Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico, wat een enooorme domper. Sterkte. Morgen een spannend belletje lees ik? Ik duim.

Laika, wat een TOPvriendin en cryo's!

En Caroline, jij sterkte ook met deze heftige week!

Ik heel druk, (erg) lange dagen... Maar korte week, want vrijdags altijd vrij. Bevalt goed zover, bevestiging hoe ik gegroeid ben. Sta er echt heel anders in!

Geen tijd voor rustig bijlezen, volgt later. Denk wel aan iedereen, Xx

Geplaatst (aangepast)

hallo dames

Caroline, ik wil je even laten weten dat ik het ongelofelijk mooi vind om te lezen hoe je je vriendin helpt in deze zware tijd, kan me voorstellen dat het heel moeilijk is. Maar wat een blinder zeg, maar goed dat je nog gebeld hebt en met deze ervaring zou ik voor de zekerheid morgen toch even bellen........succes en vooral sterkte!!

Esther, wat ben je weer krachtig achter de afspraken aangegaan, ik heb er bewondering voor!!

Nico, wat ontzettend ellendig van de eicellen, ik hoop van harte dat er tenminste eentje mooi is gaan delen!! wat klote zeg.sterkte lieverd en ik duim voor goed nieuws morgen!! Nico, ik vertelde net jouw verhaal aan mijn man en terwijl ik het vertelde realiseerde ik me dat wij op dag 2 na de punctie de tp hadden van oa. een 2-cellige, dus wellicht ook een late(re) deling? houd moed!!

Sen, wat een mooie dag in Italie!!! toen ik het las werden mijn ogen weer vochtig, ben zo´n emomuts momenteel.

Wat ellendig dat je vriend het wat minder nauw neemt. Kan me voorstellen dat het je erg boos kan maken, gelukkig stelt mijn man zich anders op, hij heeft echt zoiets van mocht het foute boel blijken te zijn dan kan ik niet zeggen had ik maar.......

Kaartje, toch nog wat kunnen slapen vannacht?

Laika, wat een enorm mooi aanbod hebben jullie gekregen, het is een hele stap maar het feit al dat het aangeboden wordt, jeetje, dat is niet niks. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is....

Ruby, een mooi begin toch!? mijn man valt ook altijd sneller af, ik herken het wel, maar het is eraf, dat is het belangrijkste! en nog wel meer als gemiddeld, super!!!

Sandra, alvast een fijne verjaardag morgen....!

liefs

Babeth

aangepast door Meiske74
aanvulling
Geplaatst

@ Laika, wat een mooi gebaar van je vriendin, ik hoop dat het met de cryo's gaat lukken en anders een fijn gevoel dat er nog een optie is!

Geplaatst

Caroline,

wil je even laten weten dat ik je een kanjer vind!!! En wat een domme fout van Maasstad...hoop dat het nog goed gekomen is...

Heb een hele slechte nacht gehad...liggen draaien woelen, huilen, wat je je maar kunt bedenken, behalve slapen...

nog een half uurtje en dan weten we definitief of onze droom voorbij is...

Bedankt voor jullie steun in elk geval!

liefs,

nico

Geplaatst

Nico....jeetje lieverd, wat moet ik zeggen? Dit is zo ongelooflijk oneerlijk. Hoe kan dat nou toch???? Zo jullie best gedaan en dat dit als dank. Het is niet te geloven. Ik hoop voor je dat er een wondertje is gebeurd en er straks toch een tp is. Heel veel sterkte voor jullie beiden.

Geplaatst

Nico, misschien heb je de uitslag al. Ik hoop zo dat jullie droom nog niet voorbij is.

Waarom nou toch!!!! Kan het wel uitschreeuwen.

Heel veel succes.

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd met je verjaardag.

Ga je iets leuks doen of bank hangen?

Vandaag is officieel mijn schoonzusje uitgerekend zou ook toevallig zijn, dan vergeet ik je verjaardag nooit meer....

Geplaatst

Nico, ik zie in je handtekening "geen bevruchting" staan maar kan niet vinden waar je geschreven hebt? In ieder geval sterkte, wat klote is dit zeg.

Sandra, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb zojuist weer met het EMC gebeld en kreeg hetzelfde meisje, ze heeft me nogmaals verzekerd dat mijn cryo's vandaag niet ontdooid worden. Dus daar moet ik maar op vertrouwen, was eigenlijk wel blij dat zij er weer was want zij kent het verhaal.

Geplaatst

Dank voor de felicitaties!!!!

Ik ben een beetje aan het rommelen in huis, lekker rustig aan doen vandaag. Vanavond komen mijn schoonouders even langs op de koffie en misschien wipt er vanmiddag nog iemand langs. Dus ik geniet nog van 1 dagje rust hihi.

Sylvie ik hoop dat je schoonzusje vandaag bevalt, is een prima dag om jarig te zijn hihi. Vergeet je me idd noooooit meer.

Nico ik hoop toch zo op een wonder.......

Caroline wat fijn dat je dezelfde weer aan de telefoon had en je verzekerde dat ze niet ontdooid zouden worden. Je hebt al even genoeg aan je hoofd.

Geplaatst

Nico, hoe gaat het met je?

Even snel vanaf mijn werkplek: mijn kamergenote is nu 11 weken zwanger (ze heeft het me vorige week verteld) en dat was natuurlijk wel weer pittig. Het is namelijk best een muts, ze panikeerde al toen ze niet DIRECT zwanger was (ze heeft er 5 maanden over gedaan) en ze is 26....Ik kreeg elke maand te horen dat ze wéér ongesteld was geworden, kun je nagaan waar ik me de komende maanden op mag gaan voorbereiden.... Maar nu komt het: ze heeft zojuist getrakteerd op soesjes besprenkeld met blauwe en roze muisjes om het hier wereldkundig te maken. Ze vroeg of misschien liever geen soesje wilde. Nou, ik heb dat soesje met een dikke brok in mijn keel erin geforceerd ;-). Ik laat me niet kennen! ;-)

Ik vroeg me af of ik dat uitdelen nou zo overdreven vind omdat ik er zo'n moeite mee heb. Maar volgens mij is het objectief gezien ook wel een beetje too much. Wat vinden jullie?

Liefs, Laika

Geplaatst

Laika ik denk dat jij het gezien je omstandigheden een beetje too much vind. Wat zou jij doen als je zwanger bent???? Dan ben je toch ook heel blij????

Wij kunnen er niet van uitgaan dat degene die zwanger zijn voor ons altijd maar getempert reageren, zij zijn blij en willen dat delen. Ook al gaat het voor ons gevoel te snel of te overdreven.

Sterkte verder vandaag, zal best zwaar zijn.

Geplaatst

Laika ik denk idd dat wij super gevoelig zijn voor bijna alles wat een zwangere in onze omgeving doet.

Het blijft ook voor sommige mensen moeilijk om zich te verplaatsen in andere mensen en dat kun je ook niet altijd verwachten.

Als wij nu zw worden of zijn zal dat toch altijd gepaard gaan met spanningen en angst, het "onschuldige" is er voor ons al lang af.

Maar blijft toch confronterend om dagelijks tegen een groeiende buik aan te kijken.

Kom maar bij ons klagen als dat nodig is!

Geplaatst

nog niks gehoord van nico! Bah wat spannend.

Sandra van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag vandaag!

Laika...ik merk ook aan mezelf dat ik heftiger reageer op situaties rondom zwangeren. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel een klein beetje over de top om te trakteren op soesjes als je zwanger bent hoor. Maar daar ben ik dan misschien zelf wat te nuchter voor. Niet om nu andere mensen voor het hoofd te willen stoten hoor, begrijp me niet verkeerd.

Geplaatst

he dames,

ook nu geen bevruchting...onze drie vergoede pogingen zijn op...

maandag om 10 uur hebben we overleg met de ivf-arts. heb op dit moment geen idee wat voor of achter is...de grond is compleet onder mijn voeten uit geslagen...dat beetje hoop dat ik nog had, is compleet verdwenen...en de oorzaak??? geen idee...dat wisten zij ook niet...gewoon domme pech...maar ik ben ervan overtuigd dat het aan de kwaliteit van mijn eicellen heeft gelegen...

het houdt hier niet op...we willen nog een 4e keer proberen...misschien wel een 5e of 6 keer...adoptie staat me op dit moment toch heel erg tegen...ook al hebben we ons aangemeld...draagmoederschap lonkt steeds meer...denk dat we naar Düsseldorf gaan...

San...gefeliciteerd met je verjaardag!!! een hele fijne dag vandaag!!!

Laika..ik zou precies als jij gereageerd hebben...

liefs,

Nico

Geplaatst

Oh nico wat is dit zwaar voor jullie. Woorden schieten tekort! Je laadt je zo op voor een poging en dan nu dit.

Heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Gatverdamme Nico, wat een ellende! Ik voel met je mee meid... Gelukkig kijk je alweer vooruit, dat is het enige dat mij steeds op de been hield na weer een mislukte poging... Nogmaals sterkte.

Laika, ik ben het met je eens: ik vind het overdreven om te trakteren als je zwanger bent en zou het nooit doen (bijgeloof misschien?) maar iedereen is anders. maak je in ieder geval niet druk dat jij het overdreven vindt, dat mag best.

Ga zo maar eens naar een afspraak voor mijn werk, moet ook gebeuren. Net een half uurtje gezwommen, wilde eerst niet gaan maar was wel lekker even in het water. Heb afgesproken met mijn vriendin dat ik woensdag weer kom slapen, ze was heel blij en daar doe ik het voor...

Geplaatst

Nico wat een tegenvaller. Kan me heel goed voorstellen dat de grond onder je voeten is weggeslagen. Geef de ruimte aan je verdriet en straks weer aan je vechtlust. Sterkte...

Geplaatst

Nico, wat een rotnieuws! Daar zullen jullie wel even van bij moeten komen. Je was ze enthousiast en vol goede moed deze ronde in gegaan.

Laika, ik vind dat trakteren ook overdreven hoor. Ik heb er geen moeite mee als anderen er heel blij mee zijn (lijkt me nogal terecht toch?). Waar ik wel moeite mee zou hebben is dat ze aan jou gaat vragen of je toch wel een soesje wil. Dan legt ze dus weer de nadruk op jou. Uiteraard zal dat goed bedoeld zijn, maar daar heb ik zelf dus altijd wel moeite mee. Dat mensen maar voor jou gaan bedenken of jij het wel/niet leuk vindt en zo.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden