Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn die positiviteit Miki, laten we hopen dat het daarvan komt:-)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mart, ik herken 't dat die bollen er net zo hard weer uitkomen tegen het eind van de wachtweken, 1x bij een geslaagde ivf, 1x bij een mislukte... ik gooi het erop dat het lichaam echt verzadigd is van dat spul... bij mij zei het iig niets over de uitkomst. Ben aan 't duimen voor je!!

Geplaatst
Hoi Mart, ik herken 't dat die bollen er net zo hard weer uitkomen tegen het eind van de wachtweken, 1x bij een geslaagde ivf, 1x bij een mislukte... ik gooi het erop dat het lichaam echt verzadigd is van dat spul... bij mij zei het iig niets over de uitkomst. Ben aan 't duimen voor je!!

Dank je wel elliebellie.

Het is zoals we gewend zijn, het kan positief maar ook negatief zijn.

Ik wacht het maar af.

Als het wel mis is, zal ik het snel genoeg weten.

Geplaatst

Mart toevallig had ik inderdaad een paar keer zelfs iets wits in de wcpot de laatste dagen. Ik ben alleen bang dat het niet veel zegt over de uitkomst, zou het wel graag willen natuurlijk...

Overigens ben ik nu een overdosis aan het nemen: ik had gisteren eigenlijk de laatste dag volgens het Maasstad hoef je maar 10 dagen, maar ik heb nog een strip over dus maak die maar op vandaag en morgen... Vind het toch altijd zo raar dat sommigen (in Belgie??) het t/m 12 weken zwangerschap moeten gebruiken. Toen ik dat een keer in Rotterdam zei, vonden ze dat onzin want het is puur ter ondersteuning omdat je geen normale cyclus hebt maar na 10 dagen maakt je lichaam het gewoon zelf aan als je zwanger bent... Tja, wat nou waar is?

Ik ga vandaag niet testen omdat ik het liever doe als mijn dochter op school zit, morgenochtend. Mocht het dan negatief zijn dan kan ik in alle rust gaan treuren...Maar ik ben positief nu, vasthouden!!

Geplaatst

hoi dames

Nico, wat een ontwikkelingen ineens, het ontvangen van dat BKA-nummer lijkt me ergens ook wel heel erg dubbel, maar in ieder gevoel geeft het jullie rust, zou mooi zijn als het niet nodig is!!!Fijn dat de confrontatie met je nichtje goed ging! enne die spreuk is erg mooi, erg waar, maar soms ook erg moeilijk uiteraard.

Caroline, fijn te horen dat het beter met je gaat, het is inderdaad erg vies maar bij mij , en misschien bij jou? wel effectief. erg spannend dat je morgen gaat testen. Ik kon ook in alle gevallen al vroeger testen, maar hield me wel voor ogen dat mocht is toevallig nog negatief mocht zijn ik nog wel hoop moest houden....ik zal aan je denken !

Martha, we houden de moed erin hoor!Vervelend dat jij je ook niet fit voelt en de hoofdpijn je zorgen baart, ik hoop echt dat het onterecht is!!!!!

Sylvie wat een tijd om dan al sneeuw te gaan ruimen......wij laten het lekker liggen , makkelijk en de kinderen kunnen sleeën! Bij ons waren ze vanochtend ook met de sneeu bezig, maar dat was rond 10.00 uur.Hier ligt ook een flink pak zeg, net even sneeuwballen gegooid met de hond, zal inmiddels wel een sneeuwbui hebben.

Vandaag gaan we denk ik even bij mijn schoonoudrs langs, ze zijn 36 jaar getrouwd, doen er verder niets aan maar toch.

Ursela, als ik aan jou denk met sneeuwruimen zie ik de sneeuw direct meters hoog voor me haha. Jammer dat je de echo pas in januari hebt, zou een belletje nog iets kunnen helpen?

Geplaatst
Mart toevallig had ik inderdaad een paar keer zelfs iets wits in de wcpot de laatste dagen. Ik ben alleen bang dat het niet veel zegt over de uitkomst, zou het wel graag willen natuurlijk...

Overigens ben ik nu een overdosis aan het nemen: ik had gisteren eigenlijk de laatste dag volgens het Maasstad hoef je maar 10 dagen, maar ik heb nog een strip over dus maak die maar op vandaag en morgen... Vind het toch altijd zo raar dat sommigen (in Belgie??) het t/m 12 weken zwangerschap moeten gebruiken. Toen ik dat een keer in Rotterdam zei, vonden ze dat onzin want het is puur ter ondersteuning omdat je geen normale cyclus hebt maar na 10 dagen maakt je lichaam het gewoon zelf aan als je zwanger bent... Tja, wat nou waar is?

Ik ga vandaag niet testen omdat ik het liever doe als mijn dochter op school zit, morgenochtend. Mocht het dan negatief zijn dan kan ik in alle rust gaan treuren...Maar ik ben positief nu, vasthouden!!

Ik moet de utro officieel tot en met de bloedtest gebruiken. Als de test positief is stoppen.

De vorige keer heb ik dat dus verkeerd gedaan, want ik heb het gewoon doorgebruikt toen bleek dat ik zwanger was.

Ik heb dit dan ook gezegd tijdens de laatste fm.

Volgens mijn gyn. dus helemaal geen probleem en misschien juist wel goed.

Het is puur ter ondersteuning en misschien hebben wij het juist wel wat langer nodig.

Mocht het bij mij positief zijn dan denk ik toch ook dat ik er mee doorga.

Geplaatst

Nico, gemixte gevoelens bij het binnenkrijgen van zo'n BKA-nummer, maar ook enigszins rustgevend. Volgend jaar pas aan bod voor de eerste cursussen, dus heb je nog even de tijd om je eigen kindje te krijgen. Daar gaan we vanuit!!!

Geplaatst

Hoi Martha en Caroline

in DD is ook het advies om het t.m. 1o weken te gebruiken, vervolgens ga ik het in de 2 weken daarna afbouwen, het kan inderdaad geen kwaad, is een lichaamseigenhormoon dat wel van belang is voor een goede zwangerschap.

Geplaatst
Hoi Martha en Caroline

in DD is ook het advies om het t.m. 1o weken te gebruiken, vervolgens ga ik het in de 2 weken daarna afbouwen, het kan inderdaad geen kwaad, is een lichaamseigenhormoon dat wel van belang is voor een goede zwangerschap.

Het gekke is dat ze het bij ons wel tot 12 weken door laten gaan bij een tp van een cryo.

Geplaatst

dat is inderdaad wel apart Martha, zou dat met de gedachte zijn dat cryo´s extra ondersteuning nodig hebben? erg apart, juist omdat een cryo behandeling meestal in de eigen cyclus is....

Geplaatst

Bij ons wordt een cryo niet in eigen cyclus geplaatst, misschien dat het daar mee te maken heeft.

Geplaatst

Hai meiden,

Hier ook een dik pak sneeuw, gelukkig waren onze buren iets minder matineus Sylvie. Het zijn wel fanatieke sneeuwruimers, mijn man voelt zich dan min of meer verplicht het ook te doen hihi. Hij is nu lopend naar de kapper (ja dat kan hier op zondag), want de auto is gewoon geen doen. Ik griezel nu al bij het idee dat ik morgen naar m'n werk moet rijden.

Caroline wat een supernieuws zeg, cryo's!!! Idd een geruststellend gevoel, het heeft ons voor een deel ook door de ellende van afgelopen weken gesleept. Het wordt nu wel echt spannend voor jou en Mart. Die keelpijn vind ik wel weer een goed teken, je ziet heel vaak dat vrouwen in het begin van hun zwangerschap opeens grieperig of verkouden zijn, kennelijk zakt je weerstand dan opeens nogal. Wat betreft de bollen: in Voorburg is het ook tot het testen. Maar ik had nog over en ben gewoon doorgegaan. Tot ik in week 8 ofzo een keer mijn baarmoeder raakte en de volgende dag bruinverlies had, toen ben ik ermee gestopt. Achteraf denk ik dan, misschien is het daardoor wel mis gegaan, maar als dat zo is, dan was er toch iets niet helemaal goed denk ik.

Babeth, lekker moe? ;-) En Sandra dus nog weinig kwaaltjes. Behalve moe had ik ook niet veel hoor. In ieder geval niet de overbekende dingen als gevoelige borsten en misselijkheid. Het was meer subtiel: zin in ander eten, moeite met warm eten, blauwe aders op mijn borsten, gevoelig voor geurtjes. De eerste echo zit er in ieder geval voor beiden aan te komen. Oh wat was ik daar zenuwachtig voor, nog erger dan voor tien puncties bij elkaar.

Nico wat bijzonder lijkt me dat om je BKA nummer binnen te krijgen. Adoptie viel al snel af, maar het aanmeldformulier heeft hier wel een tijd in de kast gelegen. Het is maar een formuliertje en een nummer, maar het is zon'n bijzonderen en grote stap.

Miki hoe is 't met jou? En Fren lukt het om op tijd naar bed te gaan? ;-) Ursela wat een sneeuw daar!!! Ik las vroeger graag boeken van Astrid Lindgren, door jouw foto's kan ik me daar nu echt wat bij voorstellen. Hoe doen jullie dat eigenlijk met naar werk gaan enzo? Wordt er beter geveegd en gestrooid? Ik vind het zo eng om te rijden als het glad is! Zeker de brug die ik over moet en al die hellende straten in R'dam, getver!

Hier gaat het wel goed. Zie beetje op tegen werken, maar heb een goed schema afgesproken. En denk dat als ik niet door de sneeuw hoefde ik het ook meer zou zien zitten haha. Merk dat ik echt in de pauzestand sta wat beteft behandelingen. Misschien ook dat ik daardoor iets minder reageer. Ben bezig met andere dingen. Foto's en recepten uitzoeken, lezen, fit worden. Ik eet opeens heel gezond, ga op tijd naar bed en doe alweer twee weken braaf oefeningen voor mijn rug. Toch die drive om snel fit te zijn voor een -hopelijk- nieuwe zwangerschap. Overigens heb ik ondanks de oefeningen al een paar dagen flink last van mijn onderrug. Werd gisteren ook wakker met rugpijn en pijn in mijn bovenbenen, ook misselijk. Ik vermoed dat er binnenkort een heftige menstruatie aan zit te komen. Waar ik dus tegelijk wel en niet naar uitkijk...

En als afsluiting nog even een gekke droom die ik vannacht had. Weet niet meer precies waar het over ging, het enige dat ik me nog kan herinneren is het beeld van een hele dikke positieve zwangerschapstest. Als dát geen positieve gedachte is....

Liefs!

Geplaatst
Bij ons wordt een cryo niet in eigen cyclus geplaatst, misschien dat het daar mee te maken heeft.

Misschien dat progynova, of wat gebruik je dan, de cyclus meer beinvloed dan deca? Vind het wel vreemd. heb sowieso het utrogestan beleid nooit gesnapt, dat is echt óveral anders. Terwijl de procedure tot aan de tp vrijwel overal gelijk is.

Geplaatst

Henne,

Inderdaad progynova wordt er dan voorgeschreven.

Je bent weer druk bezig met andere dingetjes. Volgens mij is dat alleen maar goed. Even resetten voor de nieuwe stap.

Wonder bovenwonder heb ik sinds de pijn van m'n punctie weg is, 's nachts vrijwel geen pijn meer in m'n rug. Zo apart.

Ik loop hier al een jaar mee rond en nu is het vrijwel weg. Ik hoop maar dat het zo blijft.

De rugpijn bij jou, zou zomaar van de naderende menstruatie kunnen komen. Ik kan me voorstellen dat je daar met gemixte gevoelens naar toe leeft.

Het is de eerste keer weer na je zwangerschap toch?

Een fijne droom heb je gehad, wie weet komt het uit!!!

Geplaatst

Henne, wat fijn om te lezen dat je je aandacht op zoveel positieve zaken kan richten! ik hoop dat de eerste menstruatie niet al te heftig zal zijn, enne wat die droom betreft, erg mooi!!!

Enne wat lekker, een kapper die op zondag open is, hier is er een die op maandag open is, vind dat al een luxe....

Martha, ik krijg juist goede hoop dat je schrijft dat de rugpijn weg is! zelf heb ik last van een soort hielspoor (nog niet officieel vastgesteld amar alles wijst er op, tijdens de zwangerschap van Lars* en Nick* nergens last van en nu ook weer niet. Mijn oude buurvrouw had bepaalde knieklachten waaraan ze geropereerd moest worden maar dat kon ze uitstellen, tijdens haar zwangerschap was ze ook pijnvrij.Bleek oiv. de hormonen te zijn.

Ik wil je natuurljk geen valse hoop geven maar ik duim enorm voor je!

Net even een stukje gaan lopen met de hond, het is wel lekker buiten en met de verse sneeuw kun je goed lopen, ellendigis het op de stukken waar het platgereden is door de auto´s

Geplaatst

Goed hoop is altijd welkom Babeth...zelf denk ik dat de pregnyl misschien de oorzaak kan zijn...ook dit wachten we weer af:-)

Geplaatst

Nu hebben jullie toch wel sneeuw Martha? Ik keek gister naar het nieuws en vertelde aan mijn vriend dat er in Bolsward geen sneeuw lag en toen zei hij: dat willen ze daar ook helemaal niet, dat is slecht voor het ijs! Want je hoort inderdaad niks over schaatskoorts enzo nu, dat kan natuurlijk ook niet met al die sneeuw overal...

Geplaatst
Nu hebben jullie toch wel sneeuw Martha? Ik keek gister naar het nieuws en vertelde aan mijn vriend dat er in Bolsward geen sneeuw lag en toen zei hij: dat willen ze daar ook helemaal niet, dat is slecht voor het ijs! Want je hoort inderdaad niks over schaatskoorts enzo nu, dat kan natuurlijk ook niet met al die sneeuw overal...

Nope! Helemaal niks! En het vriest nog niet hard en lang genoeg voor de elfstedenkoorts.

Zou wel weer 's leuk zijn hoor, maar ik vrees dan voor een complete massahysterie hier in het "hoge" noorden.

Geplaatst

Hier op de tuintafel exact 15 cm. Moet erbij zeggen dat het al wat ingezakt is tov van vanochtend. En heel schattig: onze tuinlampjes hebben een soort kaboutermutsjes gekregen. Mijn neefje van 6 vroeg gisteren of we sneeuwballen hadden gemaakt en die op de lampjes gezet. Kinderlogica, heerlijk toch!

[ATTACH=CONFIG]463[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]462[/ATTACH]

Geplaatst

Hallo dames, wat was er weer veel bij te lezen zeg.

Caroline had je nog niet gefeliciteerd met je cryo's!!!! geloof ik. Die hebben jullie dan ook helemaal niet nodig gaan we van uit toch....

Je hebt het over morgen testen als je dochter op school zit. Heeft zij geen kerstvakantie dan????

Mart altijd moeilijk die ww. Echt killing. We blijven duimen hoor.

Henne wat fijn dat het steeds beter gaat. Hoop ook dat je eerste ongi niet te heftig is, zal emo zijn dat was bij mij wel. Hoop dat de wegen morgen wat beter begaanbaar zijn. Hopelijk je man zijn koppie niet te kort, dat is koud aan de oortjes, of heeft ie een muts met van die flapjes hihi.

Nico lijkt me ook een dubbel gevoel het binnenkrijgen van je nummer en wat lang wachten zeg. We gaan er van uit dat tegen de tijd dat je op cursus gaat/kan je eigen kindje in de armen hebt liggen......

Hier maar lopend naar huis gekomen vandaag. Het sneeuwd nu weer lekker hier. Echt niet te doen met die platgereden sneeuw. Mijn stuur ging alle kanten op.

Morgen ook maar lopend naar het werk en terug. Doe er wel even over maar is wel veiliger.

Geplaatst

Nee nog niet Sandra, blijkbaar is de kerstvakantie ook al verspreid tegenwoordig, wist ik niet eens. Ze moet tot en met donderdag naar school en heeft dan vakantie tot 10 januari! Wat een sneeuw, was wel lekker buiten maar zeiknat uiteindelijk, pfff. Aan de thee met honing, ook goed voor mijn keel. Was weer lekkere afleiding, voor je het weet is de dag voorbij. Begin nu langzaam zenuwachtig te worden...

Geplaatst

Dat is begrijpelijk. De laatste dagen zijn het zwaarste vind ik altijd.

Lekker dat je lekker veel afleiding hebt gehad met je dochter.

Geplaatst
Sab, geen aankomende menstruatie zegt bij mij niks: de bollen houden het altijd tegen. Maar het is wel fijn dat de brief van het EMC nu kwam, dat geeft in ieder geval meer rust, dat het nog niet afgelopen is, mocht het nu niet gelukt zijn, pfieuw...

Caroline, ik ga toch iets positiefs vertellen hierover hoor ;-) Destijds niet zo positief voor mij, want ik kreeg ondanks de bollen een hevige menstruatie op dag 9. Terwijl ze idd zeiden dat het niet zou kunnen...dus ik heb zulke goeeeeeeede hoop voor je. Gelukkig ben ik morgen vrij, dan kan ik meelezen haha. Hoe laat ga je testen morgen? Echt met ochtendurine?

Iedereen hier is in de ban van de sneeuw, hier ligt meer dan 30cm, gemeten met een lineaal haha. Wij wonen op de hoek van de straat en elke auto die eruit wil heeft moeite om de drempel om te komen. Leuk gezicht natuurlijk, totdat wij morgen zelf de deur uit moeten ;-)

Leuke foto's staan er van de tuinen.

Mart, hoe is het met jou?

tot laterr

groetjes Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden