Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bewust natuurlijk, maar het was ivf en ze gaan nu ICSI bij hun toepassen.

Zelf vind ik het wel doodeng zulke verhalen. Het kan allemaal gebeuren.

Zal blij zijn als ik morgen de tp heb.

En inderdaad we zijn wel erg gevoelig zeg deze keer zeg. Snap er niks van, want de punctie was helemaal niet pijnlijk.

Alhoewel hij wel 5! verdovingsprikjes heeft gegeven en die voelden alles behalve lekker...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mart blij te horen dat het iets beter gaat. Temp goed in de gaten houden en je kan beter te vaak bellen dan te weinig.

Lijkt me idd schrikken als je geen bevruchtingen hebt, ook nooit aan gedacht voordat wij begonnen dat dit zou kunnen gebeuren.

Wanneer wordt jij gebeld vandaag?

Caroline de dooi is in Rotterdam ingezet en gelukkig niet meer zo glad, veel succes om 13.30.

Babeth dank voor je vertrouwen :-)

Geplaatst

Jaaa Caroline, wat goed zeg! Stap 1 is weer gezet (nou ja 1..?!) Nu moeten ze blijven plakken. Jeetje wat spannend weer zeg! Ik kom net uit Delft, maar op de snelweg is het prima te doen hoor, niet glad meer. Op de binnenwegen ook niet in Delft.

Nogmaals toi toi toi straks.

Mart, succes met wachten nog even.

tot later

Geplaatst

Dank je wel Sab.

Sylvie, wij horen morgen tussen 9.00-10.00 uur of er een tp is.

Caroline, heel veel succes zometeen!!!!!

Geplaatst

Caroline, veel succes dadelijk...

Sylvie...je hebt helemaal gelijk!!!

Martha...doe maar lekker rustig vandaag...hoop dat je morgen goed nieuws krijgt...en dan hebben jullie ook meteen de tp? net als bij Caroline 's ochtends horen of er bevruchting is (tuurlijk is die er!!!) en dan 's middags de tp...

wij krijgen de dag na de punctie te horen of er bevruchting is geweest en dan de dag daarna de tp...tenzij de punctie op een vrijdag is geweest, dan is de tp op een maandag...hihi...

Maar het gaat gewoon helemaal goedkomen met jullie!!!

ja...adoptie...we hebben er lang over nagedacht...mocht het onverhoopt toch niet lukken met ivf, dan willen we toch voor adoptie gaan...is inderdaad een hele stap en hebben er ook heel lang over gedacht en gesproken of we ook van een adoptiekindje wel zoveel zouden houden als ons eigen kindje, maar daar waren we uiteindelijk wel snel over uit...ja...maar voor nu hebben we alleen de stap van aanmelding gedaan...voelt inderdaad heel bijzonder..ook om de handtekening te zetten...

ga even shaken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, ja morgen ook de tp. Alles op een dag:-) Wel zo prettig.

Natuurlijk moet je ook goed over adoptie nadenken. Het is natuurlijk niet niks. En als je zo'n klein kroezekopje in je armen hebt, dan hou je daar toch direct van...lijk mij wel tenminste.

Ik vind het een dappere beslissing in ieder geval, maar we gaan natuurlijk altijd nog voor een positief ivf-resultaat...Of niet dan!

Shake ze!

Geplaatst

Martha, fijn te horen dat je temperatuur zo gezakt is, nu maar hopen dat de buikpijn snel afneemt!gelukkig krijgen jullie morgen ook al vroeg bericht. Wat erg vor die vrouw die naast je lag, daar reken je echt niet op zeg!

de verhoging zal wel van de zwngerschap komen maar met name (boven de 37,2) vanwege de griep, ben het nog niet kwijt en ik merk dat ik niet meteen vanalles moet gaan doen als ik me iets beter voel.

Caroline, jij bent al onderweg denk, dat je frummels maar een lekker plekje vinden!

Jeetje hier hagelde en sneeuwde het net flink! vind het maar niets, mijn man is weer naar Schiedam en dat met dit weer!

Geplaatst

Babeth, doe maar lekker rustig aan dan. De griep moet je eerst maar 's onder controle zien te krijgen.

Voor die vrouw naast mij was het inderdaad erg zuur. Gelukkig was het hun eerste keer, dus ook nog niet bekend met hoe het wel kan!

En ze kregen direct te horen dat ze niet bang hoefde te zijn omdat ICSI een hele goede manier voor hun zou zijn.

Ze gaan er dan ook vanuit dat er met ICSI absoluut wel bevruchtingen zullen zijn. Dat nieuws gaf hun een goed gevoel en verdrong eigenlijk het mislukken van hun eerste poging. Maar als je al langer in dit proces zit, dan is je gevoel natuurlijk wel heel anders...pffff. Ik moet er niet aan denken.

Geplaatst

Carolien Succes met de TP

Mart, wel goed uitkijken met de koorts en zoals iedereen al heeft gezegd, bij twijfel toch bellen. Succes morgen bij de TP.

Babeth, doe lekker rustig aan. Anders duurt het misschien nog langer voordat het over is.

Wat is het hier druk zeg.

Nico, wat goed dat jullie de papieren voor adoptie op de bus hebben gedaan zeg. Die van ons liggen nog steeds te wachten om getekend te worden.

Hier is het niezen, moe zijn, en opvliegers. Straks belt als het goed is de gyneacoloog op over de uitslag van het bloed voor de leverfunctie en de (natuurlijke)overgang. Wat de waarden daarvan zijn. En natuurlijk voor de problemen van mijn echtgenoot. Ben best een beetje zenuwachtig. We wachten weer af.

Jullie schrijven echt heel veel de laatste dagen. Gisteren niet kunnen reageren vanwege mijn verjaardag. Weer een jaartje ouder. Het gaat gewoon maar door. Hier schijnt nu de zon met af en toe een bui sneeuw of regen. begreep dat het vannacht nog gaat vriezen. Dus zal mijn mannetje wel moeten strooien.

Succes voor iedereen en een digitale knuffel.

Groetejs

Rubster

Geplaatst

Henne ook al dromen dus. Silvie ook weer? Ik zelf echt levendig, maar nu over m'n nieuwe baas. *oeps* :-) Zal er wel bijhoren.

Mart, blij dat iets beter gaat. Succes zo Caroline! Om dit spookscenario ff onderuit te halen. Ik zat ooit met Peggy op een wachtbank, had bij de 1e ivf 19 follikels en 0 bevruchtingen, ICSI erna wel emmies, helaas mislukt. Maar erna waren ze "gewoon" spontaan zwanger en inmiddels bevallen! Zij was toen naar zo'n spiritueel iemand geweest... Of dat het was? In ieder geval is elk scenario echt mogelijk en wonderen bestaan gewoon!

Net als bij Witje, hou hoop hoor (ziet er goed uit), en Babeth, wow nu wel heel echt (van harte!).

Esther hoe is jouw dag? Hier wat treuzelen, maar gister ook lekker aan de Prosecco gezeten. :-)

En Nico, adaoptie is een mooie stap. Helaas ziet mijn man dit echt niet zitten. Zijn ook al te oud. Maar wellicht tzt een pleegkind, daar durf ik af en toe aan te denken.

Henne, je uitspraak "straks heb ik niet allern geen kinderen, maar ook geen carriere" OID, heeft me echt een positieve boost gegeven, om echt wat van mijn nieuwe uitdaging te gaan maken! En met de net ontdekte flexibelheid van mijn baas, heb ik vertrouwen gekregen dat het best te combineren is met dit traject.

Geplaatst

Nog van harte, benieuwd naar de uitslag!

Carolien Succes met de TP

Mart, wel goed uitkijken met de koorts en zoals iedereen al heeft gezegd, bij twijfel toch bellen. Succes morgen bij de TP.

Babeth, doe lekker rustig aan. Anders duurt het misschien nog langer voordat het over is.

Wat is het hier druk zeg.

Nico, wat goed dat jullie de papieren voor adoptie op de bus hebben gedaan zeg. Die van ons liggen nog steeds te wachten om getekend te worden.

Hier is het niezen, moe zijn, en opvliegers. Straks belt als het goed is de gyneacoloog op over de uitslag van het bloed voor de leverfunctie en de (natuurlijke)overgang. Wat de waarden daarvan zijn. En natuurlijk voor de problemen van mijn echtgenoot. Ben best een beetje zenuwachtig. We wachten weer af.

Jullie schrijven echt heel veel de laatste dagen. Gisteren niet kunnen reageren vanwege mijn verjaardag. Weer een jaartje ouder. Het gaat gewoon maar door. Hier schijnt nu de zon met af en toe een bui sneeuw of regen. begreep dat het vannacht nog gaat vriezen. Dus zal mijn mannetje wel moeten strooien.

Succes voor iedereen en een digitale knuffel.

Groetejs

Rubster

Geplaatst
Henne, je uitspraak "straks heb ik niet allern geen kinderen, maar ook geen carriere" OID, heeft me echt een positieve boost gegeven, om echt wat van mijn nieuwe uitdaging te gaan maken! En met de net ontdekte flexibelheid van mijn baas, heb ik vertrouwen gekregen dat het best te combineren is met dit traject.

Hey Miki, da's fijn. Even weer een positieve kick. Hier is die nog ver te zoeken. Qua werk. Maar verder ook. Heb gewoon nergens zin in of puf voor. Zal er (nog) wel bijhoren, maar het past zo niet bij me dat ik er onrustig en sjagrijning van word. Werk blijft voor mij sowieso moeilijk omdat ik ook met chronische vermoeidheid te maken heb. Ik werk 24 uur, het is niet mijn topprioriteit en bij veel dingen denk ik 'lekker belangrijk'. Als ik dan jonge collega's zie, die net een jaar bezig zijn en fanatiek en overtuigd alles bijhouden en zich overal in verdiepen.....zucht....ik kán dat gewoon niet meer opbrengen. Liefst zou ik een half jaar niks doen. We hebben ook ooit gezegd dat als mijn man z'n zaak écht goed loopt, ik die tijd voor mezelf ga nemen. Maar ik denk dat we dan al aan pensioen toe zijn haha.

Zo, lekker depri stukje zeg.... sorry meiden.... hormonen ;-)

Geplaatst

Meid ik begrijp maar half hoe zwaar dit voor je moet zijn. En dat half is echt al zwaar genoeg!

Ik weet dat je een trotse pauw bent, en dat staat je ook goed, maar is een periode thuis zitten "in de tijd van de baas" echt geen optie voor jou? Ik heb het noodgedwongen moeten doen, ik was echt in elkaar gestort 2 jaar terug. Ik werk ook maar 32u, vanwege dit traject en omdat ik zware allergien heb en best vaak ziek ben.

Toch werkte ik hard en veel, maar dat brak me simpelweg op. Ik kon alleen maar huilen, als ik in de avond het licht uit deed. Ik kon niet tegen het donker meer, want pas dan kwam het verdriet. Mijn lichaam huilde en langzaamaan heb ik geleerd om mijn gevoel en mijn lijf wat meer bij elkaar te brengen. Dat betekent ook dat ik mijn nieuwe werk nooit meer zoveel van mijzelf ga geven, en ook zeker een stukje van mijn verdriet ga laten zien.

Wat ik wil zeggen is, onderschat niet hoe pittig dit allemaal voor je is, fysiek + mentaal en er zijn mensen die voor veel minder thuis gaan zitten. Wacht niet tot de situatie er naar is, maar neem echt wat je nodig hebt zodra het teveel wordt. Echt, dat is het beste wat je voor jezelf kunt doen. En elke goede arbo zal dit ook inzien.

Heb je eigenlijk enig idee waar die chronische vermoeidheid vandaan komt?

Geplaatst

Thanks Miki,

De ME/Chronische vermoeidheid heb ik al vanaf m'n 15e. Nooit iets gevonden (tussen de oren konden ze helaas bij het GAK óók niet aantonen, vonden ze wel erg jammer ;-))

Het is veel erger geweest, rond m'n 18e een tijd volledig bedlegerig geweest (kan ik me niet eens meer goed herinneren). Dus nu 24 uur werken, huishouding, relatie etc. is al heel goed. Ik ben gedeeltelijk arbeidsongeschikt verklaard en op zich kan ik er redelijk mee uit de voeten. Alleen die stomme ivf vreet energie. Na de 1e poging heb ik een tijd thuis gezeten, ook naar een psychologe geweest. Ik twijfel erover of ik haar nu weer zal bellen. Punt is: ik wéét wat ze gaat zeggen en ik wéét wat ik moet doen. Misschien morgen wel voorstellen bij de arbo, al is het maar om 'goede wil' te tonen. En me vooral morgen niet beter voordoen dan ik me voel. Die neiging heb ik nogal eens en da's niet slim.

Bij mijn vorige baan een periode gehad dat ik standaard begon te janken zodra ik in de auto naar huis zat. Dan was het gewoon op: de hele dag 'normaal en gezellig' doen terwijl je met zoiets zwaars bezig bent. Dus ja, je hebt helemaal gelijk: de situatie niet onderschatten, mezelf niet óverschatten, open erover zijn en mezelf de tijd gunnen. Ik ben nu erg aan het nadenken over wat ik zélf zou willen met werk. Helemaal thuis zitten wil ik niet, maar wat dan wel? Misschien halve dagen ofzo. Werk nu 4x6 dus 4x4 zou misschien haalbaar zijn. Of zelfs maar 3x4. Geen idee ook wat zo'n arbo vent gaat zeggen. Die zijn meestal erg voor 'weer aan de slag en niet te lang thuis zitten'. Bleeeghhhh. Ik baal hier soms zo van.

Geplaatst

Rubster nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Babeth in Schiedam schijnt de zon, wel grappig dat jou man regelmatig naar Schiedam komt.

Geplaatst

Klaartje

wat de arbo betreft, soms kan het echt enorm meevallen hoor, ik heb totaal geen gepush gehad.

Je werkt eigenlijk 4x6, dan klninkt 3x4 al behoorlijk veel.

en dan bedoel ik die 4 uur achter elkaar. Waarom stel je niet voor 4x2? om er in te komen en daarna opbouwen naar 4x3 naar uiterlijk 4 , 4x4 naar uiterlijk 5

4x5 naar tot uiterlijk 6 en dan uiteindelijk 4x6?

Op deze wijze heb je ongeveer iedere dag dezelfde belasting en heb je niet zo met pieken te maken.

Zelf werk ik 40 uur en toen ik weer ging reintegreren was het de bedoeling 3 dagen van 2 uur en opbouwen, na de 2de dag van 2 uur merkte ik dat het voor mij niet prettig was. Door de "lege dag" er tussen kwam ik er niet in. De week erop 5x2 uur en dat ging redelijk...ik kom het iedere week uitbouwen. Ben alleen even blijven steken (3 weken) op 5x6 toen naar 5x7 en inmiddels weer ft (sinds half november)

De laatste extra uurtje waren voor mij toen het moeilijkste.

Misschien kun je ook voorstellen om eerst thuis vanuit huis bv. je mail door te nemen? misschien niet van toepassing bij jullie?

in ieder geval heel veel succes en 1 tip (kreeg ik van mijn man omdat ik me ook altijd goed wil houden en laten zien dat ik sterk ben) vertel alles!!! schaam je niet voor eventuele emoties of wat dan ook!!!

succes!

liefs

Babeth

3x4 is wel de helft van 6x4 maar ineens 3 uur achereen is best veel.

Geplaatst

Hallo dames,

de gyn heeft gebeld.

En ja we moeten naar de internist. Met deze waardes mogen we niet met icsi beginnen. Dus 21 december om 08.20 uur krijg ik een consult van 2 uur. Geen idee wat deze mensen nog meer van me willen weten. Maar ja. We gaan er voor.

De problemen van mijn man worden op lange baan geschoven zolang we in de icsi zitten. Daarna gaan we maar weer eens kijken. Ze kwam meteen met een seksuoloog op de proppen. Dat had ik al verwacht. Maar sta er niet helemaal negatief tegenover. Maar doordat ik nu lucrin gebruik en geen zin heb en mijn man ook niet wordt dat op de lange baan.

Verder wordt er wel een afspraak gemaakt voor de ivf intake. Als eind januari niet een ja gegeven wordt door interne prik ik nog een maandje door met de lucrin.

Heb ook gevraagd waarom de huisarts dat moet doen. Dat hoeft dus helemaal niet. Mag het gewoon zelf doen.

Moet straks voor de icsi toch ook weer zelf prikken.

Dat was hem wel weer. Zou wel een potje willen janken, maar dat kan nu even niet.

sterkte.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Sja, onverklaarde klachten zijn zo heftig! Ook mijn allergien vallen niet te verklaren, maar stress lijkt toch wel van enige invloed bij mij. ME is wel echt heel klote hoor. Oneerlijk dat 1 mens zoveel tegenslag moet treffen he?

Ik wil je echt niets aanpraten, maar jouw ziekte (sorry als ik het met die bewoording zwaarder maak), kinderloosheid, vele behandelingen en dan nu de wreedheid van het verlies van een droom die eindelijk werkelijkheid aan het worden was en dan de onzekerheid wat de toekomst brengen gaat... dat noem ik echt gewoon teveel.

Als jij je tranen opspaart voor bij die arbo morgen en je interne conflict benoemd, vechten voor carriere en vechten voor moederschap, waarbij nu geen van beide lukt (nog) dan kan hij niet anders dan begripvol zijn. Wellicht heeft hij zelfs goed advies, ik heb er echt veel aan gehad. Als ze zien dat je slim bent en bereid bent om (aan je zelf en de baan) te werken, dan denken ze echt inhoudelijk en heel pro-actief met je mee. Dat is hun werk ook.

Duss. laten hun maar komen met hoeveel uren ook! Geef jij maar aan, wat je denkt te kunnen nu. Kun je op kantoor zijn en je ding doen, al is het maar kort? Of krijg je het daar spaans benauwd van? Als je echt mocht kiezen, waar voel je je nu wel goed bij?

Het komt weer goed hoor dame, je bent zo sterk. Maar nu toegeven aan de zwaarte, mag ook wel eens.

Geplaatst

Rubster, wat een hoop te verwerken ineens. Sterkte, straks maar wel goed huilen hoor!

@ Babeth, ik vind die uren ook al veel klinken. Maar ik denk dat Henne even niets moet voorstellen en het beste kan aangeven hoe ze zich voelt. Zo kan de arbo de belastbaarheid goed inschatten en met een oplossing komen. Daar zijn ze voor!

Geplaatst

Rubster meid...wat een nieuws...balen en heel veel sterkte!!! Laat de tranen maar gewoon komen!!! Mag wel hoor!

Henne...succes morgen met het gesprek met de arbo...heb het zo'n beetje gevolgd en kan alleen maar zeggen...geef aan hoe je je voelt en laat de arbo-arts inschatten hoeveel je inderdaad kunt hebben qua werk...is wel fijn om afleiding te hebben, maar het gewoon lekker rustig opbouwen is niet verkeerd...ik heb er na mijn miskraam minstens 3 weken over gedaan om weer fulltime te gaan werken, maar ook toen trok ik het af en toe niet...zeker ook niet in combinatie met alle sportlessen die ik geef...nu heb ik het weer wat meer op een rijtje, al merk ik wel dat het me nog steeds niet allemaal even veel boeit...

Miki...ik zie in je handtekening dat je morgen (tenminste, dat neem ik aan, er staat nu 10/2) de bloedtest moet herhalen...sterkte meid...

Mijn werkdag zit er voor vandaag bij mijn ene werk op...vanavond nog een zumbalesje en dan morgen nog een dagje werken en lesgeven en dan ben ik lekker vrij...

wat ging deze week toch langzaam...niet meer leuk gewoon...

liefs,

Nico

Geplaatst

Meiden ik ben er weer en met heel goed nieuws! Ten eerste natuurlijk dat er twee veilig in mijn baarmoeder zitten, ik heb nog nooit zulk goed beeld gehad, naar binnen zien floepen en zelfs het fotootje met wit vlekje meegekregen... Misschien toch omdat ik 5 kilo ben afgevallen, of deze man (voor het eerst een man!) kon het beter.

En we hadden een 100 % score! Dwz: van de 11 eitjes waren er 10 rijp, zijn er 10 bevrucht en alle 10 doorgedeeld! Wauw... je zou bijna zeggen, met zo'n goed begin... en dan komt de stiekeme hoop op cryo's terug, maar ja, ze zei inderdaad weer dat het beter is op nergens op te rekenen, ze laten ze nog een nachtje zitten.

Op het laatst nog gevraagd: een 7-cellige en een 8-cellige dus dat is ook mooi, maar dat had ik de vorige keer ook.

Oh ja en ik zei dat ik van het Maasstad pas op eerste Kerstdag mocht testen en toen zei hij: twee weken na de punctie is goed hoor, dus van mij mag het maandag (de 21ste). Was toch al niet van plan tot Kerst te wachten maar dan kan ik er mooi tussenin gaan zitten. We zien het wel, het grote wachten is weer begonnen!

Mart, volg mij maar weer morgen!

Geplaatst

Rubster, wat domper dat je niet met ICSI mag beginnen. Laat je tranen maar goed rollen hoor, het moet er toch een keer uit! Maar waar ligt nu precies jullie probleem, want ik snap het niet helemaal volgens mij. Sorry misschien 's ergens een verhaaltje van je gemist.

Henne, vlak na je miskraam heb je al aangegeven dat je heel erg sterk bent en niet snel klein te krijgen. Mede door wat je al hebt meegemaakt.

Maar pas op dat je al deze negatieve energie wel goed verwerkt, want ergens houdt het op. Ook al zijn we nog zo flexibel (de een wat meer dan de ander), teveel negatieve gebeurtenissen/gevoelens kun je niet maar blijven wegwuiven, omdat je misschien te trots bent om dit aan de buitenwereld te laten zien.

Omdat ik zelf ook al best wat heb meegemaakt, heb ik ontdekt dat ik wanneer ik me openstel voor anderen ik juist meer begrip krijg voor m'n hele situatie.

Dit maakt me aan de ene kant kwetsbaar, maar aan de andere kant ook sterk, want ik mag me nu voelen zoals ik me ook echt voel, zonder m'n trots daarvoor aan de kant te zetten.

Het is fijn te zien hoeveel liefde en hulp mensen je geven als je het even niet trekt.

Dit doet me erg goed, terwijl ik er eerst helemaal niks van moest hebben.

Ik had altijd zoiets van laat mij m'n eigen gang maar gaan, want ik red het wel.

Tot er weer wat gebeurde dat me heeft doen beseffen dat ik toch niet alles alleen kan...en helaas ook niet alles kan.

We zijn nu eenmaal geen superwomen...en daar moeten we toch eerst achter zien te komen.

Misschien is het opbouwen van het aantal uren een idee zoals Babeth aangeeft, of geeft juist vermindering van uren wel een heel stuk rust.

Dat is iets wat jezelf moet zien te ervaren en waar jezelf ook je eigen keuzes in moet maken.

Voor nu is het gewoon heel erg rot hoe je je nu voelt, maar ik denk dat een aantal van ons de fase waarin je nu zit wel erg goed herkennen en ook begrijpen.

Pas goed op jezelf meis!

Geplaatst

Wauw Caroline, dat is zeker een prima opbrengst. Daar moeten toch zeker wel een paar cryoos uit voort komen zou je zeggen... Geweldig!

En je mag de 21e al testen. Dat is wel heel erg snel. Is het een bloedtest of thuistest.

Ik mag de 24e voor een bloedtest komen, omdat ze tussen Kerst en Oud en Nieuw dichtzijn.

Miki, vervelend dat je morgen weer moet testen, terwijl je wel beter weet. Hopelijk geeft het in ieder geval geen onzekerheid meer. 4_4_109.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb095&pp=ZSman000

Geplaatst

Bloedtesten doen ze niet. Het beleid van het Maasstad is testen 18 dagen na de punctie, maar deze arts van het EMC zei dat 15 dagen na de punctie ook al kan. Misschien de 23ste maar testen dan? Ik kijk wel, eerst maar zien te halen!

Hoe is het met jouw buik?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden