Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eentje was 5 cellig, de andere 2, maar wel op dag 2, toen was de tp.

Beiden betiteld als goed,ik was toen nog teleurgesteld vanwege de 2-cellige maar volgens de arts (en ervaringsdeskundigen hier) wilde dat niets zeggen.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, ik breek hier heel even in:

Lieve Babeth,

Wat geweldig om om te lezen dat je weer zwanger bent!!

Ik ga heel hard voor jullie duimen dat deze zwangerschap 9 maanden mag duren!

Oh echt super, ben heel blij voor jullie!

Dikke kus, Kim

Geplaatst
Eentje was 5 cellig, de andere 2, maar wel op dag 2, toen was de tp.

Beiden betiteld als goed,ik was toen nog teleurgesteld vanwege de 2-cellige maar volgens de arts (en ervaringsdeskundigen hier) wilde dat niets zeggen.

Ben ook benieuwd of de ass.ha er iets mee te maken heeft maar daar kom je denk ik nooit meer achter.

Het resultaat is wat je wilt hebben em hoe of wat maakt dan niet meer veel uit.

De kans dat er een tweeling is blijft aanwezig maar is klein, snap je onrust.

Geplaatst

Ook ik breek even in....

wow Babeth! Je test wordt elke dag donkerder! Dus alvast een voorzichtige felicitatie van mij!

Vasthouden hoor!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Babateh super, wat een mooie dikke streep al. Snap je gevoel wat betreft een tweeling, probeer er maar niet teveel bij na te denken voorlopig. Eerst van die griep af en een weekje vakantie houden.

Mart hoe is het gegaan?

Hier bekaf. Ben twee uurtjes op werk geweest en dat was best (in)spannend. Merk dat m'n hoofd nog niet heel erg naar concentreren staat en m'n lijf ook snel moe is. Maar goed, elke dag een stapje verder. Collega's waren allemaal heel lief. Vonden het fijn me weer te zien. Heel bijzonder hoor, want ik heb er net twee weken gewerkt voor ik uitviel. Ook veel vragen, maar dat vind ik niet erg. Liever dat dan dat ze zelf gaan verzinnen. Ook gezegd dat we snel weer willen proberen zwanger te worden. Kreeg complimenten dat ik zo sterk en positief overkwam. Ach ja, janken doen we thuis wel he ;-)

Mijn baas vond het wel moeilijk, hij is natuurlijk net vader geworden en wéét hoe dat voelt voor mij (zij hebben ook ivf gedaan), maar ja hij wil zijn verhaal natuurlijk ook wel kwijt. Gelukkig merk ik dat ik dat aankan. Foto's, verhalen. Ik heb nu veel sterker dan eerst het gevoel dat wij het ook mee gaan maken en daardoor ben ik minder geneigd alles wat met baby's en zwanger te maken heeft te negeren. Wil er eigenlijk wel vast van leren haha.

In ieder geval plof ik nu wel snel op de bank. Moe, even dutje doen denk ik. Donderdags werk ik nooit en dan vrijdag eerst naar de arbo en dan weer even langs op kantoor om af te spreken over volgende week, even mail te checken en dat soort dingen. We komen er wel....

Geplaatst

Gelukkig Klaartje, dat heb je weer gehad! Wel toevallig dat je net een baas hebt die ook een kind heeft via IVF, scheelt een hoop voor het begrip denk ik..

Nog even een vraag aan je: hoe lang duurde de buikpijn toen jij dat had na de punctie? Ik vind het zo raar dat het de dag van de punctie prima ging (nog door de verdoving waarschijnlijk), de dag erna ook maar toen de volgende nacht ineens mis is! Ik heb nog steeds last, hoewel niet zo erg als vannacht maar ik vraag me af hoe het morgen is met de TP. Ging jij de TP in met buikpijn?

Slaap ze!

Geplaatst

Die keer van dat 'mes' gevoel had ik het volgens mij pas na de tp. Ik had toen niet doorlopend last, maar twee keer snachts heel erg dat ik er zelfs wakker van werd.

De laatste keer had ik de dag van de tp erge kramp. Meer menstruatieachtig. Heb toen zelfs twee paracetamol moeten nemen om het dragelijk te maken. Toen ben ik dus wel met pijn de tp ingegaan.

Het voelt rot, maar kan volgens mij geen kwaad. Het zijn denk ik je eierstokken, niet je baarmoeder. Ik had zelf het idee dat er follikels knapten ofzo. Geen idee of dat kan, maar zo voelde het ;-0

Geplaatst

Ik zit opeens te denken: er waren er een paar blijven zitten die te klein waren om aan te prikken, misschien zijn die doorgegroeid en vannacht inderdaad gesprongen?

Ik denk ook dat het in ieder geval in mijn eierstokken zit en niet in de baarmoeder dus het zal wel geen kwaad kunnen voor de TP. Maar ik zie wel op tegen het 'buikdrukken' dat ze bij mij altijd doen om de boel goed in beeld te krijgen uitwendig (vetlaag), moet er nog effe niet aan denken...

Geplaatst

Omdat wij ook deca spuiten springen de follikels juist niet, zodat ze in tact blijven en aangeprikt kunnen worden. Stimulatie en remming tegelik dus. Het kan best een groeispurt zijn en elkaar verdrukken. Ook de aanfeprikte vullen zich toch met vocht? Lekker hoor allemaal, sterkte!

Caroline die zijn toch door de pregnyl al eerder gesprongen ook al zijn ze niet aangeprikt of zit ik nu helemaal verkeerd?
Geplaatst

Zo hier ben ik weer, ik kon niet normaal fietsen van het janken en toen ik halverwege was belde ik naar huis om te zeggen dat de kliko nog aan de straat moest. Toen ik op mijn werk aankwam, kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn huissleutel in de schuurdeur had zitten, dus weer naar huis bellen. Dat ging een stuk moeilijker, kon door mijn frustratie/verdriet en boosheid niet eens mijn telefoon bedienen. Mijn collega schrok nogal en wist niet hoe te reageren. Eerst maar eens koffie gedronken en even samen gepraat. Toen zakte het wel enigzins. Wilde absoluut niet naar huis, wat had ik daar moeten doen? Mijn lief kwam mijn sleutels brengen en ben daarna aan het werk gegaan. Dat ging gelukkig redelijk. Mijn hoofd er niet echt bij.... Mijn teamleidster kwam met de koffie langs en vroeg uiteraard ook hoe het nu met me ging. Hoppa daar waren de tranen weer, zij en mijn 2 collega's hebben meegehuild. Zo lief dat ze meeleven. Maar we blijven proberen positief te zijn. Bruinverlies is er nog wel, maar nog steeds niet veel. Houdt me maar voor dat het van de innesteling is. Heb af en toe nog wel steken in de borsten (positief). En ook wat rugpijn, maar dat heb ik wel vaker. Het kan allemaal nog steeds. Gewoon morgen weer testje tegenaan gooien en dan zien we wel hoe het verder loopt. Heb er verder toch geen grip op en dan kunnen we het wachten ook maar beter positief proberen door te komen.

Henne wat fijn dat het op je werk goed is gegaan. Het vreet energie dat soort dingen, maar de eerste stap is gezet. Hoop dat je daarna nog even lekker hebt kunnen slapen en uitrusten. Op naar vrijdag bij de arboarts.,

Babeth je testjes zijn ook lekker donker, keep it on!!!!!

Nico frustrerend he?? Dat gezeur over BMI en niet naar de persoon zelf kijken. Kan ik erg sjacho van worden bah. En dan al die rokende, extreem dikke, verslaafde, rokende, drinkende dames die te pas en te onpas zwanger worden grrrrr...... daar moet eens wat aan gedaan worden. (zo moest het even kwijt hihi)

Caroline wat balen zeg dat je zoveel napijn hebt. Hopelijk gaat het nu weer beetje beter....

Sylvie wat een mooie droom...........

Geplaatst

Oh ja... dat zal wel.. Ik weet het ook niet hoor, bedacht het ineens door Klaartjes opmerking van gesprongen follikels. Ik weet niet hoe het werkt als de eitjes pas 10 mm zijn bij de punctie? Misschien blijven die zitten? Geen idee...

Geplaatst

Henne, blij dat het erop zit en je vol goede moed zit. Trusten!

Babeth, looking gooooooood!!!!

Martha is ook goed gegaan, kreeg net haar sms. 7 follikels, maar nu wel heel misselijk en napijn. Ligt ook te tukken dus nu!

Ik weer actief, kado's kopen, kappertje, nagels lakken enzo. Eindelijk weer "t vrouwtje". :-)

Geplaatst

Caroline, ik kom hier even terug op onderstaand stukje :-)

Ik heb t gelezen idd, erg spannend allemaal weer zeg! En ik hoop echt voor je dat t de laatste tp is! Het valt niet mee om overal te reageren, er zijn zoveel nieuwe mensen bijgekomen, tis niet bij te houden wie op welk topic schrijft, maar jou volg ik zeker! Maar op de achtergrond ;-)

Hopelijk slaap je vannacht beter zodat je een beetje uitgerust en ontspannen bent voor de tp morgenmiddag. Hoe laat mag je ook alweer bellen?

W.b ons, ik ben blijkbaar ineens weer ongesteld aan het worden gister/vandaag, dus mijn hele planning loopt in de war haha. Eens even rekenen wanneer ik dan het zh weer ga bellen, maar ik denk dat ik t over de kerst/nieuwe jaar trek en dat we dan in feb/maart aan de beurt zijn...? Ook weer spannend hoor, heb namelijk nu al geen vertrouwen in de tp van een verse embryo omdat ik destijds zoveel last heb gehad na de punctie...afwachten maar weer....

Weet niet of je het gelezen hebt ergens maar eergister de punctie gehad (en nu voor het eerst buikpijn), morgen bellen en hopelijk morgenmiddag TP van de vierde poging alweer! Zucht, laat het nou eens de laatste zijn...

Geplaatst

Ik mag om 9.30 uur bellen morgenochtend, het gekke is dat ik daar niet eens zo erg mee bezig ben: zelf buikpijn, man in de lappenmand (is niet gaan werken) en dochter hangerig... beetje een ziekenboeg hier vandaag. Maar goed, leidt wel af.

Geplaatst
Gelukkig Klaartje, dat heb je weer gehad! Wel toevallig dat je net een baas hebt die ook een kind heeft via IVF, scheelt een hoop voor het begrip denk ik..

Nog even een vraag aan je: hoe lang duurde de buikpijn toen jij dat had na de punctie? Ik vind het zo raar dat het de dag van de punctie prima ging (nog door de verdoving waarschijnlijk), de dag erna ook maar toen de volgende nacht ineens mis is! Ik heb nog steeds last, hoewel niet zo erg als vannacht maar ik vraag me af hoe het morgen is met de TP. Ging jij de TP in met buikpijn?

Slaap ze!

Caroline, ik ben zelfs op zondag, nadat ik op woensdag een punctie had gehad en dus al een tp had gehad nog op de ehbo geweest vanwege de pijn. Het kan echt 'gewoon' zo zijn dat alles beurs is terwijl er verder niets aand e hand is. Heb je niks aan, maar veel water drinken en paracetamol nemen was bij mij het devies. Ik ben van de punctie toen echt een week in bed gebleven...

Geplaatst

Babeth, die streep is echt veel dikker dan de eerste 2!! Super hoor!

Sandra; houd moed meis, bruinverlies is oud bloed en hoeft dus niks te betekenen, hoe angstaanjagend ook! Misschien morgen nog een testje met ochtendurine?

Martha, fijn dat het goed is gegaan!!

Caroline, heel veel succes morgen! Laat je er 1 terugplaatsen?

Nico, had het er toevallig met een collega over: we hebben allebei een dieetdip. Het is ook niet niks, lijnen in december! Kun je niet je begeleider vragen een briefje te maken dat je vetpercentage goed is, en dat het gewicht in spiermassa zit? Ik hoorde inderdaad ook dat ik af moest vallen, niet omdat ze vonden dat ik te dik was, maar omdat bewezen is dat een embryo beter hecht als je bmi onder de 30 zit. Het is inderdaad frustrerend dat iedereen maar zwanegr 'mag' worden en wij die toch al gestraft worden, moeten aan nog meer voorwaarden voldoen...

Geplaatst

Caroline, dat scheelt idd die afleiding! Ik denk dat Fren een goed punt heeft hoor, je bent natuurlijk behoorlijk aangeprikt en t zal allemaal wat beurs zijn. Maar gewoon je rust pakken wanneer je kunt en t morgen bij de tp aangeven, waarschijnlijk krijg je dan nog wat tips mee of is de drempel wat lager om te bellen na de tp en je voelt je niet helemaal op en top.

Ik heb trouwens ook na de tp bij de gyn op de stoel gelegen voor een echo, kon niet eens meer naar huis rijden, en t was inderdaad 'gewoon' allemaal gezwollen en beurs...

sterkte hoor!!! ik denk aan je en laat t weten he om 09.35 uur hahaha

Geplaatst

Nico, wil je in korte tijd wat meer dan gemiddeld afvallen maar je spiermassa behouden? Dan heb ik een onwijs goede tip voor je. Dr. Frank :-) Afvallen als een speer en je spiertjes behouden, echt geweldig, dan zit je binnen 3 weken onder een bmi van 30....

Geplaatst

Babeth wat een mooie test! Hij gaat goed zo of niet dan? Bijzonder hoor.

Sandra...jouw test is ook al dikker geworden dan die van gisteren. Kan me echter je onzekerheid wel voorstellen. Hoe je het ook wend of keert, vanaf een tp wil je gewoon geen bloed meer zien, oud of vers. Maar goed...jij weet net zo goed als mij dat het vaker gebeurd en dat het vaak genoeg goed gaat. Maar wat is dit spannend voor jullie! Sterkte.

Martha...je hebt het weer achter de rug. Fijn dat het goed is gegaan en nu bijkomen.

Caroline...ellendig dat je je niet fijn voelt. Ook namens mij heel veel succes morgen.

Nico...ik heb echt respect voor de manier waarop jij met je gewicht bezig bent, doorzettingsvermogen. Echt knap. Maar des te frustrerender als het niet gaat zoals 'men' dat, hoe absurd ook, van je eist.

Miki...heerlijk dat je weer een beetje voelt dat je oude ik weer terug komt.

Klaartje...fijn dat je dit dagje achter de rug hebt en dat het meeviel. Succes morgen bij de arbo!

Wat is dit een spannende maand voor volgens mij ong de helft van de pauzemeisjes. Wat zou het super zijn als deze maand enorm positief afgesloten kan worden!

Geplaatst

Sab die tip wil ik ook wel hoor!!!!

Caroline succes met de tp en de slopende wachtweken. Hoop ook echt dat dit de laatste keer is voor je..........

Geplaatst
Sab die tip wil ik ook wel hoor!!!!

Nee Sandra , die tip mag jij niet opvolgend want Dr. Frank is niet voor zwangere vrouwen :duimen draaien:!!!!!

Ik ga je feliciteren na een positieve bloedtest, ik wil niet jinxen, maar wat spannend zeg!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden