Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Esther ondanks alle spanningen toch een beetje kunnen uitwaaien. Fijn dat het weer wat "beter" gaat met je zusje, laten we hopen dat het hierbij blijft, pfff wat een stress.

De ww blijven verschrikkelijk, het is zo moeilijk om op je lichaam af te gaan. de kruitvat testen 2 voor 5 euro had ik de laatste keer postief mee getest, dat zijn blijvertjes......

Hopelijk schijnt de zon een beetje in Arnhem, veel plezier.

Babeth ik hoop dat ze de naar bovenligende eierstok ook mee kunnen prikken.

Denk niet dat we vandaag iets van je zullen horen. Als het goed is heb je het gehad.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eerder testen......tja wat zal ik daar eens over zeggen.... Ik heb het de 2e icsi gedaan omdat ik het idee had dat het goed zat. Resultaat was een zeer vaag streepje, veel hoop en twee dagen later ongesteld. De 3e icsi heb ik braaf gewacht tot de testdag en toen werd in daarvoor al ongesteld. 4e poging had ik weer zo'n vaag gevoel....en weer hetzelfde verhaal: voor de officiele testdatum een lichte streep, 15 dagen na de punctie netjes ongesteld. Met de cryo's heb ik getest toen ik al bloedverlies had, omdat mijn zus me er zwanger uit vond zien en ik me ook zo voelde. Dit keer een duidelijke streep, twee dagen later ongesteld.

Omdat de artsen dan toch zeggen dat het niet kan, niets is, het de pregnyl nog is (wat bij de cryo's niet kón) etc. ben ik de 5e poging dus éérst gaan testen tot de pregnyl uit mijn bloed was. De bedoeling was om een dag of 10,11 na de spuit een negatieve test te hebben en dan bij een evt. streep dus zéker te weten dat het niet meer van de pregnyl was. En ook om er achter te komen of ik weer wél een innesteling had maar geen zwangerschap. Uiteindelijk is de test nooit negatief geworden, achteraf kan ik me er dood om lachen maar op dat moment.... stress! Eerst het idee dat pregnyl bij mij kennelijk idd zo lang blijft hangen, toen het afwachten of het streepje wel dikker zou worden en hoe dik dan en of ik niet toch weer ongesteld zou worden....

Maar goed....áls je dus vroeg wilt testen ;-) Pregnyl zou na ongeveer 10 tot 11 dagen uit je bloed moeten zijn. Het kán fijn zijn om dus rond die tijd te testen om dat te checken, maar het kan ook heel verwarrend uitpakken. Wat ik wel nog steeds doe is de testtermijn van het EMC aanhouden. Dat is 15 dagen na de punctie en niet 14/15 dagen na de tp zoals in de meeste ziekenhuizen.

Die kruidvattesten vond ik krengen, dat gedoe met dat pipetje vond ik vreselijk en ik had vaak net buiten de afleestijd dan wél een streepje. Ik gebruik meestal midstream testen van matcare (online te bestellen). Een nadeel daarvan is dat ze niet erg snel reageren en je daardoor soms ook in de war raakt of je nu wel of niet binnen de afleestijd bent gebleven. Maar je ziet wel heel duidelijk of het streepje wel of niet dikker/dunner wordt de volgende dag en ze zijn vrij gevoelig. Maar eigenlijk zijn alle testen rotdingen als je vroeg wilt testen want ze zorgen altijd voor verwarring ;-)

Je kunt wel merken dat ik niks nuttigs te doen heb.....'t wordt bijna een boek zo'n berichtje.

Misschien zo wat boodschappen doen. Zie ik weer net zo tegenop als de kapper gisteren, maar in huis blijven zitten schiet ook zo weinig op he...

Geplaatst

dames

heel even kort een berichtje van mij, vanmorgen de punctie gehad, onder narcose, erg apart maar heel erg relaxed!

gelukkig konden beide eierstokken aangerpikt worden en de arts was zeer tevredn met 10 eicellen, even afwachten of ze allen rijp zijn.

Morgenvroeg worden we gebeld ogf er bevruchtingen zijn opgetreden en dan vrijdag de tp....van maximaal 2. We hebben er toch voor besloten om dat we ook niet op een "paard" wilde wedden, stel dat die zich niet goed zou ontwikkelen dan was er geen tp.....

Ik heb geen pijn maar erg slaperig dus duik even snel mijjn bed in, later lees ik even bij

liefs

Babeth

Geplaatst

Fijn te horen dat alles goed is gegaan en gelukkig dat beide rotstuinen zijn aangeprikt.

Lekker bijkomen en morgenvroeg op goed bericht wachten.

Geplaatst

Nico lekker bongi geworden, officieel dus geen pauze meisje meer!!! Ik ga met je meeduimen dat je heeeeeeeel lang geen alcohol mag drinken!!!

Frustrerend dat ze alleen naar je bmi kijken, ze weten toch dat jij zo veel sport??? logisch dat je meer spiermassa hebt en dat is nou eenmaal zwaarder dan vet.

Henne wat rot dat je vloeit, wat er in zit mag er dan wel uit moeten maar toch is het niet prettig. Je hele lichaam is ontregeld, ben je niet chronisch moe dan zou je wel moe worden van het feit dat alles nog een beetje overhoop ligt. Ik hoop dat je lekker kan ontspannen van de accu en de osteo straks. Dat je het jaar fit en in balans uit mag gaan en met frisse moed weer verder volgend jaar.

Caroline die prikles hihi. Ik spuit al jaren mensen en ook ik prik nog wel eens een blauwe plek. Als je door een bloedvaatje heen prikt heb je dat nou eenmaal en daar is niks aan te doen. Die trekken wel weer weg, weet je in ieder geval dat je niet 2 x op dezelfde plek spuit...

Esther lekker uitgewaaid, jammer dat er toch een beladen sfeertje hing. Ik hoop met heel mijn hart dat het bij je zus goed blijft gaan!!!! Al weer op dag 5 van het wachten.. bijna op de helft... het blijft killing. Die krampjes had ik de laatste keer ook na het inbrengen van de utro. Elke keer kan je lichaam er weer anders op reageren. Houdt de spanning erin zal maar zeggen.

ff uitleg over cryo. Ik heb vanmorgen gebelt. Morgen is mijn eisprong en dan is vrijdag dag 0. De cryo's zijn op dag 3 ingevroren dus krijg ik maandag de tp. Zondag halen ze een rietje met 2 cryo's uit de vriezer, ze kunnen dan gelijk zien of het invriezen goed is gegaan, zo niet pakken ze het volgende rietje. Dat wordt dan ontdooid en maandag ochtend worden we vanaf half 9 gebeld of de tp die geplant staat om 10.30 uur doorgaat. Zo killing is dat wachten op dat telefoontje. Ik probeer positief te blijven, het enige wat ons telkens ontbrak was geluk...... het moet gewoon een keer lukken.....

Babeth wat een mooie score. Ik duim met je mee voor veel rijpe eicellen en bevruchting!! Lekker uitslapen!! Laat je maar lekker verwennen..

Geplaatst
Goed zo Babeth, gevoel gaat boven verstand dat heb ik nu zeker wel weer geleerd.

Ga donderdag naar acu, kon pas afspreken als m'n man me kan brengen want met zo'n hoofdpijnaanval kruip ik niet achter het stuur. Verder met m'n werk akkoord dat ik deze week er zeker nog niet ben. Donderdag weer even bellen om te kijken of maandag gaat lukken of meer tijd nodig is. Flinke pot gejankt na dat gesprek en nu veel rustiger. Ook besloten een mooi aandenken aan deze zwangerschap te kopen, een sierraad ofzo, zag oa een paar mooie hangers van Sphere of life.

[ATTACH=CONFIG]267[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]268[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]269[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]270[/ATTACH]

Hoi Henne

wat een mooi gebaar om een hanger als aandenken aan te schaffen, ik vind ze erg mooi, vooral die laatste vind ik ook erg symbolisch! ik hoop voor je dat de acu wat voor je kan doen, maar dat zal vast wel.

veel succes! laat je nog weten welke hanger het geworden is?

Geplaatst

Nou meiden,

heb even proberen bij te lezen maar alles onthoudenb wil niet echt lukken

Sandra, jij eindelijk je positieve ovulatietest, super!!!! Ik snap dat je onzeker bent over het ontdooien maar wel goede moed houden hoor, en het zou mooi zijn als je straks als "gezin" bij de notaris gaat tekenen!!!Maandag krijgen jullie het verlossende telefoontje, slopend maar het komt echt goed hoor.

Nico, voor jou gaat het ook weer beginnen, wat geweldig!Heel veel succes!

Raaut, jij hebt morgen de punctie al, heel erg veel succes, ben je er al uit mbt. het aantal dat je gaat laten terugplaatsten?

Sylvie, wat ellendig dat je nu nog last hebt van de nasleep van die klant, wat je zegt, erg triest als je de dupe wordt van wanbeleid van derden, maar zo te horen pakken jullie het goed op en ziet het er beter uit.

Wat de tatoo betreft, ik heb er voor het eerst aan mijn leven aan gedacht maar ik durf niet.....ik ga een ring laten maken en laat daar wat as in verwerken. In december ben ik veel vrij dus dan zal het er wel van komen.

Klaartje, wat apart dat jij nu weer bloedverlies kreeg, een menstruatie kan inderdaad niet, ik weet niet of je nog contact opneemt met het ziekenhuis maar als hetophoudt en weer terugkomt zou ik toch maar even laten controleren voor de zekerheid.

Martha, hoe herkenbaar.....maar laat jezef niet gek maken hoor, voor jou is er op "zakelijk gebied" een belangerijke periode maar privé is het nog belangrijker, pas echt goed op jezelf!!!! Ik moest onderweg naar DD nog aan je denken, op de radio ging het erover dat er heel wat gemeenten gefuseerd zijn met alle gevoelgen van dien, in mij gedachte zag ik allelrelei mensen op kantoor door elkaar heenrennen, wat een gekkenhuis.

Esther, hihi jij vind het bij ons snel gaan maar jij zit alweer op wd5, jeetje , nog even en de eerste wachtweek ben je voorbij! Ik ben benieuwd hoe de controle bij je zus is gegaan, jeetje, wat zullen zij een angst hebben. logisch. Ik hoop echt van harte dat het goed mag blijven gaan!!!!

Caroline, jij alweer aan de menopur? hier ook een ervaringsdeskundige die voor het eerste een blauwe plek op de buik had.Op naar je eerste fm!

Rubster, jij nog 69 dagen, jeetje meid, wat en periode, ik hoop echt dat de klachten af zullen nemen want het is niet niks hoor

Heb van 13,30 tot 18,00 uur geslapen, heerlijk, kon nog wel langer maar wil vannacht niet klaar wakker zijn! Nu wordt morgenvroeg weer spannend afwachtne of er bevruchtingen zijn opgetreden....

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo dames,

Intussen hoef ik nog maar 68 dagen. WE tellen af. Vanavond de spullen in de schuur bij elkaar gezocht voor de rommelmarkt waar we op gaan staan zondag. Ook weer geregeld. Verder heb ik niet zoveel te melden vandaag. Beetje rare dag op het werk. Zijn naar ons logistiek bedrijf geweest en een conference call gehad vanuit finland. Blijkt dat we vanaf nu anders moeten gaan werken. Zijn ze lekker vlot mee. Maar het is niet anders.

Fijne avond en iedereen succes we gaan voor jullie duimen.

Dikke kus

Rubster

Geplaatst

Hoi Babeth ik vind dat ook best eng zo'n tatoeage. Had al een leuk ontwerp van een tweeling symbool. Klein en bescheiden, het is ook alleen voor mij en man natuurlijk maar die vind alles prima.

Lekker doorgeslapen op de narcose zeg lijkt me best relaxed om geen punctie mee te maken. Fijn dat jullie morgen al gebeld worden.

Welterusten maar dat zal wel lukken.

Geplaatst

Babeth spannende dag voor jullie vandaag. Ben benieuwd, duim duim duim. Lekker geslapen dus. Nu idd maar hopen dat je vanacht ook lekker doorgeslapen hebt. Mooi een tatoo, zou het zelf niet durven. Heb permanent make- up rond mijn ogen. Dus voor mij nooooit meer.

Rubster de werkgevers van tegenwoordig vinden dat alles maar zo hup hup ff kan veranderen. Succes ermee, de wereld draaid door dus dat zal ook wel goed komen. Op de rommelmarkt, ik hoop dat je lekker veel verkoopt!!

Henne ben ook benieuwd welke hanger je kiest. Zelf zou ik voor de laatste gaan. Ben gek op vlinders en is zo symbolisch. Vind ze trouwens alle 4 schitterend!! Hoop dat je weer een betere dag hebt vandaag. Van het weer moet je het niet hebben, het komt nu met bakken uit de lucht. Maar ik neem aan dat niet iedereen zo vroeg op is als ik hihi.

Hier alles geregeld om vrij te zijn de dag van de tp en bloedprikken. Dacht het even makkelijk te doen en verlofuren hier voor op te nemen. Helaas dacht het werk er anders over en moest ik eerst proberen te ruilen. Dat is me gelukt na heel veel spanning in mijn lijf. Positief blijven, mag niet klagen over mijn werk. Die hebben me altijd in alles gesteund dus zal dit maar als "foutje" van hun kant opvatten. Ze hebben het ook druk, net als de hele rest van de wereld. Het lijkt wel of alles verhard nietwaar? Straks krijgen we nog meer overspannen mensen, niet iedereen kan alles zelf. Sommige hebben net iets meer steun/ begeleiding nodig. Wat een zware praat zo vroeg. Ga er dan ook maar mee stoppen, mag zo heerlijk op de fiets door het slechte weer, dat heeft ook wel weer wat. Ben blij dat ik gisteravond nog terug gereden ben om mijn regenpak te halen die ik gister had laten liggen daar. Anders had ik toch echt voor de 2e keer gedouched vanmorgen op de fiets.

Rustige en ontspannen dag allemaal vandaag!!!

Geplaatst

goeiemorgen girls,

Esther...wd 6 alweer...je zit al bijna op de helft...hou het vol meid...en ik hoop zo zeer dat het goed blijft gaan met je zus...lekker dat jullie er even tussenuit zijn geweest, al was het dan met een beetje spanning hier en daar...duim voor jullie beiden!!!

Babeth...mooie oogst...en nu op naar een mooie bevruchting en tp...vandaag het telefoontje? duim voor je !!!!

Sandra...boh...dat wachten lijkt me echt killing...ik duim gewoon heel hard dat de cryo's goed gaan ontdooien zodat jullie maandag de tp hebben en dan 9 maanden later...een of twee beebjes...duim duim duim!!! gelukkig dat het gelukt is met het vrij hebben voor de punctie..

Mart...effe pas op de plaats maken lijkt mij...anders ga je eraan onderdoor...maar ik herken het wel...probeer toch naar je lichaam te luisteren!

Henne...dat vloeien is erg vervelend. hou het even in de gaten...wij hadden bij de nacontrole na de curretage het fiat gekregen om weer te mogen vrijen, dus ja...dat doe je dan ook...vlak daarna ging ik vloeien (4 wkn na de curretage) en twee weken daarna (6 weken dus) ook weer...we vermoeden dat de eerste keer toch iets te vroeg is geweest, en dat er waarschijnlijk nog van binnen alles gevoeliger was...

Rubster...leuk dat jullie nu van werkwijze moeten veranderen...NOT...en dat krijgen jullie dan zo te horen...niet echt prettig, maar als het niet anders kan, dan zij het zo...en nog maar 68 dagen...of nu al 67 dagen? twee maandjes nog...

Raaut...hoe istie bij jou??? had je vandaag niet de punctie? veel succes meid!!!

Over tattoo's...ik heb er twee...eentje op mijn rechterschouder, twee katten, een witte en een zwart-witte...moeten onze katten voorstellen, al hebben we een zwarte en een zwart-witte, maar anders werd het zo veel zwart...hihihi...en op mijn onderrug...een soort van twee kattenogen...[ATTACH=CONFIG]275[/ATTACH]. Nu heb ik altijd ogen op mijn rug en kan ik alles zien...maar...deze tattoo heeft wel pijn gedaan met zetten...duurde maar ies van 40-50 minuten, maar meeeennnn...wat heb ik een pijn gehad...vanaf het eerste streepje dat ie zette...dus dat doe ik niet meer, zei ik toen...intussen heb ik al een tekening gemaakt voor een nieuwe tattoo, maar weet nog niet of ik m wel ga zetten...moet eens goed bedenken ook waar...en echt waar...mijn ouders krijgen een beroerte als ze die tweede en derde tattoo zouden zien...hahahah...ze weten van die twee katjes af, maar van die tribal onder niet...mijn broer vindt het maar niets, mijn oudste broer wilde de katten er al afwrijven..hihihi...en mijn oudste zus weet wel van de tribal op mijn onderrug...had ze gezien tijdens de jaardienst van mijn oma toen ik weer ging zitten en zij zat toen achter me...hihihi

gisteren dus gebeld met het AZM. Vrijdag begin ik met de pil en de laatste pil slik ik dan op 8 januari.

Op woensdag 5 januari begin ik met de deca. Op maandag 17 januari heb ik 's middags de startecho en ook de prikpeninstructie en dan krijg ik ook te horen wanneer ik met de puregon kan beginnen.

De uitslag van het bloedonderzoek naar de antifosfolipide was nog niet binnen of nog niet bekend.

Ik ga volgende week nog eens terugbellen, want dat zou mss wel een aanpassing op de behandeling kunnen betekenen na de tp, als het dat idd is...of mss wel al voor de tp...wie weet...

vind het spannend en eng tegelijkertijd...jullie kennen het gevoel wel...

Pettycoat was geweldig...bij een uitdrukking lag echt de hele zaal plat...hoe dikker het varken, hoe gelukkiger de boer...hahahaha...dik varken sloeg op haar, omdat ze zwanger was. en dan dat groningse accent erbij...super...echt een leuke musical!

nou...ik zal beslist iemand vergeten zijn...sorry!!!!

kom later terug!

liefs,

Nico

Geplaatst

Net het ziekenhuis maar weer gebeld, het vloeien werd toch wel iets te hetfig naar mijn zin. De hele nacht last gehad van gekramp, voelde het af en te lopen terwijl ik lag, getver. Op dit moment nog geen zorgen maken, als het erger wordt of lang gaat duren aan de bel trekken. Oh bah bah bah, hoop echt dat dit gewoon nog een normale opruimactie is en dat ik niet straks nog een keer onder narcose moet. Vertrouwde het ook al voor geen meter he, dat ik de hele week niet bloedde. Nou, nu dus voor een hele week tegelijk. Bah.

Geplaatst

Nico dat is idd een tattoo, vind het mooi maar zou zelf zoiets groots niet durven na jou verhaal misschien al helemaal niet meer, pijnlijk.

Wat ik heb kun je zo groot of klein maken als je wil, ik denk 2cm ongeveer op mijn buik. Helaas is die dus dubbel, tijdelijk :-), dus weet niet goed op welke (vet) rol ik hem moet laten zetten.

Daarom ook geen overhaaste beslissingen.

Sandra permanente make-up lijkt me enger dan een tattoo omdat je dat op je gezicht laat doen, zichtbaar voor iedereen. Was het pijnlijk of ben je niet tevreden over het resultaat?

Maandag voor jou alweer de tp, spannend.

Babeth werk jij nu tijdens de behandeling of doe je het rustig aan momenteel.

Ik hoop dat je het verlossende telefoontje snel krijgt.

Henne wat raar dat je nu pas zoveel begint te vloeien, niet prettig als je ligt en het dan voelt. Zal toch niet waar zijn dat je misschien nog een curretage krijgt, hoop het niet voor je.

Ik heb bijna geen bloed gehad, wel iets, totaal 2 wk met een maandverband je gelopen toen was alles weg.

Hoe gaat het met je hoofdpijn is die wel weggebleven?

Geplaatst

hai meiden

Klaartje wat ellendig dat het nu in alle hevigheid komt! ik hoop dat het niet te lang duurt en dat het daar straks mee "klaar" is (lichamelijk dan he).

Nico, wat bijzonder de tattoo..ik zou het niet durven hoor haha. Echt pas na het overlijden van de jongens denk ik er soms aan maar denk niet dat ik het durf

Martha, morgen voor jou ook een bijzondere dag, je mag weer gaam stimuleren, heel veel succes!

vanochtend werd ik al om 09.30 gebeld dat er in totaal 7 embryo´s ontstaan zijn, 2 emmies worden morgen teruggeplaatst en 5 worden benoemd tot cryo. Op zich klinkt het positief maar ik heb tevens de androloog gesproken. Imsi was echt de manier: helaas was het zaad van 3b kwaliteit, 1a is het beste, 4b het slechtste.

in ons geval weinig beweeglijkheid en afwijkende vormen. Hij heeft de allerbeste geselecteerd maar de kans bestaat toch ook dat er teveel "schade" ontstaat en er daardoor geen innesteling komt. Toch gaf hij aan ook wel positief te zijn vanwege de kwaliteit van de eicellen en het gaat juist om de goede combi.

Ik moet zeggen dat ik over de werkwijze in DD erg tevreden ben, de artsen zijn zeer behulpzaam, de andorloog zei al als we morgen nog tijd hebben om bij hem binnen te lopen.

Met dit kwaliteit zaad is er wel degelijk kans op een goede zwangerschap maar de kansen zijn minder in vergelijking met bijvoorbeeld zaad van 1b kwaliteit....

Ik liet hem ook weten dat het vroege moment van invriezen ons heeft laten besluitem om voor een tp van 2 te gaan. Hij begreep het volkomen en vond dat we goed gehandeld hadden, hij gaf aan dat mocht het nu niet lukken dat we er dan voor kunnen kiezen om bij de ontdooiing van cryo´s er bijvoorbeeld 3 of 5 ineens te laten ontdooiien en ze tot dag 5 (blastocyste stadium) door te laten ontwikkelen om zo de allerbeste(n) er uit te filteren.

Goed om te weten maar eerst gaan we voor deze embryootjes, moet zeggen dat ik na het eerste belletje nerveus werd, er kmt een tp van 2, maar na het gesprek met de androloog maak ik me niet meer druk.

Vannacht overigens goed geslapen en van de punctie voel ik nagenoeg niets meer dus dat is helemaal top!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth goed nieuws, toch wel fijn dat dit zo werkt met imsi, je krijgt realistische hoop om het zo maar even te zeggen.

Die dr. Scholtes geloof ik, dat is toch een Nederlander?

Het is toch ook een beetje koffiedik kijken wat er nu gaat gebeuren, het begin is idd goed.

Geplaatst

Hoi Sylvie

inderdaad die Dr. Scholtes is een nederlander maar de androloog /hoofd IVF ook, praat wel zo makkelijk haha.

We blijven optimistisch hoor.Vandaag en morgen ben ik nog vrij en vanaf maandag werk ik halve dagen, wel lekker!

wat de tatoo(tje) betreft ik vind het erg mooi symbolisch! ben benieuwd of je het gaat doorzetten

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth super zeg. Dit is toch een mooi aantal embryo's! Wat een andere werkwijze hebben ze daar dan bij ons in het ziekenhuis zeg. In het umcu zijn ze niet zo scheutig met informatie hoor. Fijn dat ze je zo inzicht geven in hoe alles in zijn werk gaat en wat de opties zijn. Fijn dat je je al weer zo goed voelt na de punctie, kijk je wel uit dat je niet te hard van stapel loopt? En nu op naar morgen!!!

Klaartje, wat rot dat je zo vloeit. Ik kan me voorstellen dat het je superonzeker maakt. Heb je het idee dat het al wat afzakt? Kunnen ze geen echo maken om te kijken of alles wel echt goed schoon is of werkt dat niet zo?

Nico, ook jij weer aan de pil straks. Wat komt het voor iedereen dicht bij hé! Stoer die tato's. Ik zou er zelf niet eentje zetten maar ik kan me goed voorstellen dat het een bepaalde waarde heeft voor je.

Sandra hoe is het met jou?

En Caroline...ook al even niks meer van gehoord geloof ik?

Hier alles rustig. Ongikrampen blijven hetzelfde. Worden niet erger en worden niet minder. Voor mij wordt dag 8/9 spannend, normaal voel ik dan of het mis is of niet. Ik ben onzeker. Weet je, als je niks voelt dan is het er ook niet de hele dag. Nu voel ik gewoon continu mijn onderbuik dus word ik er ook continu aan herinnerd.

Ik ga zo weer naar het ziekenhuis. Mijn oma is weer opgenomen. Ze schijnt nu een of andere coc bacterie te hebben die op de hartklep kan gaan zitten en je nieren aan kan tasten.

Geplaatst

Gelukkig Babeth, misschien niet de beste zaadkwaliteit maar toch een goeie kans! En cryo's ook nog, dat is heel mooi, toch?

Klaartje (grappig dat men toch weer terugvalt op Henne, is zo'n gewoonte geworden) wat vervelend allemaal! Kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent, dat dit nou ook weer zo moet gaan. Sterkte!!

Geen blauwe plekken meer bij mij! Lijkt er op dat ik inderdaad pech had met de plek waar ik prikte. Was net in het zwembad en had een beetje krampjes... nu 3 dagen aan het stimuleren dus lijkt me wat vroeg en ook nooit gehad maar zoals iemand al zei: elke behandeling is weer anders, dat blijkt maar weer. Nou, laat deze maar heel anders aflopen dan de vorige 3 dan!!

Fijne dag (in de regen...)

Caroline

p.s. We waren tegelijk aan het typen Esther! Sterkte met je oma.

Geplaatst

esther, sterkte met je oma, wat een bewogen periode bij jou toch! Ik hoop van harte dat er behalve de nare berichten bij julie snel goed nieuws komt! , ik pas wel op hoor, blijf vandaag nog thuis, dadelijk even lekker met de hond wandelen en verder rustig aan.

Caroline, wie weet gaat het deze keer wel erg had, nog even en de eerste fm, spannend hoor!

Geplaatst

Goedemorgen, bijna middag dames,

Esther, wachtdag 6 en dan ook nog je oma naar het ziekenhuis met een bacterie. Het zit je niet mee. Hou je haaks!!!

Babeth, las dat er mooie bevruchting is geweest. Wat betreft het zaad. Daar zijn we nog niet in thuis. Het VU laat ook niets los over kwaliteitsnormen e.d.

Sandra, hoop dat het ontdooien van de cryo's goed gaat. We duimen voor je hoor!!!!

mart, denk aan jezelf he. Je hebt maar 1 lichaam.

Raaut, hoe is de punctie gegaan?

Nico, je overlapt de pil dus met de decapeptyl, is dat normaal?

Caroline, balen van die krampjes bij het zwemmen. Wie weet is dit het voorteken dat het nu echt anders gaat dan de andere keren.

Henne/Klaartje, balen van dat vloeien. Kan mij het niet meer zo goed herrinneren hoe het is gegaan. Sterkte, en anders echt weer het ziekenhuis bellen hoor!!!

Hier is de situatie nog 67 dagen we schieten al op. 9 december hebben we telefonisch consult. Over hoe het met mij gaat en hoe het staat de gegevens van Alwin die van Hilversum naar het VU moeten. En dan bespreken we ook wat de behandeling voor hem gaat worden. We hebben nog 6 rietjes in de vriezer liggen. bij het VU hebben ze al aangegeven dat dit bij het VU nooit gebeurd zou zijn. Dus hebben we gelukkig bij de ICSI poging voor de zaadjes genoeg en geen stress daarover.

Voor iedereen die ik ben vergeten, sterkte!!!

Groet

Geplaatst

Esther wat vervelend van je oma is het wel te behandelen met medicijnen?

Vervelend als je de hele dag je buik voelt, dan is het moeilijk om er even niet aan te denken, je kan er ook niets aan doen om het minderen te maken.

Caroline ik had de laatste keer met spuiten ook al vrij snel kramp terwijl ik een lage dosis spoot. Geen pijl op te trekken hoe de behandeling nu weer gaat lopen.

Babeth wel fijn dat ze nl spreken, dat praat toch makkelijker.

Tattoo wordt vervolgd.....

Henne/Klaartje je bent zo gewend aan een naam, even omschakelen.

Geplaatst

Babeth, dat is mooi...7 embryo's...en kwaliteit hoeft niet altijd wat te zeggen...tenminste...dat zei de ivf-arts tegen mij...men kan met een matige kwaliteitsembryo ook zwanger worden...

Wel heel erg fijn dat je zoveel informatie krijgt...is het wel meteen duidelijk en bestaat er geen verwarring...

Caroline, maandag de eerste fm...succes...gelukkig dat je blauwe plek weg is!

Esther...hou moed en succes met je oma...hoop dat het meevalt!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hai meiden, nou het loopt nog niet langs mn benen, ook niet het gevoel dat de kraan open staat (beide uitdrukkingen van het ziekenhuis haha). Het zijn echt momenten waarop het even heel hevig is en dan een tijdje weer niks. Dus voorlopig wachten we maar even af. Heb tot nu toe nog helemaal niet gevloeid, wat me juist verbaasde. Kennelijk had m'n lijf tijd nodig om het eruit te werken, misschien is m'n hcg level inmiddels onder een bepaald niveau ofzo. Ik was natuurlijk al best ver zwanger, bijna 11 weken... zucht... Zo ook m'n baas weer bellen, zie ik toch weer tegenop.

Babeth, super dat er een tp is. Lastig van die zaadkwaliteit. Het speelt bij ons ook altijd mee en ik heb zelf sterk het gevoel dat slecht zaad geen innesteling betekent. Natuurlijk zijn er kansen, er hoeft er maar eentje goed te zijn, maar toch.... Het is aan de ene kant fijn om veel informatie en toelichting te krijgen, maar aan de andere kant kan het je ook enorm onzeker maken. Ze denken in DD in ieder geval goed mee, ook met de cryo's enzo, dat is heel erg fijn. En joh, je gaat na de tp gewoon heel rustig aan doen, elke dag visualiseren en je emmies goed toespreken dat ze moeten blijven zitten.

Esther wat rot van je oma. Oudere mensen hebben vaak toch minder weerstand en dan is dit niet niks. En jij sterkte in deze vreselijk spannende dagen. Heb je al bedacht of je eerder durft te testen?

Mart ook weer bijna aan het spuiten, pfff ik blijf hier straks alleen over joh. Ben ook heel ongeduldig eerlijk gezegd, wil verder, wil weer zwanger zijn. Alsof we dat kunnen bestellen ahem.... Caroline fijn dat je niet meer blauwe plekken hebt, gewoon een keertje pech dus. Wanneer is de eerste fm? Oh maandag zie ik... nog even wachten dus voor je resultaten weet. Voor Sandra ook maandag een belangrijke dag. Vreselijke telefoontjes zijn dat, bevruchting, ontdooiing, terugplaatsing....brrr....'t zweet staat me dan altijd letterlijk in m'n handen.

Rubster, heb je al streepjes boven je bed staan? ;-) Kan me zo voorstellen dat je de dagen aftelt. Maar wel naar een doel, da's altijd fijn.

Nico, leuk Petticoat. Ik wilde ook wel maar op het moment is mijn energiepeil echt onder zeeniveau dus maar even niet. Vroeger ging ik heel veel naar musicals met mijn zus, maar sinds we allebei een partner hebben (die notabene geen van beiden meegaan!) is dat eigenlijk minder. Nou ja ook door werk, onze ivf, zij een kind.... Maar er zijn er best weer die ik zou willen zien, hoog op mijn wensenlijst staat het vervolg van Tha Phantom maar dan moet ik naar Londen dus dat zal er wel helemaal niet van komen haha.

Meiden, ik ga even een kop soep eten, m'n zouten en mineralen een beetje op peil houden :-S Dan m'n werk maar eens bellen en proberen al rustend wat Sintgedichtjes te maken. Zal er wel op uitdraaien dat ik in slaap val ;-)

Geplaatst

Ik zit hier ook nog wel even, is maar de vraag of ik in Januari ga beginnen, Nico start ook pas in januari op.

Succes met het bellen van je werk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden