29 is het tegenwoordig dat ik bongi word...dus daar ga ik nu dan ook maar weer vanuit...

tussen de middag weer een spinninglesje geven aan schoolkids (15-16 jaar) en vanavond...lekker grieken en naar Petty Coat...morgen vertel ik meer...

sorry dat ik effe niet op iedereen reageer...kom later nog wel een keertje terug...maar jullie weten dat ik aan iedereen denk en met jullie meeleef!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

en jawel...zojuist bongi geworden...mijn pauze is dus met ingang vanaf heden ook over...een natuurlijke zwangerschap zit er voor ons dus blijkbaar niet in...hopelijk wel via de ivf...spannend en eng tegelijkertijd...vanmiddag maar bellen naar het azm en dan weet ik wanneer ik precies kan beginnen met de eerste spuit...op naar een alcoholvrije kerst en oud-op-nieuw...en dan het eerste glaasje wijn pas weer ergens in november (met de 11e van de 11e misschien??? zou leuk zijn...inluiden van het carnavalsseizoen met mijn eerste glaasje wijn of bier...hahahahahaha)...

kom later nog terug...

liefs

Nico (die toch wel een beetje baalt)

Geplaatst

Ja Nico, ik had het ook vorige week, toch een beetje balen als het niet gelukt is, terwijl je weet dat de kans eigenlijk miniem is... Maar die alcohol... hopen dat het de 11e van de 11e nog niet mag ivm borstvoeding!

Sandra, gelukkig! Ik was gisteren bij een forumgenoot om medicijnen op te halen en die is nu 29 weken zwanger na de 6e keer. Die dacht precies hetzelfde als jij: waarom zou het nu wel lukken! Nou, gewoon, omdat ze eindelijk geluk had! En dat hoop ik voor jou ook. Positief blijven he!!

Babeth ik ben benieuwd naar de score!

Nog geen nieuwe blauwe plek gespot... wel een rood puntje van gisteren, kijken hoe dat er vanavond uit ziet. Ik zit er op zich niet mee, mijn buik ziet er toch niet uit met galblaasoperatie littekens en striae van mijn zwangerschap maar ik vind het zo raar, dit is de vijfde keer dat ik prik en misschien dat ik 1 of 2 keer een minuscuul blauw plekje heb gehad maar meestal niks.

Werk ze allemaal!

Caroline

Geplaatst

Goede morgen allemaal,

Sandra eindelijk!!!! Dit was stap 1 nu volgt de rest nog met al het gestress er weer bij. Onze cryo heeft mij een jaar van mijn leven gekost wachten op het telefoontje, vreselijk.

denk positief, ze gaan het allemaal redden.

Mart wat een heftige toestanden allemaal op je werk, hier ook een aantrekker, soms moeilijk om dingen los te laten. je zei al fat het pittig ging worden met de werkdruk dus dan wil je er zoiets niet bij.

Sterkte!

Nico volgens mij heb jij best een hele goede conditie, altijd lichamelijk actief, vervelend als dan je bmi wat te hoog is maar eigenlijk klopt dit niet.

Ik zit nu op 32 bmi en mag gewoon door, hele conditie hier weg, vooral door de afgelopen maanden. Dus ergens gaat er iets mis, er wordt met oogkleppen opgekeken. Met alles wat je doet is het niet gek dat je spiermassa toeneemt.

Zakt wel je vetprecentage? vind het oneerlijk.

En ja hoop om op de gewone weg zw te worden blijft er denk ik altijd wel, zie het nieuwe topic: na 10 jaar spontaan zw.

Hier ook eisprong gehad, ik begin er niet meer aan, telkens weer een teleurstelling als het dan niet zo is, nu weet ik het vooraf dat het niet gelukt is dan zit je ook niet met een domper.

meiden fijne werkdag en tot straks.

Geplaatst

Mogge dames!

Hier weer wat raars. De hele week na de curettage nauwelijks gevloeid, alleen wat gekleurde afscheiding en nu vannochtend opeens wél echt rood bloed. Wat eruit moet komt eruit zei die ene verpleegster vorige week, maar nu pas?? Het zal wel. Kan toch ook niet een week na de curettage al ongesteld zijn haha. 't Is tot nu toe niet echt veel hoor, maar hoop alleen dat het niet doorzet want we hadden leuke plannen voor het weekend ;-)) Hoofdpijn is er vanochtend niet.....laat ik het afkloppen....voel me wel wat gammel. En merk dat mijn prikkelbare darm nogal te lijden heeft gehad onder de zwangerschapshormonen. Weer veel last van darmkrampen savonds, da's ff balen. Heel netjes eten dus de komende weken, geen stiekem verboden dingen (wat ik dus wel deed toen ik zwanger was, dus daar kan het ook van komen ;-))

Sandra joehoe!!!! Positieve test, positieve gedachten meid. Tuurlijk is het spannend. Ik dacht van de week idd ook: wat als geen van de zes.... Maar dat is idioot natuurlijk. Er gaat gewoon een mooie terugplaatsing komen en met net dat beetje geluk.... Waarom zou het nu wel lukken? Waarom niet!!!!!???!!!

Babeth veel succes vandaag, dat het maar een mooie oogst is. Lijkt me wel vermoeiend helemaal naar DD. Je krijgt daar narcose he, dus je bent dan ook zo de hele dag kwijt. Vast een narcosetip: onwijs veel drinken en slapen na die tijd en zodra je op kunt zijn veel buitenlucht. Voor je ook een week met hoofdpijn loopt... :-)

Caroline ik had van de menopur soms ook blauwe plekken of een hele gevoelige buik. Van de gonal nooit gehad. Het is best een hoeveelheid die je zelf inspuit, je wilt nog wel eens een beetje bewegen... Probeer heel langzaam te spuiten, dat werkte bij mij wel. En meteen na de spuit de plek (met een steriel gaasje) masseren. Je voelt dan soms een verdikking zitten, als ik dat weg kon masseren kreeg ik geen last achteraf.

Nico, hoezo rekenen ze niet mee dat je veel spiermassa hebt? Dat is toch raar? Je kunt onderhand wel een te laag vetpercentage krijgen op die manier. Oke, dat al zo'n vaart niet lopen maar toch.... Als er iets over je bmi wordt gezegd, zou ik dat zeker wel aangeven. Ik bedoel, als je nu zegt dat je zware botten hebt, da's wat anders hihi.

Mart balen van het gedoe op je werk. Ik heb gelukkig geleerd me dingen niet meer direct persoonlijk aan te trekken, maar ik erger me altijd wel vreselijk als dingen niet efficient gaan of niet eerlijk.

Woensdag alweer, dat gaat dan toch nog snel. Probeer niet aan werk te denken, maar vrijdag aansluiten gaat zeker niet lukken. Ben ook nog te labiel, gister bij de kapper zat ik bijna te janken. Zomaar. Gelukkig bleek de kapster net verloofd (21 jaar!) dus we hadden het al snel over trouwen. Ach, dan is het wel weer leuk. Maar onder de mensen zijn is zogezegd nog niet makkelijk, pff.... Gelukkig schijnt hier nu de zon! Dus daar gaan we heerlijk van genieten. Kleine dingen die me gelukkig maken.

Geplaatst

Tis toch wat dat ik na 3 ICSI's nog spuitles moet krijgen :-)... Langzaam inspuiten doe ik al, daarna met het gaasje wrijven ook. Er is geen verdikking tot nu toe. Maar ik vind het ineens ook een hele hoeveelheid! Deca is bijna niks, en dan ben ik Menopur aan het mengen en vind ik het ook wel meevallen, maar als het dan in die spuit zit en ik heel langzaam inspuit lijkt er geen eind aan te komen...

Nou ja, we gaan vrolijk verder!

Geplaatst

Henne dit zal nog van de curretage zijn, misschien had je daarom ook zo'n hoofdpijn.

Er moest nog wat uit.

Caroline ik had de laatste keer ook een blauw/groene/paarse buik van het spuiten ook nog nooit gehad.

We worden wat roekelozer met de spuit erin "gooien", oude rotten......

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben ook weer terug van weg geweest.

We zijn dus twee dagen in scheveningen geweest. Nadat mijn zusje de hele dag weeen heeft gehad vrijdag zakte het zaterdag af. Het enige wat er overbleef is lage rugpijn die erger wordt zodra we wat gingen doen. Vanmorgen (nu) moet ze voor controle en gaan ze kijken hoe nu verder. Het was best gezellig afgelopen twee dagen maar die spanning is zo enorm. Mijn zusje en zwager waren één brok stress en zenuwen. Ze sliepen slecht en waren dus helemaal kapot. Het was denk ik fijn voor ze om er even uit te zijn maar ik hoop echt dat er snel wat meer duideljkheid komt want dit is toch geen doen om zo je zwangerschap door te moeten lopen? Het schijnt wel dat die bacterie die ze bij zich draagt de eerste keer het agressiefst is, dat was dus toen ze haar zoontje verloor met twintig weken. Het is gewoon zwaar voor ze, vrijdagavond waren ze helemaal in de veronderstelling dat het mis zou gaan en nu krijgen ze weer hoop. Rollercoaster dus.

Babeth...de punctie vandaag. Wat is het snel gegaan voor mijn gevoel of niet? Komt misschien ook omdat ik er een paar dagen tussenuit ben geweest. Ik hoop voor je dat ze ook bij die eierstok kunnen die wat verder weg lag. Op naar een mooie oogst!

Nico...wat kan ik me je frustratie goed voorstellen! Als je zo enorm je best doet om gewicht kwijt te raken en uiteindelijk dat niet lukt. Frustrerend! En toch geloof ik hierbij echt dat de volhouder wint hoor!

Caroline...jij hebt dus een maanlandschap? Gek toch dat iedereen daar zo anders op reageerd hé? Ik heb eigenlijk nooit blauwe plekken van het spuiten. Nog even doorbijten! Nog een paar dagen en dan je eerste fm!

Sandra...super eindelijk een positieve test! Hoe werkt dat nu verder? Nu ga je bellen en dan gaan ze beginnen met ontdooien? Wanneer krijg je dan bericht? Oh bah...die uurtjes zijn verschrikkelijk (heb ook wel eens gezegd net als sylvie dat dat me een paar jaar van mijn leven kost, of in elk geval op zijn minst grijze haren!). Ik hoop voor je dat je deze poging heel positief in kunt gaan maar ik kan me je spanning zo goed voorstellen! Ik krijg altijd wel hoop van die berichtjes zoals die persoon waar caroline haar medicatie van kreeg...na zes keer zwanger! Het kan allemaal meis!!! Ook bij jou hoor!

Henne...Ik vind die hangers prachtig! Kan me zo goed voorstellen dat je toch iets tastbaars aan deze miskraam over wilt houden. Wel rot dat het maar duurt voordat je weer een klein beetje boven jan bent. Heb je momenteel een beter gevoel bij je werk?

Je hebt me trouwens op een idee gebracht met je kapper! Ik ga ook deze week denk ik, ik word weer aardig donker, even een kleurtje erin.

Neemt het vloeien wat af? Wel schrikken lijkt me om zo in eens weer te gaan vloeien!!

Mart...rot voor je dat het gewoon niet lekker loopt nu op het werk. Kijk je wel uit dat het je niet teveel negatieve energie gaat kosten? Kun je niet gebruiken nu hoor! Ik kan het me ook enorm aantrekken als dingen niet lekker lopen op het werk. Maar in je uppie krijg je geen massa in beweging!

Ik zit ondertussen op wachtdag vijf. Ik heb vanaf maandag ongikrampen, verder voel ik niks. Ik heb helemaal geen naweeen van de punctie ofzo. Die ongikrampen die herken ik absoluut niet van de vorige keren en dat maakt me onzeker. Iemand vertelde me wel dat zij dat ook altjd heeft en dat dat vaak wat erger wordt vlak nadat ze de utrogestan in had gebracht, ik heb daar vanmorgen op gelet en dat klopt idd. Wat kan je lichaam toch elke keer een loopje met je nemen! Waarom heb ik daar nu wel last van en de vorige drie keer niet? Aan de andere kant heb ik met deze behandeling ook wel gemerkt dat mijn lichaam ook veel sterker reageerde op de puregon. Daar kreeg ik enorm pijnlijke borsten van, ook nog niet eerder gehad.

Goed...moraal van dit verhaal...het zegt allemaal niks!!!

Je wilt zo graag dat je lichaam signaleren afgeeft waaruit je af zou kunnen leiden dat het nu wel een keer raak is maar dat gebeurt gewoon niet. Het enige wat zekerheid geeft is die idiote positieve test. Ik had het er vanmorgen met gerard over of ik eerder zal gaan testen. Ik heb dat nog nooit gedaan maar ik zou uit kunnen rekenen wanneer de pregnyl weg is en vanaf dan kunnen gaan testen? Henne, jij deed dat ook regelmatig hé? Ik heb 10.000 eh gespoten, wanneer zou die er ong uit zijn? En zou ik dan het beste kunnen testen met de kruidvat twee voor 5 euro?

Aan de andere kant...als ik niet test blijf ik iets langer in die schijncomfortzone waarin je nog mag hopen....pfff lastig hoor.

Wat zouden jullie doen?

Ik ga vandaag lekker een dagje winkelen in arnhem met Gerard...Lekker even met z'n tweetjes eropuit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden