Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Okay, om het af te leren... stel ik jullie graag ook nog voor aan Maru. Maru is gek op (te) kleine dozen. Als je een keer een avondje tijd hebt... er is veeeel meer, echt een lekker beest ook.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

owwwwwwwwww Miki, ze zijn inderdaad geweldig!!!

Ik kan me voorstellen dat het verhaal van je vriendin je aan het denken zet, maar wat je zegt, eerst he gesprek in het vu en in DD, wie weet. Mogelijk is Imsi juist voor jullie een goede behandeling? Geniet van je avondje uit, het wordt vast erg gezellig!!!

Caroline, ik hoop dt het mooie blauwe hart van Martha je goed gedaan heeft, ik zou willen dat ik je op de een of andere manier een beter gevoel kan toezenden.

Martha, jij hebt een leuke avond voor de boeg zo te lezen, geniet ervan, toch bijzonder om zo een periode af te sluiten. Hoe gaat het eigenlijk met je vader?

ursela, met mij gaat het wel wat beter, vanochtend nog even met dr. Scholtes gemaild wat ik het best kon doen met een temp. van rond de 37,5, temperen of niet, ik mag stoppen met de paracetamol, ik slikte er nog max 2 per 24 uur.

Straks even met mijn man wat boodschappen gedaan bij de Makro en naar de bakker geweest. Bij thuiskomst was mijn temp. 37,7, nu doe ik weer niets en dan houd ik het maar in de gaten. Ben nog wel heel erg onzeker merk ik, zal blij zijn als de eerste echo geweest is, hoop dan "iets" meer rust te hebben al is de weg dan ook nog lang.

Geplaatst

Caroline, wie weet is het gewoon van de extra hormonen die je lijf aan het aanmaken is. De hele weg naar dit toe was anders dan de vorige keren en beter resultaat, dus dit hoeft echt niet hetzelfde te betekenen. En ik weet ook wel dat wij dit allemaal kunnen schrijven en dat jij ondertussen heen en weer geslingerd wordt tussen ja jullie hebben gelijk en even later, nee het voelt hetzelfde maar wie weet.... Ben je een vroege tester? of durf je dat niet/ Hou je daar niet van? Morgen dag 8, dus theoretisch zou je iets kunnen zien...of niet.maar ja dan weet je het ook...

Mart, lief dat je zo meeleeft en steun geeft aan Caroline, jij ook nog even volhouden hoor!

Nico, je moet je hart volgen en als die zegt, niet gaan, dan niet doen...

Sylive, die laarzen ga je nog wel nodig hebben hoor ;-) De (echte) winter moet nog beginnen!

En voor de rest, sorry, heb nog niet bijgelezen met volle aandacht (kind van 3 eist hier veel aandacht vandaag..)

Ik ga even relaxen.

tot laterrrrrrrr

groetjes Sab

Geplaatst

Door mailen, kan het beste door de link te kopieren vanuit Youtube. Dan het beste om op naam van het filmpje te zoeken daar. Laat even weten of het lukt, anders haal ik de link uit mijn bericht en zet ik die er los bij.

Miki dank je voor die filmpjes, geweldig, die eerste 2! Heb zelfs hardop gelachen... Weet iemand hoe ik die kan doormailen naar mijn vriend?
Geplaatst

Oooh wat ontzettend lief die filmpjes. Wat zijn het toch prachtige onnozele beestje hè. Fantastisch! Daar kun je de hele dag wel naar kijken...

Miki, ik kan me goed voorstellen dat je erg bent geschrokken door het nieuws van je vriendin. Zulk nieuws hakt er altijd ongelooflijk in.

Voor jezelf moet je hier een weg in zien te vinden. Hoe om te gaan me je gevoelens in bijzijn van haar? Dit is natuurlijk ook heel sterk afhankelijk hoe zij er zelf mee om gaat. Maar wat ik zelf heb ervaren is dat hoe bespreekbaarder het wordt tussen beide partijen hoe gemakkelijker.

Zoals je weet ben ook ik ben laatst een hele goeie vriend verloren aan kanker.

Het eerste bericht vanuit hemzelf heeft er toen ook flink ingehakt. Gelukkig kon hij er zelf heel erg goed over praten tot aan het eind aan toe.

Zelfs nog toen hij z'n vrouw ook verloor aan dezelfde soort kanker (binnen 1,5 jaar tijd).

De positiviteit die hij aan ons probeerde door te geven heeft mij in ieder geval wel aan het denken gezet.

"Geniet van alles en iedereen, zolang het kan!" was hetgeen hij iedereen meegaf.

En hij heeft gelijk. Eigenlijk vergeten we door alle dagelijkse beslommeringen te genieten van alles wat we WEL hebben!

En inderdaad moeilijk v.w.b. het doorgaan met deze behandelingen of toch nog een andere weg in slaan.

Het moeilijke hieraan is, dat je niet weet of het wel aan jouw eitjes ligt.

Voor je mailvriendin heeft het goed uitgepakt, maar jij hebt geen garantie of dit ook voor jullie dé methode is.

Misschien dat jullie je hierin eens in kunnen laten adviseren.

Als het volgens de geleerden een goede kans van slagen kan hebben, zou ik zelf ook zeker ECD willen overwegen.

Maar zoals je zegt, eerst je cryootjes nog! Wie weet heb je helemaal geen andere behandeling nodig!!!

Veel plezier vanavond!

Geplaatst
owwwwwwwwww Miki, ze zijn inderdaad geweldig!!!

Ik kan me voorstellen dat het verhaal van je vriendin je aan het denken zet, maar wat je zegt, eerst he gesprek in het vu en in DD, wie weet. Mogelijk is Imsi juist voor jullie een goede behandeling? Geniet van je avondje uit, het wordt vast erg gezellig!!!

Caroline, ik hoop dt het mooie blauwe hart van Martha je goed gedaan heeft, ik zou willen dat ik je op de een of andere manier een beter gevoel kan toezenden.

Martha, jij hebt een leuke avond voor de boeg zo te lezen, geniet ervan, toch bijzonder om zo een periode af te sluiten. Hoe gaat het eigenlijk met je vader?

....

Lief dat je daarnaar vraagt Babeth.

M'n vader heeft afgelopen dinsdag de uitslagen gehad van z'n nucleair onderzoek. Maar eigenlijk weten we nog niet meer dan we al wel wisten.

Het is nu in ieder geval zover dat het Antonius Ziekenhuis waar hij onder behandeling is, nu een verzoek bij het MCL heeft neergelegd voor een hartoperatie.

Dit moeten we nu eerst weer afwachten.

Kan dus ook wel weer even duren.

Zegt het MCL dit niet te willen doen, dan doen ze hetzelfde verzoek bij Zwolle en Groningen.

Verder voelt hij zich wel prima en de medicijnen die hij gebruikt vangen het nu in eerste instantie goed op.

Spannend is het in ieder geval wel.

Geplaatst

hoi Ursula, nou...mijn fitnessbaas (van wie de babyborrel dadelijk is, maar waar ik toch niet naartoe ga heb ik besloten) heeft oko in haar zwangerschap zumbalessen gegeven, en steplessen en weet ik wat nog meer...zij heeft de zumbalessen wel eerder opgegeven, omdat ze dit te lastig vond met haar buik. maar step en body pump heeft ze tot bijna aan het einde door gegeven...step deed ze dan op een lage step en pump deed ze op het einde met losse gewichten geloof ik, omdat haar buik in de weg zat...

als het voor jou niet prettig voelt, dan moet je het niet doen...je kunt dan beter gewoon een flinke wandeling maken of misschien op een crosstrainer of loopband of fiets gaan zitten/staan/lopen.

Luister in elk geval naar je lichaam. zolang als jij het volhoudt, zou ik het gewoon blijven doen...misschien in het begin niet zo fanatiek, omdat je lichaam toch veel verandering doormaakt, en probeer daarna je hartslag ook niet al te krijgen...gewoon in een comfortabele zone zitten...

Marianne, hoe is de punctie gegaan vandaag??

Mart...je bent nu aan het borrelen...heel veel plezier, geniet ervan! en dan op naar een nieuw begin!!! zowel in je werksfeer, maar ook in je thuissfeer, met een beebje op komst!! heb er nog alle vertrouwen in...

Henne...uhm...Klaartje...hoe is het met jou???

Esther...erg trouwens dat het weer niet goed ging met je zus nadat ze met de AB was gestopt...is ze nu weer aan de AB dan??? hoop dat het toch gauw over is, haar klachten en dat ze toch van haar zwangerschap kan gaan genieten...

ga dadelijk met mijn beste dinnetje (en tevens collega) naar de kerstborrel bij ons op het werk..hihihi...ze heeft het op dit moment zwaar want ze heeft besloten dat ze wil gaan scheiden...ging al langer niet meer goed tussen hen en er is de laatste tijd zoveel gebeurd, dat ze de knoop nu toch heeft doorgehakt...heeft het lang volgehouden, ook vanwege de kids, maar het gaat gewoon niet meer...dus we gaan dadelijk effe onze gedachten op iets anders zetten...hihihi..

fijne avond allemaal en tot vanavond weer ergens!

liefs,

Nico

Geplaatst

Sorry voor het gezeur, word er zelf ook moe van, dus jullie vast ook, ik hou ermee op!

:toppie::icon_flower::luck::gekruiste vingers 1:blowkisses::ygg::goodluck::positive energie::CYBER_HUGS::thumbsup::bubbles::leuke034::love9::drink:

Geplaatst

Caroline, als je er zelf moe van wordt is het misschien goed om te stoppen met je onzekere gevoelens maar voor mij hoef je het zeker niet te laten hoor. Ik vind het namelijk absoluut GEEN gezeur. Dit forum is er toch voor om je angsten en onzekerheid kwijt te kunnen? Je mag mij ook pbtjes sturen vol met geklaag en gezeur en angsten etc. Dan probeer ik wel woorden te vinden om je op te beuren. Nog een kleine week en dan weet je eindelijk iets meer. Die wachtweken zijn ook gewoon slopend!

Geplaatst

same to you en nog even volhouden hoor!

:toppie::icon_flower::luck::gekruiste vingers 1:blowkisses::ygg::goodluck::positive energie::CYBER_HUGS::thumbsup::bubbles::leuke034::love9::drink:

Geplaatst

Caroline je zeurt niet hoor. Je bent gewoon onzeker en dat mag je hier echt wel ventileren.

Iedereen aan de kerstborrel geloof ik?? Veel plezier.

Nico verstandig dat je je eigen gevoel luisterd. lekker niet gaan.

Geplaatst

hai meiden

Caroline, je zeurt inderdaad helemaal niet, je bent gewoon menselijk, onzeker en bang, zo herkenbaar!!!! we duimen voor je hoor!

Martha, wat een onzekerheid nog zeg, en ook dat ze anders andere ziekenhuizen moeten benaderen.... fijn dat ie goed op de medicatie reageert, zal best een geruststelling zijn, ook voor jullie.

Nico, goed dat je met je vriendin samen bent gegaan, hebben jullie mooi steun aan elkaar.

Ursela, wat een gedoe bij jullie met die instantie, jeetje, maar zoals ik het begreep is het bijna afgerond, dat komt erg goed uit!!!! top gedaan!

Sylvie, hoe is het bij jullie?

liefs

Babeth

Geplaatst

hallo meiden.

heb gister mijn eerste eicelpunctie gehad en moet zeggen dat het me allemaal wel meeviel, zag er zo ontzettend tegenop maar mijn baarmoederfoto vond ik erger.

had voor die tijd dormicum gehad waar ik suffig van werd en dat andere middel via infuus, de napijn vind ik wel erg vervelend.

kan amper bukken en aldoor iets buikpijn maar das ook logisch.

ben sinds gister ook met utrogestan begonnen.

dus mss dat ik daar wat last van begin te krijgen.

weet dat we 7 bruikbare eitjes hebben!!!!!

en morgen horen we hoelaat we de TP hebben en ook dat gebeurd als het goed is morgenmiddag.

daarna natuurlijk een spannende tijd, maa heb genoeg afleiding, mijn zoon:) en mijn verjaardag as woensdag, kerst, verjaardag van mijn man en dan oud en nieuw en denk dat ik op 1 januari dan mag testen.

jullie zijn weer op de hoogte:)

groetjes marjan.

zal me nog even wat meer inlezen op jullie. wie wat heeft en hoe en wat:)

maar wel blij dat ik dit met jullie kan delen en vragen kan stellen aan ervaringsdeskundigen:)

Geplaatst

Marjan, 7 eicellen das een mooi resultaat. Hopelijk zoveel mogelijk bevrucht en heb je nog een paar cryo's

Nico, ik weet niet of je nu wel of niet naar die babyborrel bent gegaan maar ik doe het zelf niet meer. De meeste mensen hebben geen uitleg nodig en anders zeg ik gewoon dat ik dat mezelf niet wil aandoen. Als ze er geen begrip voor hebben is dat hun probleem.

verder ben ik alweer kwijt wat ik tegen wie wilde zeggen hehehe :)

ik kom net ook van de kerstborrel van mn werk maar vond er niet echt veel aan. Heb wel vandaag gehoord dat ik de functie heb gekregen waar ik gisteren op heb gesolliciteerd (zelfde bedrijf). Mijn leidinggevende riep me vanmorgen en ik dacht nu gaat ze vertellen dat ik het niet ben geworden. Maar tot mijn verbazing zei ze jij bent het geworden... en ik zo huh?! Niet dat ik mezelf er niet goed genoeg voor acht maar ik ben gewoon zo erg ingesteld op slecht nieuws merk ik..... dus ik helemaal blij. Eindelijk iets positiefs! en een functieschaal hoger dus meer centjes.. ook lekker.

oja Miki, die filmpjes ohhh geweldig. Ik ben een echt kattenfreak, heb er 4 rondlopen.

Geplaatst

Marjan mooi resultaat, doe het lekker rustig aan en laat je verwennen. Op naar een mooie tp.

Sen gefeliciteerd met je nieuwe functie. Meer centjes is altijd meegenomen toch?? Zeker met ook op een baby uitzet ;)

testr idd hele grappige filmpjes. Katten kunnen zo vermakelijk zijn als ze niet liggen te slapen..... Die 2 van mij zijn ook af en toe krankjorem.

Geplaatst

bedankt Sen en Witje.

ja heb verder nog geen ervaring hiermee dus weet er nog niet veel van.

laat het gewoon over me heen komen.

laat me zeker verwennen:) man en zoon helpen me flink.

en Sen gefeliciteerd met je nieuwe functie!!!!!

ik heb ook 4 katten rondlopen, de jongste van een half jaar maakt de kerstspullen onveilig dus heb feitelijk al een peuter in huis:D

Geplaatst

wij hangen niets in de onderste takken want dan gaan ze ermee tennissen en vliegen de ballen door de kamer :)))

Geplaatst

ja ik ook niet maar ze klimt er gewoon in of springt naar een paar takken hoger:)

ze spring op de kast en haald daar de kerstballetjes uit het kerststukje.

kortom een dikke dondersteen.

heb ik bij de andere katten nooit gehad.

gr marjan

Geplaatst

de 2 jongste van mij hebben vorig jaar het kerststalletje wat onder de boom stond half gesloopt... er zat geen stro meer op het dakje.. dat lag door de hele kamer. Ik kwam thuis en er zat 1 kat op het dakje van het kerststalletje en de ander gebukt ernaast om erin te kijken.. achteraf moet je er wel om lachen :)))

Geplaatst

Hoi meiden

Sen, gefeliciteerd met je nieuwe functie, erg goed gedaan!!!, per wanneer gaat het in? alvast veel succes!

Marian, wat een mooi resultaat, gelukkig zijn jou wachtweken behoorlijk vol gepland

Wij hebben ook 2 katten maar die laten voortaan de kerstboom wel met rust gelukkig.

Met mij gaat het vandaag weer wat beter, mijn temp. blijft tussen de 37,3 en 37,7 (was na het winkelen) dus ben tevreden en weer wat geruster. Vanaf week 5 wordt er meer aan het hartje gewerkt dus hoop maar dat alles echt goedkomt.

Vandaag ben ik jarig, we hebben er niets aan gedaan, ik ben totaal niet fit maar ook geen zin in, mijn man had wel bavaroisgebak in huis gehaald maar smaakte me totaal niet. (niet erg hoor!) Ik heb zojuist wel een zwangerschapshanger besteld, met de zwangerschap van de jongens had ik die ook, maar die zit in een doosje als speciale herinnering.

Henne, hoe gaat het met jou? nog iets met de trouwfoto´s kunnen doen?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Even kort uit trein na nieuwe werkuitje..

Iedereen in gala/smoking, ik nie. Niet goed doorgekomem. Naja boeien. Maar mijn nieuwe team zit een meisje in, waar ik al een zwanger risico in zag. Je raadt het al, stralend, helemaal vol van en al een dikke buik. 14 weken, net verteld. Leuk voor haar, maar echt heel moeilijk en zuur voor mij.

Maar... ik heb tenminste wel lekker whisky en alle bijzondere wijnen kunnen drinken! Pfff.

Geplaatst

Meiske alsnog van harte. Wat een mooie hanger zeg. Kan me voorstellen dat die van jullie jongens veilig in een doosje opgeborgen blijft als hele speciale herinering.....

Testr jammer dat er dan toch een kleine smet op je feestje geweest is. Kan me voorstellen dat het heel zuur was idd. Maar zoals je schrijft jij hebt wel aan de wisky en wijn gezeten, al had je dat natuurlijk liever niet gedaan.

Hier erg onzeker. Tot gisteren heel sterk en geen twijfels. Nu begint het echt allemaal tot me door te dringen en komen alle onzekerheden dubbel en dwars door. Nog een week en 3 dagen en dan zie ik onze frummel(s). Hoort er allemaal bij. Nog 5 diensten van 8 uur, zie er enorm tegenop. Helemaal omdat ik vandaag late heb en morgen vroege. Heb zo wel moeten ruilen, anders had ik afgelopen maandag, de dag van de test geen vrij gehad.......

Zo even wat vrollijks. Het ziet er hier heel mooi uit buiten, erg mooi wit. Moet er straks echt doorheen heb een paar goede bh's nodig. Vind het maar eng zo met een kindje in mijn buik en dan de pad op met de sneeuw en gladheid. Paul zegt dat ik me niet zo druk moet maken en iets moois moet kopen.

Mooie en vooral veilige dag allemaal!!!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden