Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

stoppen met roken is echt een kwastie van wilskracht! Wij zijn ook allebei gestopt, Vin heeft er iets meer moeite mee dan ik, maar hij rookte ook veel. Ik kan heel af en toe op een feestje nog wel eens overstag gaan, maar dan blijft het bij 1 sigaret en als dat 2-3 keer per jaar voorkomt is het vaak. Maar geen haar op mn hoofd om dat te doen als we in een poging zouden zitten, laat staan als ik zwanger zou zijn!!!

Geplaatst

Laten we erover ophouden, er is al zoveel over roken gezegd op het forum... heel goed Sylvie...

Het gaat op zich wel goed vandaag en gister ben ik wat positiever, de eerste paar dagen zat ik in een negatieve spiraal en geloofde ik er niet zo in, nu denk ik: het zou best kunnen! Heb de hele dag al wat steekjes, vooral rechts maar dat kan natuurlijk net zo goed een eierstok zijn... Ik slaap ook iets beter, wat minder gespannen dus ik hoop dat ik het zo kan volhouden. Denk inderdaad maandag te gaan testen, dat kon volgens de arts die de TP deed.

Geplaatst (aangepast)
Gaat ze zitten vertellen dat ze bij 34 wk zoiets had van ach kan toch geen kwaad meer en is dus weer doodleuk gaan roken.

Sorry maar kan daar echt niet bij met mijn verstand en heb daar ook best moeite mee.

Wij proberen er alles aan te doen om onzelf en een toekomstige baby alle kansen te geven en dan hoor je zoiets!!!

hier valt me de bek van open...echt waar...maar er is al genoeg over gezegd...dus ik hou het hier dan ook bij...

Fren en Rubster...balen dat het niet lekker gaat bij jullie en dat jullie je eigenlijk min of meer voorbij aan het rennen zijn...ik ken het gevoel en heb er toen bewust voor gekozen om een tijdje te stoppen met lesgeven...hoe graag ik het ook deed...merk nu ook nog af en toe dat ik mezelf weer voorbij stoom en dan hup...weer aan die handrem trekken...ook al vervang ik die les dan niet...ze blijven me toch wel aardig vinden. Zeker in dit traject, of je nu in een pauze zit of weer begonnen bent of zwanger bent, je lichaam heeft op zijn tijd rust nodig...

Ik hoop dat jullie de kracht en moed vinden om toch ook voor jullie zelf te bepalen, zo...tot hier en niet verder...en wie weet wordt het wel voor jullie geregeld...sterkte meiden!!! en blijf ook bij jezelf...

San...zoals Babeth al zei: niet afgevallen, maar ook niet bijgekomen...maar wel mooi gevuld...hihihi...succes bij de diëtiste!!!

en toen wist ik het niet meer...hahahaha...

liefs,

Nico

aangepast door Tool
aanvulling
Geplaatst

Mooi dat je wat positiever bent Caroline. Op zich voel ik me ook wel goed. Ben wel vrolijk enzo, maar hopen dat ik dat blijf.

Als ik aan testen toe kom, dan denk ik dat ik niet eerder dan woensdag 22 dec. test.

Geplaatst

Caroline en Mart...gelukkig dat het bij jullie ook iets beter gaat...blijf toch die positiviteit erin houden...:support:

en Mart....als het helpt met de granaatappelsap voor de innesteling, dan ga ik dat ook doen...:happydance:

xx

nico

Geplaatst
Caroline en Mart...gelukkig dat het bij jullie ook iets beter gaat...blijf toch die positiviteit erin houden...:support:

en Mart....als het helpt met de granaatappelsap voor de innesteling, dan ga ik dat ook doen...:happydance:

xx

nico

Jan neemt zo nog een paar nieuwe pakken mee, want de andere twee heb ik al op:-)

Geplaatst

Fren weet je wat ik deed toen ik een tijdje echt op tijd naar best moest: het alarm van m'n mobiel zetten. Heel kinderachtig maar het hielp wel. Ik 'mocht' van mezelf één of twee keer per week het alarm negeren, maar alleen als ik de volgende dag niet hoefde te werken. En op die avonden genoot ik dan ook echt van nog even lezen, een film kijken, gezellig nog even samen zitten etc. En als ik de andere avonden braaf op tijd in bed lag, gaf me dat óók een goed gevoel. Net een kind met zo'n beloningsschema haha, maar toch werkt het gek genoeg best goed.

Roken ga ik niks over zeggen. Alles is al gezegd ;-)

Granaatappelsap? Appelsap had ik wel gehoord, ook veel gedronken. Maar of dat 't nou geweest is? ;-) Vitamine E is ook belangrijk, dus neem er lekker ene bakje amandelen bij dames. De 21e al, da's over een krappe week....spannend! En hou maar gewoon de datum van het EMC aan hoor Caroline, doe ik ook nog steeds al loop ik in Voorburg.

Geplaatst

Mart ik had dat sap ook gekocht, met framboos, van Healty people? Kon geen andere vinden. Kan niet zeggen dat ik het echt lekker vind en het is ook naaiend duur trouwens, maar goed, ik drink het braaf.

Geplaatst

Haha, Caroline, Jan schold net ook al dat het zo duur was.

Henne, hier op het forum is er wel 's wat over geschreven vandaar dat ik dacht baadt het niet dan schaadt het niet. Het is in ieder geval gezond.

Geplaatst

Hmmm over dat roken....... er is idd alles al over gezegt bah!!

Caroline en Mart gelukkig gaat het weer wat beter mentaal met jullie dan een paar daagjes geleden. Vasthouden dat goede gevoel hoor!!

De dietiste was blij dat ik eindelijk zwanger was!! En het mooiste wat ze zei was: je mag nu niet afvallen, wel op gewicht blijven. Dus daar streven we naar...

Babeth vind je uitspraak helemaal geweldig!!!!! Die houden we erin....

Geplaatst

Caroline, die van healthy people is volgens mij nog de goedkoopste! hij is er ook van Coolbest, duurder en meer calorieen!

ik ben net nogmaals bij de h.a. geweest, ze kan de aanhoudende verhoging van 37.6 niet verklaren....oren, longen, hartritme, bloeddruk en urine allemaal oke.

als laatste ook nog een bloedtestje gedaan om naar het bezinksel te klijken maar dat was ook goed, dus geen directe aanwijzing op een ontsteking.

De assisitente keek wel even vreemd naar de kleur van de urine, die wordt wat fel van kleur vanwege de vitamine B100 die ik slik haha.

Maar goed, de h.a. denkt toch dat het het staartje van de griep is omdat ik me verder fitter voel als een week geleden. Ik hoefde van haar ook geen paracetamol te gebruiken maar ze begreep wel dat wij liever de temperatuur niet op willen laten lopen. Ik houd me deze week nog gedeisd en hoop maar dat het dan echt over is.

Toen het bloedprikken ter spraken kwam kreeg ik ook nog de mogelijkheid om het via het diagnostisch centrum te doen, dan konden ze ook nog het hcg prikken maar ik heb he maar niet gedaan. de waarde op zicht zegt niets, we wachten volgende week maar af.

fijn om hier de positeve klanken weer te horen!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

ja zo irri sylvie. Ik weet hoe je je voelt. Een vrienden van ons wil ook zwanger worden en vind het gek om nu al foliumzuur te slikken dat doet ze pas als ze zwanger is. En rookt als een ketter en haar vriend ook. Verder zijn het schatten maar als ik dat zou kunnen veranderen dan had ik dat gedaan. Ze zeiden ook dat ze het knap vinden dat wij zo ver gaan. Dat hun dat nooit zouden doen. Maar zijn blij voor ons dat wij het wel kunnen doen op deze manier. Maar ik vind dat je pas kan oordelen als je in de situatie zit wat je zou doen.

Martha misschien is dit juist een goed teken dat het anders is dan de vorige keren. ik hoop het zo voor je.

Geplaatst

Mart en Caroline...wat is dat voor sapje? En Klaar...waar is vitamine E precies goed voor dan?

Sandra...zo is dat! Afvallen is niet aan de orde nu, jij gaat heerlijk genieten van je zwangerschap zonder dat het de spuigaten uitloopt en na deze zwangerschap weer met je gewicht bezig! Goed plan hoor!

Mart en Caroline...wat kruipt de tijd bij jullie voor mijn gevoel! spannend hoor, wat zal het weer eng zijn volgende week. Duimen blijven draaien hier voor jullie!

Klaar wat een systeem...optijd naar bed met een herinneringsalarm op je mobiel! Ik merk ook dat ik wel een stok achter de deur moet hebben hoor. Gisteravond was het eigenlijk te laat, half twaalf, en vanmorgen er dus om kwart voor zes uit. Nou geeft dat voor een keer niet maar ik merk echt aan mezelf dat ik minder fit en alert ben na zo'n kort nachtje. Persoonlijk heb ik er nogal moeite mee als ik dit doe, per slot van rekening werk ik met levens. Maar goed, vanavond moet ik dus optijd naar bed van mezelf (daar kan ik dan s'morgens al naar verlangen) maar kom ik eenmaal thuis na een dag werken dan heb ik geen fluit zin hoor!

Mijn voornemen is om vanavond om half tien te liggen!

Geplaatst
Klaar wat een systeem...optijd naar bed met een herinneringsalarm op je mobiel!

Ja haha, erg he. Maar anders blijf je zo ongemerkt heel makkelijk te lang hangen. Meestal juist uit moeheid!! Als ik erg moe ben, dan heb ik geen puf om naar bed te gaan als ik eenmaal op de bank lig. En het grappige was, dat Jay na een tijdje dan ook riep: "naar bed schatje" als dat alarm afging. Hijzelf kan ook helemaal niet op tijd naar bed gaan hoor. Als het voor twaalf uur is, is het vroeg.

Geplaatst

Deal! Maar ik denk dat gerard me ook wel naar boven stuurt vanavond! Ben nooit een heel gezellige, lieve, vrolijke echtgenote als ik wat slaaptekort heb :(

Geplaatst

Enorm verstandig...maar ik kan errug eigenwijs zijn dus of ik luister is weer een tweede...(zelf kennis hé!)

Klaar ik heb trouwens ook nog maar even een afspraak gemaakt bij de kapper :)

Geplaatst

Esther, Mart schreef hier dat ze na de TP granaatappelsap had gehaald omdat dat goed zou zijn voor de innesteling. Nou ga ik echt niet op alle 'adviezen' in, drink gewoon koffie (met mate) eet gewoon kaas (met mate) etc. maar ik zag het staan en dacht, ach, ik ben toch wel een sapjesdrinker dus proberen.

Het is dus granaatappel/framboos, ik vind het een beetje een wrang nasmaakje hebben en het is (bij de C1000 tenmiste) 1,92! Ik mag van mijn vriend nooit meer omrekenen naar guldens maar als ik dit soort prijzen zie kan ik niet anders: ruim 4 gulden dus voor een pak sap, hoe belachelijk is dat... Maar ja, toch maar gedaan een keer.

Geplaatst

ja maar ik moest ook wel eigenlijk hoor...!!! Echt geen smoesje!

Ik ga voor de volgende keer ook maar eens aan een sappie!

Geplaatst

Hoi, morgen gaat mijn eerste spuit deca er weer in. Heb eigenlijk wel weer zin in IVF. Het is alleen nu de start zo dichtbij komt ook wel weer heel spannend zometeen.

Ik zal proberen wat vaker mee te schrijven. Lees altijd met jullie mee, maar jullie schrijven zoveel dat ik vaak niet aan schrijven toekom ;-).

Geplaatst

Jahhhhooooooooo Sandra, gefeliciteerd!!!!!!!! Wat heerlijk zeg, een baby on the way! Wat moet jij je geweldig voelen, niet? Kon niet eerder reageren ivm drukte op werk, maar had natuurlijk al wel gezien dat het goed zat dinsdagmorgen. En na de kerst de echo, oehhooe spannend ze. Ik heb nog niet bijgelezen, maar hoe voelen jullie je Mart en Caroline? Gaat het nog een beetje met jullie, of worden jullie langzaam gek....?

Sorry aan de rest, maar moet even bijlezen :-)

tot later.

groetjes Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden