Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor mij ook;-)

Ik doe m'n oogjes zo ook toe. Hebben heel wat te verduren gehad vandaag...

Trusten meiden!

Geplaatst

Weltrusten Martha, Ik hoop dat je echt een beetje kunt slapen. Wat zul jij moe zijn na zo'n dag, bakken vol met energie zal het je gekost hebben.

Geplaatst

Potverdikkie, kom ik thuis van een late dienst lees ik het drama van Martha en Jan. Wat zullen jullie je ongelooflijk rot voelen. Zachtjes uitgedrukt, ik heb er gewoon geen woorden voor.

Misschien dat ik morgen nog wat weet te zeggen maar voor nu ben ik even uit het veld geslagen.

Heel veel sterkte meid.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Korte nacht hier, het is zo licht buiten en het heeft weer gesneeuwd. Sta dadelijk maar eens op.

Esther ik weet het ook niet. Kan alleen maar hopen.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Esther, lief dat je het vraagt, overdag is de keelpijn een stuk beter maar 's avonds komt het weer terug, nu met hoesten erbij, zucht... Maar het is te doen. Veel mensen om me heen zijn aan het hoesten en snotteren, de rest van het gezin ook nog steeds, wordt wel steeds iets minder. Mijn moeder barst ook steeds in hoesten uit als ik haar aan de telefoon heb... wordt een hoestende Kerst denk ik.

Ik geniet altijd erg van jullie hondenverhalen, met Kerst ga ik naar mijn ouders en voor het eerst is hun hond er dan niet meer, die is in oktober overleden... Daar zie ik wel tegenop, de laatste 10 jaar dat we daar kwamen stond ze te kwispelen achter de deur... bah, niet leuk. Was ook zo'n grote harige lobbes die het liefst in de sneeuw ging liggen. Pfff... wat een emotie weer, voel de traantjes alweer komen. Sorry meiden, voor dit bericht op de vroege ochtend maar ga vooral door met leuke avonturen van de hondjes in de sneeuw!

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven en wat een emotionele dag gisteren.

Martha (en alle andere meiden), bedenk dat je rugzakje niet leeg hoeft te zijn. Het moet draagbaar zijn en je neit belemmeren in de dingen die je wilt, moet en kunt doen. En op sommige momenten mag je er best iets uitpakken, er mee bezig zijn en het verdriet voelen. En dan leg je het weg, of je stopt het nog even terug om het toch nog niet helemaal achter te laten. Wat je meegemaakt hebt, maakt je ook wie je bent. En je bent een kanjer lieverd.

Geplaatst

Goedemorgen,

Alhoewel ik hem helemaal niet goed vind.

Wat hebben jullie weer een boel wijze woorden opgeschreven. Thanx.

Hoe ben je de nacht doorgekomen martha? Je schreef dat je nog een test zou doen als 'afsluiter' vandaag. Heb je dat nog gedaan? Moest in bed nog aan je denken, nee, niet aan de groepsex maar aan jullie verdere leven. Hoe je dat inhoud en vorm gaat geven. Succes daarmee!

Caroline, ga jij nog een keer testen?

Geplaatst

Mart...heb veel aan je gedacht de afgelopen nacht...zelfs in zekere zin over je gedroomd, weet niet meer precies wat, maar weet wel dat het een mooie droom was, waarin je gelukkig was. ik ben ervan overtuigd dat je samen met je partner Jan een hele mooie weg verder gaat bewandelen, hoe moeilijk en hobbelig deze in het begin ook zal zijn. En net als Henne al schreef...de inhoud van je rugzakje heeft je gemaakt tot wie je nu bent...ik vind je een kanjer en heb je lief!

ik vind jullie allemaal trouwens kanjers...

Caroline...morgen of overmorgen nog eens testen...ik hoop het zo voor jullie!!!

Sylvie...goed dat je toch ondanks het nieuws van Mart zegt dat we in april zwanger zijn, ook al zal dit voor velen nu op dit moment moeilijk zijn om voor te stellen...meiden...probeer het toch voor ogen te houden...

we leven met elkaar mee, we gaan door dalen, maar ook over toppen met zijn allen...we steunen elkaar door dik en dun...

vind het heel jammer dat we martha moeten gaan missen, maar ben er zeker van dat we op de een of andere manier toch contact blijven houden...de wereld is maar klein...we komen elkaar zeer zeker weer tegen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Goedemorgen,

Na een zeer emotionele dag gister en al die overweldigende woorden ben ik gister als een blok in slaap gevallen. Voor het eerst weer sinds tijden dat ik pas op de wekker van Jan wakker werd om 6 uur.

Ik heb nog even een testje gedaan, maar uiteraard negatief.

Daarna heb ik me weer in m'n warme dekbedje gewroet en pas om 9.45 uur opgestaan.

Caroline, ik kan me voorstellen dat je emotioneel wordt als je terugdenkt aan jullie hond. Het verlies van zo'n maatje doet ook erg veel pijn.

Henne, dank je wel. Dat heb je mooi verwoord.

Het verdriet van de met name laatste 12 jaar is soms te groot. Dit verdriet varieert van klein naar immens groot.

Ik kan dat helaas niet allemaal meer met me mee dragen. Dat moet eruit.

Soms leg ik het inderdaad wel weer even terug, maar liever niet. Dat doet te veel pijn.

Ik heb al teveel gehuild in m'n leven. En dat wil ik niet meer.

Dat al deze kruisjes me hebben gemaakt tot wie ik ben, staat als een rots boven water.

Naast m'n zachte karakter, heeft het me harder gemaakt.

Het heeft me geleerd erover te praten en m'n gevoelens te uitten.

Het heeft me geleerd niet bij de pakken neer te zitten en om me heen te kijken wat er nog meer is op deze wereld.

Het heeft me geleerd op een hele andere manier naar mensen te kijken en niet te snel te oordelen over hoe iemand doet of hoe iemand is.

Want we weten niet wat daarachter schuilt, net zomin als dat zij weten wat er achter mij schuilt.

Voorheen deed het me heel erg veel wat men over me zei en wat men van me vond.

Ik moest in een klein stadje als Bolsward mezelf laten zien want jarenlang werd ik de mooiste vrouw van Bolsward genoemd.

En als je een maal die status heb, mán wat moet je dan hard knokken om diegene te blijven, zoals een ander dat graag ziet.

Belachelijk gewoon en dat terwijl ik al met veel verdriet leefde. Maar wist men veel!

Superslank moest ik zijn en altijd tot in de puntjes verzorgd.

Nu al een jaar of 5 is dat gelukkig over, ik durf zelfs weer wat dikker te zijn dan dat ik altijd was. Het zij zo, het is niet anders.

En vinden ze me niet aardig, dan maar niet. Die tijd heb ik gehad.

Zo, dat was weer even een hele andere zijspoor. Alles van de laatste jaren passeert nu even de revue lijkt het wel en zo ook deze.

De verwerking is in gang gezet...

Ik kan er wel een boek over schrijven....

Geplaatst

Misschien is dat idd een idee Martha dat je het op papier zet, je kan mooi schrijven dus misschien schrijf je het van je af voor een stukje.

Nico ben het helmaal met je eens wij zijn kanjers, stuk voor stuk.

Caroline een hond geeft zoveel geluk, het is soms een maatje, kan me voorstellen dat je het gekwispel bij de voordeur gaat missen.

Heb net een filmpje gemaakt van onze oude doos springend door de sneeuw met een klein donderwolkje erboven want ze had gezelschap van een andere hond en daar houdt ze niet van.

Zal een kijken of het leuk genoeg is om te plaatsen.

Even wat luchtigheid in het topic.

Geplaatst

Wat jammer Sylvie, kom maar op met wat luchtigheid:-)

Geplaatst

Mart, helemaal niet zo gek om het te gaan opschrijven hoor! Buiten het feit dat het misschien prettig is om van je af te schrijven, kan het nog echt een mooi boek opleveren ook! Ik kan het redigeren en Fren kan het uitgeven! Go for it!

Kan me trouwens voorstellen dat je de mooiste vrouw van Bolsward bent...

xxx

Geplaatst

Lieve meiden,

ik ben wat laat, na een zeer onrustige nacht, jeetje, Martha, jouw bericht doet enorm veel met me, ik moest vanochtend direct aan je denken!

Ondanks je verdriet klinkt er ook veel kracht in je, en tuurlijk heeft je verleden je de vrouw gemaakt die je nu bent, maar dat is een vrouw om trots op te zijn en je bent een voorbeeld voor velen. Wie weet is het inderdaad een goed idee om het eea op te schrijven, ik heb een ander intens verdriet ervaren maar mij heeft schrijven (en lezen) ontzettend veel geholpen.

Caroline, ik kan me erg goed voorstellen dat je de hond dan zal missen, wij hebben zelf ook 2 katten maar ik merk wel dat je met een hond echt een heel andere band hebt, heel bijzonder!

Sylvie, jullie oude doos wordt weer jeugdig in de sneeuw! ik verwacht dat we op je filmpje alleen wat vlekken zien, zo´n klein ding in dat dikke pak.

Eens kijken wat we vandaag gaan doen, moet in ieder geval nieuwe lenzen halen en we willen een eind met de hond gaan wandelen, verder rustig aan denk ik.

liefs

Babeth

Geplaatst

Martha, wat erg dat het niet gelukt is. Wens jullie heel veel sterkte. Ja ons rugzakje is vol. Dat hebben we hier allemaal.

Carolien, jij ook toch veel sterkte. Duim nog steeds voor je.

Verder ben ik net terug uit het ziekenhuis. Moest naar de internist. Weer een echo afspraak en bloedgeprikt. Moet wel nuchter dit keer. Ze denken een vervette lever. Dat betekend dus dat ik mijn leven drastisch moet omgooien. Afvallen meer sporten e.d.

Ga straks even mijn vriendin bellen. Kijken of ze tips heeft.

Baal enorm. Dus voor lopig nog geen vervolg ICSI (dit is dan onze 2e, maar bij het VU ook onze laatste).

Heb even geen woorden.

Sterkte en een dikke knuffel voor iedereen.

Rubster

Geplaatst

Rubster wat erg dat je niet verder kan. Kan de vervette lever beter worden door een andere levenswijze? Ik hoop het voor je meis.

Geplaatst

Mart meis ik weet ook gewoon vandaag niet wat ik tegen je kan zeggen. Mijn gevoel schiet alle kanten op als ik denk aan de weg die jullie afgelegd hebben en nog zullen bewandelen. Het enige wat ik kan zeggen nu is dat ik jullie alle goeds wil wensen in de rest van jullie leven. Dat jullie samen de manier kunnen vinden om hier ook weer sterker uit te komen. Wees jezelf, je bent wie je bent, hou van alles wat je hebt...

Ook hier weer een bewogen dag.

Vanmorgen niet lekker, temp van 37.7, zweten en dan weer koud. Heel klein beetje verkleuring op het wc papiertje grrrrrrr......... wat een onzekerheid.

Huisarts gebeld en kon gelijk komen met mijn plasje, heb ook buikpijn dus ik dacht wie weet een urineweg infectie. Urine is schoon (gelukkig). Dus aan de paracetamol en onder de wol. Kan het nou nooit eens gewoon goed blijven gaan??? Het maakt me ontzettend onzeker en verdrietig. We hopen niet dat dit het begin is van het einde. Klinkt misschien heel dramatisch maar we hebben net als jullie al het nodige achter de rug......

Ik heb me ziekgemeld, wilde dit eigenlijk niet en normaal zou ik het ook niet gedaan hebben, maar nu met de temp en het gewoon niet lekker voelen. Ik moet nu voor mezelf en de kleintjes zorgen. Het werk draaid wel door zonder mij......

Caroline bij jullie blijft het maar een ziekenboeg zeg, nogmaals beterschap.

Jammer sylvie dat het filmpje niet gelukt is te plaatsen.

Geplaatst

Sandra lekker onder de wol, groot gelijk. Dat onzekere gevoel is erg, we gaan er vanuit dat het niets is maar we begrijpen het allemaal.

Zorg goed voor jezelf en je ukkies.

Geplaatst

Ooh Sandra, wat een spanning.

Maar je weet, bloedverlies kan altijd hè!

Goed van je dat je je ziek hebt gemeld. Pas maar even goed op jezelf.

Hopelijk voel je jezelf snel weer beter en gaat alles goedkomen.

Geplaatst

Oh San, getverderrie..... Gebruik je nog utrogestan? Weet niet meer wie nu wel en niet nog gebruikte. Daar kan je ook wat bloedverlies / verkleuring van krijgen. Ik ben er daarom mee gestopt want heb echt een hele zware dag gehad daardoor. Kon alleen maar huilend in bed liggen, was zó bang. Weet heel goed hoe je je voelt en dat ik je nu niet op kan beuren. Zal je dus alleen sterkte en beterschap wensen. Kruip lekker in bed met paracetamol, misschien heb je wel zin in een leuk boek en anders gewoon lekker slapen. En als wij dan hoop en vertrouwen voor je houden, kun jij gewoon een potje janken oke? Dikke knuffel, Klaar

Geplaatst
zal ik zeker doen, ben zo bang.......... waarom kan het nou nooit eens "normaal" gaan??

Wisten we dat maar, als je maar weet dat we aan je denken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden