Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra zou ook een nieuwe verpakking halen, welke gebruik jij.

Ben je alweer bijgekomen van het slechte nieuws, vergeet ik telkens te vragen.

Esther ik neem mezelf ook voor om me niet gek te maken van "alles" wat ik voel, helaas werkt dat niet zo als je midden in een behandeling zit.

Toch denk ik ook dat ons gevoel van de vorige keren best wel eens anders kan zijn dan we herinneren. Tenminste dat zijn de woorden van mijn man die alles van een afstand bekijkt en dan daar zijn mening over geeft.

Natuurlijk ben ik het daar helemaal niet mee eens maar ik denk dat hij stiekum toch weleens gelijk kan hebben.

Vannacht bijna niet geslapen en een dikke keel, geen suiker Sandra is dat goed, weer wat geleerd :-)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther bij mij in het EMC zeggen ze tussen dag 5 en dag 10 na de TP... Ik help je hopen!!

Net een afspraak gemaakt voor de eerste FM: maandag de 29ste.

Geplaatst

klinkt goed caroline!

Ik heb vanmorgen onze tese-afspraak op 11-1 bevestigd, voelde erg goed!! Voor je het weet is het immers januari met al die feestdagen. Bovendien gaan we vanmiddag lekker een paar dagen weg, dus dat helpt ook :-)

Meiden veel succes de komende week, ik meld me waarschijnlijk volgende week maandag weer!

Geplaatst

Frances veel plezier, lekker een paar dagen er tussen uit.

Sylvie, Balen van die verkoudheid zeg.

Wij hebben een lekker weekend achter de rug. Eindelijk van de menstruatie af en geen pijn meer. Ben alleen ontzettend moe en heb hoofdpijn. Maar dat kan allemaal van de lucrin komen. We doen het maar lekker rustig aan de komende tijd. Nog 70 dagen te gaan voor we klaar zijn met de lucrin...

Ik heb het al ingevuld hoor. Ons maakt het niet uit allemaal. Mijn man wil best wel mee hoor. Maar kan ook zijn dat hij met de waterpolo druk is. Dus we horen het allemaal wel. Het staat al wel in de agenda.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft en tot gauw.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Sylvie ik denk dat ik van het slechte nieuws bekomen ben, want ik schaam me om het te zeggen. Weet ff niet welk nieuws het was.......

Heb de digitale tesen van Clear bleu. Nooit problemen mee gehad, maar nu steeds foutmelding dat ik moet kijken hoe dat ding erin moet. Heb nieuwe gehaald en opnieuw getest vanmorgen, ook al was het negetief, gaf het me toch een beter gevoel met die nieuwe verpakking. Ga wel een mailtje sturen, want die dingen zijn best duur. Kijken hoe ze er op reageren.

Geplaatst

Sandra ik bedenk opeens dat ik ook gedonder met die dingen had. Tot ik eerst het dopje van het teststaafje haalde en 'm dan pas in de houder deed. Kennelijk trok ik 'm er iets uit als ik de dop eraf trok en dat gaf dan een foutmelding. Misschien dat dit bij jou ook zo is?

Geplaatst

Caroline als het die schok was ben ik daar idd weer van bekomen. Maar ik blijf het oneerlijk vinden, als ik er te veel aan denk kan ik er ontzettend boos van worden. Maar het is niet anders en we moeten allemaal vooruit kijken nietwaar? Is wel goed voor de vechtlust.. heeft het toch een heel klein positief kantje.

Die foutmelding gaf die al aan toen ik hem erin stak dus voor ik er ubberhaubt een dopje vanaf wilden halen. Ik heb al vele van die testen gebruikt en nog nooit iets mee gehad. Morgen bel ik de service lijn van hun dat kon maar tot 16 uur en ik belde net iets over die tijd dus morgen weer een kans. Misschien krijg ik mijn geld wel terug.....

Geplaatst

Sandra je kan zien op welke dag je iets geschreven hebt via je profiel, dat heb ik een keer voorbij zien schieten.

Ik gebruik ook altijd CB digitaal, gisteravond nog. Ze zijn wel houdbaar tot en met aug. maar ze werken nog.

Als ik er een cryo tp mee zou moeten zou ik wel nieuwe gehaald hebben maar voor thuis gebruik is het prima.

Misschien krijg je wel een nieuwe pak Sandra zou ook mooi zijn.

Geplaatst

hai meiden

sjonge jonge wat een gedoe in DD, het liep zo enorm uit!

Maar goed, de follikels rechts waren al mooi op maat, er zaten er nu 5 (vorige keer 2 grotere), links zaten er ongeveer 7, waarvan ook mooi groot maar mijn eierstok ligt momenteel hoog, er bestaat een kans dat ze niet aangeprikt kunnen worden bij de punctie...hij wil geen risico nemen om organen te raken.Misschien maar een paar uurtjes op mijn kop gaan staan in de hoop dat ie wat zakt?

Het goede nieuws is: de punctie is a.s. woensdag al! de tp vervolgens op vrijdag.

Mijn man en ik moeten nu heel erg goed gaan nadenken over het aantal terug te plaatsen embryos. In Brussle gingen wij voor 1 om de kans op een tweeling zo klein mogelijk te maken maar in DD werkt het net anders:

Als je aangeeft dat je gaat voor een tp van bv. 1 dan wordt er op de dag van de punctie allen bevrucht (als het lukt) vervolgens wordt er 1 apart gehouden om te laten doordelen en de andere worden direct cryo´s. (In Brussel laat men alles doordelen tot dag 3 of 5 en bekijkt dan welke door kunnen als cryo).

Maar met de werkwijze in DD komt het er op neer dat als de ene die ze geselecteerd hebben voor de tp zich niet goed deelt er geen tp is....

Tevens gevraagd hoe groot de arts de kans inschat op een tweeling na het ontstaan van een zwangerschap. De kans op nog een een-eiige is echt enorm klein, maar goed dat idee hebben wij ook en bij een zwangerschap na een tp van 2 schat hij op 10 a 15 %.... zucht.

Het liefst ga ik voor "doorontwikkeling" van 2 om meer kans te hebben dat één goede teruggeplaatst kan worden...maar stel ze ontwikkelen zich allebei goed dan vind ik het onverteerbaar om er eentje te laten "verdwijnen" dat voelt zo verkeerd....

Erg moeilijk!!! Vanavond om 23.00 de pregnyl.

Verder krijg ik op verzoek een half uur voor en een half uur na de tp nog acupunctuur....toch wel lekker.Morgen een dagje werken en dan ben ik de rest van de week afwezig.

Esther wat goed om te horen dat het bij je zus wat rustiger wordt, gaan ze ook nog een cerclage plaatsen?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth wat een moeilijke keuze..... Ik wist dat ze in DD alles invriezen, maar niet dat dit al in zo'n vroeg stadium gebeurt! Als je heel reeel nadenkt, hoe groot is dan de kans dat de doordeling echt niet goed gaat? Hoeveel bevruchte eicellen zijn er bij jullie tot nu toe telkens afgevallen? Bij ons bijvoorbeeld de laatste keer niet eentje, maar de keer daarvoor wel de helft. Dan is het toch een ander verhaal. Maar dan kunnen dat er natuurlijk net zo goed twee zijn als eentje die het niet goed doet.... Jeetje, wat een raar systeem eigenlijk. Ze nemen dus bewust een risico dat je geen verse tp hebt?!! Waarom eigenlijk? En weet je ook hoe vaak dat gebeurt?

Pfff, zou niet graag in jullie schoenen staan. Uiteindelijk denk ik dat ik voor eentje zou gaan als je echt de kans op een tweeling zo klein mogelijk wilt houden. Als je denkt dat je de spanning en risico's van een evt tweelingzwangerschap aankunt, dan zou ik toch voor twee kiezen. Het is natuurlijk een kleine kans en een twee-eiige tweeling is ook heel anders dan een een-eiige die ook nog eens van alles delen! Informeer wel goed of ze alles apart invriezen als je nu voor twee zou kiezen, anders heb je bij elke cryo hetzelfde dilemma!!

Sterkte met de beslissing,

Henne

Geplaatst

Wat moeilijk Babeth, zou het echt niet weten. En woensdag al de punctie wat gaat het nu snel. Toch blijft de kans op een tweeling klein. Ik snap je dilemma. Zelf heb ik daar verder niet over nagedacht. Wat er ook gebeurt ik wil er 2 terug. Succes met het naken van een beslissing.

Geplaatst

Babeth, wat een moeilijke beslissing. Ik weet te herinneren dat bij de vorige keuze tussen 1 of 2 het vooral belangrijk was voor je man dat het er maar 1 was ivm emotionele belasting. Hoe staat hij er nu in?

Ik zal hier deze week niet veel zijn ivm bezoek uit nld wat over 5 minuutjes komt. Heel veel succes deze week!!!!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Hier nog een update van mij :-)

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest, 2 mooie eitje's van 21 mm en 4 rond de 17mm en nog een paar kleintje's.

De punctie is gepland voor a.s. donderdag om 08.30uur. Wij zitten in een dubio of we 1 of 2 laten terugplaatsen.

De gyn adviseert om 1 terug te plaatsen, gezien mijn leeftijd en we dat al 3 keer zwanger zijn geworden.

Ik heb nog een paar dagen om na te denken.

Babeth@ heel veel succes, ik lees dat je ook in een dubio zit.

Groetjes, Raaut

Geplaatst

Hai Meiden

bedankt voor jullie reacties, ja het is moeilijk.

Mijn man is er nog niet over uit maar ik denk dat hij in deze situatie wel voor 2 wil gaan, hij wil ook net als ik tenminste een tp van een verse.

Henne een goede tip wat betreft het invriezen, ik heb het genoteerd!

Bij de poging van Lars en Nick was er ook eentje die zich niet genestled had.....gevoelsmatig ga ik nu voor "verdere" ontwikkeling van 2....maar moet eerlijk zeggen dat áls er 2 teruggeplaatst worden en ik zwanger blijk de weken tot de eerste echo enorm spannend zullen zijn. Gek genoeg ben ik er nu wel weer erg rustig onder.

Bij onze eerste poging zijn er uit 10 eicellen 9 emmies ontstaan, (blasto´s) een verse werd teruggeplaatst, 4 weden gepromoveerd tot cryo en de andere kwamen niet door de keuring van cryo heen.

Bij onze tweede poging 7 eicellen, 6 bevrucht maar slechts 2 goede, geen cryos (die poging ging het delen met horten en stoten werd nog door de embryologe gezegd, de reden was onbekend)Uit een van deze teruggeplaatst embryos zijn onze kanjertjes ontstaan.

De laatste keer 7 eicellen, 6 bevrucht, 1 teruggeplaatst en 2 cryo´s.

Ik weet niet precies wat alle redenen zijn maar in Duitsland is het per wet geregeld dat men daar maximaal 3 embryo´s 3 dagen mag laten doordelen.

Verder hebben zij wel weer goede resultaten met het ontdooien wat weer komt omdat het in een vroeg stadium gebeurt.

Wat wel weer fijn is dat mocht het zaad niet goed zijn de eicellen ingevroren worden en later bevrucht worden en er dus een tp is in eigen cyclus.

owww dames, ik denk dat ik ga slapen met de gedachte dat we besloten hebben om voor 2 te gaan en als ik me morgen er nog goed bij voel dan zal dat wel de juiste beslissing zijn (in het kader van op je gevoel vertrouwen)

Henne, ik hoop dat je hoofdpijn snel afneemt!!!! zou een acupunctuursessie misschien kunnen helpen?

bedankt voor de lieve reacties!

liefs

Babeth

Geplaatst

Goed zo Babeth, gevoel gaat boven verstand dat heb ik nu zeker wel weer geleerd.

Ga donderdag naar acu, kon pas afspreken als m'n man me kan brengen want met zo'n hoofdpijnaanval kruip ik niet achter het stuur. Verder met m'n werk akkoord dat ik deze week er zeker nog niet ben. Donderdag weer even bellen om te kijken of maandag gaat lukken of meer tijd nodig is. Flinke pot gejankt na dat gesprek en nu veel rustiger. Ook besloten een mooi aandenken aan deze zwangerschap te kopen, een sierraad ofzo, zag oa een paar mooie hangers van Sphere of life.

[ATTACH=CONFIG]267[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]268[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]269[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]270[/ATTACH]

Geplaatst

Goed idee, een sieraad, is een mooi aandenken.

De eerste spuit Menopur zit er weer in. Ik hoefde er niet eens bij na te denken, was zo relaxed dat ik de naald er iets scheef uit trok: bloed! Is me nog bijna nooit gebeurd... Maar is zo weer weg ook natuurlijk. Nu ben ik voor mijn gevoel echt begonnen, omdat ik nu aan het stimuleren ben. Ben zo benieuwd naar de eerste FM, voor het eerst in Rotterdam...

Slaap lekker voor wie nog langskomt!

Geplaatst

Net terug van een heerlijke massage, dus loop weer behoorlijk achter...

Klaartje, wat prachtig zeg die sieraden. Zou ik zelf ook zo kopen (vooral die met het vlindertje)!

Caroline, joehoe, de eerste spuit zit er weer in en

Babeth, woensdag al de punctie. Ik hoop voor je dat je linker? eileider ook aangeprikt kan worden. Zou anders wel zonde zijn?

Esther, hoe voel je je?

Geplaatst

Caroline in Rotterdam, gezellig.

Mart heerlijk een massage, lekker slapen daarna.

Goed idee Klaartje een aandenken. Mooie hangers ook. Ik heb nog steeds een litteken van het infuus en ik wil eigenlijk nog iets anders maar weet niet of ik dit durf.

Lig al de hele tijd wakker, slaap zo slecht de laatste dagen en ben heel moe. Pijn bij mijn eierstokken, het rommelt goed daarbinnen.

Alleen maar sex reclames op tv, kan me niet voorstellen dat iemand hier naar kijkt. Ga weer verder zappen.

Geplaatst

Babeth, moeilijke beslissing....maar als je deze ochtend nog steeds een goed gevoel hebt bij tp van 2, dan moet je je gevoel volgen. Als ik dat zo lees met het meteen invriezen van embryo's, dan vraag ik me soms af, waarom ze dat niet ook standaard in nederland doen...maar goed...ieder ziekenhuis heeft natuurlijk zijn eigen procedures...

Ursula...was het gezellig, het bezoek uit nederland?

Sylvie...balen dat je zo slecht slaapt en zo moe bent en dat het ook nog eens van alle kanten van binnen rommelt...

Henne...effe wennen aan je eigen naam klaartje...mag ik toch gewoon Henne blijven zeggen??? het wordt voor mij te verwarrend...mijn hoofd is nog steeds als een zeef...vergeet nog steeds vanalles...ben echt alles aan het opschrijven. De curly en de shamrock vind ik wel mooi...maar die met die vlinder heeft ook wel iets...

Mart...heerlijk...die ontspannende massage...heb je daarna lekker geslapen? en hoe voel je je nu?

Raaut...mooie grootte van je follikels...en donderdag dan de punctie...succes bij het maken van de beslissing 1 of 2 terugplaatsen...

Wij hebben tot nu toe niet voor deze beslissing gestaan, maar we hebben ook besloten dat we er 2 laten terugplaatsen. Wij krijgen bovendien pas na de tp te horen hoeveel er zijn teruggeplaatst...en gezien onze kwaliteit embryo's, denk ik dat het nu ook weer 2 worden...

Caroline, en de eerste spuit zit er weer in...jippie...wanneer heb je de eerste fm??? fijn dat je er geen last van hebt en dat het zo relaxed aanvoelt!

ik zal vandaag of morgen ongesteld worden en dan wordt het voor mij weer piltijd...

de workshop Kerstboom maken zaterdag was gezellig...ik zal vandaag of morgen het resultaat hier neerzetten...

Harry Potter was geweldig...heb de film 's nachts nog eens dunnetjes overgedaan in mijn droom...

vannacht trouwens ook weer een serie in mijn droom verwerkt...Haven...die komt op SyFy...kent iemand die serie? Bij de tweede aflevering werden er misdaden gepleegd door een schaduw...en wat zat er in mijn droom??? juist...die schaduw...

en van vrijdag op zaterdag heb ik gedroomd dat ik hoogzwanger was, nog aan het rondrennen was en dat ik eigenlijk naar het ziekenhuis moest om te bevallen...iedereen wilde mij meenemen...maar ik had maar een heel klein fijn buikje...maar toch bijna uitgeteld...of dit nu iets te betekenen heeft??? je ne sais pas...ik merk het vandaag of morgen wel...

morgen naar de musical Petty Coat...en dan is de week alweer doormidden...

sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd...heb het even zo snel gedaan en zonder spiekbriefje...

oja...Sandra...geweldige kattentoren trouwens...ik denk dat wij ook nog zoiets voor onze katten gaan halen...en hele mooie katten die jullie hebben!!

dat was m weer voor nu...

kom later wel weer terug.

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico vervelend zeg dat je zo'n zeef bent. Leve de spiekbriefjes nietwaar. Fijn dat je zoveel leuke dingen hebt zeg. Druk druk druk zal ik maar zeggen. Lekker van genieten hoor, je leeft NU toch?? Wij zijn ook heel tevreden over onze krabpaal en hij was prijzig maar daar is de kwaliteit ook naar moet ik zeggen.

Henne balen zeg die hoofdpijn. Kan dit nog een nawerking van de narcose zijn???? Die troep kan nog lang in je lijf voor ongemakken zorgen. Hopelijk bied de accupunctuur verlichting. Lekker dat je deze week nog niet "hoeft" te komen werken. Donderdag weer contact hierover, neem een verstandig besluit en als je meer tijd nodig hebt gewoon pakken. Beter goed opknappen dan wekenlang blijven kwakkelen en alsnog instorten!!!

Caroline je eerst spuit!!! Spannend allemaal weer nietwaar?? Op naar een mooie fm meting!! Hoe is het met je man?????????? Hoor overal om me heen mensen "klagen" over moeheid en kwakkelen. De mens moet zich weer even aanpassen aan het komende seizoen geloof ik.

Mart het gaat hier idd heel snel af en toe, eigenlijk kan je nooit weg van het forum hihi. Lijkt me heerlijk zo'n massage.....

Ursula altijd gezellig als er bezoek komt. Veel plezier!! Hoelang blijven ze!!!! Lekker wat afleiding......

Raaut succes donderdag, mooi aantal. Hoeveelheid terug te plaatsen, blijft een moeilijk besluit. Volg je gevoel.

Babeth ook dillema, doe waar je je goed bij voelt. Is zo makkelijk te typen, maar alleen jullie kkunnen het besluit nemen. Appart hoe het invriesproces in DD gaat. Zo is het echt overal weer anders.

Sylvie heb je enig idee waar het slechte slapen vandaan komt??? Lavendelolie of madarijn olie op zo'n steentje naast je bed wil nog wel eens helpen ontspannen en/inslapen. Hopelijk slaap je snel weer heerlijk door en wordt je snel weer uitgerust wakker.

Hier vanmorgen weer een negatieve ovu test. Hopelijk morgen positief. Begin hem nu echt te knijpen...... of ik hem niet gemist heb. Dit heb ik nog nooit gehad. Als je ergens op wacht duurt het altijd lang. Mijn cyclus is ook niet meer volgens het boekje. Voor de mmm standaard cyclus van 27 dagen en daarna is het niet meer te volgen. Het is nu tussen de 24 en 30 dagen. Dus kan er geen pijl meer op trekken. Soms wel frustrerend.

6 december gaan we tekenen bij de notaris voor de nieuwe woning. Als ik a.s. zondag dan een tp heb tekenen we misschien wel met zijn 3 of 4tjes. Appart idee.

Geplaatst

Sandra wat irritant dat je nog steeds geen positieve test hebt... Ik dacht ook altijd dat ik ongeveer wist wanneer mijn eisprong was, maar ik ging van de zomer voor een echo op dag 14 en mooi dat ie nog niet gesprongen was! Best laat vond ik...

Hij voelt zich wel weer beter, gaat zometeen weer werken maar het is een beetje de winterblues denk ik. Hij blijft moe. Het is echt een zomermens, loopt het liefst in korte broek (tot diep in het najaar) en zou graag in een warm klimaat wonen. 1 keer heeft hij zelfs echt een winterdepressie gehad, dat was niet leuk, toen hij jaren geleden een keer werkloos was en we net waren verhuisd, toen wilde hij niks meer eigenlijk alleen slapen... Gelukkig is het nu niet zo erg maar hij is niet blij. En dan zou het gaan sneeuwen... zucht, ik vind het wel leuk maar niet om zo'n man thuis te hebben.

Ik ga zometeen wat Menopur ophalen bij een lieve zwangere forumgenoot, nog een beetje deca krijg ik over de post en dan heb ik als het goed is net genoeg! Toch mooi dat dat kan...

Fijne dag!

Caroline

Geplaatst

Nico een kerstbom workshop wat leuk, vind het zo "raar" dat het alweer bijna december is. Het gaat zo snel allemaal.

Ik had vorige week ook gedroomd dat ik zw was, 15 wk en 6 dagen, hoe ik daar nu weer aan kom, fijne droom was dat.

Sandra zie je wel verschil op het streepje of zegt dat niets met digitale testen, je zou idd bijna gaan denken dat de eisprong al is geweest, hoeveel dagen zit je nu?

Uieindelijk tegen 04.30 in slaap gevallen en om 06.15 wakker omdat ik het zuur had, wat een kl*te zooi zeg.

De reden waarom ik slecht slaap is dat het best even pittig is met het bedrijf. Grote klant is in juni failliet gegaan en dan 2 zomermaanden rustig met werk dus dat heeft nu echt even een weerslag.

Er is een financiel gat van een aantal maanden. Het is nu weer harstikke druk maar we moeten hier even doorheen zien te komen.

Pfuff moeilijk!!!

Misschien wat rustgevende olie op een grote steen om me knock-out te slaan.......

Dat weer is echt bagger vandaag, het komt er met bakken uit. Ze zeggen dat er dit weekend geschaatst kan worden, dan moet het wel heeeeel hard gaan vriezen lijkt mij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden