Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen...gefeliciteerd met je nieuwe functie!!!

Testr...dat is inderdaad een domper op het uitje...maar wel heerlijk wijn en whiskey gedronken...

San...doe maar voorzichtig!!! hier is het ook lekker glad en heel mooi wit...

Babeth...nog gefeliciteerd met je verjaardag meid!!! ook al heb je dan niets gevierd, toch leuk dat je een mooi hangertje hebt gekocht voor jullie jongens...een heel mooi gebaar! knuffel voor jou!!!

Caroline, sjatje...je zeurt niet...en so what...kom hier lekker je frustraties kwijt. De wachtweken zijn gewoon niet leuk en maken iemand heel onzeker, juist omdat je vanalles voelt, of juist niet voelt...nog een paar dagen te gaan...gaat goed komen meissie!!!

Mart...hoe was je borrel???

onze borrel was best wel gezellig...mijn vriendin wilde niet naar huis...ze moest nog rijden en had al 3 wijntjes gedronken...heb haar tegen beter weten toch maar laten rijden...ze is gelukkig goed thuis gekomen. merk aan haar dat ze opstandig door het hele gebeuren is, maar hier haalt ze haar kracht uit...ze heeft zich ook een pakje sigaretten gekocht, vindt het helemaal niet lekker, maar puur om zich af te reageren...heb wel met haar afgesproken dat ik het in de gaten hou en als ik vind dat het te erg wordt, dan zeg ik het haar...

uiteindelijk ben ik maar een kwartiertje ofzo, minder zelfs nog, op de babyborrel geweest...vreemd genoeg voelde ik me heel kalm toen ik daar was...toen ik ernaar toe aan het rijden was, had ik echt een knoop in mijn maag...moest gelukkig toch lesgeven, dus ik moest al eerder weg...leuke les gegeven..zelfs al een kerstliedje gedaan...all I want for Christmas...voglende week hebben we twee kerstzumbalessen...dinsdag en donderdag...leuk...heb er zin in...hihihi...

vandaag aan mijn 4e week van de pil begonnen...mijn tweede strip aangebroken...moet gewoon doorblijven slikken, want anders kon ik niet op 5 januari beginnen met de deca...nog 2,5 week te gaan en dan gaat ie er bij mij ook in, de eerste spuit...

Sylvie...hoe is het met jou? hoe ging de presentatie? Of heb ik dat gemist???

Ursula...een vraagje...bij jullie valt toch altijd veel sneeuw hè? maar als het de eerste keer valt, is er dan ook zo'n chaos op de wegen???

Moet nog een buikspieroefening op een kerstliedje gaan verzinnen voor de zumbales...maar eerst nog een aantal kopietjes maken van declaraties en een factuur afhandelen...

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico, bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik me dan toch maar weer ga opgeven voor zumba. Daar is het makkelijker om wat minder enthousiast te doen. Nee, hier is het niet zo'n chaos op de wegen als in nederland. Ten eerste rijdt iedereen op winterbanden. Ten tweede hebben ze heel veel sneeuwruimmachines. Ook allerlei machines waar ik nooit aan gedacht had, bv in het voorjaar heb je o.a.sneeuwdoorprikmachines, die maken gaten in de sneeuwwallen naast de weg omdat anders het water op de weg blijft staan. Ten derde mag je bijna nergens harder dan 80 km per uur rijden. De meeste ongelukken zijn hier met buitenlandse vrachtwagens die of geen of slechte winterbanden hebben. Maar ik moet eerlijkheidshalve vertellen dat we vorig jaar in november in 1 week allebei onze auto's in de prak hebben gereden vanwege gladheid. De eerste gleed de weg af met mijn man erin, twee x over de kop de berg af en mijn auto besloot zonder iemand erin de weg af te rijden. Dit soort gladheidongelukken gebeuren hier vaak in de winter. Er zijn vaker verkeersopstoppingen doordat in het voorjaar, als de sneeuw smelt, wegen weg worden gespoeld. En modder en steenlawines wegen versperren. Maar iedereen neemt dat heel gelaten op, wat in nederland voorpaginanieuws zou zijn is hier een schouderophalen, hoort bij de lente. Wat je ook hebt in de winter is kolonnerijden, dan moet je wachten en als de rij lang genoeg is rij je achter een sneeuwschuiver over een bepaalde weg, dan rijdt er een controleauto achteraan om te zorgen dat er niemand per ongeluk moterpech heeft en achterblijft. Ik moet altijd wel lachen als ik de berichten uit nld hoor, niet met de auto's maar wel met de trein. De trein heeft (behalve van overstromingen) namelijk nooit ergens last van hier. Oei, werd een lange uitleg.

Babeth, was je jarig? Gefeliciteerd! Ik hoop dat die mooie hanger lang op je buik blijft bungelen. Heb je het al tegen je moeder verteld?

Mart en caroline, weer een nachtje verder!

Geplaatst

Babeth gefeliciteerd met je onjaardag vandaag :-))

Sandra voorzichtig op de weg.

Sen proficiat met je nieuwe functie.

Nico fijn dat alles is meegevallen, knap dat je bent gegaa.

Miki het leven is soms zuur, hopelijk heeft je wiskhy gesmaakt.

Martha met de uitslagen van je vader was verder nog niet veel duidelijkheid, gaat het verder wel goed met hem?

Esther hoe gaat het met jou? Nofal druk met werk en je zus, werkt de AB, wat een onzekrheid toch.

Wat een mooie wereld buiten, als ik de deur niet uit hoefde had ik het niet gedaan. Vanavond uitgenodigd in Delft maar heb er een hard hoofd in. Als je hoort wat er nog gaat komen.....

Kan wel mijn nieuwe sneeuwboots aan.

Humeur is redelijk, zeg net tegen Jeroen het leven is een groot Monopoly spel, alles draait om geld en dat is jammer.

Geplaatst

Uresla nogal heftig 2 auto's in elkaar, de buren zullen wel gezegd hebben daar heb je die buitenlanders, zijn geen sneeuw gewend.

Jou man heeft wel geluk gehad.

En heb je al last van kwaaltjes of valt het mee?

Geplaatst

Ursela, alleen maar leuk, zo'n lange uitleg... Ik had al een keer verteld geloof ik dat ik een vriendin heb in Oslo en die klaagt altijd dat er zoveel sneeuw is, omdat zij alles op de fiets doet... Ik vind het leuk als je zo'n beschrijving geeft zie ik het helemaal voor me. Moet er eigenlijk weer eens heen, heerlijk land.

Ik heb gisteravond al mijn frustratie eruit gehuild (zie er nu heel charmant uit met dikke ogen), terwijl ik naar Sex & the city heb gekeken in bed. Vanmorgen lag er een dik pak sneeuw en ik hoef niks te doen vandaag, dus ik geniet ervan. Heb besloten dat ik er nu neutraal (positief is moeilijk) in sta en de rest van de emoties bewaar voor als ik getest heb maandag. Kijken of het me lukt maar gister was zo'n zware dag, pfff... heb ik geen zin meer in.

Mart hoe is het met jou vandaag?

Fijne en veilige dag allemaal!

Geplaatst

He Caroline, ik leef met je mee, meis. Wat vervelend dat het je deze keer allemaal zo zwaar valt. Neutraal is goed, laat het maar over je heen komen. Vandaag misschien even lekker een sneeuwpop bouwen met je meisje? Is weer afleiding!

Sen, promotie/nieuwe baan! Van harte!!

Babeth, weer een jaartje erbij, veel geluk, dit moet een een mooi levensjaar worden met het brusje voor de jongens!

Miki, Wat balen dat er direct al weer een zwngere is. Ik zou ,me overigens doodongelukkig gevoeld hebben als iederene in gala was en ik niet. Hoop dat de drankjes gesmaakt hebben!!

Ursula, heftig, 2 auto's in 1 week... hoe gaat het verder, voel je je goed, of is het zwaar nu zwanger te zijn met Merel er ook bij?

Sandra, doe maar voorzichtig, lekker je gevoel volgen, maar zou de kans om lekker mooie dingen te gaan kopen ook niet onbenut laten :-)

Ben vanmorgen naar mn werk gegleden ongeveer. Er ligt in Amsterdam letterlijk 10-15 cm sneeuw! De wereld is wel erg mooi zo, maar praktisch is het niet. Gisteren lekker uit eten geweest, met een zwanger vriendinnetje en 2 andere meiden. Gek genoeg kan ik haar zwangerschap erg goed handelen, terwijl de zwangerschap van een ander vriendinnetje constant door mn hoofd speelt. ACh ja, such is life!

Ga maar eens iets doen nu, vanavond surpriseparty voor mn broer die volgende week 30 wordt, hoop dat iedereen wel komt, met al die gladde wegen.

Doe voorzichtig meiden!

Geplaatst

Moeilijke tijden Caroline, vooral die laatste dagen..... Probeer jezelf een klein beetje af te leiden door iets leuks te doen. filmpje kijken ofzo, boekje lezen op de bank.

Ursula dan hebben jullie geluk gehad, allebei de auto's in de prak. Balen zeg. Heb ook een heel beeld bij je beschrijving. Leuk.

Sylvie ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt, het is alleen zo verdomd makkelijk als je er genoeg van hebt nietwaar???

:smilybird:Hier ff mijn favo smileybird!!!!!:positive energie: en een heleboel positieve energie voor ons allemaal!!!!!!!!!!!!

Klaartje hoe is het met jou???? Lukt het nog een beetje met de oefeningen?? En je trouwalbum al klaar??? Hou je goed.

Geplaatst

Hoop dat madam er zin in heeft (is echt een binnenkind hoewel ze sneeuw wel leuk vindt hoor) maar was inderdaad van plan om te gaan sleeen vanmiddag of een sneeuwpop maken! Jammer alleen dat ze haar skibroek niet meer past en die zijn nu dus echt overal uitverkocht... Dan maar een spijkerbroek met maillot eronder...

Geplaatst

hai meiden

Nico, wat goed van je dat je alsnog betn gegeaan, maar mooi op het moent dat het jou uitkwam, helemaal goed! kan me voorstellen dat je ook blij was toen het achter de rug was en het je ook nog meeviel. Ik moet zeggen dat ik altijd "geniet" van je enthousiaste berichten over je lessen, terwijl ik zelf moenteel niet vooruit te branden ben. Nog maar 2.5 week en dan weer aan de deca, wat gaat het ineens snel! januari wordt weer heel erg spannend.

Ursela, ik heb het inderdaad aan mijn moeder verteld, meteen de dag van de test. Vroeg in de middag had ik haar aan de telefoon en gooide ik al mjn verdriet en frustraties over haar heen, ik was zo bezorgd vanwege de koorts en echt alles kwam eruit. toe ik wat gekalmeerd was aan de telefoon volede ik me natuurlijk erg schuldig maar ja, je moeder begrijpt je gelukkig als geen ander.....in de namiddag teruggebeld met een mooi bericht (weer janken uiteraard). Nee, de mensen die wisten van deze poging zijn op de hoogte, net als mijn collega en manager.

Ik kreeg net bericht dat de vraag naar de buikhanger enorm is en pas in januari leverbaar, moet nog even geduld hebbben maar prima.

Wat grappig als je leest hoe het in Noorwegen eraan toe gaat me sneeuw ed, hier is gelijk alles ontwricht. Ook mjn collega´s uit Duitsland snappen er vaak niets van hier hoor, tjsa, en verklaren kan ik het ook niet.... Kinkt heftig dat ongeluk van je man, jeetje, dat maakt je denk ik wel even erg klein, gelukkig er goed vanaf gebracht maar toch.

Miki, wat jammer dat je wel even uit evenwicht gebracht bent gisteren, kan zo confronterend zijn en zeker als je er niet echt op voorbereid bent. Wat je zegt de whiskey en wijn smaakte goed maar logisch dat je het liever andersom had gezien.

Sandra, doe voorzichig buiten, maar weet dat je ukkie(s) erg veilig en warm zitten hoor.

Caroline, heel veel sterkte met de laatste zware wachtdagen, dat gevoel van ik heb er geen zin meer in dat ik akelig he!? je wil helemaal niet zo denken maar het gevoel komt. Probeer wat te genieten van je rustige dag.

Martha, jouw eerste week zit er nu ook op, ook jij heel erg veel succes!!! deze week zal behoorlijk spannend zijn

Esther, hoe gaat het met jou, met het spuiten? en hoe is het verder met je zus?

Hier sneeuwt het ook weer, niet erg hard maar wel continu, de hond geniet er in ieder geval van!

[ATTACH=CONFIG]443[/ATTACH]

Geplaatst

owww Sylvie, die van jullie zal er niet blij mee zijn....die zie ik al bibberend op haar pootjes!!!

3,2 over 25km, jeetje, dat is niet leuk meer! Hier sneeuwt het nu even niet meer, wel mooi wit.

Geplaatst

Heb vanmiddag een afspraak met de dietiste maar die ga ik maar afzeggen, zal blij zijn als ik weer thuis ben.

En dat etentje in Delft zal vanavond ook wel niet doorgaan alles staat richting den Haag vast.

Geplaatst

Miki, hè jij ook al een zwangere in je nieuwe team... we blijven er maar mee geconfronteerd worden. Maar wel een gezellige borrel gehad? Balen dat je niet in gala kwam. Maar goed, niet goed gecommuniceerd, kan je ook niks aan doen. En als ik je zo een beetje inschat, zie je er altijd in de puntjes verzorgt uit:-)

Babeth, wat een lieve hond heb je. En alsnog van harte gefeliciteerd. Mooie hanger trouwens, jammer dat je 'm pas in januari krijgt. Duurt veel te lang!!!

Sylvie, geld is in deze maatschappij inderdaad een heel vreselijk ding.

Wij zijn helaas een generatie die zijn opgegroeid met weelde en daarin willen we eigenlijk niet een stapje terug.

Overigens ben ik na m'n scheiding wel een flinke stap teruggegaan en eerlijk gezegd vind ik het niet erg. We denken nu tenminste na voordat we wat aanschaffen.

Maar de financiën moeten er natuurlijk niet dusdanig slecht voorstaan dat faillisement aan de orde is. Want dan is het stapje terug van een heel ander caliber.

Sandra, je onzekerheid slaat toe zeg je. Maar je hcg waarde was prachtig. Hou je daar aan vast hè! Het gaat vast allemaal goedkomen!

Caroline, gelukkig hoef je er niet uit vandaag. Lekker even heerlijk hangen vandaag en je ogen bij laten trekken. Ik hoop dat je emoties een goede reden hebben!

Nico, je hebt je babyborrel in ieder geval gehad. Gelukkig voelde je je er rustig onder. Succes met je buikspierenoefening!! Wat je vertelt over je vriendin begrijp ik niet helemaal, waarschijnlijk iets gemist?

Ursula, leuk hoe je vertelt over de situatie in Noorwegen. Wij zijn hier inderdaad ook helemaal niks gewend en willen hier altijd even snel blijven rijden als wanneer de wegen schoon zijn. We hebben hier gewoon veel te veel haast in Nederland. Ook dat zou fijn zijn als het ietsje minder werd.

Maar je auto regelmatig in de prak rijden lijkt me toch iets minder leuk hoor...

Fren, gek hè dat je de ene zwangerschap beter kunt uitstaan dan de andere. Dat heeft met de persoon zelf te maken. Ik heb vaak het meeste moeite met de mensen bij wie alles maar vanzelfsprekend is en hun alles maar komt aanwaaien.

Zo, dat het bij jullie al zo sneeuwt zeg! Bij ons nog helemaal niet. Alleen wordt het wel al glad. Ik denk dat het zo wel deze kant op komt.

Veel plezier vanavond bij de surpriseparty.

Marjan, wat een mooi aantal, 7 eitjes. Hopelijk komen er een aantal mooie bevruchtingen uit voort. Heel veel succes alvast met je tp!

Sen, gefeliciteerd met je nieuwe functie! Wel een verassing dus. En een schaaltje hoger, mooi cadeautje toch zo aan het eind van het jaar.

Henne, hoe gaat het met jou?

Esther, gaat het goed met de deca?

Kaartje, en bij jou?

Mis ik nog iemand???

Hier gaat alles nog steeds oké. Voel nog steeds helemaal niks en dat stelt me dan ook nog steeds niet gerust. Gelukkig heb ik genoeg afleiding gehad om m'n negatieve gevoelens omhoog te halen. Maar het weekend komt eraan dus meer tijd om na te denken en te voelen wat ik denk te voelen...

Ons afscheidsfeest gistermiddag/-avond was zeer geslaagd. Bijna alle voetjes kwamen van de vloer van jong tot oud. En aan het eind van de dag werd onze burgemeester (vrouw) op de schouders genomen. Het is een vrij dominante dame met een heel eigen willetje, dus viel het me mee dat ze niet tegenstribbelde. Geweldig!

Erg fijn om te zien dat we als hechte club zo lekker metelkaar uit ons dak kunnen gaan.

Ik hoop dat we straks ook weer zo'n hecht team worden, ook al zal het wel heel anders zijn nu de gemeente zo groot wordt. Het gros kent elkaar straks niet meer.

Geplaatst

pfff net naar huis gegleden; 5 kwartier over 13 km!!!! Er ligt hier inmiddels ruim 25 cm, en alles loopt in de soep volgens mij. Heb net maar een kop thee gemaakt en maak er maar het beste van vanmiddag. Alleen nog even een werkcrisis oplossen die ontstaan is door een fout (nou ja, vergeten info door te geven) van mezelf, maar grote gevolgen kan hebben. Fijn, op vrijdagmiddag...

Geplaatst

Ik vind het wel een positief teken dat je dat nieuwe topic over symptomen hebt geopend Mart! Ik las de titel en dacht: blijkbaar voelt ze zich toch zwanger? Ik zou het nu echt niet in durven vullen, achteraf wel...

Geplaatst

Hey meiden...

Even een korte reactie van mij. Ben beetje druk op het moment en ik moet zo weer naar het werk.

Mart klinkt gezellig die borrel...en wat lese ik over een topic over symptomen? Ga ik zo direct even lezen! Sterkte dit weekend, ik hoop dat je een beetje kunt genieten inplaats van continu je lijf te voelen (alhoewel dat heeeeeel normaal is op dit moment!)

Klinkt allemaal heftig bij jullie, op het nieuws ook al veel gesproken over het weer, lange files! Bij ons wel glad maar geen sneeuw, ja er lag nog wat maar er is nog niks bijgekomen. Ze geven in het oosten ook niet zoveel op.

En dat is dus voor jullie dagelijkse kost ursela!

Babeth...van harte gefeliciteerd hoor! IK wens jou samen met je partner een heel fijn jaar toe! Een jaar vol verwachting en dromen die op mogen komen!

Kaartje...poosje niet hier geweest? Hoe is het met je?

Sandra...luisteren naar je lijf en je gevoel nu hoor! Jij bent aan de beurt!

Miki...wat lastig dat je zo geconfronteerd wordt met je eigen verdriet.

Oh ik voel gewoon dat ik de helft vergeet maar ik moet me echt klaarmaken. Sorry allemaal, ben echt even minder aanwezig nu. Komt gewoon door het werk en als ik dan thuis kom is er van alles en nog wat wat op me wacht.

Hier gaat het verder goed, spuiten gaat ook goed. Geen nieuws!

Zusje heeft dus weer ab. Lijkt weer te helpen. We gaan ons er maar bij neerleggen dat dit een zwangerschap met immense, en eigenlijk ondoenlijke, spanning gaat worden! De tijd kruipt. Als ze maar 26 weken is dan gaat het denk ik wel anders voelen.

Meiden sterkte met alles wat jullie bezig houdt, rustig aan met dit weer en ik lees wel alles mee hoor vanaf mijn mobiel.

Tot gauw

Geplaatst

Nee hoor Caroline, maar ik had dit topic de vorige ronde al 's gevonden.

Nu heb ik 'm weer opgezocht, puur om te zien of er misschien toch een symptoompje tussen zit waaraan ik zelf nog niet eens gedacht had.

Geplaatst

hai dames

Martha, duurt nog even ja maar ik heb ook nog een "gewone" besteld. Leuk om te horen dat het zo´n geslaagde avond is geweest! is er ook nog nieuws over je collegaatje?

Ik heb je topic aangevuld, goed joh, zelf schrijf je dat je nog niets voelt maar dat is toch ook normaal? er zijn er velen die niets voelen.

Sylvie, groot gelijk dat je het eea. afzegt, het weer schijnt echt bagger te zijn nu

Fren, het klinkt niet erg goed, ik wens je veel succes om alles geregeld te krijgen!

Geplaatst

Meide dank voor het meeleven. Hele nacht gehuild, maar dat heelt ergens ook wel.

Gelukkig vandaag klokslag na de icsi met pregnyl ondersteuning "braaf" op dag 14 mijn eisprong (daardoor ook best trots op mijn lijf)!!! Geen geloof in spontaan meer. Maar het betekent wel dat de next maand op tijd kunnen zijn om de cryo's te proberen...

Mart, Caroline, we duimen!!!!

Iedereen voorzichtig op de weg (Silvie, thuis blijven verstandig, Ursula wat een verhaal en Fren sjee een dik pak joh! Succes met de drukte, daarna weekend hoor!)

Babeth, lekker beest joh die van jullie. Met z'n zweetvoeten.

Klaartje, geen nieuws goed nieuws? I hope, we denken aan je.

Geplaatst

Och miki...wat kun je je helemaal uit het lood geslagen voelen op sommige momenten hé! Ik begrijp zelf soms niet waar al dat verdriet en die tranen vandaan komen en waarom ik er de ene keer zoveel meer last van heb dan de andere keer.

En joehoeeee....wie weet volgende maand weer samen op de bank!!!

Sen las trouwens ook dat jij een nieuwe baan hebt, van harte zeg! LEuk hoor!

Geplaatst
En is dat zo, van die onbekende symptomen?

Vanochtend lichte steekjes, maar dat heb ik ook zonder een behandeling wel of vlak voor ik ongesteld word.

Vanochtend een vlaagje misselijkheid, maar beetje laat op bed gegaan, weinig geslapen en te gehaast m'n bed uit gegaan.

Dus dat zegt helemaal niks!

En ik slaap heel erg slecht, maar dat komt van de hoeveelheid spannende dingen die momenteel bij mij gaande zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden